Kyllä kotiäiti vaan taitaa olla laiska...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puolueeton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinulle mielekäs työ on ilmeisesti sellaista, jossa älyllistä haastetta on jatkuvasti ja missä itseään täytyy koko ajan kehittää. Se on hienoa. Mutta koita ymmärtää, että kaikilla ei ole näin, eikä se ole sen takia etteikö olisi mahdollisuuksia.

Toisille riittää työ pelkkänä työnä. Sellaisena, jonka voi jättää sinne töihin ja sitten vapaa-aikansa voi käyttää johonkin muuhun. Juuri luin jostain (anteeksi, etten nyt muista mistä paperilehdestä) että iso osa ihmisistä on tyytyväinen työhönsä. Yleneminen ei ole tärkeää, vaan pysyvyys ja säännölisen palkan tuoma turva. Ja sellaista tavallista työtä, kuten siivous tai kaupan kassatyö, hoitotyö tai vaikka lastenhoito (muualla kuin kotona) on paljon ja aina tämän työn tekijöitä tarvitaan. On turha kuvitella, että jos ei ole maisteri, ei ole sitä siksi että siihen ei olisi mahdollisuuksia.

Ja toiset tekee tuollaista työtä vain ja ainostaan sen takia että pakko on itsensä elättää, mutta jotta VAPAA-AJALLA saavat kehittää itseään mitä monipuolisimmin tavoin. Mutta sekin on tietty luusereitten hommaa uuu:n mielestä. :whistle:

Sinulle mielekäs työ on ilmeisesti sellaista, jossa älyllistä haastetta on jatkuvasti ja missä itseään täytyy koko ajan kehittää. Se on hienoa. Mutta koita ymmärtää, että kaikilla ei ole näin, eikä se ole sen takia etteikö olisi mahdollisuuksia.

Toisille riittää työ pelkkänä työnä. Sellaisena, jonka voi jättää sinne töihin ja sitten vapaa-aikansa voi käyttää johonkin muuhun. Juuri luin jostain (anteeksi, etten nyt muista mistä paperilehdestä) että iso osa ihmisistä on tyytyväinen työhönsä. Yleneminen ei ole tärkeää, vaan pysyvyys ja säännölisen palkan tuoma turva. Ja sellaista tavallista työtä, kuten siivous tai kaupan kassatyö, hoitotyö tai vaikka lastenhoito (muualla kuin kotona) on paljon ja aina tämän työn tekijöitä tarvitaan. On turha kuvitella, että jos ei ole maisteri, ei ole sitä siksi että siihen ei olisi mahdollisuuksia.

Toisille riittää työ pelkkänä työnä, itselleni ei. En voisi ikinä kuvitella, että jaksaisin vuodesta toiseen toimia esim. siivoojana tai kaupan kassana, tehden sitä yhtä ja samaa hommaa vuodesta toiseen. Enkä ymmärrä, miten tuollaista jaksaa. Eli todellakin minun on vaikea ymmärtää, miten jollekulle riittää niin yksinkertainen työ. Ja käsittääkseni tutkimusten mukaan tuollainen työ ei ihmiselle kovin terveellistä olekaan. Vähäiset vaikutusmahdollisuudet ja yksitoikkoinen työ eivät luo ihmisen psyykkeelle kovin otollisia työtilanteita. Mutta jokainen tehköön niin kuin haluaa. Jotenkin minun on vain vaikea uskoa, että joku oikeasti valitsisi jonkun siivojan työn, jos olisi mahdollisuus johonkin vaihtelevampaan ja haasteellisempaan hommaan.

[QUOTE="Horuksen silmä";23689249]Hyvä ihminen, maailma ei pyöri ilman ihmisiä jotka tekevät niitä ei niin mielekkäitä duuneja. Eli sä samalla pidät kaikkea duunarintyötä halveksittavana.[/QUOTE]

Mitäpä jos kertoisit ihan vain omat mielipiteesi ja antaisit minun kertoa sitten omani...
En pidä duunarintyötä mitenkään automaattisesti halveksittavana, olen itsekin esim. opiskeluaikoina toiminut monissakin duunarihommissa. Mutta en todellakaan ymmärrä, jos joku jämähtää 50:ksi vuodeksi yhteen ja samaan hommaan, jossa esim. suurin muutos vuosien varrella on pesuainemerkin vaihtuminen toiseen.

