Karppaajien tsemppiketju 2011

pläskipläski
Auttakaa nyt mua. Olen TODELLA ylipainoinen (155cm/100kg) : / ja olen nyt jonkun aikaa ollut vähillä hiilareilla. Siis koitan ettei ylittyis 20g/pvä. Miten paljon noita rasvoja ja proteiinia sit pitäis syödä? Mulla ei tipu paino yhtään.
En tykkää kasviksista ruuassa, raakana menee joku porkkananpala ja kukkakaalta, mut ei muuten. En myöskään tykkää jyvistä enkä pähkinöistä.

aamupala
mandariini ja puolpurkkia rahkaa mansikkamehukeitolla, kahvia maidolla (kerma loppu)

päivällä en kerinny syömään, join 2 lasia light mehua ja kahvin maidolla

illallinen
juustomakkara (hh 0.2g/100g) merkkiä en muista
mozzarellapalloja, tzatzikia ja dippailen makkaraa siihen valmisjuustodippiin (hh 4g/100g)

iltapalana rahkaa mehukeitolla.

päivällä syön yleensä kanaa lisäksi. joskus paistan jauhelihaa ja syön sitä raejuuston kanssa, norjan lohta pitäis ostaa viikonlopuks, mantelijauhosta oon tehny noita leipiä kans mut ne on ihan kamalia, kumimaisia ällötyksiä.

ähhh!! toivotonta. jos vaan söis ittensä hengiltä, nii pääsis helpommalla : /

(meillä on häät kesällä ja HALUAISIN painaa siellä 70kg tai alle) :D mut kun tää paino ei tipu. ei millään.

Alkuperäinen kirjoittaja pläskipläski;23042664:
Auttakaa nyt mua. Olen TODELLA ylipainoinen (155cm/100kg) : / ja olen nyt jonkun aikaa ollut vähillä hiilareilla. Siis koitan ettei ylittyis 20g/pvä. Miten paljon noita rasvoja ja proteiinia sit pitäis syödä? Mulla ei tipu paino yhtään.
En tykkää kasviksista ruuassa, raakana menee joku porkkananpala ja kukkakaalta, mut ei muuten. En myöskään tykkää jyvistä enkä pähkinöistä.

aamupala
mandariini ja puolpurkkia rahkaa mansikkamehukeitolla, kahvia maidolla (kerma loppu)

päivällä en kerinny syömään, join 2 lasia light mehua ja kahvin maidolla

illallinen
juustomakkara (hh 0.2g/100g) merkkiä en muista
mozzarellapalloja, tzatzikia ja dippailen makkaraa siihen valmisjuustodippiin (hh 4g/100g)

iltapalana rahkaa mehukeitolla.

päivällä syön yleensä kanaa lisäksi. joskus paistan jauhelihaa ja syön sitä raejuuston kanssa, norjan lohta pitäis ostaa viikonlopuks, mantelijauhosta oon tehny noita leipiä kans mut ne on ihan kamalia, kumimaisia ällötyksiä.

ähhh!! toivotonta. jos vaan söis ittensä hengiltä, nii pääsis helpommalla : /

(meillä on häät kesällä ja HALUAISIN painaa siellä 70kg tai alle) :D mut kun tää paino ei tipu. ei millään.
Ensinnäkin, aika kova tavoite pudottaa keväässä 30kg. Sanoisin että unohda tuo ja keskity laihtumaan rauhassa. -10kg on enemmänkin realistinen tavoite.

Toiseksi, osta karppausta käsittelevä kirja. Jos olet tosissasi siis. Antti Heikkilä, Robert Atkins. Varpu Tavi etc. Googlettamalla löytyy suomenkielisiä helppolukuisia oppaita. Kannattaa tehdä tosissaan näin suuri elämänmuutos ja vaivautua.

Kolmanneksi suosittelen ruokien syöttämistä parin viikon ajalta johonkin ruoka-aineilaskuriin jotta näet missä mennään vikaan. 1894kcal kulutat noilla mitoilla vaikka makaisit koko päivän. Ainakin tuo pitäisi syödä täyteen.

Rasvaa saa syödä suhteellisen vapaasti, itse asiassa ilman sitä et laihdu. Ruoassasi on tällä hetkellä vähän rasvaa karppaukseen nähden ja lisäksi hyvät rasvat puuttuvat (oliiviöljy, pähkinät, kalaöljy). Toivottavasti syöt näitä edes joskus. Oliiviöljyä kannattaa käyttää päivittäin paistamiseen, salaatinkastikkeisiin, siitä saa loistavasti rasvaa ja kaloreita.

Mehukeitot ja funlightit jättäisin tässä vaiheessa pois. Niissä on sokeria ja keinomakeutusaineita (jos käytät sokerittomia). Häiritsevät mahdollisesti painonpudotusta ja nälänhallintaa.

Kasvikset, missä ne on? Tällä valiolla otetaan suuri osa hiilareista kasviksista. Itse olen alle 20g hiilareilla ja syön 500g kasviksia. Pitää valita vähähiilarisia. Näistäkin on oppaissa tietoa.

Tuossa vielä linkki erittäin hyvälle sivustolle Etusivu - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Viimeksi muokattu:
pläskipläski Näytä viesti
vastailin jo muutamiin juttuihin alotuksessani. mut siis pahin on se kun en tunne nälkää, eikä ruoka maistu. kyllä voisin vetää kebabia sun muuta napaan juu, mutta kaupassa jo alkaa se ällötys.

mulla on adhd-lääkitys, ja tuo ruokahaluttomuus ja näläntunteen katoaminen johtuu siitä. opiskelujeni takia sitä on pakko syödä. concerta siis kyseessä.

Sulla tuo lääkitys voi vaikeuttaa painonpudotusta. Atkinsin mukaan se voi estää rasvanpolttoa ja hidastaa koko prosessia.

Käy kattomassa reseptejä karppaus.infon sivuilta. Siellä on karppipitsaa, karppikebabia sun muuta. Vähät hiilarit vie myös nälkää. Oletko lihonut lääkityksen myötä? Ne tuppaa hidastamaan aineenvaihduntaa joskus. Jos nyt kuitenkin ajatellaan että pakko on syödä elääkseen niin miksi et tekisi karppiruokaa?

pläskipläski
Sulla tuo lääkitys voi vaikeuttaa painonpudotusta. Atkinsin mukaan se voi estää rasvanpolttoa ja hidastaa koko prosessia.

Käy kattomassa reseptejä karppaus.infon sivuilta. Siellä on karppipitsaa, karppikebabia sun muuta. Vähät hiilarit vie myös nälkää. Oletko lihonut lääkityksen myötä? Ne tuppaa hidastamaan aineenvaihduntaa joskus. Jos nyt kuitenkin ajatellaan että pakko on syödä elääkseen niin miksi et tekisi karppiruokaa?
en, lihoin jo ennen lääkitystä. pitkä juttu :)

mut kasviksia en saa alas, en pähkinöistä enkä jyvistä tykkää. toi sun kertoma kalorimäärä 1800 ja risat tuntuu ihan hirveeltä.

Voi olla että lihoit ennen lääkitystä mutta nyt se lääkitys saattaa olla osasyy sun painon putoamattomuuteen=)

Saanko kysyä miten lihoit kun 1800 kaloria tuntuu reippaalta? Tarkoitan että liikakaloreilla nuo sinun kilosi on kai aikoinaan hankittu.

Sitten on aina mahdollista että karppaus ei vain sovi sulle tai ole sun juttu. Jos haluat kokeilla miten tällä valiolla laihtuisit niin kannattaa tehdä homma ohjeiden mukaan. Lue nyt ainakin tämä
Ohje:Karppausopas – KarppausWiki

Viimeksi muokattu:
pläskipläski, mieti oikeasti syitä joiden vuoksi haluat laihtua. Jos sä olet saanut kimmokkeen vhh ruokavalioon kun siitä on jossain tv-/radio-ohjelmassa, lehdissä keskusteltu ja se on ollut pinnalla, niin mieti silti, että tämäkin ruokavalio ei itsekseen tee mitään. Sun täytyy tehdä sen eteen.

En sano pahalla, mutta paistoi läpi noista sun kommenteista että kaikki on vaikeaa. Haluasit syödä vähemmän hiilareita ja enemmän rasvaa mutta sitten et pystykään. Jos ennen lääkitystä olet saanut kerättyä kiloja niin ei tuntuis olevan ongelma syödä nyt taas sitä rasvaa. Toki, en tiedä sinun taustaa ollenkaan. Joten sanon vain kirjoittamasi perusteella minkälaisen kuvan saa.

Mutta mitään ei kannata pitää itsestäänselvyytenä eikä ainakaan sitä että kesäksi olisit 30kg laihempi. Halu ja teko jos ei kohtaa ei tule tuloksia. Joten muuta ajattelutapaa tai hyväksy että pysyt pläskinä.

Mull aolis paino laskusuhdanteessa :D Jo sitä jumia oliki tarpeeks :)
Oon miettinyt että uskaltaisko sitä jo taas alkaa treenaamaan ettei saa mitään sydänlihastulehdusta tai aivokalvontulehdusta sellasena mukavana jälkitautina :( Mieli tekis kovasti mut en mä tiedä tosiaan uskallanko :O

Alkuperäinen kirjoittaja pläskipläski;23046052:
sipseillä, pitsalla, hesellä, karkeilla... oon painanu 60kg 7v sitten. laihdutin painonvartijoissa 12kg silloin.
Painonvartijoiden opit kannattaa nyt heittää romukoppaan ja tutustu vaikka ekaks karppaus.info sivuston tarjontaan. Nyt mennään erityylillä eteenpäin kuin painonvartijoiden "syö 6 kertaa päivässä".
Jos sä haluat oikeasti tuloksia aikaiseksi, teet sen eteen tutkimustyötä. Ota selvää oikeasti että mitä tämä karppaus on ja mieti oletko valmis siihen. Kannattaa alkuun ottaa tietoa, lue infoa, lainaa kirjastosta edellä mainittujen asiantuntijoiden kirjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja pläskipläski;23046052:
sipseillä, pitsalla, hesellä, karkeilla... oon painanu 60kg 7v sitten. laihdutin painonvartijoissa 12kg silloin.
Jos pystyit ennen syömään lihotaksesi, pystyt varmasti syömään nyt laihtuaksesi, eikös vaan:) Lue nyt nuo ohjeet jotka sulle linkitin ja tee niiden mukaan.

"Satsuma"
Hei vaan kaikille karppaajille!

Olen mielenkiinnolla seurannut keskustelujanne. Itse kiinnostuin karppaamisesta viime joulukuussa Antti Heikkilän innoittamana. Vähensin ensin maltillisesti hiilareita poistamalla ruokavalioista leivän ja sitten perunan, riisin, pastan ja sokerin. Luin useamman opuksen vhh-ruokavalioista ja nyt olen reilun viikon noudattanut Atkinsia päästäkseni karmeasta makeanhimostani eroon. Ja se kyllä toimii, uskomatonta. :) Olen käynyt useimmilla kekkereillä ja pystynyt kieltäytymään herkuista. Kaapissakin on avattu suklaapaketti (Fazerin 70% Cocoa Nibs - mun lempparia) enkä ole kajonnut siihen kertaakaan. Eikä ole edes tehnyt mieli.

Ekan viikon aikana paino putosi kolme kiloa. Senttejäkin tuntuu lähteneen, en ole tosin mitannut. Matka on vielä pitkä, ylikiloja on reilu 30. Mietinkin, että kuinka pitkään tällä induktiolla voi olla? En haluaisi että painonpudotus tyssää heti kun lähden lisäämään hiilareita. Tosin kovasti jo tekisi mieli lisätä jugurtti, marjat ja pähkinät ruokavalioon, että saisin vähän vaihtelua aamiaisiin.

Olisin myös kysynyt sitä, että lähteekö teillä karppaajilla paino tasaisesti vai tuleeko useamman kilon harppauksia alaspäin? Minulla kun näyttäisi olevan niin ettei ensin tapahdu mitään ja sitten paino "romahtaa" ja sitten taas ei tapahdu hetkeen mitään.

Tsemppiä kaikille karppaajille!

Induktiolla voi jatkaa kunnes ollaan noin 7kg päässä tavoitepainosta. Tämä Atkinsin kirjasta otettua.

Hyvin yleistä on sahausliike painossa. Pari viikkoa mennään kilon sisällä ylös ja alas, sitten voi humpsahtaa pari kolmekin kiloa yks kaks. Yksilöllistä.

Viimeksi muokattu:
"alibaba2"
Induktiolla voi jatkaa kunnes ollaan noin 7kg päässä tavoitepainosta. Tämä Atkinsin kirjasta otettua.

Hyvin yleistä on sahausliike painossa. Pari viikkoa mennään kilon sisällä ylös ja alas, sitten voi humpsahtaa pari kolmekin kiloa yks kaks. Yksilöllistä.
Mulla sahaa hirmusesti paino esim nyt taas aamulla vaaka näytti 68,2 kun jo oli tippunut 67,5 pari päivää sitten...rasittavaa suorastaan kun sitä toivos aina vaan pienempiä lukuja :D :D

Ooo
Mulla putosi viime vuoden aikana 10 kiloa. Siitä kesä ja iso osa syksyäkin ihan karppaamatta, eli tahti karppuksella olisi ollut suurempi. Mutta moni seikka vaikutti, eikä niitä nyt uudestaan tässä sen enempää. Nyt alkuvuodesta on tippunut nelisen kiloa.
Kun ajattelee jälkeenpäin, kilo kuussakin on ihan järkevää, vaikka sitä moni toivoisi, että lähtisi 10 kiloa yhdessä yössä. Sopii nykymaailman ajatteluun, jossa kaikki pitää saada nyt ja heti, mielellään niin, että joku muu sen mulle vielä tekee, eikä itse tarvitse vaivautua. Voi vain nauttia tuloksista. Oman kehon kanssa ei ole oikopolkuja. Iso osa ongelmaa on psyykkisellä puolella. Jos haluaa jotain, pitää ensin saada tietoa ja sitten olla valmis toteuttamaan. Tehdä töitä mielessään. Karppauksella ei muuten joudu rehkimään, mutta ruokaa pitää olla valmis tekemään. Myös uusia makuja syömään. Mulle on niin käsittämätön ajatus, ettei joku aikuinen ihminen syö kasviksia!? Siis muutenkin kuin jossain erikoisruokavaliossa. Senkin voi opetella. Lapsistakin sanotaan,että vaaditaan tietty määrä maistamiskertoja, ennenkuin makuihin tottuu.
Lisäksi voi kai ajatella niinkin, ettei karppaus sovi kaikille. Tosi trendikästä tuntuu olevan karppailu, mutta kannattanee muistaa, että karppailu ei ole mikään hetken harrastus, josta palataan "normaaliin" ruokavalioon, vaan pysyvä elämäntavan muutos. Pelkällä laihdutuskuuriajatuksella ei tähän kannata lähteä. Joku voi tehdä niinkin ja onnistua, mutta miettikää kannattaako laihduttaa päästäkseen yhtenä päivänä johonkin hääpukuun vai ollakseen terve, elääkseen pitkään kumppaninsa ja lastensa kanssa vielä sen hääpäivän jälkeenkin.

Ooo
[QUOTE="alibaba2";23046850]Mulla sahaa hirmusesti paino esim nyt taas aamulla vaaka näytti 68,2 kun jo oli tippunut 67,5 pari päivää sitten...rasittavaa suorastaan kun sitä toivos aina vaan pienempiä lukuja :D :D[/QUOTE]

700 grammaa on oikeasti ihan pikkujuttu, puoli litraa juotua vettä tekee jo puolen kilon "painonnousun" vaikkei siinä laskistä ole tietoakaan! Ehkä ne mittanauhat käyttöön ja vaa'at pois kokonaan ihmisiä hermostuttamasta =)

Tammikuun "välitilinpäätös" oli -3kg, eikä mitään hinkuja pois dietiltä =)
Joulusta siis lähtenyt yhteensä 7kg.
"hitaan" pudotuksen siedän kun ei tarvitse kärvistellä, vaan syön nautiskellen ja herkutellen, korvaan mieliteot jollain sallitulla herkulla. Kasviksista syön toistaiseksi vain salaattia, kurkkua, vähän tomaattia, paljon kukkakaalia, ruusukaalia ja parsakaalia, hieman vihreítä papuja. Minulla tarvitsee näköjään olla tosi tiukka linja että paino putoaa, kerran viikossa herkuttelen avocadolla jossa pari ruokalusikallista partista .

Ooo
Suosittelen muuten lämpimästi Mikan pikasuklaata. 4 tl (kunnollista!) kaakaojauhetta, oman mieltymyksen mukaan makeutus ja puolisen desiä kermaa. Sekoita lusikalla kupissa ja saat ihanan suklaamoussen. En oikein uskonut ennenkuin kokeilin. Mulla oli luomu-reilu-kaakaota (green&blacks), tomusukrinia ja luomukuohukermaa. Jösses :p !!

Yhteistyössä