Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Voisiko Memelisa esittää pienen toiveen tuohon listaan? Eli vaikka sinne loppuun jos laittaisit kaikki edelliset meidän syyskuisten kirjoitukset eli pinot. Siis linkin vaikka tuohon mun aloittamaan ketjuun ja seuraavaksi kun tulee helmikuu, niin sitten tähän pinoon jne. Niitä on kiva lueskella sitten loppuraskaudesta (mikäli sinne saakka päästään, jotkut joka tapauksessa).
 
Moikka :)

Jospa minä nyt uskaltautuisin työntämään nokkani tänne kun plussauutiset on kerran saatu. Ensin perustiedot: La 8.9...............2.................. KaKs......... ei oloa

Olin vielä tähän aamuun saakka siinä uskossa että viikkoja on 3+6, mutta tuo tekayn raskauskalenteri on kyllä hyvä. Siinä kun ohjelma laskee LA:n tarkemmin. Oman kierron pituuden voi määrätä ja kaikkea :) Laskin siis munasolun irtoamispäivän perusteella kun tunsin oviksen niin hyvin tässä kierrossa. Sen mukaan viikkoja on nyt siis 4+2.

Alkuraskaus on kyllä stressaavaa koska taustalla on keskenmenoa ja kohdunulkoista. Tärppi kävi kyllä siinä mielessä nopeasti tällä kertaa, että miestä jo alkoi vähän aluksi hirvittämään :D Onneksi on nyt jo ihan :heart:

Eli minulle tulossa toinen lapsi, miehelle eka. Toivottavasti saan pysyä odottajissa loppuun asti ja pienokainen pysyy kyydissä :)

Ruutinen ja Morri 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Voi Ei Dijana, olen todella pahoillani :hug: Tuo on niin hirveä tilanne etten osaa ees kuvitella. Kamalasti voimia! Muistakaa tukea nyt toisianne ja muistakaa puhua vaikka se pahalta tuntuukin, se kuintenki on erittäin iso asia surutyössä. Toivottavasti kukaan meistä ei joutuisi kokemaan samaa : /

Huldasharks: juu, tottakai voin laittaa. Lähinnä itse ajattelin et toi otsikko vaan vaihtus et kaikki ois tässä samassa ketjussa, vai meneekö ketjun pituus aivan liian pitkäksi?

Ruutinen: sä rupesit juuri nyt kiinnostamaan mua. Mahetaanko me tietää toisemme ;) Oon nimittäin Kajaanista alunperin lähtöisin... Meillä on laskettu aikakin näköjään ihan samoilla hoodeilla... oiski aika huisia jos olisitkin joku ihan tosi tuttu ;)
 
Dijana, eikä! Todella kurjaa ja epäreilua :( Itsensä syytteli ei kyllä mitään auta. Teitte varmasti parhaanne :hug:

Tervetuloa kaikki uudet!! :wave:

Kiitos Ruutinen tosta Tekay vinkistä ;) Kyllä on kätevä!

Siis varmaan Memelisa linkit vanhoista ketjuista tonne tietojen alle? :)

(.) Just parin tunnin päiväunet otin, joten nyt jaksaa oma napailla myös. Kivasti vaihtui uusi vuosi :) Väsymys ja muut oireet ennallaan. Rinnat on tosiaan todella kipeet ja se jopa hieman harmittaa, kun mies niitä niin innolla "puristelis" :D

(42 kierrolla) 4+5 ja neuvolan mukaan 6+5. Nyt viikko ja päivä enää ultraan (ja neuvolaan, jos ultrassa kaikki ok), kun tämäkin päivä alkaa olla jo lopuillaan.
 
Dijanalle paljon voimia.

