[QUOTE="vieras";22677836]Musta tuntuu, että naisista tulee itsekeskeisempiä lapsia saadessaan. Ollaan kiinnostuneita vaan ja ainoastaan niistä omista herrantertuista ja niinpä se suorastaan ärsyttää, jos joku edes viitsii kuvitella että haluttais nähdä sen lapsia joulukortin kuvassa. Kun ollaan vielä lapsettomia, niin ne toistenkin herrantertut on söpöjä, kun saadaan omat niin ei enää muita nähdäkään.[/QUOTE]
Muistan tuon tunteen, kun olin nuori ja minulla oli alaikäiset serkut. Ja olin jotenkin ärsyyntynyt tuosta, että vanhemmat eivät näe ketään muuta, eivät omia vanhempiaan (eli minun mummoa), ei toisia lapsia, ei ketään.
Lapsiperheen albumissa oli vain omista lapsista miljoona kuvaa, kaikki piti olla kalleinta urheiluvaatteesta ostettua näille lapsille, jouluksi pyydettiin kaikilta sukulaisilta sikakalliit lahjat lapsille, ketään muuta ei nähty ja kukaan muu ei merkannut mitän. Ja nämä lapset olivat kuitenkin jo isoja koululasia kun tämä homma jatkui näin. Pikkulapsiajasta ikuisuutteen, ehkä vieläkin näin. Kenellekään toiselle ei mitään joululahjoja, omien joka ainoa romutoive täytettiin ja kaikkien muiden odotettiin tuovan lisää romua näille. Minun teki pahaa nähdä niitä jouluja.
Kun sain omat lapset, totttakai muistin miten ällötti tuo perhe joskus. Jotain asioita ymmärrän nyt paremmin. Kuten sen, että ei jää ehkä voimia niille lasten isovanhempien huomioimiseen tai ne valokuvat (tosin itse olen laiska ottamaan), nekin ymmärrän. Sitä en edelleenkkään jaksa ymmärtää, että kukaan muu lapsi ei merkkaa mitään ja se että omille pitää olla sitä romua niin tolkuttamasti.