Karppaajien tsemppiketju 2011

"vieras"
[QUOTE="pypylleröinen";22954623]Se piti vielä lisätä, että mä tein joku päivä broiskusuikaleista, kermasta ja aurasta pastakastiketta. Keitin ipanalle ruispastaa, ja mulle ja miehelle höyrytin kesäkurpitsasta juustohöylällä vedeltyjä siivuja. Oli tosi hyvää noinkin, ihan ku ois pastaa syönyt. Ja mies tykkäs siitäki ;)[/QUOTE]

Mä tein kanssa yks päivä sitä karppi.infon reseptin mukaista kylmäsavulohi"pastaa". Oli hirveää. Ensinnäkin tarvitsin kaksi kokonaista kesäkurpitsaa, että nälkä lähti kahdelta ihmiseltä, ja toiseksi se kesäkurpitsa tunki ulos korvista puolen annoksen jälkeen sekä minulla että miehellä. Ideana kiva, käytännössä :x
 
surkea
No näillä tiedoilla ei osaa sano mitään. Pistä mittasi, ikäsi, aktiivisuustasosi, makrosi, ruokapäikkyä. Onko käytössä reseptilääkkeitä, hormonaalista ehkäisyä?
168/76, 30v, kävelen n.1h päivässä työmatkojen muodossa muuten liikunta vähäistä. Ei lääkkeitä tai hormonaalista ehkäisyä.

Tässä esimerkki päivän ruoista;
Kahvi kermalla
Savulohisalaatti, keitetty muna+majoneesikastike
leipäjuusto siivu
cheddaria siivu
2 paistettua munaa
1 proteiinipatukka jossa 3g hiilareita

Kiitos avusta:)
 
"Kihara"
Mä tuun tänne huuteleen kun en eilen saanut järkevää vastausta. Eli nuudelit ja karppaus, nuudelipussissa lukee et 100g sisältää 8g hiilihydraatteja. Onks tää ok syödä vaikka ne on tehty(??!!) vehnästä?
 
karppikatti
Miksi painoni ei laske?
Täysin sama ruokavalio ollut miehen kanssa nyt 5 viikkoa, painokin about sama.
Miehellä -6kg ja minulla ei yhtään.
Auttakaa viisaammat hyvien neuvojen kera.
Syötkö liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa? Miehet tarttee enemmän proteiinia, joten niille ehkä sopiikin korkeampi proteiinimäärä ja vähemmän rasvaa. Muutenkin karppaus näyttäisi toimivan paremmin miehillä (siis laihdutuksessa)

Syötä ruuat fineliin. Yritä saada proteiinia max 1g/tavoitepainokilo! Ja rasvaa PALJON.

Mä oon vasta yhden päivän ollu alle 20 g hiilareilla ja jo nyt tuntuu et oon ketoosissa :O Ennen on menny monta päivää päästä ketoosiin. Jostain oon lukenu et keho ei pysty hyödyntämään ylimääräistä proteiinia, joten se käyttäytyy kuin hiilarit elimistössä. Ehkä proteiinin rajoituksella olen päässyt nopeasti ketoosiin?

Tänään olen syönyt n. 50 g proteiinia, hiilareita n. 20 ja rasvaa n. 150 g...
 
karppaaja
surkea: Katsoin nyt sun päivän syömisiä, ja ehdottomasti aivan liikaa proteiinia! Kananmunista voit syödä pelkät keltuaiset ja juusto kannattaa jättää vähemmälle.
 
Tässä esimerkki päivän ruoista;
Kahvi kermalla
Savulohisalaatti, keitetty muna+majoneesikastike
leipäjuusto siivu
cheddaria siivu
2 paistettua munaa
1 proteiinipatukka jossa 3g hiilareita

Kiitos avusta:)
Siis oikeastiko syöt näin? Oletko laskenut makrosi tai kalorisi? Kulutuksesi maatessa on 1687kcal. Ainakin tuo pitää syödä ettei elimistö mene säästölle. Ruokailusi on todella köyhää, missä on kasvikset? Kunnon ruoka puuttuu poislukien tuo savulohi etc. Kirjoitapa joku päivä ruoka-aineesi johonkin laskuriin. Makrojesi suhteen rasvaa on liian vähän ja proteiinia myös. Hiilarit ovat aika alhaalla, ketoiletko?