Tämä tuskaisen hidas alku taival on kyllä todella rasittavaa ja raastavaa. Hirvesti tekis mieli kertoa kaikille ja kokoajan miettii, että onko siellä oikeesti ketään. Me ollaan "onneks" kaikki samassa jamassa, joten voidaan rauhassa täällä säätää ja "panikoida". Mieskään ei tajua ajatuksen juoksua. Pienet asiat ahdistaa ja mietityttää, kaikki on varmasti turhaa. Kokoajan tunnustelee koropan tuntemuksia ja kuvittee varmaan puolet.:LOL:

Voi olla että jätän sortumatta siihen doppleriin.. Ei noi kaalliita ole, mut jotenki se ois varmaan sitä turhaa roinaa pyörimässä. Jos kaikki mnee niinkuin pitää niin loppujen lopus on tosi lyhyt aika mitä sitä tarvii, kunhan liikkeitä alkaa tuntua.

Raskaus oireita ei edelleenkään muuta kuin väsymys, päänsärky, nälkä ja lievä etovaolo nälän yllättäessä. Nenän limakalvot on tosi kuivat ja nposkionteloita oikein särkee, mut ei tunnu tulehdukselta. Voi olla, että junan kuiva ilma jotenki kipeytti ne.

Ny pitäs mennä ruuan laittoon ja sit luistelemaan, vaikka todellisuudessa kiinnostais vaan mennä sohvan nurkkaan peiton alle torkkumaan.

Onnellista ja toiveita toteuttavaa uutta vuotta kaikille!

Koiksa ja itu 5+0
 
Dijana, olen tosi pahoillani teidän puolesta. :hug::hug: On varmasti hirveä pettymys ja suru, todella kauheaa :'(

Tervetuloa uusille!

ON: tänään on alkanut lievä etominen... Ollut hieman huono olo oikeastaan koko päivän. Toivotaan, että se on hyvä merkki raskauden etenemisestä. Näköjään myös tunteet heittelee aika helposti. Äsken katsoin Elämäni eläimiä ja nyyhkin melkein koko jakson ajan (yleensäkin liikutun siitä helposti mutta nyt vielä voimakkaammin). Rinnat on vähän turvonneet ja muutenkin iltaisin turvottaa - tuntuu että mahaläskit on yhtäkkiä tuplaantuneet :O Mä olin tällä viikolla neljä päivää ihan stressaantunut ja varma että kohta tää menee kesken, mutta jotenkin eilen onnistuin rauhoittumaan. Sain päähäni vihdoin sen taottua että en voi siihen itse juurikaan vaikuttaa. Ainoastaan voi yrittää ottaa iisisti ja syödä terveellisesti ja toivoa parasta!
 
Arminen, juuri niin! Jokainen yrittää aivan varmasti parhaansa :)

(.) Laitan nyt vielä tähän, että tosiaan en kovin toiveikkaana ole tämän raskauden suhteen. 2 keskenmenoa ovat takoneet järkeä päähän, ettei asiat suju aina, kuten toivoisi. Vaikka ultrassa nyt oliskin kaikki hyvin, niin täytyy muistaa, että se on sen hetken tilanne. Edellisestä raskaudesta innostuin vähän liikaakin ja pettymys oli suuri, kun sain taas keskenmenon. Myös miehelle otti todella koville. Ei auta, kuin mennä päivä kerrallaan :) Myös täytyy muistaa, että oireettomuus ja kunnon oireetkaan eivät aina kerro kaikkea tai takaa mitään. Nyt tässä raskaudessa on muutamia oireita enemmän, kuin edellisessä, kuten toi pahoinvointi, mutta sekään ei ikävä kyllä tuo enempää toiveikkuutta. Varhaisultraa odotetaan kuitenkin todella paljon, koska ainakin saadaan varmistettua raskauden sijainti. KU pelko, kun on ja tulee varmaan (kaikilla(?)) aina olemaan.
 
innoM: siinä Täällä sanassa on itse linkki, eli ku siitä painaa ni se avaa vanhan keskustelun uuteen ikkunaan (ainakin pitäs tehä niin). Mä vihaan noita pitkiä litanioita laittaa ni mieluummin suosin tuollasta. Vai eikö linkki toimi vai oonko vaan tajunnu jotain vääri? Ihan oikeesti tunnen itteni aika tyhmäksi välillä :D

Täällä on taas parin kuolemapäivän jälkeen ihan hirvee virtapiikki. Varmaan johtuu paljoki siitä etten töissä oo ollu tänään. Näinkö ois et tuo työpäivä verottas niin paljo... noh huomenna se taas nähdään.
 
