miten oni, pinotaanko pitkästä aikaa PA""A MUTSIEN KOOTUT TUNNUSTUKSET.. hypätköön mukaan ken uskaltaa! :D

eli, miksi juuri sinä olet ( naapurin kyylän/ystäviesi/äitisi/neuvolan mielestä) kelvoton, täysin paska äiti joka kasvattaa lapsensa kieroon. mie aloitan:

- kaksivuotiaani saa säännöllisen epäsäännöllisesti kahvia. tyttö saa myös nakkeja, suklaavanukkaita ja jopa pillimehun silloin tällöin . ruoka maustetaan reilusti, perunamuussiinkin pistetään voita
- tyttö juo päivisin mukista, öisin tuttipullosta (yövesi)
- olen lakannut tytön varpaankynnet (itse pyysi )
- emme ulkoile joka päivä ( tarkoittaen puistossa kökkimistä, saatamme kyllä käydä päivittäin rattailla kaupassa tai mennä pyörimään keskustaan)
- tyttö on katsonut sylissäni c.s.i:tä, criminal mindsia ja housea
- kello on joskus 22.30, ennenkuin neiti menee sänkyyn
- veimme lapsen ensimmäisen kerran saunaan viiden kuukauden iässä
- unohdan välillä, että lasta pitää käyttää neuvolassa
- kesällä tyttö oli alasti rannalla ja pissaili ympäriinsä
- annan tytön olla yksin suihkussa
- tyttö nukkuu välissämme, vaikka omakin sänky on
- hoen saatanaa niin tiuhaan, että kumma kun jokin sarvipää ei ole jo pompannut jostain.. en lapselle, mutta lapsen kuullen
- telkkari on meillä auki aamusta iltaan & tyttö saattaa tuijottaa tuntitolkulla piirrettyjä dvd:ltä
- tyttö on kuunnellut jo kohdussa heviä, goottirokkia, suomirokkia tms
 
Viimeksi muokattu:
Saatamme mennä ekan kerran ulos vasta klo 17. Mutta lapsipa on vasta 9kk eikä varsinaisesti ulkoile. :)

Lapseni syö purkkiruokia.

Ja kai tuo pilalle menee siitäkin, että nukkuu viekussa ja saa vielä tissiä. Joku julisti eilen yli 4kk vauvan imettämisen insestiksi. :LOL:
 
baaad mama
o/

1 v lapsi:

- imetin vain 4 kk.
-Aloitin kiinteät 4 kk.
-Saunassa kävi alle puolenvuoden ikäisenä.
-Ei ulkoilla päivittäin.
-Saa välillä mehua ja jopa maistaa eineksiä.
-Tupakoin hänen ollessaan 10 kk- 12 kk. (en tosin hänen seurassaan, yksin pihalla olin. lopetin viimeviikolla)
-Telkkari on auki paljon.
-Dataan vaikka lapsi hereillä, leikitään kuitenkin. ;)
-Otan joskus vloppuna 1-2 lasia viiniä lapsen kotona ollessa.
-Lapsi on ollut 2 kertaa yöhoidossa tähän mennessä ja menee myös perjantaina kolmatta kertaa. (kääk!)
-En muista aina joka päivä pestä lapsen hampaita.
-En vaihda vaatteita ekasta tahrasta.
-Lapsi nukkuu perhepedissä.
-Lapsi saa vielä tuttipullosta maitoa.
 
.,.,.
-molemmat saa välillä eineksia, söivät vauvana suurimmalti osin purkkiruokaa
-välillä ollaan yökkäreissä koko päivä, eikä ulkoilla ollenkaan
-molemmat nukkuvat satunnaisesti äiskän ja iskän viekussa :)
-meill'ä ei ole karkkipäivää, saatetaan syödä joskus 3kertaa viikossa karkkia.
-lapset valvoo välillä tosi myöhään, enkä jaksa komentaa heitä nukkumaan, mikäli leikit on suht rauhallisia.
monia muitakin on, ei nyt vaan jaksa kirjoittaa
 
"vieras"
Tässä tältä päivää jotain.
Pienin ei oo käyny ulkona ollenkaan vaik on terve
Iltaruoka on tulossa nyt vasta
Nukuin parin tunnin päiväunet ja lapset teki sen aikaa mitä lystää
 
"Mä"
4-ja 5-vuotiaat ei ole koskaan luistellu eikä ajanu pyörällä
Välillä ollaan koko päivä yäkkäreissä ja mutustellaan sikana herkkuja.
Syödään melko useinkin eineksiä ja puolivalmisteita.
Lapset saa ite päättää viikonloppuna monelta menee nukkumaan, usein kuitenkin tahtovat jo 9 aikaan.
Saa kattoa ohjelmia myös dvd:ltä, joskus leffaherkkumaratooneina jopa 4h.
Nukkuvat äitin vieressä, kumpikin ja joka yö.
 
