Hipputar :hug:
sf-mitasta mulla on tässä raskaudessa mennyt tuo mitta tasaisesti alakäyrillä. Mutta tasaisesti on tosiaan mennyt ja ilmeisesti ei pitäisi olla mikään ihan hirveän iso vauva tulossa. Kolmosesta mulla on mennyt sf-mitta siellä keskikäyrän ja yläkäyrän välissä ja poika oli syntyessään 3975g. Mä nyt jännitänkin, kun meillä on vauvat olleet aina edellisiä isompia, että meneekö nyt 4kg rikki, jos tyttö ottaakin yhtäkkiä ihan hirveän kasvuspurtin viimeisinä viikkoina... Mutta mä olen kanssa aika pitkä (170cm) niin kyllähän tuo vauveli mahtuu kasvamaan tuonne sisäänkin päin niin voihan se olla, että vaikka sf-mitta menee alakäyrillä niin vauva on silti ihan hyvän kokoinen.
Mommysmonsters ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, että mihin olet menossa 4D-ultraan?
lapsenvahdista synnytyksen ajaksi oli myös puhetta ja mun äitini asuu tässä ihan kymmenen kilometrin päässä, niin toivon, että hän pääsisi tulemaan lasten kanssa sitten kun aika koittaa ja mies pääsisi taas mukaan synnytykseen. Mulla vaan vähän jännitystä aiheuttaa nuo nopeat synnytykset, että ihan hirveästi ei ole aikaa kotona odotella...
Mulla oli perjantaina neuvola ja kaikki oli hyvin. Sain ajan huomiselle ä-polille kätilön vastaanotolle, jossa käydään vähän läpi noita edellisiä synnytyksiä ja mietitään, miten nyt olisi parasta toimia. En tiedä onko siitä sitten mitään hyötyä, mutta ei kai siitä haittaakaan ainakaan ole. Mulla siis kakkosen synnytys, joka oli kaikista nopein, ei kestänyt kaikkineen kuin alle pari tuntia ja meillä on matkaa sairaalaan n. 70km ja kyllähän me silloin ehdittiinkin sairaalaan kymmentä-viittätoista minuuttia ennen kuin poika syntyi
Kolmonen kesti kaikkineen kolme tuntia. Poika syntyi ns. avotarjonnassa, kasvot ylöspäin. Kätilö sanoikin, että mun tapauksessa tää virhetarjonta oli siinä mielessä hyvä, että se hidasti synnytystä ja poika mahtui kuitenkin hyvin syntymään. Olis muuten voinut tulla taas aika kiire... että saapa nähdä sitten kuinka nyt, edellisestäkään synytyksestä kun ei ole kovin pitkää aikaa.
Lauantaina alkoi muuten äitiysloma, vaikka eipä sitä tässä arjessa juuri huomaa, kun muutenkin olen lasten kanssa kotona.
Hyviä vointeja kaikille!!
Adrianna ja kirpputyttö 35+2 :heart: