*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Koruharakalle tervetuloa joukkoon! :)

Tyttö/poikaolosta: Alusta saakka on ollut tyttöolo ja jo np-ultrassa saatiin 70% varma tieto sukupuolesta, saa nähdä mitä sanotaan rakenneultrassa. Esikoinen on myös typykkä, joten en tiiä vaikuttaako se sitten niin, että on tosi varma olo toisesta tytöstä :)

Tetasha :heart: Nappi 15+6
 
Tyttö/poikaolosta : Täällä nyt vahvistunut poikaolo ja aiotaan kysyä 1.2 rakenneultrassa sukupuolta jos vaan näkyy. Tämä raskaus ollut alkuoireineen erilainen ku esikoisesta joka tyttö. Tosin sillon olin vuorotyössä ja ei paljoa ehtinyt kaikkia muutoksia/tapahtumia rekisteröimään niinku nyt.

Seuraava neuvola olis 17.1. Odotan jo innolla että pääsee sydänääniä kuuntelemaan. Olen nyt todennut että toi koridobleri ei mulla toimi : / .

Postilaatikosta kolahti henkka maukan kuvasto ja voi ku pari ihanaa vauvanvaatetta osu silmiin. Ei vaan jotenki uskaltais vielä ostaa mitään. Mulla on kahden kaverin la tammikuus ja voinhan ne sit niille antaa jos nyt sit tuliskin itselle takapakkia.

Kauheen vaikee ajatella nyt kun ne mun viikot on vielä auki. Heitti 10 päivää mutta eivät silti muuttaneet laskettua aikaa vielä.

Liikkeet on tuntunut selvästi joulusta asti. Heti kun istuu paikoilleen tai menee illalla sänkyyn niin alkaa tapahtuun.

Nepsus ja pieni 15+4 tai 17+0
 
Heippa mammat!

Joulu ohi ja uutta vuotta kohden mennään. Olen yövuorossa töissä ja hiljaista on. Tämän työvuoron jälkeen on tiedossa pitkä loma, tulee todellakin tarpeeseen! Paluu töihin on vasta tammikuun puolen välin jälkeen, jee!

Tervetuloa Koruharakka!

halinappi, joo, aiomme kysyä sukupuolta. Se tuntuu tosi tärkeältä minulle. Olen pelännyt ja pelkään edelleen tämän vauvan menetystä niin paljon etten uskalla kiintyä. Ajattelin, että sukupuolen tietäminen voisi auttaa kiintymisen muodostumisessa, kun vauva alkaa saada yksilöllisiä piirteitä.. Mene ja tiedä, mutta kysytään siis!

Amma, samanlaisesta turvakaukalon kiinnitys-systeemistä minäkin haaveilen! Olen kysynyt mieheltä saako sen meidän autoon, mutta vastausta en ole vielä saanut. Jos edes ennen kesää.. :)

Vaunu-asiaa olen miettinyt kovasti. Haaveena olisi saada toinen lapsi melko pian tämän jälkeen. Mietinkin, että kannattaako lainkaan panostaa vaunuihin nyt, jos pian kuitenkin tulee eteen kaksostenvaunujen hankkiminen?! Vai ostaisinko ne käytettynä? Miten aiotte tehdä te, joilla on lapsia pienellä ikäerolla?

Omaa napaa. Potkuja ei tunnu vielä, mutta omituista myllerrystä tuntuu kerran, pari päivässä. Parhaiten se tuntuu, kun istun. Pieni, inhottava päänsärky on ollut toisinaan riesana, mutta lääkettä en ole vielä siihen vaivaan tarvinut. Masu ei ole kasvanut, turvotus vain vaivaa. Jos vähänkin syön, ylävatsa turpoaa.. Joku muukin sitä ihmetteli!

Hyvää uutta vuotta kaikille ja hyviä vointeja!

Sunburned + Aarre rv 16+1
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :).

Muutamat kommentit aiemmin esitettyihin kysymyksiin: tyttöolo on täällä, vaikka en oikein tiedä miltä sen "olon" pitäisi tuntua :). Syke ainakin oli korkea, jos siitä voi mitään ennustaa.

