*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Rauhallista Joulun aikaa kaikille, nauttikaa ja rauhoittukaa:xmas:

Kuusi koristeltu, pientä siivousta vielä edessä, huomenna aamulla kinkun tuoksuun herääminen, joululauluja ja kiireetöntä olemista perheen kesken :)

Koin eilen ahaa-elämyksen: Olen onnellinen, olen kiitollinen rakkaista, ihana ukkoni saa minut hymyilemään ja kohta meillä on kaksi ihanaa lasta:) En voisi toivoa enenpää sillä minulla on jo kaikkea.
 
Hyvää joulunaikaa kaikille kesäkuisille :xmas:

Täällä joululaatikot viimeistä vaille valmiina. Jos vielä imurois ja moppais lattiat. Illalla koristellaan vielä kuusi ja sitten joulu saa tulla.

Nepsus ja pieni 14+5
 
Viimeksi muokattu:
sannikki veit sanat suustani :D. Täällä mennään samoin ajatuksin, oon onnellinen ja kiitollinen kaikesta mitä miulla on :heart:. Ja varsinkin näi jouluna sen ymmärtää ja meinaan huomenna kiittää siitä lahjasta mitä olen saanut, ihanasta miehestä ja ihanista lapsista + tästä kolmannesta lahjasta :heart:. Oon jo saanu kaiken mitä oon aina halunnu, perheen.

Rauhaisaa ja tunnelmallista joulua kaikille kesäkuisille :heart:! Viettäkäähän oikein ihana joulu, nii miekin teen :heart:.

Pyyter ja masuasukki 14+2
 
Yläkerran 4- ja 5-vuotiaat kersat juoksee aina 20.30-22 ympyrää ja sitten 4v. itkee viimeiset 15 min sängyssään täysillä. Mä käyn joku päivä tiputtamassa niiden postilaatikosta "ILTARUTIINIT"-ohjelapun, hermot menee! :kieh:

Nyt iltapala napaan ja Täykkäreiden pariin :)

Elppa & Hämis 16+4
Meillä yläkerrassa yh äiti Joka ikinen sunnuntai yö hänellä on "siivous yö" olen sen ajatellut niin että hän on yksin kahden pienen lapsen kanssa ja arkisin ennen klo 7 lähtevät hoitoon huudolla joka raikaa koko käytävässä, ja tulevat kotiin klo 17 samalla huudolla. Joten hän joka sunnuntai yö hinkaa sitä imuriaan mun makkarin yläpuolella ja hänellä linkoo pesukone klo 23 aikaan meidän yläkerrassa. Sitten tosta huutavasta lapsesta: joillakin lapsilla on vaikeaa nukkumaan menot, ja eihän ne sitä ymmärrä että naapuriin se huuto kuuluu. Vauvatkin itkee yöllä:) Ei siis ollut aikomus mitenkään kommentoida pahalla.

amma rv 16+6
 
Hyvää joulua kaikille mammoille perheineen!! :hug:

Tää istu viimeyönä päivystyksessä kun hirveetä viiltävää kipua vasemmassa kyljessä.. ei saanu nukuttua ja hengitys vaikeeta.Eivät osanneet sanoa mistä johtuu,vauvalla kaikki hyvin kumminkin.Kun mietin kun sattuu aina kävellessä ja tietyssä asennossa että olisko esim,revenny/venähtäny lihas vaikka töissä.. Saas nähdä tarviiko viä tänään lähtee käymään kun sano jos ei parane niin uudestaan eikä tuo ole helpottanu.. Mutta näillä mennään ja koitetaan nyt aatto kotona olla :)

Syökää hyvin ja levätkää :)
 
Hyvää joulua mammat! Lepoa ja syökää niin että napa rutisee :) Suut makiaks!

Me lähdettiin sitten eilen illalla tytön kanssa päivystykseen. Reppana alkoi oksentaa päivällä ja kuume nousi iltaa kohden melkein 40 asteeseen eikä laskenut lääkkeillä. 80 kilsaa ajettiin suuntaansa ja lääkäri totes että terve tyttö. Oli ehkä vähän turha reissu, mutta sain ainakin mielenrauhan. Olin ihan hysteerinen illalla kun pelkään niin kuollakseni aivokalvontulehdusta :( Itkin vain ja halailin tyttöä. Nyt rakas on onneksi parempana. Kuume laski yöllä ja on ollut ihan ok, jaksaa jopa kiukutella :) Jospa jaksaisi innostua paketeista, uskoisin :)

Nyt joulusaunaan ja sitten siirrytään koko perhe paketteineen päivineen minun vanhemmille nauttimaan ruuasta ja läheisten seurasta, ja avaamaan paketteja ja katsomaan kun rakas tyttö niitä availee :) <3

Masussa kaikki ok! :)

CanWen 14+3
 
Pakko tulla *poksumaan* :) aaton kunniaksi 16+0 ja viikon päästä niin oudolta kuin se kuulostaa, voi sanoa olevansa VIIDENNELLÄ KUULLA RASKAANA!!! minne tää aika rientää??? no joo tiedän että raskauskuukausi on kovin lyhyt mut kuukausi raskautta kuitenkin:)
 
Täytyy kanssa tulla poksumaan 16+0, oikeesti tuo aika vaan katoo vauhdilla jonnekkin.

Joulusaunassa oltu, paketit jaettu ja miehen mummulassa käyty. Nyt kotona väsyneenä, mutta tyytyväisenä =).
Olin toivonut sitä bola-korua ja sain sen mieheltä :D.

Edellen mukavia joulunajan hetkiä kaikille.

Calumet
 
Ihania joulun pyhiä kaikille munkin puolesta!
Mullakin poksu eilen viikot, tänään siis 16+1 =)

Pakko vielä purkaa, että näin kamalaa unta viime yönä. Synnytin meidän lapsen. Se syntyi kuolleena, pää irti vartalosta :'( Mutta oon kuullu, et jos unet kertoo, ne ei toteudu. Joten äkkiä kertomaan kaikille!

Ehkä se uni oli vaan jotain ahdistuneisuutta siitä, etten vieläkään tunne liikkeitä kunnolla ja mietin usein, onko kaikki hyvin. Tosin maha on onneks kasvanu ihan mukavasti, mikä viittais hyvin menemiseen =)
 
Rauhaisaa joulun aikaa kaikille!

Mitäs mammat sai rakkailtaan lahjaksi? :)

Tulen pilaamaan kaikkien joulutunnelman kertomalla omasta stressistäni joulun alla. Neuvolassa käytyäni ja kerrottuani että tunnen liikkeitä joka päivä, hän kertoi että niitä pitää sitten "kuunnella" päivittäin. No, eipä tuntunut eilen. Joten voitte vaan kuvitella mikä ahdistus täällä on.. Istunkin siis tässä simpsons-maratoonia katellessa iha rauhassa ja oon herkkänä tuntemaan liikkeen jos toisenkin.
 
Joulupäivää! :xmas:

Eilen POKS POKS 16+0.. hui ku aika menee äkkiä tosiaan! :) Enää 4 viikkoa rakenne ultraan.

Oltiin eilinen koiran kanssa äippälässä iltaan saakka, sitten illalla kotiin ukkelin kaa viettää aikaa. Pelattiin pitkälle yöhön wiillä :D

Mulla kun on ollu migreeniä 7 vuotiaasta asti aina enempi ja vähempi aikakausittain. Ja todella pahoja kohtauksia, vaikka jos mikämoiset lääkkeet. Nyt sitten taas pahentunu, melkeen joka aamu saanu ottaa Panadol 1G..nytkin :( Pahentaakohan tää raskaus jotenkin sitä..

Sain äitiltä ihanan lahjan, muumimamma sakset ;) Ja ukkelilta vasta ihanan sainkin: Kalevalan Vanamo kaulakorun :heart: Siihen ku joskus sais sen sormuksen ja korvikset vielä niin oi =)

Käytiin koiruuden kans tuossa tunnin lenkki pääjomotuksen kera, ihana ku "vaan" -18 pakkasta :D

Tinsku ja Viljami 16+1
 
Täällä myös viikot POKSUU :) Tinskulle: Tämä raskaus pahentaa migreeniä ja joillakin raskaus vie sen kokonaan pois. Itselläni oli alussa joka toinen päivä aurallinen migreeni kohtaus:'( nyt on pysynyt poissa pitkään *koputtaa* Se on tosi tosi kurjaa joten otan osaa:hug:

Mulla kun on ollu migreeniä 7 vuotiaasta asti aina enempi ja vähempi aikakausittain. Ja todella pahoja kohtauksia, vaikka jos mikämoiset lääkkeet. Nyt sitten taas pahentunu, melkeen joka aamu saanu ottaa Panadol 1G..nytkin :( Pahentaakohan tää raskaus jotenkin sitä..
Tinsku ja Viljami 16+1
amma rv 17+0
 
Täälläkin ollaan kaukana elävien kirjoista :( itsellä on vasemmassa korvassa korvakäytävän tulehdus+ korvatulehdus ja oikeassa korvassa korvatulehdus. imusolmukkeet on turvonnu ja poskiontelon tulehdusta epäili lääkäri. tulehdus arvot huimat 99!!
Ihan zombi olo. Ei jassa ei jassa. :,( toivottavasti vauvelilla on kumminkin asiat kondiksessa =)
sain lääkärin luvalla syödä nyt buranaa toistaikseksi 2x 400mg/vrk ja panadolia naamariin, korvatippoja korviin ja antibioottia suuhun..

Tyttönen sai paljon paketteja <3 oli ilo katsoa tytön onnea: nyt tyttö hoidossa että saan parannella itteni. Ukkonen lähti juuri katsomaan mitä tyttö mummilassa puuhaa.. nyt unille !

MMILIA JA MASA 15+2
 
Voi elämä, kirjotin pitkän pätkän tekstiä ja se katos johki bittiavaruuteen, ääh!

Lyhykäisesti siis uudestaan. Täällä on ÄHKY. On ollut maha kipeä, mutta se varmaan johtuu liiasta syönnistä. Tänään vihloi alapäästä, kovastikkin. Kävi oikeasti kunnolla kipeää, sitten meni kohta ohi, mitähän vois olla?

Eilen oli tyttö illalla melkoisen väsynyt ja sairas. Yöllä kuume kipusikin 40 asteeseen. Laski onneksi nopeasti lääkkeillä. Nyt on ihan ok. Mutta niin oli eilenkin illalla, kunnes ihan yhtäkkiä tuli se huonovointisuus. Jospa se nyt alkas talttua tuo tauti vihdoin meiltä! Mutta odotan jo, millon se sitten iskee muhun, on nimittäin sellanen olo että vois olla tulossa sairaaks :( No, pääasia että tyttö on terve.

Neiti sai paljon lahjoja, oli ilo katsella kun niitä jaksoi aukoa kun otti pikku unet eilen illalla <3

Pyyter: Joo meillä on samat viikot :) Meidän tk:ssa ei kauheesti varmaan tiedetä tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja useinki vaan tuijotetaan arvoja vain. Kunhan pysyy viitearvojen sisässä, niin ok, ei tehdä muutoksia. Soittiko lääkäri tai soititko sä sinne sun lääkärille sun arvoista?

Nyt katsomaan meidän yhteistä lahjaa, disneyn kaunotarta ja hirviötä, minä niin tykkään disneyn vanhoista klassikoista!

