SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *huhtikuu*

Pesetkö/aiotko pestä vauvanvaatteet erikseen?
Esikoisen vaatteet pestiin alussa erikseen. Mut sitten jossain vaiheessa alettiin pesemään niitä omien vaatteiden kanssa jos oli 40`c pyykkiä. Muuten pessään 60`c pestävät vaatteet pyyhkeiden, lakanoitten yms. kanssa.

Mitä pesuaineita käytät?
Meillä on käytössä ainoastaan hajusteettomat pesuaineet, niillä pestään kaikki pyykit.

Jos kestoilet, pesetkö kestot erikseen vai muun pyykin joukossa?
En kestoile. Olen sitä kyllä miettiny mut voi olla että se taas jää ku on niin paljon muutaki hommaa...

Pesettekö vauvanvaatteet 40 vai 60 asteessa?
Mä pesen siinä lämpötilassa mitä pesulapussa lukee.

Vaatteiden silittämisestä...
Ennen ku esikoinen synty niin silitin kaikki vauvan vaatteet, pyyhkeet ja lakanat yms.
Se jäi kyllä ihan siihen yhteen kertaan :D Ei sitä kerenny enää alkaa silittämään.
Esikoisen pieneks jääneet vaatteet on ollu koko ajan komeron yläkaapissa niin en usko että niitä sen kummemmin tarttis alkaa pesemään vauvalle (katotaan sitten) mut silittää ne saatan jos on kauheen ryppysiä...


En oo kauheemmin nyt kirjotellu ku ei ole yksinkertasesti mitään asiaakaan...
Eilen ostin kahet potkarit alennuksesta vauvalle :) Paljon oli ihania ehkä pikkusen enemmän poikamaisia vaatteita alessa. Niitä olis haluttanu ostaa ku jotenki tuntuu et tää olis poika.
Vois niitä tytölläkin kyllä käyttää ku lisäis jotain tyttömäistä vaatetta lisäks. Jätin sitten kuitenki vielä ostamatta ku pitäs käyä läpi kaikki nuo esikoisen pieneks jääneet vaatteet jotta tietäs mitä tarttee hommata...
Ekan kerran tunsin pikkusen liikkeitä sillon rv.14+6 (uä:n mukaan 14+4) ja sen jälkeen ei ole tuntunu ku ehkä 4-5krt...
Eikä ne tunnu vahvistuvan ollenkaan. Istukka on taaski takaseinämässä niinku esikoisestakin.
Esikoisesta tuntu ekat liikkeet rv.15+5 (uä:n mukaan rv.16+2) ja niitä tuntu sen jälkeen joka päivä! Kauhee stressi päällä...Jotenki ei osaa nauttia tästä raskaudesta juuri ollenkaan... :(
Ja ku monet vielä niin sano et uudelleen synnyttäjä tuntee liikkeet aikasemmin... Totta tää vauva on sitten niin laiska ku se ei liiku... Dopplerilla ainaki muutama päivä sitten kuulu sydänäänet ja liikkeitäki kuulu selvästi mut ei ne oikein tuntunu...

Talvicci ja Torsti rv.16+4 :heart:
 
Kyllä täällä liikkeet tuntuu joka päivä, oikein kunnon potkuja saa tuntea päivän päätteeksi kun käy nukkumaan ja rauhoittuu. Toisinaan työnlomassakin potkuja tuntuu :) Jänskättää maanantain rakenneultra, meinattiin sukupuoli kysyy, jos näkyy. Esikoisesta ei kysytty mut nyt meinataan kysyy. Sama kumpi tulee kunhan vaan on TERVE!

Itsestä huomaa kuinka ei ihan niin juoksujalkaa enää pääsekään, maha muistuttaa että pitää hiljentää välillä kun innostuu, esim. siivotessa tai lenkkeillessä!

Pesen vauvanvaatteet aluksi varmasti erillään muun pyykin kanssa, mutta sitte jatkossa jo samassa muun kanssa. Silittää en aio, koska muutenkaan en silitä.

19+3:heart:
 
kaz
Pesetkö/aiotko pestä vauvanvaatteet erikseen?
Luultavasti pesen myös muuta pyykiä vauvan vaatteiden kanssa ellei kone tule täyteen.

Mitä pesuaineita käytät?
Ostoslistalle tulee varmasti allergisoimatonta ja tuoksutonta pesuainetta

Jos kestoilet, pesetkö kestot erikseen vai muun pyykin joukossa?
En ole vielä tutustunut kestoiluun

Pesettekö vauvanvaatteet 40 vai 60 asteessa?
Riippuu tilanteesta. Pyrin varmasti pesemään myös 60 asteessa, jotta pöpöt kuolee.

Vaatteiden silittämisestä
Voi olla ettei tulee intoa silittää vauvalle vaatteita, kun ei omiakaan tule hirveästi silitettyä.

Talvicci
On ihan hyvin mahdollista, että vauvasi tykkää potkutella selkään päin. Itse olen tuntenut viime ti lähtien päivittäin liikkeitä ja lähinnä istuessa. Yleensä tunnen liikkeitä kerran päivässä, jolloin vauva liikkuu enemmän (yleensä töissä ollessa). Todella helposti sitä huolestuu siitä, jos vauvan liikkeitä ei tunnu. Nyt oli taas hetki sitten liikerupeama ja ihan potkujakin tuli. Toivottavasti tuntuisi kohta ulospäinkin, niin mieskin tuntisi :)

kaz 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Sukupuolesta Me ei kysytä, kyllä sen sitten salissa näkee. Ei oo kysytty kummastakaan aiemminkaan. Tykkään ylläreistä. :D Ja olen melko varma, että samaa sukupuolsta tulija on kuin aiemmat lapset, eikai niillä samoilla vehkeillä kuin yhtä mallia tehdä... ;)

Silityksestä Esikoisen vaatteet silitin, kun poika oli vauva. Ja sain tunnontuskia, jos en silittänyt. Sitten palasi järki. Kuopusparka ei edes vastasyntyneenä saanut mitään silitettyä päälleen. Jos jotain silitän, niin juhlavaatteet, siinä se.

Kotihommista Meillä ei koskaan ole mitenkään puunattua, tavaraa on siihen ihan liikaa. Imuroin ja keräilen tavarat suunnilleen joka toinen päivä lasten auttaessa minkä osaavat. Pölyjen pyyhintä ja muu saa jäädä. Jos mä en itse siitä kärsi, että en oo puunannu valokuvakehyksiä, niin ei se kuulu muillekkaan. Usein myös siivoan miehen hoitaessa lapsia, niin saa tehdä rauhassa ja vähän paremmin. Lasten kanssa ulkoilen kaksi kertaa päivässä, sitä pidän tärkeänä. Samoin kuin itsetehtyä ruokaa. Lapset on usein mukana laittamassa. Jos jotain tarvii yksin tehdä, niin olen törkeä ja laitan dvd:n päälle. Meillä ei siis ole digiboksia, vaan valkkaan lasten katsottavat dvd:ltä... Lapset myös leikkivät pieniä hetkiä keskenään, niin teen ompelu tai kotihommia. Kaikenkaikkiaan teen kodin askareet aika pitkälle lasten kanssa. Ei mun mielestä kannata stressata, jos ei mitään näyttelykotia omaa, ei omaa moni muukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;23562651:
Pakkastyttö
Laitoin sulle listaan lasketun ajankin nyt kun viikoista sen laskin, aiemmin roikuit siellä häntäpäässä ilman la:a. Toivottavasti meni oikein =)
Okei, kiitos! Ei oo tullu vinkattua noista, kun niin harvakseltaan täällä kirjoittelen. Mutta ihan oikean lasketun ajan laskit minulle :)
 
No niin, nyt on täälläkin vihdoin havaittu ensimmäisiä liikkeitä :heart: tai niin ainakin luulen!! Eilen sekä tänään tuntu pieniä kupia syvällä alavatsassa, kun makoilin sohvalla selällään. Mikään ei ole ikinä tuntunu tuolta niin siks oletan niiden liikeitä olevan :)

Pyykkäyksiä en ole vielä ajatellut lainkaan, luulisin että aika erillään joutuu vauvan vaatteet pesemään ihan värienkin takia. Silittää en meinaa, kun pakolliset juhlavaatteet. Vihaan silittämistä yli kaiken!!

Viime perjantaina tuli taas käytyä neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Vauvan syke oli 146 ja omat hb:t 115. Rautaa olen syönyt jo 4 viikkoa mutta ei se siitä nouse, onneks ei laskekaan...

Vielä neljä viikkoa rakenneultraan, huh : / Meinataan kyllä kysyä sukupuoli, jos se vaan näkyy :) Olen liian utelias odottaakseni synnytykseen saakka ja helpottaahan se myös vähän vaatehankintoja yms. Tuntuu, että tosi vähän on neutraalia vaatetta kaupoissa. Jotain pientä on jo mukaan tarttunut, muutama body, sukkia ja potkari :) Kamalasti en viitsi vielä mitään ostaa, kun kaiken saa muuttaa vielä uuteen paikkaan ennen vauvan syntymää. On tätä kannettavaa jo nytkin ihan riittämiin :/ Ja tiedän myös, että vaatetta ja muuta rupee tulemaan isovanhempien ja muiden toimesta, kunhan vähän pidemmälle mennään. Tää vauva on nimittäin kaikille ensimmäinen lapsenlapsi ja ilmeisesti aika odotettu sellainen :)

Mitäs vielä, minäkin yritän täällä toipua flunssasta...

Marsa 17+0 POKS :heart:
 
Sukupuolta emme halua tietää etukäteen. Mun äiti tosin meinasi saada sätkyn, kun sanoin, ettei haluta tietää. Olis kuulemma kivempi neuloa, jos tietäis, kumpi on tulossa. :D Mut ehkä mä en sitä siitäkään huolimatta halua selvittää, vaikka yks mummokuumeinen saiskin hepulin. :LOL:

Liikkeitä ei ole vieläkään tuntunut. :( Näin kärsimättömälle ihmiselle tää odotus on raastavaa. Jos edes joku pieni tuntemus, jookos!

Onko täällä muita siitepölyallergiasta kärsiviä?
Mä olen alkanut saada jo oireita ja niiskutan melkoisesti. Johtuuko sitten siitepölystä vai katupölystä, mutta tukkeessa olen ja piste. Pitänee kilauttaa neuvolaan, jos saisi jotain apua vaivaan.

Rakenneultra on meillä viikolla 21. Kovin on pitkä aika vielä siihen...

Väsymys tuntuu helpottaneen vähän. Nyt on muutamana päivänä ollut sellaista kihelmöintiä vatsan pinnalla. Vaikea selittää, mutta vähän sellanen epämukava fiilis. Muuten kaikki on ok. :)

Liinukka 16+1
 
Pikaseen Omaa (.)
neuvolassa käyty,hemppoja ei ees katottu,paineet 88/55(2kertaan mitattiin..),painoa tullu reilut 0,6kg/vk(ei kiva!) sokerirasitukseen saan ohjeet ens kerralla.kaikki muuten ok=)
Viime yö ja sitä edellinen nukuttu huonosti vatsakipujen/selkäkipujen takia,saas nähä miten kauan menee et saikulle taas...toivottavasti ei pian!!!
JiiMii&piipari 19+2
 
Meillä elettiin pelonsekaisia tunteita ison niskaturvotuksen takia, mutta kromosomit oli kunnossa, kun ottivat istukkabiopsian 4 vkoa sitten. Samalla sain tietää sukupuolen, joka tuntui hiukan oudolta, että vkoja oli 12 ja tiesin sukupuolen :) Nyt jännitetään rakenneultraa ja mahdollista sydänvikaa tai muuta poikkeamaa. Torstaina on ylimääräinen ultra kun vkoja on 16.
 
Pikaisesti tulin vain itsestäni ilmoittelemaan... Aina välillä oon kyllä käynyt lukemassa, mutten oo vaan saanut kirjoteltua. Eikä täällä oikeastaan ihmeitä ole kerrottavanakaan... Liikkeitä tuntuu säännöllisen epäsäännöllisesti, ei välttämättä ihan joka päivä. Selkä jumittaa vaihtelevasti välillä enemmän ja välillä ei juuri ollenkaan, työpäivän jälkeen huomaa kyllä väsymyksen/ kivun. Ja aina aika-ajoin koiran kanssa lenkkeillessä tms. muistuttelee masu itsestään menemällä vähän kovaksi. Nyt kuitenkin on pieni pullahdus tapahtunut ja massun jo tunnistaa vauvamassuksi :heart: Johan tässä jo huomenna ollaan puolessa välissä odotustakin.

Heinäneito ja Papunen 19+6
 
Tervetuloa Marja76 !

Sokerirasituksessa kävin pari viikkoa sitten rv 15+2, arvot oli ok, (paasto 5,1/ 1h 8,5/ 2h 5,0) Ja toisen kerran sit 26-28 viikoilla. Mulla ei oo sukurasitetta, eikä ylipainoa, mut esikoisen aikana painoa tuli n. 20 kg ja mulla oli loppuraskaudessa sellasta et hengästyin tosi paljon ja sydän hakkasi lujaa, vaikken mitään tehnytkään. Neuvolasta laittoi sit sokerirasitukseen rv 36+1, ja silloin paastoarvo oli just rajalla 5,3, joten sain mittailla arvoja kotona ja tarkkailla syömisiä. Eipä nyt mitenkään iso vauva tullut kuitenkaan 3654g 48,5cm.

Siitepölyallergiaa on joka kevät ollut ja varmaan on tänä keväänäkin luvassa, ei kyllä vielä oo oireita ollut, eikä toivottavasti kovin pahoja tuukkaan! Esikoisen aikana tuli aivan kauheat oireet, aivastelin koko ajan, nenä oli tukossa ja silmät vuoti koko ajan, piti yrittää olla töissä ja vielä asiakkaiden kanssa tekemisissä, niin oli lopuksi pakko ottaa puolikas allergialääke muutaman kerran (jotain histamiinia) ja heti alkoi helpottamaan. Histamiinia ei saisi ottaa raskausaikana, mutta silloin oli pakko ja tosiaan varmaan 3 puolikasta otin (yhden päivässä) ja oireet hävisi. (Mulla on aina tosi lyhytkestoinen toi aika kun on oireita.)

Silitys on ihan mukavaa puuhaa, mutta yleensä on aina tärkeämpää tekemistä, joten silitän yleensä vain juhlavaatteet. Esikoiselle silitin kaikki vaatteet, lakanat ja pyyhkeet ennen syntymää, mutten kertaakaan sen jälkeen. Meillä on käytössä kuivausrumpu ja se pehmentää vaatteet yhtälailla kuin silitys ja on paljon nopeempi (toki vaatteet ruttuisia, muttei karheita). Kuivausrumpu kyllä kuluttaakin, mutta helppous ennen kaikkea! ;)

Sukupuoli kysyttiin esikoisen aikana ja paikkansa piti, mut nyt ihan tällä viikolla oon miettiny et voishan sen tiedon jättää ihan sinne saliin yllätykseksi :D En osaa vielä sanoa...

Kotihommista siivous on vähän kausittaista, aina on jonkinlainen järjestys ja siivo, mut joskus on niin että imuri hurisee joka tai joka toinen päivä ja joskus kerran viikkoon (vähimmäisaika koiran ja 1,5 veen kanssa). Pölyt pyyhin joskus kerran viikkoon, joskus kerran kuukauteen. Pyykit yleensä n. kerran viikossa/kahdessa kaks päivää kone pyörii putkeen. Lelut/kamat/romut keräilen yleensä vähintään kerran viikossa, usein parin päivän välein, joskus jopa joka päivä... Vaihtelee innon ja työvuorojen mukaan :D
Ruokaa pitää toki laittaa joka päivä, työt aloitettuani mies tekee vuoroviikoin ruoan, kun tulee ennemmin kotiin. Meillä siis aina tällainen järjestely että joka on kotona, laittaa ruoan. Kun puolitoista vuotta laittoi arkisin ruoan lähes tulkoon joka päivä,(äippälomalla) niin kyllä on mukava kun joku muu laittaa välillä. Ruoanlaitto pakkopullaa mulle...
Äitiyslomalla ulkoiltiin esikoisen kanssa melko vähän, kovien pakkasten takia, nyt olen tyytyväinen kun hoidossa ulkoillaan 1-2 krt päivässä, kun kotona ei varsinkaan iltavuorossa ehdi pihalle.
Meillä neiti ei hirveästi leiki yksinään, välillä innostuu hetkeksi touhuamaan omiaan, mutta yleensä roikkuu sitten lahkeessa/puree kun yritän laittaa ruokaa tms. Siivouksessa on innolla mukana ja hakee aina oman imurinsa kun aletaan imuroimaan =)

Puremisesta miten toimitte kun 1-2 vee puree? En tiedä miten toisen saisi ymmärtämään ettei niin saa tehdä, aina torun ja sanon ettei saa purra, äitiin tulee kipeää, mutta kun toisen mielestä se on vaan hauskaa ja nauraa päälle! :headwall:

Mulle tuli tänään postissa kylvetystuki tilasin huuto.netistä. Onko kellään ollut tällaista käytössä? Ootteko kokeneet hyödylliseksi? Ajattelin että helpottais jos yrittää käydä esikoisen ja vauvan kanssa yhtäaikaa pesulla... Vai onko yhtälö muutenkin mahdoton? :eek:

Mun tekee hirveesti mieli salaattia ja oonki nyt tehny sitä joka päivä töihin evääksi ja kotonakin ruoan kanssa. Laitan salaatinlehtiä ison nipun eväsleipienkin väliin ja sit paljon kurkkua ja tomaattia! Nam!:p Esikoisen kanssa tykkäsin lähinnä karkeista ja ketsupista :LOL: ranskalaisten kanssa ja lisäksi hesen ateriat oli ykkösjuttu! Nyt on salaatti! Tuolla voi varmaan olla vaikutusta hb:n arvoihin, ekalla kertaa oli 123 ja tokalla 128, kun esikoisen aikana ei noussut kertaakaan, laski vaan niin että söin rautaa. Toki saattaa vieläkin laskea, mutta tuo salaattihimo voi kyllä vähän vaikuttaa!

Onko muuten täällä kenellekkään tulossakaksosia? En ainakaan ole huomannut että kukaan olisi kertonut sellaista, tulipahan mieleen, kun vilkaisin lokakuun lapsosia, siellä oli kolmet kaksoset tulossa! :heart: (Ei siis itsellenikään ole tulossa)

eleana + seppo POKS 17+0 :heart::heart:
 
Vaatteiden silittämistä en varmaan jaksa, kuin sen ensimmäisen kerran :D Petivaatteet luulisin jaksavani joka kerta :)

Rakenneultra on 20+1, eli perjantaina! Sukupuolelle toivomme saavamme varmistuksen, kun sehän veikattiin jo rv 16 ultrassa(jossa kävin siis itseltäni löytyvän kystan takia) ;) Tuntuisi varmasti hassulta, jos se muuttuisi. Kaikki on lähes unisex vaatteita mitä olen tähän asti ostanut, joten eipä tuo mitään, mutta kunhan kaikki muuten olisi vaan ok! :)

Liikkeistä taidan jauhaa joka kerta, mutta ne nyt vaan sattuu olemaan niin uutta ja ihanaa! Kaikkihan on uutta ja ihanaa, kun esikoista odotan. Aamulla taas heti pikkuinen veti kuperkeikkaa ja muutenkin liikkeitä tuntuu vähän väliä. Masukin heilahtelee/tärisee, kun selälteen makoilen :)

Turvavyönalentimen otin tänään käyttöön ja aivan MAHTAVA hankinta! Ei purista yhtään masua! Mies tosin nauroi, että mikäs vaippa toi on :D Nyt, on mukavampaa istua autossakin :) Suosittelen!

Vähän meinaa välillä puskea huonoa oloa ja päänsärkyä! Pari kertaa olen oksentanutkin ja tänään otin päänsärkyyn panadolia. Helpotti heti.

Tervetuloa Marja76! :)

Siitepölyallergiaa mullakin (koko kevään/kesän), mutta ajattelin pärjätä ilman lääkkeitä! Omena jolle yleensä olen allergisoinut, ei saanut aikaan mitään! Nyt nautin lähes päivittäin omenan jos toisenkin! Ihanaa, koska olen niin monelle hedelmälle, kasvikselle ja vihannekselle allerginen, että saan syödä edes omenaa! :) Varsinkin ne kirpeät omenat on herkkua!

innoM + Pulla 19+5
 
Tänne on tullut taas paljon tekstiä =)
Tervetuloa Marja76 :)

Liikkeitä tuntuu joka päivä ja monta kertaa päivässä. Ihan kunnon potkuja (edelleen vasemmalle puolelle mahaa) ja sit sellasta aika inhan tuntuista möyryämistä. Istukka kuulemma on edessä, mutta tosi aikasin alkoi silti liikkeet tuntumaan ja voimistuu vaan, mutta voi johtua siitäkin että odotan toista lasta ja osaan tunnistaa liikkeet?

Huomenna olis odottavien äitien fysioterapia-jumpparyhmä, kivaa! Jos sieltä tulis hyviä vinkkejä millä välttää loppuvaiheen selkäkipuja? Välillä iltaisin, päivän töissä puuhastelun jälkeen, vetää vähän tonne oikeeseen kankkuun, muttei pahasti, ja toivon ettei se pahene. Yleensä selkäkipuun sanotaan liikunnan auttavan, mutta minusta liikunta vaan pahentaa tätä ja aamuisin ei ole mitään kipua.

Allergiaa pukkaa täälläkin. Ekassa raskaudessa oli myös oireita ja sainkin ekan 3 kk ajaksi silmätipat, nenäsumutteen ja hengitettävän kortisonin ja sen kriittisen 12 vkon jälkeen sai sitten syödä cetiriziniä 1 tabl/vrk. Olenkin nyt parina iltana ottanut puolikkaan Zyrtecin ja se auttaa nuhaan ja silmien kutinaan tosi hyvin. Sitä siis saa käyttää!

Pyykistä Meillä pestään aina nestemäisillä pesuaineilla (ei jää jauhetahroja ym.vaatteisiin), hajusteella tällä hetkellä mutta ainakin alkuun meinaan pestä vauvan vaatteet hajusteettomalla. Meillä on myös kuivausrumpu, jota ahkerasti käytetään. Pesen tummat ja vaaleat erillään, ja koko perheen vaatteet samassa erässä.

Siivouksesta Olen tyypillinen neitsyt-luonne; pikkutarkka ja kaikki tavarat pitää aina olla paikoillaan :ashamed: En voi lähteä aamulla töihin ennenkun koko kämpän sängyt on pedattu ja verhot avattu, kaukosäätimet pitää olla olohuoneen pöydällä rivissä ja sohvatyynyt siististi pinossa sohvalla :D. Imuroin vähintään 2 kertaa viikossa ja moppaan vähintään kerran. Pölyt pyyhin aina imuroinnin yhteydessä ja vessaa ja kylpyhuonetta pesen päivittäin. Pyykkiä ja tiskiä pesen koneellisen joka päivä. Minä laitan ruuat aina viikolla (tulen aikaisemmin kotiin ja haen tytön tarhasta) ja mies aina viikonloppuisin. Viikonloppuisin en käy keittiössä kuin syömässä, mies laittaa aamupuurosta lähtien KAIKEN ja hoitaa myös tiskit.

( . ) Oon syönyt tosi terveellisesti, vähän hiilareita, ja tuntuu et on nälkä kokoajan. Nyt viikkoon en ole syönyt mitään sokerista, tää on varmasti mun ennätys!! Ikinä ei oo karkki/herkkulakko pitänyt näin kauaa! Mutta jotain hyvääkin, mulla on iho parantunut todella radikaalisti viikossa! Siis finnit hävis parissa päivässä niin naamasta kuin selästäkin :O Ilmeisesti sokeri ja hiilarit tukkii ihon? Ylihuomenna saan sokerimittarin ja pääsen seuraamaan arvoja ja mitä uskaltaa syödä mitenkin paljon. Samalla on toka neuvola :) Sain ajan diabeteshoitajalle 26.4 ja samana päivänä on myös rakenneultra!

miirikki ja pötsi 17+6, huomenna poksuu!
 
miirikki: ehkä mun sit pitäis alkaa taas syömään suklaata, jos se poistais mun finnit :D :D raskausaikana en ole syönyt suklaata enkä juuri muutakaan herkkua, ja finnejä tulee selkään joka päivä! :headwall: naamassa on myös miljoona pientä näppylää, ennen raskautta oli joo joskus joku finni jossain, mutta mulla on näköjään noi herkut vaikuttanut päinvastoin kuin sulla :LOL:

eilen oli psykologin valmennus, parisuhteesta ja vanhemmuudesta puhuttiin. oli muuten tosi hyvä! suosittelen kaikille, varsinkin jos tietäisin, että teillä olisi yhtä hyvä luennoitsija kuin meillä oli :) olihan ne tuttuja asioita moni, mutta oli hyvä vähän muistutella mieleen niitä. ja mieskin tykkäs :)

mä oon aivastellu ja niistäny jatkuvasti koko raskauden ajan! ei mulla ole todettu mitään allergiaa, mutta tää on vaan pahentunu vuosien myötä. ja nyt selkeesti raskauden aikana, nenä on koko ajan ihan herkkänä, eli aivastus tulee vähän väliä. mutta siitä syytän kuivia limakalvoja, joita tää raskaus tuo tullessaan. ja muutenkin iho on ihan kamalan kuiva, suihkun jälkeen jos ei rasvaa niin joka paikka kutisee ihan kamalasti! :headwall:

Herranen aika miten te ootte ahkeria tekemään kotitöitä! Oon tosi kateellinen! Meidän pitää opetella siivoomaan paljon enemmän kun lapsi tulee, nykyään siivotaan sillon kun huvittaa tai sit paniikissa kun on tulossa vieraita ;) Meidän motto taitaa vähän olla "a clean house is a sign of a wasted life" :LOL: :LOL: No ennen kyl siivottiin paljon reippaammin, me ollaan vaan laiskoja nykyään :p

Nyt taitaa alkaa liikkeet tuntumaan paremmin :) Ainakin mahassa monesti tuntuu pientä tökkimistä :heart: Huomenna neuvolaan, mielenkiintosta nähä miten paino on noussu... tai onko se noussu.

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 18+6
 
Rakenneultrasta meillä on 21+1, oli ensin vasta 22+0, mutta sain siirrettyä sen aikaisemmaksi, kun meillä se viikko juuri törkeän kiireinen muutenkin. Myöhäiseltä tuntuu Zophie minustakin tuo aika, mutta kai siinä sitten vaan näkee paremmin…

Ihania hääsuunnitelmia monella :heart: meilläkin on läheisen ihmisen häät loppukesästä, toivottavasti maha kestää reissaamisen vielä silloin :)

Liikkeet tuntuvat täällä vahvasti lähinnä tuossa alavatsalla, ihan alhaalla, ja sitten hennompina sipaisuina tuossa ylempänä. Olen ajatellut, että jaloillaan potkisi alempana ja sitten käsillä huitoisi tuossa navan alla :D Kuperkeikkojahan siellä varmaan tehdään, mutta sellaisiksi liikkeet on mieltänyt :) Vaikka istukka on takaseinällä, niin liikkeitä tuntuu hyvällä tuurilla parina päivänä putkeen, sitten voikin olla taas pari hiljaista.

Sukupuoli selvitetään, mikäli näkyy. Erikseen ei lähdetä ultraan sitä varten :)

Kotityöt Olen vielä hoitovapaalla esikoisen kanssa, ja hoidetaan paljon hommia tuon reilun 2v:n kanssa yhdessä. Ruokaa laittaessa hän lisäilee aineksia pannulle, siivotessa hänellä on oma pölyrätti, pyykkejä saa nostella koneeseen ja puhtaita astioita ojentaa koneesta jne. Hän tykkää kovasti touhusta ja siksi toimii meillä. Toki välillä sitten vaan leikkii itsekseen lähistöllä sillä aikaa kun äiti touhuaa… mikään pakko tuo osallistuminen ei ole meillä, mutta itse kokee leikkivänsä ja siinä tulee vietettyä yhdessä aikaa kotitöiden ohella. Sitten välillä vaan ollaan sotkun keskellä :D Ulkoilut hoidetaan yleensä tiettyinä aikoina päivästä, muu jäsentyy sitten sen ympärille.

Eleana meillä esikoinen ei purrut, mutta läpsi tosi kovasti. Juuri noin että kun kielsi, niin alkoi nauraa päälle. Meillä auttoi se, että jätettiin huomiotta: neiti ilmeisesti haki juuri sitä suuttumisreaktiota, ja kun vaan tyynesti estettiin läpsiminen, ei sanottu mitään eikä reagoitu suuttumalla ja ohjattiin tekemään jotain muuta, niin loppui viikossa.

Tänään pitäisi käydä toisen kerran tällä viikolla lääkärissä, tulehdusoireet palasivat viikonloppuna, ja tutkivat tänään vielä jotain lisää. Tänään tulisi hyvällä tuurilla streptokokki-testin tulokset, supistuksia kun on ollut vaikka muille jakaa…

Branwen ja sissi 15+6
 
jeeni
miirikki täälläkin kuulemma istukka edessä ja liikkeitä tunnen nimenomaan vasemmalta, mietin että olisikohan niin, että istukka on vähän enemmän oikealla ja siksi tuntuu liikkeet vasemmalta. onko sulla käynyt sama mielessä? täällä esikoinen ja on tuntunut liikkeet jo muutaman viikon, kokoajan voimistuu

nyt neuvolaan ->

jeeni ja kaveri 19+1
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Jutut on kyllä tullut luettua, mutta kirjoiteltua ei ole tullut piiitkään aikaan.

