** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

hui kun jännittää :D tytöllä olis eskari tutustuminen tänään! Mietin just kun ajeltiin edellisen kodin vierestä, jossa asuin tytön kanssa 06 maaliskuusta asti, että kuinka paljon ja nopeasti asiat on muuttuneet!!! hyvällä tavalla mutta paljon :) Mun pieni vauva aloittaa syksyllä eskarin ja kaikkea :'(...

Ukko ottaa kauheaa stressiä rahasta, vaikka meillä on onnellinen tilanne, rahat riittää ruokaan ja vaatteisiin ja ukko maksaa huimasti lainaakin vielä, kertaakaan ei ole ollut kivet kupissa ja ravintolassakin on käyty ja kotiin kaikkea osteltu. Nyt joutuu isompiin ostoihin pari kuuta säästämään aina, mut vaunurahatkin saadaan ens kuun alussa kasaan, ja ei ole normimenoista pois. Kyllähän se sitten ymmärsi kun puhuttiin, ei meillä mikään hätä ole, ei tartte luotolla ostella vauvalle ja eletään ihan mukavasti:) Vauvan tulo on saanut sen entisajan miehen esiin, hänen pitäisi maksaa kaikki ja elättää mut siihenhän minä en suostu kun kuitenkin ei omat tulot ihan lattianraosta ole :D
 
Harhaanjohtaja onpa kiva, että sulle on jäänyt noin hyvät kokemukset keskoksen synnyttämisestä! Se kuulosti oikein "miellyttävältä". Muakin muuten ottaa pannuun toi, että ihmiset luulee ennenaikaisen lapsen synnyttämisen olevan helppoa ja kivutonta, vaikka se on kaikkea muuta! Me muuten saatiin tutulta tuo kaukalo ja ajateltiin sitä kyllä käytellä. En ole viitsinyt sen enempää netistä etsiä tietoa, vaan olla tyytyväinen ilmaiseen kaukaloon :)

Mmilia, olipa nopeaa toimintaa keltalta! Hienoa! Pitääkin itse mennä katsomaan, onko netissä päätöksiä mun lomia koskien..

Mimmimami meillä ainakin työterveydessä hoidetaan nuo äitiysloma yms -asiat. Mutta varmaan voi vaihdella työpaikkakohtaisesti?! Kai se palkanlaskija tietää, jos laitat sähköpostia.

Pupeltaja
, mullekin tuli tänään hetki, jolloin ajattelin, että ihanaa olla raskaana! Heräsin yövuoron jälkeen ja vauva potki valtavasti. Ihmettelin unenpöpperössä, mitä tapahtuu, en muistanut olevani raskaana :D Sitten se palasi mieleen ja tuli ihanan onnellinen tunne :heart:

Aarre on kovin aktiivinen nyt. Musta tuntuu ettei hän nuku lainkaan, sillä valvoi yönkin mun kanssani.. Nyt kuitenkin lähdetään koiran kanssa lenkille, kyllä Aarre sitten liikkeessä urvahtaa.

VOi kunpa pakkaset häipyisi, niinkuin Jessi ennusti. Mulle ei enää kohta mene toppahousut jalkaan..

Sunburned
 
haippa mulle tulee välillä sellanen tunne et tää oli virhe tehä kolmas ku kaikki lomapaketitkin on 2+2 ja menetin työpaikanki tän raskauden takia ja sit jos tää onki poika ni miten kestän sen pettymyksen etten tuu koskaan tytärtä saamaan... kamalia ajatuksia mut en vaan voi niille mitään :ashamed: mut onneks enimmän aikaa on sellanen tunne et haluun tätä vauvaa enempi ku mitää ja mieskin tuntuu haluavan =)

mmilia ikävän kuulonen synnytys ku pysähty noin lopussa. onneks kaik meni kuiteski hyvin vaikka vastoinkäymisiä oliki. toivotaan et tää synnytys on nyt parempi :) masentaa täälläki ajoittain, hormoonien piikkiin vaan :whistle:
nopeesti toimi joo kela, mullaki tokassa raskaudessa tuli päätökset ja pakkaus tosi nopeesti kun ei ollu mitään pähkittävää tuloissa tms.

sannikki me ei olla vielä saatu ees niitä papereita tarhasta mut on kuulemma tulossa jakoon maaliskuun alusta. tutustumisesta en tiiä mut varmaan tarhan kanssa menevät luulen. mäki oon kauhistellu et apua, mun vauva lähtee jo eskariin, nyyh :'( kamalan äkkiä on aika menny ja samansuuntasia ajatuksia mullaki tosta et elämä muuttunu tosi paljon niistä yh-ajoista ja hyvä niin.

mun kävi tänään kaupassa tekee mieli mämmiä vaikken ees tykkää siitä :O ja ostettavahan se oli ja yhtä pahaa oli ku ennenki :headwall: ihania nää mieliteot :whistle:
 
harhis joo kevättä odotellessa, tulis jo :D ihania ne kelit ku lumet alkaa sulaa ja lämpenee ja aurinko paistaa :)

sunburned sama ongelma alkaa olee täälläki eli toppahousut ei mee enää kohta jalkaan ja mitää jatkoa siihen ei saa kun on sellasella systeemillä.
 
Sunburned: joo, mä ehdin henkisesti valmistautua kummankin kohdalla siihen, että ennakkoon syntyvät..Supisteluja esteltiin molempien kohdalla viikkokausia :| se oli omalta osaltaan jo niin rankkaa, kun jatkuvasti supisteli päivästä toiseen.

Turvakaukalosta, eli mä alan tälläseen päätymään! Graco Logico S HP + telakka 2008 - Autoliitto

Hinta on suunnilleen sama kun tolla toisellakin gracolla, ja ainakin testin perusteella parempi :) onhan se niin että turvallisia nää suomessa myytävät kaukalot ja penkit on, toiset parempia kuin toiset, mutta ei varmasti yhtään vaarallista kaupan ole :) molemmat mallit voittaa mennen tullen turvallisuudessa ton meidän kohta 7v vanhan muovirottelon, josta puuttuu pehmusteet, tuet jne :D
 
RINDERELLA meillä tytön nimi just Ellen Aurora :heart:...Toi Sara on mustakin aikas nätti nimi! Jotenkin nyt enempi tuntuu et pitää alkaa miettii tytöllekin nimiä,ku pojalle olis jo toi Aaron aika varma :)... onko teillä alkanu mahaa kovettaa rv. 20 jälkeen?! mulla nyt yhä useammin ja useammin ja tuntuu kipeältä alavatsaankin, painaa ja ahistaa :(! onkohan ihan normia!?!? ei varmaan työ lasten paris auta yhtään ku joutuu koukkia ja nostella pieniä ja ei niin pieniäkin... Ja just toivoo et pian tulis lämpimämpi ja pääsis lasten tumppaamisesta talvivaatteisiin ja itelläkin jo ahasta :kieh:! Huomenna neuvola ja pitää kysellä tarkemmin näistä kovetuksista ja sopia lääkärin tarkastus yksityiselle,ku en halua enää kunnaliselle puolelle koska sais vain mieslääkärin :mad:
 
Millainen synnyttäjä olen ollut? No en mikään hirveetä melua pitävä, esikoista tehdessä itkin kyllä aika paljon ja valitin, mutta en silleen huutamalla vaan heikosti ja lohduttomasti miehen kädessä kiinni riippuen. Toinen meni jo vähän paremmin, mutta taisin siinäkin itkeä ja valittaa. Mutta ainakaan en ole huutanut kenellekään tai haukkunut tms.
Tästä kolmannesta tosiaan toiveissa, jos ei tarvitisisi käynnistää ja jos sitten menisi enemmän omaan luonnolliseen tahtiinsa koko toimitus. Ekassa synnytyksessä kun paikat eivät olleet vielä yhtään kypsät/auki, kun lääkkeillä käynnistettiin, niin se oli pelkkää repimistä, itselläni ei ollut mitään osallistumisen mahdollisuuksia siihen hommaan.

