Poikaa puukotettiin vaatteiden takia...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, mä tiedän että pojat on poikia ja tytöt tyttöjä.
Mun lapset on yksilöitä. Jokainen omanlaisensa.
Jos poika haluaa olla prinsessa naamiaisissa, hän saa olla.
Hän saa myös leikkiä batmania kera viitan ja mielikuvituksen. Tyttö saa leikkiä roboteilla poikien kans ja pojat saa leikkiä barbeilla ja nukeilla. Ihan mitä mielikuvitus vaan kehittää.
Itsetunto ei kehity mihinkään jos mä kiellän poikia tekemästä jotain tyttömäistä, koska siitä saatetaan kiusata.
Meillä saa jokainen olla sellanen ku haluaa.
Ihmisellä joka kiusaa toista on jotain vialla. Anteeks nyt vaan.

Lueppa tekstisi uudelleen. Kumoat toiseksi viimeisellä lauseella koko tekstisi. Eli sinä saat kuitenkin sanoa sitten minulle että minussa on jotakin vikaa kun kiusaan toisia?

Eli siis sinä voit tässä muutaman muun kanssa haukkua minua ja minun mielipiteitäni, vaan sinun poikaasi eikä hänen mielipiteitä voi arvostella?

Mietihän nyt uudelleen :D
 
Mun poikaa kiusattiin pinkistä paidasta, poika ei enään halunnut sitä pukea ja en tietenkään pakottanut. Ihmettelen, eikö tämä pikkupoika uskaltanut vanhemmilleen sanoa, ettei halua niitä vaatteita päälleen: / Vai yrittävätkö vanhemmat väkisin saada pienen lapsen itsetunnon niin vahvaksi, että kiusaamisesta huolimatta haluaisi niihin vaatteisiin pukea, ei se väkisin onnistu vaikka me aikuiset kuinka yrittäisimme.
 
[QUOTE="hmmm";23145337]Älä nyt höpötä. Ei normaali lapsi sentään veitsellä iske niskaan toista lasta. Kyllä silloin niin lapsen kasvattaneet vanhemmat kuin lapsi on sairas.[/QUOTE]

Katsos se on sitä nykyaikaa. Kun lapsi saa tehdä sitä mitä haluaa. Kun vanhemmalla ei ole älyä tehdä parhaaksi lapsen kannalta vaan annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan.
 
Pojat saa mun mielestä käyttää vaikka kukkamekkoa, jos haluavat, mutta nimenomaan vaan jos haluavat. Tiedän tapauksia, että poika itse haluais niitä halveksittuja batman-paitoja, sun muita pojille suunnattuja, mutta äiti ei suostu ostamaan kun "ne on niin kauheen rumia".
 
[QUOTE="huhhuh";23145339]Lueppa tekstisi uudelleen. Kumoat toiseksi viimeisellä lauseella koko tekstisi. Eli sinä saat kuitenkin sanoa sitten minulle että minussa on jotakin vikaa kun kiusaan toisia?

Eli siis sinä voit tässä muutaman muun kanssa haukkua minua ja minun mielipiteitäni, vaan sinun poikaasi eikä hänen mielipiteitä voi arvostella?

Mietihän nyt uudelleen :D[/QUOTE]

Myönnät siis kiusaavasi? Laitetaankos asia sitten vaikka näin, että "sinulla on varmasti paha olla, me kaikki säälitään sua"?
 
[QUOTE="huhhuh";23145296]Teillä taitaa mammat olla pahasti hukassa se fakta että lapset imee vaikutteet ympäristöstään. Jos kotona ei ole mitään muuta tarjolla kun ne pinkit vaatteet, tyttömäiset lelut ja harrastukset lapsi oppii kyllä ajan mukaan niistä luultavasti pitämään.

Vaikka se olisi kuinka hänen sukupuoli identiteettiään vastaan. Sen sijaan että kannustaisit poikaa vetämään pinkit päälleen oletko koskaan kokeillut laittaa poikaa isin kanssa remonttihommiin? Tekemään jotakin hitusen miehisempää puuhaa kuin kynsilakan laitto?

