*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

täällä myös yks joka kärsii rytmäreistä ja neuvolassa ei oo pahemmin kantaa otettu kun kuulemma kuuluu asiaan. inhottava vaiva kertakaikkiaan mut minkäs teet. ja näköjään siis muillakin tätä, et kaiketi se sit on normaalia. ikinä en oo missään tutkimuksissa näistä ollu kun kaiketi harmittomia.

tinsku varmaan sun ois nyt jo aika tavata miehes vanhemmat, varmaan sekin aiheuttaa stressiä kun et niitä tunne vaikka ne on kuitenki sun lapsen isovanhempia. miksei mies oo aiemmin sua vieny näytille ja onko se tavannu sun vanhempas? aika oudolta kyllä kuulostaa. toivottavasti nyt pian tapaat ne ja stressi hellittäis. itte kans kärsin ajoittain stressistä mitä nyt pitäs välttää mut minkäs sillekkää teet :|
 
Tuli mieleen lukiessani noista rytmihäiriöistä, että oliko teillä jollain kilpirauhasen lääkitys? Liian nopea lääkityksen lisäyshän saattaa noita aiheuttaa. Mulle nostettiin nyt 1/4 tabletti/pv ja silti opasti tarkastelemaan olotilaa ja nostamaan hitaammin jos tulee esim. just rytmihäiriöitä. Meen 3. kerran kokeisiin loppiaisen jälkeen ja nostetaan sitten taas jos on tarvis (luultavasti on).

 
Jessi75: Joo mustakin se on outoa etten oo tavannu niitä. Heitä ei kuulemma kiinnosta jos tällä miehellä on tyttöystävä, ja olivat nytkin tuumannu et kyllä se kohta tulee takas kotiin ku puoli vuotta on kulunu, et ainahan se puolenvuoden välein tyttöystävää vaihtaa. Mut ehket niitä kiinnostaa se et heistä tulee isovanhemmat, ainakin on oikeus tietää. Sitten voivat tehdä oman päätöksen.

Mun äiti on tavannu tän miehen. Kerran. Ei miestä kiinnosta olla tekemisissä niin mikäpä siinä. Minä oon äitini kanssa joka päivä tekemisissä jollain muotoo ja en siitä luovu.

Stressin aiheuttaa niin monia asia! Tuolla meillä on töissä hirveetä kiirettä ja paskanjauhantaa nyt ollu viimeset pari viikkoa, joka päivä töissä kuulee vaan olevasa tehny jotain väärää, ei koskaan kiitosta mistään. Vähätellään työn kuormittavuutta, yks sh ylitse muiden joka sitten lyttää kaikki omalla parhaalla itsellään.MINÄMINÄ! Ja siihen pitäs jaksaa kotiasiat ja muu elämä. Ei mun psyyke kestä eikä näköjään kroppakaan! Ei tää oo ensimmäinen kerta ku tuntuu et pää leviää. Työt alkaa olla unissakin niin ei oikein tuo vapaiden aikana lepääminenkään hyödytä. Kai sitä voi ihan rehellisesti olla masentunu/väsynyt vaan. Eka raskaus aiheuttaa tässä muutenkin kaikkee mieltä hämmentävää ja elämä mullistuu niin totaalisesti kuin vain voi ja ei voi luottaa täysillä siihenkään et mies pysyis vierellä ja lopettais alkon käyttöö. Kaikki vaan on niin raskasta nyt!

Anteeks oma napasuus, mut helpompi pukee asiat sanoiksi kirjoittamalla.
 
Tinsku, inhottava tilanne sulle. Jospa pääsisit pian tapaamaan miehen porukat. Mä ainakin toivon että kun mun poika kasvaa, näkisin sen tyttöystävän ensimmäisten joukossa :)

Mikähän on kun pahoinvointi palaa taks ja entistä rajumpana? Tänäänkin oli välillä ihan KAMALA olo, ei tarttenu kuiteskaan oksentaa nii ku eilen. Oli jo muutaman viikon poissa pahaolo ja nyt taas...

Viimeset joululahjat tuli ostettua tänään, käytiin äitin kanssa shoppailemassa. Tämä olikin oikea äiti-tytär viikonloppu kun molempina päivinä puuhattiin yhdessä.

Nyt miehen kainaloon sohvalle, pojan huoneessakin taisi jo hiljentyä, taisi kulta nukahtaa.

Bretagne ja Elsa 14+0
 
omppunen: no mä syön ihan paketista päin auraa.. suklaan kanssa, piparin päällä, suolakeksin kaverina, paahtoleivällä.. Jopa lusikalla suoraan paketista o_O
Ja pahenee koko ajan tää himo! =D

Tinsku: Määkin näin miehen porukat vasta rv 10-11 kun esikkoa odoteltiin.. ja oli se aika jäätävää.. Hei, joo ollahan tässä oltu 3,5kk yhessä ja heinäkuussa tulee sitten vauva. onnea isovanhemmille.. :ashamed:
Miehen isän näin viikoilla 28 ja samaan syssyyn sisarukset yms.
 
Viimeksi muokattu:
mimmimami multa löytyy vajis ja tiiän et liian iso annos voi aiheuttaa rytmäreitä. mulla se saattaa osittain vaikuttaa koska tsh tällä hetkellä matala mut nää rytmärit on ollu jo korkeemmanki tsh:n aikana et suurin syy tod.näk raskaus ja pahoinvointi ja muut muutokset.

tinsku vähän oudolta kuulostaa miehen äidinki käytös jos noin on sanonu. tietty jos naiset on tiuhaan vaihtunu ni usko on varmaan menny ni sikskään ei varmaan haluu tavata. tosin nyttehän on vauva tulossa joten tilanne eri ja miehes pitäs nyt muuttua ja kantaa vastuu. tietäähän miehes vanhemmat raskaudesta? hyvä et oot äitis kanssa paljon tekemisissä, minä oon myös enkä kanssa luopuis niistä mistään hinnasta. hienoa että teillä on hyvät välit ja saat sieltä tukea. työkuviot sulla tuntuu olevan nyt hankalat, onneks pääset sit keväällä äippälomalle ja saat pitemmän tauon niihin hommiin.

bretagne pahoin voidaan täälläkin, en oo oksentanu pariin päivään mut koskaan ei tiiä mitä seuraava päivä tuo tullessaan. joka päivä etoo enempi vähempi. rankkaa.

mmilia me oltiin mun miehen kanssa seurusteltu 4kk kun jäin raskaaksi. oltiin kyllä toistemme vanhemmat jo tavattu mut silti, nopeeta toimintaa ja suhtautuminen oli sit sen mukasta.
 
Heippa!

Tinsku86 Kuulostaa jotenkin hankalalta toi tilanne sun miehen kanssa, kuitenkin sellainen aika elämässä jolloin kaikki lisätuki on tarpeen. Saanko kysyä, että toivoiko mies lasta ja nyt sitten ei kuitenkaan osaa oikein ottaa vastuuta? Hän ei kovin kypsältä vaikuta, ja siis mitenkään en halua tälleen netin kautta tuomita, missään nimessä, ja toivon että hän ryhdistäytyy kaikin tavoin ja kertoo omille vanhemmilleen pian. Voihan olla että kun vauva syntyy niin mies sekoaa omaan lapseensa niin paljon että nää on vaan menneiden murheita :)

mmilia08 Laitoin sulle yksäriä :) Hauska toi juustohimo :D Onks aina ollut vai nyt vaan raskaana?

Bretagne Vois joo lähteä kaikki ällötys-olot jo, mulla edelleen hampaiden pesu on ihan tuskaa.. Tulee kakomis-reaktio koko ajan!

Huh, mekin saatiin melkeinpä vikat joululahjat ostettua. En kaipaa noissa kaupoissa pyörimistä yhtään, kylmä-kuuma ja huippaa. Kohta on joulu :) Anoppi lupas tehdä mulle jotain omaa alkuruokaa ruokapöydässä kun muut vetelee mätiä ja graavilohta. Mutta kyllä mä kinkun ja laatikoiden kanssa pärjään, kuolaan vaan sitä mätiä siinä :D

Nyt on masu täynnä miehen ihanaa spagettia ja sohvalle telkkua katsomaan.

:wave:

Lily & 13+2
 
Lily-Jane: Juu näin ja päivittelin eilen :)
Ja aura-juusto.. ei se oo ollu mun inhokki ikinä, mutta ei mua ny oo tullu ennen mieleenkään kiskoa sitä esim. paketista päin.. :confused: Pistetähän raskauden piikkiin.. Esikoista odottaessa se oli fetajuusto.. :LOL:

Jessi Meillä se tapaaminen veny koska mua jännitti tavata miehen äiti&isäpuoli, tiesin niistä sen verran että aluks oli tunne että me ei koskaan tulla sietämään toisia.. Noooh, aikalailla pitää paikkaansa: tai siis ukon äiti sietää minua vissiin paremmin kuin minä häntä, mutta ku mää en kestä sitä :headwall:
Tähän vaikuttaa suurimmaksi osaksi se että uskonnot eroaa.. ja pahasti.. He ovat jehovantodistajia.. ja mä oon kristitty: ja halveksuntaa saan osakseni kun minä pistän jouluna kodin koriaksi, vietän synttäriä likalle/ittelleni.. Ja kun en annan tytön osallistua heidän kokouksiin..
YMS. Pahimmat on ne hetket kun näen jonkinlaista pakko käännytystä kun ne niitä lehtiä tunkehee joka paikkaan.. JOPA MUN VAATEKAAPPIIN..:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Eipähän myökään kauaa keretty vanhenemaan suhteessa ennen lasta, keväällä tavattiin, miehen vanhemmat näin todella pian, varmaan kuukausi oltiin seurusteltu. Molemmat otti todella hyvin vastaan ja olin ensimmäinen emäntäehdokas jonka tapasivat. Kyllä tuo ukko niin kovin on muuttunut, poikamies elämä jäi ihan omatoimisesti taakse. ja isäntä se oli joka lasta haikaili joten sekin toi tietyn turvan kertoessa tuleville isovanhemmille :D... Koen olevani täysivaltainen perheenjäsen ja hyväksytty :)

ikävämpää asiaa: Pitää tallustaa tuohon neuvolaan jos kuuntelisivat sydänäänet :( olo on ollu todella kurja, kipua ja jomotusta mahassa, enkä ole toukan liikkuvan tuntenut lauantain jälkeen... Eilen nukahtelin miten sattuu ja tunnen olevani "kipeä" ilman oireita... vaikea selittää , mut ihan kuin kaik ei olis kunnossa.... luultavasti vaan kuvittelen, voihan tyyppi olla kääntynyt niin ettei liikkeet tunnu, mut ehkä haluan varmuuden... Eilen tuli haalean punaista limaa, mikä sekään ei pitäis olla vaarallista, mutkun mutkun.... Palailen asiaan kun saan selvyyttä :)
 
Cik
Sanikki: Toivotaan että kaikki on hyvin, tulehan kertomaan sitten kuulumisia neuvolan jälkeen :)

Meillä ei vielä miehen vanhemmat tiedä ensi kesän tulokkaasta. Mies on aika haluton kertomaan koska tiedetään molemmat mikä ryöpytys anopilta on tulossa!
Jouluaattona ollaan sitten miehen tädin ja serkkujen luona, niin siellä vois sitten antaa viimesenä lahjana miehen vanhemmille kirjekuoren jossa on ultrakuva ja laskettuaika :D

Eilen illalla mulla alko ihan hirvee päänsärky joka jatku koko yön aamuun asti. En ottanu särkylääkettä kun ajattelin että se menee ohi itestään kun nukun, mutta eipä vaan.
Ja nyt kun lounasta syötiin esikon kanssa niin oli paakko välillä juosta vessaan oksuamaan :(
Tuli niin kamala olo yht`äkkiä. Toivottavasti tää on vaan jotain ohimenevää, kun en ihan alussakaan tätä raskautta oo oksennellu, vaikka hampaidenpesu saakin vedet silmiin ja alkaa yököttää..

Mulla on myös nyt pari päivää ollu kasvukipuja tuolla alavatsalla, semmosta menkkamaista jomotusta. Ja tuntuuhan se kohtu jo taas vähän ylempänä, joku kasvupyrähdys menossa! Oiskin ihanaa saada jouluksi jo kunnon pömppä :)
Ja liikkeitä oon ollu tuntevinani pari kertaa tässä parin päivän sisällä. Ihan kun pikkunen kävis kääntymässä tossa kohdun yläreunassa :heart:
Mulla siis istukka edessä, niin tuskin kovin aikasin tuntuu säännöllisiä liikkeitä, tai kunnolla tossa edessä.
Onko kenelläkään muulla istukka edessä ja koska on tuntunut liikkeitä, jos vielä ollenkaan?

Cik ja Pipa 14+1 :heart: Alussa aika liikkui niin hitaasti ja nyt tuntuu jo menevän viikot hujauksessa!
 
Viimeksi muokattu:
mmilia08 Kiitos päivityksestä! :) Voin kuvitella, että toi uskonto on aika sellanen erottava tekijä jossain määrin, etenkin kun jehovantodistajilla on se "velvollisuus" yrittää kääntää ihmisiä. Tai ei nyt kääntää, mä en keksi muuta sanaa nyt. Valaista, ehkäpä?

sannikki Kaikki on varmasti hyvin! Mutta inhottavaa tollanen ja stressaa, ymmärrän :hug:

Cik Mulla on istukka edessä, mutta koska on eka lapsi ja viikot vielä aika pienet niin en odota tuntevani mitään ennen ku vasta joskus viikolla 17-20. Etenkään kun en tiedä miltä niiden pitäisi tuntua! :) Mullakaan ei oo masua vielä, paitsi aina syömisen jälkeen tulee sellasen ihan oikean vauvamasun näkönen. Aamulla se on sit jo laskenut, höh. Ainoa positiivinen asia on se, että vanhat farkut menee vielä helposti jalkaan ja kiinni. :) Mä oon tosi nirso vaatteiden suhteen (tai oikeastaan snobi, hehe) ja mulle vaatteet ja muoti on tosi tärkeitä, niin pelottaa etten löydä mitään hyviä mammafarkkuja. Mut enköhän mä löydä kuitenkin :) Tosi pinnallista, I know :D

Musta tuntuu että aika edelleen matelee tosi hitaasti! Mutta toisaalta ne ekat viikot oli kyl niin tuskaa, kun odotti ja odotti vaan että se viikko 12 poksuu.

Mulla olis tällaista gallupia, että kestikö teillä kauan saada vauva aluille? Me yritettiin aika tarkalleen vuosi, aluksi ei niin yrittämällä, mutta loppu ovistikkujen ja täsmäiskujen kera. Luultiin jo että jotain vikaa löytyy, mut vauva päättikin tulla just oikeeseen aikaan kun sain maisterin paperit käteen. Sellasta se elämä on :)

:wave:

Lily ja 13+3
 
Sannikki toivottavasti kaikki on hyvin :hug:!

Meillä sai tämä vauva alkunsa aika nopeasti, juhannuksena lopetin pillerit ja syyskuussa plussasin eli pari kiertoa oli yritystä. Koska esikoinen sai alkunsa koeputkihedelmöityksellä kahden vuoden yrityksen jälkeen niin ei oikeastaan edes uskottu luomumahikseen, aateltiin vaan että kokeillaan nyt pari kuukautta ennen kun mennään sitten taas hoitoihin =) Ovistestejä käytettiin kyllä apuna.

Nyt on alkanut tuntua liikkeet paremmin! En tiedä missä kohtaa mulla on istukka kun ei ultraaja sanonut eikä kirjoittanut neuvolakorttiin.