[QUOTE="uuu";23689339]Toisille riittää työ pelkkänä työnä, itselleni ei. En voisi ikinä kuvitella, että jaksaisin vuodesta toiseen toimia esim. siivoojana tai kaupan kassana, tehden sitä yhtä ja samaa hommaa vuodesta toiseen. Enkä ymmärrä, miten tuollaista jaksaa. Eli todellakin minun on vaikea ymmärtää, miten jollekulle riittää niin yksinkertainen työ. Ja käsittääkseni tutkimusten mukaan tuollainen työ ei ihmiselle kovin terveellistä olekaan. Vähäiset vaikutusmahdollisuudet ja yksitoikkoinen työ eivät luo ihmisen psyykkeelle kovin otollisia työtilanteita. Mutta jokainen tehköön niin kuin haluaa. Jotenkin minun on vain vaikea uskoa, että joku oikeasti valitsisi jonkun siivojan työn, jos olisi mahdollisuus johonkin vaihtelevampaan ja haasteellisempaan hommaan.[/QUOTE]

Minä ymmärrän, jos joku haluaa "vain" siivota, ja ymmärrän senkin että haluaa edetä ja kehittää itseään ja että kaipaa haasteita. Ja ymmärrän kaikkea tältä väliltä.

Tavallinen työ voi puuduttaa ja uuvuttaa ihmisen, mutta kuinka iso vaikutus tähän on arvostuksen puutteella, työajoilla ja muilla vastaavilla? Ja miten paljon on nyt puhutttu työssä väsymisestä, myös niiden korkeastikoulutettujen kohdalla? Ja työ yksissään ei vaikuta koko elämään, myös elämäntavoilla on merkityksensä. Mutta oli ne tavat mitä hyvänsä, nyt puhutaan ihmisistä. Pelkkä työ ei ole minkään automaattisen kunnioituksen tai kunniotuksen puutteen lähde, ainakaan minulla. Se, että sinulla on tarve kertoa halveksuntasi tietyistä ihmisistä kertoo sen, ettei sinullakaan voi hyvä olo ainakaan koko aikaa olla.

Elämäänsä tyytyväinen ihminen ei lähde samalle linjalle kuin sinä.

Se että sinun mielestäsi miehen tehtävä on tienata rahaa, naisen hoitaa kotia, ei vielä kumoa yhtään mitään, se on vain sinun (melko vanhanaikainen) käsityksesi asioista

Sinun mielipiteesi pitäisi kumota edestä ja takaa, suvuttain ja maaten mutta siltikään kukaan ei SINUN MIELESTÄSI ole sitä kumonnut. Ja tottahan se on koska mielipiteitä ei voi kumota. Sinun väitteesi sen sijaan ollaan kumottu jo monen monta kertaa. Tässä sinä sen sijaa nolosti tytöttelet ja kumoat mielipiteen VAIN henkilön omana vanhanaikaisena käsityksenä. Ja jäihin siihen vielä pari muutakin kohtaa, mutta sulla kyllä on tapana hypätä niiden kohtien yli joihin et pysty väittämään vastaan joten se menee varmaan sen piikkiin sitten... =)

Kuten itsekin kirjoitit, yksi mielipide ei kumoa toista. Tässä keskustelussa ei ole esiintynyt kuin mielipiteitä, joten miten tässä olisi kumottu yhtään mitään?

[QUOTE="uuu";23689372]Mitäpä jos kertoisit ihan vain omat mielipiteesi ja antaisit minun kertoa sitten omani...
En pidä duunarintyötä mitenkään automaattisesti halveksittavana, olen itsekin esim. opiskeluaikoina toiminut monissakin duunarihommissa. Mutta en todellakaan ymmärrä, jos joku jämähtää 50:ksi vuodeksi yhteen ja samaan hommaan, jossa esim. suurin muutos vuosien varrella on pesuainemerkin vaihtuminen toiseen.[/QUOTE]

Alukuperäinen topic oli : Kyllä kotiäiti vaan taitaa olla laiska... Mitä tekemistä tällä on sen kanssa vai vaihdatko puheenaihetta kun menetit otteet?