Liikkeitä kovasti odottelen. Välillä tuntunut jotain "ehkä-liikkeitä", mutta taidan tarvia kunnon potkun ennen kuin uskon liikkeiksi. :) Luulisi kyllä jo kohta tuntuvan.

Zumbasta joku kirjoitteli kauan sitten. Itse kerroin harrastavani jonkin verran neuvolassa ja täti meinasi, ettei suositella raskaana oleville. Ihmettelin kyllä itsekkin, että mistä johtuu, mutta kaikille vetäjille on kuulemma annettu ohjeeksi ettei raskaanaolevia otettaisi tunneille. Itseltäni on kyllä jäänyt nyt tyystin ihan sen vuoksi, kun ohjaaja vaihtui ja tunti muuttui perus jumpaksi tanssin sijaan.

Siitepöly allergiasta kärsin aina alku kesästä todella pahasti. Aivasteleminen on ihan jatkuvaa, silmät turpoaa ja nenä vuotaa lakkaamatta. Neuvolassa tästä kyselinkin ja sanoi, ettei oikein muuta kuin sumutteita voi käyttää. Minulle meinasi myös ettei mielellään Zyrteckkiäkään saisi käyttää. Saa nähdä miten menee kesä, kun yleensä syön kunnon reseptillä saatavia allergialääkkeitä, kun muut ei tehoa ollenkaan.. :O

Kolmas neuvola olisi huomenna. Hieman meinaa jännittää vieläkin, onko kaikki hyvin. Raskaustuntemuksia ei vieläkään ole ilmaantunut. Masu on jonkin verran alkanut kasvamaan. Iltaisin varsinkin jo melkoinen pallo. :D Rakenne ultra on minullakin todella myöhään mielestäni, vasta viikolla 22+3! Siihen siis vielä yli kuukausi aikaa, joka tuntuu ihan ikuisuudelta.. Sukupuolta taidan yrittää udella. Saa nähdä sitten näyttääkö kumpi on. :D Jotenkin todella vahva poikaolo ollut pitempään jo.. Nimiäkin mietitty suurimmaksi osaksi ainoastaan pojalle. :D Onko muilla jo kuinka vahvoja nimiehdotuksia tulokkaalle?

Tämän neuvolan jälkeen onkin sitten enää yksi neuvola täällä ja seuraavaksi vaihtuu neuvola muuton takia. Nykyinen neuvolatäti on tosi mukava, joten vähän mietityttää millainen uusi on. Kuullut tuolta uudesta paikasta juttuja, että jotkut on mukavia, mutta mukaan mahtuu muutama erittäin inhottavakin. Valittavat kuulemma joka asiasta..

Mutta huomenna lisää neuvolan jälkeen. :) Mukavaa keskiviikkoa kaikille.

Miranna- ja möykky 17+3
 
Kotityöt menee tasan ja yleensä yhdessä sitten siivotaan samana päivänä. Joskus tosin on näitäkin viikkoja, ettei kotityöt maistu sitten yhtään, kuten nyt.

Nimet keksitty molemmille, enkä usko niiden muuttuvan. Kolme niitä nimiä tulee ja nimet on keksitty tai suvusta.

innoM + Pulla 19+6
 
Aika jännää kyllä tuon rakenneultran ajankohdan kanssa. Meille sanottiin, että ehdottomasti se tehdään 18.-21. raskausviikoilla, mielellään rv 20. Ja mulla onkin just tasan 20+0 varattu aika.

Kotityöt teen päivän aikana miten ehdin ja viitsin. Pojat ovat sen verran isoja, että leikkivät keskenään hyvin. Etuja pienestä ikäerosta ;) Ruoan ja pyykin hoidan minä, tiskit vuorotellaan miehen kanssa ja muu siivous fiiliksen mukaan :D Enemmän toki teen kun kotona olen.

Nimi on tytölle jo päätetty ja pojalle on toinen ja kolmas nimi selvillä, se etunimi täytyy vielä löytää. Päätettiin, että sitä mietitään sitten jos on aihetta ja näkee millainen tyyppi on :) Mutta jonkilainen aavistus ja yhteisymmärrys siitäkin tuntuu olevan.


Mädchen :heart: 17+5
 

Yhteistyössä