miten oni, pinotaanko pitkästä aikaa PA""A MUTSIEN KOOTUT TUNNUSTUKSET.. hypätköön mukaan ken uskaltaa! :D

[QUOTE="vieras";22943663]Mummeliisa: jopa yksi teko (jos on riittävän paha) voi vaikuttaa siihen, että joku on huono vanhempi. Ei sillä että tupakointi olisi sellainen. Pointti oli, että muut hyvät puolet ei aina korvaa pahaa tekoa.[/QUOTE]

Se on totta. On oikeasti sellaisia asioita. Mutta kuten jo sanoitkin, tupakointi (niin ikävä tapa kuin se onkin) ei ole sellainen.
 
no huh huh
[QUOTE="vieras";22943645]Tekisin ls-ilmoituksen, jos tietäisin, että jonkun (pieni) lapsi on päiväkodissa 9h/päivä vaikka äiti on kotona. Ellei äiti ole masentunut tms.[/QUOTE]

Ja kukaan ei ottas sitä vakavasti koska mistä hitosta sä tiedät miksi näin on?Ja miksei tämä tilanne ole paras lapselle?
 
Ja kukaan ei ottas sitä vakavasti koska mistä hitosta sä tiedät miksi näin on?Ja miksei tämä tilanne ole paras lapselle?
Tietenkin voisi miettiä, että pitäisikö tuollaisen lastensuojeluilmoituksen tekijästä tehdä rikosilmoitus?
Sillä yrittäähän hän tietoisesti riistää lastensuojelun rajallisia voimavaroja joltain tarvitsevalta (ja siten mahdollisesti suurestikin vaarantaa jonkun lapsen hyvinvoinnin, terveyden tai ääritapauksessa jopa hengen) omien ennakkoluulojensa terapointiin?

;)
 
terveisiä eräästä ketjusta
-imetin esikoista vaan 1.5kk ettei rinnat lörpähtäisi
-meilläkin on lapset syöneet purkkiruokia, 2v saa vielä joskus edelleen
-rääyn välillä 6v:n sisälle kitapurjeet lepattaen, naapurit varmaan luulee mun olevan hullu, pakko silti, kun ei poika muuten kuule
-ostan kitisevän 2v:n hiljaiseksi lakulla, jos ollaan kaupassa¨
-2v2kk nukkuu vielä pinnasängyssä
-en ole koskaan sitten pikkuvauvaiän päästänyt lapsia viereemme nukkumaan
-käsken huutamalla välillä 6v:n huoneeseensa, vaikka tiedän, että pitäisi toimia ihan toisin, joskus en vaan kertakaikkiaan JAKSA
Toivottavasti sulta otetaan lapset pois!
 
"vieras"
Minä pidän tämän ketjun itseironisesta otteesta (useimmilla).
On ihan eri asia listata asioita, joihin itse on omassa vanhemmuudessaan tyytymätön tai sellaisia joita pitää oikeina vaikka ne eroavatkin vallitsevista trendeistä, kuin moittia MUITA näiden valinnoista.
:D
Jaa. Mä tunnen surua ja ärtymystäkin joidenkin viestin takia. Mutta minä pidänkin lapsiakin ihmisinä, joita ei saa kohdella huonosti. Osassa viesteistä on jo kyse lapsen kaltoinkohtelusta. On huolestuttavaa, että joku naureskelee virheilleen ja kehuskelee niillä tai pitää niitä asioita jopa ihan mitättöminä ja ok:na. Eri asia, jos naureskelee muka-huonoille tavoille tai hiukan häpeillen tunnustaa paheitaan.
 
  • Tykkää
Reactions: eras, vierailija
[QUOTE="vieras";22943725]Jaa. Mä tunnen surua ja ärtymystäkin joidenkin viestin takia. Mutta minä pidänkin lapsiakin ihmisinä, joita ei saa kohdella huonosti. Osassa viesteistä on jo kyse lapsen kaltoinkohtelusta. On huolestuttavaa, että joku naureskelee virheilleen ja kehuskelee niillä tai pitää niitä asioita jopa ihan mitättöminä ja ok:na. Eri asia, jos naureskelee muka-huonoille tavoille tai hiukan häpeillen tunnustaa paheitaan.[/QUOTE]

Mainitsetko esimerkin?
 
