Mitä lapselle tarjotaan pk:ssa, jos hän ei pidä puurosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuka hullu ny lähtee kotoota aamulla laittamatta muruakaan suuhunsa??? :O

Meillä ainaki pysyy maailmassa rauha ku koko porukalle ekaks aamiaset masuun ja sit vaatteet niskaan ja menoks. Saavat tarhassa syödä sit tokan ampparin, jos haluavat.

Mikä v*ttu on amppari? Teillä syödään varmaan myös jugugugua, nukutaan päiksyttimiä ja katsellaan töllötintä?

[QUOTE="Jenni";23266443]Sitä puuroo! Ei siellä oikeesti mitään leipää joka aamu ole. Ja sen saa yleensä vasta puuron jälkeen. Muutenhan ne kaikki söisi vain sitä leipää.
Eli joko opettelee syömään puuroa tai sitte syötte kotona ennen lähtöä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Sori.[/QUOTE]

Onko ihme että lapset pitää puuroa pahana jos aikuisetkin puhuu näin vähättelevästi puurosta. Leipä parempaa kuin puuro....

Alkuperäinen kirjoittaja pk täti;23266966:
Onhan aina mahdollisuus syöttää lapsi kotona,syö sitten pk:ssa leipää lisäksi jos on jäänyt nälkä. Meillä ainakaa ei tyrkytetty edes puuroa jos vanhempi sanoi että lapsi on syönyt kotona,vaan sai suoraan leipää/hedelmää tms. Syötä siis kotona,niin ei tarvi miettiä uppoaako puuro vai ei.

aivan asian vierestä. Ihan uteliaisuuttani kysyn, miellätkö olevasi päiväkodin TÄTI? Valtosa tuntemistani päiväkotihenkilökunnan eri ammattikuntien ammattilaisista kammoksuu termiä päiväkodin täti. Samoin tuntemani kerhonohjaajat /lastenohjaajat eivät halua tulla kutsutuiksi kerhotädeiksi.

[QUOTE="vieras";23266983]Mikä v*ttu on amppari? Teillä syödään varmaan myös jugugugua, nukutaan päiksyttimiä ja katsellaan töllötintä?[/QUOTE]

No höh, eksää tiä et amppari on AMPIAINEN!! Kai sit jotkut käyttää niitä ruuaksikin.

Riippuu hoitajista... no ei ku tarjolla on yleensä lisäksi pieni pala leipää ja ehkä join tuorapala. Mutta nämä vasta yleensä sen puuron lisänä..

Noin se menee ja nälässä on lounaaseen saakka. Ja jos pienempi lapsi nukahtaa ennen lounasta ja jää syömättä taas. Bälipala ehkä ensimmäinen ateria, mikäli maistaa ja osaa syödä.

meijän päiväkodissa on seisova pöytä sekä aamiaisella että lounaalla, siinä voi sitten itse kukin jessikka tai calle valita oman mieltymyksensä mukaan ja tietysti vanhempien vakaumuksen mukaan (kasvista / karppia / sianlihatonta )

Toivottavasti ymmärtävät karttaa kaikkea, mikä voi olla muuntogeenisistä aineksista tehtyä, sillä ne aiheuttaa lapsillemme lapsettomuutta. Jos eivät keittiöllä tiedä, jonku täytys kertoa. Tässä alkeet:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=1158434&sid=3b22a7ad67c404f32b69dc11809955f2#p1158434

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;23266453:
Meillä ei kukaan tenavista ole suostunut puuroa syömään vauva-iän jälkeen, eikä se ole ikinä ollut mikään ongelma missään hoitopaikassa koska siellä on ollut kaikille vaihtoehtona muroja ja leipää.

Tommosta päiväkotia nähnykään vaikka monessa ollutkin ja tälläkin hetkellä. Puuroa meil on kaikille ja näkkäriä. Jos ei puuro mee ni ei sitten. Lisänä hedelmää.

Kuka hullu ny lähtee kotoota aamulla laittamatta muruakaan suuhunsa??? :O

Meillä ainaki pysyy maailmassa rauha ku koko porukalle ekaks aamiaset masuun ja sit vaatteet niskaan ja menoks. Saavat tarhassa syödä sit tokan ampparin, jos haluavat.

Kyl meilki moni lapsi tulee suoraan sängystä ja yövaipassa. Päivävaatteet vaan päälle ja menoksi. Omani syö kyl jotain aina kotonakin koska herää aikaseen kattomatta päivän alkua.

Kyllä siellä nyt muutakin on kuin puuroa. Jos lapselle ei puuro uppoa niin sitten antavat muroja (on muuten yleensä pientenkin osastolla monta kertaa viikossa tarjolla kiisselin kera!) ja kiisseliä ja leipää.

Tommosta päiväkotia nähnykään vaikka monessa ollutkin ja tälläkin hetkellä. Puuroa meil on kaikille ja näkkäriä. Jos ei puuro mee ni ei sitten. Lisänä hedelmää.

Oho! Mulla lapset tällä hetkellä kahdessa eri tarhassa ja molemmissa monta kertaa viikossa puuron vaihtoehtona muroja ja kiisseliä. Samoin niissä tarhoissa joissa olen itse ollut töissä. Oulussa asutaan.

Kyllä siellä nyt muutakin on kuin puuroa. Jos lapselle ei puuro uppoa niin sitten antavat muroja (on muuten yleensä pientenkin osastolla monta kertaa viikossa tarjolla kiisselin kera!) ja kiisseliä ja leipää.

Missä näin? Taitaa olla harvassa ne missä tarjotaan muuta kun puuroa+näkkäriä.En mä vaan oo nähny vaikka monessa paikassa olen ollu.

Mä annan tuole pienimmälle aina kotona aamiaista, joten ei olisi katastrofi vaikkei söisikään päiväkodissa aamiaista.
Puuroa siellä taitaa olla joka aamu, eikä ole mitään havaintoa mitä tarjotaan ellei jollkein maistu puuro. Varmaan mennään ajatuksella että seuraava ateria maistuu sitten paremmin ( itse en lähtisi tarjoamaan vaihtoehtoja, vain ne jotka kuuluvat kaikille aamiaisella. )

Mun töissä potilaille jotka eivät puuroa syö on vaihtoehtona jugurtti tai viili + leipää ja muut lisukkeet. Mites tähän päiväkotien puuroasiaan suhtautuvat karppaajat?

ei muuten oo! Kerran viikossa on leipä-aamiainen ja muuten on puuroa. Ja pienten ryhmässä on aina puuroa, myös välipalalla. Muroja ja mehukeittoa on joskus välipalalla. On kyllä niin hepponen välipala, että on nälkäsiä lapsia varmaan viiden aikaan!

aivan asian vierestä. Ihan uteliaisuuttani kysyn, miellätkö olevasi päiväkodin TÄTI? Valtosa tuntemistani päiväkotihenkilökunnan eri ammattikuntien ammattilaisista kammoksuu termiä päiväkodin täti. Samoin tuntemani kerhonohjaajat /lastenohjaajat eivät halua tulla kutsutuiksi kerhotädeiksi.

En ole se jolta kysyit mutta itse miellän olevan pk-täti. Minusta siitäkin "nimestä" on tehty sellainen typerä statusjuttu. Ei voi olla pk-täti kun on lto herranen aika! Eikä voi olla pk-täti kun on lähihoitaja tai ei voi olla hoitotäti kun on perhepäivähoitaja.

=)
Minä olen täti ihan muutenkin enkä pelkästään sisarusteni lapsille vaan ihan ventovieraille vaikkapa puistossa. Saatan kysyä että "saako täti auttaa sinua" =)

ei muuten oo! Kerran viikossa on leipä-aamiainen ja muuten on puuroa. Ja pienten ryhmässä on aina puuroa, myös välipalalla. Muroja ja mehukeittoa on joskus välipalalla. On kyllä niin hepponen välipala, että on nälkäsiä lapsia varmaan viiden aikaan!

No riippuu ilmeisesti päiväkodista. Meillä Oulussa on kyllä aamullakin muroja eikä koskaan pienten ryhmässä ole välipalalla puuroa. Harvapa äitikään vuoden vanhalle puuroa keittää välipalalle.

En ole se jolta kysyit mutta itse miellän olevan pk-täti. Minusta siitäkin "nimestä" on tehty sellainen typerä statusjuttu. Ei voi olla pk-täti kun on lto herranen aika! Eikä voi olla pk-täti kun on lähihoitaja tai ei voi olla hoitotäti kun on perhepäivähoitaja.

=)
Minä olen täti ihan muutenkin enkä pelkästään sisarusteni lapsille vaan ihan ventovieraille vaikkapa puistossa. Saatan kysyä että "saako täti auttaa sinua" =)

Mä taas en ymmärrä tuota tädittelyä, enkä varsinkaan sitä että hoitoalan ammattilainen tituleeraa itseään tädiksi. Miksi lapsille ei voi puhua asioista niiden oikeilla nimillä, eli esim. hoitajista heidän oikeilla nimillään? Tai ihan näin: " saanko minä auttaa sinua? "

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";23266425]Pitääkö päiväkotien alkaa laittamaan ruokaa jo pikkukakaroiden toiveiden mukaan?! Ei ihme, että monet vanhemmat kirjoittelevat tänne miten lapsia ei saa kuriin... Lapset eivät päätä asioista. Se on aikuisten tehtävä. Ja ah, niin monella hukassa. Mitä muutakaan voi odottaa kun opettaa pienestä asti lapselle, että kaikki pyörii hänen ympärillään?[/QUOTE]

tässä olen ihan samaa mieltä. ja sitä paitsi puuro on ihan hyvä ja terveellinen ruoka. ja kotona ei kannata toitottaa sitä, että lapsi ei sitä syö. koska jos sitä oikeen korostetaan, niin lapsi ei taatusit sitä syö.

Päikyssä on tarjolla puuroa. Useimmiten muita vaihtoehtoja ei ole. Jälkipalaksi saattaa saada pienen palan (korostan: pienen) leipää taikka sitten esim. siivun kurkkua tai yhden tai kaksi viipaletta mandariinia. Näin useimmissa.
Ja minä olen muuten päiväkodin täti, on tullut näitä aamupaloja katseltua. Jos lapsi ei syö, niin sitten ei syö. Syö sitten lounalla. Tämä on ihan yleisenä käytäntönä ainakin kaikissa paikoissa, missä olen ollut. Ja allergiat ovat tietenkin ihan eri juttu, mutta vanhempien tulee muistaa, että keittiö ei ole velvollinen tarjoamaan erikoisruokaa ennen kuin sinne on toimitettu lääkärintodistukset allergioista.

Oulun päiväkodeissa ainakin, useammassa paikassa. Monta kertaa viikossa pehmyttä leipääkin ja etenkin pienten osastolla kun kaikilla ei ole montaakaan hammasta niin on paahtoleipää.

No ei kyllä ole ainakaan kunnallisissa. Mutta puuron kanssa on kyllä aina leipää ja jokin tuorepala ja niillä meidän muksu kyllä pärjää lounaaseen, jos ei puuro ole jostain syystä maittanut.

Yhteistyössä