Neljättä odottavat

Hipputar :hug:

sf-mitasta mulla on tässä raskaudessa mennyt tuo mitta tasaisesti alakäyrillä. Mutta tasaisesti on tosiaan mennyt ja ilmeisesti ei pitäisi olla mikään ihan hirveän iso vauva tulossa. Kolmosesta mulla on mennyt sf-mitta siellä keskikäyrän ja yläkäyrän välissä ja poika oli syntyessään 3975g. Mä nyt jännitänkin, kun meillä on vauvat olleet aina edellisiä isompia, että meneekö nyt 4kg rikki, jos tyttö ottaakin yhtäkkiä ihan hirveän kasvuspurtin viimeisinä viikkoina... Mutta mä olen kanssa aika pitkä (170cm) niin kyllähän tuo vauveli mahtuu kasvamaan tuonne sisäänkin päin niin voihan se olla, että vaikka sf-mitta menee alakäyrillä niin vauva on silti ihan hyvän kokoinen.

Mommysmonsters ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, että mihin olet menossa 4D-ultraan? :)

lapsenvahdista synnytyksen ajaksi oli myös puhetta ja mun äitini asuu tässä ihan kymmenen kilometrin päässä, niin toivon, että hän pääsisi tulemaan lasten kanssa sitten kun aika koittaa ja mies pääsisi taas mukaan synnytykseen. Mulla vaan vähän jännitystä aiheuttaa nuo nopeat synnytykset, että ihan hirveästi ei ole aikaa kotona odotella... :whistle:

Mulla oli perjantaina neuvola ja kaikki oli hyvin. Sain ajan huomiselle ä-polille kätilön vastaanotolle, jossa käydään vähän läpi noita edellisiä synnytyksiä ja mietitään, miten nyt olisi parasta toimia. En tiedä onko siitä sitten mitään hyötyä, mutta ei kai siitä haittaakaan ainakaan ole. Mulla siis kakkosen synnytys, joka oli kaikista nopein, ei kestänyt kaikkineen kuin alle pari tuntia ja meillä on matkaa sairaalaan n. 70km ja kyllähän me silloin ehdittiinkin sairaalaan kymmentä-viittätoista minuuttia ennen kuin poika syntyi :whistle: Kolmonen kesti kaikkineen kolme tuntia. Poika syntyi ns. avotarjonnassa, kasvot ylöspäin. Kätilö sanoikin, että mun tapauksessa tää virhetarjonta oli siinä mielessä hyvä, että se hidasti synnytystä ja poika mahtui kuitenkin hyvin syntymään. Olis muuten voinut tulla taas aika kiire... että saapa nähdä sitten kuinka nyt, edellisestäkään synytyksestä kun ei ole kovin pitkää aikaa.
Lauantaina alkoi muuten äitiysloma, vaikka eipä sitä tässä arjessa juuri huomaa, kun muutenkin olen lasten kanssa kotona.

Hyviä vointeja kaikille!!

Adrianna ja kirpputyttö 35+2 :heart:
 
Heissan mammat!

Lastenvahti synnytyksen aikana
Meillä asuu Famo & Fafa tässä ihan lähellä ja jos nyt eivät ole pääkainalossa ni sinne on koko poppoo menossa sit. Ovat jääneet jo eläkkeelle, et ovat käytettävissä=) Mun äiti on sitten back-up-plan jos jotain tulis. Mies haluaa ehottomasti olla mukana synnytyksessä ja ite en halua synnyttää yksin.

SF-mitta
Mulla mitat on aina menneet siellä yläkäyrällä. Oon ihan normi painoinen ja 175,5cm pitkä.
Kolmosen kanssa ultralla katsottiin kokoa ja käynnistettiin 38+2, koska saivat rv 38+0 (perätilan kääntö) 4kg ultralla. Ja poikahan oli sitten 4080g syntyessään, et kyllä täällä ainakin ultramittaus on ollut tarkka. Kakkonenkin arvioitiin ultralla n.3.6-3.7kg ja oli sitten syntyessään 3705g eli mulla tarkat kokemukset ultrista. Käsikopelolla saivat kätilöt melko samat 4kg arvioitiin 3,9kg ja 3.7kg arvioitiin 3.6kg.

