Karppaajien tsemppiketju 2011

"pypylleröinen"
Se piti vielä lisätä, että mä tein joku päivä broiskusuikaleista, kermasta ja aurasta pastakastiketta. Keitin ipanalle ruispastaa, ja mulle ja miehelle höyrytin kesäkurpitsasta juustohöylällä vedeltyjä siivuja. Oli tosi hyvää noinkin, ihan ku ois pastaa syönyt. Ja mies tykkäs siitäki ;)
 
Tietäskö joku onko hyvää sellanen "lasagne" mihin tulis:
Jauhelihaa
Kesäkurpitsaa (lasagnelevyjen tilalle)
tomaattisose/paseerattu
juusto
maitokastike kermaan.
sipulia
valkosipulia
Tuoretta basilikaa
:)
Mun tekee mieli lasagnee ihan hulluna ja aattelin et tost vois kai tulla ihan jees?
Ai tää vai?
Kes

Oon tehny pariin kertaan, on hyvää uunista juuri tulleena (hetken hengähtäneenä), mut mä en pystyny syömää sitä kun noin "tuoreena" ja kyllä meillä isäntäkin sitä söi, mut antoi toiveen ettei toista kertaa enää olis pakko... :p
 
Ai tää vai?
Kes

Oon tehny pariin kertaan, on hyvää uunista juuri tulleena (hetken hengähtäneenä), mut mä en pystyny syömää sitä kun noin "tuoreena" ja kyllä meillä isäntäkin sitä söi, mut antoi toiveen ettei toista kertaa enää olis pakko... :p
Vähän tohon tyyliin juu :D
Mä meinasin siivuttaa sen kesäkurpitsan niin ohueks ettei maistuis paljoa siellä ni vois maistuu muillekkin :D Mut noilla oli just eilen sitä "oikeeta" lasagnee ni en viitti heti tehdä :D

Tänään ajattelin tehdä itelleni makkarahöystöö minkä keksin äsken :LOL:
 
"pypylleröinen"
Vähän tohon tyyliin juu :D
Mä meinasin siivuttaa sen kesäkurpitsan niin ohueks ettei maistuis paljoa siellä ni vois maistuu muillekkin :D Mut noilla oli just eilen sitä "oikeeta" lasagnee ni en viitti heti tehdä :D

Tänään ajattelin tehdä itelleni makkarahöystöö minkä keksin äsken :LOL:
Mä vetelin tohon lasagneenki ihan juustohöylällä pituussuunnassa siivuja. Tuli ohuita, ja osa "suli" joukkoon :)
 
"Moi"
Miten käy, jos ens alkuun vähentää vain hiilareita, mutta syö muuten samoin kuin ennenkin eikä siis kiinnitä huomiota rasva- ja proteiinimääriin? Vai onko jotenkin oleellisen tärkeää laihtumisen kannalta syödä niitä nimenomaan paljon? Entä onko ketoosi "pakollinen" tila?
 
[QUOTE="pypylleröinen";22954623]Se piti vielä lisätä, että mä tein joku päivä broiskusuikaleista, kermasta ja aurasta pastakastiketta. Keitin ipanalle ruispastaa, ja mulle ja miehelle höyrytin kesäkurpitsasta juustohöylällä vedeltyjä siivuja. Oli tosi hyvää noinkin, ihan ku ois pastaa syönyt. Ja mies tykkäs siitäki ;)[/QUOTE]

OI, kuulostaa aika herkulta. Täytyypä tänään koittaa, sillä aineksiä löytyy kotoa. Mä nimittäin en oikein tunnu osaavan käyttää kesäkurpitsaa muuten kuin kuutioina tai viipaleina. Vois jopa maistua erilaiselta kun tekis eri mallisia niistä:) kiitti vinkistä
 
Jatkan vielä, että alkuviikosta sitten puhkes se oksu- ja ripulitauti, keskiviikkoon asti olin ihan kanttuvei. Söin pinaattikeittoa ja parsakaalisosekeittoa mutta ei auttanut mikään. Osmosalia ja imodiumia meni roppakaupalla, joten eilen sitten alkoi elämä voittaa. Tänään ollut vielä kuumetta ja kauhea päänsärky... syömättömyyttä ilmennyt nyt.

