SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *huhtikuu*

Vielä liiveistä...

Talvicci: kiitos linkistä! katsoin pikaisesti ja hyvältä näyttää. Pitää tilailla kun on aikaa perehtyä paremmin

Zophie: Changella on hyviä liivejä. Olen usein asioinut heidän liikkeissään. Kuitenkin ympärysmitalla 65 suurin kuppikoko on imetysliiveissä J ja se oli minulle liian pieni jo kuukausi sitten, kun kävin sovittamassa...

Hurrikas + pampula

Terkkuja neuvolasta :wave: Uusi neuvola-täti oli tosi ihana! Sain ihan oman söpön pikkuisen sokerimittarin, joka näytti mulle heti huippulukemaa 4.8 :) Nyt sitten seuraillaan miten kroppa toimii minkäkin ruuan kohdalla, sain myös luvan herkutella kerran viikossa!
Paino oli nyt -200g ja neuvolatäti oli siihen todella tyytyväinen ja kehui oikein, tuli hyvä mieli, vaikka toki tuota painoa on ihan liikaa siltikin...Mutta hyvä ettei ollut noussut!

Kohtu on kasvanut hyvin ja kohdun korkein kohta vastaa viikkoja, ehkä jopa vähän yli. Mulla on kyllä taipumus kasvattaa iso maha :whistle:
Ja ekaa kertaa kuulin nyt pööpön sykkeen, oli oikein säännöllinen ja vahva (näin sanoi terkka) 140. Olisko se poika, olisko? Muistaakseni tytön aikana sykkeet oli melkein aina yli 150... Noh, jos pari viikkoa vielä malttaisi odottaa ultraan josko sieltä saisi vastauksia ;) Aiotaan siis kysyä sukupuoli, ultra on 26.4 ja vkoja silloin 19+6.

Kysyin neuvolatädiltä olisiko istukka ehkä siinä oikealla puolella edessä, kun potkuja tuntuu aina vasemmalla ja supistaessa oikea puoli on isompi "pallo". Sanoi että ihan mahdollista?? Mutta vauvan syke kyllä löytyi juurikin siitä pallon kohdalta, eli oisko pööpö majaillut taas sillä puolella =)

Söpö massu innoM:illa! Tyttömasu?

Puhuin päiväkodissa tänään tytön syksyn hoidon jatkamisesta, mutta pitää kuulemma soittaa johtajalle ja räätälöidä sellainen meille sopiva hoitojärjestely. Haluaisin että tyttö saisi käydä päiväkodissa esim. ma ja ke aamuisin 4 tuntia. Saisi puuhastelua eikä menettäisi uusia kivoja tarhakavereita. Miten muut meinaa tehdä, laitatteko esikoisen hoitoon kun vauva syntyy?

Eilen oli se fysioterapia-jumppa-ryhmä...Ei kyllä vastannut odotuksia, ei tullut mitään uutta eikä se fysioterapeutti tiennyt oikein mitään edes tukivöistä tai mistä niitä saa ostaa! Tehtiin muutamia hassuja liikkeitä ja seurattiin monisteesta tädin puhetta. Plaah.

Huominen vielä töitä, sitten alkaa viikon loma ja lentokenttä kutsuu -Ihanaa! Tämä tulee niiiiiin tarpeeseen!

miirikki ja pötsi 18+1

G:Miten muut meinaa tehdä, laitatteko esikoisen hoitoon kun vauva syntyy?
Meillä esikoinen on pikkusen vajaa 2v kun tää toinen napero syntyy ja kotona hoidetaan edelleen :)

Imetysliiveistä...
Lindexillä musta kans kivan näkösiä imetysliivejä (ja vieläpä vähän pehmustettuja, jes!) en tosin muista yhtään mihin asti siellä on koot... Ainaki e-kuppia löytyy mun mielestä...

Mulla ei oikeestaan ongelmana ole se koko vaan se et oon niin ronkeli rintaliivien suhteen :LOL:
En tykkää niistä semmosista joista nännit näkyy läpi, pitää olla vähän semmoset pehmustetut ne kupit niin tukeeki paremmin :) Alussa mukavampi ku ei ole kaaritukia mut myöhemmin kyllä kaipailen varmasti taas kaarituellisia imetysliivejä ja niitä en ole edellä mainituilla ominaisuuksilla löytäny :(

Pakko tulla hihkumaan tännekki! Tuossa ruuan jälkeen tuntu ekaa kertaa ku pikkunen potki oikeen kunnolla! :heart: Hulluna rummutti siellä! Sitten tais väsähtää ja painua nukkumaan... :D

Talvicci ja Torsti rv.16+6 :heart:

G:Miten muut meinaa tehdä, laitatteko esikoisen hoitoon kun vauva syntyy?
Meillä esikoinen on menossa syksyllä kouluun ja kakkonen (5v) jatkaa päiväkodissa. Vauvan syntymän jälkeen muutetaan sopimusta, siihen tulee 8 vapaata/kk ja hoitoaika 5-7tuntia.

Täällä edelleen kadehditaan teidän neuvoloita ja saapuvia ultria, omaan ultraan kun on vielä 4 viikkoa aikaa... Tää hännänhuipuna oleminen ei ole kivaa :(

Liikkeitä tuntuu kyllä ihan päivittäin, töissäkin väillä tuntee. Kohtu on noussut ja on mieltin navan kohdilla jo. Liikkeitäkin tuntuu monesti heti navan alapuolella, ei enään ihan alhaalla. Mies kovasti odottelee koska alkaa tuntumaan. En vain musit miten aiemmilla kerroilla ollut, sen vain muistan että rv 22 jälkeen on jo maha heilunut kun iltasin selällään maaten on katellu. Siihenkin aika tovi aikaa ;)

Mutta huomenna käynnistyy taas uusi viikko ja pääsiäinen sekä lämpimät ilmat lähestyy! Ihanaa kun kevät tulee ja kesäkin seuraa sitten siellä perässä. On muuten enää 10 viikkoa juhannukseen :D

Santtu ja Tirppa 15+6

Hoidosta Hoidan edelleen kaikki lapset kotona, kun vauva syntyy. Esikoinenkin on vasta sitten kun vauva täyttää vuoden niin iso, että tältä paikkakunnalta löytyy kerhoja (neljä vuotta pitää olla ikää, että pääsee seurakunnan kerhoon). Että me iloisesti kotoillaan vaan. :D

Migreenistä joku valitteli. Mulla tuntuu taas migreenipäänsäryt lisääntyvän ja pahenevan mitä pitemmälle raskaus ehtii. Näin oli edellisessäkin raskaudessa. Ei yhtään kiva.

Ihana ilma tänään, lasten kanssa siivottiin pihan ensimmäinen kukkamaa, jihuu! Ja sain anopilta ihan onnitteluviestin, kun mies oli vanhemmilleen kertonu meidän perheenlisäyksestä. Kolmen viikon päästä kylppärirempan pitäis alkaa, jee! Sais vihdoin sisäsuihkun, ettei talvis talvella saunottaa lapsia ulkosaunassa.

Täälläkin on ihan käsittämätön makeanhimo..

Carlotta 17+2

Rakenneultrasta vielä piti lisätä, mulla vasta toukokuun puolivälin hujakoilla 21+2 enkä pidä sitä mitenkään myöhäsenä. Musta on vaan oikein kiva nähdä vauva siinä main, niin sitten ei tarvi vartoilla ihan niin pitkään synnytystä ja seuraavaa näkemistä, siinä välissä kun ei kuitenkaan ultria toivottavasti enää ole. Tai siis jos on, niin sitten on mennyt jotain ei niin hyvin, ainakin täälläpäin.

Viimeksi muokattu:
Kirjottelin sitten pitkät tarinat ja sähläilin jotain ja kaikki katos! :kieh::headwall:

Josko jotain kuitenki viä kirjottas...

Äitiyspakkauksesta ainakin piti kirjottaa, huomennahan sen uuden pakkauksen näkee kelan sivuilta, saa nähdä otetaanko, varmaan aika turhaa, esikoisen ajalta vm.2009 on kuitenki kaikki tallella... Josko laittas noi rahat vaikka uusiin vaunuihin, kaksosten sellasiin.

Esikoisen hoito jatkuu kotona, heti kun mun äippäloma alkaa ja kotona ollaan vauvan ja esikoisen kanssa sitten koko porukka.

Olisko kellään hyviä vinkkejä kuinka opettaa n. 1,5vee potalle? Pari kertaa on kakat tullu, mutta ei malta odottaa potalla kovin kauan että pissa tulis. Ja naamasta näkee koska on kakka tulossa, joten on paljon helpompi ennustettava :D Mielenkiintoista asiaa... :LOL:

Ultra on täällä 11.5. elikkä 21+1.

Isorintaisille pienellä ympäryksellä en osaa sanoa neuvoja, tuntuu että näin "normaali tisseilläkin" (75D) on liivien löytäminen vaikeeta, siis oikeasti HYVIEN ja ISTUVIEN liivien. Aina joko puristaa tai on löysät tai kupeissa liikaa tilaa tai tursuaa ja olkahihnat painaa!! :kieh: Että uskon että on TODELLA vaikeeta, lähes mahdotonta löytää sopivia "erikoiskokoja".

Huomenissa taas lisää...

eleana + seppo 17+2 :heart:

Esikoisen hoito: Meillä esikoinen vauvan syntyessä vajaa 4v ja ajattelin, että jatkaa hoidossa pari pv/ vko. Poika vaihtoi hoitopaikkaa meidän muuton takia vuoden vaihteessa ja on viihtynyt sen verran hyvin, etten halua kokonaan häntä hoidosta pois ottaa, vaikka itselleni varmaan helpompaa niin olisikin.

Rakenneultra mulla on ensi viikon keskiviikkona 20+4 viikoilla, ei malttais odottaa enää.. Varsinkin eilisen kipuilukohtauksen jälkeen olis ihan kiva tietää, onko kaikki vielä kunnossa. :|

Migreenistä pakko kommentoida sen verran, että se on kyllä tosiaan niin raivostuttava vaiva.. Olen nyt kärsinyt siitä koko raskauden ajan vähintää pari kolme kertaa viikossa ja alkaa kyllä hymy hyytyä ihan tosissaan. Panacodia olen siihen ottanut, mutta senkin teho alkaa tässä vaiheessa olla aika olematon, joten konstit taltuttaa kohtaus, ovat todella vähissä.

(.) Huh, mikä päivä eilen.. Tulin eilen työreissusta illalla ja mun maha oli niin kipeä ettei tosikaan.. Siis kipu tuntui koko päivän, mutta illalla yltyi ihan mahdottomaksi. Mahaa siis särki ja kiristi ja kaikkea mahdollista (tosi hankala kuvailla kipua, mutta koko maha oli kivikova ja sitä särki todella ihmeellisesti). En pystynyt seisomaan, enkä istumaan, makuulla ainoastaan oli suht ok. En tiedä, mitä oli, mut ei siis todellakaan mitään pikkusärkyä, sillä en ihan pienistä valita/hätkähdä.. No, nyt ihan ok olo, mutta zumbaan en tänään uskaltanut lähteä. Ja liikkeitäkään ei sen eilisen jälkeen ihan hirveästi ole tuntunut.

Jos sitä sitten kävis kohta nukkumaan ja alkais henkisesti valmistautumaan taas yhteen työreissuun ja klo 4 herätykseen, huoh.

Raisu 19+5

Miten muut meinaa tehdä, laitatteko esikoisen hoitoon kun vauva syntyy?: Meillä isommat lapset käyvät kahtena päivänä viikosta 3 tuntia kerhossa, se riittääpi. Kotona hoidetaan muuten kaikki.

Mulla alkaa taas olemaan pidemmän kävelylenkin jälkeen haarusta kipeä! Liitoskivut alkaneet ihanasti ja tästä se vaan pahenee :/

M :heart: 17+6

Voisin tuolta lokakuisten puolelta hypätä tänne, kun LA onkin nyt syyskuun puolella, ihan loppupäässä, mutta kuitenkin. Eli toisen lapsen LA on 29.9, synnäri KSKS, ikää itsellä 24v. Esikoinen on tyttö, syntynyt 3/09. Välillä olen käynyt lueskelemassa, täytyy paremmin liittyä juttuihin mukaan :)

