Onko kukaan saanut matkakorvausta työmarkkinatuki rahalla yms töissä ollessaan,tarviin apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ssssssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ssssssss

Vieras
koittanut ettiä tietoa tuosta kilometri määrästä mikä pitää olla kun menee kelan rahalla töihin tietyn matkan päähän et onko mulla mahdollisuutta saada siihen tukea.

Ylläpitokorvaus

Kun osallistut työvoimakoulutukseen tai opiskelet omaehtoisesti työttömänä, voit saada Kelasta ylläpitokorvausta koulutuksen aikaisiin matka- ja ylläpitokustannuksiin. Ylläpitokorvaus lisätään koulutusajalta maksettavaan peruspäivärahaan tai työmarkkinatukeen

Ylläpitokorvaus on 9 e/pv, ja sitä maksetaan enintään viideltä päivältä viikossa. Se on verotonta tuloa.

Ylläpitokorvaus maksetaan korotettuna, jos osallistut työssäkäyntialueesi ulkopuolella järjestettävään koulutukseen. Tietyin edellytyksin ylläpitokorvaus voidaan maksaa korotettuna myös silloin, jos osallistut oman kotikuntasi ulkopuolella järjestettävään koulutukseen. Korotettu ylläpitokorvaus 18 e/pv.

[QUOTE="vieras";22818937]Ylläpitokorvaus

Kun osallistut työvoimakoulutukseen tai opiskelet omaehtoisesti työttömänä, voit saada Kelasta ylläpitokorvausta koulutuksen aikaisiin matka- ja ylläpitokustannuksiin. Ylläpitokorvaus lisätään koulutusajalta maksettavaan peruspäivärahaan tai työmarkkinatukeen

Ylläpitokorvaus on 9 e/pv, ja sitä maksetaan enintään viideltä päivältä viikossa. Se on verotonta tuloa.

Ylläpitokorvaus maksetaan korotettuna, jos osallistut työssäkäyntialueesi ulkopuolella järjestettävään koulutukseen. Tietyin edellytyksin ylläpitokorvaus voidaan maksaa korotettuna myös silloin, jos osallistut oman kotikuntasi ulkopuolella järjestettävään koulutukseen. Korotettu ylläpitokorvaus 18 e/pv.[/QUOTE]

tuossakaan ole tuota kilometri määrää..
hitsi..
koska mulle tulee päivää kohden 20 kilsaa ja se on iso meno kuitenkin..

tuossakaan ole tuota kilometri määrää..
hitsi..
koska mulle tulee päivää kohden 20 kilsaa ja se on iso meno kuitenkin..

tiedätkö oman työssäkäyntialueesi? sen sisällä tuo alempi maksu, sen ulkopuolella korkeampi maksu? tosin muuttuikohan tuo asia niin että työssäkäyntialueet eivät ole enää kuntakohtaiset, vaan 80 km suuntaansa? sellaista olen joskus kuullut...

[QUOTE="vieras";22818986]tiedätkö oman työssäkäyntialueesi? sen sisällä tuo alempi maksu, sen ulkopuolella korkeampi maksu? tosin muuttuikohan tuo asia niin että työssäkäyntialueet eivät ole enää kuntakohtaiset, vaan 80 km suuntaansa? sellaista olen joskus kuullut...[/QUOTE]

työalue on siis täällä missä asun,samassa kaupungissa..jos oikein edes ymmärsin mitä tarkoitat"punastus"

työalue on siis täällä missä asun,samassa kaupungissa..jos oikein edes ymmärsin mitä tarkoitat"punastus"

Työssäkäyntialueet

Työssäkäyntialueiden määritelmä on muuttunut 10.5.2010 lukien. Aiemmin käytössä olleista kuntapohjaisista työssäkäyntialueista on luovuttu.
Henkilön työssäkäyntialue on 10.5.2010 lukien hänen asuinpaikastaan 80 kilometrin etäisyydelle ulottuva alue.
Työssäkäyntialueella tarkoitetaan aluetta, jolta työttömän työnhakijan on lähtökohtaisesti oltava valmis ottamaan tarjottu työ vastaan ja osallistumaan työllistymistä edistäviin palveluihin.

löyson tälläisen tiedon että on tosiaan muuttunut tällaiseksi 80 km raja. tarkoittaa siis sitä aluetta miltä työkkäri tarjoaa sinulle töitä. sen alueen ulkopuolelta jos tarjoavat voit kieltäytyä töistä ilman sanktioita. työmarkkinatuella ollessa työssäkäyntialueen ulkopuolelta olevaan koulutukseen/harjoitteluun saa korkeampaa ylläpitokorvausta
Kieltäytymisestä voi olla seurauksena työttömyysetuuden menettäminen. Työssäkäyntialueella on vaikutusta myös työnhakijalle maksettavaan ylläpitokorvaukseen, liikkuvuusavustukseen ja matka-avustukseen.

Yhteistyössä