Tänään olin töissä vatsataudin jälkeen ekaa päivää ja aika huono olo on ollut. Kai tämä tästä. Huomenna lääkärintarkistus yksityisellä.

kurkkunaamio ja kolmonen 24+4
 
Harhaanjohtaja varmasti raskasta kestää supistuksia pitkät ajat! Mulla supistuksia ehti kestää ennen synnytystä 4 vrk ja olin jo siitä aivan loppu. Voin vain kuvitella miltä susta on tuntunut..

Kurkkunaamio onko tuo yksityisellä järjestetty lääkärintarkistus neuvolan puolesta?
 
Eskari-ilmoittautuminen hoidettu :)

harhaanjohtaja Samainen Graco Logico kaukalo telakalla meille myös hommattiin ja jälkikäteen katsoin juuri nuo törmäystestit ja olen tyytyväinen!! Näyttää turvalliselta, ja on esikoisellakin ollu aina Gracon istuin.
 
Sunburned: esikoisen aikaan jouduin osastolle rv 29+, ja pienemmän kohdalla ekan kerran rv 26+. Esikoisen kohdalla oli sinäänsä helpompi, kun mua ei siinä välissä lähdetty kotiuttamaan, vaan makasin siellä sinne 32+0 jolloin annettiin lupa syntyä. Kakkosen kohdalla olin osastolla suunnilleen 3-5 vrk kerrallaan, sit laitettiin kotiin, kohta taas otettiin takas, ja sitä rumbaa vuotoineen+supistuksineen jatkui siis sinne rv 32+0 asti myöskin. Kyllä meinas pää levitä :headwall:
 
Sunburned, kyllä sen yksityisen joutuu itse maksamaan, mutta neuvolasta olen kysynyt, millä viikolla varaan ajan. Sanoi muistaakseni 24-27 ja heti viikolle 24 ajan varasin. Meillä on lääkäripula terveskeskuksessa ja se mieslääkäri joka nyt hoitelee neuvolalääkärin hommat, ei ole oikein minun mieleeni, en kyllä sille mene vapaaehtoisesti. Lisäksi yksityisellä on esim. ultraääni käytössä ja muutenkin tosiaan ammattitaitoinen gynekologi, joten ei siitä ainakaan haittaakaan ole mennä terv.keskuslääkärin sijasta hänelle.
 
Otokka
Nyt on ostettu turvakaukalo jalustalla (Maxi-Cosi CabrioFix + EasyFix) ja hoidettu Kelaan todistukset ja hakemukset vanhempainrahaa, äitiysavustusta ja lapsilisää varten. Kaukalo hankittiin käytettynä, koska oli n. 200e halvempi kuin uusi paketti ja kuitenkin tosi vähän käytetty ja hyvässä kunnossa (vaikka nyt varmaan joku sanoo, että on lapsen turvallisuuden vaarantamista ostaa käytetty kaukalo...). Pistin myös hakemuksen vauvavakuutukseen ja sitä odotellaan takaisin, niistä kun ei koskaan tiedä millä perusteella saattavat hylätä...

Postissakin on tullut ihania "uusia" vaatteita huuto.net:stä ja kaupasta tarttui mukaan tosi söötti tutti ja valkoinen Polarn o Pyretin kesälierihattu.

Seuraavaksi hankintalistalla vauvalle sänky ja jonkinlaiset matkarattaat, joihin saa Maxi-Cosin kaukalon kiinni ja joissa on yhtenäinen työntöaisa. Saa ehdottaa ja suositella!

Kyllä tää tästä vähitellen :). Lauantaina risteilylle ja ensi viikolla sopivasti risteilymässäilyn jälkeen sokerirasitukseen :whistle:. Mitä vauvan tavaraa kannattaisi hankkia Ruotsista? .

p.s. Mulle esikoissynnyttäjänä kaikki kivunpoisto, lääkitykset, ammeet ja kaasut yms., kiitos. Oikein odotan perhevalmennuksen kivunhoito-luentoakin ;). Eniten pelkään, että mut katetroidaan tai etten pääse liikkumaan vapaasti, eli mut sidotaan sänkyyn johonkin piuhoihin :kieh:.

Otokka ja MunamiesPikkarainen 24+4
 
merkkausta vaan, et tiiän mihi asti oon lueskellu :>

Tänää oliki helppo kotipäivä :) käytii vaa kylvyssä ja sit mun kaveri kävi lapsensa kaa pikavisiitil illalla täs. flunssa kiusaa vieläki tot pienempää, joka nyt jo nukkuu. isompi kattelee idolsia.
Ku isukki tulee koht himaan ni saa odotella sitä, pääsikin tänään pari tuntia aiemmin ku mitä normisti ku niil oli joku tunti jääny pois, ni harvinaisesti näkee siis isänsä nyt sitte tällai keskel viikkoa ni en viitiny viiä väkiste nukkumaa :)

Mitä yleensä syötte ite tehtyjen lohkoperunoiden kanssa?
mieli tekis lohkoperunoita, mut en tie mitä niiden kans tekisin sit viikonloppuna :>

Huomena makaronilaatikko ja höysteet, kurkku-tomaatti ja raejuusto :) nam.
Aattelin myös jos huomena tekis mannapuuroo, jonka sitte hyydyttäis jääkaapissa rengasvuoassa sellaseks kakuks tavallaa ja sen kanssa sit lämmintä mustikkasoppaa, on niin hyvää! mummo tekee sitä aika usein :p nams..

Onks teillä muute normisti jälkiruokia kotona? tai mitä syötte välipaloilla?
huomena voi sanoo jo huomena :D on siis sitte se rakenneultra! <3

Katoin muute vau.fi sivulta sen raskausanimaatiojutun, niin siinä näkyy aika häijysti miten ne sisäelimet väistyy vauvan tieltä, on piirretty kuva eli ei mikää järkytyskuva, mut en tajunnu et ne menee ihan noin linttaan!!! :O ihmekkös jos ylävatsaan särkee tasasesti ja usein..

Jessi75 ootteko päättäny et tää on viimene? koska jos se on poika niin voihan sitä sitte vielä yhden :> jos sen tyttären kovasti tahtoo. Oon kans huomannu et monesti on paketit tollai 2+2 tai sitte 2+1. Mut ainahan yhen lisäpedin saa ku pyytää. :)

sunburned eiks ookki ihana se tunne :> &#9829; jotenki vaa hassua yhtäkkiä olla niin onnellinen tästä olotilasta, kun aiemmi ei ehkä oikein ajatellu koko asiaa.

Kevättä kaivataan tääläkiN! aurinkoo varsinkin, ei välii vaik ois vielä hetken pakkasia mut kunhan tulis se aurinko, edes pientä muistutusta muistaki vuodenajoista :D hihi. ja kesän lämmöstä ja kevään jotenki vaa ihanuudesta. tykkään kyl kaikista vuodenajoista mut aina sitte jossai vaihees rupeen jo odottaa sitä seuraavaa vaihetta :> nyt odottelen kevättä!

Miekkone tuli kaupasta niin taidan mennä purkaa ostokset kaappiin.

pupeltaja & pilke 21+0!
 