[QUOTE="uuu";23689339] Jotenkin minun on vain vaikea uskoa, että joku oikeasti valitsisi jonkun siivojan työn, jos olisi mahdollisuus johonkin vaihtelevampaan ja haasteellisempaan hommaan.[/QUOTE]

Jollenkin se haastavampi tapa toimia on tehdä työ työnä ja pitää perhe "haasteena" tai opiskelu tai vapaaehtoistyö tai...

Mutta mikä estää kotiäitiä tekemään haastavaa työtä oli se vapaaehtoista, palkallista tai yrittäjän työtä. Yleensä lapsella on myös isä ja töitä voidaan tehdä vuorotellen, osa-aikaisesti...

[QUOTE="uuu";23689404]Kuten itsekin kirjoitit, yksi mielipide ei kumoa toista. Tässä keskustelussa ei ole esiintynyt kuin mielipiteitä, joten miten tässä olisi kumottu yhtään mitään?[/QUOTE]

No jos näin on niin miksi sinä kovasti yrität todistella että me olemme väärässä ja että meidän mielipiteemme olisivät vääriä..? :whistle:

[QUOTE="uuu";23689372]Mitäpä jos kertoisit ihan vain omat mielipiteesi ja antaisit minun kertoa sitten omani...
En pidä duunarintyötä mitenkään automaattisesti halveksittavana, olen itsekin esim. opiskeluaikoina toiminut monissakin duunarihommissa. Mutta en todellakaan ymmärrä, jos joku jämähtää 50:ksi vuodeksi yhteen ja samaan hommaan, jossa esim. suurin muutos vuosien varrella on pesuainemerkin vaihtuminen toiseen.[/QUOTE]

50 vuotta ja mikään ei muutu? :D Älä enää jaksa. Oma isäni aloitti ammattikoulupohjalta, kehittyi työssään vuosien varrella niin, että loppuvuosina oli tuotekehittelyssä, liittyen ydinfysiikkaan. Näin ei olisi ollut, ellei maailma muuttuisi koko ajan.

Mieti millaisia tarinoita voi ihmisistä kertoa vuosikymmeniä taksikuskina toiminut mies? Tai miten paljon on nähnyt sairaalan siivooja elämänsa varrella. Niin, he eivät ehkä tiedä mitään tilastoanalyyseista tai talousjohtamisesta, mutta tietävät jotakin elämästä. Niin kuin johtajatkin, sitä en sano.

[QUOTE="uuu";23689339]Toisille riittää työ pelkkänä työnä, itselleni ei. En voisi ikinä kuvitella, että jaksaisin vuodesta toiseen toimia esim. siivoojana tai kaupan kassana, tehden sitä yhtä ja samaa hommaa vuodesta toiseen. Enkä ymmärrä, miten tuollaista jaksaa. Eli todellakin minun on vaikea ymmärtää, miten jollekulle riittää niin yksinkertainen työ. Ja käsittääkseni tutkimusten mukaan tuollainen työ ei ihmiselle kovin terveellistä olekaan. Vähäiset vaikutusmahdollisuudet ja yksitoikkoinen työ eivät luo ihmisen psyykkeelle kovin otollisia työtilanteita. Mutta jokainen tehköön niin kuin haluaa. Jotenkin minun on vain vaikea uskoa, että joku oikeasti valitsisi jonkun siivojan työn, jos olisi mahdollisuus johonkin vaihtelevampaan ja haasteellisempaan hommaan.[/QUOTE]

Sä koitat tehdä nyt itsesi tosi fiksuksi älykököksi joka tekee sikatärkeää työtä. Totuus vaan on se että ne oikeasti fiksut ihmiset eivät lähde mollaamaan toisia alunperinkään.