..
valmisruoat on kyllä mun näkökulmasta paljon parempi vaihtoehto lapsen ruoaksi kuin homeiset maitopullot, koiranruoka , pelkät kylmät nakit jne joita lastensuojelussa näkee..jos perhe jaksaa ja voi muuten hyvin kun ei tarvitse kokata päivittäin niin olen ainakin siinä tilanteessa valmisruoan puolestapuhuja.
 
  • Tykkää
Reactions: Ä92
[QUOTE="vieras";22943645]Tekisin ls-ilmoituksen, jos tietäisin, että jonkun (pieni) lapsi on päiväkodissa 9h/päivä vaikka äiti on kotona. Ellei äiti ole masentunut tms.[/QUOTE]

Miksi lastensuojelun pitäs tohon puuttua? Mitä tarkoitat tuolla "tms." ?
 
....
[QUOTE="vieras";22943725]Jaa. Mä tunnen surua ja ärtymystäkin joidenkin viestin takia. Mutta minä pidänkin lapsiakin ihmisinä, joita ei saa kohdella huonosti. Osassa viesteistä on jo kyse lapsen kaltoinkohtelusta. On huolestuttavaa, että joku naureskelee virheilleen ja kehuskelee niillä tai pitää niitä asioita jopa ihan mitättöminä ja ok:na. Eri asia, jos naureskelee muka-huonoille tavoille tai hiukan häpeillen tunnustaa paheitaan.[/QUOTE]

Samoin.Ja on eri asia jos joku tunnustaa antavansa pullaa tms maistiaisiksi viikoittain lapselleen kuin että kiroilee ja huutaa lapselleen.Toinen on harmitonta,toinen ei.
 
dsfghjklö
valmisruoat on kyllä mun näkökulmasta paljon parempi vaihtoehto lapsen ruoaksi kuin homeiset maitopullot, koiranruoka , pelkät kylmät nakit jne joita lastensuojelussa näkee..jos perhe jaksaa ja voi muuten hyvin kun ei tarvitse kokata päivittäin niin olen ainakin siinä tilanteessa valmisruoan puolestapuhuja.
Tää menee vähän överiksi..Mun kommenteissa oli puhetta kunnon ravinnosta ja tollanen ei oo ees ravintoo vaan hengenpitimix pakkorako!
Eikä siinä mitään jos käytetään eineksiä jos se kompensoidaan sillä että sitten ees syötäs täysjyväleipää ja hedelmiä ja kasvuksia tai jotain terveellistä ja rajottes sokeripommeja, mutta edelleenkin oli kyse siitä ettei näin ole! Vaan koko ruokavalio on niin perseellään kun vain voi olla.
 
"jep"
:D kertokaa nyt, mitä niin kamalaa siinä on, jos taaperoikäinen saa yöllä VETTÄ tuttipullosta tai nokkamukista? Onko sitä vain "parempi äiti", jos nysvää jonkun tavallisen mukin tai lasin kanssa ja vaihtaa sitten kastuneet lakanat aamukolmelta? Meilläkin on 1 v 9 kk:lle vielä yökäytössä tuttipullo (vettä sisältävä), ettei leviä vedet ympäriinsä, enkä ole edes tajunnut pitää itseäni huonona äitinä. Ei se purenta siitä kärsi, jos kerran yössä huikat ottaa.

Ja juu, imetän lastani edelleen (kerran päivässä), vaikka se on perverssiä ja seksuaalista hyväksikäyttöä. Ja olen rajoittanut imetyksen tuohon yhteen kertaan, vaikka se on epälapsentahtista ja lapsen ihmisarvoa loukkaavaa.

Meillä syödään Vatajan nakkeja lähes viikottain, vaikka nakit ovat myrkkyä lapsille. Mutta karkkia ei ole saanut kuin vasta puolikkaan maistaa, vaikka karkkien evääminen lapselta on julmaa ja loukkaa hänen ihmisoikeuksiaan.

En ulkoile lapsen kanssa ihan päivittäin, jos on kauhea ilma tai lapsi vähän toipilas. Mutta ulkoilen, vaikka kaverit eivät ulkoilisikaan.

Kuinka kamalaa tämä on ;-).
 
"minä"
valmisruoat on kyllä mun näkökulmasta paljon parempi vaihtoehto lapsen ruoaksi kuin homeiset maitopullot, koiranruoka , pelkät kylmät nakit jne joita lastensuojelussa näkee..jos perhe jaksaa ja voi muuten hyvin kun ei tarvitse kokata päivittäin niin olen ainakin siinä tilanteessa valmisruoan puolestapuhuja.
joo ja tiedänpä perheen jossa lapset näkee nälkää kun äiti syöttää suurinpiirtein lihaliemi lientä tai pelkkiä omenoita.
lapset laihoja kun tikut, aina kylmissään ja nälissään!
hoikkuus on äidille kunnia-asia ja lapsi ei voi laskea edes pulkalla koska on niin laiha, että luut sattuu kun pulkkaan istuu :(
ostaispa niitä valmisruokia!
 