Äitiyshousut on ostettu (H&M, n. 35 euroa). Muutama äitiyspaitakin löytyy (kirpparilta ja ostin yhden kaupastakin). Mamalicious vaatteita katselin stokkalla, aika kalliita, mutta ilmeisesti hyviä? Todennäköisesti toisetkin housut tarvitsee ostaa. Helpotti nimittäin oloa huomattavasti, kun on sopivat housut.

Itselläni on vielä se ongelma, että töissä tarvitsee olla siistit vaatteet, ei siis mitään lökäpöksyjä. Oli kohtuullisen vaikeaa etsiä mustat suorat housut äitiysmallistosta, jossa suurin osa housuista tuntuu olevan farkkuja. Muutenkin vartalotyyppini on sen verran erikoinen, että housujen ostaminen ilman mahaakin on hankalaa... (leveä lantio, kapea vyötäröä)
 
tetasha ihmettelen moista kun np-ultran aikaan ei moiset osa ole alkuunkaan kehittyneet...

Mulla on jokseenkin poika-olo ja tää mokoma on taas ollu hissukseen eilen ja tänään :kieh: yrittää pelotella minuu taas, mut nyt ehkä maltan odotella :D olihan viimeeksikin painunut häpyluun alle jemmaan :D :D

vauvavarusteista Autoon tulee ehdottomasti Cragon telakallinen istuin, on niin törkeän helppo liikkuessa, vaunut on, mut rattaat pitänee hommata erikseen kun noissa saaduissa emmaljungissa on niin kohlon isot ratasosat.
 
Koruharakka: Minullakin on hankaluuksia löytää normaalisti housuja, ne jotka menevät reisistä ja lantiosta ovat vyötäröltä aivan liian isoja. Joten tää raskaus on ollut tähän asti vaatteitten kannalta tosi helppoa, vanhat farkutkin menee vielä ihan täysiään :D
Ei edes kiristä vyötäröltä! Yhdet äitiysfarkut sain naapurilta, mutta en ole niitä vielä käyttänyt, koska tuntuu niin turhalta. Maha on kasvanut vähän vasta nyt parin viime päivän aikana, mutta vaatteet päällä sitä ei ulkopuolinen kyllä huomaa (ja viikkojakin huomenna jo 18!)

Olo on muutenkin tosi normaali ja hyvä, pahoinvointi ja väsymys menneet ohi. Liikkeet tunnen ite jo hyvin, ulkopuolelta ei vielä.
Vaunut ostettiin, koska löydettiin just mieleiset käytettynä, ja halvalla! Nyt voidaankin panostaa kunnollisiin matkarattaisiin. Haluaisin selaiset johon saa alussa turvakaukalon kiinni, koska meillä on heti heinäkuussa ulkomaanreissu edessä. Ne olis ehkä kätevimmät siellä ja lentokoneessa vauva voisi nukkua kaukalossa.

Vauvan huone pitää vielä rempata, mutta onhan tässä aikaa. Huone on ollut tähän asti lähinnä koirien käytössä, joten siihen pitää kyllä tehdä perusteellinen remontti! Kivaa kun saa uutta :)

Editson ja katka 17+6
 
AU, onkohan nää niitä kohdun kasvu kipuja, yöllä oli tosi vähän vaikea nukkua kun aina vihloi mahaan tosi kipeästi kun kääntyi, tai ei mahaan vaan lantioluiden väliin.. (aika hankala selittää.. ) :/

ja Koruharakka tervetuloa mukaan :)

Harhiksella on valtavan ihana masu, verrattuna mun ei mihinkään. :) Ehkä se jossain välissä pömpähtää esiin!

Kaukalo mies haluais sellasen telakallisen kaukalon, mutta mä taas oon yrittäny sanoa että onko siihen turhaa lykätä montaa satasta koska jos tämän jälkeen on kerta lapsiluku täynnä (miehen mielestä, ei mun:D)!
Mun mielestä tässä olis kiva peruskaukalo: T:mi Koskimki - Lastentarvikkeita suoraan maahantuojalta! väriltään se sinikukka (siellä on linkki kts. kaikki värit) ! :)

Esikoisella oli himpun kallis maxi-cosi ja mies unohti sen yhdeksi yöksi pihalle ja sehän oli lähteny kävelemään! tällöin tyttö oli jo istuimessa oltiin justiin vaihettu autoa ja tyttö menny kaukalolla lyhyen matkaa.. ei voinu ku vitutella :/
 
Viimeksi muokattu:
Täältä taas kuulumisia pitkästä aikaa, lukemassa oon kyllä käyny jutut joka päivä, mut en oo jaksanu kommentoida.

Eilen oli taas hirveä ripuli :|. Alko hirvittävällä mahakivulla ja aattelin jo, et pitääkö tässä jo tilata ambulanssi. Mahan ku sain tyhjennettyä ni onneks helpotti =). Eikä oo eka kerta täs raskaudessa, mut toivottavasti oli viimeinen.

Kilppariarvoista soitti aatonaattona lääkäri ja TSH on 1,32 ja T4V 16 ja kuulemma ihan hyvät. Kysyin, et eikös se TSH pitäis raskaana olla alle yhden ni ei kuulemma vaan jos 3-4 ni sit on korkea. Näillä mennään eli 4 päivänä viikossa 2,5 tablettia thyroxinia ja 3 päivänä 2 tablettia. Olokin on ihan hyvä. 4 viikon päästä uudet labrat ja endokrinologi soittaa taas.

Tyttö/poikaolosta miul on ihan tyttöolo :heart:. Saa nähä oonko oikeessa, mies on sitä mieltä, et olis poika, mut se selviää helmikuun alussa, ku on rakenneultra. Tai pitäis selvitä, en oo varma, et näkyykö. Mut oireet on ihan samat ku tytössä. Saa nähä.

Tervetuloa Koruharakka :flower:!

Masu on jo iso, mut liikkeitä ei tunnu viel hirmu selvästi, joten niitä odotellessa.

Pyyter ja masuasukki 15+2
 
Heippa pitkästä aikaa :)

Tervetuloa Koruharakalle ja ihana nähdä mahakuvia. Täällä on viikkoja reilut 15 tai huomenna 16, riippuen nyt siitä, mitä tulkintaa haluaa noudattaa... Rakenneultrassa sitten kai tarkentuu tuo la.

Kuvottava olo kokoajan vieläkin! Joulukin meni aivan esikoisen sairastaessa vähän sitä sun tätä, vieläkään ei ole kunnossa :headwall: Maha on järjettömän kokoinen (tai ainakin tuntuu itsestä siltä). Puntarilla en ole edes uskaltanut käydä.

Vaatteista: Vanhat farkut menivät nippanappa kiinni, mutta olen alkuraskaudesta asti vältellyt farkkuja, koska en siedä sitä kiristystä vatsan seudulla yhtään. Jalassa siis kaikkea joustavaa, puuvillaista ja matalavyötäröistä. Olen kaivanut yhdet äitiyshousutkin kaapin perukoilta esiin ja siirtynyt kotioloissa miehen villapaitoihin :D Kohta kun taas pitää palata ihmisten ilmoille, pitää käydä ostamassa ainakin uudet äitiyshousut. Ehkä ensi viikolla.. Monet paidat ovat minulla jo valmiiksi sitä väljää mallia ja esikoista odottaessa ostinkin niitä raskauspuseroita, mutta käytän niitä vasta loppuraskaudesta.

Vaunuista ja muista hankinnoista täällä esikoinen on 2,5 vuotias kun vauva syntyy, joten kaksostenrattaat pitää ostaa. Esikoiselle ostettiin Brion kombi, joista olen kyllä tykännyt. Heittoaisaa ei ole tuossa rungossa, mutta istuinosan saa tosi kätevästi käännettyä nostsamalla ja tähän mennessä olen kyllä jaksanut kääntämisen tehdä vaikka 12-kiloinenkin on istunut kyydissa :D Kombit pidän vauvalla nukutusvaunuina ja vaunuina, joissa pidän vauvaa kun ulkoilen esikoisen kanssa. Onko vinkkejä hyviksi koetuista kaksostenrattaista?

Tosin kantoliinakin on varmasti kovassa käytössä taas ja aion ostaa Manducan kantorepun. Myös sitteri pitää ostaa. Vaatteita vauvalle on vino pino ja valmiiksi, ja ne mitä ostan, ostan varmasti hyvin suurelta osin kirpputoreilta. Meillä on myös telakallinen kaukalo joka on huippukätevä!

