Neljättä odottavat

hk
Moi, pitkästä aikaa.

Onnea Tsukka pienestä miehestä! Hyvän kokoinen vauveli, vaikka noin aikaisilla viikoilla

Minä kävin viime viikolla rakenneultrassa, jonka mukaan vauvalla on kaikki hyvin ja ainakin tähän mennessä kunnossa. Tosin itselle jäi pahamieli kun sain omasta mielestäni ihan liioitellun saarnaan kaikista vaikeuksista. Seuraava sairaalakäynti huhtikuunlopussa. Meillä tosiaan noita aiempia sairauksia noitten sisarusten osalla, joten tätäkin sitten seurataan läpi raskauden.

Olen silloin tällöin ennättänyt käymään lukemassa ketjua, mutta kirjoittaminen on jäänyt kokonaan, kun vaihdoin työtehtäviä ja ne sijoittuu sekä aamuun että iltaan, mut reilu kaksi viikkoa töitä ja sit lomalle kuukaudeksi. Jatkosta ennen äippälomaa en osaa sanoa, sen näkee sitten.

Autosta: meillä hankittiin jo kaksosten odotuksen yhteydessä tuollainen Chrysler, joten sillä pärjätään kun koko sakki ollaan liikenteessä. Sit meillä kakkosauto vaihtui muutama viikko sitten kun edellinen sanoi sopimuksen irti, ollaan poikien kanssa kovasti tykätty ajella sillä ja helpottaa kummasti kolmikon kanssa liikkumista. Meillä kaksoset ovat aikas kovia lähtemään eri suuntiin jos silmä välttää.

Meillä on kesän hankintalistalla yhdistelmä vaunut kun esikoisen menivät rikki eikä niitä saa korjattua, mut sitten ton kantokassin pitäs mahtua noihin tuplarattaisiin, jotta toisen noista kaksosista sais viereen. Olis helpompi juosta vaunujen kanssa yhden perässä ku päättää kumpi noista kaksosista on suuremmassa vaarassa. Esikoinen jo kulkee oikeeseen suuntaan, mutta tuohon pelastusoperatioon antaa vaan vielä vääriä suuntia:)

Mulla toi synnäri on muuten KYS.

hk
 
Moikka pitkästä aikaa =)

Onnea tsukka pienestä pojasta :heart: :flower:

Ja tervetuloa uusille :wave:

Täällä on juttua ollut synnytyksestä, täytyy sanoa että kyllä mua jännittää ja mietityttää et miten se sujuu. Mulla on takana siis yksi hätäsektio jossa mikään ei mennyt niinkuin piti :( paitsi että saatiin lopulta terveet vauvat :heart: ja sitten oli kuopuksen ihannesynnytys, alakautta 9h kunnon supistusten alkamisesta. Ehdin saada puudutteen ja vauva syntyi 15min ponnistuksella. Olin jälkeenpäin hyvässä kunnossa eikä repeämiäkään tullut.
Nyt mietityttää kuitenkin et voiko tämä sujua nyt yhtä helposti kuin kuopuksen synnytys vai tuleeko tästä esikoisten kaltainen kaaos. Ja lisää jännitystä tuo vielä se, että meidän suvussa naiset on toisen alatiesynnytyksen yleensä hoitaneet parissa tunnissa..ja meillä on sairaalaan tunnin matka!
Ja varmaan lapset menee anoppilaan tai anoppi tulee tänne kun synnytys käynnistyy. Jos oikein kiire tulee niin sisko asuu kyllä tuossa 2km päässä et kyl sekin varmaan sit tulee jos nopeasti tarvitaan!

Ihania ultra kuulumisia täällä monella =) Mullakin olis viikon päähän varattuna yksityiseltä alkuraskauden ultra. Sit voi jo vähän huokaista jos siellä kaikki ok! Sanovat ainakin että jos rv6 jälkeen ultrassa näkyy syke ja kaikki on ok niin todennäköisyys että raskaus jatkuu normaalisti on 90% luokkaa!

