G: Minkä ikäisen antaisit ottaa lävistyksen kasvoihin?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
mikko.yliaho@wippies.fi
olen 36v mies asun avovaimoni ja 3 kissamme kanssa pienellä paikkakunnalla..eli elämme ihan"normaalia" elämää.mulla 24 tatuointia ja useampi lävistys.emännällä 1 tatuointi.työelämässä tuli valitusta kuvista.nykyään tatska otsassa leuassa ja poskessa.en ole saanut niistä mitään ongelmia.päinvastoin tunnen näyttäväni vihdoin omalta itseltäni :)toki joskus tuijotetaan mutta olen tottunut siihen.
 
Näin äkkiseltään tuli mieleen, että 16v ja pitkän harkinnan ja vakavien keskustelujen jälkeen. Eikä mitään hillitöntä holea tai koko naaman rei'ityksiä vaan esim. joku siisti huulikoru voisi tossa iässä menetellä jos lapsi todella tahtoisi. Tosin en usko, mun 10v tytär liputtaa luonnollisuuden puolesta eikä ole tahtonut edes korviksia koska niissä korviin tulisi pysyvät reiät mitä ei tahdo. Tietysti se murkkuikä muuttaa ihmistä, mutta ihan heti enä näe tytärtäni naama täynnä reikiä tai tatuoituna tms.
 
"toto"
Näin äkkiseltään tuli mieleen, että 16v ja pitkän harkinnan ja vakavien keskustelujen jälkeen. Eikä mitään hillitöntä holea tai koko naaman rei'ityksiä vaan esim. joku siisti huulikoru voisi tossa iässä menetellä jos lapsi todella tahtoisi. Tosin en usko, mun 10v tytär liputtaa luonnollisuuden puolesta eikä ole tahtonut edes korviksia koska niissä korviin tulisi pysyvät reiät mitä ei tahdo. Tietysti se murkkuikä muuttaa ihmistä, mutta ihan heti enä näe tytärtäni naama täynnä reikiä tai tatuoituna tms.
Mä haluaisin kovasti smileyn! Kuiteski sen lävistyksen!
 
Karju
[QUOTE="toto";23542574]Haluan kovasti smileyn tai sen lävistyksen,mutta saanko ottaa jos olen 10v Mun kaveri on ottanu 11v[/QUOTE]

Pitäskä tota kysyä sun vanhemmiltas? Ei täältä voi sulle lupaa siihen antaa kukaan.
 
Khimaira
[QUOTE="Miksi";23542637]Yleensä lävistyksiä? Ne ovat rumia ja en koskaan työnantajana ota henkilöä, jolla on lävistyksiä.[/QUOTE]

Riippuu varmaan työstä, vanhustyössä ei ainakaan esim. kulmaläväristä ole mitään haittaa.
 
Työnantaja
Riippuu varmaan työstä, vanhustyössä ei ainakaan esim. kulmaläväristä ole mitään haittaa.
Niin, mutta työnantajana en koskaan ota henkilöä, jolla on lävistyksiä, vaikka hän ei olisikaan asiakkaitten kanssa tekemisissä. Onneksi voimme valita työntekijämme ja se lävistys on yksi kohde, jota yleensä katsotaan. Turhaa on valittaa, ettei paikkaa saa, pitäisi katsoa omaa olemustaan.
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Työnantaja;23542728:
Niin, mutta työnantajana en koskaan ota henkilöä, jolla on lävistyksiä, vaikka hän ei olisikaan asiakkaitten kanssa tekemisissä. Onneksi voimme valita työntekijämme ja se lävistys on yksi kohde, jota yleensä katsotaan. Turhaa on valittaa, ettei paikkaa saa, pitäisi katsoa omaa olemustaan.
Eikö se ole syrjintää jos on kaksi tasaväkistä haastattelijaa ja toinen ei saa paikkaa pelkän lävistyksen takia?
Niin no, en mä kyllä haluaisikaan sellaista nipopaikkaa missä ollaan niin ulkonäkökriittisiä- saakohan sellaisessa paikassa edes leikkauttaa hiuksensa kuten haluaa :snotty:
Miltä näyttää hyvä työntekijä?
 
"Niin"
Eikö se ole syrjintää jos on kaksi tasaväkistä haastattelijaa ja toinen ei saa paikkaa pelkän lävistyksen takia?
Niin no, en mä kyllä haluaisikaan sellaista nipopaikkaa missä ollaan niin ulkonäkökriittisiä- saakohan sellaisessa paikassa edes leikkauttaa hiuksensa kuten haluaa :snotty:
Miltä näyttää hyvä työntekijä?

On todella hyvä, että työntekijänsä voi valita. Ja turha on syrjinnästä puhua, mutta ette varmaankaan ole olleet riittävän kauan työelämässä mukana. Ei se ulkonäkö ole tärkeä, mutta muut tekijät. Onneksi jokainen valitsee oman paikkansa, johon hakee, mutta jos itse on liian nipo ja sitoutumaton, ei sitä paikkaa ole olemassa.
 
Khimaira
[QUOTE="Niin";23543082]On todella hyvä, että työntekijänsä voi valita. Ja turha on syrjinnästä puhua, mutta ette varmaankaan ole olleet riittävän kauan työelämässä mukana. Ei se ulkonäkö ole tärkeä, mutta muut tekijät. Onneksi jokainen valitsee oman paikkansa, johon hakee, mutta jos itse on liian nipo ja sitoutumaton, ei sitä paikkaa ole olemassa.[/QUOTE]

Ihanasti väärin ymmärretty :)
Tiesitkö että ulkonäön takia ei saa syrjiä ihmistä esim. työnhaussa? Kun sen lävistyksen voi ottaa vaikka pois työpäivän ajaksi jos työ on sellainen että sen vaatii.
 
"vieras"
Tatuoinnin saa ottaa sitten 18v. kun silloinhan en ole enää vastuussa hänestä ja hän saa päättää asiat itse. Mikä minä silloin olisin häntä enää estämään, vaikka mielipiteeni voisin tosin sanoa, että en tykkää tatuoinneista... En antaisi alle 18v. ottaa tatuointia.

Lävistyksistä korvakorut voi ottaa kyllä aika aikaisin. Muista lävistyksistä en tykkää ja en tiedä sitten.......
 
<3<3<3
mistä sais Madonnan, pääkaupunki seudulla, ja viellä semmonen joka tekis 13 vuotiaille.
ja saako 13-v ottaa jo lävistyksen? Olin 9-v kun sain ensimmäiset korvikset ja nyt onkin jo 2molemmissa ja 3tulossa vasempaan :)
kiitos jos joku vastais...
 

Yhteistyössä