Ötökkä :LOL: hauskasti ennakoitu kommentteja:D Jos joku sanoo että vaarantaa lapsen turvallisuuden käytetyllä kaukalolla niin jokainen maalaisjärjen omaava nauraa pissat housussa :D Ainut mitä itse mietin kaytetyssä, niin että on luotettavalta taholta KOLAROIMATON istuin, muulla ei väliä. Miksikäs se istuin pienen vauvan alla useammassakaan vuodessa menis :D Kukaan ns normaali ihminen tuskin kolari kaukaloa myykään, mie en ainakaan vois elää itseni kanssa jos myisin!
 
Viimeksi muokattu:
tuskin käytetty kaukalo vaarantaa lapsen turvallisuutta jos tosiaan on kolaroimaton :) sitä vaan sannikille tulin kommentoimaan, että suositus on ettei istuin kuitenkaan olisi yli 5 vuotta vanha, koska muoviosat alkaa ajan myötä haurastumaan.. nyt voi sit nauraa pissat housussa tolle ken haluaa :D mä olen ton parilta eri taholta kuullut, on ihan liikkeessä asiasta sanottu. Voihan se olla myynnin lisäämiseksi, mut jotenkin uskottavalle kyllä kuulostaa.

Meillä ostetaan uutena nyt ihan mun laiskuuden takia, oltais saatu hyvä käytetty Britaxin istuin isofix-telakalla, mutta meidän autonromuun se ei tosiaan sovellu..Harmittaa sinänsä, kaveri teki tosi hyvän pakettitarjouksen.Saadaan nyt kuitenki matkasänky+ Emman kaksostenrattaat hintaan 30e :) istuin+telakka oltas tohon lisäks saatu hintaan 130e, joten oikeesti harmittaa kun joutuu eri systeemillä olevaa nyt lähtee hankkimaan. Meidän edellinen kaukalo on ollut käytössä neljällä lapsella ennen meidän kuopusta, eli tuleva vauva olis ollut jo kuudes matkustaja siinä :D tultiin vaan lopputulokseen että halutaan telakallinen ja ergonomialtaan parempi kaukalo.
 
Viimeksi muokattu:
otokka meillä ollu käytettynä edellisillä kaukalo ja hyvin on asiansa ajanu. nyt vaan joku sano et 5 vuodessa alkaa kaukalon muoviosat haurastua ni sikski päädyttiin nyt uuteen. tiiä sit miten totta tuo on. säilytyshän ratkasee aika paljon ja yleensähän ne kaukalot säilytetään lämpimissä tiloissa.

pupeltaja kyllä tää on mein viimonen :'( useastakin eri syystä. meillä on kohta sit yhteensä 5 lasta ja tilat rajalliset ainaki toistaseks, sitte ku mäki taas töissä yms ni vois harkita uutta asuntoa. tästä vaan ei viittis lähtee ku niin hyvällä paikalla ja tällä kokoonpanolla mahdutaan kyllä useempi vuosi. ja ikää löytyy jo kohta se 36 et seki tulee vastaan ja mulla ollu niin rankka raskaus et en enää haluu tätä kokee vaikka ikävä varmaan mahaa ja tätä olotilaa jossain vaiheessa tuleekin. haikeeta aatella et se on nyt sitte tässä, mun lapset on tehty :(
ja vaikka viel voitaiski tehä yks ni ei mikään takais et sekään ois sitte tyttö :D

nyt kattomaan poliiseja nauhalta ja mussuttamaan jotain iltapalaa :wave:
 
