Karppaajien tsemppiketju 2011

Helekutti
Kyllä se kookosöljy on kovaa kamaa ja toisilla pistää semmosen boostin päälle ettei tosikaan. Ite tein kesällä tuhdin kaakaon kookosöljyllä aamupalaks ja polkasin hetkessä 50 kilsaa fillarilla. Tuntui kuin olis lentänyt :LOL:

Mut varoituksen sana: itellä menee helposti maha ihan hirveen kipeäks ja ruikulille jos otan liikaa. Sen käyttö pitää aloittaa vähitellen, tl kerrallaan. Ekalla kerralla kun otin sitä, kaks ruokalusikallista kerralla, niin heräsin keskellä yötä kakomaan ja ripuloimaan. Netistä ainakin löytyy tietoa että se voi aiheuttaa herxheimerin reaktion jos aloittaa käytön liian äkisti.

"pypylleröinen"
Pitkiki just alkaa kysellä, että millasta annosta sitä pitäis ottaa... Ehkä mä sit testaan vielä sitä :) Maistuuks se kauheesti kookokselle? Tai jääkö suuhun sellanen rasvaklähmäolo?

"pypylleröinen"
Nonii, mä korkkasin kookosöljyn ;) Maistu aivan helvetin kamalalle, oli lämmintä, n.25 asteista (meillä on sisällä tosi lämmin, ikävä kyllä) kookokselle. Mutta sinnikkäästi vetäsin 2 tl :D Koitan sitä nyt hörppiä joka päivä, ainaki ton purkillisen, katotaan sit jatkoa :)

Kyllä kookosöljy maistuu ihan kookokselle. Itselläni ei tee pahaa koska pidän kookoksen mausta. Tulee mieleen kookossuklaa.

Jos maku tekee pahaa, sitä voi laittaa vaikka teehen tai kahviin. Teen seassa ei maistunut miltään, tuoksu oli kuitenkin kookosmainen.

Hirveetä selittelyä koko ketju täynnä!!!

Karppaus on niin ihanaa ja aah ja voih MUTTA sitten kuitenkin syödään mitä sattuu kun "kaiman pikkuserkun kissa kuoli ja sitten ahisti ja lapanen tippui lumihankeen"

Oikeesti naiset, oletteko noin selkärangattomia!?

sama vastaaja
Kuka pyysi sut tänne lukemaan? Vai oltko niin selkärangaton ettet vaan voi pysyä poissa?
Luin koska olen karppaaja. Tää on karppaajien tsemppiketju.
Mutta oli keino mikä HYVÄMNSÄ niin aina löytyy näitä selittelijöitä. Sit homma kaatuu siihen kun ei "vaan nyt juuri pysty laihduttamaan" ... höpön löpön. Karppaus on mulle elämäntapa ja oli kysessä häät, hautajaiset tai laivan kastajaiset niin tulen syömään mahdollisimman karpisti. Mistään kakusta en kieltäydy juhlissa mutta kukaan ei pakota mua kotiin raahaamaan perunaa, maitosuklaata ja leipää.

Omia valintoja, elämä täynnä.

karppikatti
Eikö tää tsemppiketju ole juuri niille joille karppaus on hieman hankalaa, mihin sitä tsemppiä muuten tarttettais?

Mä oon jatkanu nyt pari kuukautta proteiinin rajoitusta (alle 1g/painokilo) ja rasvan lisäystä, hyvin on toiminu :) Ainut pahe on maitosuklaa mitä oon syöny aivan liikaa... Onneksi en sentään ole lihonnut. Nyt oon taas palannut ruotuun ja olo on tosi hyvä :) Ehkä suklaata tuli syötyä niin paljon ettei sitä tee enää mieli, sillä makeanhimo on häipynyt kokonaan.

"pypylleröinen"
Hirveetä selittelyä koko ketju täynnä!!!

Karppaus on niin ihanaa ja aah ja voih MUTTA sitten kuitenkin syödään mitä sattuu kun "kaiman pikkuserkun kissa kuoli ja sitten ahisti ja lapanen tippui lumihankeen"

Oikeesti naiset, oletteko noin selkärangattomia!?
Haista huilu. Ihan sama koskee, noudatti kuka mitä tahansa ruokavalioa, ja varsinkin laihduttajat, jotka noudattavat millon mitäkin kitudieettiä. Miten usein ne syövät jotain ruokavalioonsa kuulumatonta?? :D Se, että karppaaja vaikka kerran kuussa jotain "ei niin sallittua", ei merkkaa yhtään mitään.
Ootko sä jotenki katkera tai jotain?? :D

"pypylleröinen"
Luin koska olen karppaaja. Tää on karppaajien tsemppiketju.
Mutta oli keino mikä HYVÄMNSÄ niin aina löytyy näitä selittelijöitä. Sit homma kaatuu /*siihen kun ei "vaan nyt juuri pysty laihduttamaan" ... höpön löpön. Karppaus on mulle elämäntapa ja oli kysessä häät, hautajaiset tai laivan kastajaiset niin tulen syömään mahdollisimman karpisti. Mistään kakusta en kieltäydy juhlissa mutta kukaan ei pakota mua kotiin raahaamaan perunaa, maitosuklaata ja leipää.

Omia valintoja, elämä täynnä.
Voi tyhmä :p Eli sä repsut ite ihan yhtälailla... Miks sä sit valitat täällä? Jos homma kaatuu, niin se vaan ei oo oma juttu, mitä sä siitä valitat ja välität? Anna olla, ei oo sun menetykses. Ja harva täällä kotiin ostaakaan perunoita, suklaita tai muita, ainakaan itelleen. Meille ostetaan pari perunaa, pussi pastaa tai paketti ruisleipää sillon tällön, mutta ne on ton lapsen ruokia, ei mun tai mun miehen.

samaaa
[QUOTE="pypylleröinen";23137623]Voi tyhmä :p Eli sä repsut ite ihan yhtälailla... Miks sä sit valitat täällä? Jos homma kaatuu, niin se vaan ei oo oma juttu, mitä sä siitä valitat ja välität? Anna olla, ei oo sun menetykses. Ja harva täällä kotiin ostaakaan perunoita, suklaita tai muita, ainakaan itelleen. Meille ostetaan pari perunaa, pussi pastaa tai paketti ruisleipää sillon tällön, mutta ne on ton lapsen ruokia, ei mun tai mun miehen.[/QUOTE]

Ei se ole repsuamista jos juhlissa ottaa kakkua. Se on kohteliaisuutta. Ja kyllä kakku on ihan hyvääkin. Mutta en minä kotiin kakkua kanna ja leipää mussuta, niinkuin jotkut tekee. Joku oli VIIKON ajan mässännyt hiilareita ja sitten itkee kun on paha olo. No shit?

aloitteleva karppaaja
Eikö tää tsemppiketju ole juuri niille joille karppaus on hieman hankalaa, mihin sitä tsemppiä muuten tarttettais?

Mä oon jatkanu nyt pari kuukautta proteiinin rajoitusta (alle 1g/painokilo) ja rasvan lisäystä, hyvin on toiminu :) Ainut pahe on maitosuklaa mitä oon syöny aivan liikaa... Onneksi en sentään ole lihonnut. Nyt oon taas palannut ruotuun ja olo on tosi hyvä :) Ehkä suklaata tuli syötyä niin paljon ettei sitä tee enää mieli, sillä makeanhimo on häipynyt kokonaan.
Antaisitko vinkkiä miten saisin tuota proteiinia alemmas,menee väkisinkin n.1,5g/painokiloa kohti,paino nyt n.58kg ja miten enemmän rasvaa ettei kcal nousis kuitenkaan kauheesti...tätä yhtälöä olen ihmetellyt.

"pypylleröinen"
Mua ketuttaa. Mun paino ei oo liikkunut mihinkään pariin viikkoon. 7.2. Menty taas suht tiukilla, kaks kertaa sen jälkeen ollut hiilarit n.50g, muuten 20-30 paikkeilla. Rasvoja n.150g ja protskuja n.70g, vähän päivästä riippuen. Ja mitään ei oo tapahtunut. Mä painan tasan saman verran kun tollon 7.päiväkin :p Ja mieheltä senkun paino vaan tippuu, mikä ketuttaa vielä enempi :D
Pitäis varmaan mittailla, josko niistä näkys jotain muutosta (mitä epäilen kyllä suuresti, koska vaatteet ei oo yhtään isompia mun päälle ku ennenkään)... Äääh, pitäskö nostaa vai laskea rasvoja?

[QUOTE="pypylleröinen";23198763]Mua ketuttaa. Mun paino ei oo liikkunut mihinkään pariin viikkoon. 7.2. Menty taas suht tiukilla, kaks kertaa sen jälkeen ollut hiilarit n.50g, muuten 20-30 paikkeilla. Rasvoja n.150g ja protskuja n.70g, vähän päivästä riippuen. Ja mitään ei oo tapahtunut. Mä painan tasan saman verran kun tollon 7.päiväkin :p Ja mieheltä senkun paino vaan tippuu, mikä ketuttaa vielä enempi :D
Pitäis varmaan mittailla, josko niistä näkys jotain muutosta (mitä epäilen kyllä suuresti, koska vaatteet ei oo yhtään isompia mun päälle ku ennenkään)... Äääh, pitäskö nostaa vai laskea rasvoja?[/QUOTE]

Mun mielestä älä tee mitään. Pari viikkoa on lyhyt aika millekään muutokselle. Makrot tuntuu kuitenkin olevan kohdillaan. Juotko tarpeeksi? Syötkö jumeja aiheuttavia ruokia paljon kuten juustoja, pähkinöitä, maitotuotteita noin yleensä, siis paljon?

"pypylleröinen"
Juustoja vähän, ainoostaan sen mitä ruoan joukossa on, nyt ei sielläkään oo tainnut olla kun kerran viimeviikolla, eilen ehkä teelusikallinen kasviksien päällä mustaemmental-rouhetta. Pähkinöitä en ollenkaan, ei iske. Maitoa en ollenkaan, kermaa kerran-kaks päivässä kahvin joukossa lirun, ja ruoan joukossa sillon kun sitä siellä on...
Ja koitan kyl juoda vähintään pari litraa päivässä, tarvii koittaa varmaan koittaa lisätä :)

Epäonnistuja
Hei, tietääkö joku tutkimuksista, joiden mukaan karppaus toimisi paremmin miehillä kuin naisilla? Kuulin jotain tällaista ohimennen, en tajunnut silloin kysellä lisää. Itse yritin tällaista ruokavaliota noin vuosi sitten, ja olin koko ajan huonovointinen ja suurinpiirtein lihoin (todennäköisesti tein jotain ihan väärin, kun en ehtinyt perehtyä aiheeseen ehkä tarpeeksi).
Olen kuitenkin tavannut ihmisiä, jotka ovat onnistuneet, ja ovat pirteämpiä ja terveempiä kuin koskaan, ja nämä ovat kaikki olleet miehiä.
Onko tämäkin näin epätasa-arvoista??!!

Ei karppaus toimi kaikilla. Miehillä tippuu usein nopeammin alussa koska heillä on nestettä enemmän kehossa.

Mutta kuten itsekin sanoit, teit jotain väärin, joten siitä on turha vetää johtopäätöksiä sitten vhh soveltuvuudesta juuri sinulle.

se epäonnistuja
Totta Sapfo, voisi olla mielenkiintoista kokeilla uudestaan OIKEIN, mutta varmaan tarvitsisin siihen jonkun henkilökohtaisen ohjaajan, ja se voisi olla vähän pöhköä.
Ehkä lykin itseäni pikkuhiljaa siihen suuntaan, esim. vaikka perinteisesti hylkäämällä sokerit, vehnäjauhot ja perunat. Olisihan sekin jotain...

Yhteistyössä