**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Raitakissa :hug:
Tervehdys kaikille ja tervetuloo uusille ja onnittelut! :flower:
Eilen ei kyl miulla ollu oksennus kaukana! :x välilä oli niin öllö olo että!! Ja kauheeta miten pahalta haisoo luumusose!!! Yöx!! Aukasin jääkaapin oven ja kävi oikee yskittää,mite se haiskii nii vaikka siin korkki päällä!! Saas nähä mite tänää menee. Illasta viel töihi siivoomaan. Täytyy joku hedelmä suklaa tai muu ottaa mukaan et voin välistä pistee suuhu,ettei iske mikää öllötys..
Viime yönä ei tullu oikee nukuttuu ku meijän 2v Emppu piti huuto konserttia..:(
Eilen mies kysy nimistä =) ja nyt meil o nimi ehotukset valmiina :heart:
Mukavaa päivee!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 6+1 ~
 
Vuodoista alkuraskaudessa mun kahdessa edellisessä raskaudessa on alussa ollut aika paljonkin sellaista tuhruvuotoa, ja vähän vaalenapunaistakin. Tokassa oli alkanut kaksoisraskaus joista toinen oli sitten km/tm. Molemmat raskauden kuitenkin menneet hyvin loppuun asti. Tässä kolmannessa raskaudessa ei ole ollut vuotoa ja oikeastaan tuntuu melkein hassulta kun ei ole tullut vuotoa :O.

Tuun myöhemmin päivittelemään ja kirjoittamaan enemmän :wave:

Poppeliini ja kolmas 6+3
 
No pitää bussiin kiiruhtaa, voi hitsit kun pääsiskin marraskuussa äippälomalle kun tuntuu tää työnteko välillä niin puulta :p -JudeD-
Sama täällä! :) Odottelen myös erittäin malttamattomana tätä "bonusta" joka tulevan vauvan myötä koittaa: mammaloma :) Olen kuudetta vuotta suht samoissa tehtävissä (toimistotyö) ja vaihtelu olisi todella tervetullutta! Olisi ihanaa jäädä kotiin, keskittyä vauvanhoitoon ja elää hetki poissa oravanpyörästä, maanläheisesti :heart:

Varhaisultrasta. Varasin itselleni ajan 26.4. jolloin raskausviikkoja on 7+4. Menen työterveyden lähetteellä yksityiselle. Ensimmäinen neuvola onkin sitten heti seuraavana torstaina. Mies on kovin innoissaan kaikesta, mutta tuohon varhaisultraan päätin kuitenkin mennä yksin. Muihin mies pääsee sitten mukaan :)

Puffs & Trulle (5+6)
 
sannuli: ikävälle kuulostaa, ei pitäs varmaan enää näillä viikoilla negoja tulla.. :hug: Ei kyllä vääriä positiivisiakaan! kylläpä sua koetellaan!

Unohtui muuten sanoa, että sain eilen varhaisultrasta mukaani myös neuvolakortin ja laskettuaika laitettiin 7.12.. Mä luulen että 8.12. on ihan oikea, mutta kaikki käy :) olin eilisillan ihan onnessani kolmannesta pikku kullastamme :) Mies oli myös ihan hymyä ultrassa ja oli ihana nähdä että hän todella odottaa kanssani tätä pientä. Aika kauan puntroimme että jaksammeko vielä kolmannen lapsen, kun edellisetkin vasta 2 ja 3v. (tai kohta 4v.) Ja toki jännittää miten kaikki tulee menemään, mutta se on ainakin varma että tämä on jo nyt toooosi rakas kulta entisten kaveriksi. Mulla on aina välillä ollut masennusoireitakin joten se lähinnä toiveissa, että jospa siltä osin pärjäisimme hyvin. Jos mä masennun, niin parisuhdekin menee pelkäksi riitelyksi - ollaan aika jääräpäitä molemmat! Ja niin taitaa tulla ipanoistakin :)
 
Sama täällä! :) Odottelen myös erittäin malttamattomana tätä "bonusta" joka tulevan vauvan myötä koittaa: mammaloma :) Olen kuudetta vuotta suht samoissa tehtävissä (toimistotyö) ja vaihtelu olisi todella tervetullutta! Olisi ihanaa jäädä kotiin, keskittyä vauvanhoitoon ja elää hetki poissa oravanpyörästä, maanläheisesti :heart:
Sama täällä! Ihan tismalleen. Mammaloma esikoisesta oli elämäni parasta aikaa ja jos en olisi halunnut urakehitystä (jota ei silti ole kuulunut eikä näkynyt...) olisin varmaan edelleen kotona. Odotan siis lokakuun puoliväliä enemmän kuin mitään muuta :heart: .

Raitakissalle :hug:! Toivottavasti pian tärppää!!!

Sannuli :hug: . Samaa mieltä edellisten kanssa, että sun kannattais käydä neuvolassa tai tk:ssa otattamassa testi :(?

Pelottavaa kun porukkaa alkaa nyt näillä viikoilla tippumaan :(.

Tervetuloa uusille :)!

Muisku: Mä meen Tuppuraiselle. Hänellä en koskaan ole käynytkään, vaikka muuten gyneasioissa aina Koskarissa asioinkin.

Täällä myös ilmoittautuu vuotokyttääjä. Pitäisi varmaan mielenrauhan vuoksi käyttää ainoastaan valkoisia alushousuja, niin ei tarvitsisi tehdä syväanalyysia vuodon väristä. Toistaiseksi on kyllä onneksi ollut ihan kirkasta tai valkoista |O.

ON: Autossa meinasi aamulla tulla oksu. Silti on tosi erilainen pahoinvointi kuin esikoisesta. Mutta niin kai ne kaikki raskaudet on erilaisia. Grandi-pillimehu taas pelasti :p.
Menin taas eilen yhdeksältä nukkumaan. Oon niin väsynyt ja vatsa turpoaa iltaisin palloksi ja on kipeä :headwall:. Onneks huomenna pääsee sinne ultraan.
Pistepirkko & Sintti 6+6 (wow)
 
Minut voi poistaa listalta:( Kesken meni siis tämäkin...todella surullinen olo, mutta periksi ei anneta! Kyllä meillekin se vauva vielä tulee! Ihanaa odotusaikaa kaikille, toivottavasti olen viimeinen joka tämmösiä uutisia joutuu kertomaan!:heart:
 
Soitin tuossa terveydenhoitajalle. Sanoi että testeissä on eroja ja kaikki testit eivät raskautta edes vielä näytä. Lopetin puhelun ja pahin mahdollinen tapahtui. Vuoto alkoi eli kesken taisi nyt sit mennä :'( Todella kiva kun ehdein jo äidille ja mummulle asiaa hehkuttamaan :(
 
Kävin tänään kuopuksen kanssa neuvolassa ja pyysin neukkutätiä tarkistamaan ton lasketun ajan ja niinku vähä epäilin niin aikastu kahdella päivällä eli nyt LA olis 12.12 jos sen voi tohon etusivulle korjata... :)

Peikkoprinsessa ja sannuli88 :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Voi kamala!! Mitä kaikkea kauheaa on tämänkin päivän aikana tapahtunut täälä... suuret pahoittelut Sannuli, Raitakissa ja peikkorinsessa !! Todella ikävää, voin kuvitella surunne :'(

Täälä taas olen minäkin jo aika huolissani. Kaikkien tarkkojen laskelmieni ja aikataulutuksieni mukaan :D pahoinvoinnin piti alkaa tänään!!!! Mutta vielä mitä, täälä sitä porskutellaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa...tai no noista sielun voimista en enää kohta tiedä. Toi pahoinvointi on kuitenkin ollut mulla se AINOA oire raskauksissani ja niin voimakasta että ilman sitä en kyllä usko voivani lasta odottaa. Joten jos se ei kohta ala, niin mä revin peliverkkarini ja lyön hanskat tiskiin. Mullahan on kyllä ollut alusta asti vähän huono fiilis tästä raskaudesta, vaik testit onkin näyttäny ihan vahvasti, mut jotenkin oon oottanu et jotain tapahtuu. Miten ihmeessä mä saan nyt pidettyä hermoni kasassa???!!!!
Viimeinen työyö takana, ja nyt vapaille! Tarvis tästä kauppaan suunnata kun jääkaapissa ei oikeen oo mitään. Nyt tarvitaan jotain herkkuja!:p
 
Raitakissa, Peikkoprinsessa ja Sannuli88 , voimia ja iso:hug: Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen.

Mä näin viime yönä unta et mulla meni kesken.. Johtuu varmaan siitä, että raskausoireita oli eilen tosi vähän. Tänä aamuna kyllä taas öklötti.. Pelottaa ja kun täältä nyt ihmisiä tippuu niin tuntuu tosi pahalta. Onneksi varhaisultra maanantaina, niin saa edes jotain vahvistusta..

Padmerinelle tsemppiä varhaisultraan. Ja tervetuloa ja onnittelut uusille!!

Mä lensin aamulla Helsinkiin ja istun nyt seminaarissa. Oon siis järjestäny tätä tilaisuutta, ja mun vaan pitää olla täällä paikalla, vaikkei mulla sen suurempaa funktiota täällä olekaan.. Noh, meneehän se työpäivä tässäki. Ja yhdyn kyllä edellisiin, että äippälomaa odottelen, vaikka oonki niin uraorientoitunut.. :D

-Mima ja Bebé 6+0 (JEEJEE!!)
 
