** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

kiitos vastauksista kaikille tääkin taas uusi juttu raskaudessa kun ei esikoisesta tälläistä ollut!!! ajattelin myös josko trikozol-antibiootilla olis vaikutusta, kun yksi sivuoireista on rintojen kasvu... on viides päivä menossa joten vois herkistää myöskin...
 
Huomenta kaikille ja hyvää ystävänpäivää!!

Täällä ollaan oltu kipeänä jo päälle viikon. :/ alkoi poskiontelontulehduksella ja sain siihen sitten antibiottikuurin. Olin sitkeästi töissä viime viikon kun ajattelin et kyllä tuo antibiotti auttaa.. No nyt tänään pitäisi tuo kymmenen päivän antibiottikuuri loppua ja olo on mitä pahin. Tänään siis uudestaan lääkäriin. Nenä on aivan tukossa ja ihan kauhea yskä ja kuume nousussa. Yölläkin tuli nukuttua hyvässä lykyssä pari tuntia. Saa nähdä mikä on.. toivottavasti ei pahempaa.

Gallup:

1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?
olohousut ja legginsit ja yhdet reisitaskuhousut muuten käytän tunikoita ja pitkiä toppeja/paitoja.

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?
Vaunut on löytyny ja sitten ollaan saatu imetystyynyä ja vaatetta sukulaisilta eli paljon vielä on hankkimatta :)

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
Ei ole tullut vielä mietittyä. Jotenkin outoa vielä :)


4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
Juu kyl se on :)

5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti.
mekkoi ja hameita ja toppeja jos on lämmin :) jos ei niin vaikee sanoo mitää pukee :D

6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
Bikinit ja kokouimapuku.. riippuu tilanteesta

7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.
Kyllä tuo talvi on jo meiltä pois :)

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?
Hedelmiä menee ja marjoja :p kaikki makea ja suolainen ällöttää eniten (kyllä niitäkin saattaa joskus mennä) :D

9.Tunnetko olevasi raskaana?
Vatsa alkaa olla jo aikalailla tiellä kaikessa ja tietysti silloin tunnen olevani kun pirpana potkii :)

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
Seuraavaa neuvolaa huomenna (toivottavasti huomenna ehkä joudun vaihtamaan flunssan takia)


Nyt valmistautumaan lääkäriin :/

Hany+pirpana 22+3
 
Se ois viikonloppu ohi ja arki alkas taas : /

Meillä koko sakissa pikkuflunssaa, kunhan ei pahaksi menis, sairastettiin vuoden lopulla ihan tarpeeks, kun oltiin järkyssä taudissa koko perhe ja se vaan jatkui ja jatkui, kaikkiaan oltiin kipeenä yli 2kk.

Sain vihdoin aikaseks nappastua kuvan niin tässäpä näytille mun pötsi eiliseltä eli rv21+2
 
Suski& Sannikki veikkaan että tintsu tarkoitti tätä: Vauvatar lastentarvike internetkauppa - Tervetuloa ? ku googlasin itsekkin tuota vaunutarta et mikäs tää sivu muka on? =D

Eileen oli taaas sellanen päivä että olisi voinut vain syödä ja syödä.. ja sitten mietitään miksi puntari lukemat nousee, :popcorn: :D siis kiskoin kahteen otteeseen kanasalaattia, purkin raejuustoa, makaronilaatikkoa, ruisleipää ja koko ajan oli nälkä. Nam, raejuusto :p se on uusin himonkohde.

Mut nyt suihkuun ja sillaiiin

MMILIA JA MASA 22+4
 
huomenia!

eilen juhlittiin koko päivä junnua ja vei kyllä mehut kaikista. pojatki simahti heti kasin jälkeen ilman temppuiluja. jalat oli ku norsulla, huh! vähä turvottaa :rolleyes: mitäköhän tää on sit ku lämpenee?? :O nyt tuntuu kyllä tosi kaukaselta toi lämpeneminen, täällä pakkasta 22 astetta, hrr.... pitäs auto lähtee hakee 8 kilsan päästä ku illal on töitä. no eipä toi oo ku pukeutumiskysymys, ainoo mikä täällä meilläpäin on ni toi viima mikä lisää pakkasta sellasen 10 astetta : / on muutes uus lottomiljonääriki täällä mämmilässä, me ei ees muistettu lotota, höh.

