** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Joku täällä toivoi käynnistystä, toinen taas toivoi, ettei tällä kertaa käynnistettäis. Mulla on kaikki 3 edellistä käynnistetty, viikoilla 40+3, 36+7 ja 37+6, ja nopsaan ovat tulleet, tosin jokaisen kohdalla kaulaa ei oo ollut ja aukikin useempia senttejä, ja jokaiseen käynnitykseen on syynä ollut joko toksemia tai huikeat verenpaineet. Mutta tällä kertaa tosiaan, toivon niin kovasti, että saisin tän viimeisen kerran lähteä kotoa synnyttämään,eikä tarttis käynnistää...menköön vaikka 2 viikkoa sit kesäkuulla yli, jaksan odottaa, kunhan ei tarvis käynnistää:D
 
hankkimatta?
Jepjep, eli tässä siis tommosia vastauksia. Huomenna meen Lauttasaaren Vaunuaittaan katsoo Britaxin B-Dual sisarusrattaita, että ovatko mistään kotoisin. Oisivat pikkasen halvemmat kuin Phil&Tedsit...ja ihan kivan näköiset kumminkin.
Tintsu-86:lle Vinkkaan vain että huomasin Hobbyhallin nettikaupassa myynnissä noita kyseisiä rattaita(osamaksu mahdollisuushan noissa on tuolla)

Nyt multa jää gallubit ja muut kun tulin vain merkkaamaan missä mennään. Itse parantuneena flunssasta ja nuorin on 2 päivää ollut kuumeessa ja flunssassa joten nää päivät/yöt menee nyt sitä räkää yökkäillessä ja tukkoisuutta itkien. Tänään kaunis aurinkoinen pakkaspäivä mutta ulos ei ikäväkyllä päästä. Mä odotan jo tosi paljon kevättä! tuo aurinko antaa hyvän tunteen kyllä.

Lauantain jatkot kaikille!

amma tänään POKSUU rv 24+0
 
Jessi kuudes on tämä tulossa oleva :D

Ihania masukuvia ootte laitelleet Iina, Suski ja Tinsku! Mutta täytyy vaan sanoa et on teillä soman pienet masut tai no Suskilla tais olla vähän isompi ja samaa mallia kun mulla. Pitäskin ottaa masukuvaa ja josko saisin aikaseks laitettuu sen tännekkin näytille :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanat massut teilläkin Suski ja Tinsku :) Ei tuo Suskin massu minusta mitenkään kovin isolta näyttänyt myöskään! Ja omani varmasti paisuu melkoisiin mittasuhteisiin tässä jäljelläolevien viikkojen aikana, ainakin esikoisen loppuviikoilta olin melko iso... Toisaalta kun on lyhyt ja pieni niin meinaa oikeasti hukkua sen mahan taakse :D

Tintsu86, kerrohan sitten mielipiteesi niistä B-dualeista, on täälläkin kiikareissa. Haluan ne mieluumin kuin Phil&Tedsit vai mitkä ne on, koska B-dualeissa on kunnon kuomu ja muutenkin nuo P&T:t on liian "sporttiset" mun makuun, haluan neljä ratasta ja sitä rataa :D
 
mulla on iso maha viikkoihin nähden ja sen kertoi sf-mittakin ja hmm.. pikku sisko kävi kahveella, ei olla melekein 3 viikkoon nähty vaikka hän asuu alle kilometrin päässä.. o_O mutta kaikilla meillä on vissiin kiireemme :D ja totesi että näytän siltä että laskettu aika olis enemmän huhtikuussa kuin kesäkuussa.. heh, heh.. onhan tämä aika pallo 8) rakas pallo :heart: taas on tuo ukkeli ja tyttö tuntenu liikkeitä masun päälle, ja esikoinen kun oli neuvolassa mukana on nyt tosiaan tajunnu et mahassa on vauva..
Se kailottaa jokaiselle vastaan tulijalle että äitin mahassa on vauva, sisko tai veli ja silittelee ja höpöttelee mahalle.. :'D onko rakkaampaa ! :heart:

Ihania masu kuvia ootte lisäilly!

mmilia ja 22+2
 
iltaa..
No siis nyt pienesti ahistaa. ihan sillei pikkasen vaan.
Mies lähti siis tänää sinne risteilylle ja justhan teille kerroin kuinka sei juo, niinku koskaan.
Ni ehkä mä sit jotenki ylireagoin tms, kun se laitto jotai tunti si viestii et ois juonu lonkeron ja valkovenäläisen, eli siis kai aikoo nyt sitten ryypätä. Oon tosiaan kerran nähnyt sen kännissä, sillon 8 vuotta sit kun ei ees seurusteltu ja se olikin sit kunnolla kännissä, sillonki joi niinku 3 vuoden välein about..huoh.
No nyt, vaikka siis tiedän ettei se ehkä tekis mitään niin tietysti epäilyttää ku en mä tiedä mimmonen se on jos on kännissä ja kun on selvinkipäin ihan hemmetin kiimanen, mua kohtaan tosin vaan. Mut mistäs minä tiedän mimmonen se on sitten muille tuola jos on kauheessa kännissä :l argh. Ja joo kyllä, tiedän et tää on tyhmää :D koska en voi sille asialle mitään jos se jotai siel tekee ja tuskin tekee, mut ei sitä koskaan tiedä ja nyt sitte väkisinki ku meen koht nukkuu ni en voi olla miettimättä kuinka se sielä kohta jotakuta panee ja sitten me jäädään ilman miestä ja voivoivoi kun mua niin ärsyttää et sen täytyy sit noita kännejä ruveta kokeilee just sillo ku on toisessa maassa!! hitto. voisin olla vähä erilaisin mielin jos ois vaikka juonu mun kanssa enste. :< hmph. Tai ylipäätänsä oisin edes nähny sen kännissä lähiaikoina niin et tietäisin mimmone se sit on. Uskon kyl ettei se kännejä nyt juo, mut jossittelu on aina yhtä helvvvtin kivaa :l
sitäpaitsi, vihaan nukkua yksin, vihaan olla ainut aikuinen talossa. PELOTTAA! onneks meillä on toi rakas karvanen rakki joka varmaan pitää metelii jos tänne joku koittaa tunkee. Puhelimen otan mukaan makkariin jotta saan apua soitettua heti jne. äsh. Oon ollu viimesen 5½vuoden aikana yksin ehkä 4 yötä? en siis todellakaan osaa. Lapset nukkuu rauhallisesti ja koirakin on syöny ja äske käytin sen kakkapissalla tos etupihalla (rivari, jonka edes on tommone peltoaukee ni siinä. en meidän omalla pihalla :D ) Mut ni.. pelottaa ahistaa ja vituttaa, kun mies ei mun kanssa oo voinu koskaa juua ja nyt sitte pitää juua kavereitte kans ku mä oon toisella puolen merta.
Ja ihan tosissani yritän olla olematta mustasukkanen mut kun mies nyt vaan on just sellanen, ketä vetää katseita puoleensa yleensä, sen olemus on sellane et ihmiset aistii sen rauhallisuuden ja sellasen hyväntahtosuuden.. äsh. Toinen huoli siit on se, et moneenko tappeluun joutuvat sen reissun aikana, kun sen kaveri sit taas on ihan erimaata. Mun miestä vielä jotai kymmene senttii pitempi, eli n.2metriä tai yli se sen kaveri ja painaa aika reippaasti kans, ihan sen Terry Crewsin näkönen mut valkoihonen ja sit siihen lisäks sellane kiva aggressiivisuus kun se juo ihan naamat, on aina rähisemässä ja sen vaimo ei sitä päästäkää mihkä jos mun mies ei oo mukana kun se sit joutuu "huolehtii" ettei tää sen kaveri joudu pahoihin vaikeuksiin. -.-

Viime sydänääniä-jakso oli muute aika herkkis kun se vauva synty kotona, suunnitellusti ja sinne sellaseen ammeeseen. awws <3 ainut mikä vähä no häiritti niin ne sen naisen tissit oli jotenki liian esillä sen koko jakson ajan.. -.- ite en ehkä ihan tollalailla haluais telkussa esiintyä :D
Sen jakson, kuten ne edellisetki, voi kattoo yleareenasta, löytyy kohdasta asiaohjelmat? muistaakseni ja sitten sieltä katsotuimmat ni siel alarivis yleensä on.