Mutta eipä sekään ole auttanut asiaa. Mulla paino oli jotain 82,6 kun aloitin ja tänä aamuna puntari näytti 81,6 . Jotain vikaa nyt sitten mun ruokavaliossa on. Jos kerta 3 päivän oksennuskuuri vie vaan 1 kilon pois, eikä karppaus ole vienyt mitään.
Mä katsoin että mun energiatarve on jotain 1500 kcal ja sen saan. Rasvaa mä saan 100 g joten pitäisköhän mun nyt kuitenkin lisätä se johonkin 150 g? Vetää oliiviöljyä lusikalla naamariin...?? ;) ei tulis proteiineja. Täytyypä harkita nyt tosi vakavasti.

Siis kun kuitenkin mun ruokavalio on aivan sama kuin se oli alkusyksystä ja silloin lähti nesteitä ja kiloja hujahtamalla vaan, tosta noin, alkuun jotain 2 kg viikko ja nyt ei mitään. Täytyy taas pureutua kirjallisuuteen josko sieltä löytyisi vastauksia tähän hommaan...
 
"Ansu"
lounaaksi lasten kanssa munapiirakkaa, niinkuin lapset on sen nimenneet. 10 munaa, sekoitetaan rakenne rikki, sekaan pussi herne-maissi-paprikaa (nyt lasten ronkeliuden takia, muuten milloin mitäkin vihannesta),paketti pekonia pieneksi silputtuna, puoli pussia emmentalraastetta (olisko ollu 75g) loraus laktoositonta maitoa, mausteeksi oreganoa ja uuniin. hyvvää oli! (tätä on muuten helppo ottaa vaikka evääksi töihin kahvin kanssa )
 
anteeksi
mutta kysyn kuitenkin.. mitä on karppaaminen?
mulla on reilu 20kg ylipainoa enää. olen tiputtanut liikkumalla ja syömällä terveemmin 15 kiloa. mutta hidasta on. Ja tuntuu että karppaajat saa kilot kuriin paljon helpommin.
haluaisin pudottaa painoa mahdollisimman tehokkaasti.
En etsi mitään heti-mulle-nyt-kaikki-ratkaisua. Vaan pysyvämpää tietä terveempään elämään.
Muutamat ystävät ovat karppaajia, ja tuntuu että pääsevät kyllä tuloksiin.
Mutta voisko joku kertoa mulle mistä on kyse. En tiedä miks mutta multa on mennyt koko karppauksen perusideakin ohi. onko jotain haittavaikutuksia? mitä saa syödä? pysyykö kilot poissa? jne.
jos joku haluaa vastata niin ois ihan kiva. :)
 
mutta kysyn kuitenkin.. mitä on karppaaminen?
mulla on reilu 20kg ylipainoa enää. olen tiputtanut liikkumalla ja syömällä terveemmin 15 kiloa. mutta hidasta on. Ja tuntuu että karppaajat saa kilot kuriin paljon helpommin.
haluaisin pudottaa painoa mahdollisimman tehokkaasti.
En etsi mitään heti-mulle-nyt-kaikki-ratkaisua. Vaan pysyvämpää tietä terveempään elämään.
Muutamat ystävät ovat karppaajia, ja tuntuu että pääsevät kyllä tuloksiin.
Mutta voisko joku kertoa mulle mistä on kyse. En tiedä miks mutta multa on mennyt koko karppauksen perusideakin ohi. onko jotain haittavaikutuksia? mitä saa syödä? pysyykö kilot poissa? jne.
jos joku haluaa vastata niin ois ihan kiva. :)
Ehkäpä haluat itse lukaista
Ohje:Karppausopas – KarppausWiki
 
