KESÄ 2010 hoidot

Eina, ei saa noin pelotella ..mutta aivan loistavaa!! Onnea tähän asti ja uskotaan, että pian onnitellaan oikein isoin isoin kirjaimin :D

Sera, pää pystyyn! Siinä vaiheessa kun odotat lasta tuntuu siltä, että näinkö nopeesti tää lopulta kävi. Vaikka nyt ei siltä tunnu, tälläkin odotteluajalla on oma merkityksensä tavalla tai toisella.

Jään odottelemaan seuraavia superhyviä uutisia :) Uskon, että niitä tulee - oikein ropisemalla.
 
Heissan!

Jännittelen täällä Einan siirtoa, toivottavasti menee hyvin! =)

Ja Evita, olihan siellä hyvää saalista tulossa, nyt sitten kaikki peukut pystyy keskiviikolle!

Itsellä oli tänään ultra, samalla tavalla mennään kuin viimeksikin, molemmilla puolilla sellaiset 7 rakkulaa tulossa, pienimmät 6-7mm ja isoimmat 10 mm. Alkaa kieltämättä vähän jo noi munasarjat turvota ja olla arat. Limakalvo oli 8,5 mm, hyvä sekin! Perjantaina sitten seuraava ultra, punktio on varmaan sekin vanhan kaavan mukaan tiistaina.. =)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
En nyt kauhesti jaksa muuta miettiä ja kirjoittaa kuin oma napa...

Eli siirrosta kotiuduin. 2 alkiota siirrettiin. Kaikki muut menivät taas kerran roskiin :'( Ja näissä kahdessa siirretyssä ei tälläkään kertaa hurraamista :'(

Mä en oikeesti tiä miten kauan mä tätä enää jaksan.. Lääkäri sanoi että me olemme kyllä heille täysi mysteeri näiden alkioiden huonossa laadussa, koska olemme kuitenkin vielä näin nuoria. Jos seuraavaan hoitoon lähdetään niin lääkäri aikoi tehdä 3. IVF:n suunnittelun palaveeraamalla kollegoidensa kanssa!

Tällä kertaa aiemmasta poiketen ajattelimme mieheni kanssa kuitenkin antaa alkioille työnimet.. Se voi olla että sitä lähemmäs ei omia lapsia koskaan päästä!

T: Eina + pöllykkä ja pallukka pp0
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vaan Eina tsemppiä! Kyllä se vaan on niin että myös niistä ei-niin-top-alkioista alkaa raskauksia. ja kun sitä ei tiedä kenen kohdalle se sattuu. Ja kun mietit miten monella ei raskaus ala vaikka on huippualkioita. Nyt vaan positiiviset ajatukset peliin ja eteenpäin. Pääsitte kuitenkin siirtoon asti!!!

Meillä nää vastoinkäymiset vaan jatkuu. Joudutaan nyt sit ajelee Helsinkiin 250km keskiviikkona punktioon. Voi pylly, sanon minä. Nyt meni varmasti yöunet. Se on sit lähdettävä keskiviikko aamuna joskus puoli viiden aikaan ajelee. Ja taikauskoisuus nostaa päätän: meidän ei ollut tarkoitettu lähteä tähän hoitoon vielä. Ja viimeeksi jäi mainitsematta että mulla ei limakalvon paksuudessa ollut hurraamista, perjantaina oli 7,2mm. Mitä oon lueskellut niin kaikilla muilla on ollut reilusti paksumpi, ainakin niillä joilla raskaus on sit alkanut.
 
Moikka!

Täälläpäs on tapahtunut taas!

Eina: älä nyt vielä luovuta!

Evita: olen aina aivan ihmeissäni lukenut täältä noista limakalvojen paksuusjutuista, olen itse ollut julkisella puolella hoidossa ja minulle ei kukaan maininnut koko hoitojen aikana sanallakaan limakalvon paksuudesta mitään. Epäilen sen olleen omalla kohdalla aikalailla ohut koska minulla ei ollut kuukautisia noin viiteen vuoteen, eikä niitä ollut myöskään hoitojen alkaessa. Joten..kaikki lienee hyvinkin yksilöllistä.