Hyi
[QUOTE="jep";22943796]:D kertokaa nyt, mitä niin kamalaa siinä on, jos taaperoikäinen saa yöllä VETTÄ tuttipullosta tai nokkamukista? Onko sitä vain "parempi äiti", jos nysvää jonkun tavallisen mukin tai lasin kanssa ja vaihtaa sitten kastuneet lakanat aamukolmelta? Meilläkin on 1 v 9 kk:lle vielä yökäytössä tuttipullo (vettä sisältävä), ettei leviä vedet ympäriinsä, enkä ole edes tajunnut pitää itseäni huonona äitinä. Ei se purenta siitä kärsi, jos kerran yössä huikat ottaa.

Ja juu, imetän lastani edelleen (kerran päivässä), vaikka se on perverssiä ja seksuaalista hyväksikäyttöä. Ja olen rajoittanut imetyksen tuohon yhteen kertaan, vaikka se on epälapsentahtista ja lapsen ihmisarvoa loukkaavaa.

Meillä syödään Vatajan nakkeja lähes viikottain, vaikka nakit ovat myrkkyä lapsille. Mutta karkkia ei ole saanut kuin vasta puolikkaan maistaa, vaikka karkkien evääminen lapselta on julmaa ja loukkaa hänen ihmisoikeuksiaan.

En ulkoile lapsen kanssa ihan päivittäin, jos on kauhea ilma tai lapsi vähän toipilas. Mutta ulkoilen, vaikka kaverit eivät ulkoilisikaan.

Kuinka kamalaa tämä on ;-).[/QUOTE]

Häpeä..
 
MAUUUA
Kootut tunnustukset:

-4v käy suihkussa/kylvyssä vain 2-3krt viikossa.kasvopesu ja alapesu hoidetaan päivittäin!
-Emme mene ulkoile, jos ei huvita tai on huono ilma.
-Kiroilen joskus lasten kuullen, jos esimerkiksi telon itseni johonkin.Lapsille EN kiroile!
-4v saa täysjyvämuroja aamupalaksi, koska inhoaa puuroa.
-Käytän yöllä kertakäyttövaippaa kuopuksellani(1v) .Päivisin käytän kestovaippoja.
-Annan lapsille joka päivä jotain hyvää, kun itse juon päiväkahvit(esim. keksiä tai pullaa).
-4v on nähnyt Vauva tulossa-ohjelman synnytyksen. Tosin vahingossa, mutta selitin asian hänelle jälkeenpäin.
-Olen kertonut 4v tytölleni, mistä lapset tulevat ja kuinka ne sinne masuun joutuvat.
-Heittäydyn joskus lapselliseksi ja höpötän esikoiseni kanssa pyllykakkapissa-vitsejä. Ne ovat hänen mielestään hillittömän kivoja.
-Imetin esikoistani 2,5 vuotta.
-Olen lakannut 4v.esikoisen varpaankynnet kesällä, koska hän halusi kokeilla kynsilakkaa.
-Pesen pitkätukkaisen 1v kuopuksen hiukset vain kerran viikossa. Toisinaan ne ovat kunnolla takussa.
-Päivisin annan kuopukselle purkkiruokaa ja esikoiselle edellisen päivän ruokaa. Miehen tullessa kotiin syömme yhteisen aterian.
-Hermostun toisinaan liian helposti, etenkin väsyneenä.
-Tunnen huonoa omatuntoa siitä, etten ehdi tarpeeksi sylitellä ja pussailla ihania tyttäriäni.
-Jamittelemme päivällä hyvän musiikin tahtiin. Tosin eilen spotifysta soi Irwinin Ryysyranta ja lapset olivat aivan liekeissä!;)
-4v.tyttäreni lempiartisteja ovat Anna Puu ja Scandinavian music group
-Annan hänen myös katsoa TiTi-nallea, vaikka siinä vahvistetaan joitakin stereotypioita räikeästi.
-En pue tyttäriäni vaalenapunaiseen, vaikka esikoinen väristä niin kovasti pitääkin(joskus harvoin saa mummon ostamaa pinkkiä päällensä).
-Lapsillani on erikoiset nimet
-esikoinen tietää, mikä on homo.