Millainen synnyttäjä olen ollut? ekassa olin ehkä vähän äänekäs, mut sit kätilöt sanoivat, et keskitä voimat ponnistamiseen ni loppu huutaminenkin. Kehuivat jälkeenpäin, et hyvin ponnistin ekakertalaiseks :D. En mitään itkeny vaik sattu ihan h..tisti. Toisessa taas olin hiljasempi enkä huutanu avautumisvaiheessa yhtään ja ponnistusvaiheessa keskityin siihen. Kiroillu en oo kummassakaan. Saas nähä miten tää kolmas menee. Eniten minuu mietityttää, et jos ne ei EKKSsä leikkaa välilihaa, ku miul on se kahessa leikattu ja nyt vaihtu sairaala ni haluisin, et se leikattas nytkin. Ku kummassakin se nopeutti ponnistusvaihetta ni miusta siinä ei oo mitään pahaa. Mieluummin se ku paha repeäminen. Se arveluttaa. Ja luomuna oon menny aikasemmin, ku miusta ilokaasu ei oo kipulääkettä, en oo saanu puudutteita ja ilokaasua ei paljon tarvittu kummassakaan. Ekassa se aiheutti huonon olon. Joten luulen, et nytkään en kerkee mitään puudutteita saamaan.

suski aika helposti siellä päin tekevät lastensuojeluilmoituksen :O. Voimia ja toivottavasti osaat selittää sossun akoille miten asiat on, et ei mee etiäpäin :hug:.

jessi mie piän peukkuja, et työ saisitte sen tytön :heart:. Siul on vähän samanlaisia ajatuksia ollu, ku miulla oli alussa, et oliks virhe tehä viel kolmas lapsi, ku lapset kiukutteli ni sillo ajatukset oli mustia. Mut alun jälkeen, ku arki on ruvennu sujumaan paremmin ja lapset on terveitä ja raskaus on sujunu hyvin ni oon sataprosenttisen varma, et tää oli oikea ratkasu :heart:. Tästä vauvasta on jo nyt tullu tosi rakas ja tätähän mie halusin, muistan hyvin ne itkut, ku kuukautiset alko ja ajatukset, et mitä jos ei saahakaan vielä sitä kolmatta, joten nyt on tosi onnellinen olo :heart:. Joten siun ajatukset on ihan normaaleja ja et oo yksin. Ja kyl minuukin vähän harmitti, ku kuulin et ei ookaan tyttö, mut nyt oon jo tottunu ajatukseen pojasta ja aattelen, et nii se kuuluu ollakin ja iloinen, et meille toinen poika tulee :heart:.

Harhaanjohtaja en tiiä yhtään miltä siusta on tuntunu, ku on tuollee supistellu ja niitä on estelty ja lapset on silti syntyneet ennenaikasina :(. Toivottavasti nyt ei kävis samal taval. :hug:. Miul oli pojan aikaan sairaalassa siis samaan aikaan nainen, joka oli joutunu alusk 4 viikkoa makaamaan pää tyyliin alaspäin, et ei vauva syntys liian aikasin ja sit pien tyttö synty rv 35 ja ku mein poika synty, ni ei vielkään tienny millo pääsevät kotia :|. Tyttö joutu oleen keltasuuden takia valohoidossa ym., mut muuten kaikki vissiin ok. Et nuo tommoset ei oo kyl mitään mukavia :(.

Tääl olis aamulla pitkästä aikaa neuvola ja täytettäs Kelan paperit :D. Muuten millo se syntymättömän lapsen vakuutus piti ottaa?!?!

Pyyter ja Otto 22+1
 
Pupeltaja: Mä just tein yks päivä ite tehtyjä lohkopottuja ja sen kaa oli kananuggetteja ja sit vaan kermaviili kastike, oisko ollu ranch tai barbeque dippi sit.

Mulla ainakin itellä piti viiä Kelalle ne äitiysraha ja avustus laput ja sit jotain se palkanlaskija aikoi toimitella sinne, ne vaan merkkas kelalla niihin mun papereihin et työpaikalta on tulossa sit lisäjuttuja.

Eilen oli ihan p*aska päivä. Jotenkin masis :( Vauvakin mörnötti vaan hiljoksiin ja se aiheutti lisää huolia.. Noo illalla se onneks anto semmosen jymypotkun ettei jääny arvailujen varaan :D Eilen illalla menin sit äippälään iltapalalle ja sain purkautua siellä niin johan helpotti. :heart:äiskä:heart:
Täällä sit kuurasin vessan, sen verran uhkasin lääkärin siivouskieltoo..noo eikait siinä, supistelemaanhan se alkoi sitten..ja ku ny on ollu ihan rauhallista siltä osin ku ei oo rehkiny töissä. No tietääpä tuonkin ettei tarvi sit todellakaan tehä mitään ylimäärästä. :(

Tänään mieltä piristi aamupäivällä kaverin kanssa yhteinen lounashetki abc:lla kera hänen lasten ja mun kummitytön. Joka kylläkin vierastaa tätiä aikalailla, jospa se taas tottuis :) Sit pyärähdin kirjastossa ja kävelyllä, joka sekin laittoi pitkästä aikaa supistelee!!

Joo ja oon niin kypsä nuihin pakkasiin.. yöllä -34 saattaa olla ja nytkin taas -27.. meinaa auto olla vähä kankee ja meinaa ettei jaksas enää itekkää ahtautua kymmeneen eri vaate kertaan mut pakkopa se on jos meinaa tareta koiran kaa liikkua. Tule kevät tule!! =)

Ps. piti muutes munkin ostaa mämmiä ja must oli hyvää, kermaa ja sokeria päälle niin NAM :p

Tinsku ja Reino 23+4
 
Pyyter-2 olihan se rankkaa ikaa, samoin kuin ekat viikot kun vauva oli "osaston oma vauva". Mut jokainen päivä minkä vauva pysyi masussa makoilun ja lääkkeiden avulla, oli aina eteenpäin :) yritin ajatella positiivisesti vaikka välillä oliki vaikeeta. Onneks molemmat lapset on syntyneet hyväkuntoisina, eikä osastoaikaan mahdu kummankaan osalta sen ihmeempää draamaa :) mulle se on nyt ollu se normaali uuden elämän alku, kun en ole muunlaista pääsyt kokemaan :D jospa nyt tällä kertaa sit.. Suurin haave olis saada vauva heti syntymän jälkeen rinnalle, ja päästä vauvan kanssa kaikessa rauhassa tutustumaan toisiimme ilman että häntä pois heti ollaan viemässä.

Syntymättömän vakuutus kannattaa ottaa ajoissa, muistaakseni mies edellisellä kerralla asiaa selvitteli, ja siinä oli joku rv 29 ainakin IF:illä rajana jos en väärin asiaa ymmärtäny

pupeltaja:oon joskus tehny kirjolohisuikaleista kastikkeen lohkojen kaveriks, NAM :)
 
Viimeksi muokattu:
jessi samanlaiset ajatukset myös täällä, et haikeeta, ku aattelee, et ei enää tule kokemaan tätä olotilaa ja lapset on nyt sit tässä :(. Mut miullakin jo ikää sen verran, kohta 35 ja oon aatellu, et miten mie lähempänä 40 jaksasin yöheräämisiä esim. ym., ku nykyään jo väsyttää ja en oo ikinä ees haaveillu 4 lapsesta vaan aina kahesta ja kun tapasin nykyisen mieheni aloin ajattelemaan, et vois se kolme olla miun luku. Ja vaik haluisin vauvan vielä ni pitää muistaa, et ei ne vauvat pitkään ole pieniä vaan kasvaavat ni, et jos vauvakuume iskee. Meiän perhe on nyt täydellinen :heart:. Jos sattus joskus käymään "vahinko" ni en kyl pystys tekemään aborttia, mut pitää huolehtia, et nii ei käy. Ja kuulemma ikinä ei pidä sanoo, et ei ikinä, joten sanotaan, et näillänäkymin :D
 
Pyyter laitoin ihan info mielessä tämän, jokainen tottakai on omaa mieltänsä, mulla haava parani todella pitkään, pitkälti yli kaks kuukautta ennenkuin pystyi edes sormin mies hyväilemään:(

