*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Sunburned: Imetyksen aikana toki käytettiin ehkäisyä, mutta imetyksen loputtua ei enää, kun mietittiin että kakkonen saisi tulla kun/jos on tullakseen. Esikoinen on rapiat 1v, eli semmoinen 1,5v ikäero tulee lapsukaisille :)
 
mmilia pisti hymyilyttämään toi sun ilmeisesti ex-anopin käännytys vaikka uskon että on raivostuttavaa. mun puolesta kukin voi tunnustaa mitä uskontoa vaan kuhan jättää saman vapauden muillekki eikä tuputa omaansa.

cik mä en tiedä istukan paikkaa mut epäilen et on edessä koska liikkeet ei vielä tunnu kunnolla.

emily mä voin lähettää ne ohjeet sulle jos haluut. käyn kuitenki jumpissa missä tulee tehtyä selkälihasliikkeitä, kotona oon ihan saamaton :rolleyes:

tinsku hyvä että menit lääkriin ja sait saikkua, nyt vaan lepäilet ja relaat :) ootko joulun äidilläs? siellä ainaki tunnut relaavan et varmaan ois hyvä paikka. ja koirat on parhaita stressinpoistajia :heart:

sannikki hyvä että kaikki hyvin. yleensähän niin on mut itekki kyllä huolestun helposti ja meen herkästi kuunteluttaan sydänäänet. alkuvaiheessa noi vauvat säikäyttelee ku liikkeet ei tunnukkaa enää vaikka aiemmin on tuntunu ku asentoa vaihtelevat kun vielä on tilaa ja selkään päin potkii.

galluppiin vois sanoo et ei oo keritty ees yrittämään kun vauva on jo saanu alkunsa. eli yk 1 molemmat, eka oliki ns vahinko, onnellinen sellanen :) tää raskaus sai alkunsa syyskuun lopussa kun kierukka poistettiin 8.9 et ei kauan nokka tuhissu :whistle: ihme sinänsä kun ikää on jo kuitenki se 35 et vois luulla et vaikuttais mut ei näköjään ja hyvä niin :)

me käytiin tänään jouluostoksilla ja samalla tarttu hyppysiin ihana violetti takki + housut systeemi vaukille :ashamed: henkkamaukassa oli lasten vaatteet alennuksessa ja löysin pojilleki vaatetta. tykkään henkkamaukan vaatteista, hyvälaatusta ja hyvännäköstä.
hankittiin myös joulukuusi ja kinkku, enää jouluruuat hankkimatta ja siivoukset ni joulu voi tulla :xmas:

jessi ja pikkuj 14+3
 
Simpura sentään :kieh: tyttö kuumeessa ja onpa tuota itselläkin kurkku kipeä... Toivon sen johtuvan lahjaparerin+nauhan pölystä, kun sellaisen 20 pakettia juuri paketoin... ei siinä mitään jos tyttö on kuumeessa Joulun, se jaksaa kyllä mut itse jos kipeytyy niin kukahan meillä jouluruuat yms tekee.... Olis vielä muutama viimehetken hankintakin tekemättä :(

En taida sen kummemmin siivota kun vasta kihlajaisiin siivosin, tavarat paikalleen ja imuria kehiin, en onneks jaksa stressata joulusta sen suuremmin:)

Laatikot ja kinkku on jo plus säilyketavara, kuten suolakurkut, punajuuret ja sillit... Miehen isä tuo suolakalan, eli eikai multa uuvu ku perunat, herneet, porkkanat ja jälkiruokahedelmäsalaatti-aineet... Listan tekoon nyt kun ne vielä muistaa!!!! Ja SINAPPI!!!!!
 
sannikki hienoa, et kaikki oli hyvin :D!

Ikäerosta kakkosen ja kolmosen välille tulee jotain 1v5kk ja ensimmäinen täyttää syyskuussa vasta 4v :D. Haluttiin tää kolmonen pienellä ikäerolla ja saatiinki onneks :heart:.

Yrityskerroista ensimmäisessä meni noin vuosi ja pelkäsin jo etten tuukaan raskaaks :(. No, kakkosesta vähän vajaa puol vuotta ja tää kolmas tärppäs yllättävän nopeest kolmannesta kierrosta :D. Ja ottaen huomioon, et ikää on jo reilusti yli 30, 34 tarkemmin, et ei sillä näköjään aina oo vaikutusta, et naisen hedelmällisyys laskee ei ainakaan miun ja Jessin tapauksessa :D. Yksilöllistä sanoisin.

Täällä oli tänää neuvola ja kaikki hyvin :heart:. Ihana oli kuulla vauvan sydänäänet, sykkeen määrää ei sanottu, mut heti kuuluvat ku alko kuuntelemaan :heart:. Ihmetteli vähän, ku jo tunnen liikkeitä, mut sano, et miun kohtu on jo näihin viikkoihin korkeella, et ei oo mikään ihme :D. Hb oli 139, et ei sen takia väsytä ainakaan ja verenpaine hyvä ja pissassa ei mitään. Painoa ei ollu tullu kuukaudessa ku 100g :O. Eikä oo mikään ihme, ku miun maha on toiminu tuolla tavalla, et ripulia useesti ja joka päivä sen vähintään 2 kertaa :D. No, jospa täs raskaudes ei tulis nii paljo kiloja ku edellisessä. Kävis miulle :D.

Vajislaiset onko teillä muilla silleen, et käytte seurannassa äippäpolilla?! Miulla on tässä raskaudessa lääkärikäynti äitipolilla rv24 mikä on eritavalla, ku aikasemmissa. Johtuu synnärin vaihosta. Sit katotaan, et seurataanko lääkityksestä johtuen loppuajasta vieläkin, et pääsenkö ultraan. Et miulla on ultra helmikuussa ja maaliskuussa :D.

Pyyter ja masuasukki 14+0
 
Neuvola kuulumisia täältäkin. Syke löytyi pienen etsinnän jälkeen ja oli siinä 140 luokkaa. Jotenki ollu poikaolo ja siihen tuo viittaisi. Esikoisesta oli sykkeet paljon korkeemmat ja oli tyttö. Paino oli taas meikäläisellä pudonnu. En vaan yksikertaisesta saa ruokaa kunnolla alas vaikka huonoa oloa ei ole ollut viikkokausiin. Muutenkin kaikki oli kunnossa mitä nyt neukkutäti yritti mua kauheesti rauhotella ku stressaan niin paljon tätä raskautta esikoisen keskosuuden takia. Nyt sit seuraava neuvola olis 17.1 ja rakenneultra 1.2.

Yrityksestä: Pillerit lopetin elokuussa ja plussan tein jo lokakuun alussa. Oikeestaan 2 kiertoa yritystä siis. Esikoinen tärppäs aikoinaan ekasta kierrosta.

Joulun laitto vielä kesken. Siivota ajattelin vasta torstaina koska 4 koiruutta saa aikaslailla sotkua aikaseks. Kaupassa tuli alustavasti vähän käytyä mm. leivontatarvikkeita hakemassa sekä kuusi haettiin tänään. Saa nähdä kaataako sen ensin tyttö vai koirat.

Nyt paketoimaan :xmas:

Nepsus ja pieni 14+2 tai 15+5
 
Tärppäämisestä: toisesta kierrosta heti tärppäsi tämä kolmonen ja edelliset kolme raskauttakin ovat alkaneet yhtä helposti. Ja ikää on 37 (en sano jo kuitenkaan :) , tässähän on nainen vielä ihan fertiilissä iässä). Ehdin kyllä ostaa ovistestejäkin, kun ei heti ekasta kierrosta tärpännyt, ja kyllä me tätä raskautta ihan kalenterin kanssa työstettiin. Ei niistä testeistä varsinaisesti mitään hyötyä ollut, ovis tuli silloin, kun kalenterin mukaan arvelinkin, tai no ehkä päivä pari myöhemmin.

Tinsku onhan se nyt kumma, jos ei mies ole sinua vielä vanhemmilleen esitellyt! Ja lapsikin tulossa. Nyt pitäisi teidän kyllä pian korjata se "etikettivirhe", että miehesi veljelle on kerrottu raskaudesta ennen kuin anopitukselle. Voi nimittäin hiukka närkästyä siitä, että hänelle kerrotaan "viimeisenä". :D

Sairaslomalla kotona, poskiontelontulehdus ja edelleen kova kröhä. Jos tästä jouluksi kuntoon tulisi.

kurkkunaamio ja pikkukolmonen 16+3
 
Täälläkin on joulua koitettu taikoa hirveen hulinan keskellä :D Onneksi pestiin jo lattiat ja tehtiin muutkin siivoilut lauantaina, ennen aattoa kun tolurätillä pintoja pyyhkäisee ja imuroi niin saapi luvan riittää. :D

Yrityskerroista: myönnettäköön, meillä tämä raskaus oli pikkuruinen "vahinko", pillereitä popsin koko ajan ja ihan ajallani, joten mahduin illmeisesti siihen 0,0.... jotakin prosentuaaliin. Eipä miuta paljon haittaa, tuleepaha nuorena tehtyä eikä tuo isäntäkään onneks taida paheksua. :) Miun äiti toteskin samoten ku mummopuoli että tää lapsi on nyt sit tarkotettu syntyväks kun ehkäisystä huolimatta päätti tulla :D

Eilen ostettiin jo turvakaukalo, hui! Käytettynä tosin, mutta pakko oli kun hyvä sattui vastaan ja hyvään opiskelijabudjettihintaan vielä... Olokin on ollut viime päivinä oudohko, ihan kuin alamaha roikkuis vähän "irrallisena", ja kävellessä nipistelee aika ajoin ihan tuntuvasti. Jännää.

Tinsku: sano sille ukkelilles että johan on kumma, kai nyt tulevan mummon täytyy lastenlastensa äitiin tutustua ennen kuin lapsi syntyy. Mutta älä turhaan stressaa, ite oon ainakin jo oppinut että asiast tuppaa lutviutumaan kun ei liikaa märehdi. :) Koitahan jaksaa!

rinderella ja epeli 14+4
 
Viimeksi muokattu:
hips hei taasen.. sori todellakin luen teidän juttuja joka päivä ja ilta en vaan osaa vastailla niihin mitään :(

me oltiin ukon kans viikonloppuna tallinnas ja laiva keinu kyl kiitettävästi la ja su :/

eipä täs mitään erikoista tänne rinnoista valuu nestettä ja maha pyöristyy. odotellaan tammikuun 13päivää että päästään ultraan ja neuvolaan.. normaalia perhe eloa....
 
Siivoilujen keskelttä moi :)
Tänään ei ole ollutkaan vielä paha olo, päähän kylläkin koskee senkin edestä. Migreenihän mulla on ja estolääkkeitä söin siihen ennen raskautta. Esikoisen aikaan ei koskenut kertaakaan päähän, nyt tuntuu et koko ajan koskee. Soitinkin eilen neuvolaan ja pyysin tän päivän lääkärineuvolassa kysyä josko saisin jotain muuta (vahvempaa) lääkettä syödä kun Panadol. Se on kuin karkkia söis migreenikohtauksessa. Iltapäivällä pitäis saada resepti sit.

Samoin pitäis tänään hoitaa vielä miljoona asiaa ja huomenna myös. Sit mä vaan alan rentoutua ja nauttia joulusta.

Onks muuten muilla rinnat kipeät? Mul on ihan kosketusarat ja varsinkin nänniseutu. Tämänkin vaivan muistelen menneen esikoisen aikaan ohi alkuviikkojen kuluessa, mut muutenkin tämä raskaus on kyllä ollut niin erilainen kuin eka..

Bre ja Elsa 14+2 (ehkä..en kyl oo viikoista nyt yhtään varma...)
 
Hei Vaan täältäkin Joulusiivouksen keskeltä. Huominen ja ylihuominen töitä, joten tänään pitäis kaikki saada suht valmiiksi... Ja tää koneella istuskelu auttaa asiaa tosi paljon =)

Yrityskerroista ollu puhetta... Mulla eka tuli e-pillereillä, toka jälkiehkäisypillereillä (ihan ajallaan otin, enkä oksentanu...), kolmas ja eka meidän yhteinen tuli 8kk seurustelun alettua ja ei meillä mitään ehkäisyä ollut, mutta ei varsinaista yritystäkään. Nelonen sai alkunsa 5kk kierrukan poiston jälkeen ja tää viitonen tuli, kun mulla oli kerenny olla kolmet kuukautiset ja edelleen imetin. Ja jos tän saan onnellisesti syliini asti, niin sit mä haluan sterilisaation. Kiitos.

Muillakin ollut päänsärkyä... Voiko tää jotenki liittyä raskauteen, kun mulla kans harva se päivä ja välillä tosi kovaakin? Ja mulla ei yleensä ole päänsärkyä, migreenikin mulle tulee aina pelkäkillä näköhäiriöillä ja huonolla ololla...

Mut Rauhallista Joulua kaikille! Tuskin tulee kirjoiteltua ennen joulua enää. Voikaa hyvin ja syökää hyvin!:xmas:

Töllerö ja Ötökkä (edelleen viikot hukassa...)

ps. Ahdistaa, neuvola HETI joulun jälkeen, mitä mahtaa vaaka näyttää??? En haluis edes tietää!:|

Pps. Mulla on rakenneultra 1.2. Kätilö sanoi, että kannattaa olla se 21 viikkoa täynnä, että olis munuaisetkin kehittyneet, turha aikaisemmin tulla, koska ei näy niin hyvin. Mä oon kaikista edellisistä käyny viikolla 19+, tää oli uutta tietoa mulle...
 
mmilia ok, en ollu ihan varma tosta onko vielä nykynen anoppi mut nyt se sit selkis ;) mulla on ollu tää anoppi tammikuusta -07 ja vieläkään ei oikeen olla samalla aaltopituudella :rolleyes:

bretagne mulla on tissit kipeet, tai siis lähinnä nännit. todella kosketusarat ja välillä toinen tissi kutiaa :confused:

nyt siivoomaan, hommaa on enempi ku laki sallii :kieh: mistä tätä roinaa oikeen kertyy?? :headwall:

jessi ja pikkuj 14+4
 
Mulla on kanssa tissit tooosi kipeät. ja varsinkin nännit. ja vaikka kuinka näillä pakkasilla toppaat ittes niin kun kävelet esim. autoon niin tissit on aivan jäässä o_O ja kipeät.
Mun pitää välillä työnnellä kaulahuivia tissien päälle kun ulkoillaan tytön kanssa, käydään kävellen puistossa yms. Melekein pitäis laittaa lyhyellekkin reissulle muttei jaksais kauppaan ku se näyttää aika tyhmältä.
:D

Ja nyt on alkanu ummetus, en tykkää yhtään.. Ja ruoka ei maistu vieläkään, voisin elää vaan vedellä... ja aurajuustolla..

Kiitos ja kuittaus.

MMILIA JA MASA 14+5
 
Jessi kiitos kovasti mutta ei tarvitse lähettää, löysin meinaan netistä tällaiset hyvät jumppaohjeet!

Bretagne, täällä kans tissit kipeät. Ihan alkuraskaudesta ei ollut yhtään arat mutta nyt kun nää on lähteneet turpoamaan ihan hulluna niin on kipeät myös. Kohta on jo samaa kokoluokkaa kuin esikoisen synnytyksen jälkeen maidon noustessa!
 
Yrityskerroista o9n ollu puhetta, mä jätin pillerit pois juhannuksen jälkeen, unohdin suomeen kun lähdettiin Turkkiin :D sit jonkun aikaa keskeytetyllä mentiin, ja olisko sit elokuussa annettu lupa tulla, ja syyskuun lopulla tärppäs. Että ei siinä kauheen kauan mennyt tälläkään kertaa, suunnilleen samaa luokkaa noi aiemmatkin on ottaneet.

Ja anopeistaki puhetta, mä voisin lievästi ilmaista ettei olla samassa galaksissakaan aaltopituuksien suhteen, tällä hetkellä ei olla lainkaan väleissä.
 
tissit: Mulla oli alkuun niin arat ettei kärsinyt kunnolla edes hipaisua :( nyt on toinen ajoittain niin kipeä mut toinen on ihan eri luokkaa, eli noloa kyllä mut tuntuupi ihan törkeän hyvältä kosketus ja miehen puuhailut sen kimpussa :ashamed:

Tänään on ollut heräämisestä asti ihan julmettu päänsärky otin jo kuuden maissa panadolin, päivällä uudestaan ja iltapäivällä luovutin ja käännyin buranan puoleen. Olen aiheesta monesti kysynyt lääkäriltä ja sanoivat kaikki että yksi buruna ei haittaa jos ei oikeesti muu auta. Minulla ja siskolla ja tyttärelläni kaikilla sama homma, panadol ei pure, ja ilmeisesti siihen on jopa oma immuuniusjuttu noin 25% suomalaisista.

Jouluvalmistelut: on siinä pisteessä että kauppaan ei tartte enää mennä, kuusi on ulkona odottamassa, ja kinkku sulamassa :D lahjat pakattu ihan paria lukuunottamatta, eli hyvällä mallilla onneksi:) rauhallinen stressitön joulu suunnitelmissa <3
 
sannikki- mulla ja 2.5v. pojalla on sama juttu parasetamoolin kanssa; ei toimi. Ibuprofeiinin tai Panacodin puoleen pitää kääntyä, jos haluaa kivunlievitystä. Tarkoittaa siis sitä omalla kohdallani, että pitänee kärsiä, vaikka nimenomaan se yksi Burana pahimpaan hätään ei haittaa (sama kun ei yksi lasi viinä tai yksi tupakka). Panacodiahan annetaan yleisestikin selkäsärkyyn raskaana oleville, tiedä häntä nyt sitten miten hyväksi tuo kodeiinikään on.. Onnea muuten kihloista :flower: Olen kokonaan unohtanut onnitella!!

ps. aion graavata omat lohet jouluksi. En muuten syö raakaa kalaa, mutta jouluna se on jotenkin PAKKO :D

Yläkerran 4- ja 5-vuotiaat kersat juoksee aina 20.30-22 ympyrää ja sitten 4v. itkee viimeiset 15 min sängyssään täysillä. Mä käyn joku päivä tiputtamassa niiden postilaatikosta "ILTARUTIINIT"-ohjelapun, hermot menee! :kieh:

Nyt iltapala napaan ja Täykkäreiden pariin :)

Elppa & Hämis 16+4
 
Tervehdys täältäkin!
Joulusiivousta ja ruoanlaittoa..Joulu sais tulla.Ainut mitä toivon että terveinä oltais,mahatautia niin paljon joka puolella,töissäkin tuntuu että p*skarallia entistä enemmän.. Ei millään jaksais nyt sairastaa!
Muuten kaikki alkaa olla kyllä valmista :)

Tänään iltavuoro ja huomenna lyhyt aamu.sit pari vapaata :)
Kohta neuvolaan,ihana kuulla taas pienen sydänäänet <3 sellasta vilskettä masussa välillä että! Välillä jos ei liikkeitä tunne niin meinaa hermostuttsaa mutta illalla kun päivän menojen jälkeen istahtaa paikoilleen niin alkaa liikehdintä :D

Toivotan teille kaikille oikein ihanaa joulunaikaa ja rauhallista sellaista!Syökää hyvin ja levätkää :)

Perdy ja murunen 16+6
 
Tervehdys :)

Eilen käyty lääkärineuvolassa ja kaikki oli hyvin. Vilkas oli kaveri taas! Myös ne kilpirauhasarvot sain, joita lääkäri ei kyllä vilkaissutkaan kun neukkutäti jo ehti sanoa että ne on ok eikä lääkitykseen tarvitse tehdä muutosta. S-TSH oli 1,72 ja T4V oli 15. Onko nuo nyt sit hyvät?

Istukka etuseinämässä ja lääkäri sanoi että voi olla ettei liikkeet tunnu vielä muutamaankaan viikkoon ja sittenkin kuuluvat hennosti, voi rähmä :( Mutta hyvä että vaavilla kaikki oli hyvin.

Yritysgallu Esikoista me tehtiin tasan kerran. Siis ekasta kierrosta napsahti ja tasan kerran harrastettiin seksiä. Päätettiin että nyt saa tulla jos on tulakseen, ja niin tuli. :) :heart: Tämä toinen tuli kans ekasta kierrosta mutta nyt heiluteltiin peittoja useammin ;)

Jouluvalmistelut on täällä siinä vaiheessa että tänään pitäs lähtee hakemaan metästä kuusi, ja arvatkaa nappaako tuolla -28,5 asteen pakkasessa! Mutta kuusi on tultava, se on pakko. Sauna pitäs pestä, pölyt pyyhkiä, vaihtaa petivaatteet, imuroida ja luututa lattiat. Sit on koti siisti. Sit on lahjojen vientiä ja kylässä käyntiä ja sit jos ennätän niin leivon. Se ei oo pakollista sentään kun ei olla joulua kotona, mut jos veis porukoille mennessään jonkun kaakun :)

Nyt siis HOMMIIN! Huomenna vielä kaupoille, huoh. Mutta pakko mikä pakko. Siispä kaikki pitää saada tänään valmiiksi.

Kuulumisiin, CanWen 14+1 eilen poksu!
 
Moikka!

Ihanaa meillä alkaa tänään joululoma:) On ollut paljon puuhaa mm. sisustaa kolmannen neidin huonetta kun saimme sen vihdoin rakennettua valmiiksi. Ton rempan ja ahkeran tavaroiden roudaamisen johdosta sain jälleen selkäni jumiin. Siis muuten voi liikkua mutta ei yhtään kumartaa kun niin jäykkä. Viimeksi kesti 2 päivää joten kohta luulis ohi olevan. Kilpirauhasen jutuista olitte aikasemmin jutelleet. Mulla myös vajaatoiminta ja nyt olen ollut niin hyvällä tuulella, tosi energinen pitkästä aikaa ja tuntunut että olen se ihminen joka olin ennen tähän sairastumista(lääkitys nostettiin alkuraskaudessa ja olo muuttui!) Olenkin päättänyt että synnytyksen jälkeen kun se taas jää ettei kukaan välitä, niin varaan yksityiselle joka erikoistunut tähän että saan oikean lääkityksen ja vois elää näin normaalisti. Meillä terveyskeskus katsoo vain viitteitä ja olen saanut tunteen ettei todellakaan välitetä :( joten ollaan sitten siinä kökkö tunteessa yritetty elellä. Täällä raskauden suhteen menee hyvin. Mä sain ekat mammafarkut pukee päälleni eilen, ovat siis ihan sellaset vatsan alle tulevaa mallia kun muut vielä liian tilavat vatsalta. Omat farkut ovat tosi epämukavat ja ahdistavat. Vielä olis 3 viikkoa sinne rakenneultraan. Sainkin vasta tietää että ystävällä LA toukokuulla;) pieni masu oli jo näkyvillä. Päivän jatkot kaikille mammoille;)

amma rv 16+4
 
Viimeksi muokattu:
CanWen aika jännä tuo siun tk, ku tuo siun TSH on kyl liian korkea näin raskauden aikana :confused:. T4V on hyvä, melkein sama kuin miulla ja miulla tuo TSH oli viimeks 0,75. Ja eikös Jessi sanonu, et raskauden aikana ois hyvä olla alle yhden. Ihmeellistä, et eivät kiinnitä enempää huomiota vaik tärkeästä asiasta on kyse :(. Millanen siun vointi on?! Miulla endokrinologi soittaa huomen miun arvoista ni pitää kysyä mitä mieltä hää on.

Tänne ei ihmeempiä, pakkasta ja joulun odotusta :heart:.

Pyyter ja masuasukki 14+1 Ps. CanWen Meil on muuten samat viikot :D
 
Mua rupes just hirveesti ahdistamaan tämä syömättömyys.
Kun ei tee ruuan ruokaa mieli, tänään on mennyt puolikas ruisleipä. voilla. ja ½l vettä. rupesin miettimään että saakohan vauva itsellensä edes kaikkea tarvittavia aineita kun ei tee mitään mieli ittelle :'( tuon puolikkaan leivänsyöntikin vaatii työtä ja tuskaa.. ja tää on nii outoa, yleensä mulle ruoka maittaa.. Mutta nyt ei oo viimeseen 10 viikkoon maistunu. mitenkäänpäin. paitsi pitsa (vege-pitsa). mutta emmä pitsaa joka päivä viitti syödä. Samoin homejuusto, sitä söisin monta pakettia, mutta kun en viitti. :'( siinä onkin ainoot mitä suuhuni laittaisin. :S Nyt yritän paistaa hornetteja, jos sais vaikka yhen kiskastua..
En ymmärrä miks tää alko nyt tänään juuri huolettamaan niin lujaa..
Tunsin aamulla taas pienen potkun :') ihana vauva <3 jolla on toivottavasti kaikki hyvin!

MMILIA JA MASA 14+6
 
Heipsan!

Mää kävin tänään terkkarilla neuvolassa, kaikki verikokeet mitä oli aiemmin otettu oli puhtaita ja ok. Tänään otettiin sit HB niin oli 146 :) Huippu hyvä ainakin vielä. Onkin nyt voinu syyä vähän monipuolisemmin ja siinä multitabs raskaudessa on vähä rautaa lisättynä. Kuunneltiin sit sen antiikin aikasella laitteella sydänääniä:heart: Oli yli 140 ja tosi hyvät. :) Ihanaa oli kuulla. Nyt taas pärjää rakenne ultraan asti. Seuraava neuvola vasta helmikuulla jolloin tehdään paperit kelalle.

Neuvolan jälkeen kävin kattoo pikkuista kummityttöä ja vein joulupaketitkin :)
Käytiin illalla siskon porukan kanssa elokuvissa kahtoo se Rare Export, ihan jees. Vähän erilainen jouluelokuva. :xmas:
Pakkasta nyt -28,1...oli aika kylmän hivakka käyä koiran kaa ulkona äsken. Kummasti sekin kipitteli, onneks oli sentään sillä ees mantteli päällä.
Huomenna kirkkoon joulukonserttiin :) Antti Matikainen mm.laulaa.
Ja arvatkaa mistä mä oon innostunu, jäälyhdyistä. Eilen tein ekat elämässäni ja tänään lisää. Oi miten ne on kauniita =)

Nyt vähä jotain syömistä ja sit kuuma suihku, varpaat ei millään sula. :(

mmilia08 Elä sie hättäile, kyllä se vaaveli saa ravinteita jostain kautta, ja jos nyt kovin jatkuu ettet voi syyä niin koita jotain apteekin ravintojuomia?! Ja syöt vaikka herkkuja jos ei ruoka maistu. Ja juot paljon. :) Tsemppiä nyt! :hug:

Tinsku ja Viljami 15+5
 
Viikot possuu.. 15+0 :heart:

tinsku: tosi hyvä hb sulla!
Mullakin oli viime neukussa (30.11) 139 ja se on mulle TAIVAALLINEN lukema.. Mulla viime raskaudessa tippu viikko viikolta hb niin että se oli lopussa 98.. vaikka kuinka söi rautaa.. ja alotus lukemakin oli vaan 123 silloin. Synnyttäessä se laski 59. ja sitä seurattiin viikottain neuvolassa niin kauan kuin se nousi sit 110. mulla ei meinannu millään nousta, vaikka kuinka söi monipuolisesti ja joi sitä rautalitkua. mutta nyt on toiveissa ettei niin alas päästäis enää.. Voin sanoa että kun hb on alle sadassa niin olo ei oo kovin kiva :S

RAUHAISAA JOULUA =)
Lähden tästä teekoohon hakemaan korvatulehduksen diagnoosin ITSELLENI :/ ja antibiootit.. :|
Ja sitten kaupoille ennen ku ruuhka alakaa!

MMILIA JA 15+0
 

Yhteistyössä