**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Poppeliini Siis joo, eihän se digitesti enempää näytäkään, tai siis suurempia viikkoja mut kun kerran oireita ei ole mitään ilmennyt niin mähän oon ihan satavarma et on mennyt kesken tai jotain ja hcg alkaa tippumaan ja digitesti näyttää jo vähäisempiä viikkoja ja ja ... Säälittävää!!!

Mä en oikeen yleensä ees tykkää noista digitesteistä sillä jostain kumman syystä oon aina tykänny syynätä niitä viivoja ja tihrustella löytyykö haamuja, mut tässä tapauksessa kun noi näyttää sen raskauden keston eli mittaa hcg:n määrää niin mä sit käytän niitä siihen et näkee jos on vaik keskeytynyt km niin se vois tuosta huomata aiempaa jo. Näitäkin oon netistä lukenut. Mä oon ihan hysteerinen, tiedän kyllä, mut testejä on kulunut ja paljon!!!
 
Nyt on eka neuvolakäynti varattu. Se on 10.5 jolloin viikkoja 8+1. Neuvolatäti alkoi heti taistelemaan etten saisi mennä naistenklinikalle synnyttämään kun olen Vihdin asukas. Mutta kaipa se on vaan pakko taistella että pääsen sinne. En kyllä haluaisi mennä Jorviinkaan synnyttämään, vaikka se on lähempänä kuin naistenklinikka. Onneks tässä on vielä aikaa synnytykseen, kun tulee olemaan elektiivinen sektio tämä kolmas.

Onpa outo olo, kun ei ole vieläkään tullut mitään oireita. Alkaa olla pikkaisen vainoharhainen olo, vaikka minkäänlaista vuotoa ei ole.

Paljon jaksamisia ja haleja kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:
 
Onpa poikapainotteinen äitiyspakkaus. Nyt pitää vaan toivoa että poika olis tulossa. Huomasitteko kuinka paljon nalleja oli vaatteissa? Melkein jokaisessa. Kai tuo ihan hyvä on... Tulipa ristiriitainen olo... Aikaisemmin olen tykännyt tosi paljon, mutta nyt raktio oli aika neutraali. En oikein tiedä oliko kiva vai ei... Kaipa tuohon tottuu.
 
:heart::heart::heart: Ultrassa käyty ja sikiö näkyi selvästi, vastasi täsmällisesti viikkoja ja sydänkin sykki vauhdikkaasti. 83€ se maksoi tällä kertaa mutta oli joka sentin väärtti =) .
Onnellinen :cool: .

Äitiyspakkaus oli tosiaan aika poikamainen... Ihan kaunis, mutta väreiltä pojalle paremmin sopiva.

Tuisku: Liikunta on jäänyt ihan nolliin, kun olen niin väsynyt. Mielelläni kävisin juoksemassa nyt kun maha ei vielä sitä estä, mutta kun e i j a k s a .

Pistepirkko ja Sintti 7+0
 
Pistepirkolle onnea hyvistä ultra kuulumisista, ihanaa :)

Pakkaus ei ainakaan mua miellytä, ulkopuvun voisin tuosta ottaa. Eli 90% jätän pakkauksen ottamatta! Ja hyvin poikamainen tosiaan..

Täällä leipominen ja siivoominen jatkuu.. heipat :wave:
 
juu,on poikapainotteinen,mutta itse ottaisin heti jos olisi jotain muuta noiden kestojen tilalla. otan rahana ja käytän sen 4D ultraan..:) saadaan sit tietää onko poika vai tyttö kun meillä on kova kiista isommilla lapsille että kumpi siellä oikeesti on..:ashamed:
Huomenna meille kotiutuuturvakaukalo ja pikkuisia vaatteita..oh,cant wait.

tänään ollut tehokas aamu,käyty kaupassa ennen yhdeksää ja siiivous hoidettu lattiioiden luuttuamista myöten,nyt voi meidän viikonloppu alkaa..:)
 
Kivemman näköisiä nuo äitiyspakkauksen tavarat on nyt kuin meillä olevassa 2009 pakkauksessa. Ei kuitenkaan aiota ottaa, tavaraa on ihan riittävästi.

Liikunnasta: Olen ollut neljän seinän sisällä siitä asti kun plussasin. En tosin vapaasta tahdosta vaan ensin oli poika kipeänä ja nyt on jo toistaviikkoa flunssa itselläkin. Kevään eka juoksulenkkikin on vielä juoksematta :kieh:
Tarkoituis on kuitenkin lähteä ihan normaalityyliin liikkumaan kunhan tervehdyn. Siis juoksua, pumppia, rullaluistelua... Harrastan suunnistusta ihan kipailumielessä ja ajatuksena oli, että kilpailisin Jukolan viestiin asti (18.6) normaalisti (jos vaan hyvältä tuntuu) ja aloittaisin siitä kilpailutauon. Ekassa raskaudessa huomasin, että melkein mitä vain voi tehdä, kunhan kuuntelee itseään. Hiihdinkin vielä päivää lasketun ajan jälkeen.

Whitney 6+1
 
On jotenkin niin kamalan epäuskoinen olo, ettei voi uskoa raskauteen. Vaikka edelliset 2 testiä olivat selvästi positiivia, oli pakko hakea viikkonäytöllinen CB :LOL: Jep. Raskaana. Ihanaa! :D Hirveästi tekisi mieli kertoa kaikille, mutta ei vain uskalla (taikauskoa ja pelkoa)

Viikkoja on arviolta 4+3 ja LA 20.12 31pvän kierron mukaan (edellinen kierto kesti 2 vuotta, joten käytin kiertoa ennen esikoisen syntymää) Toinen lapsi siis toivoakseni tulossa ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä sen TAYSsissa synnytän, kotisynnytyskin kiinnostaisi.

Oireita ei oikeastaan vielä suunnattoman väsymyksen lisäksi ole, mutta sekin voi johtua muista syistä. Ollut paljon töitä viimeaikoina.. jännä miten nyt ei lainkaan kiinnostaisi mennä töihin ;)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Ihan kiva pakkaus, poikavoittoinen kyllä mutta kyllä pakkauksen otan vaikka meille toinen tulossa..
Ihania ultrakuulumisia alkaa olla :heart: itse odottelen tuonne vapun jälkeiselle viikolle kun sitten pitäisi olla se 7 viikkoa täynnä!
Mulla oli tosiaan yli 40 päivän kierto josta plussasin ja ovis oli kp 33 joten oviksesta nyt lasken viikot, eli nyt olisi 4+2. Ja siitä tuleekin kysymys, eli onko teillä jo nyt alavatsa pinkeän oloinen.. ei siis turvonnot vaan jo "kova" ja "kasvanut"? Ihmettelin eilen kun ulkoiluhousuja laitoin jalkaan jotka ostin 2 viikkoa sitten ja olivat löysät niin nyt alavatsan kohdalta jo kiristää ja napin sain kyllä vielä kiinni .. mikä hehtaari maha tulee olemaan jos nyt jo alkaa kasvamaan!!!??
Mulla kohtu on eteenpäin kallistunut ja olen hoikka ja esikoisesta maha alkoi näkymään noin viikolla 16 selvästi..
Olenko ainoa vai onko jollain samanlaista tunnetta??

Hipu+salamatkustaja 4+2 (??)

Hipu + sala
 
hipu kyllä täälläkin on siirrytty täysin legginseihin, kaikki housut kiristää, ahdistaa ja puristaa.. Mut mähän rakastan legginsejä ni se ei haittaa ;) Ja itse olen lättävatsainen ja 6.viikon kumpu näkyy jo aika hyvin itselläni mikä varmasti johtuu turvotuksesta..

P & P
 
Moikka! Tänne kans tulossa ilmeisesti jouluvauva. Tarkkaa aikaa en tiedä kun on niin epämääräset menkat,mutta se selviää kun pääsen alkuraskauden ultraan (toivottavasti ens viikolla).

Mutta siis 4. lapsi olis tulossa ja ikää mulla 26v.
 
Poppeliini Juu en ajatellu kuukauden ikäistä hoitoon laittaa. :)

Pakkaus On ehkä vähän poikapainotteinen. Tykkään kyllä enemmän meidän 2006 haalarista ja makuupussista. Uudessa pakkauksessa on kiva toi villa haalari, puolipotkareista tykkään kanssa ja sit olis ainakin meidän kannalta järkevämpiä kokoja noissa vaatteisssa. Kokopotkarit mitä 2006 pakkauksessa oli on niin isot että ne eteenkin esikolle menny sillon kun esikko jo käveli 10,5 kuisena.

