Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

uskaltaiskohan sitä jo mukaan...... vaikka eipä se mitään keskenmenoa ehkäise, vaikka en täällä olisikaan... eli

Heippa kaikille! Täällä on tuttujakin :)

Minulla toinen raskaus ihan aluillaan, kesällä np-ultrassa todettiin kkm, joka on jättänyt pahat pelot mulle ja miehelle. alkuraskauden ultra on varattu 31.1. - varmaan jotain voisi nähdä aikaisemminkin, mutta minä haluan saada varmuuden, että yli "maagisen" 8+5 rajan päästään... eli odotettavissa on paljon pelokkaita kirjoituksia tältä suunnalta. :ashamed: Koitan iloita kuitenkin, onneksi hormonit vähän pehmentää tuota päätä, niin ei koko ajan pelkää :)

Olen 31v, ensimmäistä odotetaan, synnytyssairaala LS ja mitäs muuta. Toivotaan molemmat poikaa, mutta vähän alko tuntua tytöltä... oikeastaan ei vielä mitään oloja, mutta jos kesäiseen poikaoloon vertaa niin sitten nyt on tyttöolo :D

Laskettu aika on menkoista katsottuna (sillä 28 päivän kierrolla mitä mulla ei elämässäni oo kertaakaan ollut... ja onkos muka oikeasti keskiarvo toi 28 päivää, eihän kellään oo 14 päivän kierto, pitäisköhän toi keskiarvo laskea jo uudestaan... :p) olisi siis 20.8.2011 (6+6) mutta tiedän ovuloineeni noin 14.12. ja siitä lasken siis hedelmöittymisen ja sen perusteella laskettu aika olisi 6.9.2011 (4+3). Pidän noita molempia viikkoja tässä mukana kunnes siihen saadaan tarkennus jostain.

Oireita on ollut mahakipu ja kohonneet lämmöt. Eilen oli vähän outoja hajuoireita, tomaatti haisi tilliltä! :D Neuvola on varattu 20.1.2011, joutuukohan siellä käymään kaikki samat asiat läpi kuin kesällä? Siitä on niin vähän aikaa, ettei mikään oikein ole muuttunut.

Toivotan teille iloista vuoden vaihdetta ja monta onnellista odotuskuukautta yhdessä!!! :heart: Voikaa hyvin! :)

tömpsis ja super 4+3 (6+6)
 
Viimeksi muokattu:
tömpsis, täälläkin sama haamuraja 8+5, molemmat keskenmenot sattuneet tasan tarkkaan tuona päivänä!

Doppleria en kyllä kehtais ostaa, mun mielestä se on ihan liiallista hifistelyä ja rahastusta raskaudella. Ehkä kokeilen ihan vanhanaikaista stetoskooppia tai sitten olen ilman, eikö tuo sikiön sydän osanne lyödä ilmankin. Minusta on vaan niin älytöntä hankkia kaikkee ylimääräistä härpäkettä, joka loppujen lopuks on ihan turhaa. Tämä on vain siis mun mielipide :)
 
Viimeksi muokattu:
viikuna tervetuloa mukaan! :)

tömpsis tervetuloa! Eihän se tosiaan km estä, vaikka et tänne liittyisi, joten mukaan vaan. Ei tässä itelläkään 2 km jälkeen kovin toiveikkaat fiilikset ole, mutta päivä kerrallaan :) Neuvolantäti sanoi ainakin mulle, että varaa aikaa joku tunti, eli siellä käydään samat lätinät, kuin 3kk sitten. Mies ei tule nyt mukaan (on töissä), eikä varmaan mitään haittaa, kun "tuoreet" tiedot siellä miehestä kuitenkin on. Varhaisultraan menen neuvolan mukaan 8+0, joka voipi tuoda sen, ettei siellä mitään vielä näy, kun viikot heittää varmasti ainakin kahdella taas alaspäin, mutta tuleepahan ainakin tarkistettua, että on oikeessa paikassa, joten menen sinne kuitenkin silloin. Kyllä mieluummin tarkistan asian "liian ajoissa", kun odotan ja "kohtaan" kohdunulkoisen vaarat myöhemmässä vaiheessa.
 
Jennaelle ja Dijanalle kovasti peukut pystyssä, jotta kaikki olisi hyvin!!! :hug:

kopsaan törkeästi tuolta toisaalta.