Selkeästi ne perheet joissa esikoinen on tyttö ja talo täynnä tyttöjen tavaraa ja tyttöjen puuhia pojat oppii niistä tyttöjen leikeistä pitämään. Ja tyttöjen väreistä.

Sama toimii toisinkin päin. Jos esikoinen on poika, talo täynnä monsteriautoja jne niin kylläpä se tyttö luontevasti leikkii niillä monstereilla. Ja jos kukaan eikä mikään anna innostusta niihin tyttöjen leikkeihin niin auttamatta ne autot jne jäävät mielekkäämmiksi. Koska niihin on kasvettu.[/QUOTE]

No sulla nyt ei taida olla edes lapsia kun et selvästikään mistään mitään tiedä. Onko tullu mieleen että lapsetkin ovat omia yksilöitään,omanlaisiaan persoonia? Mun poika osaa kyllä erittäin selvästi itse sanoa mitä haluaa ja mitä ei. Meillä ei ole tyttöjä,mutta jotenkin kummassa se poika on jotain kautta kiintynyt punaiseen väriin. Jännä juttu,kun mä itse käytän aika paljon mustaa ja ruskeaa. Lapset ei tosiaan ole niin tyhmiä ja yksiulotteisia kuin mitä sä kuvittelet. Siihen,että poika haluaa leikkiä prinsessaa,saattaa riittää vaikka yksi jakso Tuttiritaria ja mielikuvitus ja ideat hoitavat loput. Miksi tälläinen pitäisi kieltää,miksi se on niin paha? Puhutaan kuitenkin pienistä lapsista,jotka itse kyllä tietävät ovatko tyttöjä vai poikia.
 
[QUOTE="huhhuh";23145296]Teillä taitaa mammat olla pahasti hukassa se fakta että lapset imee vaikutteet ympäristöstään. Jos kotona ei ole mitään muuta tarjolla kun ne pinkit vaatteet, tyttömäiset lelut ja harrastukset lapsi oppii kyllä ajan mukaan niistä luultavasti pitämään.

Vaikka se olisi kuinka hänen sukupuoli identiteettiään vastaan. Sen sijaan että kannustaisit poikaa vetämään pinkit päälleen oletko koskaan kokeillut laittaa poikaa isin kanssa remonttihommiin? Tekemään jotakin hitusen miehisempää puuhaa kuin kynsilakan laitto?

Selkeästi ne perheet joissa esikoinen on tyttö ja talo täynnä tyttöjen tavaraa ja tyttöjen puuhia pojat oppii niistä tyttöjen leikeistä pitämään. Ja tyttöjen väreistä.

Sama toimii toisinkin päin. Jos esikoinen on poika, talo täynnä monsteriautoja jne niin kylläpä se tyttö luontevasti leikkii niillä monstereilla. Ja jos kukaan eikä mikään anna innostusta niihin tyttöjen leikkeihin niin auttamatta ne autot jne jäävät mielekkäämmiksi. Koska niihin on kasvettu.[/QUOTE]

Sulla alkaa paketti hajota käsiin. Ensi ongelma on vaaleanpunaiset vaatteet, sitten oikean miehen mallin puuttuminen ja nyt sitten koko talo on täynnä ämmien leluja eikä poikaparka voi koskaan kokea poikana olemista. Seuraavaksi varmaan kenelläkään kaksplussan mammalla, joka käyttää lapsellaan silloin tällöin vaaleanpunaista ole muuta poikalapsen huoneessa kuin röyhelöitä, hellokittyä ja niitä tyttöjen leluja.

Miten autot leluina ja pinkki paita siis romuttaa lasten identiteetin? Sehän on se normaali tilanne...

Ei tästä provosta nyt tullut yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan. Minun mielestä ihmisellä, joka kiusaa toista, on joku vialla. Hyvin pahoillani olen jos se kolahti. Tuntuuko susta että sulla olis joku vialla? Eli sinunko mielestä on ihan ok kiusata toista?
Miksi toista ihmistä pitää saada kiusata? Miksi?
Miksi ihmistä pitäisi saada kiusata vaikkapa siitä pinkistä paidasta? Kynsilakasta? Miksi? Kerro minulla.

Eikö sillon oo jotain vialla jos kiusaa toista?
 
