Keskustelu taisi jäädä junnaamaan paikoilleen. Mutta joo, olen ehkä huoleton jonkun mielestä. Omasta mielestäni en ollut. Kauhuskenaarioita kun en osaa ajatella niin aktiivisesti kuin monet täällä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miksi sairaala tai poliisit tiedottaisivat vasta tuntien päästä, jos henkilöllisyys on tiedossa? Mulla on aina henkkarit mukana. Vai oliko tässä nyt se mahdollisuus, että palan tuntemattomaksi jossain oudossa onnettomuudessa?
Keskustelu taisi jäädä junnaamaan paikoilleen. Mutta joo, olen ehkä huoleton jonkun mielestä. Omasta mielestäni en ollut. Kauhuskenaarioita kun en osaa ajatella niin aktiivisesti kuin monet täällä.
NORMAALIT lapsistaan huolehtivat ihmiset ajattelevat myös mitä voisi käydä ja pitävät myös huolta siitä ettei tule tilanteita joissa on suurempia riskejä lapsen terveyden ja hyvinvoinnin uhkana. Se että ummistaa silmät ei poista riskejä.
Tulipalo voi ihan samalla tavalla syttyä vaikka äiti olisikin kotona ja mitään takeita ei siitä ole että hommassa käy yhtään sen paremmin.
Jos nyt puhutaan niistä riskeistä, joita täällä on väläytelty. Kuolen kolarissa tai joku räjäyttää kaupan. Silloinhan kävisi pojallekin huonosti. Kumpi sitten on pienempi paha? Se, että hän on yksin kotona vai ruumishuoneella/teholla mun kanssa?
En ole ikinä ajatellut, että ihmiset eivät tosiaan uskaltaisi jättää edes ekaluokkalaista yksin kotiin tunniksikaan. Itsekin menin 6-vuotiaana kouluun... Tuntuu ihan järkyttävältä, jos normaali 8-vuotias ei olisi ollut koskaan kotona yksin.
Minkä ikäisenä lapsi saa olla YKSIN ulkona (minusta oikeastaan turvattomampaa näin päin)?
Nythän ei ollut kyse ekaluokkalaisesta vaan 5-vuotiaasta.
5-6-7-8 ikävuosien välillä lapsen kyvyssä pitää huolta itsestään ja selvitä tilanteista tapahtuu uskomattoman paljon.
Tämä kommentti koski vastauksia, missä päiviteltiin ap:ta ja kerrottiin että heistä 6-7-8-vuotiaatkaan eivät voi olla yksin kotona. Koskaan.
Mutta tässä kohtaa voi kyllä miettiä, saako 5-vuotias olla ulkona yksin (eskari) ja eikö se ole vähän sama asia? Mutta en minä omaa poikaa (täyttää 5-vee kohta) tunniksi yksin jättäisi. En kuitenkaan tiedä millainen mieli olisi vuoden kuluttua, jolloin poika on lähes 6v.
Klassikko. Koska minäkin olen ollut sen ikäisenä yksin (varmaan koko päivän) niin sitten se on ilman muuta ok. Samoin kuin ajaa lapsen kanssa ilman turvaistuinta autolla, jättää lapselle pyöräilykypärä ostamatta turhana hysteriana, alkoholin välttäminen raskausaikana on turhaa hössötystä jnejne. Lista on loputon.
Kyllä minä lähtisin ihan siitä että sille lapselle käy kotona jotain. Leikkaa saksilla tai veitsellä käteen, tippuu tuolilta ja loukkaa itsensä tai ihan mitä vaan. Ei siinä tarvita mitään kaupan räjäyttämisiä eikä liikenneonnettomuuksia, vaan kotona ehtii tunnissa sattua ja tapahtua mitä vaan. Ei tässä mitään kauhuskenaarioita tarvita, vaan ihan sitä normijärkeä. Tunti on pitkä aika lapsen odotella apua.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23240632:tiedän, en muista olleeni alle 5 v pitkiäkin aikoja yksin kotona, sillon kauan sitten siinä ei ollu mitään omituista.
Sä saat nyt kuule monen naisen vihat päällesi kun tulet mua puolustamaan. Oletko miettinyt asian ihan loppuun asti![]()
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23240709:olen juu![]()
Tippuu tuolilta? Leikkaa saksilla käteen? Et voi olla tosissasi? Kerroinko jo, että poika osaa käyttää puhelinta? Ellei sitten leikkaa kättä kokonaan irti tai menetä tajuntaansa tippuessaan tuolilta.
Mun poika istuu tietokoneella, rakentaa legoja tai junarataa, katselee elokuvia, kirjoittaa omia kirjoja, osaa käyttää saksia ja piirtää intohimoisesti. Hän ei juokse päin seiniä tai riehu, ei seikkaile ympäri taloa ja keksi uusia kolttosia. Hän vain on tosi rauhallinen ja hyvin ennakoitavissa.