SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *huhtikuu*

4d ultraan,meinaako moni muuten käydä??ja millä viikoilla olette ajatelleet käyvänne?ilmeisesti lähempänä rv30 olis hyvä..

JiiMii&Piipari 20+0

Mä luin, että viikoilla 24-28 olisi paras näkyvyys lapsiveden yms. suhteen. Olin menossa jo rv 22 ja peruin siksi. Käydään ensin ulkomaanreissu heittämässä ja koitetaan jos ennen naimisiin menoa kerettäisiin käymään 4D:ssä. On se sen arvoinen reissu.

Onnea puolen välin ylittäneille :flower:

Zophie
Mä kans olen kuolannu noita emmaljungan city crosseja... Jos käytetty kelpaa niin kannattaa kattella vaunuja esim. tori:fi:sta, nettimarkkinoilta ja huutonetistä. Jälkimmäisessä joskus tosin hinnat on kyllä melkosia :whistle:

4D-ultrasta...
Olis varmasti ihana mut sen verran ilmeisesti kallis että jää kyllä väliin...
Mut oon kans kuullu et kannattas käy ennen rv.30 viikkoa, just joillaki Huldasharksin mainitsemilla viikoilla...

Talvicci ja Torsti rv.17+3 :heart:

Äitiyspakkaus oli mielestäni ihan kiva ja otetaan se. Oltaisiin otettu ihan joka tapauksessa :) Toki olisin toivonut enemmän riemukkaita ja kirkkaita värejä mutta näitähän voi sitten piristää omilla ostoksilla. Se oloasu oli ihana ja terättömät puolipotkuhousut on aina olleet mun lemppareita vauvojen vaatteissa :D

Bola-korua en varmaan itse osta mutta sellaisen saatan saada lahjaksi joltakin :) siis vihjailen niin kauan että saan sen sit vaikka mieheltä :D

Liikkeitä olen nyt tuntenut ihan päivittäin mutta se on sellaista porinaa ollut tuolla alavatsalla. Tänä aamuna kattelin massua selälläni maatessa ja näin kuinka vauva potkaisi! Mutta en tuntenut sitä!! :O Muutenkin olen ollut ihan kummissani kun liikkeet ovat niin hentoisia vielä ettei ihan voi aina olla varma että oliko pierua vai mitä :D Ehkä se istukka on sit tuossa edessä. Mut se on kyllä hassua että näen liikkeen mutten tunne sitä..

Selkäni, oi selkäni. Miten mä oikein sen kanssa elän tästä lähtien? Se on kamalan kipeä ihan aamusta iltaan ja kipeytyy vain entisestään kun tekee jotain. Siis jos tekee mitä vain muuta kuin makaa sängyssä. Istuminen sattuu, kyykistyminen, kumartuminen, kävely, ihan kaikki. Alan olla aika täynnä jo tätä. Kai se täytyy lääkäriin mennä ja kysellä sitä tukivyötä ja mahdollisesti jotain vahvempia särkylääkkeitä. Oliko niin ettei kodeiini läpäise istukkaa lainkaan? Panacodiako raskaanaolevat syövät? Panadolia saan syödä vaikka muroina aamiaiseksi eikä ne mitään auta. En ole löytänyt mitään sellaista asentoa mikä venyttäisi kipualuetta. Se kipu on niin syvällä tuolla jossain. Jumpapallon päällä olen keikutellut ja aluksi se tuntuu hyvältä mutta sitten alkaa taas pahenemaan siinäkin se kipu. Mälsää tämä.

Muuten tää raskaana olo on oikeastaan ihan mukavaa :) Sain kaksi laatikollista tosi hyväkuntoisia vauvan vaatteita miehen siskolta. Oli pakannut mukaan myös rintapumpun ja läjän kaksplus lehtiä. Ihanaa oli penkoa laatikot läpi :D Vähän kuin jouluna.

Ruutinen ja Morri 19+2

jeeni
hmmn...kohtasin tuhrua...no onneksi "vain" tuhrua, mutta huolettamaan pisti silti. jotenkin yhdistän tämän erään hankalan sukulaisen kanssa väittelyyn eilen...ehkä parempi välttää niin stressaavia sukulaisia loppuraskaus. mitään muutakaan syytä en keksi. onneksi ylihuomenna on se ultra, vaikka liikkeetkin on alkaneet tuntua tosi vahvoina ja aika vilkkaalta tapaukselta tämä edelleen vaikuttaa. sai silloin rv 12 ultrassa jo sen ++

jeeni ja kaveri 19+6

Mä olen siitä onnekkaassa asemassa, että täällä 4D-ultra kuuluu rakenneultran yhteyteen. Ei siis tarvi erikseen mihinkään mennä. Tykkään! :) Toukokuun puolivälissä olisi aika varattuna, joten muutama viikko pitää vielä jänskäillä.

Migreeni on vaivannut muakin. :( Tänään sain onneksi kohtauksen estettyä, kun huomasin sen ajoissa. Kävin hammaslääkärissä ja oli sen verran ronskit otteet tädillä, että sain kaiken jännityksen päätteeksi kamalat säryt. Hampaita särkee vieläkin niin, että loppupäivä menee vellilinjalla. Onneksi ei mitään suurempaa häikkää purukalustossa ollut ja säästyin jatkokäynneiltä. :)

Ruutinen: Missä kohtaa selkää sulla se kipu tuntuu? Voisko esim. pakaralihasten venytys auttaa?

Liinukka 17+0

Viimeksi muokattu:
Onnea Äippäliini-82! :heart:

Torstaihin asti pitäis jännäillä omaa ultraa.

Jeeni: mulla oli toisessa odotuksessa samoilla viikoilla kerran tuhrua, mutta se meni ohi nopesti. Syytä ei tiedä. Joko limakalvolta, istukan reunalta tai kohdunsuulta. Luultavasti limakalvoilta.

Tänään oli rakenneultra ja ainakin sen mukaan kaikki hyvin ja terve vauva tulossa!=) Kuitenkin kysyttiin sukupuolta,mutta ei vauva halunu paljastaa sitä vaan haluaa pitää meitäjännityksessä...Ultran mukaan tosin 5 päivää pienempi, kun la.ajan mukaan, mut laskettua aikaa ei ruettu siirtämään!

Onko muilla ollut hengen ahistusta? Mulla sitä on , mut liittyneekö sit kun mulla todetttu ahdistuneisuutta ja paniikkia, että nyt jotenkin raskaus taas laukassu paniikit!

Heippis kaikille pitkästä aikaa, onpas taas paljon tekstiä tullut enkä nyt ihan kaikkea jaksa lukea!

Aloitetaan sitten onnittelemalla hyvistä ultra kuulumisista ja lupauksista!
Näin sitä edetään kohti puoli väliä ja Onnea vielä jo ylimenneille! Vastahan sitä tänne alettiin kirjoittelemaan ja todettiin, että odotus on käynnistynyt! Hurjan nopeasti mennyt aika!

Äitiyspakkaus oli mielestäni aika tylsä, jo tosin aikaisemmin päätin että en sitä edes meinaa ottaa. Meillä on nyt jo pienen pieniä vaatteita kertynyt jo kaksi isoa muuttolaatikkoa!! Ja lisää ttulee vielä ihan varmasti!

Rakenneultraa jännitän kovasti! Vielä viikko odoteltavaa eli 26 päivä on tuo suuri päivä! Kovasti odotan saisinko varmuuden tyttöololle!