Välilihan leikkauksen uskottiin vähentävän vakavia repeämiä ja takaavan paremman seksuaalisen toiminnan synnytyksen jälkeen. Sen uskottiin myös vähentävän virtsan- ja ulosteen karkailua. Edelleenkin joillakin lääkäreillä on käsitys, että lapsi pitää saada ulos nopeasti ja väliliha leikataan, koska sen uskotaan nopeuttavan ponnistusvaihetta. Jo 25 vuotta sitten tutkimukset kuitenkin osoittivat, että välilihan leikkaus ei nopeuta synnytystä. Tutkimukset osoittivat myös, että välilihan leikkaus lisää riskiä vakaviin välilihan repeämiin. (3. ja 4. asteen repeämät) ja ennemminkin aiheuttaa ongelmia, kuin estää niitä.

•Episiotomia kestää kauemmin parantua ja on myös kipeämpi, kuin luonnollisesti revennyt ihokudos, sillä episiotomiassa leikataan aina myös lihaskudosta. Repeämät yleensä vahingoittavat vain ihoa ja pintakudoksia ja sen vuoksi paranevat nopeammin.
•Leikkaushaava repeää usein lisää ja aiheuttaa entistä isomman repeämän. Jos repeämä on vakava (3. tai 4. asteen repeämä), se saattaa yltää peräaukkoon asti ja silloin kirurginen toimenpide on välttämätön. Jos repeämä yltää peräaukon sulkijalihakseen, se saattaa aiheuttaa ulosteen pidätysongelmia.
•Leikkaushaava saattaa tulehtua tai aiheuttaa verenhukkaa
•Joillakin naisilla paraneminen saattaa kestää kuukausia. Ennen kun haava on kokonaan parantunut, saattaa tuntua epämukavuutta, kipua ja seksiongelmia. Korjausleikkaus saattaa olla tarpeen.
•Pitkittää seksin uudelleen aloittamista ja saattaa lisätä kipua ja tunnottomuutta seksin aikana.
•Kipeä välilihan alue ja tikit saattavat hankaloittaa vauvanhoitoa ensipäivien aikana.

tämä siis bebesinfon sivulta...
 
Viimeksi muokattu:
Kontrolliultrassa käyty ja tilanne hyvä. Kaula oli pysyny samana ja se suppilo oli hävinny =). Pieni huokaus nyt. Kuukauden päästä taas tarkistetaan tilanne. Sit ollaanki jo sillä viikolla mitä esikko synty. Toivottavasti sinne asti päästään. Päivittäin supistaa mutta ei ole ainakaan nyt vielä sit pahojaan tehny mutta tilannehan voi muuttua nopeastikin. Poikalupaus meille tuli ja nyt on pää ihan sekasin.

Varasin eilen 4d ultran mutta vielä mietinnässä mennäänkö. Hintaa jäis 170e. Kova olis hinku sillä oman äippäpolin ultra hajos sillon jokin aika sitten ja nyt ku ne testailee eri merkkejä niin ei siitä vaan tuu mitään ku ei ne osaa käyttää :| .

Meillä on tuo gracon telakallinen kaukalo vm 2008 ja tyytyväisiä ollaan oltu. Tilava kaukalo.

Kiva ku toisilla kelan kans homma toimii nopeesti. Mulla ei sillä laitoin hakemukset viime torstaina ja ei ainaka vielä tänään päivällä näkyny päätöksiä.

Mä tykkäisin tytön nimeks Adele mutta isäntä ei oo hyväksyny. Pojan nimee tosin tässä tarvii tosissaan alkaa miettimään et päästään ristiäisiin mennes siitä yhteisymmärrykseen. Sairaalan esitietokaavake odottaa tuossa lähettämistä mutta ne nimet siitä puuttuu.

Nepsus ja Hippu 23+4
 

Yhteistyössä