CanWen 14+4
 
Piti lisätä -annille mä oon tuntenu (tai kuvitellu ainakin) tuntevani liikkeitä siinä 14-15 viikolla nyt on viikko 16 (15+3) mutta nyt ei oo pariin päivään tuntunu mitään. Mutta kun vauva on voinu kääntyä/ vaihtaa asentoa kun on niin pieni vielä että nyt ei sitten vain tunnu :) Elä huolehdi, en minäkään.. :)
 
Tapaninpäivää kaikille:) Toivottavasti kaikkien joulut meni hyvin, täällä ainakin:)

Nyt on E.T. sen verran napakka jo että potkut tuntuu ihan kunnolla, ei tartte enää arvailla oliko potku vai ei, eilen ja tänään on tullu niin mojovia iskuja että :D Sikäli harvakseen sattuu osumaan tohon eteen iskut:( mut muutamia kertoja päivässä pieni ilmoittaa itsestään :)
 
Ihana joulu takana, paras ikinä. Oltiin kotona, sukulaiset kävi meillä syömässä, saunassa ja joulupukkikin kävi. Niin ihanaa kuin olla voi. Itse olin kyllä illalla tosi väsy ja jalat ja selkä kamalan kipeät, mutta oli se sen arvoista. mä niin rakastan joulua ja yhteistä aikaa perheen kanssa.

Migreenistä, mullahan migreeni on ollut aina. Poikaa odottaessa ei koskenut kertaakaan päähän, ei edes imetysaikana. Nyt sitäkin ennemmän. Mulla oli ennen raskautta jo useamman vuoden estolääkkeenä eräs epilepsialääke, se auttoi hyvin pitämään kohtaukset poissa. Se piti lopettaa 3kk ennen vauvanteon aloitusta. Olo on välillä ihan karmea, panadol ei auta mitään. Nyt sain lääkäriltä sumatriptaaniin luvan käyttää tosi harvoin ja vain pahaan kohtaukseen(kaikkihan ne on...), jos jatkuu näin, aikoi kirjoittaa neurologille lähetteen. Joulu meni nyt onneks ilman mitään särkyjä.

Mies ja poika lähti ulkoilemaan, mä jäin lämmittämään kotia. Kohta sit yhdessä tehdään jotain. Viime yö oli outo, kävin kahden aikaan pissillä ja kaikki oli ok, puol kasilta kun heräsin niin joulukuusessa paloi valot. Poika nukkui huoneessaan ihan melkeinpä samassa asennossa kuin nukkumaan mennessä, mies nukkui myös. Kun heräilivät, kumpikin kielsi sytyttäneensä valoja kuuseen. Ja oisin mä heränny jos mies ois kömpiny söngystä keskellä yötä. Enkä minäkään sitä ole tehnyt, illalla vielä kun sammutin ne, kiersin sen lampun tosi löysälle ja aamulla se oli tiukasti kiinni ja paloi. Ihan kummallista ja hieman pelottavaakin.

Bre ja Elsa 15+0
 
Mulla ei ole ollut mitään hyötyä vaikka lääkäri kirjoittanut lähetteen neurolle. Kävin viime raskaudessa eikä asialle voinut tehdä mitään, ei edes kuvata päätä kun raskaana. Nyt sitten kun alussa niitä tuli joka toinen päivä lääkäri laittoi lähetteen neurolle ja tämä sama neuro muisti viime käyntini ja oli laittanut viestiä ettei tarvitse olla huolissaan se on vain migreeniä eikä käynnillä ole apua kun ei mitään tehdä. Joten neurolle meno raskaana ei ainakaan mulle ole apua tuonut. Täällä joulu on mennyt normi viikonloppuna sekä lomana lapsille koulusta ja miehelle työstä koska emme joulua vietä. Raketteja kuitenkin mennään jo huomenna katsomaan kun ne loppuu niin äkkiä. Mä odottelen liikkeiden tuntemista mutta en huoli kovin kun muistan viime raskauden liikkeet tuntui selvinä vasta rv 19.

amma rv 17+1

Migreenistä, jos jatkuu näin, aikoi kirjoittaa neurologille lähetteen. Bre ja Elsa 15+0
 
Heippa vaan!Joulu alkaa olla ohi ja ruoat tuntuu vähän jo tökkivän.. Äsken syötiin ja ei se kyllä enää niin hyvältä maistunut kun aattona :D

Bretagne: Kukahan teillä käyny kuusen valot sytyttämässä.. :D

Eilen jouduin uudestaan päivystykseen kun ei kipu hellitä kyljessä.Edelleenkään ei mitään ultranneet,käsikopelolla vaan tutukivat ja veikkailivat. Vti sit testeissä näky,kuurin sain.Josko pian helpottas. Ens viikon saikulla,eli lepoo vaan nyt niin jaksaa taas.