Silmät menee ristiin joten lopetan. Mutta siis tuo ruokailusi näyttää aika kovin köyhältä jos ajatellaan että karppailun pitäisi olla ravinteikasta ruokaa. Lisää kasviksia (niitä voi syödä sen 500g ja silti hiilarit alle 20 jos valitsee oikein kasvikset), rasvaa saa tulla 120-150g ja ota se hyvistä lähteistä kuten oliiviöljystä, pähkinöistä. Proteiinipatukat unohtaisin ja ottaisin prodet kunnon ruoasta, sitä saisi tulla 80-100g.
 
surkea
Siis oikeastiko syöt näin?
Proteiinipatukat unohtaisin ja ottaisin prodet kunnon ruoasta, sitä saisi tulla 80-100g.
Lohisalaatissa oli kyllä kurkkua, tomaattia ja salaattia. Joka päivä syön ainakin yhden ison salaatin että tulee kasviksia.
Yritän ketoilla mutta en usko että onnistun kun ei mitään "oireita".
Toi proteiinipatukka on melkein välttämättömyys, teen pitkiä päiviä töitä päivystyksessä enkä kerta kaikkiaan ehdi syömään oikeaa ruokaa kuin korkeintaan kerran vuoron aikana (joka saattaa olla 15h). Patukka kulkee taskussa mukana koko päivän ja sen ehtii survoa naamaan vaikka hississä kun siirtyy toiselle osastolle.

Kiitos paljon vinkeistä, lisää ottaisin vastaan.
Vaikka ihan konkreettisen ehdotuksen päivän syömisistä. En syö punaista lihaa tai kanaa.
 
karppikatti
Nyt kyllä iski se ketoosi sitten kunnolla! Ei ois pitäny juoda kahvia aamulla, oon jo ketoosin ansiosta superenerginen. En millään pysy paikalla ja talokin on jo siivottu...
 
Tänään teki mieli herkkua ja päätin tehdä mutakakun
Mutakakku :: karppaus.info :: reseptit tällä ohjeella. Mä tosin laitoin 3 rkl vehnäjauhoja kun joskus tein pienellä määrällä ja musta se maistui liikaa kananmunalle.
Nyt tuli hyvää. Ja oonkin napostellut pieniä määriä pitkin päivää... nam. Oon saanut herkkukiintiön hienosti täyteen.

Makroja en ole jaksanut laskea pahemmin, kun tuntuu että mitä vaan meinaan syödä niin liikaa tulee proteiinia. Enkä mä nyt jaksa käydä vaa'allakaan kun tuntuu että pömpötys jatkuu ja paino ei liikahdakaan.

Karppiruokaa tehnyt, pääasiassa nyt oon syönyt sitä PInkLilyn herkullista kaalikeittoa. Se on tosi hyvää ja hyvä puoli siinä on, että se maistuu meidän koko perheelle. :)

Tämmöisellä suunnitelmalla mennään ainakin ensi viikko, en laske enkä käy vaa'alla. Syön aamiaiseksi pieniä juusto-kinkkurullia, täytteeksi majoneesia. Kananmunia paistettuna.
Lounaaksi itse tehtyä katkarapusalaattia, johon laitan majoneesia ja ruohosipulimajoneesia, salaattia, tomaattia, kurkkua, katkarapuja, keitettyjä kananmunia, mausteeksi sitruunamehua ja mustapippuria myllystä.
Iltapuolella taidan tehdä sitä kesäkurpitsalasagnea ja tätä kaalikeittoa ja pari lusikallista öljyä "raakana". Ei maistu tosin kauhean hyvälle, mutta tuleepahan rasvaa ilman proteiinia ;)
 
Mä tein äskön munasalaattia. Ihan hiton hyvää, koittakaa ihmeessä! :)

Keitin 10 munaa (kuorein ja palottelin muutamaan osaan), paketti pekonia (ruskista, valuta liika rasva), majoneesia (ja valkosipulia, pippuria ja ruohosipulia) ja vähän suolakurkkua. Kaikki vaan sekasin, tuli oikeen himo :) Mä oon aina rakastanut kunnon itetehtyä perunasalaattia, ja toi on kyllä niin lähellä sitä, mitä vaan ilman perunaa voi saada. Lisäks syötiin vatajan nakkeja.
Vielä jälkkäriks suklaamoussea :)
 
Ooo
Hei pylleröinen, mitä on LIIKA rasva? :vampire: (no jooo, ymmärrän kyllä, mut hyvinhän se noihin muniin olisi imeytynyt ;)) Munasalaatti kuulostaa kyllä ihan maukkaalta.

Onkos kukaan muuten tehnyt pekonia mikrossa? Sain anopilta (ihana kultainen ihminen!) karppiruokaa 15 minuutissa-kirjan, ja siellä reseptien tekijä laittaa usein pekonit mikroon "pekoniritilälle". Ja ilmeisesti tulee ihan rapeaa. Itseä epäilyttää, jos ei ruskistu, mut ilmeisesti toimii...

surkea: kauhean niukkaa syömistä!! Eihän tolla mennä loppuelämää, jos ajatellaan, että tämä on elämäntapa, eikä kitukuuri. Tee oiketa ruokaa. Jos ympäri viikon ei ole 15 tuntisia päivystystöitä, niin jossain vaiheessa ehdit laittamaan ruokaa. Tee kerralla reilusti useampaa lajia, otat pakkasrasioissa töihin ja lämmität kun pystyt syömään. Kunnon ruualla pärjää sen 6 tuntia seuraavaan ruokataukoonkin. Mulla olisi noilla sun syömisillä aikamoinen nälkä.
 
voi itkuuuuu..nyt laski hieman laihdutus into!!!! ja ihan omaa syytä...tuli juhlittua koko viikonloppu,ja juomaa ja ruokaa meni..siis roskaruokaa,hampparia kebabbia,ranskiksia...ja karkkia....pashkat!!

kävin vaa alla,ja oli tullu niinku 4 kiloo!!!!! okei,mulla alko kyl menkat tänään...mut mä en tiiääääääääää.....

tänään oon kyl syöny vaan yhen karppileivän,ja 3 täytepaprikaa.jumpalle meen nyt illasta
 
Piukee
Into jatkuu täällä vielä! Oisko tässä nyt kolme viikkoa menty, vai mitä ja painoa on lähtenyt n. 3 kiloa. Lauantaisen baari-illan aikana katosi tuosta vielä 1,5 kiloa, mutta ne tuli kyllä sitten sunnuntain aikana takaisin. Mistä lienee johtuvan...
Joku kysel nuudelien hiilareista... muakin kiinnostais se hiukan. Luulen, että kyse on nuudelikeitosta, eli tuossa 100 grammassa olisi mukana myös neste eli vesi. Korjatkaahan nyt joku, jos olen väärässä... ja jos en ole, alan elämään nuudeleilla! :D :D Eli kyllä mä luulen, että ne on sitä täyttävä "imeytyvää tavaraa" ne nuudelit...
Kauheella tsempillä täällä siis koitetaan edetä ja vaikka paino ei olekaan pudonnut mitään ihan järkkymääriä, vartalossa muutokset jo näkyy. Etenkin jenkkakahvojen ja vatsan osalta!
Kyllä karppaminen on kivaa! :D
 
Into jatkuu täällä vielä! Oisko tässä nyt kolme viikkoa menty, vai mitä ja painoa on lähtenyt n. 3 kiloa. Lauantaisen baari-illan aikana katosi tuosta vielä 1,5 kiloa, mutta ne tuli kyllä sitten sunnuntain aikana takaisin. Mistä lienee johtuvan...
Johtuu siitä että alkoholi poistaa nestettä. Hetkellisesti siis näyttää että sen juominen laihduttaa. Kun kroppa kuroo nestevajausta kiinni, vaaka ponnahtaa ylöspäin.
 
