Ensimmäinen kuvajoulukortti nakattu roskiin

Mitä pointtia joulukorteissa on jos ne eivät ole joko lapsen tekemiä tai kuvia lapsista? o_O Kysyy tietämätön... Hyvää joulua voi kirjotella vaikka tekstarissa, siihen mitään Tiimari-tusinkorttia tarvita. Mun koko pointti joulukorteissa on se, että ne kaukana asuvat sukulaiset ja ystävät jotka kortin saa niin pääsee osalliseksi lapsen kehitystä. Siinä mitään järkeä ole, että käydään ostamassa jotkut valmiskortit. Ja sekin vähän outoa jos aikuinen väsäilee kortteja toisille aikuisille :D Hupaisaa.

"sipsi"
Joo, se että osaa iloita muistamisesta onkin tosi maalaista, heh. Ja varsinkin naiivia ja tyhmää. Jos haluu olla tosi fiksu ja cool ja tsadilainen niin täytyy nakata jokainen kortti roskiin ja jos tosi cool on niin vaikka mummon synttäreille haistattaa kaikille? :LOL:

Jaa-a... No, mie olen jo niin vanha ihminen, että mummot on mullan alla olleet jo aikoja... Itse kirjoitin tekstini tietyllä sarkasmilla, mutta ideana oli se, että mie kyllä ilahdun muistamisesta jouluna ihka varmasti, oli kuvassa sitten mitä hyvänsä. Lapsi, lemmikki tai vaikka lähettäjän perse.

Leukistinen aksolotli
Mitä pointtia joulukorteissa on jos ne eivät ole joko lapsen tekemiä tai kuvia lapsista? o_O Kysyy tietämätön... Hyvää joulua voi kirjotella vaikka tekstarissa, siihen mitään Tiimari-tusinkorttia tarvita. Mun koko pointti joulukorteissa on se, että ne kaukana asuvat sukulaiset ja ystävät jotka kortin saa niin pääsee osalliseksi lapsen kehitystä. Siinä mitään järkeä ole, että käydään ostamassa jotkut valmiskortit. Ja sekin vähän outoa jos aikuinen väsäilee kortteja toisille aikuisille :D Hupaisaa.
Mutta niitä on kiva väsäillä. Vaikka olisikin aikuinen. Mun mielestä kortti aina edustaa jollain tavalla sitä antajaa. Jokainen antaa semmosen kortin, minkä haluaa antaa.

sitten olen outo. Joskin tänä vuonna en olekaan, mutta olen kyllä ihan aikuisiällä tehnyt kortteja aikuisille.:D

"miu"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;22672542:
Kyllä se jotain tunteita näyttää nostattavan, kun ihan tänne asti pitää erikseen tehdä moineen aloitus ja oikein perustella kovasti. :D
Näin. Ja minusta se tunne on kateus. Tiedostettu tai tiedostamaton.

Mulle on aivan sama mitä kuka tykkää meidän lähettämästä kortista, se on meidän näköinen ja jos ei se silmää mielytä niin sen saa heittää roskiin suoraan postilaatikosta.

Mutta mä en ymmärrä miten joku jaksaa siitä valittaa??

Kaikki jouluortit mitä meille on ajan saatossa tulleet ovat olleet ihania, niistä on välittynyt se fiilis että ihminen pitää meitä niin läheisenä että haluaa muistaa ja toivottaa hyvää joulua.

Mun mielestä kukakin saa itse lähettää minkälaisen kortin haluaa tai olla kokonaan lähettämättä.

Mä en ainakaan korvaanikaan lotkauta tollasille angstaajille kuten ap.

Musta taas on hauska saada aikuisten väsäilyjä. Kerran vuodessa ihminen antautuu puuhaamaan semmoista mitä normaalisti ei tee. :) Ja onhan niitä sitten hauska naureskella, että eikö se naapurin Pirjo tämän kummoisempaa osannut askarrella. ;)

Ultramariini ja sirkka: No ehkä jos on tosi taiteellinen, erityisen hyvä niissä :D Mä en vaa tunne ketään jolla olis sekä aikaa että inspistä ruveta itse tekemään kortteja... Ehkä tää riippuu vähän perheen/oman lähipiirin kulttuurista? :D Toki jokainen lähettää sellasen mitä itse haluaa, meillä ne lapsikuvakortit on jotenkin koko homman pointti, jotta ne kaukana asuvat/muutoin harvemmin näkevät sukulaiset ja ystävät pysyis perässä...

"vieras"
Aivan uskomaton ketju. mä en silti todellisuudessa tiedä ketään kuka reagois näin voimakkaasti johonki korttiin.
itse taas olen ihan mielissään et joku meille kortin laittaa oli se sit ihan minkälainen tahasa.

Ja tässä opetetaan lapsillekkin väärää käytöstä. varmaan moni heittää lahjatki roskiin kun ei vaan miellyttäny tällä kertaa. kiitosta ei sanota.

