Poikaa puukotettiin vaatteiden takia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huhhuh";23145426]En mä koe teitä kiusaavani. Vaan herättelen ajatuksia. Ja tuo nyt oli vain esimerkki. Samallalaillahan sinä pidät jotakin ihmistyyppiä viallisena, miksei joku pidä juuri sitä sinun poikaasi sitten viallisena?

Ja nalkuttava talonmies voisi lukea uudelleen aloitusviestin, siellähän jo viittasin pinkin värin lisäksi harrastuksiin kuten baletti, sekä muihin leikkeihin kuten mekkojen pukemiseen. Että kellähän se paketti on kadoksissa ;)[/QUOTE]

Sinä kyllä aloitit kysymällä, miten pinkkejä vaatteita ostavat mammat aikovat estää tulevat ongelmat....

"Miten palstan äidit, jotka myöntävät ostavansa pojilleen vaatteet tyttöjen osastolta, ja antavat pitää kotona mekkoja aikovat estää tämän kaltaiset tapahtumat? Kun kiusaustahan siitä seuraaa, ilman muuta. "

sen jälkeen mukaan tuli miehen malli (kynsilakat ja veriset pikkuhousunsuojat) ja lopulta lelutkaan eivät olleet enää poikien...

Kauas minusta siis päädyttiin niistä vaatteista. Olet siis huolestunut että vanhemmat, jotka pukevat poikalapsensa täysin vaaleanpunaiseen, mies on nössö nyssykkä ja lelut edustavat täysin perinteisin tyttöjen leluja, antavat harrastaa balettia, eivät anna lapselleen sopivaa roolimallia.

Oletko yhä sitä mieltä että se vaate siis romuttaa identiteetin vai vasta nämä kaikki yhdessä? Ihan erilainen kokonaisuus minusta.

Sulla alkaa paketti hajota käsiin. Ensi ongelma on vaaleanpunaiset vaatteet, sitten oikean miehen mallin puuttuminen ja nyt sitten koko talo on täynnä ämmien leluja eikä poikaparka voi koskaan kokea poikana olemista. Seuraavaksi varmaan kenelläkään kaksplussan mammalla, joka käyttää lapsellaan silloin tällöin vaaleanpunaista ole muuta poikalapsen huoneessa kuin röyhelöitä, hellokittyä ja niitä tyttöjen leluja.

Miten autot leluina ja pinkki paita siis romuttaa lasten identiteetin? Sehän on se normaali tilanne...

Ei tästä provosta nyt tullut yhtään mitään.

jeps :D
Ja paljastetaanpa nyt sellainenkin suuri salaisuus, että meidän perheessä, johon kuuluuu myös yks vaaleanpunaisesta tykkäävä poika, edes niillä tytöillä ei ole koskaan ollut hellokittyä eikä röyhelöä. Eivät nimittäin tykkää. Enkä muuten itekään taida omistaa kuin kaks pinkkiä vaatetta, joista toinen on pyjama..) Kaikkien suosikkileluja olleet erilaiset rakennuspalikat, legot, askartelut, piirtämiset, pehmoelukat ja muute eläinlelelut etc. Että en nyt sitten osaa keksiä, mikä tässä meni pieleen.
Vaan onneks palsta varmaan tietää! Kun täällä tiedetään paremmin sekin, mistä mun lapseni voi aidosti ja oikeasti tykätä ja olla kiinnostunut.

No joo. Tottakai siis nuo "puukottajat" olivat tässä niitä pahoja ja heitä ja heidän vanhempiaan pitäisi kasvattaa/opettaa suvaitsevaisemmiksi... mutta mutta, toisaalta, tuntien tämän maailman, kyllä tässä kuitenkin on vikaa noissa vanhemmissakin. Miksi tieten tahtoen kaivaa verta nenästään, kun voi olla kaivamattakin?

