"Justiina"
Mitä "paskan äidin" vinkeitä nämä nyt on? Ihan tavallista arkea lapsiperheessä! Ns. täydellisyys elää vain ja ainoastaan elokuvissa ja mammojen omien korvien välissä!
Tupakointiin raskaana ollessa,pelkkien purkkiruokien syöttämiseen ja omassa huoneessa nukuttamiseen nyt lähinnä.Mihin kohtaan oli voi voi?
*utelias*
Ok. Tupakointi on kieltämättä ikävä tapa.Tupakointiin raskaana ollessa,pelkkien purkkiruokien syöttämiseen ja omassa huoneessa nukuttamiseen nyt lähinnä.
No ei,mutta sillä pääsee jo aika lähelle.Ok. Tupakointi on kieltämättä ikävä tapa.
Toisaalta en usko että pelkästään tupakoimalla pääsee "aidoksi paskamutsiksi".
Mä en ajattele noin.No ei,mutta sillä pääsee jo aika lähelle.
Mistä tiedät ettei lapsi saa silti hedelmiä/vihanneksia ja muuta terveellistä, vaikka söiskin herkkuja? Tuskin kukaan pitää lastaan sokerikuurilla eikä muuta juomaa saa kuin mehua aina vaan...Mutta oikeesti vaikka tässä kärjistetäänkin, kyllä musta on surullista jos esim. lapsi ei (oikeesti) saa kunnon ravintoa, vaan eineksiä, herkkuja ja mehuja mielin määrin. Se on todistetusti haitallista kehitykselle ja kasvulle. Puhumattakaan tupakoinnista raskauden aikana mikä pitäs mun mielestä olla laitonta!!!!
Suurin osa odotusajalla tupakoivista ei edes vaivaudu tosissaan yrittämään eroon tupakasta. On laastareita, inhalaattoreita, hypnoosia, terapiaa...Ja omasta puolesta voin kertoa että se ei oikeasti ole Niin Rankkaa koska niin täytyy tehdä ettei sairastuta omaa lastaan.Mä en ajattele noin.
Siis on tietenkin ikävää ja varmasti tupakoijalle itselleen kaikkein stressavinta ellei joku pääse eroon tupakasta raskauden(kaan) ajaksi.
Toisaalta kun itsellä ei sitä addiktiota ole, en usko että pystyn täysin käsittämään sitä miten rankkaa lopetus voi vakavasti riippuvaiselle olla. Luotan siis moisten sanaan että Todella Rankkaa on enkä usko että epäonnistuminen tuossa yhdessä asiassa automaattisesti tarkoittaa, etteikö voisi olla loistava äiti 2138904254 muussa asiassa.
Toi D-tipat on kyllä paha...Oon puliakka, vedän kamaa, hakkaan lapsia ja heittelen pulloja. Ja unohdin pari kertaa antaa D-tipat vauvalle
Minä itse lopetin aikoinaan kun aloin esikoista odottaa - eikä ollut mitenkään erikoisen rankkaa.Suurin osa odotusajalla tupakoivista ei edes vaivaudu tosissaan yrittämään eroon tupakasta. On laastareita, inhalaattoreita, hypnoosia, terapiaa...Ja omasta puolesta voin kertoa että se ei oikeasti ole Niin Rankkaa koska niin täytyy tehdä ettei sairastuta omaa lastaan.
Kirjoitinkin jos ei OIKEASTI saa kunnon ravintoa. Se että lapsi syö päivässä porkkanan ja banaanin ei hyvitä sitä että muuten ruokana on AINA tyyliin einesmakaroonilaatikko, jälkkäriksi jäätelöä ja keksejä, aamu- ja iltapalaksi valkoista leipää meetvurstilla. Ruokajuomana tietysti kunnon sokeritiivistemehua.Mistä tiedät ettei lapsi saa silti hedelmiä/vihanneksia ja muuta terveellistä, vaikka söiskin herkkuja? Tuskin kukaan pitää lastaan sokerikuurilla eikä muuta juomaa saa kuin mehua aina vaan...
Laastareita ei kai raskaana ollessa saanut käyttää, purkkaa yms kyllä.Suurin osa odotusajalla tupakoivista ei edes vaivaudu tosissaan yrittämään eroon tupakasta. On laastareita, inhalaattoreita, hypnoosia, terapiaa...Ja omasta puolesta voin kertoa että se ei oikeasti ole Niin Rankkaa koska niin täytyy tehdä ettei sairastuta omaa lastaan.
Kirjoitinkin puhuivani omasta puolestani. Ja pointti lähinnä oli siinä ettei lopetuksen eteen olla valmiita tekemään töitä.Minä itse lopetin aikoinaan kun aloin esikoista odottaa - eikä ollut mitenkään erikoisen rankkaa.
Toisaalta olen aikoinaan soittanut ambulanssin naiselle joka sai sydänpysähdyksen nikkisoireista (laastareista huolimatta) maatttuaan sitä ennen päiväkausia kipeänä sängynpohjalla.
Eli vaikka olen aikoinaan lopettanut en katso tietäväni oikeastaan mitään oikeasta lopettamisen vaikeudesta.