Täällä liikkeitä tuntuu ihan hyvin jo pari kertaa on jo hutkittu niin että ulkopuolelle tuntuu! Kohta pääsevät isommat lapset kokeilemaan kuinka vauva potkii!
Meidän eskarilainen jaksaa joka päivä kysyä, että kumpiko siellä on ja eikö ne nyt neuvolassa osaa sitä jo kertoa =) Kovasti odottaa pikkusiskoa kun veljiä on jo, mutta velikin kuulemma käy!
On niin hauskaa seurata kuinka kovasti jo pientä odotetaan ja kysellään!

Olen täydellisen onnellinen että saan olla vauvan kanssa kotona kun eskari astelee koulutielle! Äitiä taitaa jännittää enemmän kuin lasta koulun aloittaminen! =)

Alkaa pikku hiljaa ärsyttää kivut ja säryt! Pääsärkee edelleen melkein päivittäin ja neuvolasta kysyin jo mistä voisi johtua niin ei osannut sanoa mitään! Liikkuminen ja puuhastelu kotona onnisttuu pikku hiljaa tehden ja vähän jaksottaen ettei kaikkea samana päivänä! Olo yleisesti ottaen ihan hyvä ois vaan kivaa tehdä kaikkea normaalisti! Ehtiihän sitä tosin syksylläkin ja onni on ihanat ystävät ja naapurit mitkä auttavat, kun vaan kehtaa pyytää!! =)

Kaikkihan ei aina voi mennä suunnitelmien mukaan ja yllättäviä tapahtumia tulee. Kuten varmasti, joku jo laittoi merkille niin puhuin vainn itsestäni ja valitettavasti odotan syksyä ja synnytystä yksin. Joskus asioille ei voi tehdä mitään vaikka haluaisi. : /

Mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa eli onnea jokaiseen odotukseen ja kiitos sille kuka tämän palstan keksi ihanaa odottaa teidän kaikkien kanssa =)

Hipsunen ja Vuokralainen 19+1 :heart:

Hellurei naiset!
En tiedä iskikö muhun vatsatauti vai johtuiko aamuinen raju oksentelu uudesta rautalääkkeestä (Obsidan) jonka otin tyhjään vatsaan aamuyöllä vessassa käynnin yhteydessä :x Joka tapauksessa vatsa on ollut ihan sekaisin ja aamulla tuli kaikki ruoka ylös mitä söin! Nyt on onneksi iltaa kohden helpottanut! Katoin siitä lappusesta joka on on tablettien mukana, niin oksentelu kuuluu erittäin harvinaisiin sivuoireisiin ja googlettamallakin näytti harvinaiselta vaivalta..Kokeilen kuitenkin vielä toisen kerran ja jos sitten vielä tulee yhtä kamala olo, niin pakko vaihtaa ja heittää noi huit helkuttiin ja siinä samassa niihin mennyt 15€ :kieh:

Aivan ihania rakenneultra kuulumisia täällä!! Olen jo kovin malttamaton ja haluaisin tietää kumpi se tuolla masussa oikein mua potkii :)

4D:hen mekin mennään, joskus sitten rakenneultran jälkeen.

Mulla ainakin on hengenahdistusta! Huomaan kun lenkkeilen koiran kanssa ulkona niin todellakin hengästyn nopeammin, mutta mun käsittääkseni se on ihan normaalia :)
Millä viikolla se muuten on kun oma pulssi ei saa nousta liian korkealle??

jeeni Varmasti pistää tuhruttelu huolettamaan, mutta onneksi on monia syitä mistä se voi johtua, eikä kaikki läheskään ole mitään vakavia! :) Ja sehän on ainakin hyvä, että pikkuinen kovasti liikkuu!

Lorahteleeko muuten muilla valkovuotoa? Mulla tulee välillä semmoisia kunnon lorauksia housuihin, että pikkuhousut kastuu :ashamed: Mitenkään se ei haise ja on väritöntä..