suski ihan samaa aattelin ku sä tosta sydänääniä-jaksosta kun sen äsken katoin. musta se synnytys oli tosi lämpimän olonen kokemus ja se nainenhan hoiti yksinään sen synnytyksen, otti lapsen ite vastaan yms. musta jotenki ihana tilanne ja ois kiva noin tehä mut ei musta vaan olis ikinä tohon, pelkään liikaa riskejä. vähä itkee pillitinki siinä jaksossa :whistle: :ashamed:

mmilia toi vauvatar mullekki tuli mieleen. mulla oli kans eilen syömäpäivä, kaikkia herkkuja meni koko päivän eikä mitään kunnon ruokaa. aamulla ja illalla leipää, muuten vaan jotain makeeta ja suolasta vuorotellen. voi noi turvotukset johtua niistä herkuistaki kyllä. ens vkolla neukku, pakko päästä taas ruotuun tai vaaka paukahtaa :whistle:

minimamma nätti masu :) toivottavasti tauti hellittää, me selvittiin onneks aika vähällä, sairastaminen on saatanasta.

sannikki voi johtuukki lääkkeestä heruminen tai sit muuten vaan alkanu aikasemmin. mulla kans vuoti maitoa ekassa raskaudessa mut vasta loppupuolella. tokasta en muista.

pitäs galluunki vastata mut multa menee noi lainaukset aina vituiks :kieh:

jessi ja pikkuj 22+3
 
minimamma söpis maha :)

Tää on taas ihan kypsä vkonlopun jäljiltä. Hermot riekaleina :/ Toissailtana oli ne kaverin tuparit, kivaa ku näki taas tuttuja pitkästä aikaa <3 ja sitten eilen olinkin koiran kaa koko päivän äippälässä "evakossa"..jaksanut katella täällä ku toinen makaa krapuloissaan siihen asti et rupee yöunille. Ja olin niin loukkaantunu taas et nukuinpa sohvalla :D Aamulla hoksasin et vauvakin on ollu hiljaa, niin kevyesti tökin mahaa niin jopas alkoi iskuja tulla ;) Ihanaa!

Nyt pitäs aamukahveen jälkeen tareta lähtee ulos..-27.6 pakkasta, ihan järkkyä. Yöllä ollu -32.9 et kohta varmaan joku 40 paukkuu :( Onneks on lämmintä vaatetta mut nenä meinaa aina jäätyä.

Ja sit jos kaupungille selviäis kattelee vähä jotain jos löytyis :)

Hyvää ystävänpäivää tänne!!

 
mulla molemmissa raskauksissa maitoa alkanu herumaan rv 29 kieppeillä, ja tullu siis ihan lorisemalla!

Täällä on -26 tänään pakkasta, hrrr!! Pitää takkoja lämmittää ahkeraan ettei talo mee kylmäks. Onneks tuo mun muruni on alkanu ottaa mut ihanasti huomioon ja kantaa puut valmiiks kellarista mulle tänne ylös :heart: niin ja on muuten alkanu joka sunnuntai-aamu tuomaan mulle aamupalanki sänkyyn :D

Nyt ajattelin soitella Femedaan ja kysellä aikoja parin viikon päähän Brunolle. Tuli hirvee tarve päästä 4D-ultraan kun aiemmissa raskauksissa on se kokemus jääny välistä :)

*muoks* sain ajan 1.3 :heart: oon ihan täpinöissäni :D

Harhis ja Eemeli, 23+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää ystävänpäivää kesäkuisille odottajille :flower:

Ihana mies sulla, harhaanjohtaja! Saat aamupalankin sänkyyn, oon kateellinen ;) No kyllä täälläkin tuleva isukki on huomioinut minua ja vauvaa entistä enemmän. Usein tulee ajamaan minut pois, jos teen jotain kotihommia. Jatkaa itse. Lumitöitä en ole tehnyt pitkään aikaan. Siinä neuvolasta saadussa miten raskaus etenee viikko viikolta-kirjassa (eri puolet isälle ja äidille) luki tän viikon kohdalla, että isän pitää tehdä painavat nosteltu äidin puolesta. No siihenhän mies takertui myös, saas nähdä pääsenkö enää edes kauppaan ilman kassimiestä :)

Hanylle paranemisia! Toivottavasti saat tarpeeksi sairaslomaa ja toivut kunnolla.