MommysM
Me kai sitten kuitenkin meinataan kans mennä 4D ultraan =) Me mennään Femedaan Brunolle.
Ollaan kakkosen ja kolmosenkin kanssa siellä käyty :)

Adrianna
Voi vitsi mitkä viikot sulla on jo!! Onhan se joo hyvä käydä siellä juttelee, sielläkin ollaan sitten tilanteen tasalla. Ihanaa äitiyslomaa!!!


(.)
Täällä ei ihmeitä.

Lehtis *19+2*
 
Voi ei, en osaa muuta kuin toivoa voimaa Elli ja HippuTAR! Tuntuupa tosi pahalta teidän puolesta :(

Minä sain viime viikolla ajan "paniikki-ultraan" kun maha kipeytyi tästä älyttömästä oksentelusta niin koviin kramppeihin, että olin ihan varma, että vauva on menehtynyt sinne. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Uskomatonta, että vauva tosiaan ottaa mitä tarvitsee ja voi hyvin vaikka äidistä tuntuu ettei selviä. Nesteytyksessä jouduin käymään kun oli arvot huonona. Olo ei ole parantunut vaan yhä vain herään kolmen aikaan aamuyöllä oksentamaan ja sitä jatkuu tuonne kahdeksaan saakka. Muun ajan yökkäilen pienemmästi ja kuvotus on niin kauhea etten juuri pysty mitään suuhun laittamaan. Työssä en ole pystynyt olemaan, mutta huomenna pitäisi mennä koittamaan taas...keskiviikkona vuorossa niskaturvotuksen mittaus, vähän pelottaa.

myy73+möykky 11+5
 
HippuTAR
Saapa nähdä kuinka täs nyt käy... vuoto oli kuitenkin melko pientä ja tuntuu nyt loppuneen. Soitan huomenna neuvolaan, vaikka tuskin tilannetta mitenkään tarkistetaan. Musta kyllä vahvasti tuntuu siltä että kesken on mennyt, aika näyttää.
 
Hipputar: Inhottavaa tuollainen tietämättömyyden tila. Onkos sinulla ultraukseen aikaa varattuna?

Itsellä loppui sitten raskausoireet. Jo sunnuntaina huomasin, että olo oli selkeästi parempi, eilen oli aamulla vielä etovaa oloa ja paleltelua. Iltapäivällä/illalla huomasin että valtaisa turvotukseni on poissa. Vatsa näytti ihan melkein normaalilsta mitä se todellakaan ei ole tässä ollut. Lisäksi olotila oli illalla jo normaali ja tänä aamuna ei ole eilisen kaltaista etovaa outoa oloa ollenkaan. Sinänsähän tämä olotila on oikein ihana, muistaa taas että tällainenhan minä oikeasti olen. Toisaalta minulle ei ole aikaisemmissa raskauksissa koskaan käynyt näin joten täytyy sanoa että tuntuu siltä että kaikki ei ole nyt ihan kunnossa. Ihan rauhallisin mielin täällä kyllä mennään ja katsomaan mitä tuleman pitää. Viikon päässä keskiviikkona on varhaisultra, joten silloin viimeistään sitten nähdään mkä on tilanne.

Irmeli ja Eila 6+2
 
Lehdetönpuu mekin käytiin silloin viikolla 23+3 Femedassa. Kakkosesta käytiin myös. Siellä siis tämä 100% tyttölupaus saatiin. Ja pianhan sen sitten tosiaan varmaksi näkee. Pojasta saatiin myös silloin aiemmin 100% poikalupaus ja se ainakin kyllä piti paikkansa. =)

Kätilön kanssa kävin tosiaan tänään juttelemassa ja ihan kiva kyllä oikeastaan oli käydä läpi noita edellisiä synnytyksiä. Ihan hyvillä mielin olen nytkin synnyttämään menossa sitten kun sen aika koittaa, mutta eiköhän tässä vielä muutama viikko yhdessä koossa olla. :)

Adrianna ja kirpputyttö 35+3 :heart:
 
Mä voisin liittyä myös tänne!! LA 29.4 ja lapset T/98,P/01 ja T/04 eli aika pitkä aika edellisestä.Pari viikkoa vajaa 7v :D Niin ja täytän maanantaina 33v eli sen voi laittaa! Ja poika tulossa.