Päät pystyyn, sisaret! Tsemppiä kaikille! :heart:
 
Nimimerkki..........Hoito............... ..........Aikataulu


Susu75-------4.ICSI/lahjasolut-----------01/2011

evita-----------3.ICSI-------------------01/2011

Sera2010--------1.IVF - 1.PAS -----------01/2011

Marlaa----------2.ICSI suunnit.käynti------01/2011

Miimii-75-------1.IVF - 3.PAS-------------vko4-5

Elli82--------------1.IVF

wilma32---------2.ICSI------------------03/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI

snoww-----------1.ICSI-------------10/2010 + (ku.raskaus)



*** PIINAILIJAT ***


Eina-----------2.IVF-------2.alkiota-----testipäivä 30.1.2011



:heart::heart::heart:pLUSSANNEET:heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
lakka83-----------2.IVF--------------- + testattu 24.12.2010
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän niitä raskauksia tosiaan huonoillakin alkioilla alkaa ja mun vaan pitäis jaksaa uskoa.. mutta se on vaan niin pirun vaikeaa. En minä tietenkään ihan kuitenkaan kokonaankaan ole toiveita romukoppaan heittäny. Harmittaa vaan ihan vietävästi että tämän jälkeen meillä on sitten vaan yksi julkisen puolen hoito luvassa, eikä tähän ole kummemmin mitään parannuksia tuloksiin varmaankaan tulossa. Äkkiä se on mennyt sitten se 3.IVF ja mitäs sitten... Omilla rahoilla maksaan puoltoista-kaks tonnia siitä että siirtoon saadaan kaksi rupualkiota :( Ei silleen kauheasti mieltä lämmitä.

Harmi evita ettei sullakaan mitään parempia uutisia ollut meille kertoa :( Tosihan toi on että ei tuo limakalvo kyllä mairittelevan paksu oo, mutta peukut pystyssä että se nyt vielä jonkin verran tuosta siirtoon mennessä kasvaisi! Ja inhottava että teidän pitää sinne hesaan saakka lähteä punktioon :headwall:

Ja onneksi sentään edes Susulla oli tällä kertaa hyviä kuulumisia meille.. Ettei ihan kaikilla persiilleen meinaa mennä :)

Miten muuten Seran menkkajutut?

Kiva kun Pieni Tiikerikin kävi taas meitä tsempittelemässä :)

Ja kielovanamollekkin kiitos uskon valamisesta!


Eikä tässä silleen mitään.. tavotteeseenhan mä pääsin! Tavoite oli siirto ja siellä on nyt oltu! Siirsin itseni piinailijoihin. Sitähän mä nyt olen! Mä olin ennen punktiota päättänyt että mähän aion olla niin raskaana siirron jälkeen niin kauan kunnes toisin todistetaan! Eli ei muuta kuin yritän olla positiivisella mielellä ja raskaana vähintään sen pari viikkoa.. :D

Ihmeitä tapahtuu... Niin se taisi olla se meidän keväinen inssi-onnistuminenkin pienoinen :heart:ihme:heart:!!!! Kun kerran nyt on selvinnyt asioiden oikea laita IVF:ien seurauksena!
 
Loistavaa Eina että löysit sen positiivisen asenteen takaisin! :heart: Niin se juuri on, raskaana olet kunnes toisin todistetaan!! Mä tiedän niin hyvin nuo sinun ajatukset, kun 3 ICSI:ä on käynyt läpi aikaisemmin, ja meillä alkiot on olleet aina sellaista III-luokkaa (kuulemma klinikalla I on varattu labralle, ja II ja III on ne yleisimmin siirrettävät). Meille kuitenkin sanottiin että se "luokitus" voi vaihtua heti kun pääsevät kohdun lämpöön, ja viime kerralla en saanut luokituksia edes lääkäriltä itselleni, sanoi vain että "et sinä näitä tarvitse". Meillä ainakin Avalla ovat vakuuttaneet että eivät siirrä ellei raskauden mahdollisuutta heidän mielestään olisi! Joten olet Eina jo pitkällä!! =)

Tänään juteltiin lääkärin kanssa kun meidän papereissä luki ICSI-D (donated), niin varmistin että miksi tehdään ICSI? Lääkäri oli sitä mieltä että pakastetut siittiöt on kuitenkin aina vähän hitaita liikkuvuudeltaan, joten kannattaa varmistaa hedelmöittyminen. Tuli todella tunne että he tekevät kaikkensa että meille lapsi saataisiin.. Ja sanoi vielä että on hengessä mukana, koska on ensi viikolla poissa, ja punktion / siirron tekee Avan vastaava lääkäri. Ei se minua haittaa, ihan mukava, vähän höpsö mies tosin. =)

Miten teidän muiden parisuhteet jaksaa nämä hoidot? Meillä tietysti eri tilanne kuin muilla, mutta tuntuu että välillä menee tosi hyvin ja välillä taas ihan päin mäkeä. Onneksi mies (humalapäissään mutta kuitenkin) viikonloppuna tunnusti että on jutellut näistä meidän hoidoista ja siitä että emme tule samaan yhteisesti geneettistä lasta, parhaan ystävänsä kanssa, ja se lohdutti minua. Minulle kun hän ei asiasta pysty niin avoimesti puhumaan, vaikka täysillä onkin mukana tässä. Psykologi kyllä sanoi että näissä hoidoissa tunteet vaihtelee ja on normaalia ja saakin välillä olla peloissaan, välillä pelkään että mitä jos mies hylkisikin lasta..? Tosin uskon että kaikki pelot hälvenisi kun sen lapsen saisi syliin.. tällaisia asioita täällä pyörittelen.. : /

Nyt menen vatsani viereen nukkumaan ja toivon että perjantai tulisi jo nopeasti ja saisi tietää punktiopäivän!! =)
 
Moikka muruset!:wave:

Ihan ekaks Einalle onnea Pöllykästä ja Pallukasta!:heart: Nyt et tosiaan vielä luovuta, kaikki tsempit nyt pikkuisille, että jaksavat tarrata tiukasti kiinni! Ihan uskomatonta kyllä, kun noin vähän soluja tulee ja lähtee jakautumaan!:mad: MUTTA, niinkun kaikki muutkin on jo todennu, et onhan niillä huonommilla alkioilla raskauksia alkanut, ja kaikki menny hyvin. Ja onneks oot jo ittekkin positiivisemmalla mielellä :)

Kielovanamolle iso kiitos tsempistä! :heart: Ihana toi alleviivattu KUN- sana. Tulee sellanen olo, että onneks joku jaksaa vielä uskoo munki puolesta, kun ittellä alkaa "välillä" usko ja kärsivällisyys loppua!

Kiva kun Pieni Tiikerikin poikkesi tsemppaamaan meitä :)

Ja samaa oon ihmetelly myös tuosta limakalvon paksuudesta, ei mullekkaan sitä koskaan oo mittailtu, sanottu vaan, että hyvältä näyttää. Samoin nuo alkioiden laadut, kaikki puhuu TOP- alkioista ja muista... kertokaahan mulle, mitä ne tarkottaa? :O Mä kun kysyin lääkäreiltä alkioiden laadusta, niin sanoi, että erittäin hyviä. Sanoi myös, että niistä 26 hedelmöittyneestä 21 lähti jakautumaan, ja vain yks oli poikkeava, eli sitä ei pakastettu. Ei mistään top: eista tai muistakaan puhunu, enkä kehdannu kysyä... eli jos joku osaa tästä päätellä jotain luokituksia, ni kertokaahan ihmeessä mullekki! Ilmeisesti eri käytäntö julkisella ja yksityisellä, kun tosta laadusta puhutaan?

Susulle myös paljon tsemppiä! Ja tuosta parisuhteen jaksamisesta, niin melkoista vuoristorataahan tää on!:LOL: Siis mun osalta, ukko on aika tasaisen rauhallinen ja varma, että tää vielä onnistuu. Mä sitte suren senki puolesta! Ja syytän itteeni tästä tilanteesta, vaikka eikai tää kenenkään syytä oo... :(
Ja mä uskon samoin kuin sä, että varmaan siinä vaiheessa, kun saatte sen lapsen syliin, niin se biologisuus unohtuu ihan varmasti, jos sellasta pohdintaa ees onkaan ollut! Annahan iso hali sille miehelles, iso päätös tuo kuitenkin varmasti on, ja kunnioitettavaa jotenkin mun mielestä. Oon melko varma, että oma mieheni ei suostuis tuohon hoitomuotoon, asiasta on joskus keskusteltu, että mitä jos olisikin ollut hänessä vika, ja ollut ehdottomasti sitä mieltä, että ei suostuis... vaikka toisaalta, hyvähän se on sanoa, kun ei mitään vikaa oo, tiedä sitten, jos asiat olis toisin, muuttuisko mieli.

Evitalle myös jaksuja pitkään punktioreissuun! Ja toivotaan, että se limis ottaa kasvuspurtin!!

Missäs Elli???!! Tuuppa kertomaan kuulumisia, ikävä!

Entäs Miimii?

Omaa napaa... Täällä siis kp4! :D Ei tarvinnut rouskutella Teroluteja kuin kolme päivää, ni johan alkoi tätiä pukkaamaan kylään! Mä taidan olla tässä meidän "omituisten otusten- ketjussa" se, jonka kroppa reagoi kaikkiin lääkkeisiin vähän yliampuvasti! :LOL: Pelkäsin, että toi ois vaikuttanu jotenki siihen, tekevätkö siirron tähän kiertoon, mut ei onneks! Sain siis luvan lopettaa kuurin kesken, ja eikun ovista etsimään! Kauhee pelko jo siitäkin, että mitä jos mun kroppa on menny jotenki totaalisen sekasin, eikä ovista tuu tässäkään kierrossa!! No, toivon parasta, pelkään pahinta...
 
Sera, mähän sanoin että lähetän sen tädin kylään, taisi tullakin ferrarilla kun tuli noin nopsaan! =) Noi on nuo Terolutit kyllä sellasta kamaa että saa ainakin mun kropan toimimaan..

Luokituksista, ne on tosiaan ilmeisesti hyvinkin paikkakohtaisia. Meillä Avalla ei ole koskaan puhuttu mistään TOP alkioista, enemmän tosiaan niin että 2- ja 3-luokkaisia siirretään, ja viime siirrossa en saanut luokitusta edes tietää. Kaipa se on järkevääkin, turhaan miettii sitä luokkaa kun se on kuitenkin vain "laboratorio" arvo.

Evitalla punktio edessä huomenna, tsemppiä kovasti! =)
 
Susu: Kiitos :hug: Et arvaa kuinka vielä lämmitti mieltä toi sun eilinen teksti.. Lahjasoluja täällä on mietitty mekin miehen kanssa jonkin verran.. Kun sillon ekassa IVF:ssä paljastui tää meidän omien huono laatu ja fragmentoituminen. Mä uskosin että meillä olisi mies valmis lähtemään lahjasolu hoitoihin, itseasiassa tuntuu että se olis varmaan kovempi paikka mulle kuin miehelle :( Kiva kuulla että sun mies on puhunut jonkun ystävänsä kanssa asiasta.. Varmasti tekee hänelle hyvää kertoa asiasta ihan julkisesti. Paljon tsemppiä teille molemmile!

Sera: Vautsi ko mukava homma et sun menkat on alkanu! JES! En mäkään sen kummemmin meidänkään alkioiden luokitusta tiedä. Sen verran vaan että ne ei oo hyviä ja on hitaita ja niissä on fragmentoitumista havaittavissa.. Eli ei tuo nyt kovin hyvää luokkaa tarkota (ainakaan jostain niistä pisteistäkään päätellen mitä mä siitä lapusta katoin, mikä klinikalla oli). Ja kyllä sen lääkärin puheestakin ja muusta ymmärsi että heikoilla vesillä liikutaan.. Viimeksi kun yritin luokkaa kysyä niin hoitaja sanoi että ei heillä ole sen kummempia luokituksia käytössä..

Evitalle kovasti tsemppiä huomiselle!!!!!

Ja Marlaallaki taitaa olla menoa huomenissa :) Tsemppiä suunnitteluun!!!

Ja mites baby20xx:n ultra on muuten mennyt!