Testeistä yks testi riittää mulle ainakin tässä vaiheessa, oireet on sen verran selvät ja pahoinvointi meinaa tällä viikolla selkeesti lisääntyä, niin kuin vähän pelkäsinkin.

Fantaihana 6+2
 
muakin vähän ehkä jännittää, kun ei ole pahoinvointia eikä oikein muitakaan oireita, paitsi turvotus, kipeät rinnat ja nipistykset kohdussa... ja siis nyt viikkoja 6+4 ja eka neuvola 4.5... ja oon tehnyt yhen clearbluen testin n.pariviikkoa sitten ja en oo uskaltanu tehä muita testejä ku pelottaa et sielt tuliski negatiivinen :D
 
uhhuh..tuli lähdettyä sitten siskoa tapaamaan ja nyt väsyttää niin kauheesti. mut ihana ilma siellä kyllä tänään on ollut..:)

Vatsaa nipistele kovasti,ihan välillä sattuukin ihan kovasti,mietin pitäisikö käydä päivystyksessä tutkimassa jos jatkuu viikonlopun aikana,että saisi tietää onko mahdollisesti kohdunulkopuolinen. Ettei menisi liian pitkälle,jos vaikka onkin.
Noh,ei auta muerhtiminen.

ihanaa kun on viikonloppu..=)

EevaN ja pieni:heart: 7+0
 
Voi että tuo äitiyspakkaus oli poikavärinen! Ajattelin ottaa sen, mutta enpä oikein tiedä nyt kun näin. 2006 vuoden pakkaus oli silloin kanssa aika sinisävyinen ja olisin toivonut tällä kertaa jotain muuta väriä... laitetaan harkintaan...

Ensi viikolla neuvola ja ultra, jippiis! :D

garden ja kolmaskaveri 6+5
 
Iltaa!!

pahoittelut Padmerine huonoista ultrakuulumisista! Mutta älä vielä menetä toivoasi! Se hedelmöittymisen ajankohta saattaa tosiaan heitellä niin paljon, että useimmissa paikoissa olen kuullut etteivät tuota varhaisultraa tee edes ennen rv 7, juuri ettei tule ylimääräistä stressiä.

Pistepirkolla oli ainakin hyviä ultrakuulumisia! Hyvä, hyvä! :)

Puffsille mun täytyy sanoa että kadehdin tota sun energisyyttä. Ihan niin järkkyä väsymystä ei ole kuin esim. ekan kanssa mutta on vaan niin SAAMATON olo. Tuntuu että kotityöt on ihan ylivoimaisia puhumattakaan urheilusta :D

Pakkaus oli ehkä vähän pettymys, mutta musta makuupussi ja toppapuku ja villahaalari on kivoja :) olisin enemmän odottanut värejä, mutta esim.tuossa puvussa tuo harmaa toimii -voihan sitä somistaa vaaleanpunaisilla tai sinisillä tumpuilla ja töppösillä :) Taidan edelleen sen ottaa!

Raskausoireista eli niitä tuntuu olevan ihan kivasti. Viime raskaus joka meni kesken oli niin suht oireeton, nyt on tuota väsymystä (aika paljon päivistä kyllä vaihdellen), housut on aika märät koko ajan, tulee siis valkovuotoa reilusti, mulle ei oikein mikään maistu, ei vaan tee mitään mieli. Mahanippailuja, koviakin on vielä, mulla on kyllä taaksepäin kallellaan kohtu mikä voi suoristuessaan aiheuttaa vielä lisä juiluja! Sit yksi minkä huomasin eilen suihkuun mennessä! Mulla ei siis ikinä ole rinnoissa ollut mitään kummepia tuntemuksia, mutta mun nännit on aivan valtavat! Siis yök, ihan repesin eilen, oli niin selvä ero :D
Ja semmoinen ihme kun järkyttävä kuvotus oli eilen illalla! Mulla ei ole ikinä aiemmassa neljässä ollut isompaa kuvotusta, mutta eilen makasin ihan kuolleena kolmisen tuntia sohvalla kun oli niin hirveä olo.. nytkin tuntuu koko ajan, joten näinköhän pääsee vielä tämä raskaus yllättämään :D

Varhaisultakin on heti pääsiäisen jälkeen tiistaina! Jollakulla muullakin oli silloin? :)

-JudeD-
 
Jeremias äiti Mullekin alkoivat urputtaa,että pitäisi hyvinkäällä synnyttää,koska on suositus. Sain silti lähetteen kumminkin Naistenklinikalla loppupeleissä. Me asutaan Tuusulassa.