Oma poikani haluaa usein pukea mekon päälleen, mutta olemme hänelle selkeästi kertoneet, että kotona voit siskon mekkoja vähän kokeilla, mutta pojat eivät kyllä käytä sellaisia vaatteita. Samoin, en pue pojalleni siskon vanhoja kukkahellehattuja tai vaaleanpunaisia t-paitoja, vaikka hän niitä itse päälle haluaisikin. Ja siis, en ole koskaan pitänyt tärkeänä, että tyttöni olisi erityisen prinsessa tai poikani joku macho, aika paljon käyttävätkin ihan unisex-vaatteita. Sen verran kuitenkin katson velvollisuudekseni suojella pientä poikaani pahalta maailmalta, ettei vaatteiden takia tarvitse tulla kiusatuksi!

Itse ainakin jossain vaiheessa lapsuuttani olisin halunnut vaihtaa nenänikin, kun se mielestäni oli vääränmallinen. Tietenkään kenenkään ei pitäisi kiusata, ei vaatteista eikä nenistä ei mistään, mutta valitettavasti kiusaaminen kuuluu ihmisluontoon (en ymmärrä miksi) ja kokonaan sitä ei saa pois, vaan sitä täytyy oppia sietämään. Lapsi ei kuitenkaan luonnostaan osaa sietää, vaan siihen tarvitaan aikaa ja malttia.

Kummallinen ajattelutapa. Mä en ainakaan siedä sitä että mua kiusataan. Eikä tarvi mun lastenkaan sietää sitä että heitä kiustaaan. Eikä kenenkään muunkaan.

[QUOTE="huhhuh";23145502]Ymmärrän toki että sinä voisit viedä esikoululaisesi nenäleikkaukseen. Mutta kuitenkin suurimmalle osalle vanhemmista ajatus olisi aika kauhistuttava :)[/QUOTE]

Minä en vie lapsiani edes korvaleikkaukseen, vaikka on ulkonevat korvat. Mutta meillä lapset saakin olla semmoisia, minkälaisiksi ne on syntyneet. Ja me jokainen synnyttiin vaaleanpunaisina.

Mutta "huhhuh" sä et oo vieläkään antanu vastausta siihen, että mikä oikeuttaa kiusaamaan toista?

Miksi toista saa kiusata? Miksi toista satuttaa?

Ei mun mielestä mikään oikeutakkaan kiusaamiseen. Mutta se vaan valitettavasti kuuluu ihmisluontoon. Siksipä tulisi miettiä onko järkeä antaa toisille lisää eväitä kiusaamiseen.

Hyvin moni tässäkin ketjussa liputtaa sen puolesta ettei saa kiusata jne, mutta kuitenkin samaan hengevetoon haukkuu minua ääliöksi :D

[QUOTE="huhhuh";23145489]Ja siinä paraskin jeesustelija, nälvit jo paikkakuntia :D
Ei, en ole sieltäpäinkään. Mutta kyllähän se nälviminen näkyy sultakin onnistuvan.

Pitäsiköhän sinun vanhempiesi miettiä miten sinut ovat kasvattaneet? Vai etteikö sittenkin ole niin että minä nyt provoamisellani kaivan sitä verta nenästäni?[/QUOTE]

Pohjois-Pohjanmaa on maakunta, ei paikkakunta, mutta se nyt on samantekevä. Viittasin vain paikalliseen vanhoillisväestöön, jonka asenteet itsekin pohjalaisena hyvin tunnen. Ai niin, ja se alkuperäinen aihe - meillä leikkii tytöt ja pojat tasavertaisesti poneilla ja autoilla, käyttävät ihan minkä värisiä vaatteita haluavat, enkä ikinä ole kieltänyt poikaa pukemasta prinsessamekkoa niin halutessaan. Kiusaajilta osaavat itseään kyllä puolustaa, ja tietävät olevansa parempia.

Mua ainakin henkilökohtaisesti raivostuttaa miehet jotka pukeutuvat pinkkiin. En osaa oikein sanoa miksi. Kai siinä on jotain sitä että yhdistän pinkin tyttömäisyyteen ja miehissä pidän miehisyydestä. Ts. miehen pitää olla mies eikä mikään akka.