Vielä muuten piti siitä mun selkäkivusta sanoa, että ei siis varsinaisesti ole mitkään selkälihakset kipeät vaan toi ristiselän ja häntäluun liitoskohta särkee. Taidan silti kokeilla niitä selkälihasliikkeitä jotka Jessi neuvoi!

Emily ja Sissi 16+5
 
kiitos, "kiva" kuulla että muillakin on vielä pahaolo...Tänäänkin on ollut aivan käsittämätöntä tämä elämä..Yritän samalla siivoilla saunaa ja tehdä muita jouluvalmisteluja. Ja sit on vieläkin flunssa niin on senkin takia vetämätön olo. Mutta onneks olen LOMALLA, niin ei tartte töistä enää stressata tähän päälle.

Lily-Jane tää tärppäs ehkä neljännestä kierrosta. Poikaa yritettiin silloin kauemmin, nyt tuli suhteellisen nopsaa :)
Ja ihan oikeeseen aikaan, nyt kerkeen valmistua just ennen ku vauva syntyy. taidan olla rv37-38 valmistumispäivänä. Ja ei, en usko että tämä syntyy etuajassa, menihän poikakin 42+1 ennen ku synty.

Jaahas, takas siivoushommiin, mieski on nyt vapaalla nii se lähti kauppaan osteleen jo etukäteen kaikkia jouluruokia ettei sit tuu niin kiire. Mut suurimman osan mä kyl teen ite joten ei oo kun tarvikkeiden ostoa. Ja samalla käyvät pojan kanssa joulukuusen, sit tulee joulufiilis kun saa koristella sen :)
 
Lily- Jane : Hmm: kai se on se valaista kauniisti sanottuna ja käännytys jos oikeen rumasti puhutaan.. :confused:
Ja vauva tärppäs yk 10! Se oli todella pitkä ja tuskallinen aika, ja mielessä pyöri että jos on jotain vikaa tullu mun kroppaan.. tai miehen.. (siis omassa mielessä pyöri) kun esikoinen tärppäs vaikkei vauva ollu suunnitelmissa, pillereiden syönti oli vain sellasta kerta viikkoon oho on tainnu unohtua ja keskenmennyt odotus tärppäs yk 1..

Täälläkin pitäisi siivota, mielenkiinto 0.
No onneks jouluun on vielä muutama päivä ;)

MMILIA JA 14+4

ai niin lisään LILY mustakin tuntuu että viikot matelee ei sitten millään tuu enempää.. jos tää tuntuu jo nyt tältä niin miltä tämä tuntuu sitten 30+ viikoilla :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Lily-Jane: Esikoisen imetyksen kun lopetin, ehti välissä tulla yhdet kuukautiset ja sittenpä tämä toinen lapsukainen onkin saanut alkunsa, eli tosi nopeasti!

Esikoista toivottiin semmoinen 1/2 v-1v ennenkuin tärppäsi, mutta yrittämällä ei esikoistakaan koskaan yritetty, ikinä en ole ovistestejä tms käyttänyt. Mutta siis esikoinen odotutti kauemmin, toinen raskaus alko ihan ihmeen nopeasti ja helposti :)

Tetasha 14+4
 
Heipä hei!

Kävin tänään työterveyslääkärillä juttelemassa tästä mun stressi tilasta ja muutenkin. Se oli oikein ymmärtäväinen mies lääkäri vielä. Antoi sairaslomaa joulun pyhien yli ja sanoi etten saa ees jouluvalmisteluja tehä et ottaa rennosti ja ulkoilla paljon! Ja käski keskustella kotona miehen kanssa valmiiksi jo tulevaisuuden työnjaoista sun muista, kun se arki muuttuu niin radikaalisti! Sit se sanoi et vertaistukea tarviin ja täällähän mä sitä näin virtuaalisesti saan ja on pari kaveriakin raskaana nyt niin nilltä :) Ja sitten sanoin et raskauden pitäs olla onnen ja autuisuuden aikaa et ku ei tää nyt siltä tunnu, niin se lohdutti et kyllä se ilokin vielä sieltä löytyy :heart:

Nyt sit oltiin koiran kaa äipällä päivä, syötiin ja lepäiltiin :) Ihanaa! Ja mä oon niin onnellinen ku saa joulun ajan vaan olla nyt ihan huolettomana! Jospa kaikki järjestyy taas! =)

Täällä vaan pakkaset jatkuu, tai oikeestaan ihan pirun kylmä tuuli, nenä aina ihan kohmeessa pihalla..pitäs olla joku nenänlämmitin :D Sain tänään samalla lääkärireissulla haettua matot pesulasta ku olin unohtanu ne sinne :D Pikkusen jos on hajamielinen välillä ;) Ja kirjastosta vähä lukemista, mä niin rakastan lukemista!

Niin tuossa kyseltiin et kauanko yritettiin lasta niin.. oikeestaan kesäkuulta ollaan oltu ilman ehkäsyä tai keskeytettyä ja sit syyskuussahan se tärppäs. Pillereitä en oo syöny vuosiin..ne ei oikein sopinu mulle..

Nyt jos vähä menis pelaa Marioo ja herkuttelis hapankorpuilla ja juustolla, nam :p

Kiitos ku ootte olemassa! :hug:
 
yrityksen kestosta: Noh minunhan ei vissiin tarvitse nähdä kuin ne likaiset kalsarit:LOL:
5.8 kierukan poisto, silloin oli muutaman päivän vuoto, seuraavat kunnon kuukautiset oli 4.9-8.9 ja siitä sitten seuraavaksi plussattiin :) nopeeta toimintaa, olin vielä varautunut muutaman kuukauden odotukseen vähintään :LOL:

Käytiin luistelemassa <3 teki niiiin hyvää raitis ilma :p nyt kuppos kahvia, illalla vois paketteja laittaa valmiiksi :)
 
Tinsku86 Ihanan ymmärtäväinen oli lekuri. Yrität nyt ottaa rennosti niin kuin hän sanoi, asioilla on tapana jotenkin suttaantua :hug:

sannikki Ihanaa että kaikki on hyvin!!! Mun vauvan syke oli jotain 155, eli se siis tarkottais tyttöä näiden uskomusten mukaan? :D Mulla on kyl ihan poikaolo jostain syystä, hih..
 
Tinsku86 Hinoa kuulla että sait mentyä juttelemaan ja oli onneks lääkäri joka osasi asiansa :).
Nyt sitten vaa lepäilet ja otat rennosti.

Sannikki Hyvä että kaikki oli hyvin. Mitenkä ne meni noissa sydänäänissä. Onko tytöstä rauhallisempi ja pojasta nopeampi? Mä kun en muista.

Yritys kerroista Me yritettiin kesäkuusta asti, kun lääkärin kanssa olin keskustellut selkäni tilanteesta.

Flunssan pyörtrissä täällä edellenkin, toivottavasti viimeistään jouluna olis terve.

Calumet + :heart: 15+3
 
Otokka
Yrityskerroista: Täällä ei tarvinnut kuin miehen astua sisään makuuhuoneeseen ilman ehkäisyä ja se oli siinä, eli yk1 :D.

Muuten kaikki hyvin, mutta vähän huimaa välillä.

Otokka ja pikkarainen 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Mun menee hermot.. tää perhanan kone ei tee niin kun mä haluan :mad:

Eli teksti oli sitten ilmestyny vaikka ei ensin ollu kun katsoin.. hermot.. niitä ei mulla tällä hetkellä ole ei sitten yhtään!!! :headwall: :headwall: :headwall::mad: :mad: :mad: :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Onpa taas tullut paljon tekstiä. Päivän, pari kun on lukematta, niin on paljon luettavaa. Kiva!

CIK, mulla on istukka myös edessä. Olen ollut tuntevinani pari kertaa (rv 13 lähtien) jonkin muljahduksen masussa. Neuvolan tädille kun tästä juttelin, oli sitä mieltä että voi hyvin olla liikkeitä, kun olen sen verran hoikka.