Viimeksi muokattu:
Päivityksiin sen verran korjausta, että meille on tulossa 2. lapsi.

Olossa ei muuta ole kuin, että koko ajan vaan haluais nukkua, kun on niin hirvee väsy. Hieman epätodellinen olo on, kun muita oireita ei oikein ole. Tulee sitten vähän väliä mietittyä, että onkohan sitä raskaana vai ei. Ei viittis koko ajan vaan uusia testejäkään ostella, kun torstaina kuitenkin tuli ihan tumma viiva testiin. Kai sitä pitää vaan luottaa, että on raskaana, eikä koko ajan ootella jotain oireita.
Kaipa sitä pitää mennä tonne sohvalle vaan pötköttämään, kun ei muutakaan jaksa.
 
Memelisa, ok. Joo, eiköhän se toimi :)

(.) Täällä on taas ollut sellainen väsymys, ettei mitään rajaa. Viime yönä tuli nukuttua noin 7tuntia (normaalit yöunet n. 12h) ja päivällä otin 2h päiväunet ja nyt väsyttää ihan hulluna, joten menenkin tästä just petiin.
 
Dijanalle pahoittelut ja kovasti jaksamisia!! :'( :hug:

Mä oon kanssa niiiin väsyny. Tänään nukkunu pienet päikyt ja nyt jo taas ihan valmis untenmaille. |O
Muutama päivä jo menny tässä mahottomassa väsymyksessä.
 
R-M
Dijanalle kovasti paljon jaksamisia! :hug:

Yöllä heräsin siihen kun alamassua juili ihan kunnolla, ei tehny hirveän kipeetä vaan tuntu jotenkin tosi epämiellyttävälle.. Miehenkin herätin, mutta onneks meni aika nopeesti ohi. Nukkumisesta ei oo meinannu muutenkaan tulla mitään nyt muutamana yönä kun oon mietiskelly kaikkia raskausjuttuja. Ei jaksais odotella huomiseen että pääsis soittelemaan neuvolaan! Jos sitten tuntuis vähän todellisemmalta tämä. Varhaisultraankin sitten haluan, vaikka yksityiselle! Olis se kuitenkin niin helpottavaa tietää että tuolla oikeesti on joku. :)
Tuosta kertomisesta sen verran että meillä tietää molempien perheet. Halusin omalle äitilleni heti kertoa, joten kerrottiin sitten muillekin. Jokaiselle kyllä sanottu, että liikaa ei ilakoida vielä tässä vaiheessa, itse varsinkin kun oon niin skeptinen.
Dopplerin hankintaa oon tuumaillut, jos löytäisi jostain halvalla. Ihan uutena ei viitsi ostaa kun melko hintava kuitenkin on.
 
Voih, täällä on jo suru-uutisiakin ehtinyt tulla :'( Sanattomaksi kyllä vetää..

Mä edelleen haaveilen pääseväni teidän joukkoon tänne odottaviin..
Huomenna pitäs alkaa menkat mutta nyt kaksi päivää ollut tosi paha olo :x Sormet ja varpaat ristissä toivon.. Huomenna teen testin ja liityn heti tänne tuttujen joukkoon jos vaan onni on nyt potkassut :heart:
 
Dijanalle :hug: Siellä on koettu sitten se, mitä me kaikki varmaan pelätään. Kummallista, miten sitä joskus rangaistaan niin rankasti toisia. Olen pahoillani.