Täällä taitaa olla melko vähän pakkasta, "vain" - 22´C. Hurjalta kuulostaa esim - 27. Huih. En varmaan lähtisi lainkaan ulos! Nyt kuitenkin pitää lähteä koiran kanssa lenkille ja sitten iltavuoroon. Laskeskelin eilen, kuinka monta viikkoa töitä on vielä jäljellä. 10! Luultavasti joudun jäämään sairaslomalle vähän ennen äippäloman alkua eli alle 10 viikkoa töitä. Ihanaa. Työmotivaatio on nykyään TOSI huono, ei jaksaisi/huvittaisi tehdä enää mitään.. Onneksi on viikon loma maaliskuussa, sitä odotellessa..

Varasin jo ristiäisiin papin :D Hieman ajoissa, mutta halusin yhden tietyn papin, joten oli pakko ottaa ajoissa yhteyttä. Se asia siis hoidettu.. Mutta muuten kaikki onkin vielä ihan rempallaan, hankkimatta.. No aikaa on onneksi vielä monta viikkoa.

Koittakaahan pysyä lämpiminä!

Sunburned + Aarre 22+5
 
kuinka monelle muuten on vielä jaettu tota vau-kirjaa? sitähän sunburned ilmeisesti tarkotti? mä sain se -07 eikä nyt oo ees puhuttu siitä. kiva kun ei oo hajuakaan et missä se on ku ois kiva lueskella niitä juttuja ja verestää muistia.
 
sydänääniä: tarkoitin enemmän sitä edellistä jaksoa, kun se kotona synnyttänyt oli normaali kylvyssä... onko se sitten synnytysaiheeseen liittyvää kölliä filmattavana, rinnat paljaana kylpyammeessa kynttilän valossa:D siitä vaan jäi sellanen esittelyn maku...

Mua väsyttää niin portaattomasti, yöllä taas närästi useaan otteeseen oikein raivolla, tyttö itki kasvukipuja ja ukko yski |O
 
Lääkärissä käyty ja antoi muutaman päivän sairaslomaa. Pitäis saada lähete korvalääkärille, et jos tarvis punkteerata nuo mun poskiontelot. :/ ikävää, mut ehkä parempi se ku ottaa toinen turha antibiottikuuri.. Nasonexiä kirjoitti.. jos sais vaikka nukuttua jotenkin öisin..
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki ja hyvää ystävänpäivää :heart:

Meidän olis tarkotus mennä miehen kanssa tänään leffaan illalla ja syömään, mut nyt toi yks valittaa kipeetä kurkkua. Miehet on aika reppania kun ne sairastaa :D Siis säälittäviä oikeastaan, heh.

Töllerö Ok, poistetaan listoilta! Mukavaa odotusaikaa ja tuu piipahtamaan ja juttelemaan jos siltä tuntuu, kyllä täällä saa pyöriä vaikka ei listoilla olisikaan. :)

Hany Pikaisia paranemisia!! :hug:

minimamma Ihana masu, ja kokoakin löytyy jo! :)

mmilia08 Mä en taas ymmärrä miten mun puntari nousee vaikka en syö enempää kuin ennen ja oon vielä liikkunutkin tosi paljon :headwall: Mut voisko se olla et nyt nousee yhtäkkiä ja sit se rauhottuu? Toivossa eläen :D

Tinsku86 Brrrrr miten kylmä siellä! Täällä on +9°c ja aurinkoista :D Lontoon suunnalla siis. Tuntuu jo keväiseltä. Vitsi tota sun miestä kyllä :(

Harhis Mä Suomessa ollessani kävin Femedassa ja tykkäsin siitä tosi paljon :) Hei sellasta, et ootko käynyt ennen tossa 4D- ultrassa? Mua tekis vähän mieli mennä, mut "pelottaa" että siinä paljastuu sukupuoli.. Jotenkin nyt kun oon näin pitkälle päässyt niin en haluis nyt tietää ollenkaan vaan pitää yllärinä.