Mukavan kasan lahjoja tännekin pukki toi.Varsinkin kaikkia kivoja pelejä mitä pelattu yhdessä perheen kesken sekä ystävien ja sukulaisten kanssa jotka tässä pyhinä käyneet.Kilttejä oltiin oltu,varsinkin neiti.Keskiviikkona sitten neidin 4v.synttärit ja lahjamäärä lisääntyy.Olen toivonut että jotain pientä vaan.Kavereille kemut järkätään tammikuussa kunhan on pyhät saatu kunnialla ohi.

Nyt Risto Räppääjän pariin!
Tapaninpäivää kaikille!! :)

Perdy ja murunen 17+3
 
Heippa kaikki!

Joulut on juhlittu ja uuttavuotta ootellaan! Kinkkua on napa täynnä :p

Migreenistä oli ollut täällä juttua. Mulla on ollut migreeniä, mutta eläessäni vain yhden käden sormilla laskettava määrä. Juuri ennen jouluvapaita töissä mulle kuitenkin tuli migreenikohtaus, vaikkei ole vuosiin ollut. Puhe meni sekavaksi ja näkyi kuvioita ja näkökenttä kapeni. Kävin sitten apteekista hakemassa Panadol Zappia, mikä auttoi noihin häiriöihin. Päänsärky alkoi, mutta lievänä, kun olin heti ottanut lääkkeitä. Lieneekö liittyy raskauteen vai mihin? Aiemmat migreenikohtaukset ovat johtuneet stressistä. Kammottavia tollaset kohtaukset, kun sitä miettii, voisiko olla aivoinfarkti tai jotain. Työkaverin kanssa kuitenkin juttelin, ja hän sanoi, että hänellä tulee migreeni aina puheongelmien kera.

Liikkeitä täällä odotellaan innolla. Jotain pientä olen tuntenut harvakseltaan. En siis joka päivä edes. En kuitenkaan osaa olla varma, onko se sitä vai ei. Maha kyllä pömpöttää mallikkaasti. Olis vaan ihanaa jo tuntea liikkeet kunnolla :heart:

Täällä nyt on ollut keskusteluakin aiheesta, mutta kysyn kumminkin, että onko kellää tullut poika-/tyttöoloa tai onko p-/t- olo muuttunut tässä viikkojen kuluessa? Mulla oli aluksi ihan selvä tunne, että toista poikaa meille vartutaan. Nyt on kuitenkin kelkka kääntynyt, ja sellainen tunne, että ehkä meille tuliskin tyttö. Rakenneultra meillä 26.1.11, joten kuukausi pitää varttua, että ehkä saa tietää sukupuolen. Vaikka justiinsa yhen tutun vaimo oli käyny ultrattavana, eikä vauva ollu sukukalleuksia esitellyt, että eipähän sitä tiedä jääkö yllätykseksi. =)

neito84 + pikkunen 16+3
 
No johan on keskustelu himannut joulun pyhien ajaksi, Meikäläinenkin pysyi parin päivän jälkeen kyydissä. =)

Ensikertalaisena haluisinkin kysyä teiltä jo kaiken tämän ennenkin kokeneet, että minkälaiset on tässä vaiheessa normaalia tuntemuksia. Muutaman päivän on nipistellyt nivusista ja jomottanut alapäästä. Ihan niinku paikat olis lähteny nyt jo aukeemaan.. Pitäisköhän olla huolissaan vai tulkita tämän kuuluvan asiaan??

Tessism ja muru 16+5
 

Yhteistyössä