Ensimmäinen kuvajoulukortti nakattu roskiin

"vieras"
Mä olen ihan sanaton tästä ketjusta :eek:
Toivottavasti hän jota ärsyttää saada meiltä minkäänlaista korttia niin ilmoittaa sen meille niin en lähetä ensivuonna.
Mä en enää ihmettele yhtään et mistä näitä riitoja saadaan aikaiseksi ja ihmiset katkeroitumaan.

Mikä siinä nyt niin paljon ärsyttää et se kortti nyt vaan sattu olemaan lapsen/koiran kuva? Eikä se tiimarin tusinakortti?

Tää on mulle ihan uus juttu et ihmiset inhoaa noin paljon lapsikuvakortteja. Ymmärrän jos on vaikka kauan toivonut lasta että lapsikuvat tuo pahan mielen joulun alla mutta muuten en tajuu..

Musta on hauska nähä minkänÄkösiä kavereiden/sukulaisten lapsista on kasvanut.Toivottavasti san paljon lapsikuvakortteja.. :)

"vieras"
niin justiin. olipas todella kamalasti tehty sinua kohtaan ap, kait laitat lähettäjälle nyt kilon paskaa paketissa vastapalveluksena sinulle osoitetusta törkeydestä?

oletko koskaan pysähtynyt miettimään mikä meidät ihmiset erottaa eläimistä?

"minä"
Luin jo ennen joulua että moni inhoaa kuvia toisten lapsista. Ei tullut sitten lähetettyä sukulaisille kortteja ollenkaan, varsinkin kun varmaan niiden lasten pitäisi olla ihan pieniä, että niiden kuvia kestettäisiin? tyyliin alle 5v?

"minä"
[QUOTE="minä";22677654]Luin jo ennen joulua että moni inhoaa kuvia toisten lapsista. Ei tullut sitten lähetettyä sukulaisille kortteja ollenkaan, varsinkin kun varmaan niiden lasten pitäisi olla ihan pieniä, että niiden kuvia kestettäisiin? tyyliin alle 5v?[/QUOTE]

ja tiimarin korttien lähettämisessä en näe ideaa. ja askarrella en ole vielä koskaan ehtinyt.

"vieras"
Tää on mulle ihan uus juttu et ihmiset inhoaa noin paljon lapsikuvakortteja. Ymmärrän jos on vaikka kauan toivonut lasta että lapsikuvat tuo pahan mielen joulun alla mutta muuten en tajuu..

Musta on hauska nähä minkänÄkösiä kavereiden/sukulaisten lapsista on kasvanut.Toivottavasti san paljon lapsikuvakortteja.. :)
Jos kakarat kiinnostaa niin mene katsomaan heitä. Ei vaan ole kiva, kun tungetaan kotiin ropelikorvien kuvia, joista ei edes pidä.

"Vieras"
Sairasta sakkia täällä kyllä pyörii, ei voi muuta sanoa,

ei kelpaa itse tehty, ei tusinakortti, ja vielä vähemmän valokuvasta tehty, vittu mikä teille sit kelpaa??
Seteliin lyijykynällä kirjoitettu joulutervehdys kuoressa?

Törkeimmät kommentit liittyivät tuohon erityislapsiin, häpeisitte LEHMÄT!

hupinsa kullakin
Sitä vain ihmettelen, että miten se saadun kortin poisheitto loukkaa ketään? Kun eihän kait nyt lähettäjät käy kyttäämässä, että onhan se meidän kortti näkyvällä paikalla, niin että kaikki vierailijat näkevät... Vai kyttäättekö te aina kylässä käydessä, että onhan teidän laittamat kortit ja antamat lahjat näkösällä ja odotatte suurta kiitollisuutta saajalta?

Meillä noi kuvakortit aiheuttaa yleensä suurta huvitusta kun verrataan kavereitten muksuja meidän muksuihin ja heidän ottaman kuvan laatua meidän kuvien laatuun :p Hupinsa kullakin, miehen kanssa kahden naureskellaan miten rumia muitten lapset on (meillähän on maailman kauneimmat muksut!), miten hymyttömiä tai kaljuja (tosiaan, kavereitten 2v on vielä melkein koko kalju TYTTÖ, pari onnetonta hahtuvaa vauvatukkaa päässä, meidän kaikilla oli jo syntyessään tuuheampi ja parempi tukka!).

"minä"
[QUOTE="vieras";22672427]Kiinnostaako sinua lainkaan muu kuin oma kersasi? Minä laitan ne valokuva-albumiin, kiva saada tuttavien lapsista kuvia..[/QUOTE]

sama täällä. Näin olen aina tehnt. säästänyt myös kaverien lasten kuvat. mutta täältä luin, että ne ovat ällöttäviä monen mielestä, sekä lapsiperheellisten että lapsettomien parien. Ikävää.

"zenn"
Jaa. Jos totta puhutaan, minua ei oikeasti kiinnosta joulukortit (tai muutkaan kortit). Ihan sama vaikkei niitä minulle lähetettäisi ollenkaan, mutta kunnioituksesta lähettäjiä kohtaan säästän niitä muutaman päivän ja sitten laitan roskiin.

Kuvakortit taasen on asteen verran kiinnostavampia, niissä kerrotaan kuluneen fraasin lisäksi omaa kuulumista kuvan muodossa.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";22677678]Sairasta sakkia täällä kyllä pyörii, ei voi muuta sanoa,

ei kelpaa itse tehty, ei tusinakortti, ja vielä vähemmän valokuvasta tehty, vittu mikä teille sit kelpaa??
Seteliin lyijykynällä kirjoitettu joulutervehdys kuoressa?

Törkeimmät kommentit liittyivät tuohon erityislapsiin, häpeisitte LEHMÄT![/QUOTE]

No onko sitä ihan P-A-K-K-O lähettää joku kortti? Säästä postimerkkisi ja muut ihmiset häiriköinniltäsi.

Beep
"Vieras"
[QUOTE="vieras";22677725]No onko sitä ihan P-A-K-K-O lähettää joku kortti? Säästä postimerkkisi ja muut ihmiset häiriköinniltäsi.[/QUOTE]

En mä itse lähetäkään joulukortteja, en minkäänlaisia, koska säästän (wuhuu luontoa ja euroja)
mut yleensä saan paljon kortteja, ja mulla on kaikki sukulaisten ja kavereiden kuvista napatut kortit tallessa n. 15 vuoden ajalta, ei siks, et ne ois täydellisiä kuvia, tai täydellisiä lapsia vaan siks kun nillä on sitä tunnearvoa, jopa tiimarin kortit säästän seuraavan vuoden joulukuun alkuun, joista askartelen sit jotain kivaa..

"minä"
No esim. hänen lasten arvostelu on mielestäni aikalailla liikaa. Kukaan ei tilaa semmoista. Ne lapset eivät tilaa sellaista.
No eihän ne lapset sitä ole lukemassa. vaan ap.

Ihan kuten ei se kuvan lapsikaan tiedä että ap:ta oksettaa niin hänen kuvansa että roskiin meni ja piti aloituskin tehdä.

Meille on tullut yksi kuvakortti, ja vaikka on sukulaisten lapset niin kuva on aika tyypillinen ja lapset tavislapsia "hirnumassa". Mutta tuolla se on missä muutkin kortit, säästetty.

Mistähä ap kadehtii noita lapsia kenen kuva lensi roskiin? ovatko omat rumempia vai tyhmempia?

Sitä vain ihmettelen, että miten se saadun kortin poisheitto loukkaa ketään? Kun eihän kait nyt lähettäjät käy kyttäämässä, että onhan se meidän kortti näkyvällä paikalla, niin että kaikki vierailijat näkevät... Vai kyttäättekö te aina kylässä käydessä, että onhan teidän laittamat kortit ja antamat lahjat näkösällä ja odotatte suurta kiitollisuutta saajalta?

Meillä noi kuvakortit aiheuttaa yleensä suurta huvitusta kun verrataan kavereitten muksuja meidän muksuihin ja heidän ottaman kuvan laatua meidän kuvien laatuun :p Hupinsa kullakin, miehen kanssa kahden naureskellaan miten rumia muitten lapset on (meillähän on maailman kauneimmat muksut!), miten hymyttömiä tai kaljuja (tosiaan, kavereitten 2v on vielä melkein koko kalju TYTTÖ, pari onnetonta hahtuvaa vauvatukkaa päässä, meidän kaikilla oli jo syntyessään tuuheampi ja parempi tukka!).
:O :O

"vieras"
Musta tuntuu, että naisista tulee itsekeskeisempiä lapsia saadessaan. Ollaan kiinnostuneita vaan ja ainoastaan niistä omista herrantertuista ja niinpä se suorastaan ärsyttää, jos joku edes viitsii kuvitella että haluttais nähdä sen lapsia joulukortin kuvassa. Kun ollaan vielä lapsettomia, niin ne toistenkin herrantertut on söpöjä, kun saadaan omat niin ei enää muita nähdäkään.

