Poikaa puukotettiin vaatteiden takia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
Pikkupoikaa puukotettiin vaaleanpunaisten vaatteiden takia | Perhe | Iltalehti.fi

Oikeasti. Mitä liikkuu vanhempien mielessä jotka kasvattavat lapset sukupuolettomiksi, käyttämään vaaleanpunaisia vaatteita ja tanssimaan balettia jos kyseessä on poika????

Miten palstan äidit, jotka myöntävät ostavansa pojilleen vaatteet tyttöjen osastolta, ja antavat pitää kotona mekkoja aikovat estää tämän kaltaiset tapahtumat? Kun kiusaustahan siitä seuraaa, ilman muuta.

[QUOTE="suski";23144676]Mitäköhän on tapahtunut niiden vanhempien päässä, jotka kasvattavat lapsensa puukottamaan toisia...?[/QUOTE]

Tämä on minunkin mielestäni se oleellisempi kysymys.

Oikeasti, vika on vanhemmissa jotka eivät kykene opettamaan lapsilleen, että erilaisuus ei ole sairaus tai rikos.

Mutta eiväthän vanhemmat itsekään sitä usein tajua, miten siis osaisivat opettaa sen lapsilleen?

No eihän tää oo paska provo. Oikeasti tapahtunut näin, siksi kysyinkin miten aiotte estää tällaista tapahtumasta omalle pojallenne jolla on ne vaaleenpunaset paidat ja tyttöjen housut?

Onko itua asettaa lapsi tietentahtoen kiusauksen kohteeksi?

Kiusaaminen ja väkivalta on toki inhottavaa ja väärin, mutta pöytäveitsellä (käsitin tämän tarkoittavan ihan tavallista ruokaveistä) sohiminen tuskin on puukotus..
Mutta onko vika lapsen vanhempien tosiaankin? Eikä ollenkaan niiden toisten lasten, jotka kiusasivta, ja joiden IDIOOTTIVANHEMMAT ovat kasvattaneet ne niin, että toisen kiusaaminen, tuosta tai mistä tahansa muusta syystä, on okei?
Eikä ollut tarhahenkilökunnan vika, kun eivät puuttuneet kiusaamiseen?
Tsiisus.
Yks mun lapsista sattuu olemaan poika, joka just tuossa vieressäni tekeee lähtöä kouluun vaalenapunainen paita päällä. Ei ongelmaa. Hän on juuri sellainen kuin haluaakin olla, saa tykätä asioista joista juuri hän tykkää.. ja koskaan en ketään lapsistani kehottaisi tekemään jotain toisin, muuttamaan persoonaansa, tai teeskentelemään mieltymyksistään, koska joku kiusaa.
Aina se syy kiusaamiseen löytyy, jos niin halutaan. Jos se ei ole vaalenapunainen väri, se voi olla vääränlaiset lenkkarit, iso nenä, silmälasit, mikä vain.
Vai kirjoittaisitko vakavissasi samanlaisen tekstin, jos jotakuta lasta olisi kiusattu tarhassa siksi, että hän käyttää silmälaseja tai lenkkarit olivat väärää merkkiä?

[QUOTE="huhhuh";23144644]Pikkupoikaa puukotettiin vaaleanpunaisten vaatteiden takia | Perhe | Iltalehti.fi

Oikeasti. Mitä liikkuu vanhempien mielessä jotka kasvattavat lapset sukupuolettomiksi, käyttämään vaaleanpunaisia vaatteita ja tanssimaan balettia jos kyseessä on poika????

Miten palstan äidit, jotka myöntävät ostavansa pojilleen vaatteet tyttöjen osastolta, ja antavat pitää kotona mekkoja aikovat estää tämän kaltaiset tapahtumat? Kun kiusaustahan siitä seuraaa, ilman muuta.[/QUOTE]

Enemmän minua ihmetyttää mitä liikkuu sellaisten vanhempien mielessä, jotka opettavat lapsensa puukottamaan toisia lapsia siksi, että näillä "väärän väriset" vaatteet tai erilaiset harrastukset kuin itsellä.

Mä kun voisin lyödä vetoa ettei monikaan poika joka tänäaamuna vetää tyttöjen housut jalkaan kauheasti haluaisi niitä tyttöjen housuja. Kun vanhemmat ne vaatteet heille kaupasta valitsee.

Ja valintakriteerinä kivat värit tyttöjen osastolla. Kivat värit, siis kenelle?

[QUOTE="huhhuh";23144703]No eihän tää oo paska provo. Oikeasti tapahtunut näin, siksi kysyinkin miten aiotte estää tällaista tapahtumasta omalle pojallenne jolla on ne vaaleenpunaset paidat ja tyttöjen housut?

Onko itua asettaa lapsi tietentahtoen kiusauksen kohteeksi?[/QUOTE]

Se poikahan halusi itse käyttää vaaleanpunaisia vaatteita. Ei niitä vanhemmat väkisin sille tunkenut päälle. Ja vaaleanpunainen on vain väri muiden joukossa, väkivalta sen sijaan aina tuomittavaa niinkuin kiusaaminenkin. Kynsilakka tai mekon käyttökään ei ketäänn satuta

[QUOTE="huhhuh";23144736]Mä kun voisin lyödä vetoa ettei monikaan poika joka tänäaamuna vetää tyttöjen housut jalkaan kauheasti haluaisi niitä tyttöjen housuja. Kun vanhemmat ne vaatteet heille kaupasta valitsee.

Ja valintakriteerinä kivat värit tyttöjen osastolla. Kivat värit, siis kenelle?[/QUOTE]

Ja minä aikuisena miehenäkin pidän välillä pinkkiä paitaa.

"Kynsilakka tai mekon käyttökään ei ketään satuta"

Niin kenen mielestä? Kyllä tämä poika ei enää kerro kynsilakkaa käyttävänsä, eikä varmaan pue vaaleenpunasta päälleen.

Monesti palstalta saa lukea kuinka äidit pukevat poikansa tyttöjen vaatteisiin ja pojalla viel vaaleet enkelinkiharat. Ei ihme jos on maailma pahasti vääristynyt.

"poika nimeltä Päivi, eikä tiennyt onko Romeo ja Julia...."

Oletko nyt tosissasi noin hullu? Poikaa puukotetaan sen tähden, että pitää kulttuurissamme tyttömäiseksi määritellyn värisiä vaatteita, ja sinun mielestäsi syys on niiden vaatteiden käyttäjässä, ei puukottajassa!!!
Ihanan suvaitsevaa ajatusmallia. Puukkoa vain kaikille, jotka vähän poikkeavat laumasta.

Eli taas päästään tähän palstatotuuteen, vika on aina kiusatussa mitä nyt provosoi niitä kiusaajia.
Suurin synti on olla oma itsensä. Aina pitäisi ahtautua siihen samaan muottiin kun muut. Jos poikkeat siitä millään tapaa niin itseäsihän saat syyttää jos joku hyökkää kimppuun. Toi ajatusmaailma on ihan sairas.
Kotoahan lapsi oppii sen pystyykö hyväksymään erilaiset ihmiset.

[QUOTE="huhhuh";23144736]Mä kun voisin lyödä vetoa ettei monikaan poika joka tänäaamuna vetää tyttöjen housut jalkaan kauheasti haluaisi niitä tyttöjen housuja. Kun vanhemmat ne vaatteet heille kaupasta valitsee.

Ja valintakriteerinä kivat värit tyttöjen osastolla. Kivat värit, siis kenelle?[/QUOTE]

Mites esim. nuoret tytöt, jotka eivät halua meikata, pitävät tukan siilipituisena ja pukeutuvat esim. poikien farkkuihin? PItäisikö heitäkin puukottaa, että oppisivat pukeutumaan kuten tytön kuuluu?

Mun poika pukeutuu just niinkuin tykkää, eli värikkäästi. Mutta se on kasvatettu myös puolustautumaan kiusaajia vastaan. Samoin mun tytöt. Tokaluokkalaisilla pojilla ei ole pokkaa tulla kumppareilla kouluun kun muut kiusaa. Mun tyttö pistää kumpparit jalkaansa ja on onnellinen kun jalat pysyy kuivina. Eikä kertaakaan kukaan ole tullut poikkipuolista sanaa sanomaan niistä tytölle. Tai fleecetakista jota pitää näillä pakkasilla koska ei halua jäätyä.

Kyllä mun pojat vetää ihan omatoimisesti pinkit sukkahoust jalkaan tai tyttöjen paidan päällensä jos siltä niistä tuntuu. Mutta niitä ei olekaan aivopesty siihen että tytöillä on omat värit ja kuosit ja pojilla omansa.

Mikä ihmeen vika vaaleanpunaisessa on? Pahoinpitelyssä sen sijaan on paljonkin vikaa. Luultavasti muut lapset olivat kateellisia, etteivät itse saaneet pitää vaaleanpunaista.

Munkin poika pitää vaaleanpunaisesta. Mutta vaan tietystä sävystä, se on tosi tarkka vaatteistaan muutenkin.

Yhteistyössä