En mä koe teitä kiusaavani. Vaan herättelen ajatuksia. Ja tuo nyt oli vain esimerkki. Samallalaillahan sinä pidät jotakin ihmistyyppiä viallisena, miksei joku pidä juuri sitä sinun poikaasi sitten viallisena?

Ja nalkuttava talonmies voisi lukea uudelleen aloitusviestin, siellähän jo viittasin pinkin värin lisäksi harrastuksiin kuten baletti, sekä muihin leikkeihin kuten mekkojen pukemiseen. Että kellähän se paketti on kadoksissa ;)
 
[QUOTE="huhhuh";23145296]Teillä taitaa mammat olla pahasti hukassa se fakta että lapset imee vaikutteet ympäristöstään. Jos kotona ei ole mitään muuta tarjolla kun ne pinkit vaatteet, tyttömäiset lelut ja harrastukset lapsi oppii kyllä ajan mukaan niistä luultavasti pitämään.

Vaikka se olisi kuinka hänen sukupuoli identiteettiään vastaan. Sen sijaan että kannustaisit poikaa vetämään pinkit päälleen oletko koskaan kokeillut laittaa poikaa isin kanssa remonttihommiin? Tekemään jotakin hitusen miehisempää puuhaa kuin kynsilakan laitto?

Selkeästi ne perheet joissa esikoinen on tyttö ja talo täynnä tyttöjen tavaraa ja tyttöjen puuhia pojat oppii niistä tyttöjen leikeistä pitämään. Ja tyttöjen väreistä.

Sama toimii toisinkin päin. Jos esikoinen on poika, talo täynnä monsteriautoja jne niin kylläpä se tyttö luontevasti leikkii niillä monstereilla. Ja jos kukaan eikä mikään anna innostusta niihin tyttöjen leikkeihin niin auttamatta ne autot jne jäävät mielekkäämmiksi. Koska niihin on kasvettu.[/QUOTE]

Meillä on esikoinen poika. On monsteriautoa ja muuta robottia. Pojat on tehny remonttihommia ja vielä äitin kans :O
Silti, oi silti pojat saattaa leikkiä tyttöjen leikkiä. Olla prinsessoja ja pukea punasen paidan päälle. Ihan oma-aloitteisesti ja omasta halusta.
 
[QUOTE="huhhuh";23145426]En mä koe teitä kiusaavani. Vaan herättelen ajatuksia. Ja tuo nyt oli vain esimerkki. Samallalaillahan sinä pidät jotakin ihmistyyppiä viallisena, miksei joku pidä juuri sitä sinun poikaasi sitten viallisena?

Ja nalkuttava talonmies voisi lukea uudelleen aloitusviestin, siellähän jo viittasin pinkin värin lisäksi harrastuksiin kuten baletti, sekä muihin leikkeihin kuten mekkojen pukemiseen. Että kellähän se paketti on kadoksissa ;)[/QUOTE]

Hmm... kellähän. Anna kun mietin.


No nyt tulin siihen tulokseen, että sulla.
 
[QUOTE="huhhuh";23145296]Teillä taitaa mammat olla pahasti hukassa se fakta että lapset imee vaikutteet ympäristöstään. Jos kotona ei ole mitään muuta tarjolla kun ne pinkit vaatteet, tyttömäiset lelut ja harrastukset lapsi oppii kyllä ajan mukaan niistä luultavasti pitämään.
[/QUOTE]


Meidän teinit eivät vieläkään tykkää mustasta, vaikka suurinosa teineistä tuntuu mustiin pukeutuvan. Johtuukohan se siitä, että mä itse en tykkää mustasta ja olen vältellyt mustaa ja muitakin synkkiä värejä niin pukeutumisessa kuin sisustuksessa. Itseasiassa mä oon odotellut, että milloi jollekin lapselleni tulee protestivaihe ja haluaa oikein äidin kiusaksi pukeutua täysimustiin.
 
[QUOTE="huhhuh";23144893]Ja se ihmeellinen käsitys että kyllä nuo isosiskon vanhat reimatecit muta vaaleenpunanen sopii pojallekkin oikeen hyvin on kanssa hyvin ihmeellinen. Niistä näkee kilometrin päähän että ne kuuluu tytölle.