Pitäs kai laittaa sille miehelle jotai viestii takas, en vastannu edellisee mitää. En haluu pilata sen reissua omien murehtimisten takia. Mut jos vaikka vaan sit hyvät yöt ja pusipusit :D haha.
No koitan tässä nyt selvitä koht petiin ja jaksaa sit huomena taas ihmetellä :>

pupeltaja & pilke 20+3
 
pupeltajalla taitaa liittyä toi raskauteen(kin)? Mä oon kans tommonen murehtija, ja turhien miettijä.. Tai siis en tietenkää haluu vähätellä sun huolia.. Mut jos aateltas, että tuo sun huoli on turhaa,nii mä oon raskaana iha samalainen.. Mun eksä alko juomaa pitkästä aikaa, sillo ku suhe veti loppumetrejä.. Nii en mä osannu luottaa. sit ku jotai sanoin et "no sä varmaa painoit jotai akkaa sielä" ku jos se tuli kotio ja ei muistanu edellisillasta mitää ni se vaa hörisi ja sano että mistä näistä tietää. :x:headwall::kieh: vittumainen.
siis se iha tahallee oikee halus että luulisin siitä sellasta.
Mut toivotaa näi et sun mies haluu irrotella iha viattomasti, ja suo se hälle, kumminkaa miehes ei oo mikää rapajuoppo :D jaksuja!:heart:
 
söpöjä masuja :)

minimamma jösses :D mulle riittää nää kolme :whistle: aikasemmin tykkäsin olla raskaana mut nyt jotenki tökkää, hyvin pitkälti varmaan tän olotilan takia ja ku kaik haisee pahalle :x siis onhan tää vieläki ihanaa, kaik liikkeet ja muut mutta tätä jatkuvaa pahaa oloa en jaksais : /

iina mä oon pitkä ja iso ja silti meinasin esikoisesta hukkua sinne mahan taakse, ihan järjetön oli nyt ku kuvia kattelee.

pupeltaja varmaan aika normaalia pohdintaa, ite voisin kuvitella miettiväni samoja asioita. se sydänääniä-jakso parjantailta tulee muutes huomenna uusintana myöhäisillassa :) laitoin tallennukseen kun en pe muistanu/kerinny kattoo. hyvä sarja kyllä :)

kauheen paljo kello taas ja väsyttää mut tässä vaan pitää kuhkia :headwall: join varmaan puol litraa ananasmehua illalla et saa nähä monta kertaa joutuu vessassa juosta yön aikana :rolleyes:
 
Pikapika merkkaus vaan tähän kohtaa, mihin oon lukenu. Kovia ootte kyllä kirjottelee :) Mukava lueskella juttuja. Tahtoo vaan itellä olla väsymystä sen verran että ei aina jaksa alkaa näpyttelee
:( Siitä puheen ollen, mikä olis HYVÄNMAKUINEN rautavalmiste? Nestemäinen siis? Kun muutama viikko sitten alotin obsidanin ja hb oli tuolloin 116, nyt se oli torstaina 111, eli laskee vaan. Jostain kuulin että nuo nestemäiset nostais paremmin, mut en voi juoda mitään paskan makusta, se tulee samantien ulos.

Sannikki: Mukava että terapiasta tuntuu olevan apua! Jaksuja sinne :)

Sit galluun vastailen.


1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?
Esikoisen ajalta on yhdet farkut, paita, villatakki... ainakin, saattaa olla vielä muutakin en muista. Nyt ostin uudet mammahousut ja yhden masutuubin. Lisäksi sain kaverilta 2 masutuubia omaksi ja yhdet farkut mutta ne farkut ei oo mun tyyliset eikä edes kovinkaan hyväkuntoiset. Eiköhän näillä pärjää. Lisäks on paljon pitkiä paitoja, joita pidän siis muulloinkin kuin raskaana, menee kivasti nytkin kun ovat pitkiä. Ja tuubien kanssa menee monet tavallisetkin omat paidat.
2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?
Mitään ei oo hankittu, kaikki löytyy jo esikoisen ajoilta. Jos poika, täytyy vaatetta ostella.
3.Onko vauvalle nimet valmiina?
Kyllä ne taitaa olla :)
4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
Juu on :)
5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti
Varmaan legginsit, tregginssit, mekot, pitkät paidat, tunikat jne.
6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
Biksut.
7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.
Aika hyvällä mallilla on jo. Jouluvalot on otettu pois jo tammikuun alussa, sekä sisältä että ulkoa.
8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?
Ei oikeestaan oo kumpiakaan.
9.Tunnetko olevasi raskaana?
Kyllä, kyllä ja KYLLÄ :D
10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
Esikoisen synttäreitä juhlitaan ensi viikonloppuna <3 Niitä odotan, ja perjantain rakenneultraa myös!
11. te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?
Kyllä me lähdetään kesällä sitten naantaliin. Viime kesänä oli jo tarkoitus mutta käytiin sitten hesassa. Sielläkin tulee varmasti taas käytyä kun sukulaisia asuu siellä. Muumimaailma ja titi-nallen talo ainakin kierrettävä. Sitten kun vauva on syntynyt ja on jo vähän kasvanut, elokuussa varmaan! Asuntoautolla on hyvä matkata :)