Oireet Tisseissä on tuntemuksia,masussa nippailee. Muuten ei muuta.
 
Heips kaikki!

Mä ilmoittautuisin varovasti mukaan. Eli LA olisi 20.12 ja olisi tulossa 2 lapsi, 1.yhteinen nykyisen mieheni kanssa. Sairaala olisi TYKS. SYhteisen vauvelin yritys meillä oli takana yli 3 vuotta ja nyt sitten tärppäs. Olo on epätodellinen!
Oireita löytyy sen verran että rinnat aristaa ja pahoinvointi keskittyy toistaiseksi vain aamuun, mutta jos on samantyyppinen raskaus mitä ensimmäinen oli silloin joskus niin kohta oksennellaan ja kunnolla.
Itselläni on myös 5 vuoden takaa koettu keskenmeno, joten olisi tarkoitus mennä varhaisultraan yksityiselle viikkoen 7-8 tienoilla, ihan mielenrauhan vuoksi.

Nyt vaan otetaan rauhallisesti ja toivottavasti toukkanen pysyy matkassa mukana loppuun asti.

Kuumani + toukkanen 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on alkanu aamupahoinvoinnit,toivon että ne jäiskin aamuihin,muissa raskauksissa ne on ollut ympärivuorokautista. :$
Muuten oireet on aika vähäisiä, mahan vihlomista ja flunssanen olo,mikä onkin aina ollut ensimmäinen oire.
Viimeisin raskaus meni kesken ja nyt odotan tota ultraa aika jännittyneenä,silloin se keskenmeno huomattiin vasta ultrassa kun viikkoja olis pitänyt olla jo enemmän,mutta ei auta kun odottaa kutsua,jos se nyt sitten alkuviikosta tulis jo... =)
 
UUDET lisäilty listalle. Tervetuloa mukaan ja onnittelut plussasta :flower:

Äitiyspakkaus oli munkin mielestä tosi poikavärinen. Näillä näkymin ei sitä oteta vaan käytän sen 140€ kirppikselle. Sillä saa sieltä hurjan määrän vaatteita :). Uusi turvakaukalokin täytyy todennäköisesti ostaa, koska vanhasta juuri murtui pieni pala styroksia (korkealta reunasuojuksesta, ei periaatteesas haittaa ja liimasinkin sen takaisin). Tuplarattaita pitää myös harkita, kun poika on vain 1v7kk kun vauva syntyy. Esikoinen menee hyvin seisomalaudalla nyt ja varmasti haluaa seisomalaudalla olla vielä myöhemminkin...

PuffsdeVanilla normaali elämä ei kyllä lapseen pitäisi vaikuttaa. Itse en todin uskalla kesällä rullaluistella, koska siinä jos kaatuu niin on jo vähän isompi isku mahdollisesti.

Pistepirkko onnittelut ultrakuulumisista! Ihan paha tuo 83€ ei ole (monesti maksaa yli 100€). Kenellä kävit koskiklinikalla? Etkös siis siellä käynyt? Pitää laittaa ylös jos satutisi tarvitsemaan (oma ultra kyllä varattu tiistaille mehiläiseen).

Olin eilen illalla tyttökavereiden kanssa syömässä. Välillä meinasin lipsauttaa heille tiedon raskaudesta, tosin osa ehkä jo arvaakin. Ajattelin että kuitenkin siihen ensi viikon ultraan haluan odottaa, koska pieni pelko esim tm:sta on : /. Oma ällötysolo ei ole kunnolla iskenyt, mutta viikon sisään pitäisi alkaa. Esikoista taisi "eilen" alkaa, akkkosesta vähän aiemmin.

Poppeliini ja kolmas 6+5
 

Yhteistyössä