H
"harmaa"
Vieras
Toki kaksosuus on muutakin kuin tavallinen sisarussuhde.Mut tossa jutussa edelleen oli niin paljon asiaa joita kyllä ihan hyvin pysyy soveltaan ihan tavalliseen sisarussuhteeseen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Entä tilanne jossa lapsilla on esim. vain vuosi ikäeroa. Miltä tuntuu pienestä 1-vuotiaasta, kun taloon tuleekin yhtäkkiä vauva joka tarvitsee äitiä enemmän, ja itse saa aina odottaa vuoroaan? Se 1v ymmärtää jo sen, että hänen täytyy odottaa eikä hän yhtäkkiä saakkaan kokonaan äidin huomiota, toisin kuin vastasyntynyt. Kaksosvauvat taas tottuvat siihen ihan alusta asti. No, en mä osaa selittää mitä ajan takaa, eikä mulla itsellä ole kaksosia. Läheltä olen kyllä saanut seurata kaksosten elämää, ja on ollut tosi mielenkiintosta nähdä miten kuitenkin ovat niin omia yksilöitään, ja miten heillä on ollut niin erillaiset tarpeet jo vauvasta asti. Siksi mä en jotenkin ymmärrä täysin ap:n pointtia.
Olen huomannut et se on oma maailmansa,mut ihan niitä samoja asioita joutui kohtaamaan jo kolmen ekan lapsen syntymän jälkeen.
Minä nyt vain pystyn kääntämään noi ihan yksösten kohdalle.Ehkä sä oisit huomannu saman jos toinen raskautes ei olis heti ollut se kaksosraskaus.Sulla kun ei oo muuta mihin verrata ku se esikoinen.
Noh jokainen näkee asiat omalla tavallaan.
Kyllä sitten on aloitettava korvike ruokinta, jos ei pysty imettään yhtäaikaa. Sen osaa tehdä yhtäaikaa jopa mieskin![]()
![]()
Siinä tarvii vaan käyttää apuvälineitä! Tyynyjä, peittoja jne.
Tästä mulla tuli mieleen, miten siskoni kaksosten ollessa ihan pieniä, suri sitä miten nämä vauvat eivät saa samalla tavalla läheisyyttä kuin yksi vauva saa.
Alkuperäinen kirjoittaja täh;23197243:tarkoitatko, että lestadiolaisperheessä vauva menee aina edelle? vaikka 1veellä olisi flunssakuume, vaikka kotona pyykkipino on 2 metriä korkea, vaikka 2vee olisi juoksemassa auton alle?
.
Alkuperäinen kirjoittaja täh;23197313:miten se toinen kaksonen jää aina yksin odottamaan? onko se vanhin sitten päiväkodissa vai missä se on? miksi se ei odota sen toisen kaksosen kanssa kun viet sen toisen kaukalon?...
Alkuperäinen kirjoittaja täh;23197321:en ymmärrä surkuttelua en. se että saa vauvana aina olla jonkun kanssa, sen voi nähdä onnekkaana asiana. että aina on kaveri vieressä. ei koskaan yksin.
Ai.Mä huomasin vain kohdan jos luki et 3v ja 1,5v kaksoset.
No näkemyksemme on selvästi eri.
Tuolla luki jotain siit et on pitänyt kaksosetn äitejä korostavina ja ylimielisinä.
Niin ajattelin myös minä,ja ajattelen yhä,mutta vain osasta äitejä.
Jotku näkemykset kun muuttui,toiset ei.
.