Pyyter-2 minullakin on vähän väliä maha kuralla. Aloittiin taas maitohappokuurin, syön relaa päivittäin. Jospa siitä olisi apua. Vaikka kuinka on tutkittu ei ole löydetty syytä jatkuvalle ripuloinnille :(

Sunburned: täällä on samaa vaivaa, eli syönnin jälkeen tosi turvonnut olo. Hengästyttää ja pulssi nousee. Nyt kun olen vähentänyt syömisten määrää ja tihentäntyt syömiskertoja on vaiva hieman helpottanut.

Sukupuolesta: Aiemmin olin varma että kysyn, mutta nyt kun rakenneultra lähestyy olen alkanut epäröidä. :D Saa nähdä. Ei ole "oloa" mistään.

Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
Sannikki: Ultraaja sanoi, että np-ultran aikaan typy- ja poikasikiö on ulkoisista sukupuolielimistään täysin samanlaisia, mutta siellä "sisällä" on eräs viiva joka on tytöllä eri päin kuin pojalla, sen viivan hän sattui saamaan tarkasti kuvaan ja täten osasi sanoa mikä pienen sukupuoli näyttäisi olevan sen perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvola takana ja hyvä mieli.
Kaikki oli ok, paineet kunnossa, hb hyvä ja mikä parasta, paino oli tippunu sit edellisen kerran! Jee! Yhteensä tähän mennessä on tullut 1,6kg.
Ei saanut taaskaan sydänääniä kuuluviin, ei ed.kerrallakaan. Vauva liikkuu niin paljon ettei saa kiinni. Kattoi sit ultralla ja siellähän se pörräsi, erittäin vauhdikas ja sen kyllä tunnen minäkin.

Seuraava neuvola on sit vasta 7.2 ja rakenneultra on 9.2. Sillon on viikkoja jo 21+4.

Edelleen olen tosi pahoinvoiva, eilenkin oksensin kahteen otteeseen. Joskohan tämä kohta helpottaisi....

Nyt lepäilemään , alkaa taas tuntua huonolta olo...
 
Koruharakka tervetuloa joukkoomme.

Vauvavarusteita ei olla vielä yhtään käyty liikkeissä katsomassa. Netistä olen muutamia katsellut mutta mulla taitaa olla kallis maku kun kaikki josta pidän ovat hirmu hintavia.:headwall:

Täällä taas tänään käyty lääkärissä,tällä kertaa yksityisellä koska maanantainen lääkäri käynti kunnallisella puolella ei tuonut minkäänlaista helpotusta oloon. Nyt selvisi syy koviin päänsärkyihinkin, poskiontelontulehdus ja kuuri päälle. En osannut edes arvata, kun ei ole ollut mitään muita oireita kuin tuo kamala päänsärky. Selkä- ja lonkkasärkyyn sain kunnon särkylääkkeitä, joista toivon mukaan on enemmän apua kuin käsikauppalääkkeistä. Kyllä taas huomas kuinka erilaisia lääkäreitä on. Kunnallisen puolen lääkäri sanoi että saa syödä sekä buranaa että tramalia raskaana ollessa ja että mun pitäisi liikkua reippaita hikilenkkejä niin paikat ei särkisi niin kovin. Yksityisen lääkäri taas sanoi ettei missään nimessä saa ottaa muuta kuin näitä parasetamol tuotteita ja että jos pikkusen edes jaksaa/pystyy käydä kävelemässä niin hyvä on.Otahan näistäkin sitten selvää että kuka on oikeassa ja kuka ei. Normaalisti kun aina uskoo mitä lääkäri sanoo mut eipä raskaana ollessa kannata näköjään uskoa. Neuvolassakin kävin ylimääräisen kerran keskiviikkona otattamassa pissanäytteen (puhdas) ja verenpaineen (hyvä). Neuvolatäti samalla kuunteli pikkusta ja siellähän sen sydän sykki.:heart:

Pakko mennä taas pitkälleen kun ei paikat kestä istumista pitkään.

Tsemppiä pahoinvoiville!

susse83 + George 15+5
 
Nyt on vähän enemmän energiaa kirjotellakin. Esikoinen jo paranemaan päin!

tyttö/poikaolosta: Ei mulla mitenkään selkeää oloa ole, välillä tuntuu että on tyttö, välillä että on poika. Ja aiotaan kysyä ultrassa sukupuoli, jos sen vaan näkee.

Hankinnoista: Millä ikäerolla kannattaa vielä ostaa kaksostenrattaat?? Kun meille tulee ikäeroa 2v4kk niin onko enää käyttöä kaksostenrattaille?? Mitä ootte mieltä? Muuten kaikki tavarat kyllä on. On vaatetta niin että kaapit pursuaa. Telakallinen turvakaukalo löytyy, on vaunut, sitteri, manduca ja liinakin. Kaikki tarpeellinen, ja löytyy myös tarpeetonta :D Nuo kaksostenrattaat oikeastaan ainoa hankinta, mikäli päädytään ne hommammaan. Ja sitten jos poika tulee niin tietty jotain poikien vaatetta sitten vois ostella.

Pyyter: Kun meillähän oli melkeen samat arvot, niin miten ihmeessä meillä voi olla niin erilainen annostus? Minkä vahvusta se sun lääke on? Mä nimittäin syön 3 päivänä viikossa ½ tablettia ja 4 päivänä viikossa 1/4 osa tabelttia, ja tuntuu hurjan pieneltä määrältä sun annokseen verrattuna. Ja muutenki ihmetyttää, ettei meidän neuvolassa tai tk:ssa oikein oteta kantaa tuohon koko sairauteen :(

Seuraava neuvola oli muistaakseni 18.1 ja siitä pari viikkoa niin on rakenne ultra. Innolla jo odotan rakenneultraa että saa tietää sukupuolen, jos saa :)

Mulla alko tiistaina todella kovat alavatsa kivut. Oltiin tuolloin siellä lastenosastolla keskussairaalassa. Soitin sitten päivystykseen siellä ja käskivät heti tulla. Kävelin vain sairaalan toiseen päähän ja pääsin heti sellasiin tutkimuksiin etten oo ikään päässy. Kaikki veriarvot otettiin, pissanäyte, gynekologinen tutkimus, ultra ja vielä klamydia näyte! Ikään ei oo noin hyvin hoidettu ku siellä. Eikä kyllä tyttökään ollut saanut niin hyvää hoitoa ennen, kuin siellä. Ihana henkilökunta sairaalassa niiltä osin, mitä tiedän! Nyt onneksi kivut meni pois. Arvelin sen sitten johtuvan siitä, kun olen pari viikkoa stressannut tytön sairastamista ja sitä kun ei päästy täällä hoitoon. :( Nyt onneksi toinen paranemaan päin <3

Tsempit pahoinvoiville!

CanWen 15+2
 
tetasha ihmettelen moista kun np-ultran aikaan ei moiset osa ole alkuunkaan kehittyneet...
Tähän kommentoin että mun mielestä kans hassu juttu että voivat nähdä mitään. Itse nimittäin vaikka tiesin ei ole mahdollista nähdä vielä, kysyin nt-ultrassa ja sanoi ettei nyt voi vielä nähdä mitään kun vauva niin pieni että katsotaan sitten rakenneultrassa.

Vaunuista: Meillä ollut aina emmaljungat ja tulee olemaan tällekkin vauvalle. Autoilurattaina ollut muun merkkisiä. Emmaljungat meillä kestäneet eikä koskaan tarvinut korjauttaa. Mä tykkään niistä jossa tulee se vaunukoppa ja istuinosa erikseen. Mutta nyt mietin olisko kantokassin tyylinen koppa parempi vaihtoehto kun vaunut ovat vaunuvarastossa ja sillä kantokopalla olis kätsy kantaa vauva sisälle. Me ollaan aikaa sitten myyty vm. -05 olleet kuomurattaat kun poika siirtyi scoottereihin. Ja vaihtelu virkistää niin en ole samoja kierrättänyt vaikka kunnon puolesta(kankaat pysyy noissa pitkään hyvinä) olisi hyvin menneet pitkään.

Mä toivotan nyt teille kaikille oikein hyvää uutta vuotta 2011! Huomenna en nettiin pääse toivottamaan kun vieraita tulee ja mennään itsekkin noita raketteja paukutteleen ja lapsien kans katsomaan uutta vuotta ulos.

amma rv 17+5
 
Lomista mielestäni ei kannata tuhlata kesälomiaan pitämällä niitä juuri ennen äitiyslomalle jäämistä. Ei se kuitenkaan enää mitään oikeaa lomaa ole viimeisillään pulleena. Jos ei jaksa enää töissä olla silloin joidenkin vaivojen takia, niin hakee sitten sairaslomaa.

CanWen, en ostaisi tuolla ikäerolla tosiaankaan kaksosten rattaita. Minun lapsilla ikäeroa 2 v 6 kk ja en ostanut edes seisomatelinettä rattaisiin. Kuljen paljon jalan heidän kanssaan, enkä jaksaisi edes työnnellä ylämäkiä isoa lasta toisen lisäksi. Poika 2,5 v alkoi kävellä itse matkat sen jälkeen kun vauva syntyi. Siihen pitää vaan varata tietysti enemmän aikaa. Mutta kukin tekee tietysti omien tarpeidensa ja kulkemiensa matkojen mukaan omat hankintansa. Meidän matkat oli sellaisia vähän yli kilometri suuntaansa kun kerhoon mentiin.

Tekisi hirveästi mieli ostella aleista vauvanvaatteita... mutta odotan rakenneultran yli ennen hankintoja. Meillä on myös emmaljunga-yhdistelmärattaat molempien lapsien jäljiltä tallessa, ne käytetään kolmosellekin, mutta aion ostaa sitten jotkut hyvät ja tukevat vähän paremmat matkarattaat lisäksi.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!
 
Mä ajattelin hommata vaunuihin sen seisomalaudan vaikka tuo esikoinen on jo melkein 3 kun vauva syntyy. Ihan siksikin kun/jos kävellen liikutaan esim. kaupungille niin sinne on 3km matka. Vielä tyttö istuu rattaissa sen matkan. Mä en oo kattonu kuinka pitkiä matkoja tyttö jaksaisi kävellä. Koska oon niin "kiireinen ihminen" , tässä syksyllä käveltiin 700m matkaan 40min kun tyttö ihaili kaikkia luonnon ääniä ja eläimiä. :)
Meillä oli tutuilla kaksostenrattaat 3v ja vauvalla; mutta musta se on rahan tuhlausta melekein 3 vuoden ikäerolla ostaa..

Mun tyttöolo on tehnyt taas U-käännöksen ja vaihtunu poikaoloksi johtunee siitä että löysin aivan ihanan pojan nimen :heart: :)

Ihanan hassua: Kaveri odottaa KOLMOSTA :) :heart: hauskaa tässä on se että sen LA on heinäkuussa.
Me ollaan oltu aina samaan aikaan raskaana, esikoisilla on 2 viikon ikäero, kun sain keskenmenon mulla olis ollu 3päivää myöhemmin LA (mutta se ny meni kesken) ja nyt meillä on samana päivänä LA mutta ei kuukausina hänellä 16.7 ja mulla 16.6 jotenkin hassua että meillä sattuu pullat uuniin aina samaan aikaan!

Mutta hyvää uuttavuotta mammoille; palaillaan sitten ensivuonna uuden ketjun merkeissä!
 
Amma tässä sullekin kopioituna tuo mun vastaus Sannikille:
Sannikki: Ultraaja sanoi, että np-ultran aikaan typy- ja poikasikiö on ulkoisista sukupuolielimistään täysin samanlaisia, mutta siellä "sisällä" on eräs viiva joka on tytöllä eri päin kuin pojalla, sen viivan hän sattui saamaan tarkasti kuvaan ja täten osasi sanoa mikä pienen sukupuoli näyttäisi olevan sen perusteella.
Ja lisäänpä vielä sen, että en usko että ultraajalla olis mitään syytä tuota valehdellakaan, varsinkaan kun me ei todellakaan itse mitään sukupuolta np-ultrassa vielä kysytty, eikä oltais osattu edes alkaa kysymään.
 
*poksista poks* 17+0 :)

onnellista tulevaa vuotta kaikille ja rauhallista vuodenvaihteen yötä:)

Täällä ei edelleenkään ole varmaa tunnetta, että olis vauvan liikkeitä, muljahtelua tuntuu, mut on niin kamalasti ilmaa mahassa ettei voi olla varma onko vauva vai suolisto mikä pyörii :(
Inhottaa kun on ollu niin selviä liikkeitä ja nyt ei voi olla varma....
 
Heippa kaikki!

Täällä vietettiin anoppilassa joulua, kävin lukemassa mutta en saanut hyvää hetkeä kirjoittaa. Nyt kotona ja voi kunnolla keskittyä ja omalla koneella! :) Toivottavasti kaikilla oli ihana joulu! Meillä oli tosi onnistunut, mutta tuli kyllä monen päivän sukuloinnin jälkeen sellainen olo, että huh, onneksi joulu on vaan tosiaan kerran vuodessa :D

Tyttö/poikaolo: Apua siis mulla vaihtelee tää fiilis laidasta laitaan, mutta viime ultrassa tuli miehen kanssa sellainen olo, että poika se on. Saas nähdä kun ei aiota kysyä rakenneultrassa, vaan halutaan pitää salaisuutena :)

mmilia08 Ei mullakaan mitään mahaa oikein ole, nyt on iiihan vähän alkanut pömpöttää. Ruuan jälkeen enemmän, mut kaikki sanoo että eihän musta mitenkään huomaisi. (Paitsi hehkun kuulemma jotenkin, mut heh, nää on taas näitä epämääräisiä juttuja :D)

Tetasha, sannikki ym Jutteli tosta sukupuolen määräytymisestä np-ultrassa.. Mun gyne silloin sano et hän pystyisi jo 70 % varmuudella kertomaan sukupuolen, mutta koska ei haluta tietää niin ei sitten eritellyt sen enempää. Että mun ymmärtääkseni sen voi jo suurinpiirtein np-ultrassa havaita..

Editson Täälläkin menee helposti vanhat farkut jalkaan. :) Kuinka kauan sitten vielä, en tiedä..

Bretagne Voih, sais jo helpottaa toi sun pahoinvointi!!

Sain vihdoinkin aikaiseksi ostaa sen sykemittarin, panostin tollaseen Polarin vähän parempaan malliin. Pääsee vihdoin treenaamaan ilman stressiä, ajattelin nyt viikonloppuna testailla. Tuntuu jotenkin ihan tavalliselta viikonlopulta kun ei tuu sen enempää juhlistettua, vietetään miehen kanssa kahdestaan.

Joten pidemmittä höpinöittä.. MAHTAVAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!! :heart:

Toivottaa Lily & 15+0 POKS POKS!
 
mmilia08 : nyt kyllä sekotit mut johonki toiseen :D en oo masukuvia nyt laitellu mihinkään :) kyllä mullakin pikkuinen kumpu jo näkyy, mut ei se kummonen vielä taida olla.

Meillä oksennustauti on jo käynyt läpi minut, pikkuneidin, isoveljen, ja nyt mä odotan millon isäntä alkaa oksentamaan. Uudestaan ei tarvii tulla, kiitos. Nyt monen päivän syömättömyyden jälkeen kebab ranskalaisilla maistuu unelmalta, mut pikkasen ähkyyn vetää olon :D

Mulla tyttöolo tästä pikkuisesta vahvistuu, ja kahden vaiheilla alan olla sen suhteen että haluisinko kuitenki tietää etukäteen kumpi tulossa on:whistle:

Kaverille oli sanottu np ultrassa, että pojalle vaikuttais, ja poika tuli :) epävarmaahan se tosiaan tossa vaiheessa on, mut jos osaa niitä pieniä eroja tiirata, niin kai he tosiaan voi johonki suuntaan kallistua. Itse en vaatehankintoja kuitenkaan ton perusteella vielä lähtis tekemään..viimeks jännitti loppuun asti että onko oikeesti tyttö vaikka monessa ultrassa sille näyttikin.

Jospa päikkäreille?

Harhis ja hippiäinen 16+4 toivottaa kaikille hyvää vuodenvaihdetta!
 
Kääk! Enpä ole ehtinyt täällä käymään, vaikka lomailin tämän viikon. Loma ei tunnu ihan lomalta, kun on 2,5v jaloissa ;) Mutta eipä ole työasioita tarvinnut funtsia. Äsken kävin työsähköpostit (reilusti yli 100) läpi, argh, stressaa jo maanantai :(

Nyt vasta alkaa tuntumaan kunnolla liikkeet, vähän ihmettelen rv12 liikkeitä tuntevat, mutta kukin tavallaan ja eri fysiikalla ;)

Täällä näkyy maha jo ihan liikaa, varsinkin iltaa myöden. Jos siellä on kaksoset, lahjoittaisin toisen. Kuka haluaa? :D No ei vaiskaan.. Neuvolat on kyllä hirmu harvoin; mulla oli ennen np-ultraa se eka, seuraava vasta helmikuussa :eek: Eli rakenneultra 18.1 rv21 ja sitten joskus rv23-24 olis vasta neuvola, todella OUTOA, vaikka en olekaan enää ekakertalainen. En mä silti omasta mielestäni ihan 1800-luvun tyyliinkään halua edetä raskauden kanssa.