Täällä on sitten alkanut oikein toden teolla tuo vessassa ravaaminen. Eilen ihmettelinkin jo, miten paljon sitä voi ihminen pissata vuorokauden aikana?! :D Aivan loputonta touhua on ja yölläkin kerran herään vessaan nykyään joka yö. Uuden vuoden valvomisestako lie johtunut se, että eilen massua tuikki ja juili pitkin päivää aina vähän väliä. Ei kuitenkaan mitään niin kovia kipuja, että olisin asiasta huolestunut, enemmänkin iloinen, että siellä jotain tapahtuu, kun oli alkuviikosta niin hiljaista oireiden suhteen. Väsymystä on ollut edelleen, ja juurikin samalla lailla työpäivän jälkeen enemmänkin kuin Memelisakin totesi. Vapaapäivänä sitä voi ottaa rennommin niin jaksaakin paremmin.

Ja mies on innostunut tutkailemaan tissejä ja totesi niiden muuttuneen pinkeämmiksi ja täyteläisemmiksi. Rintsikoista koko muutosta ei vielä huomaa :)

Niin ja jonkun raskauslaskurin mukaan tänään pitäisi alkaa tuolla kohdun uumenissa pieni sydän sykkimään :heart: Voi ihanuutta, en malttaisi odottaa ultraa...

heinäneito 5+4
 
Vieläkö mahtuis yks mukaan? :) Laskettu aika olis 7.9. ja kolmas tulossa :) Ihan yllätyksenä tuli tää raskaus mut nyt kun oon pari päivää sulatellu niin alkaa jo tuntua ihan hyvältä :) Mies oli heti samana päivänä jo ihan sinut asian kanssa :D

Jonkun verran on oireitakin ollut, valillä pahoinvointia ja välillä taas syön kun hevonen :D Tissit on tosi kipeet ja välillä on sitä menkka jomotusta tuntunut kans :)

Eipä tässä muuta tällä kertaa :) Niin ja synnytys sairaala on vks :)
 
(.) Tänään taas piti kumartaa pönttöä heti aamusta ja väsymys on jotain aivan käsittämätöntä. En jaksa tehdä yhtään mitään. Ei ole voimia mihinkään. Ei ruoka maistu. Huono olo ajatuksestakin (sain tosin vähän syötyä aamulla). En kyllä valita, koska tämä on kaikista oireellisin raskaus näistä kolmesta (kahdessa aiemmassa km), että toisaalta toivon, että tämä olisi hyvä merkki, mutta sitä ei voi tosiaan koskaan tietää mitä tapahtuu. Inhottavasti on alaselkä jumissa. Nukuin varmaan tosi huonossa asennossa. Eiköhän se venyttelemällä taas siitä ohi mene.

heinäneito, kyllä sitä ihminen vaan voi ravata siellä vessassa :D Koko elämäni(?) olen ravannut siellä. Joskus käyn jopa 10krt ennen, kuin nukahdan, jos olen juonut paljon ennen nukkumaan menoa. En saa unta, jos vähänkin pissattaa. Käyn noin 1-2h välein päivällä. Kaikki riippuu siitä paljonko nestettä olen tankannut. Joten en laske tota edes raskausoireeksi :D Kyllä se joskus on tosi stressaavaa, mutta kaikkeen tottuu :)

G: Kuinkas SEKSIhalut/himot ovat muuttuneet, vai ovatko pysyneet ihan normaalissa? :)

G: Entäs herkkuhimot, onko niitä? :)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Dijana. Voimia!!

Tervetuloa uusille mukaan! Onnea elämää muuttavasta uutisesta :)

minttumi: ollaan menossa varhaisultraan 17.1 illalla. Enää kaksi viikkoa :)

Mielihaluja ei oo vielä ilmaantunut, mutta eilen ei naudanpihvi maistunut ollenkaan.
Kummaa. Pientä äklötysoloa on etenkin iltaisin, mutta kuten innoM toivon,
että tämä on positiivinen asia. Ja iltaisin olen todella väsynyt. Ulkoilu kyllä helpottaa
oloa.

