Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Tosiaan omat herkkuhimoni = kylmät nakit ja tulisesti maustetut jutut, esim. sipsit :)Ei ole ainakaan vielä(?) tarvinnut kaupasta kantaa mitään tiettyä, mutta noita nakkeja täytyy joka kerralla ostaa jääkaappiin. Ja oon tosin aina tykännyt kylmistä nakeista, että en tiedä onko nekään tämän raskauden takia nyt suosiossa :) Tätä raskautta vois jo melkein sanoa kestokrapulaksi :D Kauhea väsymys, huono olo melkein kokoajan jne.

Seksihalut vähentyneet, eikä mikään yllätys. Ei vaan nyt jaksa väsymyksen ja huonon olon takia. Kyllä se tästä vielä helpottaa ihan varmasti ;)

Lunea, edellisessä raskaudessa (km) näkyi syke jo 6+2. Nyt menen 42 kierron mukaan varhaisultraan 6+0, joten on varmaan siinä ja siinä näkyykö mitään. Tärkeintä on nyt tarkistaa raskauden sijainti. KU oireet, kun voivat tulla vasta kriittisellä hetkellä, joten en halua/uskalla ottaa riskiä, että se vielä pilaisi lisää mahdollisuuksiani keskenmenojen jälkeen, joten parempi mennä sitten vaikka liian ajoissa sinne :) Kotidopplerin tilasin ed.raskaudessa jo melkein heti plussattuani, mutta onpahan nyt sitten valmiina, jos sinne asti päästään :)
 
Onko kellään tullut seksin jälkeen tuhrua? Eilen vähän sekstailtiin ja tänään on sit tullut vähän tuhrua pyyhittäessä... Ärsyttävää, ku heti iskee paniikki. Ei kait auta muuta, ku seurailla tilannetta.

Gallupeihin sen verran että, seksi haluaja ei varsinaisesti ole, kivaa oli ku jakso hommaan alkaa. Varsinaisia ruokahimoja en ole vielä bongannut, ei oikein tee mielei mitään, vaikka kuin ois nälkä.

jahas ja sit mennään silittään juniorin selkää..
 
JiiMiiLle paljon onnea plussasta! Tervetuloa mukaan :)

Himoista: Kahvia tekee mieli jostain syystä koko ajan. Yritän pitää sen kuitenkin max. 3 kuppia/päivä. Suolaista ruokaa menee. En muutenkaan syö karkkia tai juo limuja vielä ei ainakaan ole tehnyt mieli niitä. Molemmista tytöistä söin kamalasti odotusaikana makeaa (mun mittapuulla siis paljon). Toivottavasti nyt ei tulisikaan niitä himoja. Nostaa vaan turhaan verensokeria liian korkealle ja hetken päästä dipin. Ja vie turhaan tilaa "kunnon" ruoalta.

Seksiä tekee aika normaalisti mieli. Jotain unia olen nähnyt.... Se vaan on vaivana, kun olen oviksesta saakka ollu kuiva kuin Sahara, niin hieman arastaa alakerrassa. Mutta jos jaksaa laittaa liukastetta, niin asia ok.
 
Minäpäs kans ilmottaudun mukaan. Nyt olisi tulossa pikku kakkonen ja laskettu aika olis sit 3.9 ja synnärinä Oys. Nyt ei oo ollut juurikaan mitään oireilua, väsyttää tavanomaista enemmän ja välillä kevyt närästys. Viimeksi tyttöä odottaessani oirelista oli pitkä. Viimeksi sain raskausmyrkytyksen ihan loppumetreillä. Mutta se ei vissiin ole uusiutuvaa sorttia, vai muistanko ihan väärin?!

G: Kahvia tekisi mieli juoda koko ajan. Muita ei tee vielä mieli. Ja ne seksihalut, haluttais koko ajan niiku viime raskaudessakin. Mies ei vaan oikeen mielellään, kai se kuvittelee että se tökkii vauvaa päähän tjsp.:LOL:
 
JiiMii, tervetuloa :)

Nyt kysyn sellasta, et saan varmaan vihat niskaani, mut onko teillä kenelläkään sellainen tunne, et mitä helvettiä tässä on oikein menny tekemään?? Meille ei pitäny tulla enää kolmatta, mutta vauvakuume vei. Km tuntui kamalalle, maailma kaatui ihan täysin ja kaikki vauvahaaveen ympärille rakennettu romahti. Nyt uuden raskauden myötä tuntuu sille, et oliskohan pitäny jättää väliin, olis niiin paljon helpompi näiden isojen (7 ja 9 v) kanssa porskuttaa ja ottaa aikaa itselle ja elää herroiks. En oikein osaa tästä raskauden alusta nauttia yhtään, kun tunteet heittää vuoristorataa. Normaaliahan se on, mut kyllä tämä jotenkin vaan on niin järkyttävää, kun tajuaa, mikä muutos on tulossa. Ajatteleeko yhtään kukaan edes samaan suuntaan vai heitättekö mut palstalta pihalle?

Sandemar jotain 5+4 tai sinnepäin
 
Tervetuloa uusille mukaan tulleille ja onnea! :flower: :heart: Kaikki mukaan vaan!

Koiksa-79: Mä tulin siihen tulokseen että toi mun aiemmin tullut tuhrutteli johtui seksistä. Just edellisenä iltana puuhasteltiin ja seuraavana päivänä huomasin tuhrun. Säikähdin kovasti, mutta ei tässä nyt mitään.

Haluista/himoista seksiin: Meillä on ollu nyt vähän taukoa justiin ton vuodon takia, kun pelästytti niin kovasti. Limakalvot myös aika kuivilla. Mutta ehkä tämä taas kohta palautuu.

Ruokaan: Mulla tekee kokoajan mieli kanssa suolasta. Sipsit maistuis erityisen hyvin! Makee ei oikein uppoo. Mitään muita erityisiä himoja ei vielä ilmennyt.

minttumi ja viuhti 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Sandemar: Eiköhän jokainen käy tuollaisia ajatuksia päässään vaikka kuinka olisi lapsi toivottu. Itsellä takana 3,5v. yritys ja nyt kun plussa tuli niin kyllä sitä on miettinyt että onkohan tämä hyvä hetki ja riittääkö rahat ja olisiko kuitenkin pitänyt viettää vielä muutama vuosi ns. kahdenkeskistä aikaa. Kaikenlaiset ajatukset kuuluu asiaan ja ei ne tee kenestäkään huonompaa ihmistä.

Mä yritän soitella tänään neuvolaan ja kysyn että voisiko hcg-arvot katsoa mun mielenrauhan vuoksi. Sellasta lievää menkkajuilinaa on ollut, ja nyt aamulla taas hieman yököttävä olo mutta ei muuta. Vuotoa ei ole tullut perjantain jälkeen onneksi. Kukakohan sitä sanoi että on paha maku suussa? Mulla on myös ihan hirvee maku suussa. Pesin eilen 2 kertaa hampaat, huuhtelin suuvedellä ja välilllä purskuttelin ihan tavallisella vedelläkin. Yöllä oli taas pakko pestä hampaat kun maistu niin pahalle ja tänä aamuna. Inhottavaa.

G: Ruokahimoja ei oo, lähinnä kaikki vähänkin makea ällöttää. Suolasta tekee enemmän mieli, mutta ei mitään rasvasta tai tulista kuitenkaan.
Seksin suhteen on ollu aika rauhallista. Ei sen vuoksi ettei tekisi mieli, vaan lähinnä väsyttää ja pelottaa nuo vuodot.
 
Sandemar: Älä pode ainakaan huonoa omaatuntoa ajatuksistasi. Aivan normaalia. Mä mietin sitäkin, että miksi meillä tärppäsi, mutta joku muu ei saa raskautta alulle. Siis omatunto soimasi siitä, että olin tullut raskaaksi, vaikka noin 8kk yritettiin (6 piiitkää kiertoa), niin silti. Ja paha mieli tuli jopa siitä, kun mietin, että niin yritettiin oikein ainakin puoli vuotta. Siis ovistikutteluja ja ajotettuja yhdyntöjä, jossain kohtaa tuntui kyllä hieman että painostan miestä :ashamed: Valittamattahan tuo on kaiken kestänyt, mutta silti... Hormonit meillä vaan hyrrää, ollaan välittämättä niistä ja ollaan me onnemme ansaittu, eikö niin?!

Tänä aamuna kuvotusta havaittavissa... :x

Huldis ja pikku 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Kerran vielä: mikäs tilanne, joko oot testannu? täällä toivotaan oikein suuresti sulle plussaa, jotta pääset tänne meiän kanssa odotuspuolelle, kerrothan et plussasit ;)

Tervetuloa kaikille uusille :wave: Noppispoppis, JiiMii82 ja Katie 8 tarkistattehan listasta et tietonne on oikein :)


Gallup seksihalut/himot: no kyllähän tuosta silleesä nauttii, mies vaan saapi melkein olla se aktiivisempi osapuoli, itellä ei oikein alotetta tuu tehtyä. Sanotaan näin et vähän on ehkä vähenty viime aikoina...

Gallup herkkuhimot: Mä en oikein osaa sanoo... mulla tulee hetkellisesti aina jotain et pakko saada, kuten eilen patonkia ja tummaa balsamicoa. Ai Nam sitä nautintoa :) Mutta ei oo mitää sellasta et ois pakko pakko koko ajan syyä jotai. Helmin kaa samassa et ku toissapäivänä syötiin naudanlihaa ni se oli mautonta, ja muutenni epämiellyttävää... sai mies syyä kaks pihviä sitte, ei maistunu

Helmi76: toi on kyllä pakko kattoo jossain vaiheessa, kovasti kiinnostaa :)

Saldemar: Vaikka tää plussa oli kovin toivottu ni kyllä mulle tulee välillä sellanen olo et mitä sitä on tullu tehtyä ja mihin sitä nyt on oikein sitoutunut. Mutta hetken pohdinnan jälkeen oon kuitenkin todella onnellinen. Mä luulen et tää kuuluu ihan normaalna tähän raskausaikaan.Ja ei, täältä ei kukaan poistu ei kukaan, ei mistään syystä :) Mä ainakin toivon et täällä saa vapaasti puhua omista tuntemuksistaan ilman hirvittävää tuomiointia. Samassa tilassa täällä kaikki ollaan ;)

Voi ei Koiksa, toivottavasti tuo ois vaan normivuotoa eikä mitää hälyttävää. Toisillahan voi tulla ihan normi menkatkin ja olla silti onnellisesti raskaana. Hirvittävästi voimia :hug: ja tuuhan sit kertoo et se lääkäri kertoi hyviä uutisia :)

Omaa napailua: Täällä on nyt selkä niin paskana et täytyy ihan harkita kohta saikun hakemista. Töissä ei pysty mitää nostelee oikein tai todella hidasta on ja istuminenkin on yhtä helvettiä.... Mikää ei tunnu auttavan. Kävelyllä se helpottuu hetkeksi, mutta ei se kuitenkaan poistu tuo kipu. Pöydällä tuossa ois voltarenia mutta en uskalla sitä käyttää, nyt oottelen et soittasivat tk:sta takasi ja vastaisivat tuohon kysymykseen.... En ees tiiä mitä särkylääkettä voin syyä turvallisesti... Apua tunnen olevani niin hukassa kaikkien asioitten kanssa :D Täällä ei oo mitää muuta uusiutunutta oiretta kuin pieni rintojen arkuus, tän lisäksi siis tää selkäsärky (mistä johtuuki) ja sit tuota vessassa ravaamista ei muuta... Onnellinenhan sitä pitäs olla ettei mitään pahempaa oireilua oo, mutta silti on vaan kovin huolestunu :( Käyn kyllä tänään ostamassa uusia testejä et tiiän et tää raskaus on menny eteenpäin.

Memelisa & masuasukki 4+4 :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi eiii koiksa! :(

Jatkuvasti näitä muistutuksia, että tää lapsen saanti ei todellakaan ole itsestään selvyys ja mitä vain voi tapahtua missä vaiheessa tahansa..

Tein aamulla vikan digin, sanoi nätisti "raskaana 3+" mutta mikään taehan se ei ole mistään. Vatsakramppeja, eikä kyllä muitakaan oireita ole ollut kahteen päivään. Vain finnejä leuka täynnä, isoja kipeitä paukamia.

Kyllä mäkin mietin, että selvitäänkö me nyt varmasti taloudellisesti ja tuleeko musta ihan kamala äiti, mutta kahden miehen kanssa toivoneena ja yrittäneenä yhteensä 2,5-vuotta ei mene päivääkään, etten mä tätä rakasta esikoistani tahtoisi ja toivoisi yli kaiken. Nykyisen kanssa tärppäsi nopeammin kuin olin uskaltanut edes toivoa, edes kierto ei ehtinyt pillereistä tasaantua ja kunnollinen yritys alkaa, vaikka vissiin viidet menkat ainakin ehti olla. Olin jo henkisesti valmistautunut, että mulle ei pientä ainakaan ilman apua suoda. Lopulta sen oikean kanssa kaikki kävikin suht helposti. <3
 
Koiksa, koin samanmoisen järkytyksen esikoistani odottaessa, pönttö oli verta täynnä ja takana tuore km, tuntui, että taasko näin kävi! Menin päivystykseen, jossa todella osaamaton hoitaja ultrasi, mutta löysi kuitenkin alkion ja sykkeenkin, jos oikein muistan. Älä siis vielä huoli, näitä säikytyksiäkin tulee. Tsemppiä!
 
Katie8, tervetuloa mukaan! :)

Sandemar, en osaa samaistua, koska esikoista tässä tosiaan ollaan vasta yrittämässä ja varsinkin noiden keskenmenojen jälkeen tuntuu, että "joko nyt meille suotaisiin oma pikkuinen". Ei heitetä todellakaan sinua ulos. Luulen, että se vielä iloksi muuttuu :)

koiksa-79, toivottavasti kaikki nyt kuitenkin on hyvin! :hug:

Lunea, mullakin oli pari päivää juilimiset/nivuskivut melkein poissa, mutta tuli kyllä sitten takas, että älä huoli, kyllä ne sieltä palaa :)

(.) Hyvin nukutti! Just heräilin ja pahoinvointi alkaa nostaa päätään. Johan se tossa aamuisella oli, mutta jatkoin uni, niin vähän helpotti.

Nyt 42 kierron mukaan 5+0 ja viikon päästä varhaisultra ja neuvola (jos ultrassa kaikki ok).
 
... mitä helvettiä tässä on oikein menny tekemään?? ... Ajatteleeko yhtään kukaan edes samaan suuntaan ...
Ihan varmasti useampi käy näitä ajatuksia läpi ennemmin tai myöhemmin. Sitä niin odottaa sitä plussaa ja kun se tuli niin oho...nytkö jo.... onko viisasta.... voi kääk.....

Ja jos ei muut niin ainakin mä käyn läpi pelonsekaisiakin tunteita et miten jaksan taas käydä kaiken läpi.... raskaus(yksikään ei ole ollut helppo), synnytys, vauva-aika ja kaikki mitä siihen voi sisältyä.... entäs sitten, kun vauvasta tulee taapero.... vaippahommat.... kodin tila, sisarusten suhtautuminen, parisuhde ja ja ja....
 
Sain onneksi lähetteen raskaudenkeston määritykseen, sekä samalla tietysti katsotaan alkion sijainti. Jään odottamaan äitiyspolin soittoa/kirjettä. Viikon sisällä heidän pitäisi ottaa yhteyttä. :) Helpotus. Ainoa mitä mietin, on se, että mitä mä "valehtelen" töissä, että joudun mahdollisesti menemään työaikana ultraan toiseen kaupunkiin. Olisiko jomman kumman lapsen joku äkillinen lääkärireissu sairaalaan tms?? On mullakin murheet... :ashamed:
 
Hei kaikki! Tää ilmoittautuu pinoon! :wave:
Kiitos listasta ja onnittelut kaikille plussanneille ja tsemiä niille, joilla surua ja huolta.

En lukenut vielä koko pinoa läpi, kun niin malttamattomasti haluan kertoa omaa napaa. Meitsi (ja mies) on ihan onnen kukkuloilla eilisiltaisesta plussasta. Täällä on näköjään puitu vähän negatiivisempiä tuntoja, joten älkää nyt ampuko kun hehkutan. Meillä on parisuhteessa ollut aika tosi vaikeita juttuja ja toista lasta ollaan yritetty loppukesästä asti (yk 5 tärppäs). Nyt tämä raskaus teki meidät niin iloisiksi, siirsi ajatukset pois ikävistä aiheista ja antoi uskoa tulevaisuuteen. (Tosin pariterapiaa kyllä vielä edessä, joten elämän realiteetit edelleen mielessä.)

Ehdin viime kuussa ilmoittautua elokuun pinoon, mutta sitten täti tulikin pari päivää myöhässä. Eilen kuitenkin tuli ihan selkeä viiva testiin, samoin tänä aamuna. Ollaan täällä kädet ristissä, että ei tulis mitään keskenmenoja tms. kun se ois kaikin puolin niin kova paikka.

Alkuraskauden oireista en osaa sanoa mitään, kun pissatulehdus on tehnyt tuloaan pari viikkoa, mutta ehkä osa vihlomisista on sitten johtunut raskaudesta. Nyt on ilmestynyt menkkamaisia oireita lisäksi.

Meikäläisen rivi 11.9. alle ois
Springrose..................2.................TAYS.....................

Ihanaa olla mukana!

Springrose ja KK-baby 4+1
 
koiksa-79 :hug: Toivotaan että olis silti kaikki hyvin! Mullakin tuli kakkosta odottaessa pari päivää alussa verta mut silti oli kaikki hyvin :)

Eilen en muistanu oireista mainita tätä kaikista kamalinta mitä ei oo koskaan ennen ollu: ihan järjetön närästys joka tulee heti kun syön tai juon ihan mitä vaan muuta kun vettä tai kurkkua :(

ja mun la on siis 5.9. eikä 7.9. niinku ensin sanoin :ashamed:

noppispoppis ja rv 5+0 ja varovainen :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä