hitto että hävettää taas ilmoitella pojan synttäri toiveita..

• Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Heh, ei voi kuin nauraa kateellisten äitien jutuille. Lapsi ei mene pilalla jos saa toivomansa lahjat.Tästä ollaan kollegoiden kanssa keskusteltu kahvipöydässä ja kaikki ovat sitä mieltä olleet, että lapsi ei mene pilalle jos saa toivomiaan asioita.Kollegoinani on mm. psykologeja, joiden sana painaa varmaan enemmän kuin pikkurouvien höpinät. Niin saavat minunkin lapseni toivomansa, eivät kaikkea, mutta ianakin ne tärkeimmät. Ihan tyytyväisiä ja kiitollisia lapsia ovat..Voi teitä, kannattaa varmaan miettiä mitä täällä kirjoittaa kateellisena.
Lapsi ei mene piloille, jos saa toivomiaan lahjoja, Mutta ongelmia syntyy, jos lapsen kasvatuksessa pidetään normaalina, että ei-niin-mieluisesta lahjasta aiheutuneen pettymyksen saa näyttää lahjan antajalle.

Heh, ei voi kuin nauraa kateellisten äitien jutuille. Lapsi ei mene pilalla jos saa toivomansa lahjat.Tästä ollaan kollegoiden kanssa keskusteltu kahvipöydässä ja kaikki ovat sitä mieltä olleet, että lapsi ei mene pilalle jos saa toivomiaan asioita.Kollegoinani on mm. psykologeja, joiden sana painaa varmaan enemmän kuin pikkurouvien höpinät. Niin saavat minunkin lapseni toivomansa, eivät kaikkea, mutta ianakin ne tärkeimmät. Ihan tyytyväisiä ja kiitollisia lapsia ovat..Voi teitä, kannattaa varmaan miettiä mitä täällä kirjoittaa kateellisena.
Mitäköhän kateellista tässä on? Mä voin ihan rehellisesti sanoa että mä en ainakaan ole missään olosuhteissa kateellinen tuollaisesta tavarapaljoudesta. Enkä siitä että joutuisin häpeämään omaa lastani kun en osaa opettaa kohtuutta. Kyllähän noita legoja sun muuta on kaupoissa niin paljon kuin kotiin jaksaa kantaa ettei tarvitse sitäkään kadehtia.

Pieni tarkentava kysymys. Onko puhe ollut siitä että saa JOTAIN mitä toivoo, vai siitä että saa KAIKEN mitä keksii haluta? Vissi ero.

"Neith"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23548025:
Oletko tullut ajatelleeksi, että lapsesi keskittymisvaikeudet - siis ymmärsin tuolta aiemmasta, että sellaisia on - voisivat johtua liiallisesta äsrsykkeiden määrästä?
jaa, tästä on elto:n kanssa, lapsen omahoitajan (tarhassa) kanssa keskusteltu, ja lapsi on aina ollut vilkas ja vähän häsä. katsotaan nyt mitä neuvolassa sanovat mutta enpä usko että se leluista johtuu.

mikä muuten sitten on ns. sopiva määrä legoja? dubloja tai junarataa?
pikkuautoja ja traktoreita?
onko se ykis vaiko kaksi
vai mahdollisesti sellainen jossa voi rakentaa legoista navetan ja hallin traktoreille, ja jossa yksi traktori lähtee tukkimetsälle, toinen kuskaa rehupaaleja navettaan, yksi kyntää ja toinen paalaa? tarvitaan toki sitten vielä tukkirekka ja metsätyökone jotta ne puut saa kaadettua ja kuskattua puu tehtaalle
onhan mummolan naapurin sedälläkin 5 traktoria ja 30kpl lehmiä
maatilassa on monta rakennusta ja niitä nyt ei vain 10 dublo palikasta rakenneta, toki avuksi voi ottaa kirjahyllyn kirjat ja lehmiä voi sitten tehdä legoista lisää

automatolla vaihdetaan asfalttia, rakennetaan taloja, tarvitaan poliisia ja ambulanssia jne
on ruuhkaa ja paljon autoja (niinkuin on oikeassa elämässäkin)

junaradassa on monta asemaa, kuljetetaan ihmisiä ja tavaroita ainakin 100miljoona matkaa, tarvitaan siltoja ja tunneleita jotta kaikki junat pääsee kulkemaan
ja rahdiksi kelpaa niin pahvin palat kuin pikku legotkin jos ei satu "oikeat" kontit riittämään

näin mun lapsi leikkii, ihan esimerkiksi
se matkii oikeita asioita mitä se näkee, mitä se kuulee ja keksii päästään kaikkia hassuja leikkejä joissa se käyttää hyödyksi olemassa olevia leluja

Hohhoijaa. Eiköhän nyt kaikki jo tajunneet kuinka hiton hyviä kasvattajia te olette ja kuinka joukolla saitte taas kerran lytättyä yhden äidin mielipiteineen ja haukuitte lyttyyn samalla kasvatustaitonsa. Tsemppiä ap, älä välitä noista haaskoista.Ketä täällä mahtaa olla modeina nykyään?Kun saa mollata minkä ehtii. Paskjoja modeja ja voisivat kyllä vaihtaa "työtään"

[QUOTE="Neith";23548200]voi jumalauta, mulle ei ole tärkeintä hinta, vaan se että se on lapselle mieluisa juttu!
voi mun mies tulla kertomaan tänne kuinka paljon tavaroiden hinta merkitsee mulle..[/QUOTE]

Kuule, täällä pyörii niin vajaata sakkia että ei ihme että ne ei tajua. Mä tajusin sun pointin.

"huh"
[QUOTE="Neith";23548194]jaa, tästä on elto:n kanssa, lapsen omahoitajan (tarhassa) kanssa keskusteltu, ja lapsi on aina ollut vilkas ja vähän häsä. katsotaan nyt mitä neuvolassa sanovat mutta enpä usko että se leluista johtuu.

mikä muuten sitten on ns. sopiva määrä legoja? dubloja tai junarataa?
pikkuautoja ja traktoreita?
onko se ykis vaiko kaksi
vai mahdollisesti sellainen jossa voi rakentaa legoista navetan ja hallin traktoreille, ja jossa yksi traktori lähtee tukkimetsälle, toinen kuskaa rehupaaleja navettaan, yksi kyntää ja toinen paalaa? tarvitaan toki sitten vielä tukkirekka ja metsätyökone jotta ne puut saa kaadettua ja kuskattua puu tehtaalle
onhan mummolan naapurin sedälläkin 5 traktoria ja 30kpl lehmiä
maatilassa on monta rakennusta ja niitä nyt ei vain 10 dublo palikasta rakenneta, toki avuksi voi ottaa kirjahyllyn kirjat ja lehmiä voi sitten tehdä legoista lisää

automatolla vaihdetaan asfalttia, rakennetaan taloja, tarvitaan poliisia ja ambulanssia jne
on ruuhkaa ja paljon autoja (niinkuin on oikeassa elämässäkin)

junaradassa on monta asemaa, kuljetetaan ihmisiä ja tavaroita ainakin 100miljoona matkaa, tarvitaan siltoja ja tunneleita jotta kaikki junat pääsee kulkemaan
ja rahdiksi kelpaa niin pahvin palat kuin pikku legotkin jos ei satu "oikeat" kontit riittämään

näin mun lapsi leikkii, ihan esimerkiksi
se matkii oikeita asioita mitä se näkee, mitä se kuulee ja keksii päästään kaikkia hassuja leikkejä joissa se käyttää hyödyksi olemassa olevia leluja[/QUOTE]

siis ei voi kuvitella mitään vaan kaiken pitää mätsätä kuten se oikeasti on? ei ole kovin paljon mielikuvitusta ei. ei luovuutta ei.

"Neith"
AP vaihtoi nikkiä :D:D:D, kuka hemmetti olisi kateellinen kamalalle kakaralle joka jo neljävuotiaana on saanut enemmän kuin moni kymmenenvuotias. Hullukaan ei sitä mukulaa jaksa kun se on kymmenen :D. Hyvä yritys :D
öö, en muuten vaihtanut.. se on ensinnäkin kiellettyä samassa ketjussa esiintyä useammalla nikillä, toisekseen mulla ei ole mitään tarvetta siihen

"huh"
Hohhoijaa. Eiköhän nyt kaikki jo tajunneet kuinka hiton hyviä kasvattajia te olette ja kuinka joukolla saitte taas kerran lytättyä yhden äidin mielipiteineen ja haukuitte lyttyyn samalla kasvatustaitonsa. Tsemppiä ap, älä välitä noista haaskoista.Ketä täällä mahtaa olla modeina nykyään?Kun saa mollata minkä ehtii. Paskjoja modeja ja voisivat kyllä vaihtaa "työtään"
Monta kertaa vuodessa sinä teet sukulaisille, tuttaville, ja kummin kaimoile listan lapsukaisesi (Lue: äidin) toiveista (=kunhan on kallista)?

sivusta
[QUOTE="Neith";23548200]voi jumalauta, mulle ei ole tärkeintä hinta, vaan se että se on lapselle mieluisa juttu!
voi mun mies tulla kertomaan tänne kuinka paljon tavaroiden hinta merkitsee mulle..[/QUOTE]

Mitä se sun miehes nyt tässä tekis selvittelemässä ? :D
Mä vaan koitan ymmärtää että miksi se sitten hävettää sua ne hintavat lelut pyytää ? Aika hemmetin monta sivua jauhettu etkä sä oikein osaa sanoa mikä sua hävettää, jos kuitenkin on kaikki ok ?!

[QUOTE="huh";23548219]Monta kertaa vuodessa sinä teet sukulaisille, tuttaville, ja kummin kaimoile listan lapsukaisesi (Lue: äidin) toiveista (=kunhan on kallista)?[/QUOTE]

Kuule ei kuulu sulle. Teen mitä teen. ja minä en ole puheenaihe nyt.Älä ymmärrä väärin mitä toinen sanoo, pidä suu kiinni kun et tajua.

"huh"
Kuule ei kuulu sulle. Teen mitä teen. ja minä en ole puheenaihe nyt.Älä ymmärrä väärin mitä toinen sanoo, pidä suu kiinni kun et tajua.
Joo, ymmärrän jos puolustat jotain, jos jotain syyttä haukutaan. Mutta ap:n käytös on helvetin rumaa, röyhkeää ja itsekästä. Suorastaan törkeää. Noin ei toimita. Ei ollenkaan käytöstapoja.
Se että tulet huutamaan modeja paikalle, jos joku yrittää ap:lle osoittaa, että hänen toiminta ei ole normaalia, kertoo sinusta jotain.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23548146:
Lapsi ei mene piloille, jos saa toivomiaan lahjoja, Mutta ongelmia syntyy, jos lapsen kasvatuksessa pidetään normaalina, että ei-niin-mieluisesta lahjasta aiheutuneen pettymyksen saa näyttää lahjan antajalle.
No kirjoittiko ap että pettymyksen saa näyttää lahjan antajalle?? Minä olen aika ihmeissäni lukiessani tätä ketjua, mitä niin kauheaa ap on nyt tehnyt että tällainen haukkumisketju piti saada aikaiseksi.

"Neith"
[QUOTE="huh";23548212]siis ei voi kuvitella mitään vaan kaiken pitää mätsätä kuten se oikeasti on? ei ole kovin paljon mielikuvitusta ei. ei luovuutta ei.[/QUOTE]

öh, lapsihan nimenomaan leikkii ja kuvittelee, se korvaa "puuttuvia" asioita muilla ja samaan aikaan toivoo että olisi ihan oikea metsätyökone jolla voisi kaataa puita ja kuljettaa pois metsästä.. kas sitä metsätyökonettahan ei ole meillä.
en todella sitten tiedä millaisia leikkejä teidän 4v pojat tuppaa leikkimään, mutta mun lapsi matkii oikeita juttuja ja yhdistelee niitä mielikuvitusjuttuihin, ja jotkut asiat mitä se näkee oikeina niin se haluaa mukaan leikkeihinsä, kuten nyt esimerkiksi metsätyökone.. voihan sen kuvitella, leikkiä että traktorissa on tarvittavat jutut siihen, leikkiä että siinä on ne pihdit millä tukki nostetaan sitten peräkärryyn jne. mutta silti tuollainen pikku poika niin kovasti tahtois sen hienon metsätyökone leikin missä olis ne oikeat pihdit joilla saa ihan oikeasti nostettua niitä tukkeja.. ja juuri siksi poika nyt toivoo sitä metsätyökonetta lahjaksi
sama koskee monia muita asioita ja leikkejä.

[QUOTE="huh";23548253]Joo, ymmärrän jos puolustat jotain, jos jotain syyttä haukutaan. Mutta ap:n käytös on helvetin rumaa, röyhkeää ja itsekästä. Suorastaan törkeää. Noin ei toimita. Ei ollenkaan käytöstapoja.
Se että tulet huutamaan modeja paikalle, jos joku yrittää ap:lle osoittaa, että hänen toiminta ei ole normaalia, kertoo sinusta jotain.[/QUOTE]

Hui. Sanansäiläsi on suorastaan säkenöivä.Kukin tekee tavallaan, mikä sinä olet arvostelemaan ap:ta?

"vieras"
Mä vaan koitan ymmärtää että miksi se sitten hävettää sua ne hintavat lelut pyytää ? Aika hemmetin monta sivua jauhettu etkä sä oikein osaa sanoa mikä sua hävettää, jos kuitenkin on kaikki ok ?!
Hävettää esittää lapsen toiveita kun ne on kaikki niin kalliita, eikä haluaisi niin kalliita lahjoja sukulaisilta ja ystäviltä pyytää. Miten vaikeaa tuo voi olla ymmärtää??

"huh"
[QUOTE="vieras";23548273]Hävettää esittää lapsen toiveita kun ne on kaikki niin kalliita, eikä haluaisi niin kalliita lahjoja sukulaisilta ja ystäviltä pyytää. Miten vaikeaa tuo voi olla ymmärtää??[/QUOTE]

On vaikea ymmärtää, että miten se hävettää, jos kuitenkin pyytää. Kukaan normaali ei esitä tuollaisia listoja sukulaisille 4-vee lahjaksi. ehkä 50v.

"Neith"
no siinä "hävettää" se että ne on niin kalliita, siis se että nyt toivotaan jotain kallista (ja siitä muuten voitte päätellä miten helposti mä toivon ja ostan kalliita juttuja)
onhan toki suvussa toivottu vuosien varrella kalliimpiakin juttuja, mutta mä en ole aiemmin esittänyt tälläistä toivelistaa en itseltäni enkä lapseltani
mutta samaan aikaan sitten kuitenkin haluan ne toiveet esittää kun poika kerran niitä toivoo, enkä mä nyt oikeasti ole keksinyt mitään tarpeellista taikka järkevää korvaamaan noita toiveita.

"vieras"
Yksi mode on täällä korppilauman mukana (Keittiönoita)

"huh"
[QUOTE="Neith";23548286]no siinä "hävettää" se että ne on niin kalliita, siis se että nyt toivotaan jotain kallista (ja siitä muuten voitte päätellä miten helposti mä toivon ja ostan kalliita juttuja)
onhan toki suvussa toivottu vuosien varrella kalliimpiakin juttuja, mutta mä en ole aiemmin esittänyt tälläistä toivelistaa en itseltäni enkä lapseltani
mutta samaan aikaan sitten kuitenkin haluan ne toiveet esittää kun poika kerran niitä toivoo, enkä mä nyt oikeasti ole keksinyt mitään tarpeellista taikka järkevää korvaamaan noita toiveita.[/QUOTE]

No mutta jos teillä on 30 traktoria, ja olet noin selvillä siitä mitkä ovat kalliita ja mitkä halpoja lelumerkkejä, niin aivan varamsti olet jo monta joulua ja synttäriä esittänyt lähes samantasoisia lelu/tavaratoiveita. Olet varmasti jo siis aivan tottunut noiden listojen laatimiseen. peruskauraa.

"Neith"
[QUOTE="huh";23548253]Joo, ymmärrän jos puolustat jotain, jos jotain syyttä haukutaan. Mutta ap:n käytös on helvetin rumaa, röyhkeää ja itsekästä. Suorastaan törkeää. Noin ei toimita. Ei ollenkaan käytöstapoja.
Se että tulet huutamaan modeja paikalle, jos joku yrittää ap:lle osoittaa, että hänen toiminta ei ole normaalia, kertoo sinusta jotain.[/QUOTE]

millä tavalla mun käytös on rumaa, röyhkeää ja itsekästä ja suorastaan törkeää? ja ettei ole käytöstapoja :O
nyt ihan pitäviä perusteluita ja sitä faktaa pöytään

[QUOTE="vieras";23548262]No kirjoittiko ap että pettymyksen saa näyttää lahjan antajalle?? Minä olen aika ihmeissäni lukiessani tätä ketjua, mitä niin kauheaa ap on nyt tehnyt että tällainen haukkumisketju piti saada aikaiseksi.[/QUOTE]

Siis minä nyt en todellakaan näe tätä minään muuna kuin keskusteluna ja osallistuin tähän itsekin tuolla alussa. Mitään kauheaa ap ei ole tehnyt, mutta kyllähän tuollaisen aloituksen tekijän pitää myös se kritiikki ottaa vastaan tai siis ottaa myös osaa keskusteluun (niin kuin tekeekin juuri)

Kuule ap, täällä joitain vaan harmittaa kun heidän kauhukakaransa eivät tule koskaan saamaan kalliita lahjoja kun äipällä ei ole varaa ja iskä ei viitsi ostaa. Hienoa, että sinun lapsellasi on mahdollisuus saada toivomiaan lahjoja. Se ei lasta pilaa.

Yhteistyössä