Esikoisen hoidosta me otetaan tyttö kotihoitoon syyskuun alusta, on silloin n. 2,5v. Kaupungin kerhopaikkaa on haettu, toivotaan että saa sen. Kerho olis joko 1 tai 2 x vko pari tuntia, riippuu pääseekö kumpaan ryhmään. Otetaan kotihoitoon ihan siksi, kun meistä molemmista tuntuu hassulle että olisin itse kotona vauvan kanssa ja esikoinen hoidossa, kun ei hänellä tuota ikää kuitenkaan enempää ole. En tiiä tehdäänkö tyhmästi, mutta haluan että esikoinenkin saa olla äidin kanssa kotosalla, ja olla tavallaan vapaammin ihan oman elämän rytmin mukaan. Kun meillä on edessä se, että syksyllä -12 molemmat lapset tulee menemään hoitoon, jotta pääsen jatkamaan omia opintoja ja tulisin valmistumaan ennen kuin opinto-oikeus lakkaa. Opiskelija siis tällä hetkellä olen.

Rakenneultra on milla 19.5, silloin 21+0. Että sitä odotellessa. Tänään kävin neuvolassa, jossa kaikki ok.

Tissiliivi asiaan kaipaisin myös vinkkejä, kun tuota rintavarustusta on jo omasta takaa :ashamed: Kuppikoko jo nyt turvonnut tavallisesta E:stä F:ään ja ympärysmittaa ei kuitenkaan ole kuin 75 tai max 80. Pelottaa jo miksi ne turpoaa tästä :ashamed: Ei tahdo oikein sopivia liivejä olla.

Nessu ja pieni 16+0

No niin ultrassa käyty tänään (rv 16) ja kaikki oli hyvin. Neitokainen istui siellä kiltisti pylly "maassa" hetkeäkään ei ollut paikoilla. Liikkeitä olen tuntenut muutaman päivän. Seuraava rakenneultra tehdään 20+1.

Tänään sitten neuvolasta soittivat ja olin jäänyt kiinni sokerirasituksessa. Paastoarvo koholla 5,6 1h arvo vain 6,2 ja 2h arvo 5,2. Ihmeen matalat oli nuo jälkimmäiset arvot, kun muista lapsista on huidellu 8-9 pinnassa. Viimeraskaudessa jäin kanssa kiinni ja diaknoosi oli raskausdiabetes. Pysyi ruokavaliolla kurissa. Nyt mittaillaan viikko sokereita ja katsotaan jatkoja sen mukaan :)

Kaunista perjantai aamua kaikille! Olipa kiva herätä, kun aurinko kurkkii pimennysverhon raosta ja linnut laulaa. Talviloman jälkeinen työviikkokin on tämän päivän jälkeen paketissa, iltavuoroa ollu koko viikko ja matkoineen päivineen 10 tuntisia päiviä. Remppoja ei onneksi kropassa vielä tunnu, kuhan muistaa pysyä liikkeessä ja pääsee kassalta välillä myös myymälän puolelle.

Meillä on rakenneultra tulevana torstaina, silloin neuvolan mukaan täynnä 20+1. Jännittää toki! Parempana päivänä tuo ei sinällään voisi olla, miehen kanssa aikoinaan tavattiin kolme vuotta sitten pitkäperjantaina, tosin tuo pääsiäinen silloin oli kuukauden aikaisemmin. Povaako tämä meille pitkää yhteistä taivalta :D Pääsiäinen tuosta sitten alkaa, toivottavasti hyvillä mielin. Töihinkin pitäisi vielä ultran jälkeen mennä.

Hierojalla kävin vielä tällä viikolla, kun mahallani pystyn vielä suht hyvin olemaan, tyyny oli mahan alla hieronnan ajan. Hieroja heitti ilmaan semmoisen uskomuksen, että tyttö potkii oikealle ja poika vasemmalle. Tämän ja omien poikatuntemuksieni perusteella jätkänpätkä sieltä ehkä olisi tulossa ; ) Illalla varsinkin kaveri aktivoituu, ja vasemmalla puolella tuntuu ihan kuin joku pienellä pikkusormellaan siellä tökkisi mahanahkaa sisältäpäin.

Toukokuussa kesälomailevien lomatkin oli jo seinällä, eipä tuohon yhteen kesälomaviikkoon pitkä aika olisi, 16.5 starttaa. Jotain nyt miehen kanssa uskallettiin tulokkaalle ostaa, Kotiteollisuuden keikalla oltiin, ja sieltä löytyi sellainen musta body (0-6 kk ) jota mies jo netistä aiemmin katteli ja naureskeli. Äitille kun asiasta sanoin, niin kuulosti järkyttyneeltä, että eihän vauvalle nyt mustaa, vaan jotain hempeän väristä :LOL: Mikä lie tästä meidän tulokkaasta sitten kehkeytyy!

Pikkuhiljaa alkaa jo uskoa tähän raskauteen, kauan se kyllä on kestänyt. Meillä siis lapsettomuutta takana useampi vuosi, ja on ollut kauhea epäusko päällä aina välillä, että miten mun kroppa voi nyt toimia niin, kun se ei raskaaksi helpolla tullut, saatika nyt raskaana ollessa toimisi niin, että pienellä on hyvä olla. Ja koko ajan on valmistanut itseään siihen pahimpaan, ettei ihan korkealta ja kovaa tippuisi, jos jotakin kävisi. Joskus on tuntunut, että johan tämä raskaus loppuu uskon puutteeseen. Hankalia asioita selittää. Ja vieläkin kurkkua kuristaa, jos esim. töissä seuraa jotain lapsiperheitä, että olenko mä koskaan itse samassa tilanteessa? Työntelemässä vaunuja kaupassa... Näistä tunteista eroon pääseminen kestää ilmeisemmin aika kauan. Ja uskon, että ne elää aina mukana siitä huolimatta, vaikka lapsen saisikin. Nyt on huoli kaksoissiskosta, he lähtivät nyt viimein tutkimuksiin, viiden vuoden lapsettomuuden jälkeen. Kovasti toivon, että hekin joskus onnistuisivat.

Paino pysyy edelleen samoissa lukemissa, tosin ylipainon puolella tässä ollaan, joten ei sinällään hätää. Kilpirauhaslääkitystäkin on sen verran tehostettu, että sillä on varmasti myös vaikutusta asiaan. Kolmas neuvolakäynti on viikon päästä rakenneultrasta. Täällä ei muuten ole noita lääkärineuvoloita ollenaan. Hammaslääkärin sain varattua, eikä mennyt kun tonne kesäkuun puoleenväliin, eli hieman on tungosta. Rinnat kasvaneet yhden kuppikoon, ja kovin on tuo nännejen alue arka. Eilenkin mies nukkuessaan onnistui jotenkin jättämään " tissini alle " niin tuntui inhottavalle.

Onko muilla bola korua? Siskoni sen minulle osti, ajattelin kohta alkaa ainakin koirien kanssa lenkkeillessä sitä käyttämään. Lastentarvikeliikkeessä käytiin ihan tutustusmiskäynnillä muuten miehen kanssa myös, sieltä tarttui mukaan kaksi hauskan näköistä ankkaa, piti ostaa molemmat, vihreä ja vaaleanpunainen :cool: Ystäväni toi tällä viikolla " tarina minusta " kirjan lahjaksi, siinä on tosi hauskoja juttuja täytettäväksi ja hienoja piirroksia :kiss:

Mutta nyt aamukahville! Johan tätä tekstiä tulikin!

Laura ja pieni tökkäilijä 19+2

Ihan kivalta tuo uusi äp näyttää, kelpais mulle :) Meillä vaan on tuota kamaa jo liikaakin, eli ottamatta jää. Tuo villahaalari on kiva lisäys. En tiedä onko kuulunut kauankin jo pakkaukseen, 2007 ei vielä ollut.

Ostin sitten ensimmäisen vaatteen pienelle :D H&M:llä oli puoleen hintaan yöpukuja niin semmoiset 56cm tarttui mukaan. Sattuvat olemaan sellainen vaate mitä ei liiemmin ole ennestään.

Ihana herätä aamuisin kun lapset tulevat viereen ja suukottelevat hereille ja varsinkin kuopuksen pitää aina antaa suukko myös vauvalle :heart: Toivottavasti enteilee hyvää ja suuremmalta mustasukkaisuudelta vältyttäisiin vauvan synnyttyä.

Aika rientää ja viikot kuluvat! Tänään poks!

Mädchen :heart: 18+0

Paljon mukavampi kuin 2006 pakkaus. Silloin vaatteet isompia ja niitä oli vähemmän. Eli nyt päätin pienien vaatteiden määrän perusteella, että pakkaus otetaan. Kivan raikas tuo toinen kestovaippakin, pitää varmaan kyllä nekin testata. Olen ollut niitä jotenkin vastaan, mutta jos tällä mahdollisella viimeisellä vauvalla niitäkin kokeilisi. :heart:

Huh, mulla aivan järkyttävät kivut ruenu olemaan, alkoi silla nivuskivulla ja nyt on ruenu selkäkin kipuileen! Välillä tulee niin hirveä kipukohtaus ettei käveleen taho pystyä! Mullahan on epäilty välilevynpullistumaa, muttei oo kuvattu sitä ja siks kai nyt äityi niin kipeäks! Välillä tulee sellasia aaltoja alaselästä yläselkään, edellis raskaudes oli samaa, mut vasta rv30 jälkeen! Myös liitoskivut alkaneet täällä. Uintia neuvolassa suosittelivat tai sit vesijuoksua, et se ois selälle hyväksi!

Odottava ja onnellinen: Mulla myös ollut nyt aika paljo supistuksia ja välillä huolestuttaa! Tosin mulla ollut muissakin raskauksissa puolenvälin tietämissä ja sit taas helpottanut muutamaksi viikoksi! Säikäyttää kyllä aina...

Isompien lasten hoidosta: Alle kouluikäset ovat edelleen kotona sitten kun vauva syntyy...

ansuliinu rv 20+3

Moikka!

Ihana ilma, aurinko paistaa mutta on kirpeen kylmää muuten, mut kelpaa mulle. Kävin tunnin lenkillä ja alussa ajattelin että tuleekohan mitään koko lenkistä kun alaselkä kipuili taas ihan mahdottomasti. Onneksi helpotti kun pääsi tuon mäen alas ja tasaselle kävelemään.

Esikoisen hoidosta: Meillä poika on ollut tarhassa 1 päivän viikossa 1-vuotiaasta lähtien. Ja noin jatketaan myös toisen lapsen synnyttyä. Tykkää olla siellä tosi paljon ja musta ois kauheeta ottaa se sieltä pois. Meillä on naapurustossa ja lähipiirissä vähän lapsia joten kiva kun pääsee leikkimään isompaan porukkaan aina välillä.

Migreenistä: Mulla on helpottanut migreeni huomattavasti (nyt kun tietty kehun niin pamahtaa varmaan kohtaus päälle...toivottavasti ei...). Olen käynyt osteopaatilla muutaman kerran ja homeopaattinen lääkitys käytössä kanssa. En tiedä mikä siihen on parhaiten auttanut vai onko sattumaa...Mutta uskon tuon osteopatian olleen mulle tosi hyvä juttu! Silti pelottaa että milloin seuraava kohtaus tulee ja miten paha se on. Mulla on edelleen siitä yhdestä migreenistä toiseen silmään jäänyt näköhäiriö. Se ei kyllä vaivaa mitenkään kun on niin lievä mutta sen huomaa kun katsoo vaan vasemmalla silmällä esim.kirkkaalla pohjalla olevaa tekstiä. Lääkärit on ällikällä ja joudun varmasti raskauden jällkeen magneettikuvaukseen (mitä inhoon) jos tuo häiriö ei nyt lähde pois siihen mennessä.

Bolakoru multa löytyy, olinkin aivan unohtanut että mulla on se! Pitää etsiä se ja alkaa käyttämään=)

Meillä esikoinen kanssa suukottelee mahaa ja kertoo aina että siellä on vauva:heart:

Casanna 17+5

marja
Mulla on varmaan menny ohi mut onko teillä jotain ylimääräsiä ultria ja miks? Kun puhuit siis tuosta seuraavasta rakenneultrasta? Onnea muuten tulevasta neitokaisesta :)

Tyttö potkii oikealle ja poika vasemmalle...
-lauran- hierojan heittämästä uskomuksesta. Meinaskohan se tätä alkuaikaa ku alkaa tuntumaan liikkeitä? Mulla esikoisesta (poika) alussa liikkeet tuntu juurikin vasemmalla puolella mahaa ja nyt kans pikkusia potkuja tullu tuonne vasemmalle taas :D Ja on mulla jotenki ollu poikaolo... Niin oli esikoisestakin.