NeliApina ja palli-petteri 32+5
 
Tervetuloa Neliapina :wave: .

Myy73: Toivottavasti tuo sinun pahoinvointisi alkaisi jo pikkuhiljaa helpottamaan niin pääsisit oikein kunnolla nauttimaan raskaudesta.

Omasta navasta: Itkeskelin tuossa että raskausoireet hävisivät. No eivät ne nyt kyllä kokonaan kadonneet. Etovaa oloa on ollut eilen iltapäivästä lähtien. Ehkä vähän erilaista etovaa olotilaa kuin ennen, mutta kuitenkin. Tämä aamu meni ihan mukavasti kun oli menoa eikä kerinnyt niin hirvittävän tarkasti tuota omaa olotilaa tarkkailemaan :confused: .

Irmeli ja Eila 6+3
 
tervepä terve kaikille.. Testissä näkyi melkein heti, 2 viivaa, eli raskaasti raskaana ollaan laskin et olis viikkoja 6. :D Itselläni on lapset 1997, ( keskenmeno 1999, ) 2000 ja 2001.
Masu on ihan littana vielä.. tarkoitus varata neuvola aika ens viikolla.
 
Hei kaikille!
Minä en sitten kauaa täällä ehtinyt olla. 27.2 meni lapsivedestä osa ja lähtö sairaalaan tuli kyllä yllätyksenä. Kolme aiempaa lasta olleet yliaikaisia ja nyt oli viikot 35+4. Aloittivat antibiotti-tipan, ja siellä olin sitten tiistai iltaan tarkkailtavana, tai ma annettiin eka Cytotec, ei vaikuttanut, ti vielä kaksi annosta ja sitten kohdunsuu oli auki kolmelle sormelle ja kanavaa vielä jäljellä. Mulla oli pääkiepeä ja näin tähtiä. Otettiin maksa- arvot oli melkein 300, ei tietoa oliko hepatoosi vai raskausmyrkytyksen vuoksi. No sitten saliin klo: 20.30 soitin miehelle ja saatiin miehen työkaveri meille yöksi tyttöjen kanssa. Klo 21 puhkaistiin kalvot ja sitten se alkoi Oksitosiini tippa vielä tukena. Klo 23 laitettin spinaalipuudutus, oli kuin taivas olisi auennut. Sitten klo 0030 alko puudutus kadota ja ponnistus vaihe alkoi. Eli 2.3 klo 0041 syntyi perheeseemme odotettu pikkuveli:D Poika oli 49 cm ja painoa 3190g ja rv 36. No sitten pikkukaveri meni siniseksi ja vietiin kiireellä lastenosastolle. Imettiin ja sai vähän happea alkuun, vointi tasaantui. Oli kamalaa jäädä saliin ilman vauvaa:'( Mies lähti vauvan mukana lasten osastolle. Aluksi vauvalla oli hapetus ongelmaa ekan vrk:en ja sitten sokerit matala ja laitettiin syöttökatetri. Sain vauvan vierihoitoon torstaina kun sanoin osaavani syöttökatetrin käytön ja pystyväni hoitaa vaavia. Lauantaina nousivat sitten bilirubiinit. Yöllä sain nukuttua tunnin kerralla syöttöjen ja lypsyjen välillä. Onneksi maidot nousivat la ja sai lopettaa lypsyt. Pääsimme naistenpäivänä kotiin ja vauvan hoito samanlaista kun täysi ikäisen kanssa. Ihanaa kun alun jutut ovat ohitse ja meillä on nyt perheessä toinenkin mies.
Hyvää jatkoa kaikille odottajille ja onnea odotukseen ja synnytykseen!
t.Tsukka ja pieni poika 8 vrk vanha:D
 
känkkäränkkä
Tervetuloa uudet :)

Sf-mitasta olette puhuneet, itsellä yleensä mennyt keskikäyrän molemmin puolin joka raskaudessa, nyt sit ei vielä ole mitattu, josko 2 viikon päästä seuraavassa neuvolassa sitten. Ja mun vauvat olleet 3300g, 4000g ja 3340g, että ei se mitta aina oikeasti kerro koosta yhtään mitään.

Tsukka onnea pienestä miehenalusta :flower:

HippuTar toivottavasti kaikki kunnossa.

Lapsenvahdiksi meille on tulossa anoppi ja appiukko, ovat olleet joka kerta, tosin jos appiukko on huonossa kunnossa, sit tulee mun äiti tai isä. Yksin en synnyttään mene, lykkään mukulat vaikka naapuriin jos kukaan muu ei pääse :LOL:

4-D itsellä vielä mietinnässä, tällä hetkellä suoraan sanoen rahakysymys, kun ei tuolla kotihoidontuella paljon juhlita. Kuopuksesta kävi Hämeenlinnan Lääkärikulmassa Henrik Rosendahlilla ja voin suositella, oli paljon halvempi kuin Tampereella!

(.) kontrolliultrassa kävin, sydän onneksi kunnossa, mutta nyt löytyi istukasta hyytymiä, mitä sitten lääkärineuvolassa seurataan, hiukan hirvittää että jaksaako istukka toimia loppuun asti, vai joudutaanko käynnisteleen aikaisemmin.
Hiihtolomalla käytiin hki-tukholma risteilyllä lasten kanssa, oli kiva olla vaan ja mennä valmiiseen pöytään syömään :)

känkkäränkkä 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille,
löysinpä mukavan pinon täältä. Ei ollut tarkoitus pinoutua yhtään mihinkään, mutta menköön :D

Neljännen lapsen odotus meillä aivan alkuvaiheessa, laskettu aika eilisen ultran perusteella 2.11. Pienen pieni syke näkyi ruudulla ja alkion koko vastasi viikkoja 6+0. Raskaus on sinänsä yllätys, että edellinen raskaus meni kesken marraskuussa ja yksiäkään kuukautisia ei ehtinyt välissä tulemaan. Kolme tuulimunaraskautta nyt peräkkäin tätä neljättä yritettäessä ja olin tuon marraskuisen jälkeen sitä mieltä, että tämä oli nyt sitten tässä eikä enää yritetä. Näin se elämä osaa kuitenkin yllättää! Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, mutta positiivisin mielin tästä eteenpäin.

Meillä on lapset -01, -03 ja -08. Niin ja minulla ikää vaivaiset 39 vuotta...

Tsukka onnittelut pienen pojan syntymän johdosta.

Ellille voimia :flower:
 
Upeata!!!! Pinoon on syntynyt ihka ensimmäinen vauva!!! Hurjan paljon onnea TSUKKA !!! :flower: Hienoa, että vähän vaikeasta alusta huolimatta kaikki on nyt hyvin.

Minä tiedän kyllä millaista on olla salissa ilman vauvaa. Minulta on viety sekä esikko että tuo kuopus lastenosastolle tarkkailuun synnytyksen jälkeen. Esikko sai kuitenkin olla hetkisen sylissä ennenkuin kätilö oli sitä mieltä että happiarvot piti tarkastaa ja vauva olikin ekan työn tarkkiksella ja pääsi sen jälkeen osastolle. Kuopus vietiin niin kiireesti etten minä ehtinyt häneen edes koskea. Oli rankka imukuppisynnytys ja pojalla oli hengitysvaikeuksia ja alhasen lämmöt. Viettikin sitten nuo sairaalapäivät lastenosastolla ja minä synnyttäneiden osastolla. Minä raahauduin sitten poikaa katsomaan ja imettämään lukuisia kertoja päivässä sinne lastenosastolle joka oli TODELLA kaukana (TAYS). Siellä ei ollut mahdollista saada poikaa vierihoitoon ollenkaan vaikka meilläkin siihen olisi ollut mahdollisuus koska pojalla ei noin vuorokauden (turhan) antibiootin annon ja syöttökatetrin (minun mielestäni turha myös) lisäksi ollut mitään vikaa.