Voi plaah mikä olo ollut eilen ja tänään. Eilen sain kehiteltyä pelkäämällä itselleni hartia kipua ym ja syke jäi aivan liian korkeaksi moneksi tuntia pelkästä säikähdyksestä. Ei meinannut millään helpottaa. No kotikonstein helpotti. päivystykseen soittelin mitä tehdä. Yhtäkkiä olo helpotti niinkuin seinään ja ilta meni hyvin. TÄnään sitten sama pelko nosti päätään ja tää huono olo ei helpota tilannetta yhtään. Sain mielenrauhan pelkällä soitolla äitiyspolin päivystävälle kätilölle, joka oli aivan mahtava ja sai mua rauhitettua. Mullaha tuo toinen puoli alaselästä on jomotellut tässä jo jonkin aikaa ja eilen sitten iski käsivarten/hartiaan outoa tuntemusta työmaalla. Kyselin sitten kätilöltä varmuuden vuoksi tuon kohdun ulkoisen raskauden oireita ja se sanoi, että mun kuvaama kipu ei ole sellaista. Mun kipu on käsivarressa ja se kohdunulkoisen hartiakipu on sellaista pistosta joka tuntuu kun hengittää. Eli keuhkopuolelta. Kyllä helpotti. Käski vielä seurailla miksi muuttuu ja heti päivystykseen jos pahenee. Ei ole onneksi pahentunut ja vatsakipua ei ole, muutakuin noita repäisyjä ja aika ajoin menkkajomotuksia mitä on ollut alusta asti Sitten hoksasin, että tuo mun selkäsärky on samanlaista mitä mulla on ollut muutama kuukausi sitten sairastetun vyöruusun jälkeen aika ajoin . Mutta enhän mä sitä heti tajunnu kun pelkäsi niin paljon. Pahoinvointi on kyllä ihan kauheaa. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, mutta tää olo vie voimat. Mä en yleensä ole tällainen murehtia, mutta joku sai mut eilen ihan hysteeriseksi, jotta melkein paniikkiin asti pelkäsin. :headwall:

Huldasharks: Voisko se olla se keltarauhanen joka siellä jomottelee. Mulla jomottelee aina silloin tällöin. Kätilö sanoi, että jos alavatsalle ilmaantuu kovaakipua tai tulee sitä hartiapistosta joka tuntuu sisäänhengittäessä kovana pistona silloin pitää mennä lääkäriin. Mulle antoi kyllä vähän mielenrauhaa kun soitti tuolle kätilölle. Mulla jomottelee lähinnä toinen puoli selästä ja jalkaan asti sätii. Mä luulen, että tää on ihan asiaan kuuluvaa. Onneksi ei ole vuotoja ja vatsan puolella ei suuremmasti jomottee. :hug: sinulle ja toivottavsti sun olo helpottaa. Josko se pieni van siellä kasvaa. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Laitan tänne saman minkä kirjoitin heinäkuisiin, josta kysyin mielipiteitä, kun ajattelin, että he ovat jo tarpeeksi pitkällä, muttei niin pitkällä, ettei olisi vielä tuoreessa muistissa:

Kiitos tuhannesti vastanneille. Kipuilu on rauhoittunut huomattavasti. Tämä on mun kolmas raskaus ja muista en muista tuollaista kipua alkuraskaudessa. Aloin epäilemään keltarauhasta, joka mahdollisesti aiheuttaisi tuota kipua. Jostain luin, että kohdunulkoinen voi aiheuttaa kipua jo ennen kuukautisten poisjääntiäkin, mutta halusin kuulla onko jollain ollut vastaavaa ja kaikki on ollut hyvin. Kipu oli vaan niin kertakaikkisen toispuolista, siksi huolestuin kovasti. Nyt on tosiaan parempi :)
 
Hei!

Täällä yksi uusi varovaisesti ilmoittautuisi mukaan, kun positiivisen testin tein eilen. Edellinen raskaus meni tänä sykysynä 9+3 viikolla kesken, mikä todettiin np-ultrassa, että hieman pelottaa taas tästä mennä ultraan, kun niin pahat muistot jäi edellisestä kerrasta.
No mutta siis toista lasta odotellaan, että ikäeroo tulis reilu 3 vuotta. Ennestään meiltä siis löytyy poika.
Nettilaskurin mukaan mun LA olis 5.9, mutta varmaan muuttuu. Ja synnäri olis PHKS.
Oloista sen verran, että väsymystä on ja vessassa saa rampata usein. Onneks ei vielä muita oireita ole ilmennyt.

Hyvää Uutta vuotta kaikille!
 
Ihanaa uutta vuotta minunkin puolestani!

Viime yönä heräsin taas siihen vatsakramppiin. Nyt se pisti sitten myös huimaamaan ja oksettamaan, joten makoilin hetken keskellä yötä vilpoisella vessan lattialla. Kai mun pitää sinne neuvolaan soittaa sitten ihan vaikka tästä syystä, vaikka ensin ajattelin odottaa ekan ultran jälkeen, joka on vajaan kahden viikon päästä. Toistaseks noita kipuja on ollut vain öisin, ja se ainoa päiväkipu tuli sohvalla röhnöttäessä, että voiskohan ne liittyä johonkin huonoon asentoon? En tiedä, mutta inhottavia ovat... :( Toivottavasti pikkuisella on kuitenkin kaikki hyvin, ja on elinkelpoinen alkio. Verta ei edelleenkään ole näkynyt hitustakaan.

- Lunea ja Tyyppi 4+6 -
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä vuosi alkoi vessassa ravaamisella. Mulla on ollut parin viikon ummetus joka muutti muotoaan aika radikaalisti...ja tämän kaikki haluskin varmasti tietää :LOL:
Selkä särkee niin maan perhanasti et tarttee ottaa kohta siihen apuvaista.

Eilen tuli sit mies ja lapset vihdoinkin kotiin. Ei joo mennyt uusvuos niin kuin suunniteltiin, mutta ihan ok oli. Ammuttiin sellaisia rakettipatoja vai mitä ne oli ja nuorimmainen kiljui riemusta. Tinatkin valettiin. Leffan katsomisesta ei oikein tullut mitään, kun kuopus oli kimpussa koko ajan. Pojalla oli ollut niin kova ikävä ja sanoikin sen monta monta kertaa ja sanoi, että mä olen niin kovin rakas.... voi miten itku tuli tirautettua muutamaan otteeseen. Meidän ikkunasta näkee Naantalin kylpylän raketit ja ne oli muuten aikas vaisut tänä vuonna. Mun esikoiseni oli oikein pettynyt. Onneks moni yksityinen oli ostellut raketteja joten täällä ei pimeää ollut :D
Meillä valvoi KAIKKI katsomassa raketteja. Poju oli NIIN täynnä virtaa ja hauskutti meitä vielä nukkumaan mennessä tansseillaan, oikea macho macho man- tyyli :LOL: ja väliinhän tuo sitten halusi nukkumaan. Varmisti moneen kertaan yöllä et olen siinä ja halus nukkua mun käsi oman poskensa alla....eli se siitä ergonomiasta ja siks mulla varmaan on selkäkin kipeä. Mut eihän sitä voi lapselta kieltää, kun haljea haluaa! Aamusta mä olin taas vessassa, kun poju nousi ja etsi mua ja lopulta huusi et "ÄITIIIIII" ja kun vastasin missä olen piti hänen päästä sinne mun seuraks. Tosi kiva istua isolla asialla, kun toinen istuu siinä lattialla edessä ja lukee lelukirjaa..."äiti minkä sä täältä haluat"-kyselyiden saattelemana ja ei meinannut suostua poistumaan mun nousemisen ajaksi. Kauhea kädenvääntö!

Jaahans, sitä vois vaikka tekaista yhden tortillan aamupalaks......
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave: ja pahoittelut :hug: kaikille tuhruttelusta ja oudoista oireilusta ja säryistä kärsiville. Toivottavasti kaikki käätyy parhainpäin :)

Doplerista: Mua vähän kiinnostas tuo vekotin, voisin kyllä ottaa/ostaa jos jostain edullisesti saisin. Mutta en kyllä kauheesti viittis moisesta maksaa. Mies varmaan tykkäilis kuunnella sillä, tuollanen hifistelijä ku on ni jos sille nyt jotain asiasta ees mainitsen ni se varmaan ens viikolla sen ostas :D

ON: Siis voiko olla näin oireetonta tää raskaus. Alkaa oikeesti pelottaa. Käyn kyllä varmaan joko huomenna tai maanantaina ostamassa pari(tkymmenet) :LOL: testiä et saan varmstuksen et raskaus jatkuu. Mulla on tosiaan on vaan havaittavissa väsymystä aikasemmin ku normaalisti ja vessassa pitää käydä tiheemmin.Jos en testiä ois tehny ni en varmaan osais ees päätellä et raskaana oisin... Onko tää ihan normaalia??? Apua!

Ihan pakko kysyä ku tunnen itteni niin tyhmäksi, mikä ero on KM ja KKM??? En oo jälkimmäisestä ikinä kuullukkaa, miten noi eroo sit toisistaa???


PÄIVITYKSISTÄ:
Oon ny lisäilly listaan uudet tähän päivään asti tulleet, tarkistakaa vielä omat tiedot ja ilmotelkaa jos jotain korjattavaa

Tömpsis: merkkailisin myös susta tiedot ylös. Kumman la ajan haluat tuonne listalle merkattavaksi? Näähän muuttuu varmaan jokaisella ni muutellaan sit tarpeen mukaan uudestaan :)
(Tömpsis 1. lapsi LS tyttöolo)

Sanokaas mielipiteenne et jos tohon listan loppuun laittasin listauksen varmistuneista KM + viikot saatas myös jotain kuvaa et millä viikoilla voi mennä kesken silleen yleisellä tasolla. Vai kuulostaako ihan kauheelta ajatukselta?