Sattuiko joku katsomaan tänään YleTeemalta ohjelmaa lapsen ensimmäisestä vuodesta. Voin suositella. Siinä oli itselleni ainakin uutta tietoa ja mieskin tykkäs :) Näkyy vielä 6vrk:tta Tiededokumentti: Vauvan vuosi | Ohjelmat | yle.fi
 
Tervetuloa uusille! :) Kiitos myös tervetulotoivotuksista mulle :)

Heippa Ruutinen! :D :D

Dijana: :hug: :hug: :hug:

Memelisa: Kiitos päivityksestä. Mulle voit laittaa sen syyskuun la:n, toi elokuinen on ihan liian aikaisin, kun menkoista lasketaan.

Omat olot: ihan sekavat! :O oon hermostunut, iloinen, energinen, väsynyt, kiukkuinen ja onnellinen kaikkea vuoronperään, tosi rasittavaa! Ja pelottaa ja tuntuu että kohta pimahdan... (mut ne voi olla normaaleitakin piirteitä meikäläisessä :p) Vähän ällöttää ja kauhee jano koko ajan. Sit mitkään housut ei mahdu päälle enää, ja kiukuttelin, että oonpas mä lihonut - no niin olenkin, mutta ei sentään viikossa tuu silleen kiloja, ettei housut enää mee kiinni, eli on toi turvotus aikamoista :D Pitäis lähtee housuostoksille :D Ruokavalio ei ole vielä lähellekään kunnossa, karkkia ja suklaata oon vetäny ihan liikaa... :ashamed:

Galluppiin: ei vielä mitään himoja, popkornia tekis vähän mieli :D

Voikaa paksusti!
 
innoM: no mä kans aattelin, et ehkä niitä tarkotit, mutta kun niitä ei ole ollenkaan, niin vastasin sit muihin himoihin :D :D (Seksiä viimeks hedelmöityskerralla... :whistle: mutta mulla kun on ollut noita alapäävaivoja niin ne vie halut, ei pelkästään raskaus. Ja kesällä ennen km koin kamalia mahakipuja ja kouristuksia seksin jälkeen, joten sekin on vähän turn-off...) Mutta kyllä se sieltä kohta taas ;)
 
Haudihou!!!Täällä ilmoittautuisi uusi kirjoittelija seuraanne,jos sopii :wave:

Lunea ,Minttumi,Huldasharks,Koiksa-79,innoM,Sandemar,Leo81 on ainakis jo tuttuja tuolta vauvakuume puolelta=) Kiva päästä teidän kans vaihtaan kuulumisia,kuten myös kaikkien teidän uusien tuttavuuksien!

Elikkäs minulle 2.lapsi,miehelleni 1. Esikoiseni on reilu 4-vuotta ja nyt hän toivottavasti saa kaipaamansta pikkusiskon tai-veljen =) Erittäin Onnessaan ja iloisia olemme,yritystä ollut takana kesäkuusta asti jolloin lopetin e-pillerit.Yhdessä olemme olleet 1,5vuotta.
Keskiviikkona sain haamujenhaamun predictor testistä ja sitä sai kyl kunnolla tihrustaa,pe aamuna tein apteekin oman ja selvät 2viivaa tuli ja vielä ostin la aamuksi digitestin,jossa luki ihanat sanat raskaana 1-2viikkoa :heart:
Ja tiedän tuosta tuloksesta että sen on pakko olla minim. ton 2vk,koska edellinen pupuilu oli tuolloin, minulla oli antibiootit sillo ja siitä tuli hiivatulehus niin seksit oli 1,5 vk jäässä :D
Joten Laskettu aika oviksesta laskettuna 9.9.2011 eli nyt olisi 4+2.Synnytyssairaala mihin asti toivottavasti pääsemme tulee olemaan LKS.
Oireet:
- päänsärky
- vihlonnat alavatsalla
- tunteiden vuoristorata (itkin pe ku mies oli unohtanu ostaa mulle maitoa reissuun)
- 1-2h vessahätä
- kylmä/kuuma
- ilmavaivat
Esikoista odottaessa kärsin todella kivuliaista selkäsäryistä,minulla on yliliikkuvat nivelet ja lievä skolioosi,joten pelkään jo nyt että joudunko taas kärsimään niistä.
Ensimmäiset sairaslomat esikoisen aikaan oli jo rv12 ja sen jälkeen en paljoa töissä pystynyt edes olemaan! Selkä ollut nyt pari kk muutenki huonona taas että pelolla odotan miten käy ku nyt jo tässä kunnossa...

GALLUP: Viikon aikana olen syöny aurajuustoa paketillisen,raakana,mut en enää ku plussavarmuus tuli,sehän oli muistaakseni pahasta?? Seksihimot on nyt jotenki hukassa,johtunee varmaankin tästä mielialojen vuoristoradasta!!

Dijanalle halusin toivottaa vielä Voimia!!! toivottavasti vielä onnistutte ja saatte pienen käärön syliinne!!!Todella kurjaa tuollainen että ensin ollaan maailman onnellisimpia ja sit tavallaan vedetään matto jalkojen alta pois.
Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi!:heart:
 
JiiMii82, tervetuloa joukkoon! :wave: Valion Aura ainakin valmistetaan pastöroidusta maidosta, joten se on vissiin ok. En ole ite aurajuuston ystävä, joten en noihin ole perehtynyt :) Kyselin myös kotidopplerista, että aikooko kukin hankkia :) Ja varmaan puhetta oli myös varhaisultraan menosta.
 
Ohhoh mitkä plussapuhurit! Tervetuloa JM ja muut onnelliset! :heart:

G: Seksihalut on pysyneet suunnilleen ennallaan, mut se turha huoli ötiäisen hyvinvoinnista jotenkin on siinä läsnä, vaikkei sitä kyllä kerrassaan mitenkään pysty seksillä vahingoittamaan. Päin vastoin vois kuvitella, että sillä on vaan kivempaa kun veri kiertää lantion seudulla?

Doppleri meillä on jo postissa, ei mitenkään aikaista.. :D Mutku Raskauskeijulla oli se tarjous viime vuoden loppuun saakka, niin perjantaina sitten mies sen meille tilas.

Ajattelin siirtää varhaisultran tuon n. 6+4 sijaan jonnekin 7+1 yli, niin näkyis se mahdollinen syke sitten varmasti, vaikka kai sen pitäis jo silloin 6+4 näkyä, kun laskurin mukaan loppiaisen tienoolla pitäis käydä sykkimään. Nyt on vaan taas ollut jotenkin sillai rauhallisempi ja turvallisempi olo, ettei ole mitään pakottavaa tarvetta nähdä missä tyyppi on. Mitä myöhemmin menee, sen enemmän varmasti saa irti.
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpäs täällä on kirjoteltu :)

Harmi vaan että joutu lukemaan huonojakin uutisia. Voimia Dijanalle :hug:

Tervetuloa ja onnittelut uusille! :flower:

Omaa napaa Välillä tuntuu, että onkos sitä edes raskaana, kun oireita ei oo miksikään. Alaselkä on ihan jumissa ja polttelee.. varsinkin työpäivän jälkeen.
Alennusmyynnit tuli katsastettua, mutta eipä sieltä jäänyt muuta käteen kuin kengät, kun kuitenkaan ei hetken päästä enää mene päälle. :D

Gallup: Herkkuhimot mulla on terveelliset. Himo on lähinnä kaikkeen raikkaaseen, erityisesti hedelmiin. Päärynät, vesimelonit, verigreipit yms... nams! :) Suklaa ja rasvanen ruoka saa pahan olon aikaan.
Seksihimoista; Seksiä ei tee mieli enää niinkään kuin ennen, kun se on ruvennu sattumaan :( Sen sijaan, nään ihan mielettömästi seksiunia öisin! :D


Räpä 5+6

*muoks* pakko lisätä vielä sen verran noista oireista, et hiki on ruvennu haisee hirveelle. Lainailen miehen dödöä paremman pitävyyden vuoks, mut silti iltaa kohden mun kainalot haisee ihan samalle ku meijän kanin kakka! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä