"Neith"
en mä ole yhdestäkään lahjasta sanonut että onpa huono, siis jos poika on jotain saanut niin yhdessä ollaan sitä ihasteltu jne. mutta väistämättä ne mitkä ei ole sille kiinnostavia ja mieluisia pyörii nurkissa leikkimättöminä ja lopulta päätyy kirpparille taikka kiertoon turhinaLapsen toiveissa ei ole mitään vikaa.
Mun 8-vuotias toivoo oranssia Subarua.
Mutta ihmettelen tota sun meininkiä, että kasvatat lasta tohon, että on "Hyviä lahjoja" ja "Huonoja lahjoja". Siis vaikka lapsi itse niin luontasestikin ajattelee, ei ole minusta aikuisen tehtävä sitä tukea vaan ohjata siihen, että hei, täähän onkin kiva ja erilai mitä sul ei ole. Laajentaa lapsen käsityksiä ja leikkejä.
Aika paljon minusta myös tuntuu, että teillä laspen toiveet ovat pohjimmiltaan äidin toiveita. Tai ainakin niin, että ne lopulliset "hyväksytyt" toiveet on niitä jotka äidille sopii.
Lapsesi haluaa hirveesti oman zhu zhu petsin. Mutta ei saa kun on sinusta turha ja kun lapsi ei sillä kuitenkaan leiki. Mutta ajattele miten ihanaa on OMISTAA jotain ihanaa mitä haluaa ja kun saa sen mitä on kovasti toivonut.Vaikka se olisikin "turhaa".
se zhuzhu pets on sellainen että jos poika oikeasti sellaisen halunnut niin se olis voinut sellaisen valita ja saada jo hyvän aikaa sitten, aina silloin tällöin annetaan tietty summa millä poika saa valita lelun ja se sitten pähkäilee ja pohtii millaisen lelun se haluaa ja millaisen se sillä rahalla saa, ja kertaakaan se ei ole zhu zhu petsiä valinnut, niin on jäänyt hyllyyn myös niin moni muu lelu, ihan vain siksi että poika ei niitä halua.
kyllä mä koitan ehdotella kaiken näköisiä juttuja, palapelejä,kirjoja jne. mutta ne tietyt jutut on sen suosikkeja ja niitä se haluaa.
(se olisi saanut zhu zhu petsin jos olisi kaupassa sen halunnut, se saisi toivoa sitä rataa lahjaksi, se saisi toivoa nukkeja ym juttuja, ne vaan ei kiinnosta sitä niin paljon että se haluaisi niitä)