Äitiyspakkaus oli ihana mun mielestä! Vaikka olen kyllä samaa mieltä, että jotenkin enemmän poikavauvalle suunnattu, mutta menee hyvin tytölläkin ja me otetaan se varmasti! :)

Liikkeet ovat täällä vihdoinkin voimistuneet selkeästi! Välillä tulee semmoisia kevyempiä hipaisuja vielä, mutta nyt on jokusen kerran jo tullut ihan selkeitä iskuja!! :heart: IHANAA!!
Masu on muutenkin ottanut kasvuspurtin! Tulihan se selkeä vauvamasu sieltä tännekin! Ylpeänä menen torstaina laivalle ja kuljen vatsa pystyssä kavereiden edessä! :D

Ja selkäkivut!Kääk, vähän pelottaa, että mitä tuo loppuraskaus tullessaan kun on alkanut iskias vaivaamaan :headwall: Se oli mulla ongelmana ennen raskautta, melkein jouduin jäämään silloin sairaslomalle asian vuoksi, mutta onneksi se meni silloin sitten pois itsestään. Nyt se on kuitenkin taas alkanut vaivaamaan, ei vielä kamalan pahana, mutta töissä huomaan, että välillä jomottaa oikein kunnolla! Eipä siihen taida oikein apujakaan olla :kieh:

Meillä on keskiviikkona ensimmäinen perhevalmennus! Onko muilla semmoinen tulossa ja aiotteko osallistua? Me osallistutaan ihan sen takia, että ei olal vielä kamalan kauaa asuttu täällä ja olis ihanaa saada uusia ystäviä ja samanikäisten vauvojen vanhempia tutuiksi :) Toivotaan, että porukka on kivaa..Aiheena on ekalla kerralla raskausajan liikunta, rentoutus ja lantionpohjalihasten kunnosta huolehtiminen..Mä olen kyllä aktiivisesti harjoittanut noita lantionpohjalihaksia jo kuusi vuotta, aina seksi yhteydessä :D Mies tykkää kun puristan niitä sen orgasmin hetkellä..:whistle:

Vaniljainen :heart: 17+1

Meillä on tässä ollut ylä ja alamäkeä jo ennen odotuksen alkua mikä siis oli yllätys meille molemmille, kun ehkäisy oli kuitenkin käytössä! Ja ollaan oltu erossa jo tammikuusta asti, mutta yritetty jutella ja selvittää asioita ja pohtia tahoillamme mahdollisuutta jatkaa. En ole ollut vakuuttunut omista tunteistani ja halunnut miettiä enemmän. Nyt näyttää siltä, että yrityksestä huolimatta ei meidän välejä paikkailla ja mies on vankasti ilmoittanut kantansa, ettei halua nimeänsa julki missään tilanteessa! Olen nyt päättänyt olla onnellinen ja odottaa ilolla ja nauttia täysin rinnoin odotuksesta ja pienen vauvan syntymästä :heart:

Puolivälin paremmalla puolella tosiaan mennään jo täälläkin, ja huomenna neuvola ja keskiviikkona kauan odotettu ultra! :D

Onnea hyviä ultrauutisia saaneille sekä poika/-tyttölupauksista! :heart:

Äitiyspakkaus oli mun mielestä tosi kiva ja varmasti otetaan, sillä esikoisen vauva-ajan tavarat/vaatteet on tosiaan kaikki myyty. Nyt on tosin tullut jo muutenkin osteltua noita pieniä vaatteita ihan reippaanmallisesti, mutta ei kai niitä liikaa voi olla..

Heinäneito, mulla on kans ollut tossa navan seutuvilla välillä aika kovaakin kipua, mutta kaipa se kuuluu asiaan.

Äiti juuri tänään ilmoitti tilanneensa mulle tuon Bola-korun, joten sen varmaan tällä viikolla sitä kautta sitten saankin.

Ruutinen: Mulle ainakin on juuri tuota panacodia määrätty näin raskaana ollessa (tosin siihen migreeniin), mutta olen kyllä useammalta lääkäriltä varmistanut, että se varmasti käy näin raskausaikana.

