Vauvalta tuo minusta näyttää. Saati että miten sen on mielessään jo omaksi lapseksi ajatellu.
Vauvalta tuo minusta näyttää. Saati että miten sen on mielessään jo omaksi lapseksi ajatellu.
Anteeksi karkea kysymys tähänväliin, mutta mitä keskenmenneelle lapselle tehdään? Jos keskenmeno tulee esim kotona tai mökillä alkuraskaudesta, mutta kuitenkin niin, että kyseessä ei ole "pelkkää" verta vaan jo ihan sikiö?
Eihän sitä voi roskiin laittaa, eihän?
Näin tekisin itsekin..Itse varmaan hautaisin kyllä, mutta en tiedä pitäisinkö hautajaiset. Mikä ihme siinä on, kun pitää tulla vakavia asioita pilkkaamaan.. :/
Rovaniemellä on erikseen vauvojen hautausmaa, mistä sitä tietä onko siihen haudattu noit "kesken menneitä". minusta on hyvä että ihmiset saavat haudata sikiönsä jos haluavat. omaani en haudannut, koska sain keskenmenon jo rv 8, mutta varmasti oliisn haudannut hautausmaalle vaikka olsi olut viikkoja vähemminkin.Ehkä hautausmaat voisivat muuttaa sen verran palveluitaan, että siellä olisi yhteinen kuoppa, johon nakata keskenmenot. Ei tarvitsisi varsinaista hautapaikkaa kaikille.
Sano pois, kyllähän tähän maailmaan mielipiteitä mahtuu. Tosin en kyllä ymmärrä asioiden yhteyksiä toisiinsa, toisessa on kuitenkin kyse keskenmenosta vaikka se kuinka ikävää olisikin. Olen ihmetellyt vain hautaamista, ei edes mielessä käynyt että keskenmenon yhteydessä järjestettäisiin hautajaiset :ashamed:törkeä olet ap kun kehtaat tuollaista edes miettiä. Mitä jos minä sanon sinulle, että olet korni jos pidät omalle lapsellesi hautajaiset? tai isällesi? tai äidillesi?
En tajua en...omaani en haudannut, koska sain keskenmenon jo rv 8, mutta varmasti oliisn haudannut hautausmaalle vaikka olsi olut viikkoja vähemminkin.
GBS on hyvin yleinen vaiva, etenkin raskausaikana. Toisille aiheuttaa ongelmia ja toisilla täysin oireeton. Meille vaan kävi erittäin huono tuuri =( Jo edellisessä raskaudessa olin osastolla vuodelevossa 10 viikkoa saman vaivan takia ja ihan lääkäristä riippui hoidettiinko antibiooteilla vai ei. Nyt sairaala tiukentanut kantaansa entisestään ja hoitoa ei missään nimessä suostuttu antamaan! No, seuraavassa raskaudessa kyllä lupasivat sitten hoitaa, ihan kun se tähän suruun juuri nyt yhtään helpottaisi.No hui.. Mulla todettiin sama bakteeri kun kävin supistuksien vuoksi ylimääräisessä lääkärintarkistuksessa rv20 tai sinne päin. Ekassa raskaudessa oli myös supistuksia, tällöin ei tutkittu eikä hoidettu mitenkään, eipä sitä tosin tiedä olikokaan mulla silloin GBS:ia. On kai se bakteerikanta suht yleinen raskaana olevilla.
Sano muuta, kun tiukkaa tekee nytkin.Alkas kyllä hautausmaat loppua kesken, jos kaikki tekis noin.