Memelisa & masuasukki 4+2
 
Viimeksi muokattu:
R-M
Moikkamoi kaikille ja mukavaa alkanutta vuotta! :wave:

Ehkäpä minäkin uskaltaudun tänne mukaan.. Eilen plussasin eka tavallisella testillä, asian varmistin vielä digillä joka näytti raskaana 2-3viikkoa. :heart: Esikoinen olisi tämä, laskettua aikaa en osaa oikein sanoa kun kierto ei kerennyt tasaantua pillereiden jälkeen (lopetin ne marraskuun alussa), mutta nettilaskurin mukaan 30päivän kierrolla (mikä viimeks oli) LA olisi 9.9. :) Synnäri K-SKS.
Oireita ei oo juuri mitään. Alavatsassa välillä menkkamaista jomottelua ja välillä etova olo. Siinäpä ne taitaa ollakin. Senkin takia on vielä niin vaikea uskoa että oon oikeesti plussannu! Maanantaina vois sit neuvolaan soitella. :) Kokoajan pyörii mielessä että onkohan ötökkä oikeessa paikassa, meneekö kaikki hyvin jne.. :| Kun vaan saisin jotenkin tsempattua itteni ajattelemaan että kaikkihan menee just niinkuin pitääkin ja saadaan vauva syyskuussa!
 
Tervetuloa uusille!

Mä kyllä pelästyin eilen ihan sydänjuuriani myöten kun pyyhkiessä tuli hieman sellasta rusehtavaa vuotoa. Edellinen km alko just 31.12 ruskeella vuodolla joten olin ihan varma et nytkin menee kesken ja samana päivänä.
Kipuja ei oo ollut, mutta oli aika kurja fiilis ottaa uuden vuoden vieraita vastaan... No, ravasin sitten miljoona kertaa vessassa illan aikana, mutta ei sitä vuotoa sitten enää tullut.

Aamuyöstä heräsin järkyttävään oksetukseen ja kävinkin vessassa oksentamassa, vaikka juurikaan mitään ei ulos tullut. En oikein syönyt hyvin eilen, joten ei ollu mitään oksennettavaakaan. Tai ehkä pahoinvointi johtuikin juuri siitä ettei ollu syönyt.
Nyt aamulla on sitten tuntunu rinnatkin vähän kipeemmiltä.

Inhottavaa tää eipäsjuupasraskaanaolo. Maanantaina ajattelin soittaa neuvolaan ja pyytää sieltä vääsyä hcg kontrolliin... ei tätä epätietosuutta muuten kestä : /

Onnellista Uutta Vuotta Kaikille :heart:
 
Km tai kmm voi tulla melkein millä viikolla tahansa, niin mun mielestä ainakin on ehkä vähän outoa laittaa tonne mitään viikkoja ketään "pelottelemaan". Ei se tarkoita, että toisella on mennyt kesken rv 7, niin toiselle menis kans tai sen jälkeen uskaltais "hengähtää" :( Joo, mutta tää on mun mielipide.
 
Mä olen tässä googletellut ja kysellyt ympäriinsä, ja ilmeisesti kovatkin alavatsakivut varsinkin yöaikaan ovat suht tavallisia. Taaksepäin kallistuneesta kohdusta tuli myös juttua, ja jollen ihan väärin muista, niin teininä ekalla gynekäynnillä sellaisesta taisi olla puhe. Nyt aikuisempana se tosin on Jorvissa torpattu, että tiedä sitten. Ehkä mä nyt joka tapauksessa vaan relaan ja soitan vaikka silti sinne neuvolaan heti ma.
 
Mua ja miestä kohtasi suuri suru. Toissapäivänä illalla tuli tosiaan vähän ruskeaa vuotoa. Eilen päivällä tuli uudelleen. Nyt uudenvuoden päivänä kaikki raskausmateriaali valuu ulos, ihan kamalaa. Meillä olis tänään ollu 5+1.

Syytän itteäni et miks en vaatinu lääkäriä alottamaan mulle keltarauhashormonikuuria, kun mulla on ollu ne arvot matalat. Toisaalta edellisessä inseminaatiossa ne oli tukena, mutta pisti kohdun vaan supistelemaan eikä toivottua tulosta tullut. Mä kerkesin nyt jo viikon iloitsemaan ja riemuitsemaan miehen kanssa, ja ajattelin että ollaan me tämä ansaittu tämän lapsettomuushoitorumban jälkeen, mutta näköjään ei. En kestä tätä tuskaa. Miksi jotkut onnistuu, miksi me ei.
 

Yhteistyössä