Mulla on tullut painoa +1kg. Ja olo on kipeä, turpea, särkee päähän ja lihaksiin. En ole liikuntaa harrastanut, makrot ihan samat kuin ennenkin. Eilen join 4,5l vissyä ja veskissä jostain syystä ei tullut silti juostua.

Miten nämä nesteet saisi liikkeelle?
 
Ilmoittaudun takaisin karppaajien ryhmään. Joulu tuli ja meni, ja nyt pitäisi ottaa taas itseään niskasta kiinni :ashamed: Nyt ei enää tekosyitä, vaan askel kohti terveellisempää elämää. Eilen oli eka vhh-päivä, ja hyvin meni. Haluan nyt vain eroon hiilari-pöhötyksestä, jatkuvasta väsymyksestä ja makeanhimosta.
Yritän pudottaa painoa normaalipainon sisällä, joten mitään hirveää viikkotahtia en ajatellut edes yrittää. Mutta jos kesään mennessä saisi vyötäröltä vähän massaa vähemmäksi... mahtuisi taas kesävaatteet päälle. Tavoite on -7 kg.
 
Ooo
Mäkin sitten ostin sen "Uusi Atkins-Uusi sinä" -kirjan. Olen selaillut puoliväliin. Lopussa on aika paljon eri vaiheiden viikkoruokalistoja. Tämä vinkkinä niille, jotka tuskailevat sen suhteen mitä ruokaa oikein söisi ja kuinka paljon. En vielä ole päässyt sinne resepti-osioon saakka itse kun tuntuu, että illassa saa ehkä sen 10 minuuttia itselleen ja sille käyttötarkoituksia löytyy muitakin :kieh:
 
"pypylleröinen"
Mä kävin eilen hesessä :p (teko)Syynä se, että kello oli 15 aika, enkä ollut kerennyt syödä vielä yhtään mitään, vaan juoda vettä, ja mulla oli ihan kaamee nälkä. Sit piti nopeesti lähteä kaverille ja sieltä muskariin, kotiin seuraavaks vasta 20 aikaan. Joten, tää mamma koukkas hesen kautta (ei täällä oikeen oo mitään muutakaan, ja kaupassa en viittinyt käydä, koska ipana nukku takapenkillä) ja otti ruisfilehampparin, hiilareita reilu 30g. Mutta ei se mitään hääppöstä ollut, hiton suolasta, ja se ruisleipä :p Eipä kyllä tuu mieleenkään hetkeen maistaa ees uusiks.
Nyt kesäkurpitsalasagne uuniin miehen toiveesta, ja illaks kouluun...
 
[QUOTE="pypylleröinen";22993580]Mä kävin eilen hesessä :p (teko)Syynä se, että kello oli 15 aika, enkä ollut kerennyt syödä vielä yhtään mitään, vaan juoda vettä, ja mulla oli ihan kaamee nälkä. Sit piti nopeesti lähteä kaverille ja sieltä muskariin, kotiin seuraavaks vasta 20 aikaan. Joten, tää mamma koukkas hesen kautta (ei täällä oikeen oo mitään muutakaan, ja kaupassa en viittinyt käydä, koska ipana nukku takapenkillä) ja otti ruisfilehampparin, hiilareita reilu 30g. Mutta ei se mitään hääppöstä ollut, hiton suolasta, ja se ruisleipä :p Eipä kyllä tuu mieleenkään hetkeen maistaa ees uusiks.
Nyt kesäkurpitsalasagne uuniin miehen toiveesta, ja illaks kouluun...[/QUOTE]

Oisit ees jättänyt kuoret syömättä niin olisi ollut karppi.
 
"pypylleröinen"
Ja yhtä vähän karppi toi oli oikeestaan, oliko mukana leivät vai ei, koska tuo nyt kuitenki sisältää aikalailla varmasti myös lisä- ja säilöntäaineitakin...
 

Yhteistyössä