Käynnistyksestä on kans puhuttu. Itse ajattelin vaatia pelkopoli aikaa sitten rakenneultrassa lääkäriltä. Hieman on alkanut hirvittää tämä tuleva kun esikoisen synnytys oli melko rankka. Mulla varmaan ahdas synnytyskanava tai jotain. Tyttö meinas jäädä jumiin, solisluu murtui hältä kun oli niin tiukka paikka tulla ulos ja yli tunnin ponnistin. Meinasin uupua ihan täysin. Ja menetin verta 2 litraa. Hb laski 60! Eikä tyttö nyt silti kamalan paljon painanut, 3985g. Syntyi 39+6 mutta omasta mielestäni kyllä meni noin viikolla yli, vastasi ultrissa viikon isompaa ja menkkojen mukaankin sain LA:n kyllä viikkoa aikasemmaksi, mutta sitä ei muutettu missään vaiheessa vaikka siitä kyllä mainitsin. No, se siinä kiteytettynä, aion joka tapauksessa vaatia että tämän lapsen painoa tarkkaillaan eikä päästetä yli 4 kiloiseksi.

Raskausdementia vaivaa täälläkin! Siispä en muista ihan kaikkea mistä olette kirjoitelleet! Ja kaikki omatkin asiat aina unohtuu. Kukas sitä puhui että joutuu laittamaan kaiken ylös, sama täällä! :wave:

Nyt pika pikaa nukkumaan että jaksaa huomenna siivota kun tältä päivältä se jäi kun käytiin shoppailemassa :)

CanWen ja mököeevertti 21+4. Ihan muutaman minsan päästä olis 21+5 ;)
 
Vähän merkkausta tähän väliin..

Olis iltavuoro ja sitä ennen paljon tehtävää.. Pyykinpesua ja siivousta ja muuta mukavaa :)
Käytiin eilen ideaparkissa siellä oli joki talvirieha.Poniratsastusta,makkaranpaistoo,luistelua ja sisällä myös kaikkea kivaa lapsille. Meni aamupvä mukavasti.

Masukki on touhunnut kovasti ja tainnut taas asentoa vaihtaa.Tyttö eilen tunnusteli masua ja oli niin innoissaan kun tunsi liikkeet selvästi.Ostettiinpa eilen pikkuveljelle ekat vaatteet alesta :)

Nyt aamiaiselle..

mukavaa sunnuntaita!!

Perdy 24+3
 
Vatsatauti alkaa olla voiton puolella, mutta olo on edelleen tosi heikko. Jos tänään jaksaisi olla vähän pystyssäkin, eilen en vielä jaksanut. Täytyy katsoa, pääsenkö huomenna vielä töihin, vähän epäilen, kun jalatkin on kuin spagettia.

Galluppiin
1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?[/B Kahdet housut olen töihin ostanut ja niiden kanssa käytän tunikoita ja neuletakkeja. Niin ja yhden isompikokoisen neuletakinkin ostin, vaikkei se mammamallistosta ole. Kotona olen velourpöksyissä.

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta? Jotain vaatehankintoja olen tehnyt ja jotain tarvikkeita on jo valmiina. Tärkeimmät hankittavien listalla ovat: turvakaukalo ja sitteri (vaikka senhän nyt kerkiää vaikka syntymän jälkeenkin). Kaukalon suhteen pitäisi varmaan alka tehdä jotain ajatustyötä ainakin.

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
Toiselle sukupuolle, mitä meille nyt ei ole povattu, olisi ollut etunimi ajateltuna. Eli ei ole valmiina.

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
On jo jonkin aikaa, mutta minähän olenkin "alkukuisia", LA 4.6.

5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne astiKoska laskettu aika on kesäkuun alussa, kuvittelisin varsinaisen kesän viettäväni muissa kuin äitiysvaatteissa. Ei varmaan kyllä ihan normaalishortsit mene vielä päälle.
6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
En ole uimassa käynyt, mutta talvilomalla olisi tarkoitus käydä. Täytyisi sovittaa, onnistuuko sulloutumaan uikkareihinsa, tuskin. :LOL:
7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.- Joulu on purettu pois loppiaiseen mennessä. Tänä viikonloppuna oli tarkoitus kylvää purkkeihin ensimmäisiä siemeniä ikkunalaudalle kasvamaan, mutta tän taudin takia ei nyt jaksa sellaista ajatellakaan.
8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?-
No comments tähän, kun nyt on vielä niin huono olo koko ajan. Ei pysty ruokaa miettimään.

9.Tunnetko olevasi raskaana?
Kyllä tunnen..

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
Ensi viikolla on gynekologin aika yksityisellä, eli raskausajan lääkärintarkastus siellä. (Meillä ei siis ole varsinaista neuvolalääkäriä.)

11. te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?
Täytyyhän sitä jossain varmaan käydä, ennen syntymää tuskin ehtii, jos sitten vaikka elokuussa olisi hyvä tilanne käydä jossain.

kurkkunaamio ja kolmonen 24+1
 
Viimeksi muokattu:
Galluppiin[B]
1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin[/B]? Kahdet housut ja kaks trikoo paitaa h&m:ltä ja muutamia vaatteita huuto.netistä
2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta? Muutaman vaatten olen ostanut. Kaikki muut hankkimatta ja mitään ei oo tulossa perintönä. Jaiks!

3.Onko vauvalle nimet valmiina?Noup!

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
On tuntenut vaikka muru on kovin päättänyt olla isukkia potkimatta=)

5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti Ei mitään hajua. Legginsit ja tunikat ja mekot ei oo koskaan ollu mun juttu. Ehkä niistä tänä kesänä sitten tulee!!
6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?Kovasti oon tätä miettiny kehtaanko bikineillä mennä. Uutta uimapukua tätä aikaa vasten ei tekis millään mieli ostaa..
7.Millon alat valmistautua kevääseen? Joulukoristeet on kyllä matkannu laatikkoon, mutta punainen vaihtuu vihreään maaliskuun kynnyksellä
8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?- Ällötykset vaihtelee. Himotuksena raikkaat syötävät. Ja erityisesti jäätelö ja nuudelit. Jännä juttu nuo nuudelit.. Täällä oli jollain muullakin.

9.Tunnetko olevasi raskaana?Tosissaan. Tiedä sit mitä se on 3 kuukauden päästä jos nyt jo masua ahistaa.

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
Tarvikkeiden hankkimista ja erityisesti vaunujen ostoa=)

11. te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?
Ei oo lapsia muita vielä ,mutta eipä taideta paljon reissailla. Raksa vie kyllä kaiken ajan ja energian. Sen takia hankinnatkin on vielä jäänyt ja viime kesänen häämatka on edellleen tekemättä..

Tessism ja muru 23+5
 
Viimeksi muokattu:
Galluppiin...
1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?
- Äitiysvaatteita on tullut jonkin verran hankittua, muutamat housut ja sitten paitoja ja toppeja, ja niillä toivottavasti pärjään loppu raskaudenkin ajan ettei tartte lisähankintoja enään tehdä :D

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?
- Valmiina on jo vaunut, pinnis, turvakaukalo, sitteri, hoitotaso + alustat yms., rasvat yms. vaippojakin jo löytyy, vaatteita on vino pino. Sitten ostin jo tutteja ja tuttipullojakin :D Hankinnassa on myös tripp trapp syöttötuoli johon tulee new born setti joka vaikutti aika hyvältä vaihtoehdolta meille (on jo siis varattuna liikkeessä meille, maksetaan osissa sitä sinne) :), ja kantoliina pitäisi vielä hankkia :D

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
- Kyllä on :D

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?

- On jo jonkin aikaa, tunsi ekat jo tammikuun alkupuolella <3


5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti.
-Ihan normeissa kesävaatteissa, mitä normaalistikin käytän :) Tosin olen jo uusiakin hankkinut :D

6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?

- bikinit ku mulla ei muuta ole, mutta en kyllä pahemmin uikaa. Ja veikkaan että en ihan heti oo synnytyksen jälkeen uimaan menossa ;)


7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.

- Kaikki muu onkin jo otettu pois, paitsi verhot olkkarista (en vaan ole jaksanu koskea niihin, ehkäpä tänään ;) ...) Muuten alkaa olla jo itseasiassa kevään sävyjä kotona, ja keväisiä tulppaaneja ostan viikottain keittiön pöydälle maljaan...

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?
- Mulla iski yks päivä ihan hillitön himo viinirypäleihin ja nakkeihin, söin niitä sitten yhdessä :D :D Ja oltermanni sulatejuusto ja valkosipuli patonki on ihana yhdistelmä. Ällötyksiä multa löytyykin sitten aika paljon esim. perus ruuat kuten makaronilaatikko ällöttää ihan hirveesti enkä ole koko raskauden aikana kyennyt syömään sitä...

9.Tunnetko olevasi raskaana?

- Kyllä tunnen :) Ja raskaus aika on ihanaa ja on ihanaa kun on tuo masu tuossa ja kun tuntee liikkeet ja kaikki <3 <3 Ylipäätään koko olotila on ihana :D

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
- Seuraavaks ois 22. päivä sokerirasitus ja neuvola, jossa aionkin sitten ottaa käynnistämisen puheeks.

11. Te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?
- Me ei kauheasti olla yleensä käyty huvipuistoissa kun nää meidän lapsukaiset ei kauhiasti pidä vauhdista niin eivät uskalla mihinkään laitteisiin. Mutta kyllä aateltiin tottakai jotain keksiä lasten kanssa kesällä, retkiä yms. ja vauva tottakai on mukana menossa :)

Laitanpas minäkin masukuvan :)


Halinappi ja Peppi 24+0 POKS POKS!!
 
Pupeltaja OI voih :hug: mää ymmärrän ja olisin varmaan itsekin huolissani vaikkei mies ikinä olis antanut mitään aihetta epäilyyn, luulen että raskauskin tuo tietyn puolustusreagtion, haluaa pitää perheen koossa ja jos on erossa tekee mieli temppuja:) Koita jaksaa ja ole murehtimatta, ei ne miehet ihan täystoopeja ole :D

siitä sydänääniä jaksosta Vähän ärsytti se kotona synnyttänyt jo edellisessä jaksossa, tissit piti olla paljaana koko ajan, ja tässäkin jaksossa oli kalsarit jalassa ja tissit paljaana!!!!???? pientä esiintymisen makua mun mielestä...

Mukavaa päivää kaikille, mul on jalat niin kipeät että taidan mennä maate :'( yöllä aika railakasta hermosärkyä koko vasurin matkalta....
 
1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?
- Jotain ostin alennuksesta; mammahousut ja paidan. Netistä tilasin masutuubin, et pystyny käyttää vanhoja housuja pidempään (tosi hyvä hankinta) ja jotain normi tunikoita ostanu...

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?
-En oo voinu vastustaa kiusausta ostaa vauvalle vaatteita kirppareilta :p vaikka ei periaatteessa tarttis mitään ku lupasivat tästä samaa sukupuolta ku esikoinen on! Löysin kirpparilta (harrastan niitä aika paljon) hyvän sitterin ja imetystyynyn, saa nähä tarviiko :D! jotain pientä kulutus tavaraa tietty tarvii vielä, ehtiihän sitä vielä :)

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
- Mulla olis aika hyvin mietittynä, mut saa nähä milloin mies hyväksyy ne :LOL:

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
-ei ole vielä. mä kyl oon mut epäilen et se ei vielä vois tuntea...


5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti.
-mahd. löysissä paidoissa sit synnytyksen jälkeen eli tunikat ja legginssit kova sana :D

6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
-eipä tuu kauheesti käytyy, mut bikinit ne olis, en omista uikkaria :p


7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.
-itseasiassa on jääny vielä jouluinen pöytäliina :confused:

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?
-viinirypäleet hyviä, kauhea makean himo koko ajan päällänsä :whistle:, jäätelöä söisin koko ajan...ja kunnon ruokaa söis myös vaikka kuinka :ashamed:

9.Tunnetko olevasi raskaana?
-kyllä, pikku hiljaa enemmän ja enemmän ku masu alkaa näkyä nyt :heart: ja onhan niitä vaivojakin...

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
-neuvoloita ja yksityiselle lääkärille menoa

11. Te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?
-olis kiva käydä ennen, mut tuskin tulee mentyä ollenkaan :(, ku ollaan niin huonoja lähtee mihkään vaik olis asuntoautoki...ja jos vanhat merkit paikkansa pitää ja lapsi nukkuu huonosti niin ei jaksa mihinkään ylimääräiseen mennä :kieh:
 
maidon erityksestä!!! Onko ennenaikaisen synnytyksen vaaraa jos maitoa tulee ihan itsestään ja valumalla??? eilen alkoi toinen rinta pakottamaan niinkuin olis täynnä maitoa, noh nyt sitä sitten tulee... Olin suihkuun menossa kun alkoi valua, ja heruu lähes koko ajan, jos nojaan yhtään tissiin herahtaa paita märäksi...
 
sannikki: jollainhan tulee alkumetreistä asti maitoa aina loppuun asti että tuskin mitään hätää. :)
En usko että maidontuotannolla on joku yhteys alkavaan tai ennen aikaiseen synnytykseen, voithan sä neuvolaan soittaa huomenna jos huolestuttaa..
 
Sunnuntaita mamit

Amma ja Iina Mä tilasin nyt ne Britaxit :) Vaunutar.fi sivustolta löytyi sopivan hintaiset ja osarimahdollisuus sielläkin on jos semmosta kaipailee, tuovat 5€lla kotiin, vissiin jo huomenna, jihuuuuuuuuu :)
Ne Phil&Tedsit oli tosi hepposen oloiset siitä sisarusistuimesta, jotenkin tuntu et mahtuuko toi esikko siinä istumaan mukavasti vaikka on tommonen hoikka vielä, mut mites toppavaatteet päällä sitten...varmaan niissä on paljon hyvääkin kun ovat niin suositut,
mutta Britaxin plussat oli että molemmissa istuimissa on kuomut, menevät makuuasentoon ja ylimmän saa kasvot menosuuntaan sekä kasvot työntäjään päin + rikkoutumattomat renkaat. Katsotaan kun tulevat että miten toimii, liikkeessä olivat ainakin ihan MAHTAVAT :)
 
sunnuntaimerkkausta :>

huoleni siis oli aivan turha, miehelle ei taaskaan maistunut eilen ku kaks lonkeroo ja oli koittanu valkovenäläistä juua niin puolikkaan sellasen oli sit saanu alas. Eli ei mitn kännejä tosiaan :D
Tänään on sit ollu vaan kahvi-limppari-linjalla kuten yleensäkin ja peliki oli ollut jännä päättyny 3-2 ruotsi voitti rankkareilla suomen, lätkää siis jos joku ei nyt muista :>
Aikoo kuulema tänään pysytellä holittomalla linjalla kun ei maistunu edellisenä iltana eikä tee mieli nytkää, mua on kuulema kova ikävä jne :) <3 hihi. turhaa siis taaskin olen täälä hormoonihuuruissani tyhmiä mietiskelly -.-

Tänään oli touhupäivä, ensin käppäiltiin mun porukoille -23 asteen pakkasessa, ei kiva -.-
sit sielt kirppist kiertää lähikaupunkiin ja ruokakaupas käytiin ja sit takas sinne porukoille ja siel syötii ihanaa ruokaa ja sit oli jätskii ja lettui ja prinsessakakkuu kera puolen suvun ja parit kaveritki sinne eksy ( meillä tapana viettää viikonloppuisin aikaa isolla porukalla..mun sisarukset ja niitte perheet yms.) :D haha. nams :p kyllä uppos vaik just oli syöty iso satsi ruokaa! phuh. äske tultii himaan ja tein tytöille iltapalat ja nyt ne on sängyis odottelee unta. Isompi saattaa jopa jo nukkuu mut pikkasempi sielä jotai jutustelee ja laulelee ja yskii jne. Jospa seki koht ni alan kattelee leffoi ja sit teen vähä popparii meibi :) ehkä jopa suklaapopparii :D:D hih.