Mä yritän pitää itseni positiivisena edelleen.. Ja on se kuitenkin melko hyvin mennyt! Yritän itselleni hokea sitä että meillä onnistu inssi keväällä (vaikka se valitettavasti jäikin vain tähdenlennoksi)...ja meitä voi yhtä hyvin onnistaa nytkin!! Nyt on kuitenkin siirretty elävät pöllykkä ja pallukka (kaikissa insseissä ei välttämättä saada hedelmöitystäkään tapahtumaan ja meillä tapahtui varmuudella se yksi ainakin)!!! Eli lähtökohdat on kuitenkin hyvät tässä piinailussa!!! Ettäs tiedätte :D
 
Viimeksi muokattu:
Einalle onnea kyytiläisistä!

Susu, miehesi aivan varmasti kiintyy teidän tulevaan lapseen aivan samoin kuin muutkin miehet, eiväthän ne muutenkaan pysty kantamaan ja tuntemaan sitä lasta odotusaikana kuten naiset, joten ainahan se on vähän 'vieras' lapsi miehelle syntyessään. Eikä ne ikinä voi 100% varmuudella tietää kenen soluista se vauva on alkunsa saanut, kuten äiti tietää sen aina että ne on omia. Ne kiintymyksen ja rakkauden tuntee herää ja tulee vähitellen ja pikkuhiljaa ja koko ajan vaan voimistuvat lapsen kasvaessa. Jopa äidillä, ei kaikilla naisillakaan heti samalla sekunnilla se rakkaus ja kiintymysside synny kun lapsi tulee ulos mahasta. Näin ajattelen minä :) Ja jooo, parisuhde on koetuksella aina välillä.. todellatodella koetuksella.. Mut rupeen tässä uskoon vahvasti että jos se ees jotenkin koossa tän kaiken paskan kestää niin sit se kestää mitä vaan! <3

Evita, musta sulla on kyllä aika hyvä limis jos se tuossa vaiheessa on ollut jo yli 7mm. Siirron rajanahan pidetään kai aika yleisesti tuota 7mm, siis siirtopäivänä. Ja se limakalvo ei ole joka paikasta saman vahvuinen, se voi olla jostain kohdista paksumpi ja toisaalla ohuempi. Mulla on ollut tuota sun luokkaa aina siirroissa! Noh, eihän mulla vielä mikään ikinä ole onnistunutkaan kyllä, että sikäli. Viimeksi limis kasvoi annostusta nostettaessa viikossa MILLIN. Että tosi hyvät odotukset.. Tällä kertaa olen napsinut omin neuvoineni pillereitä enemmän kuin lääkäri määräsi ja laastaritkin taidan nyt ruveta vaihtamaan pienemmällä välillä. Mut tsempit punktioon ja siirtoon evita!

Seralle onnittelut tädistä ja tsempit oviksen metästykseen! :) Teillä on hyvät lähtökohdat hoitoon kyllä!

Menin jopa ja ostin taas ne greippimehutkin.. Ja foolihapot otan nykyään C-vitamiinin kera, kokeneen ystävämme despen neuvoin, samaten Primaspanit aloitin jo nyt :) Huhhu tätä touhua. Just sitäpaitsi Akuutista kuulin että aspiriini saattaa estää syöpiä, etenkin suolistosyöpiä, että hei täähän on ihan mun juttu sit! En oo hirveesti stressannut ja ehtinyt odottaa ja laskeskella päiviä, kun on joka päivälle jotain ohjelmaa ollut. Mut kyllähän tässä ehtii vielä sen kauhun kehittää...
 
Pikapikaa kerron nyt vaan omat kuulumiset: Se oli 12 h keikka tänään, aamulla viidelta lähdettiin ja viideltä illalla oltiin takaisin. Saatiin 8 munasolua. Vielä ei lähtiessä tiedetty niiden kypsyydestä, mut huomenna soittelen kyllä miten ovat hedelmöittyneet ja lähteneet jakautumaan. Hoitajat olivat siellä kyllä aika tylyjä, vaikka olisi luullut että kun tullaan näin yllättäin toiselta klinikalta meistä johtumattomista syistä, niin olisivat edes yrittäneet vähän enemmän panostaa tuohon sosiaaliseen kanssakäyntiin asiakkaiden kanssa. Hoitajilta kysyin mm. että mihin voin soittaa vai soittavatko he meille päin tuosta hedelmöittymisestä ja jakautumisesta, niin vastaus oli, että jos teitä kiinnostaa niin voittehan soittaa tuohon ajanvarauksen puh.numeroon. Totta helvetissä meitä tuo kiinnostaa ja omalla klinikalla saadaan soittaa aina suoraan solulaboratorioon. Lääkäri korjasi tilannetta sitten paljon, oli todella ystävällinen vanhempi mieslääkäri. Ja taas pohdiskelin siellä tuota limakalvon paksuutta tai siis ohuutta, mutta lääkärin mielestä on riittävä ja hänkin puhui tuosta, että 7mm on riittävä. Itse asiassa meidän klinikalla yksi lääkäri sanoi, ettei hän tykkää jos limakalvo on yli 12mm, että on sitten jo sellainen paksu röllykkä???