"sipsi"
En jaksa kahlata koko ketjua, mutta; ite oon niin maalainen, naiivi ja tyhmä, että vaikka saisin jouluksi kaverilla Polaroid-otoksen hänen hanuristaan kera jouluntoivotusten, olisin kyllä iloinen ja sydäntähän se lämmittäisi :( :( :(

"vieras"

voi helvata. Kyllä te ootte itsekeskeisiä, yök.

Tässä kohtaa täytyy antaa respectiä muslimeille. Ne ei kehu liikaa omia lapsiaan, koska uskovat "pahaan silmään". Paha silmä tekee jotain, jos liikaa ylpistelee.

"just"
Kortin lähettäjä sai varmasti mitä halusi, eli pahan mielen kortin vastaanottajalle. Ei kukaan tuollaiselle ihmiselle hyvää mieltä halua toivottaakaan. Harmittaa varmasti, kun onnistui pahoittamaan mielesi!!!!

"minä"
[QUOTE="vieras";22677836]Musta tuntuu, että naisista tulee itsekeskeisempiä lapsia saadessaan. Ollaan kiinnostuneita vaan ja ainoastaan niistä omista herrantertuista ja niinpä se suorastaan ärsyttää, jos joku edes viitsii kuvitella että haluttais nähdä sen lapsia joulukortin kuvassa. Kun ollaan vielä lapsettomia, niin ne toistenkin herrantertut on söpöjä, kun saadaan omat niin ei enää muita nähdäkään.[/QUOTE]

Muistan tuon tunteen, kun olin nuori ja minulla oli alaikäiset serkut. Ja olin jotenkin ärsyyntynyt tuosta, että vanhemmat eivät näe ketään muuta, eivät omia vanhempiaan (eli minun mummoa), ei toisia lapsia, ei ketään.

Lapsiperheen albumissa oli vain omista lapsista miljoona kuvaa, kaikki piti olla kalleinta urheiluvaatteesta ostettua näille lapsille, jouluksi pyydettiin kaikilta sukulaisilta sikakalliit lahjat lapsille, ketään muuta ei nähty ja kukaan muu ei merkannut mitän. Ja nämä lapset olivat kuitenkin jo isoja koululasia kun tämä homma jatkui näin. Pikkulapsiajasta ikuisuutteen, ehkä vieläkin näin. Kenellekään toiselle ei mitään joululahjoja, omien joka ainoa romutoive täytettiin ja kaikkien muiden odotettiin tuovan lisää romua näille. Minun teki pahaa nähdä niitä jouluja.

Kun sain omat lapset, totttakai muistin miten ällötti tuo perhe joskus. Jotain asioita ymmärrän nyt paremmin. Kuten sen, että ei jää ehkä voimia niille lasten isovanhempien huomioimiseen tai ne valokuvat (tosin itse olen laiska ottamaan), nekin ymmärrän. Sitä en edelleenkkään jaksa ymmärtää, että kukaan muu lapsi ei merkkaa mitään ja se että omille pitää olla sitä romua niin tolkuttamasti.

Beep
[QUOTE="sipsi";22677853]En jaksa kahlata koko ketjua, mutta; ite oon niin maalainen, naiivi ja tyhmä, että vaikka saisin jouluksi kaverilla Polaroid-otoksen hänen hanuristaan kera jouluntoivotusten, olisin kyllä iloinen ja sydäntähän se lämmittäisi :( :( :([/QUOTE]

Joo, se että osaa iloita muistamisesta onkin tosi maalaista, heh. Ja varsinkin naiivia ja tyhmää. Jos haluu olla tosi fiksu ja cool ja tsadilainen niin täytyy nakata jokainen kortti roskiin ja jos tosi cool on niin vaikka mummon synttäreille haistattaa kaikille? :LOL:

Yhteistyössä