Vauvanen vahvistuu joka päivä! Liikkeet tuntuu jo selkeemmin, ilman erityistä keskittymistä. Äsken se taas jotain sielä touhus kovasti :) &#9829; alkaa tuntua todemmalta tämä odotus.
Kirppiksellä oli ihania vauvanvaatteita ja oli vaikee olla ostelematta- en siis ostanut ku ei tiietä kumpi, olivat sellasii tyttöjen tai sit poikien vaatteita. mut ihan superihania kaikkia :> pitää heti sit mennä kattelee paremmin ku saa sen tiedon :)

Väsyttää jo aika paljonki.. Nyt on vähä tämmöstä omamaailma-juttua vaan kun ei ollu mun mielestä kauheesti mitään erikoisempaa jutustelua edellisen viestin jälkee tullu, tai sit en enää muista, kaikki kyllä äsken luin :D hihi. No kaippa mä viel käyn tääl pyörähtää iltasel ni voin si kattoo et jos on jotai kommentoitavaa :>>

pupeltaja & pilke 20+4!!
 
Tintsu86 kiitti jakamisesta, kyllä minä ainakin haluaisin ostaa noi B-dualit mutta edelleen mietityttää että tuleeko niille olemaan edes käyttöä kun ikäeroa tulee se 2,5 v. Toisaalta olen miettinyt sitäkin että onkohan sellaiset vierekkäinistuttavat pitkällä tähtäimellä kuitenkin miellyttävämmät molemmille... vaikka ovatkin sitten melkoiset laivat joilla ei pahemmin viitsi kaupunkiin bussilla lähteä ainakaan..

Pupeltaja
: mukava, että asia sai valoisamman käänteen :)

Sannikki, en olisi myöskään huolissani maidon herumisesta, ihan normaalia yleensä enkä ole kuullut että liittyisi ennenaikaiseen synnytykseen.

Hirveä morkkis, söin metripitsaa ja tajusin nyt että aamulla on neuvola :( Varmaan turvotusta mukavasti! argh. Ahdistaa jo nyt punnitus!

CanWen: Minulla on myös ongelmia raudan syömisen kanssa, jännittääkin onko hb edelleen laskenut. Mahani menee niin sekaisin, että tulee huono olo, enkä jaksa sellaista... Jospa löytyisi joku parempi valmiste...

SItten galluppiin...

1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin? Yhdistelmä legginssit ja suuret villapaidat on suuressa suosiossa :) Äitiyshousuja on kolmet, yhdet niistä uudet. Paitoja on vino pino, suurin osa kirpparilta :) Kesällä tulee sitten vuoroon kevyet empirelinjaiset mekot. Tarkoitus on myös ommella nyt keväällä vaatteita.

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta? Valmiina on kaikki perustarvikkeet, hankkimatta kaikki rasvat, vaipat yms. Hankittavana vielä siis kaksostenrattaat, sitteri, mahdollisesti vaatteita, lisää kestovaippoja... Sellaista pientä.

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
Tytölle on :)


4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
Ei vielä ole ehtinyt, vaikka potkut tuntuvat jo uloskin :)


5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti.

Mekot, shortsit, pitkät t-paidat...

6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
Bikineihin ollaan täällä siirtymässä.

7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois. Kevät on tänne jo tullut sisustukseen :D

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?
Himotuksena hedelmät, erityisesti appelsiini ja kiivi. Kahvi maistuu myös. Ja suolaiset herkut. Ällötyksenä... makeat piirakat, esimerkiksi. Kaikki erittäin makea.

9.Tunnetko olevasi raskaana?

Kömpelyyttä alkaa olla, kumartuminen vähän hankalampaa ja yöllä on helpompi nukkua kun tyyny on jalkojen välissä. Polvillaan olo on hankalaa, välillä syke on pilvissä.

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
Huomista neuvolaa... :)

11. Te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset? Esikoinen ei juurikaan tuollaisia vielä kaipaa, tarkoitus on ostaa pyörä ja tehdä pyöräretkiä. Uiminen ja mummuloissa olo riittää toistaiseksi. Ehkä sitten kun pikkusisar kasvaa niin tehdään huvipuistoretkiä :)
 
sannikki joo, mulla tuli esikoisen aikana hulluna maitoa, aamulla ku heräs, nii oli lakanat ihan märkiä ku maitoo valu 20+ viikoilta iha kiitettävästi! et ei oo syytä huoleen! suosittelen nuita liivinsuojia!
 

Yhteistyössä