Omasta navasta sen verran että minä olen löytänyt RENNIEN. Minusta tuntuu että se jopa auttaa minun olooni. Minusta tuntuu että olen kolme alku- ja loppuraskautta kärsinyt närästyksestä enkä ole sitä ennen tajunnut :O. No parempi myöhään kuin ei silloinkaan :D.

Tervetuloa joukkoomme SÄIHKE :wave:
Irmeli ja Eila 6+4
 
Irmeli74: mä huomasin kans nyt tässä raskaudessa että se pieniki yökötys mikä mulla oli alkuraskaudessa katos useimmiten renniellä...Ja närästi kyllä myös jo alussa.Sit taukos ja nyt taas on usein ku pallo kurkussa.

Ja onnea Tsukka pojasta!!!

NeliApina ja palli-petteri 32+6
 
Ellille pahoittelut ja voimia!

Säihke ja joku toinenkin uusi sattui muistaakseni silmääni eli tervetuloa :)

Tsukka onnittelut pikkuprinssistä. Kiva, että kaikki on ok alkuhaparointien jälkeen!

( . ) Maha kasvanut ja äitiyshousujen ostoksi meni Nykin shoppausreissu. Ostin tosin arvioiden parit ei-äitiyshousut, kun alesta sattui silmiin. Uskomattomat oli aleprosentit täytyy sanoa, kun 70-95% välillä olivat.

Vaatteita tarttui mukaan 4 matkalaukullista ja turvakaukalo +alusta +rattaat sekä syöttötuoli. On ne sen verran ihanat ja kohtuu hintaiset :)
 
Onnea Tsukka ja ihanaa, ihanaa, ihanaa, että HippuTAR vuoto lakkasi! Nyt peukut pystyyn, soita neuvolasta aika paniikki-ultraan.

Uskomatonta, oksentelu hellittää :) Moneen päivään en ole nyt oksentanut, pahoinvointia toki on ollut.

Ja ultrassa käyty; ei niskaturvotusta ja muutenkin kaikki paikallaan. Olipa ihana uutinen, olo on tosi helpottunut! Kai minä ajattelin, että kun on siunattu kolmella terveellä lapsella, ei voi olla niin hyvä tuuri, että neljäs ei olisi vakavasti sairas/epämuodostunut/elinkelvoton tms.

Huhhuijaa :D
 
Heipä hei,

Myy73: Hienoa, että olotila alkaa kohentumaan ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

Omassa navassa olotilan suuntaus on selkeesti huonompaan. Tänään on etonut aikalailla. Ei nyt mitään sellaista, että nyt pönttöä täytyisi halailla, mutta inhoahan tämä on. Rennie auttaa kyllä jonkinverran pahinpaan röyhtäilyyn, mutta ei jaksa pitää oireita hirvittävän kauaa poissa. Ei kai noitakaan nyt voi ihan järjettömiä määriä syödä. Makuuasento on toki ok, silloin ei ole huono olo. Ikävä kyllä nuo kolme lapsosta aiheuttavat jossakin määrin sitä ettei siellä sohvalla voi ihan koko päivää rauhaisasti loikoilla ;).

Mies haki tuossa tänään koeajoon meille tuollaisen seitsenpaikkaisen Ford S-Maxin. Komea pelihän tuo on. Onkos muilla autokalusto mietinnässä neljännen tulon myötä?

Irmeli ja Eila 6+5
 

Yhteistyössä