Että tämmöstä. Onneksi jokaisessa äidissä on hyvää ja huonoa. Tasapaino on tärkeintä! :)

-Luokanpettaja/kahden lapsen kotiäiti
 
dfghjk
[QUOTE="minä";22943829]joo ja tiedänpä perheen jossa lapset näkee nälkää kun äiti syöttää suurinpiirtein lihaliemi lientä tai pelkkiä omenoita.
lapset laihoja kun tikut, aina kylmissään ja nälissään!
hoikkuus on äidille kunnia-asia ja lapsi ei voi laskea edes pulkalla koska on niin laiha, että luut sattuu kun pulkkaan istuu :(
ostaispa niitä valmisruokia![/QUOTE]

Meni vähän överiksi tääkin...
 
Huonot äidit ry
Saatan nukkua töiden jälkeen puolen tunnin-tunnin päikkärit, niin että lapset (7 ja 8) touhuaa omiaan. Meillä ON karkkipäivä, mutta silloin tällöin rikotaan sitä ja syödään keskellä viikkoa isot pussit karkkia :D Pistän lapset nukkumaan kahdeksalta, että ehdin olla itsekseni ennen nukkumaan menoa (toki ajatuksena on myös, että lapset saa riittävästi unta, mutta tuo itsekäskin motiivi siinä on). En leiki lasten kanssa oikeastaan koskaan (pelataan, luetaan jne. mutta leikkiminen on tylsää!!). Lapset on jommassa kummassa mummilassa kerran tai kahdesti kuussa koko viikonlopun. En laita joka ilta lämmintä ateriaa. Onhan näitä... ;)
 
terveisiä eräästä ketjusta
Öhh?
Miksi?
No tämä oli kyseiselle nimimerkille eräänlainen muistutus hänen omista kommenteistaan. Muistan eräänkin ketjun, jossa Bud sanoi tupakalla käyneelle, raskaana olevalle äidille, että toivottavasti et saa lastasi syliisi. Sitten hän myös kehotti erästäkin väsymystään valittavaa, loppuunpalanutta äitiä tuomaan lapsensa hänelle, jotta nämä saisivat "arvoisensa kohtelun". Lisäksi tämä nimimerkki on myös kertonut, ettei koskaan huuda lapsilleen.

Ompahan vaan tämän mun palstailu-uran aikana tullut bongattua täältä muutamia epäempaattisia, ilkeitä ihmisiä, joiden kommentit ovat jääneet mieleen.

Siksi.
 
silmät soikeena
Kuopukselle annoin kahvia jo tuttipullossa 1-vuotiaana
Nyt vielä 5-vuotiaana nukkuu vieressäni, ei edes omista omaa sänkyä
Annan nakkia syötäväksi, jos olen unohtanut antaa tai tehdä ruokaa
Saa katsoa videoita ja dvd:tä niin paljon kuin haluaa
 
tiimarinvihko harmaana
Mistähän sitä alottais..

-taapero syö toisinaan purkkiruokia
-meillä syödään eineksiäkin
-käydään toisinaan syömässä roskaruokaa
-lapset saavat valvoa myöhään ja nukkua aamulla pitkään (jälkimmäinen on myös toivottavaa)
-4-vuotias saa toisinaan pelata little big planettia pleikkarilla
-hampaat pestään vaan kerran päivässä (kuopuksella ei niinkään usein, kun se ei oikein anna mun :/)
-ei ulkoilla joka päivä

....
 
Alkuperäinen kirjoittaja terveisiä eräästä ketjusta;22943867:
No tämä oli kyseiselle nimimerkille eräänlainen muistutus hänen omista kommenteistaan. Muistan eräänkin ketjun, jossa Bud sanoi tupakalla käyneelle, raskaana olevalle äidille, että toivottavasti et saa lastasi syliisi. Sitten hän myös kehotti erästäkin väsymystään valittavaa, loppuunpalanutta äitiä tuomaan lapsensa hänelle, jotta nämä saisivat "arvoisensa kohtelun". Lisäksi tämä nimimerkki on myös kertonut, ettei koskaan huuda lapsilleen.

Ompahan vaan tämän mun palstailu-uran aikana tullut bongattua täältä muutamia epäempaattisia, ilkeitä ihmisiä, joiden kommentit ovat jääneet mieleen.

Siksi.
Aaah ok.
Ei siis liittynyt mitenkään varsinaisen viestin sisältöön.
 

Yhteistyössä