Leukistinen aksolotli
Ultramariini ja sirkka: No ehkä jos on tosi taiteellinen, erityisen hyvä niissä :D Mä en vaa tunne ketään jolla olis sekä aikaa että inspistä ruveta itse tekemään kortteja... Ehkä tää riippuu vähän perheen/oman lähipiirin kulttuurista? :D Toki jokainen lähettää sellasen mitä itse haluaa, meillä ne lapsikuvakortit on jotenkin koko homman pointti, jotta ne kaukana asuvat/muutoin harvemmin näkevät sukulaiset ja ystävät pysyis perässä...
Mulle tulee tosi paljon itsetehtyjä kortteja. Mun mielestä ei tarvii olla ollenkaan taiteellinen. Se on jotenkin vaan imartelevaa saada se kortti, oli se millainen vaan, kun tietää, että se ihminen on aatellut mua.

"vieras"
Mulle tulee tosi paljon itsetehtyjä kortteja. Mun mielestä ei tarvii olla ollenkaan taiteellinen. Se on jotenkin vaan imartelevaa saada se kortti, oli se millainen vaan, kun tietää, että se ihminen on aatellut mua.
Uskaltaako tässä enää kohta mitään tehdä. Ko joka asiasta on joku arvostelemassa.
Niin akkamaista touhua ku olla ja voi.
Mä olen kans tosissaan iloinen että saadaan kortteja ja lasten kans innoissaan itsekkin lähetettiin.
Pienet on meidät ilot ;)

en ole erityisemmin taiteellinen, enkä hyvä korttien tekemisessä, mutta minusta se on hauskaa.
En tosin oleta, että sukulaiset tai muut kortin saajat miettisivät, että onko se Ultramariini kehittynyt viimevuodesta.:xmas:

"sipsi"
Juuri näin! Minä henkilökohtaisesti en mitään niin inhoa kuin tekstarijouluntoivottelua-voiko persoonattomampaa olla? Mieluummin sitten vaikka nopea soitto ja hyvän joulun toivotus :)

Ennemmin toivon saavani vaikka Tiimarin kortin-en koskaan arvostele, mitä saan, vaan olen oikeasti iloinen, että joku on muistanut minua :) Ei sellaisia ihmisiä ole koskaan liikaa...

"vieras"
TAAAAAAAAAAAAAAAS tää sama keskustelu. Joka vitun joulu!

Itse en tätä palstaa ennen edes tiennyt, että joku heittää joulun jälkeen saamansa kortit roskikseen! Minä en KOSKAAN heittäisi kortteja roskiin. Oma äitini on säästänyt kaikki saamansa joulukortit ja minä jatkan perinnettä :). Muutamaan kenkälaatikkoon mahtuu kymmenen vuoden kortit ja niitä on tosi mukava tutkia myöhemmin. Kyllä ihmiset paljon turhempaakin moskaa nurkissaan säilyttävät.
Minusta on raukkamaista, että jonkun ajatuksella kirjoittamat hyvänjoulun toivotukset nakataan ROSKIKSEEN!! Heittäkää edes takkaan tai silputkaa tunnistamattomiksi. Olisin TODELLA loukkaantunut, jos löytäisin paperinkeräyksestä tmv jollekin lähettämäni joulukortin.

Minusta valokuvakortit ovat kaikkein ihanampia. Tykkään katsella kuinka mm serkkujeni lapset (joita muuten näkee todella harvoin ) ovat muuttuneet.

Minusta on järjenköyhyyttä, että joku teettää kalliit korti rakkaista lapsistaan ja ajattelee läheisiään, postittaa korit, maksaa postimaksut jne ja joku pässi heittää korin pois samantien, kun se luukusta kolahtaa.
Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla (ap ) ilmaiset!

Eikä tarvitse tulla vauhkoamaan, miten saatte joka joulu 500 kortia ja jos ne aaaaina säilöisi, ei rintamamiestalossanne enää pystyisi asumaan, kun joooka paikka notkuisi joulukortteja.

Joo.

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="sipsi";22678121]Juuri näin! Minä henkilökohtaisesti en mitään niin inhoa kuin tekstarijouluntoivottelua-voiko persoonattomampaa olla? Mieluummin sitten vaikka nopea soitto ja hyvän joulun toivotus :)

Ennemmin toivon saavani vaikka Tiimarin kortin-en koskaan arvostele, mitä saan, vaan olen oikeasti iloinen, että joku on muistanut minua :) Ei sellaisia ihmisiä ole koskaan liikaa...[/QUOTE]

Mulle käy tekstaritkin. Sekin ihminen on ainakin vilaukselta ajatellut mun nimeä.

"vieras"
Jaa, mä heitän kaikki tavalliset joulukortit roskiin joulun jälkeen, mutta kaikki lasten valokuvista teetetyt kortit liimaan albumiin =) Ihana seurata miten sukulaisten ja kavereiden lapset kasvaa, monia kun ei näe kuin kerran pari vuodessa.

Lunatic
[QUOTE="vieras";22678090]Uskaltaako tässä enää kohta mitään tehdä. Ko joka asiasta on joku arvostelemassa.Niin akkamaista touhua ku olla ja voi.
Mä olen kans tosissaan iloinen että saadaan kortteja ja lasten kans innoissaan itsekkin lähetettiin.
Pienet on meidät ilot ;)[/QUOTE]

:LOL::D No ei jos tätä palstaa alkaa totella. Paree vaan käyttää omia aivotuksia elämässä.

Yhteistyössä