Minä ymmärrän, jos joku haluaa "vain" siivota, ja ymmärrän senkin että haluaa edetä ja kehittää itseään ja että kaipaa haasteita. Ja ymmärrän kaikkea tältä väliltä.

Tavallinen työ voi puuduttaa ja uuvuttaa ihmisen, mutta kuinka iso vaikutus tähän on arvostuksen puutteella, työajoilla ja muilla vastaavilla? Ja miten paljon on nyt puhutttu työssä väsymisestä, myös niiden korkeastikoulutettujen kohdalla? Ja työ yksissään ei vaikuta koko elämään, myös elämäntavoilla on merkityksensä. Mutta oli ne tavat mitä hyvänsä, nyt puhutaan ihmisistä. Pelkkä työ ei ole minkään automaattisen kunnioituksen tai kunniotuksen puutteen lähde, ainakaan minulla. Se, että sinulla on tarve kertoa halveksuntasi tietyistä ihmisistä kertoo sen, ettei sinullakaan voi hyvä olo ainakaan koko aikaa olla.

Elämäänsä tyytyväinen ihminen ei lähde samalle linjalle kuin sinä.

Sinulla on ihme tarve koko ajan väittää, että olisin elämääni tyytymätön tai että minulla ei olisi hyvä olla. Mitä se kertoo sinusta?

Kuten kirjoitin, en halveksi mitään duunarihommia. Olen kirjoittanut, että itse en jaksaisi vuosikymmeniä tehdä työtä, jossa tehdään yhtä ja samaa vuodesta toiseen. Käsittääkseni tämä ei tarkoita samaa, kuin että "halveksin duunarihommia", vai tarkoittaako?

AP!

Minä en ole "vain" kotona mutta teen vain hyvin vähän töitä. 50-60 tuntia kuussa keskimäärin eikä ole aikomustakaan tehdä enempää! Ja tiedätkö "uuuu", minua ei pätkänkään vertaa kiinnosta mitä sinä siitä ajattelet koska minä olen hyvin onnellinen ja onnellisessa asemassa. Tämä ratkaisu on myös parhaaksi lapsille, saavat olla osa-aikahoidossa ja koululaisen ei tarvitse juurikaan yksin olla. Hällekin on tärkeää että äiti on paljon kotona. Suoraan sanottuna minulla käy sääliksi niitä ihmisiä jotka tuhlaavat elämänsä tekemällä kokopäivätyötä. Sen tiedän kyllä että moni on kateellinen meille kun pystymme tällaisen vaihtoehdon valitsemaan, harvalla kun on "varaa"

Olet sinä sitten kyllä lapsellinen. Lue kommenttini numero 108. Jatkan vielä sen verran että minä RAKASTAN työtäni, vaikkei se älyllisiä haasteita juuri tarjoakaan. Olen kokki ja työ on minulle erittäin mielekästä vaikkei sinun mielestä ei-älyllinen työ voikaan olla mieleistä. Olen tällä hetkellä tehnyt tuota työtä kolmisen vuotta, tuskin teen 50 vuoden päästä enää mitään työtä :D
Sanoit että tuskin kukaan jää duunariksi jos on mahdollisuuksia muuhun. Noh...Minulla on tälläkin hetkellä ammattikorkeakoulupaikka odottamassa mutta hyvin todennäköisesti en aloitakkaan koulua ollenkaan vaan jään ihan vaan duunarin hommiin joista niin kovin tykkään vaikka päätä riittäisikin muuhun ;)

Sä koitat tehdä nyt itsesi tosi fiksuksi älykököksi joka tekee sikatärkeää työtä. Totuus vaan on se että ne oikeasti fiksut ihmiset eivät lähde mollaamaan toisia alunperinkään.

Voitko laittaa lainauksen, jossa väitän tekeväni jotain sikätärkeää työtä. Eli mitä jos vähän rajoittaisi tuota oman mielikuvituksesi käyttöä ja edes yrittäisi pitäytyä edes jossain määrin asiallisessa kirjoittelussa.
Työni on toki tärkeää minulle, ja koen sen tekemisen mielekkääksi. Se riittää.

[QUOTE="uuu";23689467]Työni on toki tärkeää minulle, ja koen sen tekemisen mielekkääksi. Se riittää.[/QUOTE]

Miksi sitten väkytät vastaan siwan kassoilla sun muille työn mielekkyydestä jos he ITSE kokevat sen mielekkääksi?

En itsekään saisi tyydytystä tehdastyöstä, mutta ymmärrän että monelle muulle se riittää tavaksi tienata kuukasittainen tulo. Joten en ala täällä halveksien kommentoimaan kotiäitejä duunareiksi jotka jäävät kotiin koska toisena vaihtoehtona olisi paska työ.
Sulla taas on ontuva suhtautuminen siihen mistä kukin saa sen älyllisen haasteen. Itse saan älyllisen haasteen keskustelemalla älykkäiden ihmisten kanssa. Taitaa olla sinulle vieras aihe? Lisäksi saan älyllistä haastetta kirjoittamisesta ja kirjallisuudesta. Toki mielestäsi se on mahdotonta, sillä kotiäidit ovat laiskoja, lukutaidottomia ja osaavat korkeintaan kirjoittaa oman nimensä toimeentulotukihakemukseen.
Kaiken tämän lisäksi olen pitänyt tärkeänä että omat lapseni saavat viettää lapsuutensa ensimmäiset vuodet kotona. Siilläkin uhalla että minun ihmisarvoni laskee muiden silmissä.

[QUOTE="uuu";23689447]Sinulla on ihme tarve koko ajan väittää, että olisin elämääni tyytymätön tai että minulla ei olisi hyvä olla. Mitä se kertoo sinusta?

Kuten kirjoitin, en halveksi mitään duunarihommia. Olen kirjoittanut, että itse en jaksaisi vuosikymmeniä tehdä työtä, jossa tehdään yhtä ja samaa vuodesta toiseen. Käsittääkseni tämä ei tarkoita samaa, kuin että "halveksin duunarihommia", vai tarkoittaako?[/QUOTE]

Koko ajan? Ei ole, mutta sinulla on tarve lukea tekstit niin kuin haluat. Sanot, ettet pidä duunarin työtä mitenkään automaattisesti halveksuttavana, ja jatkat sitten lausetta "mutta...." Mieti nyt itsekin, mitä kirjoitat. Ja miten tuot asiat esille, ehkä se sitten valkenee.

Sinä pidät kotiäitejä laiskoina, ja nyt sinulle on kerrottu monen taholta (myös minun) että niin ei ole kaikkien kohdalla. Minä taas pidän sinua tietynlaisena, pohjautuen omiin kirjoituksiisi tässä ketjussa. Mietin syytä, miksi joku haluaa sanoa asiat noin. Sellaista nämä keskustelut yleensä on.

Uuu, minusta on oikein mukava kuulla, ettet ole kotiäitinä.

Itse olen kotiäiti. Joinakin päivinä ihan todella toimelias ja aikaan saava, toisina laiska tai vielä laiskempi. Se on meidän (minun ja lapseni) etuoikeus, sillä emme ole sidoksissa minkäänlaisiin aikatauluihin tai deadlineihin. Meillä riittää tekemistä arjessa, enkä tunne velvollisuutta sen sisällöstä tilitellä yhtään kenellekään. Olen pitkän työelämän tehnyt, ja nyt nautin, nautin sinne asti kunnes lapsi menee kouluun ja senkin jälkeen vielä onneksi on osa-aikatyö mahdollisuus, jotta lapselle jää aikaa. En nauti siitä ettei tarvitse mennä töihin, vaan siitä, että saan olla oman lapseni arjessa mukana niin paljon kun minä ja mieheni haluamme. Kaikille tämä elämä ei sovi. Onneksi on olemassa valinnanvapaus.

[QUOTE="uuu";23689467]Voitko laittaa lainauksen, jossa väitän tekeväni jotain sikätärkeää työtä. Eli mitä jos vähän rajoittaisi tuota oman mielikuvituksesi käyttöä ja edes yrittäisi pitäytyä edes jossain määrin asiallisessa kirjoittelussa.
Työni on toki tärkeää minulle, ja koen sen tekemisen mielekkääksi. Se riittää.[/QUOTE]

Vähäiset vaikutusmahdollisuudet ...
vaihtelevampaan ja haasteellisempaan hommaan...

Kyllähän tuo sitä tarkoittaa että itse teet työtä jossa on hyvät vaikutusmahdollisuudet ja joka on vaihtelevaa ja haasteellista. Ei tuo sikatärkeää-kuvaus niin kauas mennyt että voit mun kirjoituksiani asiattomiksi väittää.. ;)

Muoks. Pata kattilaa muuten soimaa, luepa edellisiä viestejäsi mulle ja mieti että ovatko kaikki pysyneet ihan asiallisina.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="uuu";23689447]Sinulla on ihme tarve koko ajan väittää, että olisin elämääni tyytymätön tai että minulla ei olisi hyvä olla. Mitä se kertoo sinusta?

Kuten kirjoitin, en halveksi mitään duunarihommia. Olen kirjoittanut, että itse en jaksaisi vuosikymmeniä tehdä työtä, jossa tehdään yhtä ja samaa vuodesta toiseen. Käsittääkseni tämä ei tarkoita samaa, kuin että "halveksin duunarihommia", vai tarkoittaako?[/QUOTE]

Sä kirjoitit että et ymmärrä miten kukaan jaksaa tehdä. Ja itsehän sä vastasitkin koko juttuun jo,eli SINÄ ET YMMÄRRÄ. Se ei tee toisten ihmisten tavasta elää yhtään sen huonompaa.

Mä voisin sanoa että mä en ymmärrä miten joku jaksaa jauhaa jostain duunistaan jatkuvasti tai elää jotenkin sen työnsä kautta. Mut en mä sano,kun mun mielestä jokaisella on oikeus saada se sisältö elämäänsä niistä asioista mistä haluaa.

Sun maailmankatsomuksesihan me saatiin jo selville: Et ymmärrä toisten valintoja tai motiiveja niiden takana etkä haluakaan ymmärtää. Elämäsi pyörii oman pikku napasi ympärillä ja sen ulkopuolella oleva maailma on ilmeisesti sulle jotain täysin käsittämätöntä.

[QUOTE="uuu";23688657]No esim. siinä, että yleensä fiksu ja älykäs ihminen alkaa kaivata elämäänsä myös vähän haasteellisempaa tekemistä, kuin mitä kotona makaaminen tarjoaa. Vuoden ehkä parinkin verran tuo vielä menee, mutta pidempi aika kyllä kertoo siitä, että joko ei ole mahdollisuutta haasteellisempiin tehtäviin kuin lastensa nenän pyyhkimiseen tai sitten ei vain viitsi.[/QUOTE]

Mä olen elänyt sitä "haasteellisempaa" elämää ennen lasta reilut 15 vuotta. Sitten sain lapsen ja ajattelin että apua, kotona oleminen on kamalaa. Tyttö meni siis hyvinkin pienenä hoitoon. Nyt taas 5 vuoden työssäolon jälkeen mä jäisin ilomielin kotiin ja antaisin piupaut sille haasteelliselle työelämälle.

Reilu vuosi vielä, sitten siirryn kokonaan yrittäjäksi jotta voin tehdä töitä kotoa käsin tytön mennessä kouluun. Nyt se ei ole vielä taloudellisesti mahdollista.

Olen tehnyt rankkoja töitä (kokeilepa esim. hotellisiivousta ymv.) mutta kyllä kotiäitiys on melkein rankempaa. Itse nautin työssäkäynnistä siksi, että siinä saa kontaktia muihin aikuisiin ihmisiin. On rankkaa olla lapsen kanssa kotona kun muut ovat töissä / opiskelemassa ja olla 24/7 vastuussa lapsesta ja sen hyvinvoinnista. Omani on vasta vajaa 6kk ja sen kanssa pitää olla kokoajan (tietysti päikkärit voi nukkua viereisessä huoneessa) ja pitää huolehtia kaikki sen perustarpeet ympäri vuorokauden jne. En väitä, etten tykkäisi kotiäitinä olemisesta, mutta kyllä se on henkisesti aika raskasta välillä. Siinä lapsenhoidon ohessa kuitenkin pitäisi ehtiä vielä kotityöt tekemään ja kun seurana on pelkkä lapsi niin vielä enemmän kaipaisi toisten aikuisten kanssa keskustelua ja olemista.. Onhan 3v ja 6kk hieman eri ikä, mutta kuitenkin. p.s. Itse nautin nk. duunarihommista ja kassatyttönä olemisesta (teen viikonloppuhommia sillointällöin kassalla), en voisi kuvitella itseäni mihinkään kermaperse johtajan paikalle kansainväliseen firmaan....

Sitäpaitsi kyllähän pienen alle eskari-ikäisen on parempi olla kotona jommankumman vanhemman kanssa kuin tarhassa pitkää päivää. Samat ihmiset taas varmaan peräänkuuluttaa sitä, että lasten kasvatus sysätään päiväkodeille etc.! Kyllä lapsi saa virikkeitä ja ikätovereita leikkipuistoista, kerhoista ja esim. osa-aikatarhailusta pari krt viikossa jos niikseen tulee, mutta lapsella on turvallinen ja hyvä olo oman äidin/isän seurassa.

Itse pitäisin lapseni kotona niin kauan kuin voisin, mutta valitettavasti se ei meidän tilanteessa ole mahdollista ja joudun luultavasti ensivuoden aikana menemään töiihn ja laittamaan lapsen tarhaan...

Ai,edellisissä viesteissä sä puhuit mahdollisuuksista MIELEKKÄÄSEEN työhön. Voitko kuvitella,joka ihan oikeasti haluaa kouluttautua sairaanhoitajaksi AMK:ssa ja pestä työkseen vanhusten pyllyjä. Ootko koskaan miettinyt että miksi? Varmaan siksi,että nauttii ihmisten kanssa työskentelystä ja siihen toimenkuvaan kuuluu paljon muutakin.

Oletko sä jotenkin yksinkertainen,vai miksi et kykene sisäistämään sitä ajatusta,että ei kaikkien ihmisten haave ole olla vaativissa johtotehtävissä tai haasteellisessa suunnittelutyössä tms.? Oletko henkisesti vajaa? Lapsikin sen ymmärtää,että vaikka itse tykkää suklaasta niin kaikki kaverit ei tykkää.

[QUOTE="uuu";23689101]Voi lapsirakas. Se että sinun mielestäsi miehen tehtävä on tienata rahaa, naisen hoitaa kotia, ei vielä kumoa yhtään mitään, se on vain sinun (melko vanhanaikainen) käsityksesi asioista :D[/QUOTE]

Voi lapsirakas. Se,että sinä kysyit mitä muuta kotiäitiys voi olla kuin laiskuutta tai mahdollisuuksien puutetta ja mä vastasin siihen,tarkoittaa ilmeisesti sitä että joko sä et osaa lukea tai olet jotenkin muuten vinksahtanut. Sä pyysit vastausta ja mä vastasin. Joten kerrotko vielä että miten noi esimerkit kertoo laiskuudesta tai niistä mahdollisuuksien puutteista?

Mitä sitten vaikka kotiäiti olisi laiska ja työtävieroksuva? On sekin parempi kuin laittaa lapset liian pieninä hoitoon. Mitä kauemmin lapsuuden saa kotonaan viettää sen parempi yleensä.

[QUOTE="toinen näkökulma";23689725]Mitä sitten vaikka kotiäiti olisi laiska ja työtävieroksuva? On sekin parempi kuin laittaa lapset liian pieninä hoitoon. Mitä kauemmin lapsuuden saa kotonaan viettää sen parempi yleensä.[/QUOTE]

No tätä olen ketjussa ihmetellytkin, että mikä se syy kotiinjääntin onkaan! Kuulee perusteltavan sillä, että se on lapselle parasta, mutta tässähän alkaa kuulostaa, että äidillä on niin paljon aktiviteettejä että ehtiikö sen lapsen kanssa nauttiakaan siitä kiireettömyydestä...

Yhteistyössä