Omasta olosta sen verran, että välillä oli jo todella huono olo. Vatsa on jatkuvasti sellainen pallo ja ahdistaa niin vietävästi tää turvotuksen määrä. Vatsa on samaan aikaan ihan täyden oloinen ja samalla on aivan kauhea nälkä. Tuskaista ;)
Nyt olo on jo parempi, mut edelleen tulee sellasia ällötyskohtauksia (kuten eilen yhtäkkiä kun olin hakemassa ruokaa keittiöltä ;) ) Ja hampaiden pesu saa takuulla yökkäilemään :x siinä on muutaman kerran aamukahvit menneet lavuaarista alas :whistle:

Myy73 mulla myös tollanen epäuskoinen olo, et voiko kaikki oikeasti mennä hyvin ja saadaanko vielä terve lapsi. Meillä kun kuitenkin on nuo kolme ihanaista jo =) mutta kai siihen sitten vaan luotettava on.
Hyvä juttu myös et sun olo on alkanut helpottua!

Irmeli Meillä myös autonvaihto edessä, toi meidän tän hetkinen "ykkösauto" tarvii vaihtaa 7 paikkaseen. Jos aiotaan koko perheen voimin johonkin liikkua.
Mut onneks tuo mies meillä pohtii nuo autojutut..mä en jaksa olla kiinnostunut. Kunhan mahdutaan ja eteenpäin pääsee :LOL:

Ihanaa kun on viikonloppu, nää aamut on ihan parhaita kun saa syödä rauhassa. Ja olla vaan hetken :heart:

Hölyhuispake ja pallo 7+1
 
Hölyhuispake: Autonvaihtodosta vielä. Kyllä meilläkin tuo mies pohtii noita autoskenaarioita, minä vain olen se jolle se purkautuu mietinnöistään ;). Se jaksaa selailla noita autosivuja viikko ja kuukausitolkulla ja sitten sillä on aina joka päivä joku uusi kerrassaan mahtava idea mielessään. Minulla noin keskimäärin menee ne jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kunhan nyt jonkun 7-paikkasen auton saa hankittua siihen mennessä kun perheessä on neljä lasta. Eniten pidän kynsin ja hampain kiinni tuosta meidän kakkosautosta. Se on ensimmäinen auto jota minun on edes jotenkuten hyvä ajaa. En tod. halua että mies vaihtaa sen johonkin huonompaan ajettavaan. Olen niin tynkäjalkainen, että useimmissa autoissa en saa inhimillistä ajoasentoa. Vähän olen jopa yrittänyt puhua tuollaisen automaattivaihteisen auton puolesta.

Täällä olotila huononee, aamu ollut aika huono. Pikkasen helpotti kun heitin rennien kitaseeni. Kaipa sitä tästä pitäisi yrittää hieman ryhdistäytyä. Minulla tulee paha olo jos syön ja jos en syö niin järjetön nälkä iskee pahanolon kanssa kimppuun. Hmm.. Pitää siis syödä ettei tule pahaaoloa joka taas aiheuttaa pahaaoloa. Positiivista on se että juuri sillä hetkellä kun syö on tosi hyvä olo :|.

Irmeli ja Eila 6+6
 
Elli- :hug:,voimia suuressa surussa.

Tsukka, onnea poikavauvan johdosta :flower: !

Autoista, meillä kaksi autoa tällä hetkellä ja ovatkin kovin välttämättömät, koska asumme haja-asutusalueella jossa julkiset kulkuneuvot liikkuvat kovin harvakseltaan. Lisäksi mies on vuorotyössä ja työmatkaa sen verran ettei sinne ihan fillarilla poljeta. Palvelut (kaupat, posti, neuvola ym) ovat 5 kilometrin päässä, joten ihan mukava kun niihin pääsee hurauttamaan omalla "kauppakassilla" äitiyslomankin aikana. Nimimerkillä sekin aika koettu kun vain yksi auto taloudessa ja miehen töissä ollessa käyty lumituiskussa vaunuilla kaupassa 5 km:n päässä ja osan matkaa n. puolen metrin lumihangessa taistellen...Nuorempana sitä jaksoi hikoilla, nyt ei enää vanhempana viitsi rasittaa itseään yhtään ylimääräistä ;)

).(
Täällä seuraava etappi on seulontaverikoe ei ensi mutta seuraavalla viikolla ja np-ultra sitä seuraavalla viikolla.

