Poikaa puukotettiin vaatteiden takia...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No taitaa ap:n oma nico-petteri olla kylän pahin kiusaaja itse.

Ei löydy Nico_Betteriä tästä talosta, ja jos löytyisi, ei sillä olisi vaaleanpunaisia vaatteita. Kun niitä vaatteita löytyy kivan näköisiä omalle sukupuolelleen sopivissa väreissäkin.

Kukaan ei hämmästele jos transuja pieksetään kadulla. Kuinka tämä nyt siitä eroaa muutenkuin tekijoiden iän puolesta?
 
[QUOTE="huhhuh";23144820]Ei löydy Nico_Betteriä tästä talosta, ja jos löytyisi, ei sillä olisi vaaleanpunaisia vaatteita. Kun niitä vaatteita löytyy kivan näköisiä omalle sukupuolelleen sopivissa väreissäkin.

Kukaan ei hämmästele jos transuja pieksetään kadulla. Kuinka tämä nyt siitä eroaa muutenkuin tekijoiden iän puolesta?[/QUOTE]

Kyllä minä ihmettelisin jos transuja hakattaisiin kaduilla.. Eletäänkö me kongossa?
 
[QUOTE="huhhuh";23144820]Ei löydy Nico_Betteriä tästä talosta, ja jos löytyisi, ei sillä olisi vaaleanpunaisia vaatteita. Kun niitä vaatteita löytyy kivan näköisiä omalle sukupuolelleen sopivissa väreissäkin.

Kukaan ei hämmästele jos transuja pieksetään kadulla. Kuinka tämä nyt siitä eroaa muutenkuin tekijoiden iän puolesta?[/QUOTE]

No se sun nico-betteri nyt vaan on sellainen mutta mitä muuta voi odottaa noin typerältä vanhemmalta. jätteestä syntyy aina lisää ongelmia.
 
[QUOTE="huhhuh";23144703]No eihän tää oo paska provo. Oikeasti tapahtunut näin, siksi kysyinkin miten aiotte estää tällaista tapahtumasta omalle pojallenne jolla on ne vaaleenpunaset paidat ja tyttöjen housut?

Onko itua asettaa lapsi tietentahtoen kiusauksen kohteeksi?[/QUOTE]

Ihan miesten osalstolla myydään vaaleanpunaisia villapaitoja, kauluspaitoja, t-paitoja ja kravatteja. Niin stokkalla kuin henkkamaukalla. Miksi aikuiset miehet kykenevät niitä pukemaan? Viime kevään oli paljon korallia, mikä on minusta ihan vaaleanpunaiseen viitattava väri.

Mieheni kykenee käyttämään vaaleanpunaista kauluspaitaa ilman että häntä puukotetaan. Ajattelin, että myös poikani pystyy sen tekemään.
 
Tapaus on tietysti hyvin ikävä eikä mikään tee oikeutusta kiusaajien toimille.
Mutta kun maailma nyt vaan ei ole täydellinen eikä toisten kasvatusmetodeihin voi puuttua niin miksi kaivaa tieten tahtoen verta nenästään?
Korostan vielä toistamiseen että vika on yksinomaan kiusaajien ja heidän kasvatuksensa.
 
[QUOTE="vieras";23144831]Kyllä minä ihmettelisin jos transuja hakattaisiin kaduilla.. Eletäänkö me kongossa?[/QUOTE]

Ei eletä. Ihan suomessa. Kovin on heikoilla hangilla tietämys jos ei ole käsitystä että sellaista tapahtuu.
 
Ja se ihmeellinen käsitys että kyllä nuo isosiskon vanhat reimatecit muta vaaleenpunanen sopii pojallekkin oikeen hyvin on kanssa hyvin ihmeellinen. Niistä näkee kilometrin päähän että ne kuuluu tytölle.

Mutta mikäs se siinä kun siinä saattaa säästää kymmeniä euroja. Lapsen kiusaaminenhan on aivan toisarvoinen asia sen säästön edellä.
 
Ap taitaa olla vähän urpo!! Ihan suoraan sanottuna.
Huomattavasti oleellisempi kysmys on: minkälaisen kasvatuksen on saanut eskarilainen, joka
PUUKOTTAA (tai edes sohii tylsälläkin veitsellä) toista!!??

Ei ole ihme, jos lapset on nykyään niin sekaisin ja huonosti voivia, kun jo joidenkin vanhemmat asenne on jo se, että puukotus oli uhrin tai hänen vanhempiensa vika. "Mitäs käyttää vaaleanpunaisia vaatteita, oma vika!" Ei voi olla todellista!!

Tanssin muuten itse balettia lapsena ammaattiin johtavassa koulussa ja siellä oli myös poikien luokat, joissa oli poikia ihan yhtä paljon kuin tyttöjä omalla luokallaan. Ihan aikuisten ihmisten käsitykset baletin tanssimisesta on todella rajoittuneet ja kieroutuneet, kuten ilmeisesti myös ap:n. Tunnen miestanssijoita, joista suurin osa on ihan heteroita, lisätään se nyt tähän vielä.

Onko ap sitä mieltä, että erilailla pukeutuvaa ihmistä saa puukottaa??

Aika hankalassa tilanteessa tuossa ovat vanhemmatkin, jos lapsi itse ehdottomasti haluaa pukeutua vaaleanpunaiseen...Pitäisikö vanhempien kieltää se? Pakottaa pukeutumaan siihen vanhaan kunnon siniseen, joka on "oikeiden poikein" väri?
 
Mitä vikaa pinkissä on?

Meillä saa olla lapsetki ihan omanlaisiansa.
Nuorin poika oli päiväkodin naamiaisissaki prinsessa muiden poikien ollessa batmanejä ja supermiehiä. Puukkoa odotellessa.

Kiusaaminen opitaa kotoa.
 
[QUOTE="huhhuh";23144893]Ja se ihmeellinen käsitys että kyllä nuo isosiskon vanhat reimatecit muta vaaleenpunanen sopii pojallekkin oikeen hyvin on kanssa hyvin ihmeellinen. Niistä näkee kilometrin päähän että ne kuuluu tytölle.

Mutta mikäs se siinä kun siinä saattaa säästää kymmeniä euroja. Lapsen kiusaaminenhan on aivan toisarvoinen asia sen säästön edellä.[/QUOTE]

Vastaappas nyt vielä, miksi kaupasta ei saa ostaa vaaleanpunaisia miestenvaatteita. Älä fixaudu nyt virttyneisiin reimatekkeihin.
 
[QUOTE="huhhuh";23144982]villi veikkaus ettei tarvitse montaa vuotta odotella kiusauksen alkamista...[/QUOTE]

Todella surullista että ihan oikeesti aikuiset ihmiset ajattelee noin.
Ketään, ei ketään saa kiusata vaikka olis kolmas silmä otsassa ja se sattuis olemaan vaaleenpunanen.
On aikuisten asia puhua kiusauksesta, kitkeä se pois, opettaa edes omat lapset hyväksymään erilaiset ihmiset.
 
[QUOTE="huhhuh";23144820]Ei löydy Nico_Betteriä tästä talosta, ja jos löytyisi, ei sillä olisi vaaleanpunaisia vaatteita. Kun niitä vaatteita löytyy kivan näköisiä omalle sukupuolelleen sopivissa väreissäkin.
[/QUOTE]

Ei väreillä ole sukupuolta.
 
Vastaappas nyt vielä, miksi kaupasta ei saa ostaa vaaleanpunaisia miestenvaatteita. Älä fixaudu nyt virttyneisiin reimatekkeihin.

Jos mies haluaa itse pukea vaaleanpunaista pukekoon. Kun hän sen itse haluaa pukea, osaa puolustaa itseään tarvittaessa, eikä välitä mahdollisesta pilkasta.

Eri asia on lapsi, jolla ei ole kykyä puolustaa itseään, ja ennenkaikkea lapsi joka ei syvällä sisimmässään voi enempää inhota sitä pinkkiä paitaa ja tyttöjen housuja, mutta pitää niitä ihan mamman mieliksi.

