miten oni, pinotaanko pitkästä aikaa PA""A MUTSIEN KOOTUT TUNNUSTUKSET.. hypätköön mukaan ken uskaltaa! :D

"Julia"
Mulla on reilu 1v lapsi
-emme ulkoile päivittäin, välillä menee useampikin päivä putkeen ilman ulkoilua
-syömme eineksiä ja hän söi vauvana purkkiruokia
-kiroilen hänen kuullen
-hän on saanut maistaa monia mehuja ja jopa limsaa (kuitenkin VAIN maistaa)
-imetin vain 2 viikkoa
-juo vielä tuttipullosta ja syö öisin tuttia (joo, ei ehkä kovin paha, mutta haluaisin lopettaa nuo tavat vielä kun kävisi kivuttomasti. En vain ole jaksanut tehdä asialle mitään)
 
yks hoitsuli
-kun vähän lapsia hoidossa sulatan pakastamaani kotiruokaa mikrossa.
-joskun kun on päänsärky, olemme sisällä ja lapset saa levittää kaikki lelut viihtyäkseen (että voin istua/loikoa sohvalla ja potea päänsärkyä.) seuraan kuiten syjäsilmällä.
-joskus annan välipalaksi herkkuja(pullaa, jätskiä tms.)
-joskus on semmoinen viikko että vain väsyttää ja on iloinen kun vanhemmat tulee hakemaan lapsensa pois.
-juon kupin kahvia kun kaikki lapset nukkuu ja surffaan netissä/katson telkkua.
-teen kotihommia työn ohessa paljonkin, samalla kun lapset leikkii ja nukkuu.
 
Lapsi 2v8

-Saa turhan usein kaakaota sekä pillimehua ja välillä jopa light-limua.
-Suklaata silloin tällöin, karkista ei oikein tykkää.
-saa purkkiruokia sekä eineksiä silloin tällöin
-Käyttää tuttia vielä nukahtamiseen
-on täysin vaipoissa koska ei suostu tekemääm pottaan mitään
-katsoo ehkä liikaa telkkaria viikonloppuisin
 
Makao
Anteeksi, mutta äitini ja sisareni on ottanut lastensuojeluunkin yhteyttä tämän asian tiimoilta.
Kiitos sinulle silti, minusta ei ikinä tunnu täydelliseltä äidiltä vaan päinvastoin. Kaipa tämäkin käy itsetunnon kohotuksesta vaikka vittuiletkin provosta.
Plääh vaan molemmille :(
Sanattomaksi vetää...

Mutta tekstistäsi ei oikein selviä äänensävysi, ts. katkerana ls-ilmoituksesta kirjoitat (ja meni vähän aiheen vierestä?). Siltikään et mielestäni näiden listaamasi tapojen mukaan ole täydellinen äiti, kukin tyylillään. Mutta tsemppiä ja harmi kun harmistuit.

Ja mä tiedän olevani plääh joten kiitos muistutuksesta :)
 
Plösss
lapsi 1v
- oli saunassa ekan kerran 3kk iässä
- syö edelleen öisin tissiä
- ei ole ikinä ollut yöhoidossa
- on kotihoidossa eikä mene koskaan päiväkotiin
- saa joka ilta maissinaksuja
- arkisin ollaan joka päivä ulkona max2x, viikonloppuisin ollaan sisällä pääsääntöisesti
- rakastaa homejuustoa, ja annankin lähes joka kerta pienen palasen kun itse syön
- meillä on iltaisin ja vkl aina televisio päällä
- istun iltaisin netissä, tosin pidän lapsellekin seuraa siinä samalla
- syö ruokia joissa käytän suolaa
- lapsi on huono syömään ja jos tiedän ettei joku ruoka ole mieleinen saatan antaa kiisseliä tai pannukakkua tilalle
- saattaa olla viisikin päivää samat vaatteet päällä ellei ole näkyvää likaa
- jos lapsi nipistää, nipistän takaisin
 
Hullujen poppoo
- Kasvaa ne lapset korvikkeellakin
- 3v ja 4v lapset syöneet karkkia jo herraties minkä ikäisestä lähtien joka viikonloppu
- Joskus likanen nassu saatetaan pyyhkästä jopa tiskirätillä :D kuhan kattoo että on puhas!
- Olen joskus syönyt jäätelöä ja antanut lapselle loput (MITÄ PAKTEEREJA NYT HAMPAISTANI LÄHTEEKÄÄN JA LAPSEN HAMPAAT ON IKUISESTI PILALLA)
- 4v juo maitokahvia sillontällön
- Joskus kun ukko on aamuvuorossa niin lapset on heränny jo ennen äitiä ja järjestäneet pientä kivaa äitin siivottavaksi ;)
- Olen joskus huutanut lapsille kovaa: "NYT HILJAA"
- En ole jaksanu lasten ollessa pienempiä aina kuunnella kitinää ja olen antanut periksi monessa asiassa, esim. karamellien annossa

VOIEI
 
"Vieras"
Vaikka mitä pahuuksia onkin, niin tuo sisällä oleminen särähtää ikävästi korvaan. Lapsilla on ulkoilun ja liikkumisen tarve säällä kuin säällä, pukeutuminenhan sen ratkaisee.
 
jepss.
[QUOTE="Vieras";22942743]Vaikka mitä pahuuksia onkin, niin tuo sisällä oleminen särähtää ikävästi korvaan. Lapsilla on ulkoilun ja liikkumisen tarve säällä kuin säällä, pukeutuminenhan sen ratkaisee.[/QUOTE]

Ai se ettei joka päivä ulkoile särähtää korvaan?

Musta ainakin tollasen kävelettömän pikkutaaperon kanssa on tosi turha virallisesti ulkoilemalla ulkoilla, ei se saa siitä mitään kun toppiksessaan vaan istuu hangessa.
Silti me käydään poissa neljän seinän sisällä päivittäin, kaupassa, rattailemassa jne.
 
Teini juo litratolkulla cocista päivässä eikä minulla ole aikomustakaan puuttua siihen.
Teinin tyttöystävä yöpyy meillä jotakuinkin joka viikonloppu.
13v värjää hiuksiaan.

Nuo nyt tulivat äkkiseltään mieleen, mutta varmasti 123890456 muutakin juttua on.
:D
 
kmkm
-meillä muksut 3v ja 6v syö melkein joka päivä karkkia tai muita herkkuja. ei kilokaupalla mutta muutama karkki/keksi tai pari päivässä.itse oon hirveä karkinsyöjä ja pakko aina muksuille karkki tai pari antaa samalla.
-meillä muksut saa kattoa dvdtä niin paljon kuin huvittaa. tosin, varmaan juuri tuosta syystä, eivät juurikaan kato. joskus on yksittäisiä päiviä että katsovat useita tunteja.
 
.
3 ja puoli vuotiaallani on molemmat jalat kipsattuna varpaista puoleen väliin reittä, arvatkaa vaan ne katseet mitä saadaan päivittäin niin naapurin mummolta kuin lähikaupan kassaltakin !

Tämän vuoksi lapsi saa pitkälti syödä mitä haluaa, esim. pillimehua joka kauppareissulta.

Emme ole tänään poistuneet kotoa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22943129]Musta on aika sairasta, että tämän pitäisi olla joku vitsiketju, mutta jotkut ihan tosissaan naureskelee ja kehuskelee lapsen kannalta oikeasti huonoilla asioilla.[/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä. Esim tuo turpa kiinni - huutaminen lapselle... voi huoh sentään. Itsekään mikään täydellinen ole, mutta silti... joku raja sentäs.
 
-Vein tytön uimaan reilu puolivuotiaana järveen ja uitiin siellä koko kesä
-Annan sille suklaata aina ko mahollista
-Olen parantuva alkoholisti/narkkari
-Olen sairas, fyysisesti
-Fyysisen sairauven ja menneisyyen takia sairastan myös masennusta
-Nukun aamusin pitkään jos haluan, mies nousee lapsen kans
-Meillä on liikaa leluja
-Meillä ei ole säännöllisiä ruoka-aikoja
-Meillä pääsee kylpyyn aina jos tyttö hoksaa tahtoa, oli aamu päivä tai ilta tai nukkumaanmeno-aika
-Otetaan miehen kans kerran kuukauvessa ainaki yö ilman lasta, lapsi mennee miehen veljelle tai minun veljelle hoitoon
-Meillä on kolme ja puoli kissaa ja koira

...........en jaksa jatkaa........... Suurin osa älähyksistä on tullu palstalta.
 
Hyi mua
Lapsi 1.5v
- käytän ruoanvalmistuksessa voita, mausteita, suolaa ja lihaliemikuutioita (joissa natriumglutamaattia)
- meillä syödään suht usein eineksiä (yleensä lihaperunasoselaatikkoa)
- imetin vain 2kk
- kiinteät aloitettiin 4kk iässä
- lapsi söi vauvana purkkiruokia
- lapsi on maistanut limua ja kahvia
- lapsi saa silloin tällöin vähän karkkia tai muita herkkuja
- lapsi saa maistaa melkein mitä tahansa, mitä itsekin syödään tai juodaan (ei kuitenkaan alkoholia ;) )
- lapsi on päiväkodissa
- ennen päiväkodin aloitusta lapsi ulkoili vähän, kun olin niin laiska ulos lähtijä
- Lapsi katsoo Ti-Ti Nalle -dvd:tä useamman kerran viikossa
- käytetään kertisvaippoja
 
Haa. Hyyis antoi idean yhteen lisäkurjuuteeni (jota en muuten häpeä sitäkään pätkääkään)

eli pyrimme viettämään miehen kanssa yhden yön viikossa kaksin, jolloin lapset ovat joko hoidossa tai hoitaja meillä kotona. :)
 
....
Lapsi 1vee
-Tupakoin raskaana ollessani
-En kestoile
-Lapsi on syönyt pelkkää purkkiruokaa 10kk asti, niin ja alkaen 4kk!!! Ja edelleen saa toisinaan.. Ja on saanut eineksiäkin!! Ja kyl ruoassa käytetään, voita, kermaa, mausteita ja jopa NATRIUMGLUTAMAATTIA!! (ainakin lihaliemikuution muodossa)
-Lapsi nukkuu omassa huoneessaan
-Lapsi on hoidossa YÖN YLI ainakin kerran kuussa, joskus jopa useammin
-Kiroilen, ja paljon
-Lapsi nukkuu ulkona säällä kuin säällä
-Ei ulkoilla jokapäivä
-Lapsi on joskus päiväkodissa myös sillon kun itse olen kotona
-Ja varmaan paljon muutakin mitä ei vaan nyt tuu mieleen! :D
Voi voi.. :(
 
[QUOTE="öö";22943300]Hyytis, miten voi olla puoli kissaa?[/QUOTE]

Puolikas kissa on seikkailija, nimetön, tullee ja mennee, ei ole minun eikä kenenkään muunkaan, mie sen silti olen leikkauttanu ja madotan ja ruokin aina ko sattuu paikalle. Ja ko sattuu paikalle on sen verran kehnossa kunnossa ja nälkänen että tiiän sen olevan koditon.
 
  • Tykkää
Reactions: Ä92
v
[QUOTE="vieras";22943129]Musta on aika sairasta, että tämän pitäisi olla joku vitsiketju, mutta jotkut ihan tosissaan naureskelee ja kehuskelee lapsen kannalta oikeasti huonoilla asioilla.[/QUOTE]

räyh, räyh..
 

Yhteistyössä