*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Onnea Sannikki kihloista :)!

Mulla on alkanut alaselkä prakaamaan jo ihan kunnolla. Viime viikonloppuna olin yhden päivän myyjäisissä myymässä ja selkä oli ihan rikki sen jälkeen. Eilen kävin kaverin kanssa pari tuntia kiertelemässä kauppakeskuksessa ja olin ihan raihnainen! Hirvittää jo etukäteen kun pitäs huominen ja sunnuntai myös viettää myyjäisissä töissä. Ja kyseessä siis oma firma niin ei voi millekään saikulle jäädä...

Neuvolatäti sanoi että kun on tuolla selässä kerran jo nuo paikat venyneet niin siksi ne tulee nyt tokalla kierroksella jo näin aikaisin kipeiksi. Toivottavasti ei tästä enää pahemmaksi mene koska sitten meikä ei pysty liikkumaan suunnilleen minnekään.

Emily ja Sissi 16+2
 
Luin tuolta mitäs nyt palstalta niin ihanan tytön nimen että jos kaveri on tyttö (mulla on niin poikaolo) niin siitä tulee Emmiina. Sitten meillä on Emppu&Emmi. Esikoinen on siis Emilia :]

Mies lähti hakemaan perhepitsaa ku himottaa se pitsa. :eek: ja ärsyttää ku homejuusto himottaa lujaa myös.. :/

Huomenna esikoinen hoitoon ja keskiselle shoppailemaan..

MMILIA JA MASA 14+1 vieläkin ;)
Kauhee kattoo ku osalla on jo 17 poksunu :D tai siis "ihanan kauhee jännä" ;D
 
Alkuperäinen kirjoittaja juhannusyllätys;22693174:
Ohhoh Tinsku86 :D Empäs ihmettele yhtään, jos töissä vähän masua katselevatkin siihen malliin...!!!Etenkin toi 3.kuva!!! On se kasvanut;)
No aijaa! :D Jos tuota vauhtia kasvaa niin mä oon liikuntakyvytön ja työkyvytön jo hyvissä ajoin ;)
Ja huom..tuo on aamumaha, iltasin kaksinkertanen :D
 
Iltoja tänne mammat!

Neiti sairastaa, mutta on jo paranemaan päin, toivottavasti... Tänään käytiin päivystyksessä ja kurkunpään tulehdus on. Hengitettiin spiiraa sen verran mitä tyttö suostu, hirveän huudon kera tietty. :( Pronaxenia kirjotti. Nyt illalla ei nostanutkaan kuumetta niin korkealle. Mutta ei vielä huokaista, yöllä pian nostaa. Kyllä se tästä :)

Nyt tuntuu itellä kurkussa jännältä, paljosta veto niin mä tuun nyt kipeeks ja mies sitten jouluksi! Äkkiä kuumaa juomaa ja lepoa!

Tinsku: Ei kauaks heitä tuo mahan koko mun masun koosta! Ihana masu :) Huomenna on meillä ne kaveriporukan pikkujoulut ja yks kaveri vain tietää :D 8 muulle tulee ihan täytenä yllätyksenä etten juo ja vielä kun näkevät tän mahan, jota ei voi olla näkemättä :D Toisaalta jännittää vähän, mitä tuumivat! Hyväähän ne kaikki varmasti, mutta silti se jännittää :D

mmilia: Emmiina sointuu kivasti Emilian kanssa! :) Oletteko muut miettineet nimiä jo??

Nyt nukkumaan ja latautuun huomiseen iltaan! Hauskaa viikonloppua kaikille :)

CanWen 13+3
 
Tinsku86 Ihana vauvamasu =) Mun on nyt parin pv sisään maha pullahtanu esiin. Vaatteilla saan vielä peitettyä jos haluan mutta muuten kyllä näkyy ja kauas.
Mä toivon että mun pysyis selkä mahdollisimman pitkään joten kuten siedettävänä. Jos se menee niin oon sitten sänkypotilaana ja siittä ei tuu mitään.
Tänään on yskän/flunssan kanssa ollut parempi pv, JEE!!! Toivottavasti nyt paranee.

CanWen Meillä nimet on kummallekkin mietittynä tulee sitten tyttö tai poika.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Calumet + :heart: 15+0
 
Minäkin täällä ihastelen, kun jotkut vetelevät jo viikkoja 16-17! Niin pitkällä olette, mutta perästä tullaan :) Vaikka aika tuntuu matelevan odotusaikana, voi yhtäkkiä huomata monta viikkoa kuluneen.. Menispä nyt vaan aika nopeasti rakenneultraan asti!

mmilia kivan nimen olet löytänyt! Meillä on tytölle nimi, se on tosi kaunis ja päästiin helposti yhteisymmärrykseen. Mutta pojalle ei ole nimeä, eikä sitä helposti keksitäkään. Meillä on aika erilainen maku nimien suhteen, mutta onneksi maailmassa niitä riittää! Ja vielä on aikaa miettiä. Missä vaiheessa muuten pitää täyttää niitä sairaalaan tarvittavia nimiahdotuksia?!

Häistä. Olisin valmis viettämään pienet, intiimit häät. Mutta meillä mies haluaa isot häät. Tai ei isoja, mutta haluaa kutsua kaverit, joten niistä tulee isot. Nyt vaan alkaa tuntua, että ei ehkä onnistu ihan siinä mittakaavassa, missä ollaan suunniteltu. Rahaa pitäisi saada jos säästöön eikä tänä talvena/keväänä ainakaan onnistu, kun pitää hankintoja tehdä. Mies opiskelee eli meillä on vain yhden ihmisen palkka käytettävissä.. Ei paljon ylimääräistä jää..

Onko kukaan tilannut vaunuja ulkomailta? Pohdin, josko sieltä saisi tilaamalla edullisemmin.

Tinsku, ihana masu!

Canwen, paranemisia tytölle ja koita itse olla sairastumatta. Oletko kokeillut vesihöyryn hengittämistä, miten se auttaisi tytön yskään? Esim. suihkussa? Ja joidenkin yskä laukeaa myös ulkona pakkasessa.

Ja unet! Olen nähnyt niin erottiisia unia miehistä (en omasta) etten kehtaa edes punastumatta ajatella. Järkkyä. :ashamed:

Taas menee viikonloppu töissä. Ja joulukin. Mutta jaksan sen ajatuksen voimalla, että ens jouluna saan nauttia vauvan ja miehen seurasta kotona :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
riksumi korkeehan toi sun tsh on, yläraja erikoislääkäreillä ja asiantuntijoilla on 2,5. jos sulla on selkeitä vajiksen oireita niin kannattaa varata aika jollekki endokrinologille kuka perehtyny vajikseen. kallistahan se on ja joka paikassa siihen ei ees oo mahdollisuutta, meillä lähimmät asiaan perehtyneet endot on lahessa ja helsingissä.

emily hyvällä selän lihaskunnolla voi välttää noita selkäongelmia. mulla on pitkä selkä ja aina ollu ongelmia selän kanssa mut jos oon treenannu ni selkä on hyvä. ennen tätä raskautta tuli onneks käytyä jumpissa ja tehtyä raskasta ruumiillista työtä ni selkä on suht hyvä. pahoinvointien takia tuli jumppatauko mut ma meinasin taas salille raahautua. hyvä lihaskunto/lihakset = helppo synnytys. ellei sitten tuu muita komplikaatioita. toki kaikki on yksilöllistä näissäkin jutuissa mutta kannattaa sitä selkää jumpata jos pystyt :)

tinskulla jo kunnon pötsi :D itellä aika olematon mut kerkee toi tuolta kasvaa ja jos edellisiä raskauksia seuraa niin jättimaha tulee taas :rolleyes:

canwen me on saatu ventolinea reseptillä, se auttaa jonkun verran yskään ja on ainoo mitä ees suositellaan käytettäväksi lapsille yskänlääkkeenä, muista ei oo näyttöä et olis hyötyä. toi pakkanen auttaa kans laryngiittiin ja meillä auttaa myös sauna jonkun verran. tota ventolinea kannattaa kysyä, sitähän te varmaan spiirallaki otitte? tietty ei oo yhtä tehokas nestemäisenä mut ainaki meillä auttanu et saa yön nukuttua.

sunburned en oo ikinä täyttäny mitään sairaalaan tarvittavia nimiehdotuksia, täällä ei ainakaan oo sellasta käytäntöä. luultavasti hätätilanteessa nimi kysytään vanhemmilta sillä hetkellä.

nimistä ei oo valmiina kummallekkaan, sit vasta kun vauva syntyy niin päätetään kun nimen pitää olla vauvan "näkönen" :)

tää pahoinvointi on kyllä niin hanurista :headwall: eilen piti aamulla oksentaa ja pitkin päivää oli huono olo, iltaa kohden vasta parani ( yleensä on toisinpäin) enkä uskaltanu illalla ees syödä mitään ettei hyökkää takas :| nälkää mulla ei siis ole vaan jos maha tyhjenee liikaa tulee huono olo ja närästää. tää varmaan kestää loppuun asti et tosi kiva :snotty: nauti tässä nyt sitte raskaudesta :kieh:
jouluki menee ilman mässäilyä koska en pysty siihen, tulee aivan järkky olo. karkit ei maistu, hyvin pienessä mittakaavassa menee suklaata sillon tällön. luulis painon pysyvän kurissa mut epäilen silti. moni ois tällä oksentelulla ja syömättömyydellä laihtunu useita kiloja mut mä en vaan pari on tullu lisää :mad: ja kun ei niitä kiloja tarvis tulla, bmi häilyy ylipainon rajoilla ja painan nyt yhtä paljon kun tosta nuoremmasta vkolla 26 :$

tänään pitäs lähtee vähä pukin asioille ja alkaa ahistaa ku suurin osa lahjoista vielä kaupassa ja ens vko ois töitäki ni ei paljoo aikaa. onneks vaan osapäivää niin jotain kerkee. ke siivouspäivä :x

hauskaa lauantaita ja muistakaahan lotota! :attn::xmas:

jessi ja pikkuj 14+1 :heart:
 
Kohta alkais piirakanpaistotalkoot äitin kanssa. Nam, onko parempaa kuin itse paistetut karjalanpiirakat?

Nimistä nimeä ei ole kummalekkaan valmiina, mutta veikkaisin sen olevan joku vanhanaikainen suomalainen nimi kuin esikoisellakin on. Mut nyt kun tuolle pojalle kerrottiin vauvasta, nii se sanoi vauvan olevan Elsa. Puhuu Elsasta koko ajan, joten josko nyt työnimenä se Elsa kulkisi. Ja kun sanoin et sehän voi olla poika niin sit pojan nimikin on Elsa.

Jaahas, nyt piirakan paistoon :)
 
Jessi: Lotto tehty, hyvä ku muistutit! :LOL:

Täällä ollaan yhä vaan kipeenä. Just eilen käytiin nuorimman kans kimppalääkäris; mulla poskiontelontulehdus ja tytöllä korvatulehdus. Esikoinen korkeessa kuumeessa... että näin meillä! :( Ja hitto tota mun iskiasta, todella oikukas... välil ei pääs ees kävelee kunnolla ja välil sit taaas ihan siedettävä jopa!



Tos on kans tuore masukuva.... se on väärinpäin, en tajuu miks se menee koko ajan aijaahin noin päin vaiks koneella oikein päin!!! :headwall:

Nimiä ollaan kovasti jo pähkäilty kummallekin, mut aina toinen teilaa toisen ehdotukset... mut onneks on aikaa vielä rutkasti!!! :D

sunburned: Täällä on semmonen käytäntö ton hätäkastenimi -jutun kans, et siinä aika viimäsillään neuvolas täytetää semmonen lappu, mihin tulee kaikkii synnyttäjän tietoja ja siihen laitetaaan myös (siis jos haluaa) ne hätänimet!!!

Mama ja Möykky 17+0
 
Unohdin eilen laittaa... täällä laitetaan hätäkastenimet lappuun joka viedää toiseen ultraan mennessä, siinä on kaikkea muutakin tietoa äidistä sekä kysytään onko jotain toiveita synnytyksen suhteen.

Mä lähden tästä kohta käymään markkinoilla jos vaikka löytyis yhdelle ystävälle sieltä lahja.


Hyvä kun muistutit Jessi75 tuosta lotosta, olisin muuten unohtanut!!!

Lauantai päivää kaikille!!

Calumet
 
Ihania massuja olitte kuvanneet :)

Jessi,ootko saanut töitä vai muistanko oikein että sulla oli pomon kanssa se sählinki ja irtisanoi sut vai oliko se joku muu... Lahopää ei muista :) mut jos oot niin kiva näin!

Nimiasioista ei sitten minkäänlaista hajua! Ehkä jos tammikuussa näkyy sukupuoli niin uskaltais alkaa miettii.. Ei kyl yhtään edes oo tullu mieleen :D
Täällä ei oo sairaalaan tarvinnu ehdotus lappusia täytellä,hätäkasteen tapauksessa kysyy nimen..

Ihana kun kaikki pukin asiat hoidettu! Vielä siivousta ja ruokien hankinta/teko edessä.. Mut eipä tuota jaksa ressaa :) Meille tulee iso kööri aattona joten eiköhän kaikki vähän auttele.

Illalla saunaan ja huomenna vapaa.Toivottavasti sais nukkua kunnolla! Lepoo jos jotain kaipaa :)
Viikonloppuja :)

Perdy 16+2
 
perdy joo mä sain saitsun takia kenkää mut pääsin entiseen duuniin takas, tiesin kyl sen et sillee en ollu huolissaan. tosin nyt teen vaan osapäiväsesti ja palkka on pienempi mut pomo sit taas ihan toista maata ja huomioi joka käänteessä mun raskauden joten hyvä tehä töitä kun tietää et ei tartte yhtään esittää :)

tänään tuli shopattua jonku verran, rahaa palo mut läheskään kaikki lahjat ei oo hankittu joten vielä joutuu tonne ruuhkaan puskemaan ja tili huutaa hoosiannaa. pitää kyllä vähän jarrutella kun rahaa tulee vähempi ku ennen mut laskut on edelleen samat :|

hyvä että ootte muistanu lotota :D
 
Onnea sannikille kihlauksen johdosta :heart:! Kosiko siun mies ihan polvillaan vai miten tapahtu tuo sormusten vaihto :D?! Ens kesänäkö teiät vihitään?! Mie sain aikoinaan tuon klassisen kosinnan eli ihan yllätyksenä mies polvistu ja kosi :heart:. Tai oltiinhan naimisiinmenosta puhuttu, mut yhtään en osannu aavistaa kosinnan ajankohtaa. Ja kerettiin järjestää about ½ vuodessa suht koht suuret häät, kutsuttuja oli about 100 ja se oli yks miun elämäni onnellisimmista päivistä :heart:. Oon ehottomasti naimisiin menon kannalla, jos yhessä meinataan olla koko loppuikä.

Ihania masuja teillä :heart:. Täällä aika paljon saman näköinen, mut en osaa omastani kuvaa tänne laittaa. Nimistä tytölle on jo nimi paljaana, pojalle on sit vaikeempi keksii sitä :D.

Maanantaina tääl olis neuvola ja pääsee kuulemaan sydänäänet :heart:. Täällä oli myös hiivatulehuskin, jonka hoidin pois :O. Ei oo ollu aikasemmissa raskauksissa.

Pyyter ja masuasukki 13+4
 
Huomenna ois 14+0 ja tänään tuli eka oksennus tälle raskaudelle. Paha olohan mulla oli silloin vk 12 asti ihan kamala, muttei kertaakaan tarvinnu oksentaa. tänään sit kalpuikkojen haju sai aikaan sen. Ihan kamalaa, meillä ei varmaan enää ikinä syödä kalapuikkoja.

Olo on ollu ihan tööt sen kamalan pahoinvointikohtauksen jälkeen...

Bre ja Elsa 13+6
 
Tinsku aika mahtava masu, samoilla kokoluokilla täällä, mul on vaan tosi ylhäälläkin pötsis :D niin erilainen maha että jos vaikka poikaa pukkais tällä kertaa :D

Pyyter-2 Juu ihan polvistui ja kosi ja nimenomaan naimisiin menemään:) monet pyytävät menemään kihloihin, mut minusta kihlaus on avioliitto lupaus:) ja jos olis kysynyt mennäänkö kihloihin niin vastaus olisi ollutkin kielteinen ......

Meillä on mietittynä molemmat nimet ja en usko että ne muuttuu kun on ollu koko ajan tunne että ne on niin passelit:)

Kihlajaiskahvit ohitse ja nyt nukkumaan, kyllä päivä tuntuukin jaloissa... On muuten eloisa toukka tuolla kuvussa, kun käy maate niin tohina alkaa ja tuntuu jo niin selvästi :D ihanaa !!!!!
 
Jessi kiitos vinkistä! Minkähänlaisia selkälihasliikkeitä raskaana ollessa voisi kotona tehdä? Salille mun ei ole mahdollista päästä... Eilisissä myyjäisissä pystyinkin onneksi istumaan melkein koko ajan niin ei tullut selkä kipeäksi.

Nimistä, tytölle on jo ensimmäinen nimi mietitty mutta pojan nimi on vielä vähän hakusessa. Halutaan sellainen nimi, mikä tarkoittaa jotain kuten esikoisellakin.

Liikutun nykyään kaikesta ihan yliherkästi, ihan sama mikä tv-ohjelma tai elokuva mutta jos niissä tapahtuu jotain vähänkin koskettavaa niin itku tulee!
 
emily kysäseppäs neuvolasta onko niillä sitä selkälihasliikelappusta. mä sain neukusta noi ohjeet ja ihan siis fysioterapian raskaana oleville tarkotetut liikkeet. toki voit myös fysioterapiasta kysellä. yks helppo liike on ainaki sellanen että ollaan kontillaan pää vartalon jatkeena (niinku aina :D) ja sitte nostetaan vuorotellen vastakkaisia käsiä ja jalkoja. siis samaan aikaan vasen käsi ja oikee jalka jne.

meni sitte taas yhelle ihmiselle lottopotti, ois pitäny jakaantua. ei yks ihminen tarvis noin järetöntä summaa. toivottavasti meni ees tarvitsevalle ja jakais vähän muillekki tarvitseville. ite jos oisin voittanu ni jakoon ois menny paljon rahaa, ois ihana kun vois auttaa vähäosasia eikä vaan kattoo avuttomana vierestä. ja tietty ois kiva ku ei tarvis enää senttejä laskea vaan vois ostaa mitä tarvii hintoja tuijottamatta. no aina on hyvä haaveilla, lottovoitto on kuitenki aika utopinen ajatus, ainaki noin iso summa.

jessi ja pikkuj 14+2
 
Kauhea flunssa vaivaa edelleen, perjantain olin saikulla, huomenna taidan käydä uudestaan lääkärissä, jos ei tämä yhtään ala parantua. Kun en saa nukuttua tukkoisuudeltani ja yskältäni. Lääkärikin sanoi, että tämä voi pitkittyä, kun ei pysty raskaana ollessa mitään nuhalääkkeitä (Duact tms.) käyttämään. Allergisena ihmisenä nuhatkin on yleensä aika pahoja ja niistä lääkkeistä olisi kyllä nyt tosi paljon apua.

Nimistä, tytölle olisi etunimi valmiina ja toinenkin oikeastaan. Jos tyttö tulee, niin siitä etunimestä en kyllä luovu, toisesta voin neuvotella, siis nämä on minun omia mielipiteitä, miehen mielipidettä en nimestä tiedä, kun en ole vielä kysynyt. Pojalle ei ole nimeä mielessä, mutta kerkiihän niitä miettiä sitten, jos kuulee rakenneultrassa vaikka sukupuoliarvionkin jo, molemmista lapsista olen ainakin siellä kuullut ja paikkansa on pitänyt.

Minun mielestä muuten tytöille löytyy paljon enemmän kivoja nimiä kuin pojille, johtuu varmaan siitä, että itse on tyttö. :D

Mulla ei ole vieläkään yhtään äitiyshousuja, tilasin yhdet h&m:ltä, mutta ei ne ole takapuolesta sopivat (menee pehvanrakoon tosi pahasti :D , mut jos tilaan isommat, niin tiedän, että on isot). Kaksilla housuilla ja flexi-beltillä pelailen. Eli tarttis saada mammapöksyjä ja pikapuoleen! Tunikoita olen hankkinut, jotka tulee hyvin housujen päälle, ettei se flexi-belt näy. Jossain vaiheessa kysyin, onko kukaan käyttänyt masutuubeja, mutta kukaan ei tainnut vastata silloin mitään. Eli kysyn uudestaan, josko jollain on käyttökokemuksia masutuubeista, tekeekö niillä mitään? Nettikaupassa ne kuitenkin maksaa pari kymppiä, niin ei viitsisi tilata, jos ei sellaiselle sitten käyttöä olekaan.

Kurkkunaamio ja pikkuinen 16+1
 
kurkkunaamio: toi masutuubi toimii ihan hyvin puseronpidentäjänä, mut housuongelmaan se ei kyllä apua tuo..Olen joskus sellasta kokeillu kun oli lainassa.

Nimistä: ei olla vielä mietitty ollenkaan, eiköhän sitä kerkee :D kuopukselle päätettiin nimi varmaan jo ennen rakenneultraa, sillon en edes miettiny pojan nimiä kun oli niin selkee tyttöolo.

Täällä tuli kans aamusta paha olo, kun en syöny tarpeeks nopeesti. Alkaa aika huolella oksettaa jos pitkään kekkuloi pystyssä ilman evästä. Nyt kahden kinkku-juusto ruisleivän, jugurtin ja aamuteen jälkeen elämä on jo paljon kivempaa :D

Jouluvalmistelut on täällä vielä ihan vaiheessa, kinkku on sentään jo ostettu. Loput ruokaostot varmaan tehdään alkuviikosta joku päivä..Siivoukset jätän keskiviikolle, ja tortut+piparit me leivotaan aattoaamuna pojan kanssa :) Tänä jouluna aiotaan kaikki ostaa valmiina, ainoostaan yhden kuivakakun aion tehdä itse..Yleensä kun teen karjalanpiirakoita myöten kaikki alusta loppuun itse. Nyt ei jaksa eikä viitsi, kiva joskus ottaa rennomminkin :D pääasia että kaikki saa mahan täyteen ruokaa ja on hyvä mieli.

Maha alkaa olla melkonen täälläkin, ja paino on noussu sen verran ettei vanhat farkut enää mene päälle. Verkkareissa kotona häärin, ja onneks on kaikki mammahousut tallessa niin ei tarvii hankkia niitäkään. Ostin syksyllä muutenkin pitkiä ja oversize-neuleita, nyt tulevatkin hyvään käyttöön nekin :D

Eipä tässä muuta, ultrien ja omien laskujen mukaan on jo rv 15+ jo poksunut, huomenna sit neuvolankin mukaan :) Nopeesti on alkanu aika menemään, onko kukaan muu huomannu samaa? Alkuun tuntu ettei viikot etene, ja nyt ne menee hujauksessa ohi!

Harhis ja Hippiäinen 14+6 (15+3)
 
Kurkkunaamio millaset ja mikäkokoset housut sä sieltä h&m tilasit, voisit täällä kaupitella meille ? :D

Joo-oo, saapa nähä tilaanko huomiselle lääkärin itelle. RYTMIHÄIRIÖT tuli takasin, eilen illalla oli ihan kauhee olo, rupes jo välissä hiki kaatuu päälle ja vapisuttaa. Onneks oltiin koiran kaa äitin luona. Verenpaineet kohillaan mut ne on vaan ne lisälyönnit. Ja huomaa ku on STRESSI ollu et heti tuleevat, niinku oon sanonuki niin ihan väsynyt ja kiukkuinen olen ollut. Ja miksi pitäs sietää tätä oloa. Jos vaan rohkeesti menis työterveysläääkärille. Ja se et saisin syyä niitä lääkkeitä. Mut poistaako ne mun stressin ? Ei tietääkseni, siksi en halua syyä niitä ku ne ei poista rytmäreiden aiheuttajaa.. AHISTAA! Sitten tuntuu et onko sitä jotenkin pinnari ku vaan tämmösen takia pyytää saikkua mut enhän oo..?!

Ainiin,ukkeli veli tyttöystävänsä kanssa asuu meitä vastapäätä (kahet rivarit vasten). Käytiin sit eilen myöhemmäl illalla pelaa siellä wiillä keilaturnaus naapurit vs.naapurit ;D Niin tarjosivat viiniä ku sanoin et on vapaa vkonloppu..tuumaus kuului vaan et OOTSÄ RASKAANA: Sanoin vaan et joo oon! :) Niin vähä oli et mitä?! Ja sitten ihan mielissään kumpikin onnitteli ja setä kyseli vaikka ja mitä. :) Jospa pian ukkeli uskaltas porukoilleen kertoo ku nolo ku en oo ikinä ees nähny niitä. Ku tuon mielestä ei oo ollu tarpeen viiä näytille niin nyt sitten jo raskanaa.. HUOH!! Mut onkin tuommonen omaa luokkaansa tapaus.

Tinsku+Viljami 15+2

ps. äippälään taas syömään. En vaan uskalla tän päivästä ottaa.. HAUKEA! Luin nuista et korkee elohopea pitoisuus.. Saan tyytyä eiliseen kyljykseen :p
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Täällä ollu joulun alla kiireistä ja sit muutenkaan ei oo tehny mieli kirjotella kauheesti, kun ollu niin kauhee olo ja la:kin siirty vasta loppukuuhun ja näin ollen np-ultra oli vasta tällä viikolla, mutta siellä kaikki hyvin ja josko nyt uskaltaisi vähän huokaista ja yrittää nauttiakin. Huono olokin on helpottanu nyt ainakin muutamaks päiväks, ihanaa. Heikotusta ja huimausta vielä tosin on.

Kohta mies tuo kaupasta tarvittavia aineita, niin pääsee väsään laatikoita jouluks, ihan ekaa kertaa, nam (jos vaan onnistuu, mut eiköhän hyvillä ohjeilla) :p

Tinsku86 Mä juurikin kävin toissapäivänä lisälyöntien takia päivystyksessä, kun oli aamusta heti herättyään ollu puoli päivää jo lisälyöntejä peräperään ja rupes ahdistaan. Sain sen ajan illaks ja sit sopivasti pari tuntia ennen lääkäriin pääsyä ne sit loppu. Mulla oli viime raskaudessakin niitä, mut ei ne noin montaa tuntia kestäny ja sit, kun ihan jatkuvalla sytöllä niitä tuli nyt. Mulle lääkäri sano, et joku lääkekin, mitä vois ottaa, niin ei kannata, koska on matala verenpaine luonnostaan (eli alentaako se sit lisää vai mitä). Mutta näitä pitää nyt seurailla, vaikka harmittomia pitäiskin olla. Eilen oli keskellä päivää kans pari tuntia, mut sit ne loppu. Sillon viime raskaudessa mulla oli ainakin stressiä, kun niitä oli, mut nyt ei pitäis. Sori kauhee sepustus tästä.

Mmilia08 pisti silmään sun viestistä pizza ja homejuusto ja täälläkin tuli kauhee homejuustohimo, mut just pizza on mun pelastus, kun siinähän se on kuumennettu, niin voikin syödä ja vielä ainakin kotipizza käyttää valion auraa, niin mun mielestä ihan luottavaisin mielin voi sitä syödä, vaikka muuten mäkin oon semmonen aika tarkka syömisissä raskausaikana :) Toinen on sit joku aura-kermakastike jossain ruuassa, mikä on kans hyvää ja mitä uskallan käyttää :)

Mutta nyt pitäis mennä vähän esikoisen kans touhuileen, kun pienempi on päikyillä.

Yksärin voisin vielä heittää päivittäjälle, niin jos pääsis kans vihdoin listalle, viiteen kertaan päivitetyn lasketun kanssa, joka nyt siis 29.6 (menkoista olis ollu 19.6 ja tässä välissäkin se oli jo yhen ultran mukaan 26 pv)

Omppunen ja Mytty 12+4 (kauheen pieni luku alkukuisiin verrattuna)
 
Tinsku86 ja omppunen täällä kans yksi joka kärsii lisälyönneistä/ rytmihäiriöistä! Esikoista odottaessa kävin kertaalleen EKG:ssa , kuopuksesta ei muistaakseni tullut, mutta nyt saatan taas yölläkin herätä siihen..Kamala tunne!! Mutta joo, mulla neuvolassa joskus on ihan kysytty että onko tullut rytmihäiriöitä, ja todettu että toisilla raskaus tätä aiheuttaa.
 

Yhteistyössä