Ensimmäinen kuvajoulukortti nakattu roskiin

"vieras"
Sitä vaan tässä ihmettelen, että miksi ap:n asenne ketään palstalla loukkaa? Ellei sitten täällä ole kommentoimassa joku tuttu, joka on hänelle kortin laittanut. Eikös anonyyminä juuri ole parempi kihistä kuin sanoa suoraan sille lähettäjälle?

Minustakin on ekoteko olla lähettämättä kortteja. Itse olen lakannut lähettämästä jo vuosia sitten, ja koko ajan ne saadutkin onneksi vähenevät. Eivät ne kyllä mitään antipatioitakaan herätä, kaikki menevät joka tapauksessa lehtikeräykseen, laadusta riippumatta.
No ei kai kukaan tässä henkilökohtaisesti loukkaantunutkaan, mutta kyllähän tuon asenteen voi ymmärtää koskemaan kaikkia kuvakortin tänä vuonna lähettäneitä. Jos siis ap haistattaa pitkät tutuilleen vain sen takia, että he lähettivät hänelle joulukortin, jossa on lapsen kuva, niin kyllähän se tarkoittaa samalla kaikkia kuvakortin lähettäneitä. Eri asia olisi, jos tähän liittyisi joku tarina, mutta ei käsittääkseni liittynyt.

.
Et sitten osaa sanoa ei.Tänään ei käy?
Kaveri oli menossa vanhemmilleen ja ainoa reitti menee mun asunnon ohi - olisi nähny että mulla on valot päällä sisällä. Ei viittiny sammutella valoja ja istua pimeässä pissi sukassa, ettei vain kukaan tule soittaan ovikelloa saati sitten valehdella kaverille mitään. Vai istutteko te illat pimeässä kotona, ettei vain kukaan tule käymään? Valehtelette kavereille suut ja silmät täyteen kaikkea kakkaa? Töykeästi torjutte kaverit kun ei teille passaa? Sitten itkette täällä kun ei kaverit kutsu kylään tai käy koskaan...

Kaveri oli menossa vanhemmilleen ja ainoa reitti menee mun asunnon ohi - olisi nähny että mulla on valot päällä sisällä. Ei viittiny sammutella valoja ja istua pimeässä pissi sukassa, ettei vain kukaan tule soittaan ovikelloa saati sitten valehdella kaverille mitään. Vai istutteko te illat pimeässä kotona, ettei vain kukaan tule käymään? Valehtelette kavereille suut ja silmät täyteen kaikkea kakkaa? Töykeästi torjutte kaverit kun ei teille passaa? Sitten itkette täällä kun ei kaverit kutsu kylään tai käy koskaan...
No sitten sä sanot että niinku asiat on.et sori nyt on Hirveä migreeni.

Kyllä, juuri näin teen :D eikä yksin ole siltikään tarvinnut olla.

Jos ei sovi, niin sanon sen ihan suoraan. Ystävien kesken voi puhua suoraan: juuri nyt en jaksaisi, nyt on kiire, joskus toiste sitten paremmalla ajalla tai mielialalla.

"vieras"
ei voi olla ihan täyspäinen ihminen jos LAPSEN kuva ärsyttää niin suunnattomasti. huhhuh, meehän hoitoon. Ja jouluntoivotus siinä se päällimmäinen ajatus on.
Niin ja jos tämäkin on vaikeaa sisäistää, niin voisiko nämä kiukusta kihisijät ajatella, että heidän nimensä nyt vain oli jäänyt sinne joulukorttilistaan. Ei heitä ole sen kummemmin ajateltu, eikä yleensäkään jouluntoivotuksia. Niin nyt vain kuuluu tehdä. Älkää ottako henkilökohtaisesti. Helpottaisiko sitä ahdistusta yhtään se, että se kortti tulikin teille vain vahingossa eikä siinä ole oikeasti mitään viestiä eikä ajatusta takana?

Suzyanne
Minusta kortti jossa on lapsen kuva, on paljon kivempi kuin tavallinen halpis- joulukortti. Ja kun niitä kuvakortteja tulee yleensä tutuilta ja sukulaisilta, niin minusta on aika kummallista että tuttujen lasten kuvat korteissa ärsyttää jotain. Sen vielä ehkä jotenkin ymmärtäisin, jos tuntemattomien lasten kuvat ärsyttäisivät.

"vieras"
[QUOTE="harmaa";22674210]Mä taas uskon helpostikin. Phoebsihan on ihan uskomattoman kapeakatseinen ja ehdoton.[/QUOTE]

Näin. Se ihmislaatu kenet kierrän inhoten hyvin kaukaa.

"harmaa"
Miten joku reagoi noin paljon ja noin voimakkaasti kun saa joulukortin postissa? Siis oikeasti ihmettelen. Musta on aina kiva saada kortti, olkoon kuvakortti tai tiimarikortti tai itse askarreltu tai mikä vaan. Jos se ei miellytä visuaalisesti, ei se silti vähennä sitä tosiasiaa, että joku on muistanut ja sen kortin lähettänyt. En ajattele yhtään enempää tai vähempää niistä, jotka kortin laittavat tai niistä, jotka eivät. Jos ei siitä diggaa, ok. Kyllä mäkin laitan kortit roskiin joulun jälkeen, joitain olen säästänyt. Ei silti tulis mieleen että alottaisin threadin ja kitisisin siitä. Tuntuu todella, niin kuin joku sanoikin, että ihmisille tuottaa suuria vaikeuksia olla loukkaamatta ja vittuilematta. Miksi ihmeessä? Hirveetä energian tuhlausta.