Tänne ei oikeastaan mitään ihmeellistä, toi painonnousu ihmetyttää edelleen, oon käynyt urheilemassa tosi paljon ja syönyt hyvin. Paino ei näy missään (muualla kuin mahassa), kasvot, käsivarret ym näyttää ihan samoilta. Joten päätin etten stressaa, tulee mitä tulee, itse tiedän etten oo ylisyönyt. En vaan jaksa tai halua vahtaa jokaista suupalaa!! Ahdistun vaan sellasesta kun perusruokavalio on aina ollut terveellinen. Ja jos mä en saa viikonloppuna yhtä annosta jäätelöä niin jumalauta sentään :D

Ei olla vieläkään hankittu vauvalle mitään, mut kovasti tutkin edelleen :)

Mitäs suunnitelmia teillä on tänään?

Lily & 21+3
 
Lily-Jane: ekaa kertaa ollaan menossa viralliseen 4D-ultraukseen :) sairaalalla on kyllä laitteet, mutta aika nopeiks vilkasuiks jäi sillä katselut. Suuri riski tossa kyllä on se, että maallikkokin näkee sukupuolen jos vauva sattuu sopivassa asennossa olemaan, jos ei siis halua sitä selvittää :)

Sunburned joo, on ihana ukkeli nyt :D voin vihjasta kyllä että aina ei ole ollut lähellekkään näin huomioonottavainen :D

sydänääniä:
näkemättä edellistä jaksoa en osaa muuta sanoa, kuin että tuo synnytys oli mun mielestä ainakin ihanan luonnollinen tapahtuma, eikä ne tissit siinä mua ainakaan häirinneet sen ihmeemmin :) itkua tihtustin siinä vaiheessa kun isosisko paijaili ja ihmetteli vauvaa :)
 
Piti vielä sellainen juttu lisätä, että oon nyt päivitellyt noita sukupuolia sen minkä oon helposti löytänyt. Jos joltain puuttuu päivitys, laittakaa tänne tai lähettäkää yksäri. Mutta laittakaa pliis joko boldattuna ja mielellään jollain värillä, että osaan helposti bongata ne! Koska joskus tekstiä tulee kilokaupalla ja silloin voi mennä ohi jos ne on vaan mainittu jotenkin jossain sivulauseessa :) :) Kiitos!
 
sannikki ton ohjelman ideahan on just näyttää sen tammisaaren luonnollinen synnytys ja vauvamyönteisyys vai minkä plakaatin ne nyt oli saanu. ja kotisynnytys kuuluu osana tota myönteisyyttä eli toimitaan synnyttäjän ehdoilla. ihan kiva nähä miten helposti seki voi tapahtua kun mnee just niinku pitää. mua ei tissit häirinny mut oonki aika suvaitsevainen näissä asioissa :saint:

harhis hyvä että joku muuki pillitti siinä kohdassa :D mä porasin myös siinä kun se vauva synty, en tiiä mikä siinä oli mut se oliki jotenki niin luonnollinen juttu ja kun se sai ite nostaa sen vauvan syliinsä :)

lily mua kans himottais toi 4D mut pelkään kans et sukupuoli paljastuu joten jää nyt väliin kuitenki :) sulla on varmaan lähtöpaino ollu aika matala et varmaan kiloja saakin tulla aika reilusti. tässä vaiheessa ne vauvat taitaa jotain kasvuspurttia tehä ku itellä ainaki nyt maha kasvanu pienen ajan sisään aika paljon.
suunnitelmista sen verran et töihin meinaan muutamaks tunniks mennä ja illalla varmaan ihan normia telkkarin kattomista ja jotain hyvää iltapalaa. tänään tulee taas huippis :D
ihanat kelit siellä jo, kade!

nyt auton hakuun lomps!
 
