Ensimmäinen kuvajoulukortti nakattu roskiin

Me lähetetettiin joulukortit niille jotka sai viime vuonna taviskortin(kun ei otettu kuvaa mun raskausmahasta). Samat ihmiset kutsuttiin ristiäisiin ja laitettiin vauvan kuvalla olevat kiitoskortit. Musta on luonnollista lähettää nyt pojasta joulukortti, menee joulun toivotukset ja saavat nähdä millanen poika on nykyään. Kun eivät (yli puolet) ole nähneet ristiäisten jälkeen. Ja me saamme heiltä kortit. Tosin ovat kaikki yli 40v joten ei tuu lapsista kortteja.

Meistä vanhemmista lapsi oli suloinen kuvassa. Valoa oli hankala saata ja paikalle raahattiinkin kaks jalkalamppua lisää joita ilman kuva ei edes olisi onnistunut. Ja ps. se otettiin järkkärillä.
pps. lapsellani ei ole downin syndroomaa eikä muitakaan poikkeavuuksia.Hiukset pestiin kuvan ottoa edeltävänä päivänä. ppps. hiukset "hapsottavat" aina noin, ovat hieman luonnokiharat kuten minulla.
Että semmosta. Ap saa heittää korttinsa roskiin. Toivokoot e-kortteja ens vuonna niin voi poistaa avaamatta sellaiset lähetykset joiden lähettäjillä on lapsia, koiria, kissoja tai marsuja(tai lampaantalja).

Eipä olisi ennen tämän palstan lukemista koskaan käynyt edes mielessä, että kuvakortti lapsen kuvalla voisi olla joistakin näin vastenmielinen. Ihmettelen kyllä kovasti mikä niissä niin paljon ärsyttää. Nämä kommentit siitä ettei jaksa katsella kuvia, joissa lapsella on "räkä poskella" tmv., eivät oikein anna vastausta siihen, koska itse en ainakaan ole koskaan tuollaista kuvaa lapsesta kuvakortissa nähnyt. Päinvastoin, kuvat ovat olleet hyvin nättejä.

Me ollaan joka vuosi lapsen syntymän jälkeen teetetty kuvakortit. Harrastan itse valokuvausta, joten tuntuu siksikin aika luonnolliselta vaihtoehdolta. Toisten kuvakorteista tykkään tosi paljon myös ja säästän ne varmasti (niin kuin kaikki muutkin kortit). Harmi vaan ettei niitä kovin paljoa tule - olisiko ihmiset säikähtäneet tällaisia keskusteluja?!;)

onpas taas ketju...itse muuten lähettelen juurikin kaupasta ostettuja kortteja ja ihan laiskuuttani...
Mutta jos yleensä lähettäisin joulukortiksi kuvan lapsistani, sellaisen lähettäisin vain heille jotka varmasti siitä pitävät, eli isovanhemmat ja kummit, ja sisareni, muille kyllä menisi ihan niitä kaupasta saatavia

"mä"
Mä oon saanu muutaman onnistuneen lapsikuvakortin ja niissä on ollut tilannekomiikka parhaimmillaan. Ne eivät olleet tekemällä tehtyjä kuvia vaan niissä näkyi elämä. Sellaisia tilannekuvia, tiedättehän, kun sattuu ja tapahtuu lasten touhutessa omin päin. Mun kohdalla tuollaisia olen saanut vain pojista, tytöt ovat istutettu järjestäin pakolla kuvaan tiettyyn asentoon kera tietyn taustan.

SyysYö harmailee
itse en lähettänyt kuvakorttia taaperosta kuin mummeille & kummeille, kummit eivät tosin tunnu olevan kovin kiinnostuneilta kummityttönsä elämästä mutta eivätköhän kirjoittamattomien sääntöjen vuoksi säästä sen korttinsa :D eikä kyseessä ole mikään " tungetaan muksulle tonttuhattu & yritetään saada hymyilemään" -otos, ei lähellekään. kuvassa ei näy tonttuhattua, kuusta eikä mitään muutakaan joulukrääsää, vain tyttö harmaassa neulemekossaan sohvalla pipari suussa. neiti näyttää vieläpä albiinolta, kun salama oli liian kirkas :LOL:

"vieras"
Luulenpa että jossain vaiheessa ap tulee isoon ääneen naureskelemaan ja kertomaan kuinka he ovat miehensä / kaverinsa kanssa lukeneet ketjua ja nauraneet :xmas:
Kellään muulla ei nääs ole niin typeriä kavereita.

[QUOTE="mä";22672556]Kasva jo aikuiseksi ja opi, mitkä asiat on kohteliasta pitää omana tietonaan. Kaikesta ei tarvitse pitää, mutta käytöstavat on oltava hallussa ja edes pieni aavistus siitä, mitä ei sanota ääneen.[/QUOTE]

Tämä oli hyvin sanottu.

vieras2
Olet kyllä aika paska tyyppi.
Mä en tajua miks pitää heti haukkua paskaks tyypiks jne. jos nyt ei vaan satu kumminkaiman lapsista otetut joulukuvat kiinnostaan? Ei muakaan kiinnosta yhtään miten jonku sukulaisen/tutun lapsi on vuodessa muuttunut, jos mua kiinnostas olisin heidän kanssa tekemisissä. Kuvalliset joulukortiti nyt vaan menee roskiin, mitä sitten? Miks pitää aina arvostella?

Mä en tajua miks pitää heti haukkua paskaks tyypiks jne. jos nyt ei vaan satu kumminkaiman lapsista otetut joulukuvat kiinnostaan? Ei muakaan kiinnosta yhtään miten jonku sukulaisen/tutun lapsi on vuodessa muuttunut, jos mua kiinnostas olisin heidän kanssa tekemisissä. Kuvalliset joulukortiti nyt vaan menee roskiin, mitä sitten? Miks pitää aina arvostella?
Jos joku vilpittömästi haluaa lähettää joulutervehdyksen lasten kuvilla niin sen roskiin heittäminen ja siitä kailottaminen täällä osoittaa musta kyllä maininnanarvoista ääliömäisyyttä.

Musta ne kortit on kivoja saada ja monesti miehen kanssa niille nauretaan, mutta ei sillein pahantahtoisesti tai ainakaan kovin.. ;)

Se mun on tällein lapsettomana nyt pakko sanoa ettei ne teidän kaikkien kullanmurut ole nyt niin super ihmeellisia ja superhyviä kaikessa! Ja jos ne teidän lapset on nyt oikeasti muiden mielestä ihan keskivertopalleroita, niin ihan turha loukkaantua! Mitä pahaa siinä on?

Ihan kivan väännön saitte aikaiseksi, kun ottaa huomioon etten missään kohdin itse haukkunut ketään, sanoin ettei kiinnosta ja että heitin kortin roskiin. Taustoistahan te ette tiedä mitään.

Lopun te kuvittelitte ihan itse, vihasta siihen että haukkuisin jonkun lasta. Hyvää joulua teillekin.

Yhteistyössä