Mä olen friikki ilmeisesti, tai sitten mulla on hyvä ystäväpiiri. Noin katkeria ja aggressiivisia ämmiä ei onneksi ole lähipiirissä.

nojooooo
Alkuperäinen kirjoittaja yöks;22673022:
Siltä ainakin kuvan perusteella näyttää

Olisi muuten hiukset voinut pestä ja harjata ennen kuvausta ja kunnon rajaus tekisi kuvasta paljon paremman. Onko tuo kamerakännykällä otettu, kun on niin epäskarppi?

Se marsu tonttulakki päässä oli paljon parempi, toi hymyn huulille aidosti. Tosin vähän valaistusta olisi voinut miettiä siinäkin, jäi yläosastaan melko tummaksi. Rajaus onnistunut paljon paremmin!
Samaa mieltä. Voisi nyt edes hiukset leikata, sillä nyt kuvasta ei tule mieleen muuta kuin että onpas hapsuiset haituvat, miksiköhän niitä ei ole leikattu.
Ja joo, eläinkortit toimii aina paremmin.

lkj
No mut eihän sen lapsen kuvan tarvitse kiinnostaa sua millään tasolla, jos et sitä halua! Samanlaillahan sä voit suhtautua siiihen korttiin kuin johonkin Tiimarin piirroskorttiin tai jonkun taiteilijan valokuvakorttiin. Jos nyt joku haluaa käyttää lapsensa kuvaa joulutervehdyksessä ja tehdä näin kortistaan yksilöllisen Tiimarin tusinakorttien sijaan, niin miksi suhtautua siihen moisella raivolla ja inholla?!? En ymmärrä...

En ainakaan niitä valokuvakortteja...
Enkä kyllä tiimarinkaan. Tänä vuonna ostin sellaiset "joulukuvaelma" kortit, jotka saa taitettua pöydällä kolmiulotteisesti pystyyn.
No joku ei ehkä niin hirveästi sitten niistä kolmiulotteisista tilaa vievistä, uskontoaiheisista korteista välitä. :)

Mä itse pidän kaikista joulutervehdyksistä - postin kuljettamia tulee nykyisin niin vähän. Mieluisimpia kortteja minulle ovat juurikin nuo ap:n parjaamat kuvakortit sekä tietenkin itsetehdyt kortit.

"mamma"
Lapsen kuva tai mikä tahansa kuva on parempi kuin tiimarin tusina kortti. Tusina kortti on parempi kuin ei mikään kortti. Joulukortin on tarkoitus täysin vilpittömästi ilahduttaa ystävää,tuttua tai sukulaista. Epäkiitollinen oot jos natiset tollasesta!

...
No joku ei ehkä niin hirveästi sitten niistä kolmiulotteisista tilaa vievistä, uskontoaiheisista korteista välitä. :)

Mä itse pidän kaikista joulutervehdyksistä - postin kuljettamia tulee nykyisin niin vähän. Mieluisimpia kortteja minulle ovat juurikin nuo ap:n parjaamat kuvakortit sekä tietenkin itsetehdyt kortit.
Ne toimii itseasiassa lituskanakin, eli voi myös laittaa seinälle. Ja kyse ei ole uskontoaiheesta vaan joulumaisemasta, melko neutraali, mutta silti iloisen värikäs. Sen verran kivan näköinen ja laadukas, että aika outoa, jos ei jollekulle kelpaa :)

"Pim"
Tää on niin tätä. Tällä kertaa valitetaan tästä, huomenna taas valitetaan toisesta.

Asiat sujuu paremmin kun ottais semmosen positiivisen fiiliksen.

Minä sain viime jouluna kortin jossa oli ison koiran valokuva, mietin sitä hetken että mistäs moinen?!?!
Sitten välähti: Miten tärkeä tämä karvanassu onkaan kortinlähettäjälle kun siitä on otettu kuva ja laitettu korttiin JA SE MINUN MIELENI HYVÄKSI, ei itsessään siis kuva VAAN AJATUS :)

"minna"
Mulle on ihan sama mitä mieltä vastapuoli on mun kortista. mutta silti mua hämmästyttää, että miten yks kortti voi aiheuttaa noin paljon negatiivista tunnetta. Jos on aikuinen ihminen, miten se voi olla ihan noin ärsyttävää, että pitää jo periaatteessa heittää roskiin. Ei muakaan kauheesti innosta kun joku laittaa korttiin kuvan koirastansa. Mutta ei se mua niin paljon häiritse, että se pitää saman tien kiukuspäissä heittää roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22673028:
Mistäs meistä kukaan voi tämän noin varmaksi tietää?

Jokuhan voi ylenkatsoa, vaikka ei roskiin heti heittäisikään.
No kyllä mä ystäväni/ne joille kortteja lähettelen tunnen. ;) Kortteja lähtee tästä osoitteesta vain niille, joiden kanssa ollaan oikeasti tekemisissä - ja heiltä tulee vastaavasti joulutervehdys meille, joten tuskinpa ylenkatsovat meidän kortteja.

Yhteistyössä