Mukavaa sunnuntaita kaikille,

kolmenmutsi ja munamies 8+5
 
Heippis pitkästä aikaa!

Täällä on kirjoittelu jäänyt vähän vähemmälle, kun on sairastettu ihan urakalla! Nyt alkaa elämä voittaa niin piti tulla jotakin kirjoittamaan, että pysyy remmissä mukana!

Tiistai- torstai meni korkeassa kuumeessa ja pe-la toipuessa! Kamala huoli pienestä, kun pari päivää meni pelkän veden varassa! Onneksi huomenna neuvola! :|

Kuumimmat aiheet taitaa olla synnytys ja auto =)

Meillä ei ole autoa eikä sillä kai kortiton äiti mitään tekisi joten hankkimatta jää! Onneksi on hyvät kulkuyhteydet jos jonnekkin haluaa sinne varmasti pääsee ainakin, jos kunto kestää :D

Niinkään synnytystä en pelkää vaikka edellisestä jäikin vähän hampaankoloon!
Edelliset menneet näin

1 rv 40+5 kesto 13 tuntia kaikki oppikirjan mukaisesti
2 rv 41 kesto 5 tuntia nopea mutta oppikirjan mukainen
3 rv 42 kesto 8 tuntia käynnistys, kalvokiinnitteinen istukka ja istukan käsin irrotus leikkaus salissa!

Enemmän tällä hetkellä mietityttää odotus ja synnytyksen jälkeinen aika! Edellisestä raskaudesta on jo tosiaan 7 vuotta ja tuntemukset ovat aivan erilaisia! Kai sitä aikaisemmin on nuoruuden innolla vain odottanut, mutta nyt tuntuu kaikki mietityttävän ja huolestuttavan! Ja vaikka jälkeistä aikaa ajattelee niin luulisi järjellä siitä selviävän, kun on aikoinaan kolmen pienenkin kanssa selvinnyt =) Hullunkurista miten ajatus maailma muuttuu =)

Tässä pikkuisen osaa keskusteluihin ja lisää tulee varmasti kun ajatuksella pääsen lukemaan kaikki tekstinne :D

Onnea Tsukka pikkuisen miehen syntymästä :flower:

Hipsunen ja Vuokralainen 14+0 POKS :heart:
 
HippuTAR
Onnea Tsukka pienestä pojasta!

Me saatiin eilen muutto suoritettua, nyt vaan pitäs saada tavarat paikalleen. Tosin tämä asunto on väliaikainen, odotellaan että vapautuis isompi. Tämä on 67 neliön kolmio ja tekee vähän tiukkaa saada kamat mahtumaan johonkin. Tos kamoja kuskates alkoi taas vuoto, neuvolasta sain vaan normaali ajan ja sielä meinattiin ettei toi vuoto mitään haittaa.

Autonvaihtoa tai muitakaan hankintoja ei vielä uskalla ajatella, vaikka eihän sitä missään vaiheessa voi olla varma että saa vauvan syliin asti.

Flunssakin on iskemässä, on melkoisen huono olo ja sen takia voi olla melko sekavaa tekstiä.
 
Hei.
Meilläkin on muutettu ja sairasteltukin, mutta nyt näyttää jo hyvältä, vaikka tavarat vielä hakevat paikkojaan...

ULTRISTA Minulla on vasta ensi viikolla alkuraskauden ultra, viikkoja sitten 9+jotain. Pitäisi varata aika niskaturvotus-seulontaankin, mutta olenko ihan höpsö jos jätän sen väliin? Oletteko te muut siinä np-ultrassa aina käyneet? Minun ystävillä ja sukulaisilla on tullut siinä monta väärää hälytystä ja ne ovat aiheuttaneet paljon turhaa huolta. Rakenneultrassa ainakin aion käydä, mutta siihen on vielä aikaa.

Autosta... Kyllä meillekin tulee auton vaihto eteen loppukesällä. Nyt on melko pieni viidelle rek. farmariauto, kun ei ole aikoihin tarvinnut rattaita tai vaunuja kyytiin laittaa. Mies näyttää jo nyt välillä nettiautoa selailevan. Asumme keskustan lähellä, joten yhdellä autolla onneksi pärjäillään.
 
Moikka,
flunssaa tuntuu olevan liikkeellä muillakin. Itselläni on kurkku niin kipeä että oikein ärsyttää.

Autosta on ollut puhetta. Meillä on hiukan liian aikainen vaihe tehdä päätöksiä autonvaihdon suhteen, mutta en voi kieltää etteikö sitäkin asiaa olisi tullut jo mietittyä. Itselläni on nyt seiskapaikkainen Nissan Qashqai +2, mutta se häipyy mikäli tästä äitiyslomalle päästään, sillä se on työsuhdeautoni. Tarkoittanee sitten sitä, että nykyinen 5 paikkainen kakkosauto täytyy vaihtaa 7paikkaiseen ja ostaa sen lisäksi joku pikkukauppakassi. Asutaan sellaisessa paikassa, että ei toivoakaan päästä mihinkään ilman autoja. Hirvittää jo etukäteen paljonko tuollaiset toimepiteet syövät rahaa : /

Synnytyksistä: kaksi ensimmäistä olivat aika vaivattomia alatiesynnytyksiä. Esikoinen luomuna, koska kivunlievitystä ei ehditty antamaan ja numero kakkonen kivunlievityksen kanssa. Ei isoja eroja kokemuksen kannalta. Kuopus syntyi elektiivisellä sektiolla perätilan (olisi tullut peppu edellä) vuoksi, vähäisen lapsiveden takia ei pystytty yrittämään kääntämistä. Ovat olleet kaikki hyviä kokemuksia, mutta sektiosta toipuminen vei selkeästi kauimmin. On ollut jo niin paljon hyvää tuuria synnytysten suhteen, etten uskalla edes vielä ajatella mahdollista neljättä :D

Säihke ja ilman työnimeä oleva 6+5
 
täällä odotellaan neljättä lasta nyt rv 12. Ikäeroa kolmanteen tulee 1v 11kk, jos mennään l.a mukaan. Kaksi vanhempaa ovatkin jo isompia, lukiolainen ja kohta ylä-asteelle siirtyvä. Poikia ovat kaikki ja poikaa odotan tästäkin syntyvän, mutta mua niin ärsyttää jo nyt kaikki tulevat kommentit siitä miten"nyt pitää tulla teille se tyttökin"- kommentit- aaaargggh! Ei olla erikseen toivottu tyttöä missään vaiheessa mutta ihmiset tuntuu ajattelevan että meidän kyllä kovasti pitäisi toivoa ja yrittää tyttöä. Nyt aion vaan sanoa kaikille suoraan että minäpä toivonkin poikaa, lällällää :p ja teen vaikka sen seitsemän veljestä.

Np-ultra on tällä vkolla ja odotan että mieskin näkee tuoreimman tuotoksensa. Väsymys alkaa taittua ja odotan kyllä jo sitä energian palaamistakin, nyt on ollut välillä vaikeuksia pysyä hereillä ja menossa mukana vilkaan taaperon perässä. Vatsassa on tuntunut jo jonkin aikaa semmonen kovan vesi-ilmapallon tunne, voi kun kohta alkaisi vatsan kasvukin ja liikeiden tunteminen!

Jokunen päivä sitten aloin miettiä että ihanaa, pääsen vielä synnyttämään, vitsi miten mahtavaa! Ja odotan jo kovasti sinne pääsemistä vaikka matkaa vielä onkin :)
 
Pikaisesti tännekkin ilmottelen et meille syntyi ihana pieni mies 8.3 sektiolla niinkun tarkoitus olikin. vauva joutui teholle kun keuhkoissa oli nestettä mutta näillä näkymin huomenna kotiutuu. minä pääsin jo viime perjantaina kotia nyt oon ravannu teholla vauvaa hoitamassa.lisää vähän myöhemmin. pojalla oli painoa 3260g ja pituutta 49cm:heart:
 
Irmeli Pakko kysyä että millainen se fordi oli ajaa? entä sisätilat jne?
Itse ollaan kanssa sitä mietitty (ei olla koeajettu tms) mutta ne sivuovetkin jo kiinnosti kun kuvan näin :D

*odottaa edelleen tänne pinoon pääsyä*

Kaikille ihania odotuspäiviä ja mahan kasvatus kevättä :heart:
 
MAR-I: Hurjan paljon onnea pienen miehen syntymästä! Toivottavasti pääsee kotiutumaan pikaisesti.