Jessi75 Juu luulen että taitaa toi 4D jäädä nyt väliin! Näkee sen vauvelin sit ku se on ulkona :) Tiedän et harmittais vähän jos se sukupuoli sit selviäisi. Mulla kuitenkin on aika usein ultraus niin pääsee kurkkimaan beibiä melkein kuukauden välein, joten ehkei se nyt niin haittaa :) Ja tosta painosta niin luultavasti on jotain spurttia meneillään, mut päätin nyt unohtaa stressin. Jos kamalasti nyt nousee niin ajattelin pyytää että mittaa verestä verensokerin. Mut luulen kyl et kuuluu vaan tähän vaiheeseen! Masu on kasvanut täälläkin aika paljon ihan vaan parissa viikossa. Ja uuteen vaakaan ajattelin panostaa. Toi on kyllä digi ja suht uus, mut sai aika paljon kolhua kun muutettiin vuosi sitten, niin en luota siihen ihan 100 %.

Apua, hmm, kuka se kysykään niistä meidän nimistä, että kun sanoin että haluan että ne taipuu kaikille kielille? Niin siis sellasia nimiä ollaan mietitty kuin esim. Max, Jonas, Olivia, Maria etc. Että toimii siis suomeks, ruotsiks ja englanniksi. Eli aika klassisia nimiä mut kansainvälisiä.

Kohta spinkkuun! :wave:

Lily & 21+3
 
Hyvää ystävänpäivää tänne :) :flower:

Het alkuun neukkutäti sai pilattua tänki päivän ilmottamalla että rakenneultra perjantailta siirtyy ens viikon tiistaille! Aivan kun mua ei veetuttais jo muutenki ku perjantaina ois ollu viikkoja jo 22+3 ja nyt se siirtyy eteenpäin niin viikkoja on 23+0! Ja aivan ku en ois oottanu kuukauden jo tuotaki päivää niin sit vielä kiusataan lisää ja siirretään eteenpäin. PRKL! Ottaa niin päähän. Anteeksi valitus ja purnaus, jotenki vaan niin ärsyttää :(

No, kyllä toi aurinko silti tekee tehtävänsä, päivä näyttää hyvältä ja neitin kanssa on siivottu kaappeja ja katsottu mitä vietäs kirpparille :) Tuo pakkanen on vaan kamala, aamulla oli vielä kymmenen aikaan 29.5. Nyt on sentään "enää" 24 astetta! Harmittaa kun ei päästä ulos. Tuossa ihan meidän liki on järvi ja sieltä tuulee tosi kylmästi, joten pakkanen tuntuu vielä purevammalta kuin mitä on.

Huomenna kampaaja, ahh ihanaa! Pääsen yli kahteen kuukauteen johonkin ihan yksin hetkeksi! Olen ansainnut sen, vaikka itse sanonkin :)

Hyvää alkanutta viikkoa!

CanWen ja mököeevertti 21+6.
 
Moikka

Aika moni puhunu nuista b-dualeista, musta ne näytti valtavilta, mutta eri tarpeisiinhan kaikki niitä hankkiikin. Aiotaan ite ostaa ne phil and teds expl(?). Hirvittää se hinta, paketille tulee n 650e (ratas+sisaristuin+sadesuoja), mutta onhan niillä kahden vuoden takuu ja hyvä jälleenmyyntiarvo viel vuoden parinkin päästä. Ei ostettu esikoiselle mitään uusia vaunuja tai matkarattaita tms, vaan pihisteltiin, ja nyt kun tulee kaks niihin rattaisiin niin haluan et toimii oikeasti hyvin ilman mitään vikaa. Nuis meän jo olevissa nukkumavaunuissa ja matkarattaissa kun on kaikenlaista kulumaa joka mua ottaa päähän, mut en raski ostaa uusia. Harmittaa kun ei silloin tullu mieleenkään et haluais toista lasta, joten en ajatellu et ostaisin uusia vaunuja jotka kestäis sille toisellekin vauvalle. (Mä oikeasti ajattelin pitkään et yks lapsi riittää ja tässä sitä ollaan, esikoinen on vasta 1v4kk.)