Lily-Jane, kerrohan sitten mullekin mistä löydät säädyllisiä äitiysvaatteita!!! H&M:lla on välillä myynnissä joitakin ihan kivoja vaatteita, mutta mistä muualta kannattaisi äitiysvaatteita katsella? Hirveän paljon en viitsisi maksaa äitiysvaatteista, koska ovat kuitenkin niin vähän aikaa käytössä..

Sannikki, ihanaa että kaikki hyvin! Meidän vauvan syke oli tänään 145.. Alun vahva poikaolo on muuttunut epävarmaksi tyttöoloksi.. Callumet tytöllä sanotaan olevan nopeampi syke kuin pojalla.

emily81, onnea luomuvauvasta! On varmasti ihanaa ettei tarvinut lähteä hoitoihin kakkosta yrittämään.

Lily kyseli yrityksen kestosta.. Mun kohdalla raskautuminen kesti kauan. Aavistelin, että jotain voisi olla vialla, kun ei tärpännyt yrityksestä huolimatta. Kaksoset saatiin alulle suunnilleen istumalla samoilla saunan lauteilla :) No kävimme yksityisellä tutkimuksissa ja saimmekin lähetteen TYKS:iin lapsettomuushoitoihin (en kuulemma ovuloinut). Mutta viikkoa ennen ekaa käynti sain plussan ja se lämmitti kyllä mieltä!

Tetasha minkä ikäinen esikoisesi on? Käytitkö mitään ehkäisyä imetyksen aikana? Anteeksi utelut.. :ashamed:

Täälläkin on alkanut selkäsärky vaivaamaan. Lepo auttaa. Ajattelin aloittaa uimisen, se kun vahvistaa selkää hyvin. Terkka neuvoi totuttelemaan rauhassa "kylmään" veteen, voi joillekin aiheuttaa supistuksia. Ja hyvänlaatuisia lisälyöntejä on myös! Muuten vointi on hyvä, masun kasvua odottelen innolla :)

Mukavaa joulun odotusta kaikille! Meillä on kuusi koristeltu ja koristeet paikoillaan, vaikka ei joulua kotona vietetäkään.

-Sunburned + Aarre rv 14+5 (neuvolan mukaan 15+2)
 
Heipähei kaikille!

Kirjottelin tuossa sitte liirumlaarumia ja teksti hävis jonnekin..
Kirjottelen siis iha niitä näitä, ettette vaan pääse unohtaa mua! :D

"Liikkeitä" tuntunut jo parin viikon (?) ajan, nyt parin päivän aikana ollut ihan jokapäiväistä. Toivottavasti ne ovat liikkeitä, eikä mitään "suoli-ilmoja" mitä luulen liikkeiksi :ashamed:

Aivan HELV%#%& päänsäryt täällä päin! :wave: Haluaako joku? Voin lahjoittaa! :D
Tosissaan kun alkaa ihan pelätä tätä, heti kun vähäkin tuntuu että rupee päähän koskee, nii alkaa pelottaa että entä jos menee migreeniksi. Kuitenkin aika usein tyydyn panadoliin, juuri tuon migreenin pelossa. Toiv. ei lapsi HIRVEÄSTI siitä kärsisi :/:/

Rytmihäiriöitä täällä myös, keskustelen niitä neuvolatädin kanssa seur. kerran..

Kysyttiin, kuinka kauan lasta yritettiin. Jos oikein muistan, nii yrityskertoja taisi olla 2, tai sitten tämä toinen oli jo tärpännyt. Tarkalleen en ulkoa muista! Joten tosi nopeeta toimintaa, oltiin kyllä varauduttu odottamaan, mutta mukava että näin kävi!

Sorruin hypistelemään vauvavaatteita, tuolla niitä nyt on muutamia kaapissa. :ashamed: tunnustan! :D oon ajoissa liikkeellä!

Noh, tulihan tuota tekstiä vaikka pikainen päivitys piti vain olla.
Rauhallista joulua vaan kaikille kesäkuisille jos en ennen joulua kirjoittele! Tänä jouluna meillä pömpöttää mahat muustakin syystä kun liiasta ruoan syönnistä! :)

A ja 16+1
 

Yhteistyössä