Mutta, toivottavasti perjantaina siirto edessä, vaikka onkin taas edessä tuo helv... ajomatka. kaiken näiden mutkien jälkeen ois parasta olla tän hoitokierroksen lopputulos täydellinen!
 
Mutta, toivottavasti perjantaina siirto edessä, vaikka onkin taas edessä tuo helv... ajomatka. kaiken näiden mutkien jälkeen ois parasta olla tän hoitokierroksen lopputulos täydellinen!
No äläpä muuta viserrä!

Hienoa että nyt taas yksi etappi ohi kuitenkin, vaikkei niin mairitteleva ollutkaan reissu. Sitten vaan siirron puolesta kaikki peukut pystyssä!
 
Hei. Pitkästä aikaa.... Valtavasti onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille. Nyt on munatorvet poistettu mut se vaan että ei välttämättä edes ollut kohdunulkoisena munatorvis, ei tiä viä, mut en mä niil munatorvil jokatapaukses mitään tee kun en ole raskautunut vuosiin. kai täs yhdet menkat ootellaan ja sit passeihin mutta kertokaapas tyhmälle et odotellaanko näis passeiskin menkkoja et ruvetaan syömään sit jotaki pillereitä menkkojen ekasta päivästä lähtien vai kuinka?
On se hullua kun nyt toivois et oliski ollut munatorves se raskaus kun nyt ei tiä mistään mitään taas, oliko vai eikö vai mitä paskaa?
Jos se onkin vain niin että mulla paikat menny -07 niin pöperöksi et siel ei sikiöksi asti kasva:'(
 
^ No ei kai nyt sentään.. :) Lääkkeellisessä passissa aletaan yleensä kp2 popsimaan pillereitä, tai laitetaan estrogeenilaastari, kohdun limakalvon kasvattamiseksi. Sitten kp11-13 on limakalvoultra, jossa katsotaan limiksen paksuus ja määritetään siirron ajankohta. Yleensä menkkojen ja lääkityksen aloittamisesta siirtoon menee parisen viikkoa. Itselläni kyllä meni viimeksi kolme, kun ei se limis oikein jaksanut kasvaa ja annostuksia nosteltiin välillä. Luonnolliseen kiertoon tehtävästä passista mulla ei oo kokemusta mut kai siinä on ultra jossain kierron alkuvaiheessa ja aletaan tikuttaa itse ovista ja plussan jälkeen tehdään siirto sitten.

Tsemppiä!
 
Hei. Pitkästä aikaa.... Valtavasti onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille. Nyt on munatorvet poistettu mut se vaan että ei välttämättä edes ollut kohdunulkoisena munatorvis, ei tiä viä, mut en mä niil munatorvil jokatapaukses mitään tee kun en ole raskautunut vuosiin. kai täs yhdet menkat ootellaan ja sit passeihin mutta kertokaapas tyhmälle et odotellaanko näis passeiskin menkkoja et ruvetaan syömään sit jotaki pillereitä menkkojen ekasta päivästä lähtien vai kuinka?
On se hullua kun nyt toivois et oliski ollut munatorves se raskaus kun nyt ei tiä mistään mitään taas, oliko vai eikö vai mitä paskaa?
Jos se onkin vain niin että mulla paikat menny -07 niin pöperöksi et siel ei sikiöksi asti kasva:'(
Moikka! Lääkkeellisestä pas:sta Miimii jo onneks kertokin, siitä mä en tiedä mitään. Mut mulla tehdään ainakin nyt eka pas luonnolliseen kiertoon, ja mä vaan alan tikutteleen sitä ovista. Mulle lääkäri ei kattonu tarpeelliseks ees sitä ultraa, mut ilmeisesti joskus myös ultrataan ennen pas:ia.
Mä en oo ihan kaikkien tapahtumista kartalla, joten anteeks että nyt kysyn, mitä -07 sitten tapahtui? :ashamed: Tiedän kyllä tunteen, kun ei yhtään mitään käsitystä oo, missä vika... mäkin olen alkanu toivoo, että mulla ois munanjohtimet tukossa, ja ivf:llä sitten alkais vihdoin raskaus, mut mene ja tiedä...