Poika- tai tyttöfiilistä ei ole, pojan mielestä tosiaan hämähäkki tulossa. Tai Alina-tyttö (kaverin 4v ihana pikkutytsä). Eli katsotaan rakenneultrassa, josko jotain näkyisi, tällä kertaa halutaan tietää!

Vaunuasia on vielä vähän avoin; omat laitoin kiertoon partsivaunuiksi kun työntöaisa jumittui liian matalaan asentoon (minä 170cm, mies 190cm), eli 155 cm kokoinen kaveri sai niistä ovat vaunut! Saan joko kaverilta identtiset lainaan tai sitten ostan käytetyt, 2,5veellä on Emmaljungan kuomurattaat käytössä vielä. Ajattelin kuitenkin seisomalautaa ja vauva rattaisiin / kantoreppu ja 3v rattaisiin- yhdistelmillä edetä. Autoa kun ei ole..

Mutta juuh, hyvät odotukset kaikille!! Huomenna poksuu taas :D

Elppa & Hämis 17+6
 
ONNELLISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!

Ja heti perään erittäin nolo kysymys, sopivasti just uuden vuoden kunniaks :ashamed:
Mitähän te luulette mun tekevän uutena vuotena... :D

Onko dildon käyttöä rajoitettu raskauden aikana mitenkään? Värinät ym. vaikuttaako mitenkään?
Entäs liukuvoiteet ym. makuliukasteet ja mitä näitä on :D Voiko käyttää ihan mitä merkkiä vaan, ihan mitä vaan? onko niissä vaarallisia aineita tms?
 
bretagne täällä myös voidaan edelleen pahoin, jaksamista sinnekki!

calumet sykerajoista kyselit, suositus on se 140 et sen yli ei sais pitkäks aikaa mennä tai voi aiheuttaa sikiölle hapenpuutetta mut noissa sykkeissäki on kyllä eroja et missä kukaki hengästyy, ite en 140 vielä koe olevani hirveen hengästyny mut rajoja oon kuitenki noudattanu mut en orjallisesti. kuhan keskisyke pysyy alle 140.

amma ja joku muu kyseli ylämahan turvotuksesta, täällä myös sitä ja ollu koko ajan. maitohappobakteerikuurin jälkeen on ehkä vähän vähentyny. neuvolassa epäili et johtus osaksi siitä et mulla alkuraskaus oli pelkkää yrjöömistä ja elimistö kärsiny siitä ja kapinoi nyt ku pystyy taas syömää suht normisti. onneks tasottuu ku maha kasvaa enempi.

susse ompas outoa et lekuri sanoo et buranaa ja tramalia voi raskausaikana syödä :O varsinki toi tramal ihmetyttää :confused: ite en missään tapauksessa ottas noita.

canwen iina ja muut ketkä pähkäilee seisomalaudan tai tuplarattaiden välillä ni meillä pojilla ikäeroa 2v5kk ja seisomalaudalla pärjättiin tosi hyvin vaikka tehtiin pitkiä lenkkejä ja käytiin bussilla kaupungissa yms. ha hyvin jaksoin lykkiä kahta, hyvästä treenistä kävi.

canwen mulla menee tällä hetkellä 1,5 tabua joka päivä ja tsh nyt matala, alle 0,5 mut neukkulekun mukaan ei nosteta vaan seurataan. seuraava kontrolli noin kk:n päästä. sulla kuulostaa aika pieneltä toi annos. oliko sulla nousua edellisestä kerrasta paljon?

koruharakka tervetuloa!

noista hankinnoista vielä et mä käytin kakkosella trikoista liinaa ja tykkäsin kovasti. vauva viihty siinä tosi hyvin ja kädet jäi vapaaksi muuhun puuhailuun.

neuvolassa käyty keskiviikkona ja kaik ok, sykkeet tako sellasta 150-155 luokkaa. painoa tulee tasasesti mut onneksi hitaasti. esikko oli mukana ja yritin et olis tullu kuuntelemaan sydänäänet mut ei halunnu :xmas:

hauskaa uutta vuotta kaikille!

jessi ja pikkuj 16+0 poks
 

Yhteistyössä