Apua!

Nyt on varmaan pakko itekkin mennä ostamaan testi kun alkaa panikoimaan kaikkea! Yritän kyllä olla ihan normaalisti mutta kun se on niin vaikeaa..En vain vieläkään voi uskoa olevani raskaana! Eka testi on kuitenkin tehty vasta 4pv sitten että voisi sitä vielä pari tehdä..
Ensimmäisen neuvola-ajan sain 4.5 ja ilmeisesti jokin ultra sielä tehdään kun täti oli papereihin kirjoittanut että muista juoda tarpeeksi nesteitä ennen neuvolaa että ultralla näkyy paremmin....?

Ja olen todella pahoillani kaikkien km saaneiden puolesta, en toivoisi sitä kenellekään!

Vanillah + Alien :heart:
 
Muiden kokemuksia (menneitä ja tässä ketjussa jo olleiden) lukiessa vahvistuu edelleen se tunne, ettei tästä pidä kertoa kenellekään ainakaan ennen varhaisultraa. Onhan se ihanaa hehkuttaa toivottua raskautta, mutta kun näin alussa mikään ei ole missään nimessä vielä varmaa.. Kieltämättä pelottaa, mutta itse ajattelen niinkin "kylmästi", että jos raskaus menee kesken niin alkiolla on joku hätä tai se on niin vaurioitunut / viallinen ettei elämän edellytyksiä vain ollut. Tuo ajatus auttaa ainakin minua silloin kun pelko hiipii mieleen.

Pahoitteluni teille, jotka jouduitte pettymään. Ja paljon onnea uuteen yritykseen!
 
voi kun tuli itku silmää tämän päivän päivityksiä lukiessa..:(...todella todella,surullista ja väärin teitä kohtaan joita keskenmenot kohtaavat,en kenellekkään sellaista surua haluaisi..itselläkin pelko pyllyssä koko ajan kun niitä km:A on valitettavan monta itselläkin ollut...mutta itse olen lohduttautunut,sillä että jos näillä viikoilla menee kesken niin aika varmaa on että vauvansiemen ei ole kehittynyt oikein,silloin juuri menee kesken jos elimistö huomaa ettei vauvalla ole kaikki hyvin,joten ei ole hyvä syntyä maailmaan. Surullista,niin surullista.

itsellä tänään ollut pesänrakennusviettiä,siivonnut vaatekaapit,lajitellut liian pienet ja huonot vaatteet ja liinavaatekaapin siivonnut ja tehnyt tilaa mahdollisille vauvanvaatteillekin..pakko tehdä nää jutut nyt,ettei tarvi myöhemmin ressata enää.
 
Raitakissa,sannuli ja peikkoprinsessa ihan kauhean suuret pahoittelut :'(
Niin epäreilua, niin väärin.
Sitä tuntee toistaiseksi itsensä niin kiitolliseksi ja nöyräksi. *vetistelee* :'(

Mä olen ihan kauhea itkupilli, pelkästään huonojen uutisten lukeminen saa itkemään. Ehkä ne km vaan osuu niin lähelle omaa historiaa että siksi kova paikka. ja olen muutenkin herkistelijä varsinkin odotusaikana.

Omaa napaa:
Tänään varasin varhaisultraan ajan, heti pääsiäisen jälkeiselle tiistaille jolloin viikkoja ainakin 7 kasassa. Sanoi etteivät ultraa ennen rv 7 siellä. toisaalta hyvä niin ei turhaan tule paniikkia ellei syke näy jos viikkoja vähemmän tms..
Eli sitä nyt jännittämään sitten :heart:

Tänään kävin kaupoilla ostamassa viikonlopuksi tyttären synttäreille kaikki tarvikkeet, samalla poikkesin kahvilaan ja ostin paahtopaistipatongin. Erehdyin kurkkaamaan patongin sisälle ja heti meinasi oksu tulla. Patonki jäi siis korkkaamatta ja vieläkin puistattaa :x Ihan outoa, mutta niin tuttua edellisistä raskauksista että :LOL:
Tyttöä odottaessa varsinkin tapahtui juuri tuollaista.
Tosin mies puhuukin toisesta tyttärestä ja eilen juuri silitti mun mahaa ja sanoi että tuolta tulee toinen äidinluonteella varustettu tyttö ja kuulemma yhtä ihana ja kaunis kuin tyttäremme :heart:
Joten siis jos jotain pitäisi olosta arvailla niin tyttöoloa voisin veikkailla jo ihan palelun vuoksi. Ainoastaan tytön odotuksessa paleli samalla tavalla.