Mädchen oikeestaan voiski listaan laittaa jos haluaa niin mun kohalle et poikaolo :)

bolakorusta...
Oon miettiny sen hommaamista mut en oo saanu aikaseks kattella niitä... Onko niitten hinnoissa kauheesti eroja eri kaupoissa? Jotain 20-30e taitaa maksaa?

Tuosta vuoden 2011 äitiyspakkauksesta...
Mä en oikeen tiiä mitä mieltä olisin siitä. En tiiä vielä otetaanko sitä. Meillä on esikoiselta kyllä hyvässä kunnossa 2009 äitiyspakkauksen vaatteet. Siitä tykkäsin, oloasua lukuunottamatta, paljon :)

Tässä uudessa on näköjään tullu tuo vanupuku takasin, musta se ehkä on vähän vanhanaikasen näkönen? Toppahaalari on pienempää kokoa ku ennen ja muutenki näyttää olevan pienempi kokosia nuo vaatteet.2009 vuoden pakkauksessa haalari oli 60-80cm eli aika reilun kokonen. Tuo lakki oli musta ehkä varmaan parempi, meillä se jäi käyttämättä.
Musta tuo oli väritykseltään ehkä enemmän poikamainen mut menee kyllä tytölläkin.
Helpompi kyllä laittaa niin päin kuin et jos nuo olis tosi hempeen tyttömäisiä niin niitä olis vaikeempi laittaa pojalle :D
Meillä oli siinä paketissa joku villasekote haalari? :confused: Tuossa näyttää olevan nyt ihan villahaalari :) Onko teistä tuossa paketissa jotenki vähemmän noita vaatteita?
Mut niinku näin kaikinpuolin niin tosi kiva et suomessa on mahollista tämmönen paketti saada ja vielä ilmaseks :) Itellä vielä mietinnässä otetaanko pakettina vai rahana, ku esikoisen pakkauksen sisältö olis edelleen hyvässä kunnossa... :whistle: Noita pikkusia vaatteita kyllä on aika paljon muistaakseni... No on tässä onneks aikaa miettiä vielä tuota :)

Tänään vaihtu viikot taas...Tänäänki tuntunu pari pikkusta potkua :heart:
Laitan tännekki tuoretta masukuvaa :)

Talvicci ja Torsti rv.17+0 :heart:

Bola koru löytyy ja kohta ajattelin ottaa käyttöön, vaikka eihän vauva sitä kuule vielä moneen viikkoon.

Meillä toi Tyttö potkii oikealle ja poika vasemmalle on pitänyt paikkansa, tosin esikoisen aikaan neuvolon kätilö esitti asian näin: tyttö viihtyy vasemmalla (=sydämen puoli eli tunteikkaampi) ja poika oikealla, eli samoissa menee, potkuthan tulevat eripuolelle missä vauva on. Meillä tosiaan esikoinen (tyttö) oli vasemmalla ja toinen (poika) oikealla. Tämä tosin pätee vasta 30+ viikoilla, ei näin aikaisessa vaiheessa. Toki myöhemminkin vauva vaihtelee paikkaa, mutta pääsääntöisesti siis oleskelee/potkii tietyllä puolen.

Mä en tosta pakkauksesta tykkää, ei kyllä tarvitakaan. Esikoiselle otettiin v. 2004 ja tokalle jo rahana. Silloinkin pakkaus oli "ei niin nätti" eikä sille muutnekaan tarvetta olle ollut. Vaatteet on edelleen kaikki tallessa ja käytän sen avustuksen mielummin vaunuihin.

Uuden viikon kunniaksi on masu jälleen kuvattuna, kahdesta kulmasta ;)

Paita muuten Englannista tilattu, kiitos vaan sille ihanalle joka linkin laittoi!! :flower:

-Santtu ja Tirppa 16+0

Viimeksi muokattu:
Talvicci: mikäs se semmonen kaavake on? :D Mulla on seuraava neuvola tasan 22+0 joten eipä ainakaan sieltä saada tollasta kaavaketta. Onkohan tossa sit jotain eroja sairaaloiden välillä?