Lapsi joka rakentaa vasta omaa identiteettiään ja oppii tässä iässä sukupuolten erot. Sillon suurin mahdollinen vikatikki voi olla ne pinkit tyttöjen housut.

a, olen huono lapsi koska minua kiusataan
b, en tiedä olenko tyttö vai poika, minussa täytyy olla jotain vialla.
 
[QUOTE="eve";23144706]Mitenkään tapahtunutta väheksymättä on lehti taas keksinyt vetävän otsikon.[/QUOTE]

Niinpä. Vähän kuten eilen uutisoitiin, että lapsen pää jäi bussin ovien väliin. Kyllä sellaisesta otsikosta sai käsityksen, että lapselle olisi käynyt huonostikin. Kävin sitten miettimään, että meidänkin lapsi on kerran jäänyt oven väliin, kun itse tein sen virheen, että menin ensimmäisenä ovesta ulos ja lapsi vasta perässä.
 
[QUOTE="huhhuh";23145023]Jos mies haluaa itse pukea vaaleanpunaista pukekoon. Kun hän sen itse haluaa pukea, osaa puolustaa itseään tarvittaessa, eikä välitä mahdollisesta pilkasta.

Eri asia on lapsi, jolla ei ole kykyä puolustaa itseään, ja ennenkaikkea lapsi joka ei syvällä sisimmässään voi enempää inhota sitä pinkkiä paitaa ja tyttöjen housuja, mutta pitää niitä ihan mamman mieliksi.

Lapsi joka rakentaa vasta omaa identiteettiään ja oppii tässä iässä sukupuolten erot. Sillon suurin mahdollinen vikatikki voi olla ne pinkit tyttöjen housut.

a, olen huono lapsi koska minua kiusataan
b, en tiedä olenko tyttö vai poika, minussa täytyy olla jotain vialla.[/QUOTE]

Ei sukupuolten erot ole missään vaatteiden väreissä hei! Eikö äitisi opettanut sinulle, että katso jalkojesi väliin, niin tiedät, kumpi olet, ellet ole hermafrodiitti.
 
[QUOTE="huhhuh";23145023]Jos mies haluaa itse pukea vaaleanpunaista pukekoon. Kun hän sen itse haluaa pukea, osaa puolustaa itseään tarvittaessa, eikä välitä mahdollisesta pilkasta.

Eri asia on lapsi, jolla ei ole kykyä puolustaa itseään, ja ennenkaikkea lapsi joka ei syvällä sisimmässään voi enempää inhota sitä pinkkiä paitaa ja tyttöjen housuja, mutta pitää niitä ihan mamman mieliksi.

Lapsi joka rakentaa vasta omaa identiteettiään ja oppii tässä iässä sukupuolten erot. Sillon suurin mahdollinen vikatikki voi olla ne pinkit tyttöjen housut.

a, olen huono lapsi koska minua kiusataan
b, en tiedä olenko tyttö vai poika, minussa täytyy olla jotain vialla.[/QUOTE]

c, ole oma itsesi, älä välitä kiusajista.

Sulla on nyt vähän viallinen tuo sun järjenjuoksu.
Pienen lapsen ei tietenkään tarvi osata puolustautua kiusaajilta. Kuten ei aikuisen ihmisenkään. Ei kenenkään.
 
Heh, mites mun ekaluokkalainen tyttö joka halus lyhyen tukan?
Tänään lähti kouluun musta paita päällä.
Puukkoa odotellessa.

Tytöillä tuo vaatteiden värien raja ei ole niin selkeä kuin pojilla. Eikä muukaan esim hiusten pituus ole niin ratkaiseva tekijä. Kun poika ei ole sama kuin tyttö. Luulisi sinun sen vanhempana tajuavan kuinka erilaisia he ovatkaan.

Ellet tosin puserra siihen samaan muotiin kaikkia lapsiasi, ja senhän käsityksen tästä nyt saa.
 

Yhteistyössä