bud
-imetin esikoista vaan 1.5kk ettei rinnat lörpähtäisi
-meilläkin on lapset syöneet purkkiruokia, 2v saa vielä joskus edelleen
-rääyn välillä 6v:n sisälle kitapurjeet lepattaen, naapurit varmaan luulee mun olevan hullu, pakko silti, kun ei poika muuten kuule
-ostan kitisevän 2v:n hiljaiseksi lakulla, jos ollaan kaupassa¨
-2v2kk nukkuu vielä pinnasängyssä
-en ole koskaan sitten pikkuvauvaiän päästänyt lapsia viereemme nukkumaan
-käsken huutamalla välillä 6v:n huoneeseensa, vaikka tiedän, että pitäisi toimia ihan toisin, joskus en vaan kertakaikkiaan JAKSA
 
Paskoista paskin..
Lapsi 1vee
-Tupakoin raskaana ollessani
-En kestoile
-Lapsi on syönyt pelkkää purkkiruokaa 10kk asti, niin ja alkaen 4kk!!! Ja edelleen saa toisinaan.. Ja on saanut eineksiäkin!! Ja kyl ruoassa käytetään, voita, kermaa, mausteita ja jopa NATRIUMGLUTAMAATTIA!! (ainakin lihaliemikuution muodossa)
-Lapsi nukkuu omassa huoneessaan
-Lapsi on hoidossa YÖN YLI ainakin kerran kuussa, joskus jopa useammin
-Kiroilen, ja paljon
-Lapsi nukkuu ulkona säällä kuin säällä
-Ei ulkoilla jokapäivä
-Lapsi on joskus päiväkodissa myös sillon kun itse olen kotona
-Ja varmaan paljon muutakin mitä ei vaan nyt tuu mieleen! :D
 
Meillä saa poika 2v välillä viiliksiä, weetabikseihin laitetaan sokeria, saa välillä karkkia/pillimehua/rusinoita/suklaavanukkaita yms. Juo öisin vettä nokkamukista, syö tuttia välillä päivälläkin, näkee joka päivä ikkunasta kun käyn tupakalla ulkona, saa maistaa aina halutessaan kahvia, laitan paljon mausteita ruokaan ja on saanut ranskalaisia ja hampurilaista sekä pitsaa meidän mättöpäivinä sekä paljon muuta pahaa :D. Yksi tärkeä meinasi unohtua, nimittäin saa välillä einesruokaa sekä hätätilanteessa jopa purkkiruoan! Hitsi kun mä oonkin syntisen p...a mutsi :LOL:.
 
Kakao
Lapsistani tulee häiriintyneitä/sairaita/luusereita koska:
- olen imettänyt kaikkia 2 vuotiaaksi.
-meillä ei syödä karkkia/juoda limua/ syödä chipsejä
-menevät suoraan eskariin ja jättävät päivähoidon väliin
-käytän ruuanlaitossa kermaa ja voita
-varomme lisäaineita
-emme syö eineksiä
-eivät saa pelata pleikkaa kuin kerta viikkoon
-leffojen ikärajoista pidetään kiinni
-kaikkien koululaisten keskiarvo on yli 8,5
-käytiin lomalla ratsastamassa ja uimassa yöllä
-joka lapsella on oma lemmikki
-meillä on oma bändi
-teen töitä kotona omassa yrityksessä
-kohtukuolemat oli ihan oikein minulle koska maapallo tuhoutuu minun takiani. Koska pilaan kaikkien elämän sillä että meillä on 6 lasta ja 7 tulossa.
-lapseni kärsivät kestovaipoissa vaan köyhät käyttävät niitä
-lapseni ovat luusereita jo vauvoina kun eivät saa valmiita purkkiruokia
-kantoliinat ovat alkuasukkaille kaikki normaalit käyttävät vaunuja
-lampaankarva sängyssä aiheuttaa varman astma kuoleman vauvalle
-tutittomuus aiheuttaa pysyviä traumoja

Lista on loputon, eikä voi muutakuin äitiäni ja siskoani kiittää.
 
..
- Vauva on saanut korvikkeita laitokselta asti (lievennykseksi sanottakoon, että saa äidinmaitoa kuitenkin suurimman osan, mutta pumpattuna koska imetys ei onnistunut, joten lapseni saa traumoja koska ei saa äidiltä kuulemma tarpeeksi läheisyyttä. Minähän syötän lastani kahden metrin päästä tuttipullo kepin päässä..)
- Nukutin vauvan ulkona kun oli -11 vaikka suositus on max -10 :D
- Olen ottanut muutamana iltana siiderin tai kaksi (ei siis mitään kännejä, mutta kuitenkin, paska mikä paska)
- En herätä vauvaa, vaikka nukkuisi kuusi tuntia putkeen
- En käytä kestovaippoja
- En ajatellut olla kotiäitinä viittä vuotta, koska rahanahneuksissani haluan töihin jossain vaiheessa

Ois varmaan jotain muutakin mut ei nyt just tuu mieleen.
 
bad mom
Haha! Nämä on hyviä :D
Meillä:
-ei pestä hampaita joka ilta
-imetin esikoista vaan 2 viikkoa
-lapset on viety saunaan 2kk iässä (alalauteelle muutamaksi minuutiksi tosin..)
-sanon vittu ja saatanakin usein lasteni kuullen, myös perkele ja jumalauta
-olen kehottanut lapsiani olemaant hiljempaa sanomalla "turpa kiinni"
-lasteni neuvolakäynnit ovat tyli ällä hetkellä puoli vuotta myöhässä
-katsomme salkkareita koko perheen voimalla
-lapseni syövät useinkin viilistä, pinaattilättyjä ja muroja
..lista on loputon ja vielä pahempaa tästä kaikesta tekee se, että olen itse terveydenhoitaja :D Mutta lapseni ovat onnellisia!
 
koba
- esikoinen oli saunassa ekan kerran kolmen viikon iässä. Kaksoset pääsivät vasta puolivuotiaina, kun vanhemmat eivät laiskuuttaan aikaisemmin viitsineet viedä.
- Kaksoset 1v3kk syövät edelleen pääsääntöisesti purkkiruokia. Välipaloiksi saavat säilykehedelmiä.
- 1v3kk ikäiset juovat edelleen tuttipullosta
- Emme ole ulkoilleet kahteen viikkoon
- 3v on mennyt nukkumaan viime päivinä vasta klo23
- 3v nukkuu äidin vieressä, eikä hänen tarvitse mennä nukkumaan, ennen äitiä
- Kaksoset juovat punaista maitoa ja saavat joka ruokaan margariinia reilusti (no, joo, oikeesti tämä on ravintoterapeutin suositus...)
- Lapset syövät maissinaksu-pussin parissa pävässä. Äiti antaa, joka välissä jotta saa hetken rauhan.
- 3v saa valita mitä pukee pihalle mennessä päällensä (tai mitä jättää pukematta)
- lapset ovat joskus koko päivän yöpuvuissa
- kaksoset ja joskus 3v:kin odottavat autossa, kun käyn pikakaupassa, haen isoveljen kerhosta, hoidan muun pika-asian
- lapset ovat olleet keskenään sisällä hereillä, kun olen tehnyt lumitöitä ulkona
- olen jättänyt kaksoset nukkumaan ja 3v:n katsomaan elokuvaa, kun olen käyttänyt koiran iltapissalla
- Olen antanut lasten olla suihkussa keskenään ilman valvontaa
- kuljetan 3v:tä säännöllisesti rattaissa

kyllähän noita melkoisesti tulee mieleen, kun oikein alkaa miettimään. Huono, huono äiti... :D
 
äiti27v
-4v ja 3v tulevat joka yö minun sänkyyn, kumpikin, ja saavat siinä olla. (sängystä löytyy meidän lisäksi koira&kissa)
- syömme erittäin paljon eineksiä ja puolivalmisteita, koska inhoan ruoanlaittoa
-lapset ovat kotona mun kanssa ja apua...hirveää kun eivät saa niin paljon virkkeitä kun päiväkotilapset
-lapseni menevät "hihhuli-kouluun" eli steineriin
-tupakoin ja lapset siis näkevät tämän
-meillä on yövaipat vielä käytössä...
jne :)
 
Miehen mielestä...
*En kuulemma pidä lapsille riittävästi kuria ja en pidä rytmeistä kiinni. Joinain arki-iltoina lapset ovat vasta yhdeksältä iltapalalla. :O Viikonloppuna rytmit menee "fiiliksen mukaan" ja nukutaan pitkään..
*Olen muutenkin (omien lasten kanssa) hyvin epäjohdonmukainen kasvattaja ja turhan nopea liikkeissäni (=teen hetkessä spontaaneja päätöksiä tekemisistämme ja menemisistämme)
*Lapset katsovat joskus liian pitkään telkkaria
*Kotiäitinä ollessani en pitänyt kotia riittävän siistinä, vaan annoin lasten levitellä leluja ympäri kotia.
*Ulkoilin lasten kanssa aika vähän.
*Nukun lasten (8v, 6v. & 1,5v.) kanssa joka yö, kun se on vaivattomin ratkaisu..
 
Kakao
Peesi. Tulihan se (provo) täysellinen äitikin sieltä..
Itse löydän monia asioita aiemmilta listoilta, ei ulkoilla joka päivä, jne (paitsi että porkkana/palsternakka-allergian takia en voi antaa purkkiruokia), ja lisäksi lapseni 9kk EI OLE TISSIÄ NÄHNYTKÄÄN :D
Anteeksi, mutta äitini ja sisareni on ottanut lastensuojeluunkin yhteyttä tämän asian tiimoilta.
Kiitos sinulle silti, minusta ei ikinä tunnu täydelliseltä äidiltä vaan päinvastoin. Kaipa tämäkin käy itsetunnon kohotuksesta vaikka vittuiletkin provosta.
Plääh vaan molemmille :(
 

Yhteistyössä