Ei ajatella noin, lapsi on hoidossa vain sillon kun töiden takia tarvitaan. Jos halutaan miehen kans kaksistaan aikaa tai muuten on menoja, niin sitten lapsi saa viettää aikaa iso-vanhempien kanssa.
Samoin meillä. Itselläni on sietämättön työmatka ja pakollisten asioiden hoito esim. virastoissa tms laitoksissa on ajoitettava vapaapäiville. Silloin saatan lapset viedä hoitoon, monasti vain puoleksi päiväksi. Mutta siis useimmiten ovat kotona kun olen vapaalla ja lomat tietenkin aina.En ajattele. Mutta toisaalta vaikka lapsella ei itsellään olisi mitään erityistä syytä olla hoidossa, niin jos itse jonkun menoni (tai toisen lapsen menon) tms takia tarvitsen lapselle hoitopaikkaa niin silloin voin hyvillä mielin käyttää päivähoitopaikkaa joka on jo valmiiksi maksettu. Siis sen sijaan että tuossa rupeaisi etsimään lapselle kotiin palkattava ahoitajaa.
Ja siis, kyllä mä siitä 3viikonlomasta pidän kotonakin lasta. usein mulla on vaan asioita, jotka on apkko hoitaa lomaaikana. JA ne ovat sellasia juttuja, mihin lasta ei oteta mukaan..No jos mä maksan siitä koko kuusta, ja mulla on 3viikkoa lomaa niin kyllä vien tarhaan joskus.
Ellen sitten huoijaa, että lapsi on kolme viiikkoa kipeä. Sillioinhan ei tartte koko kuukaudesta maksaa.
255euroa, on kuitenkin aika paljon rahaa. Kyllä joustoa vois tulla sieltä tarhan suunnaltakin noihin maksuihin. Ennen vapaat hyvitettiin, nykyään ei...
Nojaa, mun mielestä suht reilua. Sitä paikkaa kun kumminkin pidetään siellä koko ajan varalle sun pojalle, vaikka välillä ois poissa kaksi viikkoa. Eihän siinä olis järkeä että siellä pidetään täyttä henkilökuntaa jatkuvasti ja sitten lapsia pidettäisiin poissa puolet ajasta (vanhemmat varmasti pitäisi enemmän poissa säästöjen toivossa) ja maksuja ei tulisi mistään. Maksaa se päiväkodin pyörittäminenkin nääs. Ja kumminkin kunnan hoidosta joutuu maksamaan niin pienen murto-osan todellisista kuluista.Mua sapettaa, ettei lomista saa mitään hyvitystä. Pojalla oli pitkä joululoma, nyt on pois hiihtolomavkon..mitään alennusta ei saa. Tottakai lapsella on oikeus lomaan, mutta kyllä kyrsii maksaa turhasta. En yhtään ihmettele, että jotkut laittaa lapset hoitoon jos hyvitystä ei saa. Miksei systeemiä voi muuttaa silleen, että maksaisi niistä päivistä kun lapsi on hoidossa? Sitten on vielä sairastelut päälle, eli poika on pois pkodista helmikuun aikana 2 viikkoa ja maksat koko kuukaudesta. Reilu?!
Olet kirjoituksellasi ihan oikeassa. Mutta sitten jos ajattelee asiaa lapsen kannalta, jos minulla on vapaapäivä jolloin aion käydä lääkärissä, siivota & vaihtaa lakanat, ja käydä koululla hoitamassa opintoihin liittyviä juttuja, onko lapsen parempi olla mun mukana tällä kierroksella vai kenties hoidossa tuttujen rutiinien kanssa ja siellä on kavereita kenen kanssa leikkiä?Alkuperäinen kirjoittaja näkökulma;23183570:ASIAA! =)
Näin toimin minäkin. Lapsille paras on enempi kotona, jos mahdollista. Me esim. teemme yhdessä kauppaostokset, haen lapsen siis enne hoidosta jne. Tämä hoitomaksusysteemi on mielestäni huono. Laskutus mielestäni kuuluisi olla käytettyjen hoitopäivien lukumäärän ja tuntien mukaan. Tuolloin ne vanhemmat, jotka eivät viisti hakea lapsia heti töiden jälkeen, hakisivat ja antaisivat lapsilleen enemmän aikaa =)
Tiedätkö mitkä on päivähoidon todelliset kustannukset lasta kohden? Hoitomaksu kattaa vain murto-osan hoitopäivän hinnasta. Jos lasket päiväkohtaisen hinnan ja mietit mitä sillä saat, niin plussalla jäät reilusti!Mua sapettaa, ettei lomista saa mitään hyvitystä. Pojalla oli pitkä joululoma, nyt on pois hiihtolomavkon..mitään alennusta ei saa. Tottakai lapsella on oikeus lomaan, mutta kyllä kyrsii maksaa turhasta. En yhtään ihmettele, että jotkut laittaa lapset hoitoon jos hyvitystä ei saa. Miksei systeemiä voi muuttaa silleen, että maksaisi niistä päivistä kun lapsi on hoidossa? Sitten on vielä sairastelut päälle, eli poika on pois pkodista helmikuun aikana 2 viikkoa ja maksat koko kuukaudesta. Reilu?!