Neljäskö: Koeajossa oleva Ford S-Max oli diesel automaatti. Mieshän tuota enemmän testaili kuin minä kun hän sitä autoa tulisi enemmän ajamaankin. Kehui kovasti ajettavuutta ja penkkejä. Tilaa oli kyllä runsaasti sekä edessä että takanakin. Kolme turvaistuinta meni ihan heittämällä takapenkille. Esikko istui lisäpenkillä takana ja oli oikein tyytyväinen oloonsa. Takatiloista sanoisin että kun lisäpenkki oli paikoillaan sen takana oli ruokakassin mentävä tila, mutta ei nyt paljon enempää. Meidän vaunut meni ihan heittämällä taakse kun oli vain yksi lisäpenkki käytössä. Olimme kyllä oikein tyytyväisiä tuohon autoon tuolla kokemuksella. On edelleen vahvasti mukana harkinnassa olevien autojen listalla.

Irmeli ja Eila 7+2
 
Kaunisajatus: Tervetuloa mukaan joukkoomme :wave:. Jos haluat listalle tarkempia tietoja niin ilmoittelehan. Laitoin sinulle lasketuksi ajaksi syyskuun lopun kun laskeskelin että eikös se niille tienoille pitäisi ajoittua.

Täällä kuopus on nyt sitten vuorostaan (taas) kipeänä. Edellisyönä oksensi meidän sänkyymme ja yökkäili siinä yön mittaan muutaman kerran lisää. Eilisestä lähtien on sitten tuo vaipan sisältö ollut aikas vetistä, ihanaa. Kuumekin nousi mutta tänään ei kyllä mielestäni enää kuumetta ole. Ulkona on ihana ilma, mutta ei sitä nyt viitsi ripuloivan lapsen kanssa oikein mihinkään lähteä. Täytyy vain kärsiä täällä neljän seinän sisällä.

Huomenna olisi tuo kauan odotettu varhaisultra. Vähän kyllä jännittää täytyy tunnustaa. Minua ei ole koskaan mitenkään erityisesti jännittänyt noihin ultriin meno, mutta nyt on kyllä vähän epävarma olotila. Miestäkään ei mitenkään saa mukaansa kun täytyy jonkun noiden lastenkin perään katsoa. No katsotaan mitä se huominen tuo tullessaan. Vähän inhottaa ajatus mennä istuskelemaan sinne äitiysneuvolan tiloihin. Se on nimittäin lastenneuvolan ja poliklinikan välissä ja riski on suuri että joku tuttu on siellä jollakin asialla. Mitä sitä nyt siinä sanoo jos joku minut siellä näkee, taidan kyllä paljastua saman tien.

Irmeli ja Eila 7+2
 
Kääks, tännehän on tullut jo vauvoja!!! :heart:

Myy
Hienoa, että kaikki oli ultrassa hyvin!

Adrianna
Me ollaan kans käyty kakkosen ja kolmosen kanssa Brunolla. Mä olen kyllä tykännyt!

NeliApila
Tervetuloa mukaan!

Sirpukka
Tervetuloa mukaan myös!! Ja ONNEA!

Tsukka
ONNEA!!! Hienon kokoinen poika tuli! :heart:

Känkkäränkkä
Hienoja uutisia saitte ultrassa vaikka sieltä sitten löytyikin niitä hyytymiä. Toivottavasti ne on ihan vaarattomia ja menevät ohitte.

Säihke
Onnea ja tervetuloa mukaan!

Auto
Meillä on tollanen VW Multivan eli sellanen mini”bussi”. Sinne sovitaan vauvan tulonkin jälkeen.
Kakkosautona on Volvo johon sitten kohta ei kaikki sovita yhtä aikaa =)

Kolmenmutsi
Meillä sama juttu, että kyllä täällä on oltava kaks autoo jos minnekään meinaa sit ite tahtoo lähtee..

Kaunisajatus
Tervetuloa mukaan!

Mar-i
ONNEA Prinssistä!!! :heart:

Karvatonkoira
Mä täällä jännitän myös rakenneultraa, joka on huomenna!!
Hitsi sitä onki ootettu! Ukko on Saksassa ja pitäis tulla puolen yön aikaan kotiin.. Yksin en sinne halua mennä.. Ei olis eka kerta ku lennot olis päin mäntyä:O


(.)
Huomenna siis kauan odotettu rakenneultra.. Muuten raskaudessa ei muutoksia, ei sitten mitään. Massu ehkä hiukka kasvanut. Olo tavallinen eli hyvä :)
Huomenna sit iltavuoroon ..

Lehtis kera pikkulehden *20+3*
 
Ekassa ultrassa käyty ja pikkuinen nähty syke rinnassaan :heart:. Koko vastasi täysin odotettua ja kaikki muutenkin just niinkuin pitääkin.

Muuten meillä riehuu oksennus-mahatauti. Kuopus aloitti oksentamisen maanantain vastaisena yönä ja sittemmin sai raukka mahansa täysin sekaisin. Nyt tuo keskimmäinenkin oksentaa. Mieskin valittaa heikkoa oloa. Enää minä ja esikko sinnittelemme ja odottelemme ilmeisesti sitä kolmatta aaltoa :x. Pelkäsin toden teolla että minulle iskee tuo tauti aamulla enkä pääsekään ultraan. Onneksi ei nyt sitten kuitenkaan.

Irmeli ja Eila 7+4
 
Irmeli onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: ja voimia sinne mahataudin keskelle :hug:

Eilen kävin viimeisessä ultrassa ja vauvalle saatiin nyt painoarvioksi 2,8kg. Että ihan sellainen sopivan kokoinen tyttö pitäisi olla tulossa. Lisäksi meillä on ainakin edelliset lapset arvioitu aina ultrassa isommiksi kuin ovat lopulta olleet, niin tuskin tästä tosiaan mitään jättiläistä tulee. Kaikki näytti muutenkin olevan kunnossa ja pää alaspäin vauveli siellä oli. Nyt olis sit enää synnytystä vaille valmista. ;)

Adrianna ja kirpputyttö 36+4 :heart:
 
Irmeli: Meillä on autona Ford Galaxy (vm.jotain 96).Se on ollut oikeen hyvä. Tilaa myös takana vaikka olis kaikki penkit ja taka-penkeillä voi aikuinenki istua.Joissain tila-autoissa on niin pienet ne viimeset penkit ettei meidän 12v edes vois istuu ku tilapäisesti.
Meillä oli myös Fiat Punto :D mut mies vaihtoi sen mönkijään jolla kulkee töihin.Tulee halvemmaksi sillai.

Synnytyksistäkö täällä oli ollut puhetta...En nyt muista olinko jo vastannu mut mulla kaikki menneet normaalisti ja alkaneet supistuksilla:
1. 40+2 ja kesto 20h
2. 40+0 ja 8h
3. 40+1 ja 6h

NeliApina ja palli-petteri 34+0 POKS!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
hk
Pitkästä aikaa luin taas ketjua... Töitä olen viikon taasen tehnyt melkein hullun lailla.... vielä viikko ja sit lomille kuukaudeksi.... sen jälkeen avointa

Täällä on ollut puhetta synnytyksistä.

Eka rv 38 vedet lähti tiputtamaan 12 yöllä, mutta aktiivinen aika, joka laskettiin sitten tuoksi synnytyksen kestoksi oli 1h 18 min
Toka rv 37 käynnistetty kalvojen puhkaisulla kesto kaikkineen 3,5 tuntia

Eli tässä olen jo kovasti miettinyt kannattaako tuolloin olla mökin suunnalla, jolloin matka-aikaa sairaalaan tunti vai pitääkö jo odotella kotona kun vaan max 10 min sairaalaan. Hirvittää jo pelkkä ajatus:) Tiedä vaikka syntyy matkalla jos pitkän matkan päässä on.
 
Heippa!

Rakenneultrassa tänään käyty, pienellä kaikki kunnossa :heart: Kovasti liikkui ja oli vaikea saada kuviin. Ultrasi kauan aikaa ja erittäin perusteellisesti.
Painoarvio oli 402g. Mun tyttöoloni muuttui tyttölupaukseksi. Ihan kummalle tuntuu, että meille tulis tyttö, kun on nuo kolme aikasempaa poikia. :rolleyes: :wave:
 
37+0 POKS! Täysiaikaisia siis oltais! :heart:

Karvatonkoira onnea tyttölupauksesta! Ymmärrän hyvin tunteesi, meille myös nyt luvattu kolmen pojan jälkeen tyttöä. Ei sitä oikein meinaa millään osata kuvitella, että seuraava tulokas onkin tyttö. :) Meillä tuo nelonen tuolta pian tulla tupsahtaakin maailmaan niin sittenhän sen ihan omin silmin näkee. :)
 
Tässä on muutama päivä vierähtänyt, että en ole edes käyny viestejä täällä lukemassa. Oksennustaudista on nyt selvitty ainakin tältä erää. Ainoa joka säästyi taudilta kokonaan olin minä. Mieskään ei joutunut pönttöä halailemaan mutta oli yhden illan täysin poissa tästä maailmasta. Kaikki kolme lasta tuo kyllä saalisti uhrikseen. Esikko varsinkin oli tosi kipeä. Kuopuksella taas meni vatsa täysin sekaisin ja vaipparumba oli sen mukaista.

Itsellä ollut muuten olo aika vetämätön ja ongelmia on taas aiheuttanut tuon vatsan toiminta. Minulla on oikea ongelmavatsa. Sain vatsani parempaan kuntoon juuri ennen raskautta jättämällä ruokavaliostani vehnän ja rukiin kokonaan. Nyt tätä raskaus on tietysti sotkenut kuvioita taas totaalisesti ja on ollut tosi vaikea päätellä mitkä vaivat johtuvat raskaudesta ja mitkä jostakin muusta. Jätin pois viime viikolla ruokavaliosta myös kauran ja nyt eilen ja tänään olo ollut ollut paljon parempi. Tuntuu vain aika hurjalta jättää jotain ruoka-aineita pois, mutta en oikein enää muutakaan keksi. Onneksi noita gluteiinittomia tuotteita löytyy kaupasta jonkin verran ettei nyt ihan pelkällä appelsiinillakaan täydy elää.

Irmeli ja Eila 8+2
 
Jospa pieni elonmerkki tältä suunnalta :)

Tänne ei kummempaa, rakenneultra oli tosiaan viime viikolla keskiviikkona ja kaikki oli vauvalla hyvin. Vastasi viikkoja hyvin, istukka edessä tossa navan korkeudella, joten liikkeitä tosiaan saa odotella. Nyt voi sanoa, et kahtena päivänä on voinut sanoa, että ne on varmasti liikkeitä. Oli kyllä todella outoa, kun ei mitään liikkeen liikettä tuntunut, viikkoja vaan tuli ja tuli. Muista kun olen jo rv 13 tuntenut.
Eli täällä kaikki ihan mallillaan. Maha ei oo tiellä eikä vaivojakaan ei oo pahemmin ilmestynyt :) Syömisestä tosin pitää pitää huoli, muuten alkaa heikottaa.

Sf-mitta
Ei oo vielä mitattu kertaakaan, tosin neuvolassa oon käynyt yhden kerran neuvolantädillä ja kerran lääkärissä. Kaipa tuo enskerralla reilun viikon päästä mitataan.

Kertominen
Nyt on "julkinen" kertominen sit rakenneultran jälkeen tehty. Perheet toki tiesi jo jouluna.

Lehtis kera pikkulehden *21+3*
 

Yhteistyössä