Saas nähdä, odotan että varhaisultrassa kaikki ok, sitten np on se "pahin" paikka mulle. Eli vielä monta piinaavaa viikkoa edessä mutta kevättä rinnassa ja toivoa ehdottomasti pienestä rakkaasta :heart: Miten jotain niin pientä voi jo nyt rakastaa ihan täysillä *ja vollotus jatkukoon*

Neljäs rv 5+3 :heart:
 
Heippa vaan!
Kaikille keskenmenon kohdanneille erittäin suuret :hug: , se on vaan niin surullista kun joutuu sellaisia kukaan kokemaan!
Itse ei myöskään oikein usko että raskaana ollaan vaikka oireita vaikka kuinka ja pelkään kanssa todella sitä että menee kesken, varsinkin kun lukee täältä niin monelle nyt niin käyneen!
Tänne tulee niin hurjasti tekstiä ettei perässä tahdo pysyä :) joka on tietysti aivan ihanaa että meitä on paljon, pidetään siitä kiinni !!
Itselläni kanssa vielä odottamassa viikkonäytöllä oleva raskaustesti, oli ihan pakko saada sellainen :D
Odottelen viikonloppuun kun sen testaan.. testejä nyt muutama tehtynä ja vielä en ole saanut oikein vahvaa viivaa joten hiukan jännittää koko testin teko!

Jaaha, nyt meinaa pannukakku palaa uuniin, jospa sitä palaisi taas arkeen....

Hipu+ salamatkustaja 4+1
 
Hei kaikille!
Halit keskenmenon kokeneille. Kyllä se mahdollisuus itseäkin hiukan peloittaa, mutta olen järkeillyt että jos se tapahtuu, niin sillä on tarkoituksensa. Eikä asiaan kuitenkaan voi itse vaikuttaa, niin ei kannata liikaa murehtiakaan.

Kertomisesta on yksi jos toinenkin kommentoinut. Me ei olla kerrottu kenellekään. Parille kaverille varmaan kerron kun nähdään, mutta päätettiin, että sukulaisille ei kerrota missään vaiheessa. Siis toisin sanoen huomaavat jos huomaavat. Ilmoitetaan sitten kun on syntynyt elleivät muuten tajua...:D

Poppeliini, mulle vois varmaan laittaa LA:n 8.12 Se on ainakin ihan hyvä arvaus. Tarkentukoon sitten aikanaan ultrissa.

Whitney (ja työnimetön) 6+0 *poks
 
Kertomisesta on yksi jos toinenkin kommentoinut. Me ei olla kerrottu kenellekään. Parille kaverille varmaan kerron kun nähdään, mutta päätettiin, että sukulaisille ei kerrota missään vaiheessa. Siis toisin sanoen huomaavat jos huomaavat. Ilmoitetaan sitten kun on syntynyt elleivät muuten tajua...:D

Whitney (ja työnimetön) 6+0 *poks
:LOL:. Ihana :).

Voi Sannuli :hug:.

Padmerine tule kertomaan jotain hyviä uutisia :)!

Neljäskö, mulle myös se np-ultra on jotenkin "kovin" paikka. Jos siellä on kaikki hyvin, osaan olla paljon rennompi rakenteeseen asti, vaikka sielläkin toki voi käydä ilmi vaikka mitä. Se np vaan voi viedä maton totaalisesti jalkojen alta :'( ...
 
Kaikki tiedot päivitetty

Raitakissa,sannuli ja peikkoprinsessa suuri :hug: teille kaikille. Toivottavasti teille kaikille tulee vielä pieni nyytti joskus syliin.

Whitney ihana tuo sukulaisille kertomattajätäminen :cool:. Meillä ei varmasti onnistuisi koska mun äiti on niin kova hölösuu että varmasti kertoo kaikille heti vain kun luvan saa (siksi en ole vielä kertonut hänelle tästä raskaudesta).

Testaamisesta itsellekin tullut näiden muiden km:jen myötä tunne että pitäiskö sitä vielä yksi testi tehdä :rolleyes:

Vessassa kyttään minäkin joka ikinen kerta paperia / pikkareita että onko jotain vuotoa tullut.

Itsellä väsymys, palelu (varsinkin iltaisin) ja pieni huono olo ovat ne pääoireet raskaudesta. Huono olo ei pääse pahasti valloilleen kun syö säännöllisin väliajoin. Itse huvittaisi jo niin koittaa dopplerilla etsiä sydänääniä. Tiedän että varmasti ihan turha edes yrittää, mutta jos saisi edes istukan suhinaa...

Poppeliini ja kolmas 6+3
 

Yhteistyössä