Äääh.. mun paino jumittaa!!! :( Mikä hitto taas on.. No, mulla on vielä sitä pataa jäljellä josko siitä sais painon alas taas pikkusen :D

Millä te muut jaksatte jatkaa kun paino on jumissa? Mä käyn kattelemassa ennen/jälkeen kuvia :) Se auttaa OIKEESTI :)
 
Äääh.. mun paino jumittaa!!! :( Mikä hitto taas on.. No, mulla on vielä sitä pataa jäljellä josko siitä sais painon alas taas pikkusen :D

Millä te muut jaksatte jatkaa kun paino on jumissa? Mä käyn kattelemassa ennen/jälkeen kuvia :) Se auttaa OIKEESTI :)
Jumista voi oikeasti puhua kun paino ei laske kuukauteen. Kun jumi tulee mä dissaan sen mielestäni ja ajattelen että joku aamu mua odottaa iloinen yllätys vaa'alla. Ei vaiskaan, kyllähän se masentaa mutta jos tietää että ei ole repsuillut ja makrot on kunnossa, kyse on välivaiheesta.
 
Jumista voi oikeasti puhua kun paino ei laske kuukauteen. Kun jumi tulee mä dissaan sen mielestäni ja ajattelen että joku aamu mua odottaa iloinen yllätys vaa'alla. Ei vaiskaan, kyllähän se masentaa mutta jos tietää että ei ole repsuillut ja makrot on kunnossa, kyse on välivaiheesta.
No joo.. mulla on ollu jumia joku viikko :D Eli en mä vielä hättäile :D
Niitä Ketosticksejä täytyy hakia apoteekista tänään tai maanantaina :)
 
karppikatti
Mäkin aloitin sitten ketoilun :) Jospa siitä saisin apua tähän mun pco:hon. Vähillä proteiineilla mennään yhä- ja näyttää sopivan mulle tosi hyvin! Nälänhallinta parantunut huimasti. Outoa että nyt kun olen 2 viikkoa ollut vähäproteiinisella ja todella runsasrasvaisella niin on vatsalihakset alkanu erottua selvemmin :O

Painoa ei oo tarkoitus pudottaa, tai no ehkä pari kiloa vois lähtee. Mut pelkkä kiinteytyskin riittää :)
 
"pypylleröinen"
Mä oottelen toveri-ketoosia kylään. Koko viikko ollut hiilareita vajaa 20, paitsi tiistaina, kun oli 31. Jospas... Tilasin tänään ketostixejä, on varmaan tiistaina perillä.
Mä oon viimeviikon maanantaina alottanut, ja painoa lähtenyt tähän aamuun mennessä 6kg.
Mulla vaan tuppaa nuo rasvat jäämään välillä aika vähälle päivän aikana, vajaa sataan, ja sit joudun niitä ottamaan iltasin kiinni :p Tänään siis majoneesiin valkosipulia sekaan ja vähän pippuria, ja kurkkua dippaamaan. Äskön oli uunissa lärpäkkeitä valkosipulimetusta, mutta kuinkas ollakkaan joku unohti ne, ja palo :p Kumma kun ei alkanut palohälytin huutamaan, tuli niin paksu savu ja krääsä. Tein sitten uuden satsin, että saan rasvat paikattu :D Joskos ne nyt tulis uunista vähän paremmalla onnella...
 
surkea
Miksi painoni ei laske?
Täysin sama ruokavalio ollut miehen kanssa nyt 5 viikkoa, painokin about sama.
Miehellä -6kg ja minulla ei yhtään.
Auttakaa viisaammat hyvien neuvojen kera.
 
??
[QUOTE="pypylleröinen";22966753]Mä oottelen toveri-ketoosia kylään. Koko viikko ollut hiilareita vajaa 20, paitsi tiistaina, kun oli 31. Jospas... Tilasin tänään ketostixejä, on varmaan tiistaina perillä.
...[/QUOTE]

Mistä tilasit sticksejä?
 

Yhteistyössä