[QUOTE="kahden äiti";23145522]No joo. Tottakai siis nuo "puukottajat" olivat tässä niitä pahoja ja heitä ja heidän vanhempiaan pitäisi kasvattaa/opettaa suvaitsevaisemmiksi... mutta mutta, toisaalta, tuntien tämän maailman, kyllä tässä kuitenkin on vikaa noissa vanhemmissakin. Miksi tieten tahtoen kaivaa verta nenästään, kun voi olla kaivamattakin?

![/QUOTE]

Itse en vain tajua tätä mentaliteettia. Tuo on sama, kun perheväkivaltaa kohdanneelle sanoisi, että miksi kaivat tieten tahtoen verta nenästäsi nalkuttamalla, kun voisit olla hiljaa kaivamattakin?

[QUOTE="huhhuh";23145534]Ei mun mielestä mikään oikeutakkaan kiusaamiseen. Mutta se vaan valitettavasti kuuluu ihmisluontoon. Siksipä tulisi miettiä onko järkeä antaa toisille lisää eväitä kiusaamiseen.

Hyvin moni tässäkin ketjussa liputtaa sen puolesta ettei saa kiusata jne, mutta kuitenkin samaan hengevetoon haukkuu minua ääliöksi :D[/QUOTE]

Missä mä haukuin sua ääliöks?
Miks ei vanhemmat vois puuttua kiusaamiseen, kasvattaa lapsista suvaitsevaisia? Miks kiusaaminen pitää hyväksyä? Onko se oikein että lasta puukotetaan? Onko se oikein että lapsi ei saa olla oma itsensä?
Haluatko sä esittää jotain muuta mitä et oo?

Kummallinen ajattelutapa. Mä en ainakaan siedä sitä että mua kiusataan. Eikä tarvi mun lastenkaan sietää sitä että heitä kiustaaan. Eikä kenenkään muunkaan.

Voi olla kummallinen, mutta vaikka kuinka yritämme emme voi kitkeä kaikkea kiusaamista. Tämä palsta jos mikä näyttää sen, että suuri osa meistä vanhemmistakin kiusaa ja mistäs ne lapset muualta kiusaamisen mallin saakaan kuin meiltä vanhemmilta. Itselläni ei koskaan ole ollut tarvetta kiusata, joten mun on vaikea ymmärtää kiusaajia, mutta olen kuitenkin oppinut elämään heistä piittaamatta.

Ai hei, nyt täytyy tunnustaa: mä olen sittenkin kerran pakottanut lapseni pukeutumaan vaaleanpunaisiin vaatteisiin! :O

Paitsi että se oli kyl mein tyttö, silloin 8-vuotias, joka ei tykännyt siitä ainoasta juhlavaatteesta joka sattui kaapissa olemaan sopivana, vaalenapunainen mukko nimittäin.. mutta kamppeet oli silti pantava päälle ja lähdettävä häihin, eikä siihen hätään ehtinyt enää mieleistä hankkia.. semmosta. Osaisiko huhhuhuh nyt kertoa, a) miksi tyttöni, joka kyllä tiesi, ja tietää, olevansa tyttö, ei halunnutkaan mekkoa? ja b) mitä tarumoja tästä ja tytölle, tytön veljille ja sisarille, ja kuinka tytön sukupuoli-identiteetti kieroutui tilanteessa?
Kerrottankoon vielä, että häissä kukaan ei kiusannut tyttöäni vaaleanpunaisesta mekosta. Muut vieraat kehuivat söpöksi, mutta tyttö itse oli kiusaantunut ja mutristeli kehujille.

[QUOTE="huhhuh";23145584]Arvasinkin sinun kuuluvan näihin pinkit pojat vanhempiin kun niin hanakasti olit täällä asiaasi puolustelemassa :D

Mutta hyvä että ajatuksia heräsi 5 sivun verran. Ehkäpä yksi mamma ei enää pakota sitä pinkkiä päälle pojalleen huomenaamuna. ;)[/QUOTE]

Missä täällä on sanottu että pojat pakotetaan pukemaan pinkkejä vaatteita?