Tsemppejä oikein kovasti! :hug:

Myös kaikille muillekin! :) Ja ELLLLIIIIII???!! Missä sä oot?
 
Kiitos vastauksista, oon nyt vähän ees valaistuneempi asioista. Mulla oli vakava tulehdustila -07, poistettiin märkäpesäke munasarjasta ja kiinnikkeitä, jopa peräsuolta irroiteltiin kiinnikkeistä. Siitä oon vaan aatellu et kun nuonki kovasti myllätty mun sisällä et saa nähdä tuleeko raskaaksi enää ikinä. Mut munasarjat tosiaan on kuitenkin molemmat toiminnallisia. Toinen munasarja on vähän käpertynyt taakse. Juu saa kysyä, seraseni:)
 
evitalle tulin pikapikaa vaan toivotteleen huomiselle onnea matkaan! (olettaen siis että saitte hedelmöittyneitä ja siirtoon ootte menossa)!

Muille juttua sitte toisella kertaa :)

T: Eina + pöllykkä ja pallukka pp3
 
Kuusi hedelmöittyi ja kaksi jakautunut aikatulussa. Meillä myös aina käy mieletön kato noissa soluissa, mutta onhan meillä ikääkin. Kohta ollaan taas matkaan lähdössä ja eiköhän me nuo kaksi siirretä, jos minä saan valita. En taaskaan halua että kumpaakaan roskiin heitetään. Meillä taas vaihteeksi oli jännitystä tässä kerrakseen, kun edellisen yön oksensin ja eilen olin kuumeessa. Koko päivä vaan makoilin ja otin lääkkeitä jos jonkinmoista. Tänä aamuna ei enää kuumetta! :) Mutta kyllä ajattelin, et tää ei oo enää totta, mitä pahaa oon tehnyt?
 
Onnea matkaan evita! Et ole tehnyt mitään pahaa, olet sitkeä ihana ihminen ja julman elämän ja olosuhteiden uhri, kuten aikas moni meistä muistakin ilmeisesti... :hug: Näin se täytyy kai päätellä :)

Tulehan kertomaan kun pikkuset on kyydissä!
 
Huoh, tuntuu nää työt haittaavan harrastuksia siihen malliin että oon tippunut kärryiltä...

Evitalle kovasti on peukut pystyssä, toivottavasti tulet kertomaan kun olet saanut ne pienen pienet ihanat vauvan alut kyytiin.

Einalle jännittäviä piinapäiviä.

Olimme siis keskiviikkona suunnittelemassa 2. ICSIä. Maaliskuun menkoista alan pistelemään Puregonia. Olettaen että olen saanut kaikki lääkkeet, Orgalutran ilmeisesti on kovasti lopussa kaikkialta. Sain kyllä vastaavan valmisteen reseptin myös mutta sitäkin aika hintsusti tarjolla kun sitä on sitten muutkin käyttänyt. Päätettiin että ei aleta vielä helmikuussa hoitoon koska otetaan varman päälle että saadaan varmasti lääkkeet. Mieluummin odotan kuukauden kun sitten jännitän että toteutuuko hoito. Punktio odotettavissa viikolle 13-14. Just mun talvilomaviikot. Tasan 2 vuotta meidän edellisestä hoidosta. Muistan että pitkäperjantai oli testipäivä silloin. Joten toiveessa on toinen jouluvauva. Ja siitähän lähdetään että näin käy...

Nyt taidan tehdä soittokierroksen lähiapteekkeihin 30km säteelle...
 

Yhteistyössä