Hipsunen: :hug:

Raisu 20+2

Vaniljainen Pakko kysyä, onhan oikeasti valkovuotoa eikä lapsivettä? En edes ole varma, voiko vettä valua näin aikaisilla viikoilla, mutta tuli vain mieleen jos sitä on noin runsaasti. Enkä todellakaan tahdo huolestuttaa mitenkään.

Pakkauksesta En aio ottaa, esikoisen pakkaus, joka on vuoden 2007 mallia, on vielä isoksi osaksi tallessa, ja ostan sitten sillä 140 €llä vaikka sen yhden uuden turvaistuimen mikä tarvitaan. Tai isommille vaatetta.

Omaa napaa Tuntuu, että liikkeet ovat vaimentuneet ihan kokonaan ja olen jo melkein varma, että kaikki ei ole hyvin, mutta en aio hätääntyä enkä ottaa yhteyttä neuvolaan. Ei tässä ole kuin muutama viikko seuraavaan aikaan ja kun tämä on näin alussa, niin ei mitään ole kuitenkaan tehtävissä, vaikka jokin olisikin hullusti. Loppuviikosta oli muutamana yönä ihan selkeitä synnytyssupistuksia, ei mitään harkkareita, tosin vain muutama mutta sen verran, että olen vähän vauhkona. Mutta kai se tästä. Ihanaa pääsiäistä! Míes toi juuri mulle töistä tullessaan tuliaisiksi paperisilppurin, että taidanpa ryhtyä silppuamaan... ;)

Kyllä tuo ihan valkovuodolta näyttää, on semmoista sameeta, vetistä kylläkin. Sitä tulee semmoisia noin teelusikallisia kerralla, joskus enemmän, joskus vähemmän.
Googlettelin asiaa niin näyttäis olevan aika yleistäkin ja ilmeisesti lapsivettä tulisi koko ajan tihkuttamalla, eikä vaan silloin tällöin..
Neuvolalääkäri tosta valkovuodosta mulle silloin mainitsi ja sanoi, että taitaa olla aika runsasta mulla ja sanoi silloin, että on ainakin alkuraskaudessa normaalia, mutta en muista oliko tosiaan puhe vaan alkuraskaudesta :confused:

Onneksi Hipsuselle on sanottu sen olevan normaalia! :)

Viimeksi muokattu:
Pikaista kirjoittelua...

valkovuodosta mulla kans tosi runsasta, välistä tuntuu että housut on ihan märät, vaikkei sitä sit kauhakaupalla ookkaan... inhottavaa... :ashamed:

4D-ultralla pääsin katsomaan vauvelia silloin np-ultrassa, ultraaja-täti vaihtoi kuvan yhtäkkiä 4D:ksi, oli kyllä kiva kokemus sekin. Muttei mulla oo tarvetta käydä muutakuin rakenneultrassa, potkuja alkaa jo tuntua joka päivä ja en välttämättä halua sitä sukupuoltakaan tietää etukäteen. Syksyllä sen sitte näkee kuitenki! :D

Hipsunen :hug:

Kyllä aika menee nopeesti, POKS! 19. viikko alkoi!! :heart:

eleana + seppo 18+0:heart::heart:

Tää on ihanaa aikaa, kun tulee noita ultrakuulumisia :) Vieläkään en tiedä kysytäänkö me sukupuolta vai ei. Kymmenen päivää ultraan ja samalla puolivälin saavuttamiseen!

Vaniljainen
, normaalia on :) Sama vaiva täällä, kolmatta kertaa.

Hipsunen, harmillinen tilanne, mutta vaikutat olevan aika sinut asian kanssa. :hug:

(.) Ei ihmeitä, välillä tuntuu kuin maha olisi kasvanut valtavasti ja välillä sitä ihmettelee kasvaako se ollenkaan. Eipä se ennenkään näillä viikoilla kummoinen ole ollut, mutta loppuvaiheessa sitten sitäkin suurempi :D Esikoisesta rv 38 sf-mitta oli 40cm :whistle:

Onko halukkaita päivittämään toukokuuta?