[QUOTE="huhhuh";23145584]Arvasinkin sinun kuuluvan näihin pinkit pojat vanhempiin kun niin hanakasti olit täällä asiaasi puolustelemassa :D

Mutta hyvä että ajatuksia heräsi 5 sivun verran. Ehkäpä yksi mamma ei enää pakota sitä pinkkiä päälle pojalleen huomenaamuna. ;)[/QUOTE]

Niin tai ehkäpä edes yksi sairas mamma tajuaa tarvitsevansa apua, ja vie sen häiriintyneen kakaransa hoitoon pois puukottamasta toisia lapsia.

[/QUOTE]

Pinkki on yksi mahtavimmista väreistä tummatukkaisilla miehillä/pojilla. Paljon parempi kuin hailu harmaa.

mä en ymmärrä ketään, joka pukeutuu pinkkiin päästä varpaisiin joka päivä. mutta en ymmärrä myöskään ihmistä, joka ei uskalla kesällä laittaa pinkkiä t-paitaa päällensä farkkujen kanssa, koska se sotkee hänen identiteettinsä :D

[QUOTE="huhhuh";23145128]No palstan mukaanhan pojat pitävät tyttöjen vaatteita, käyvät uimahallissa naisten puolella, ovat vessassa kaverina äidin vaihtaessa verisiä siteitä, saavat ilman muuta pitää hameita, laittaa kynsilakkaa, pukeutua naamiaisissa prinsessaksi. Ei kyse ole siis yhdestä vaatteesta. Vaan kaikesta muustakin.

Mistä on tarkoitus pienen miehen oppia se miehen malli? Eikö kotona ole juuri ketään miestä josta poika voisi ottaa mallia?[/QUOTE]

Mitä ihmettä horiset? Olet ihan hukassa ajatuksinesi..

Mä olen melko varma, että kuka tahansa psykologi olisi sitä mieltä, että enemmän vaihinkoa aiheutan poikani kehitykselle jos ratsaan sen vaatekaapin ja poistan sieltä ns tyttömäiset vaatteet, ja sanon, että näissä et muuten enää kouluun mee, ei muutkaan pojat tämmöisiä käytä ja sua vaan kiusattais..
Kuin että annan sen olla ihan oma itsensä ja valkata kamppeensa jatkossakin ite.

Itse en vain tajua tätä mentaliteettia. Tuo on sama, kun perheväkivaltaa kohdanneelle sanoisi, että miksi kaivat tieten tahtoen verta nenästäsi nalkuttamalla, kun voisit olla hiljaa kaivamattakin?

No, ei nyt kyllä ole oikein sama asia. Perheen sisällä pitäisikin jokaisen tuntea toisensa niin hyvin, että jokainen saa ja uskaltaa olla oma itsensä. Mutta oman kodin ulkopuolella kuitenkin pitäisi tulla toimeen kaikkien kanssa. Ja kun ne kaikki sisältää niin eri tavalla ajattelevia ja toimivia ihmisiä... joten räikeimmät ylilyönnit "normeista" poikkeamiseen kannattaa ihan oman edun nimissä jättää sinne kodin seinien sisälle.

Pinkki on yksi mahtavimmista väreistä tummatukkaisilla miehillä/pojilla. Paljon parempi kuin hailu harmaa.

mä en ymmärrä ketään, joka pukeutuu pinkkiin päästä varpaisiin joka päivä. mutta en ymmärrä myöskään ihmistä, joka ei uskalla kesällä laittaa pinkkiä t-paitaa päällensä farkkujen kanssa, koska se sotkee hänen identiteettinsä :D

Onhan se nyt vähintäänkin kiva että se pinkki sopii sun mielestä tummalle. Mutta sääli vain että omien periaatteen vuoksi ostelet niitä vaatteita pojalle, joka ei välttämättä tohdi sulle sanoa ettei pinkki ole hip ja pop.

Yhteistyössä