Neuvolan täti oli "mokannut" meidän kohdalla, eli mun olisi pitänyt mennä jo alkuraskaudessa sokerirasitukseen... vaikka selkeästi silloin kattoi papereista ja totesi, että loppuaikana vasta tarvitsee, niin nyt oli asiasta eri mieltä. Eli menen ensi viikolla, vaikka sanoinkin, etten siitä hengissä selviä... :( Ja sitten katotaan joudunko uudestaan myöhemmin... :headwall:
Alkoi muuten pelottamaan jo tuo mahdollinen diagnoosi, mun ruokavaliosta ei ole mitään korjattavaa, kun en sokereita juurikaan syö, mutta jos hiilihydraatit viedään kaikki pois, niin kuolen nälkään... jes. No ilmeisesti se ruokavalio on enemmänkin säännöllisyyteen panostavaa.

Muuten neuvolassa kaikki hyvin, paino oli noussut yllättävän paljon... mutta täti oli siihenkin ihan tyytyväinen. Vasta ensi kerralla mitataan sf-mittaa, syke oli kuulemma "tomera" :heart: Sain myös lähetteen pelkopolille, vaikken synnytystä pelkääkään... kai se on ihan hyvä, että päästään tutustumaan enemmän sairaalaan ja kätilöt sitten tietävät meidän tilanteen, niin eivät kohtele ihan miten sattuu :p Täti sitä ehdotti, en olisi itse ikinä pyytänyt sinne päästä.

Äitiyspakkaus: voi harmi minkä näkönen :( Mä tykkäsin niin paljon viime vuoden pakkauksesta! Pitäisköhän vaihtaa jonkun kanssa, joka haluais mielummin tän vuoden paketin :p No joo, nyt kun noita vierekkäin vertailee, niin eipä noissa ole suuria eroja kuin parissa potkupuvussa.

Löysin kirpparilta Penelope Leachin kirjan "Lapsi - hoito ja kehitys" jota on täälläkin kovasti kehuttu. Maksoi peräti 1,5 euroa! :D :D Luin eilen siitä jo ensimmäiset 100 sivua, ja tykkään kovasti. Onhan siinä vanhentunuttakin tietoa, mutta noi perushoitoasiat tuskin on mihinkään muuttuneet :)

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 19+1

Miten muut meinaa tehdä, laitatteko esikoisen hoitoon kun vauva syntyy?: meillä tytöt ollu päiväkodissa nyt parisen vuotta, mutta irtisanotaan hoitopaikat nyt. Eli ollaan sit kaikki kotosalla, siis äiti ja lapset. Tosin haen tytöille paikkaa seurakunnan päiväkerhosta, mikä toimii 2kertaa viikossa.

Uus äitiyspakkaus näyttää oikeen kivalle, jotenki "poikamainen" väritykseltään, mut tykkään :)

eijukeiju 19+1

Äitiyspakkaus ei ollut oikeen mun makuun, toppahaalari ja muutama vaate oli kivan näköisiä, mutta varmaan otetaan rahana, vaatteita on kuitenki omasta takaakin aika lailla... Ja kun menin ostamaan kaksosten vaunut tänään, niin laitetaan vaikka niihin toi raha sitten :D
Ostin tosiaan huuto.netistä emmaljungan twin ceroxit, ompahan nyt sitten hommattuna! Onkohan kellään näistä kokemusta? Luotan tuohon merkkiin niin että uskon tehneeni hyvät kaupat ;)

Tyttö potkii oikealle ja poika vasemmalle...
En ole ikinä kuullut moisesta, mutta esikoisella piti kyllä just paikkaansa, en hirveästi kiinnittänyt siihen huomiota itse, mutta mies sanoi pari päivää sitten kun silitteli masua, että esikoinen potki aina tänne ja silitteli oikeaa puolta! :O Esikoinen on siis tyttö. Ja kun oikeen muistelee, niin useimmiten potkut tuli aina oikealle. Täytyypä sitten seurailla potkujen suuntaa, kun alkaa oikeen kunnolla tuntumaan, katsotaan sitten syyskuussa pitikö paikkaansa! ;)

Ihania masuja! :heart:

Tervetuloa nessu! :flower:

eleana + seppo 17+3 :heart:

Yhteistyössä