Mädchen :heart: 18+4

Vaniljainen kuis obsidan,vieläkö oksennus lentäny?harmi kyllä jos ei sovikaan...Kivaa laivareissua sinulle!!=)

Lorahteleeko muuten muilla valkovuotoa? Kyllä!ärsyttävää!!mulla se ei ole kylläkään väritöntä vaan valkeaa.

Perhevalmennuksesta ei täällä ole ollu puhettakaan:confused:...esikoisen aikaan kävin muistaakseni sellasessa mikä oli vaan kerran,siellä käsiteltiin lähinnä synnytystä,olisko sittenki ollu synnytysvalmennus...

Hipsunen Tsemppiä odotukseen ja onneksi on ystävät ja lapset kuitenki seurana,tukena ja apuna!:hug:

(.) kuunnellutin vaaville aamusta puhelimella musiikkia ja varsinki yhen kappaleen kohalla alko kunnon bileet,en tiedä sit oliko niin huono kappale vai hyvä :D
Illaksi töihin joten nyt on aikaa jatkaa the gatesin kattomista,sellaset jotka tykkää vampyyrisarjoista niin toi on aika hyvä,tuossa on kylläki muitaki mystisiä olentoja ;) Nyt on taas sarjoja tullu katottua the event,modern family,chuck,vampire diaries,gossip girl ja innolla odotan true bloodin 4.kautta!Telkkarista en osaa kattoa ku ikinä sillo ku joku tulee niin en ole telkkarin lähettyvillä,haluan kattoa sillo ku itelle sopii..

JiiMii&piipari 20+2

Jospa välillä kirjoittelis tännekin kuulumisia.

Tänään ollaan menossa selvittämään vakuutusasiat Tapiolaan. Käytiin jo perjantaina ja tarjous luvattiin tälle päivälle. Kotiläksyksi tuli yksi paperi täytettäväksi odotusajasta ja mahdollisista sairauksista ja ultralöydöksistä.

Rakenneultra meillä on huomisaamuna. Sukupuoli haluttaisiin kyllä tietää, mutta olen kuullut Jorvissa olevan aika nihkeä kanta asiaan.

4d meillä on varattuna Femedasta kolmen viikon päähän.

Bolan ja lisäksi raskausnapakorun mies laittoi tilaukseen eilen. Yllätys on, mitä sieltä tulee, sillä en halunnut tietää. Napiksen saan heti kun paketti tulee, Bolan vasta äitienpäivänä.

Mulla on navan yläreuna jo kääntynyt ulos kuopasta, joten tavallista korua en voi enää pitää. Otin korun pois noin viikko sitten ja reikä oli selvästi jo vähän ärtynyt. Sitten tuo ulkoneva osa navasta on tietysti tosi herkkä, välillä tuntuu kuin joku vääntäis puukolla, kun se osuu ikävästi vaikka omaan käteen tai työpöydän reunaan tms. Saapa siis nähdä tuoko se raskauskorukaan mitään apua. Sittenpähän se on heippahei lävistykselle. Yritän tosin pitää kaikesta huolimatta reikää auki.

Liikkeet tuntuvat päivittäin. Toisina päivinä vähemmän ja hennommin, toisina kunnon hyppyjä ja muksahduksia. Mies ei vielä niitä tunne, mä olen muutaman tällin saanut jo käteenkin kun aina lorviessa on käsi masun päällä. Vauva innostuu banaanista ja cokiksesta. Lätkämatsien aikana se oli ihan hissuksiin, vaikka iskä huuteli vatsan läpi IFK:ta. Pyh. Itse olen antifani.

Mulla on vissiin tyttömaha. Mun mielestä se kasvaa enemmän leveyttä. Ja potkut ovat eniten alhaalla oikealla. Voimakas poikaolo mulla silti on ollut alusta saakka.

Valkkaria on lorahdellut koko raskauden ajan, etenkin aamuisin, varmaan koko yön varastot hulahtaa ulos... :rolleyes:

Semmottis tänne. Onnea muillekin puolivälin poksuneille!

-Lunea ja Nötö 20+4-

Laitatteko esikoisen hoitoon kun vauva syntyy?
Esikoinen on hoidossa, joten siellä myös jatketaan. Kaveri tuntuu tykkäävän tuosta ryhmiksestä, ja seudultamme on niin vaikea saada päivähoitopaikkaa, etten aio siitä hevillä luopua. Nyt poika on 6 h päivässä hoidossa, syksyllä sitten varmaankin kolmena päivänä viikossa tuon 6 h.

Esitietokaavaketta ei mielestäni täytetty täällä ainakaan esikoisen kohdalla - toisaalta, synnytin Haikaranpesässä, joten siellä teimme etukäteen synnytytssuunnitelman, johon kirjattiin toiveita. Nimiä siellä ei kysytty.

Perhevalmennuksessa käytiin esikoista odottaessa, ja käsittääkseni ainakin täällä ne ovatkin suunnattu esikoisten odottajille. Ei siis aiota eikä ole tarvetta mennä tällä kerralla, vielä nuo jutut ovat tuoreessa muistissa. :)

Hipsunen jaksamista! :hug: Onneksi vaikutat kuitenkin positiiviselta.

Valkkaria ei ole vielä liiemmälti lorahdellut, mutta muistelisin, että esikoista odottaessa sitä alkoi kyllä jossain vaiheessa tulla kyllä ihan kunnolla.

Pakkauksesta: Poikaväriseltähän tuo näyttää, mutta otan kyllä pakkauksen oli tulossa kumpi hyvänsä. Ihanaa on kuitenkin saada uusia vaatteita, vaikka meiltäkin noita pieniä, erityisesti poikien vaatteita löytyykin jo paljon. Äitiyspakkaus on kyllä minusta ihan huippujuttu! Ja tuo haalari ja makuupussi miellyttivät ainakin kovasti silmää.

Omaa napaa: Esikoinen on sairastanut lähemmäs kaksi viikkoa. :( Ensin kuumetta, sitten tosi sitkeä vatsatauti. Täytyy toivoa, että se alkaisi mennä ohi, huolettaa ettei toinen raasu ihan pääse kuivumaan. Onneksi kuitenkin on useimmiten ihan pirteä, vaikka onkin huono juomaan ja ruoat tulee ylös. No, eilinen ja tämä päivä ovat vaikuttaneet jo valoisammilta paranemisen suhteen.

Jerika 18+3

onhan sitä varmaan puhetta ollu näistä liikkeistä mutta minä kun en oikeen niitä vielä kunnolla tunne. liekö uudelleen synnyttäjälle ees normaalia. 17+3 viikkoja. joskus kun istuu niin silloin ihan alhaalla tuntuu jotain lieneevätkö sitten liikkeitä mutta muuten ei. kakkosen kohdalla muistelen että kun istukka oli edessä niin liikkeitä oli välillä ihan mahdoton tunnistaa ja kun piti tehdä sit sitä liike laskentaa niin melkeen aina tuli saikku käynti. jospa se vaan potkii selkään päin.

kauhee nälkä koko ajan tekis mieli syödä suolasta että makeaa ja vaikka yhtä aikaa.:p

Onkos muille ilmaantunut uusia mielitekoja?? suolasesta/makeasta
mulle kelpaa kaikki, eniten suolakurkkuja ja paistettua munaa
Te jotka teette nyt koti sokeri mittauksia onko sokerit pysyneet vai heitteleekö?
mulla on on aika alhaalla nyt ja ruuan jälkeiset arvot kan aika alhaalla alle 6.

kävin ravitsemus terapiassa ja siellä täti sanoi mulle että aamu sokerit jos on koholla voi johtua raskaus hormoneista ym. ei välttämättä siitä mitä olet syöny illalla tai monen aikaan. ei neuvolassa tälläsesta oo puhuttu.

Ihania rakenneuutisia ja lupauksia täällä! :) Huomaa, että noita poikalupauksia taitaa olla helpompi/varmempi antaa ;)

Tulikin tosta mieleen, että oisko paha, jos laittais noi lupaukset ja olot eri väreillä?

4D:tä mietitty ja ainakin alunperin piti mennä, mutta nyt tuntuu olevan niin paljon menoa ja ostettavaa, että saattaa jäädä. Lähinnä ajattelin, että JOS rakenteesta jää jokin asia häiritsemään tms niin sitten tuonne 4D ultraan, mutta ei jäänyt, joten en niin pakolliseksi nää sinne menoa :)

Mieliteot tällä hetkellä : satsumat(varsinkin ne kirpeät!), suklaa, jäätelö. Ennen raskautta tykkäsin enemmän suolaisesta, kuin makeasta. Jäätelön tilalla söin aina melkein mehujään ja suklaatakin todella harvoin. Nyt se on toisinpäin.

Esitietokaavakkeesta ei oo mitään tietoa. Se täytetään rv 30-34 neuvolalääkärin luona.

Perhevalmennukseen ei mennä. Ei ihan suoraan sanottuna nappaa yhtään (eikä vissiin mieskään ole kiinnostunut sinne "toista" kertaa menemään(?)). Kaveri käy tällä hetkellä ja olen saanut infoa "tärkeimmistä" asioista, jotka suunnilleen jo muutenkin tiedän.

Liikkeitä olen tuntenut nyt noin 3 viikkoa vaihtelevasti :) Jotenkin on jo tottunut niihin, ettei enää kokoajan kuulostele "oliko se liike" :D Kuperkeikkaa heitetään ihan aamusta iltaan. Ei katso kellonaikaa tuo meiän pikkuinen :heart:

innoM + Pulla 20+5

Viimeksi muokattu:
Hellurei!! :wave:

Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli kunnossa. Sukupuolta kyseltiin ja POIKALUPAUS annettu ja poikaolo ollut alusta asti ja kätilö sanoi että ei ole epäilystäkään asiasta, sen verran hyvin vehkeitä esitteli :D
(värit meni nurinperin :D )
Meidän pikku tytöstä tulee isosisko :)

O&O+ pikku jäppinen 19+3

Viimeksi muokattu:
Onkos muille ilmaantunut uusia mielitekoja?? suolasesta/makeasta
mulle kelpaa kaikki, eniten suolakurkkuja ja paistettua munaa
Te jotka teette nyt koti sokeri mittauksia onko sokerit pysyneet vai heitteleekö?
mulla on on aika alhaalla nyt ja ruuan jälkeiset arvot kan aika alhaalla alle 6.

kävin ravitsemus terapiassa ja siellä täti sanoi mulle että aamu sokerit jos on koholla voi johtua raskaus hormoneista ym. ei välttämättä siitä mitä olet syöny illalla tai monen aikaan. ei neuvolassa tälläsesta oo puhuttu.
Mä voisin nasuttaa suklaata ja karkkia koko ajan! Toisaalta myös pizza ja muu suolainen mättö kelpaa :D Fetasalaattia menis kilokaupalla!

Sokereista: mulla kans aika alhaiset aterian jälkeiset arvot, alle 5,5 ihan koko ajan. Paastoarvot menee melkein samassa :p (4,3-5,2 olleet). Sitten kun syön oikein tarkoituksella "liikaa" niin saan sokerin nousemaan 5,8... Katsotaan kuinka seuraavassa rasituksessa sitten käy.

Liikkeet mullakin vielä harvinaista herkkua, etuistukka vaimentaa.

M :heart: 18+4

Yhteistyössä