Mutta mikäs se siinä kun siinä saattaa säästää kymmeniä euroja. Lapsen kiusaaminenhan on aivan toisarvoinen asia sen säästön edellä.[/QUOTE]

Teidän taloudessa taitaa muutenkin mies olla perheen pää, äiti kulkee essussa kotona hellan vierestä poistumatta ja muistaa käyttää hametta, koska naisten kuuluu? ristus mitä juttua, taidat olla pohjois-pohjanmaalta
 
Jotkut lapset haluaa. Jotkut lapset on erilaisia. Eikös pitäisi saada mennä, ilman, että kiusataan? Vai entä jos jotain lasta kiusataan nenän mallista, niin pitäskö mennä leikkaukseen, ettei kiusata?

Niin no, tuohon nenäänhän sinä et vanhempana juuri voi vaikuttaa. Siksipä sinun tulisikin miettiä annatko toisille lapselle tietentahtoen lisää aseita kiusaamiseen, tuon nenän lisäksi.

Ja tässä vaiheessa se aiemmin tyrmätty itsensä puolustaminen astuu kehiin...
 
[QUOTE="huhhuh";23145448]Niin no, tuohon nenäänhän sinä et vanhempana juuri voi vaikuttaa. Siksipä sinun tulisikin miettiä annatko toisille lapselle tietentahtoen lisää aseita kiusaamiseen, tuon nenän lisäksi.

Ja tässä vaiheessa se aiemmin tyrmätty itsensä puolustaminen astuu kehiin...[/QUOTE]

Onko itsensä puolustamista sitten se vaatteen vaihto? Eikö se ole enemmänkin taipumista? Ja kyllä nenällekin jotain voi. Nykyään leikataan ihan mitä vaan, korvaleikkauksetkin ovat tosi yleisiä.
 
[QUOTE="huhhuh";23145426]En mä koe teitä kiusaavani. Vaan herättelen ajatuksia. Ja tuo nyt oli vain esimerkki. Samallalaillahan sinä pidät jotakin ihmistyyppiä viallisena, miksei joku pidä juuri sitä sinun poikaasi sitten viallisena?

Ja nalkuttava talonmies voisi lukea uudelleen aloitusviestin, siellähän jo viittasin pinkin värin lisäksi harrastuksiin kuten baletti, sekä muihin leikkeihin kuten mekkojen pukemiseen. Että kellähän se paketti on kadoksissa ;)[/QUOTE]

Niin, ihmimsellä joka kiusaa toista, on joku vialla. Eikä se tarkota sitä että sillä olis häntä tai jotain. Vaan se, että pitää kiusata toista, se kielii siitä, että jotain häikkää on.
 
Jotkut lapset haluaa. Jotkut lapset on erilaisia. Eikös pitäisi saada mennä, ilman, että kiusataan? Vai entä jos jotain lasta kiusataan nenän mallista, niin pitäskö mennä leikkaukseen, ettei kiusata?


Itse ainakin jossain vaiheessa lapsuuttani olisin halunnut vaihtaa nenänikin, kun se mielestäni oli vääränmallinen. Tietenkään kenenkään ei pitäisi kiusata, ei vaatteista eikä nenistä ei mistään, mutta valitettavasti kiusaaminen kuuluu ihmisluontoon (en ymmärrä miksi) ja kokonaan sitä ei saa pois, vaan sitä täytyy oppia sietämään. Lapsi ei kuitenkaan luonnostaan osaa sietää, vaan siihen tarvitaan aikaa ja malttia.
 
Teidän taloudessa taitaa muutenkin mies olla perheen pää, äiti kulkee essussa kotona hellan vierestä poistumatta ja muistaa käyttää hametta, koska naisten kuuluu? ristus mitä juttua, taidat olla pohjois-pohjanmaalta

Ja siinä paraskin jeesustelija, nälvit jo paikkakuntia :D
Ei, en ole sieltäpäinkään. Mutta kyllähän se nälviminen näkyy sultakin onnistuvan.

Pitäsiköhän sinun vanhempiesi miettiä miten sinut ovat kasvattaneet? Vai etteikö sittenkin ole niin että minä nyt provoamisellani kaivan sitä verta nenästäni?
 

Yhteistyössä