Käytiin eri liikkeissä vertailemassa nuita tuplarattaita ja koska meillä ei kerrostalossa ole vaunuvarastoa, vaan rattaat pitää tuoda kotiin sisälle, ja kuljetaan paljon julkisilla, on pakko valita päälekäin olevat rattaat. Kauhistuttaa jo valmiiksi tavaratilan puute niissä.. mutta ketterämmät ne toivottavasti on. Isot renkaat on mulle tärkeät koska lunta tuntuu täällä riittävän. Kokeiltiin niit kaikkia z-line, b-dualit ja phil and tedsit, ja musta ne vimpat oli vaan parhaat. Pienimmät myös kasattuna, ja jotenkin miellytti silmääkin. Se kyllä harmittaa ettei tosiaan saa käännettyä kasvoja itseen päin, vaan aina lapset katsoo eteenpäin.

Ostetaan ne kuitenkin vasta ihan sitten keväällä jotta takuu on voimassa mahdollisimman pitkään, eli sen 2 vuotta muistaakseni. Sit jää viel hankittavaksi sitteri ja kaikki pikkusälä, mutta ne varmaan ehtii myöhemminkin. Turvakaukalot ja vaatteet on aika valmiina jo esikoiselta, joskin joitain poikavaatteita pitää hankkia kun tarpeet selkenee ajan myötä. Aiankin viimeks kävi niin et saatiin lahjaksi tosi paljon 60-62 cm vaatteita, enimmäkseen bodeja, joten niitä en kyllä osta yhtään itse tällä kertaa.

Äitiyspakkauksen tilasin jo, koska se on elämyksenä vaan jännempi kuin se rahasumma. Se vuoden 2010 pakkauksenhan tässä kuitenkin varmaan saa, niin en jaksanu ootella pidempään sen hakemisen kanssa.

Esikoinen oli taas kipeänä viikon, eli oli viikon kotona pois hoidosta.. (mun opiskelut niin jumii! jos joku sukulainen vielä kysyy mun gradusta niin saa tehdä sen itse;) Ja nyt tulin itse sairaaksi. Hassua kuinka tähän jatkuvaan sairasteluun ja huonoon oloon on taas tottunu. Raskaana ei mun elämä ainakaan oo kovin hehkuvaa, vaan just tällasta ähinää ja hengästynyttä flunssaa. Vähän oksentelua ja väsymystä. Liikkeet onneks tuntuu selvästi niin itse vauvan puolesta oon aina levollisin mielin.

Mä en halua katsoa nuita sydänääniä jne synnytysohjelmia.. en jotenkin vaan uskalla. Luotan siihen et sitten kun se synnytys on lähellä niin oon siihen valmis, koska tiedän ettei sitten enää tarvi olla raskaana ja olo kevenee reilusti. Mutta koska esikoinen synty sektiolla niin ei mulla oo mitään tietoa synnytyksestä varsinaisesti, supisteluista tms.. Sektio oli aika helppo sillon kun ties tarkalleen milloin se sit viimeistään leikataan, mut se toipumisaika oli näin jälkikäteen tosi raskas. Olin ensimmäistä kertaa leikkauksessa ikinä, ja jotenkin järkytyin siitä kivusta ja lääkemäärästä. Siihen sit viel imettämisen vaikeudet ja muut, niin olin aika väsyny ja ressissä sen ekan kuukauden. Tällä kertaa aattelin ottaa vähän rennommin kävi miten kävi. Jos ei imetys suju, niin sit ei suju, ja jos ei oikeasti jaksa niin sillon ei käyteytä kestovaippoja.. :)

mitähän muuta oli vielä.. pätkii. mä en halua käydä vaa'alla, tuntuu et painoa on tullu aika reippaasti kun alkuraskaudesta ostetut jätti-isoilta tuntuneet mammafarkut on jo ihan liian sopivat ja melkeen jo tiukat. oonki kyl syöny paljon karkkia ja keksejä, ja kaikkea pikaruokaa. Ei oo ollu energiaa kokkailla aina, ja tietäähän sen et paljo sokeri vaan väsyttää lisää. Ajattelinkin nyt kyllä vähän tsempata ja alottaa jonki sortin herkkulakon koska oon saanu päähäni et tuleva vauva on valtava ja repii mut hajalle. tosin ekanki raskauden elin miten sattuu ja vauva oli hyvin normaalin kokoinen kuten myös minä itse, et ehkä tää vaan tuntuu taas tältä. :)

hyvää viikkoa jälleen.
 

Yhteistyössä