Minut on raiskattu monta kertaa.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Olen sun kanssa samaa mieltä.

Tiedän, että voin kuolla auto-onnettomuudessa vaikka käyttäisinkin turvavyötä, mutta kiinnitän silti vyöni. Tiedän, että joku voi murtautua meille mutta lukitsen silti ovet & kurkkaan ovisilmästä jos joku soittaa ovikelloa, enkä avaa oveani tuntemattomille.

Tiedän, että mulla on oikeus oikaista keskiyöllä humalassa puiston läpi tulematta raiskatuksi tai ryöstetyksi, mutta jätän mielummin tekemättä niin, sillä en halua tietoisesti lisätä riskiä tulla raiskatuksi/ryöstetyksi. Jos se on henkilökohtaisesta vapaudesta luopumista tai alistumista niin olkoon sitten. Minä kutsun sitä maalaisjärjen käyttämiseksi.
noi sun esimerkit on kerrassaan naurettavia. noi asiat ei mitenkään rajoita sua (esim turvavyö..mitä haittaa siitä on et laitat sen?) Mut jos nainen ei saa esim nauttia alkoholia jos vahingossa humaltuu niin se on jo rajoite. tai jos nainen ei voi mennä juhliin/jatkoille niin se on jo rajoite.
 
"vieras"
Miksi tämä uhri on niin välinpitämätön muita kohtaan, että ei edes viitsi tai välitä saattaa miehiä vastuuseen? Sallii raiskausten jatkumisen muille naisille? En löydä ketjusta vastausta tähän kysymykseen. Voisiko ap osoittaa jotain myötätuntoa naisia kohtaan? Eipä siltä kuulosta. Jossain kohdin jopa kirjoittaa tyyliin kärsikööt muutkin jos ovat yhtä tyhmiä. Eli kärsikööt muut kun täällä joku kyseenalaistaa hänen käytöksensä? Olisiko apn ajattelussa ja käytöksessä kuitenkin jotain vialla?
 
[QUOTE="vieras";22661043]Miksi tämä uhri on niin välinpitämätön muita kohtaan, että ei edes viitsi tai välitä saattaa miehiä vastuuseen? Sallii raiskausten jatkumisen muille naisille? En löydä ketjusta vastausta tähän kysymykseen. Voisiko ap osoittaa jotain myötätuntoa naisia kohtaan? Eipä siltä kuulosta. Jossain kohdin jopa kirjoittaa tyyliin kärsikööt muutkin jos ovat yhtä tyhmiä. Eli kärsikööt muut kun täällä joku kyseenalaistaa hänen käytöksensä? Olisiko apn ajattelussa ja käytöksessä kuitenkin jotain vialla?[/QUOTE]

Hän on vastannut eikä missään kohtaa ole kirjoittanut et kärsikää muut jos on yhtä tyhmiä. Useinmiten nainen ei tee rikosilmoitusta koska:
1. pelkää ettei häntä uskota
2. haluaa unohtaa koko asian eikä käsitellä sitä ensin poliisin kanssa, sitten oikeudessa jossa joutuu tapaamaan raiskaajankin
3. häpeä +edellä mainitut
4.syyttää itseään, ajattelee esim että ehkä kuitenkiin annoin ymmärtää, olin tyhmä kun tein sitä tai tätä ym.
5. juuri tän kaltaisten ihmisten takia kuin te täällä palsatalla
6. ei halua tulla leimatuksi
7. ei ole todisteita
8.pelkää raiskaajaa
ja näitähän riittää kun vähän miettii. en sano että se on ok, olen sitä mieltä et ilmoitus pitäis aina tehdä mut ei se ole edellisen uhrin syy jos raiskaaja uusii tekonsa. tod.näk olisi tehnyt niin vaikka olisikin saanut pari kuukautta ehdollista (JOS syyte siis olis menny läpi)
 
Kun luin aloituksen olin ensin ihan pöyristynyt ja sitä mieltä että kylläpä on tyttö itsensä monessa liemessä keittänyt ja varmaan osaltaan ollut aiheuttamassa tilanteita mutta tajusin että on minutkin yritetty raiskata kolme kertaa, ahdisteluista puhumattakaan. En ole edes muistanut näitä tapahtumia, ihan käsittämätöntä!
 
"päivi"
Jokainen nainen voi välttää riskiä tulla raiskatuksi. On itsestään selvää, että raiskaus on vain ja ainoastaan raiskaajan vika, mutta kyllä sitä omaa järkeäänkin pitää käyttää. Jos sut raiskataan samankaltaisissa tilanteissa useamman kerran, niin mun mielestä siinä kohtaa itsesuojeluvaiston pitäisi pelittää sen verran, ettei toista samaa kuviota uudestaan ja uudestaan.

Ja joo, minut on raiskattu nuorena naisena ihan randomisti, kun olin juoksulenkillä ja juoksin klo 21 jälkeen pimeän alikulkutunnelin kautta. Kuljen kyllä edelleenkin kyseisen alikulun kautta, mutta en mene sitä kautta enää yksin iltamyöhäisellä. Todennäköisyys sille, että mut raiskattaisiin siellä uudestaan, on toki aika olematon, mutta mä en halua ottaa edes sitä riskiä. Ja mun mielestä se on ihan terveen järjen käyttöä.

Ap:lle toivon voimia, en ihan koko ketjua ole lukenut eli en tiedä, onko tästä ollut jo puhettakin (ja ehkä olet jo näin tehnytkin), mutta mun mielestäni sun kannattaisi hakeutua ammattilaisen juttusille tai johonkin vertaistukiryhmään. Useampi raiskaus yksin kannettavana on kuitenkin aikamoinen taakka. Ja nainen, pidä huolta itsestäsi! Kaikki miehet eivät suinkaan ole sellaisia kuin olet noiden raiskaajien kohdalla kokenut, mutta kuitenkin niitä mätiä omenia mahtuu niihin miehiin ihan yhtälailla kuin meihin naisiinkin. Siksi se itsesuojeluvaistokin on tarpeen.
Peesaan, paitsi että mua ei ole raiskattu.
 
nuoruuden kipeä muisto
Tosi inhottava juttu. Mutta kai nyt itsekin ymmärrät jälkeenpäin miten typerästi toimit? Liftaus ja vielä tuntemattoman luoksemeneminen. Hienoa tässä tarinassasi on se ettet varmaankaan ole tehnyt niin toisin? Eli otit opiksesi, vaikka valitettavasti sulle kävi noin kamalasti. Sitä mitä olen täällä sanonut että jos jatkaisi tuollaista käyttäytymistä tuollaisen kamalan kokemuksen jälkeen, se olisi sitä typerää käytöstä joka lisää entisestään riskiä tulla raiskatuksi tai jopa surmatuksi. Niitäkin kohtaloita on ihan liikaa ja se jos mikä on turha rikos.
Tässäkin sun pitää päästä sanomaan: Tosi inhottava juttu, MUTTA jne. Mitäs teit niin ja näin. Eli syyllistät minua tapauksesta ja annat ymmärtää, että "tarvitsin" tuollaisen pysäytyksen, että otin opikseni.

Arvaappa mitä: liftailin tämänkin tapauksen jälkeen, monta kertaa. En antanut tämän jutun nujertaa silloista vapaata ja villiä elämäntapaani. Toista kertaa ei kohdalleni tällaista ääliökusipääidiootti-raiskaajaa osunut.

Sitäpaitsi olin selvinpäin, mies oli selvinpäin, ja vaikutti luotettavalta. Tein virhearvion, mutta niin..ihminen on erehtyväinen.
 
"Mies"
[QUOTE="vieras";22644503]Kerron nyt muutaman tapauksen

1. Baari-illan jälkeen menen tuttujen tyyppien luokse jatkoille. Menen nukkumaan parisänkyyn (vieressä nukkuu myös eräs mies), herään aamuyöstä kun eräs mies panee minua sivuttain takaapäin, oli ilmeisesti tullut baarista kaverinsa luokse. Nukuin siis hänen kaverinsa vieressä.

2. Eräs mies tunkeutuu sisälleni vaikka sanon monta kertaa ei, en halua. Olen lamaantunut, muuta en pysty tekemään kun sanomaan "ei". Hän ei totellut vaan sanoi kuitenkin haluat.

3. Aamulla herään kun eräs mies koskee alapäähäni ja yrittää työntyä minuun. Herään kun hänen kaverinsa kieltää miestä tekemästä niin. Nukkumaan mennessäni olin yksin, mutta tämä mies oli tullut siihen jossain vaiheessa.

4. Minulla oli menkat (side pöksyissä) , enkä muutenkaan halunnut minkäänlaista intiimiä kenenkään kanssa. Nukuin huoneessa yksin, mutta asunnossa oli muitakin. Aamulla huoneeseen tuli mies jota en tuntenut kunnolla ja hän tuli viereeni ja tunki kätensä pöksyihini. Hän lopetti vasta kun olin kieltänyt monta kertaa ja yrittänyt saada kättä pois.[/QUOTE]

Kuinka monesta raiskauksesta olet nauttinut, edes vähäsen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nuoruuden kipeä muisto;22661681:
Tässäkin sun pitää päästä sanomaan: Tosi inhottava juttu, MUTTA jne. Mitäs teit niin ja näin. Eli syyllistät minua tapauksesta ja annat ymmärtää, että "tarvitsin" tuollaisen pysäytyksen, että otin opikseni.

Arvaappa mitä: liftailin tämänkin tapauksen jälkeen, monta kertaa. En antanut tämän jutun nujertaa silloista vapaata ja villiä elämäntapaani. Toista kertaa ei kohdalleni tällaista ääliökusipääidiootti-raiskaajaa osunut.

Sitäpaitsi olin selvinpäin, mies oli selvinpäin, ja vaikutti luotettavalta. Tein virhearvion, mutta niin..ihminen on erehtyväinen.
Niin sullahan oli oikeus viettää vapaata ja villiä elämäntapaasi mutta sitten on minusta turha narista mitä tapahtuu jos itse tietoisesti asettaa itsensä vaaraan. Jos vielä itse tiesit mitä on jo tapahtunut mut silti jatkoit toimintaa, ketä muuta voit syyttää? No tietysti itse raiskaajaa siitä raiskauksesta mutta kyllä sinä itse tietoisesti liftailit vaikka tiesit riskit. Onneksi et sentään kenenkään palottusurmaajaan kyytiin liftannut niinkuin kaverini serkku 90-luvulla.
 
Kepsis
sä oot tainnut lukea vain ekan sivun. en viitsi alkaa jollekkin koko keskustelua selittämään. en edes ymmärrä miten voit mitään kommentoida kun et tiedä mistä puhutaan! Äly hoi!!!:headwall:
juu, kauhea paska äijä kun ei jaksanut kahlata samanlaista melttoomista sivukaupalla läpi että olisi nähnyt yhden ihmisen kommentit kokonaisuudessaan. jos minun kommentit taas luki niin näki millä asialla itse olen, jolloin ei välttis ole tarve hirveenä jatkaa huutamista minun skimmailusta...
 
nuoruuden kipeä muisto
Niin sullahan oli oikeus viettää vapaata ja villiä elämäntapaasi mutta sitten on minusta turha narista mitä tapahtuu jos itse tietoisesti asettaa itsensä vaaraan. Jos vielä itse tiesit mitä on jo tapahtunut mut silti jatkoit toimintaa, ketä muuta voit syyttää? No tietysti itse raiskaajaa siitä raiskauksesta mutta kyllä sinä itse tietoisesti liftailit vaikka tiesit riskit. Onneksi et sentään kenenkään palottusurmaajaan kyytiin liftannut niinkuin kaverini serkku 90-luvulla.
Tiesin riskit joo, mutta en tarvitse tuollaista tunteetonta psykopaattia kuin sinä kertomaan minulle, että ketä minun pitää syyttää. Elä sinä siellä pumpulissa minari päällä ja toivo, ettet sinä tai lapsesi ota koskaan minkäänlaista riskiä, ettei kukaan pääse sulle sanomaan, että mitäs läksit.
 
juu, kauhea paska äijä kun ei jaksanut kahlata samanlaista melttoomista sivukaupalla läpi että olisi nähnyt yhden ihmisen kommentit kokonaisuudessaan. jos minun kommentit taas luki niin näki millä asialla itse olen, jolloin ei välttis ole tarve hirveenä jatkaa huutamista minun skimmailusta...
Itse oli pakko lisätä tää oikein suosikkeihin kun sen verta mielenkiintoseks tullu tää "väittely". Mut on teilattu moneen otteeseen mut oikeestaan ihan sama, ne on mun mielipiteitä ja jos niistä joku vetää herneet nenään niin voi voi. Se on jännä juttu että mun kommenteiksi on väitetty jopa että olen raiskaajien puolella ja että on naisille ihan oikein kun tulevat raiskatuksi, vaikken tietenkään ajattele noin. Sen sijaan olen vain kritisoinut naisten typerää käytöstä jossa asetetaan oma rakas keho ja henki aina tietoisesti vaaraan. Ja yksikin nimimerkki mulle siitä vihaisesti kommentoi että syyttelen häntä mutta samaan hengenvetoon totesi "mutta tiedätkö jatkoin sitä liftaamista sen jälkeenkin koska olin nuori, vapaa ja villi..." Siis voi elämänkevät, että teetä ja sympatiaa olisi tuollekin pitänyt tarjota, voi pientä liftaajaressukkaa. Vaikka kuinka on nuori ja villi ja vapaa niin silti pitäisi oman hengen olla se arvokkain asia mitä omistaa eikä altistaa sitä toistuvasti vaaraan. Jos kertoo julkisesti että on toiminut todella typerästi niin on se myös kestättävä kuulla että toimi ihan järjettömästi. Ja tähän on turha kommentoida etteikö myös miesten pitäisi kuulla että he toimivat julmasti, no vittu joo jos tuntisin raiskaajan niin varmasti sanoisin että olitpa kuvottava kusipää!!! Mutta silti en aio muuttaa ajatustani näistä hempukoista jotka viis veisaavat omasta turvallisuudestaan ja sitten eivät edes tee mitään asian hyväksi että mies saataisiin vastuuseen.
 
"vieras"
Käännetään tilanne toisinpäin. Mies vikittelee naista baarissa, suutelee, vähän hyväilee, tanssivat. Kehuu upeaksi, haluttavaksi, lupailee tehdä naiselle kaikkea kivaa. Mies juo illan aikana itsensä kunnon humalaan. Pari lähtee naisen luokse jatkoille. Mies hiplailee naista koko matkan naisen kotiin ja kuiskailee korvaan ihanuuksia. Naisen asunnossa vaatteita sitten riisutaan, molemmat käyvät jo aika kuumina, hyväillään, suudellaan. Juuri kun mies on työntymässä naiseen, tulee hän (mies) toisiin ajatuksiin. Mies tajuaa, että ei ehkä ollutkaan hyvä ajatus panna tätä naista, humala heikensi arvostelukykyä, mutta nyt kun on vähän selvinnyt jo, niin hän ei haluakaan enää harrastaa seksiä. Nainen suivaantuu. Kynsii miestä, lyö, potkii, puree, haukkuu, sättii ja sylkee päälle. Heittää miestä lasisella koriste-esineellä. Tämän seurauksena miehellä on mustelmia, hän vuotaa verta, kasvoihin tulee pysyviä arpia lasista. Mies haastaa naisen oikeuteen ja kertoo ystävilleen tapahtuneesta.
Kuvitteletteko, että yksikään miehen ystävistä sanoo miehelle "Kato vaan kuule äijä peiliin. Ihan täysin edesvastuutonta touhua juoda itsesi ensin niin humalaan et arvostelukyky pettää. Sen jälkeen menet vielä jonkun vieraan ämmän asuntoon, hei haloo! Koko illan ensin annat ymmärtää mutta sitten et ymmärrä antaa. Kyllä kuule kannattaisi miettiä sitä omaa käytöstä"?
Tai oikeudessa tuomari toteaisi "No kyllä tässä kuule on lieventävänä asiahaarana tuo sun oma käyttäytyminen. Jos sä olet koko illan kiihottanut naista, menet vapaaehtoisesti hänen asunnolleen ja viime hetkellä perut lupauksesi antaa hänelle munaa, niin onhan se typerää ja sä olet kyllä osittain vastuussa siitä mitä tapahtui"?

Oikeestiko te luulette, että suurin osa _ymmärtää_ naisen käytöstä? Että saakin pahoinpidellä jos ensin on luvattu kyrpää mutta sitten sitä ei saakaan? Että tässä tapauksessa miestä haukkuttaisi typeräksi ja ajattelemattomaksi, kuvottavaksi kun on ensin ollut niin pillunkipeä ja antanut ymmärtää? Oikeesti?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nuoruuden kipeä muisto;22662910:
Tiesin riskit joo, mutta en tarvitse tuollaista tunteetonta psykopaattia kuin sinä kertomaan minulle, että ketä minun pitää syyttää. Elä sinä siellä pumpulissa minari päällä ja toivo, ettet sinä tai lapsesi ota koskaan minkäänlaista riskiä, ettei kukaan pääse sulle sanomaan, että mitäs läksit.
No sitten ei ehkä kannata täällä kirjoittaa niin kipeitä asioita itsestään jos ei kestä kuulla kritiikkiä. Tämä on mielipidepalsta ja tämä oli mielipiteeni. Älä lue kommenttia 387 jos et kestä kuulla kritiikkiä. Hyvää jatkoa sinulle ja toivottavasti nykyisin osaat arvostaa elämääsi ja kehoasi paremmin. Ja minä lähden nyt täältä pumpulista tuonne ulkomaailmaan viisaasti liikkumaan tuntemattomien seuraan! :)
 
"vieras"
Itse oli pakko lisätä tää oikein suosikkeihin kun sen verta mielenkiintoseks tullu tää "väittely". Mut on teilattu moneen otteeseen mut oikeestaan ihan sama, ne on mun mielipiteitä ja jos niistä joku vetää herneet nenään niin voi voi. Se on jännä juttu että mun kommenteiksi on väitetty jopa että olen raiskaajien puolella ja että on naisille ihan oikein kun tulevat raiskatuksi, vaikken tietenkään ajattele noin. Sen sijaan olen vain kritisoinut naisten typerää käytöstä jossa asetetaan oma rakas keho ja henki aina tietoisesti vaaraan. Ja yksikin nimimerkki mulle siitä vihaisesti kommentoi että syyttelen häntä mutta samaan hengenvetoon totesi "mutta tiedätkö jatkoin sitä liftaamista sen jälkeenkin koska olin nuori, vapaa ja villi..." Siis voi elämänkevät, että teetä ja sympatiaa olisi tuollekin pitänyt tarjota, voi pientä liftaajaressukkaa. Vaikka kuinka on nuori ja villi ja vapaa niin silti pitäisi oman hengen olla se arvokkain asia mitä omistaa eikä altistaa sitä toistuvasti vaaraan. Jos kertoo julkisesti että on toiminut todella typerästi niin on se myös kestättävä kuulla että toimi ihan järjettömästi. Ja tähän on turha kommentoida etteikö myös miesten pitäisi kuulla että he toimivat julmasti, no vittu joo jos tuntisin raiskaajan niin varmasti sanoisin että olitpa kuvottava kusipää!!! Mutta silti en aio muuttaa ajatustani näistä hempukoista jotka viis veisaavat omasta turvallisuudestaan ja sitten eivät edes tee mitään asian hyväksi että mies saataisiin vastuuseen.
Kuules nyt, sä oot monesti sanonut että ei saa mennä vieraan kämpille vaan pitää mennä taksilla. Ok, onko sulla käynyt mielessä että se taksikuski voi raiskata?
Sä oot monesti sanonut että ei saa juoda itseään umpihumalaan vaan hillitysti. Ok, onko sulla käynyt mielessä että jo 2-3 siideriä on niin paljon että et ole enää ajokunnossa?
Miltä susta tuntuisi, jos sä olisit juonut vain 2 siideriä, just sen verran että et ole enää ajokunnossa. Haluat mennä taksilla kotiin koska on typerää kävellä yksin yöllä pimeässä. Taksikuski raiskaa sut. Kerrot siitä sun läheisille, ja ne sanoo sulle et tosi ikävää mutta olisithan sä voinut olla juomatta sitä toista siideriä niin olisit sitten ollut ajokunnossa. Tai, tosi kurjaa joo, mutta miksi et mennyt bussilla vaan ihan tietosesti asetetuit vaaraan kun menit vieraan miehen kanssa kaksin pieneen suljettuun tilaan. Oikeestiko susta tuollaiset kommentit olisi ihan oikeutettuja? Tai sitten kuten sä olet monesti sanonut, raiskaus on "pahempi" jos nainen on tapellut kunnolla vastaan. Entäs jos se taksikuski löi sun kerran niin kovaa et olet enää vaan melkein tajuton etkä pysty tappelemaan vastaan. Tuomari sitten toteaa et koska sä et puolustautunut niin eipä tää niin kovin paha asia olekaan, aika lievä itseasiassa. Sä yrität selittää kuinka et ehtinyt tekemään mitään ennen iskua ja sen jälkeen olit tokkurassa että et pystynyt. Tuomari toteaa vaan et no hänen mielestä sun olisi kuitenkin pitänyt ehtiä ja puolitajuttomanakin pystyä kamppailemaan. Tekjiä saa lievämmän rangaistuksen. Sustako tämäkin on ihan oikeudenmukaista?
 
[QUOTE="vieras";22663006]Kuules nyt, sä oot monesti sanonut että ei saa mennä vieraan kämpille vaan pitää mennä taksilla. Ok, onko sulla käynyt mielessä että se taksikuski voi raiskata?
Sä oot monesti sanonut että ei saa juoda itseään umpihumalaan vaan hillitysti. Ok, onko sulla käynyt mielessä että jo 2-3 siideriä on niin paljon että et ole enää ajokunnossa?
Miltä susta tuntuisi, jos sä olisit juonut vain 2 siideriä, just sen verran että et ole enää ajokunnossa. Haluat mennä taksilla kotiin koska on typerää kävellä yksin yöllä pimeässä. Taksikuski raiskaa sut. Kerrot siitä sun läheisille, ja ne sanoo sulle et tosi ikävää mutta olisithan sä voinut olla juomatta sitä toista siideriä niin olisit sitten ollut ajokunnossa. Tai, tosi kurjaa joo, mutta miksi et mennyt bussilla vaan ihan tietosesti asetetuit vaaraan kun menit vieraan miehen kanssa kaksin pieneen suljettuun tilaan. Oikeestiko susta tuollaiset kommentit olisi ihan oikeutettuja? Tai sitten kuten sä olet monesti sanonut, raiskaus on "pahempi" jos nainen on tapellut kunnolla vastaan. Entäs jos se taksikuski löi sun kerran niin kovaa et olet enää vaan melkein tajuton etkä pysty tappelemaan vastaan. Tuomari sitten toteaa et koska sä et puolustautunut niin eipä tää niin kovin paha asia olekaan, aika lievä itseasiassa. Sä yrität selittää kuinka et ehtinyt tekemään mitään ennen iskua ja sen jälkeen olit tokkurassa että et pystynyt. Tuomari toteaa vaan et no hänen mielestä sun olisi kuitenkin pitänyt ehtiä ja puolitajuttomanakin pystyä kamppailemaan. Tekjiä saa lievämmän rangaistuksen. Sustako tämäkin on ihan oikeudenmukaista?[/QUOTE]

No ehkäpä taksissa matkustaminen ei ihan sitä itsensä tietoiseen vaaraan asettamista ole mitä tarkoitin. Että kiitos taas kun piti väännellä mun sanojani. Mun puolesta naiset saa käydä ulkona ihan niin vapaasti kuin haluavat, käyn itsekin baarissa silloin tällöin. Mutta se että jos joka kerta seurueessa on tuntemattomia miehiä, aina lähdetään jatkoille tuntemattomien kanssa, aina vedetään perseet eikä itsestä tai kaverista pidetä huolta niin se on mielestäni typerää käytöstä. Ja varsinkin jos niistä virheistä ei opita vaan tämä toiminta jatkuu vaikka järkyttävä raiskaustapaus olisi jo koettu.
Ja jos itse joudun uhriksi niin ainakin teen sen rikosilmoituksen ja saatan tekijän sinne oikeuden eteen jos hän vaan jää poliiseille kiinni. Enkä sitten narise täällä keskustelupalstalla jälkeenpäin. Tuomio on sitten tuomarin päätettävissä ja toivon että se on oikeudenmukainen teon julmuuteen nähden.
 
"vieras"
No ehkäpä taksissa matkustaminen ei ihan sitä itsensä tietoiseen vaaraan asettamista ole mitä tarkoitin. Että kiitos taas kun piti väännellä mun sanojani. Mun puolesta naiset saa käydä ulkona ihan niin vapaasti kuin haluavat, käyn itsekin baarissa silloin tällöin. Mutta se että jos joka kerta seurueessa on tuntemattomia miehiä, aina lähdetään jatkoille tuntemattomien kanssa, aina vedetään perseet eikä itsestä tai kaverista pidetä huolta niin se on mielestäni typerää käytöstä. Ja varsinkin jos niistä virheistä ei opita vaan tämä toiminta jatkuu vaikka järkyttävä raiskaustapaus olisi jo koettu.
Ja jos itse joudun uhriksi niin ainakin teen sen rikosilmoituksen ja saatan tekijän sinne oikeuden eteen jos hän vaan jää poliiseille kiinni. Enkä sitten narise täällä keskustelupalstalla jälkeenpäin. Tuomio on sitten tuomarin päätettävissä ja toivon että se on oikeudenmukainen teon julmuuteen nähden.
Sä et vastannut mun kysymykseen. Mä kysyin miltä se susta tuntuisi ja olisiko sun mielestä ihan oikein että joku sun läheinen tulisi sulle mussuttamaan siitä mitä sun olisi pitänyt tehdä toisin? Sanoisi sulle nämä kuuluisat "Tosi ikävää joo, MUTTA..." Onko se sun mielestä ihan oikein sulle, että ensin koet raiskauden kauhun ja sen lisäksi joku tulee arvostelemaan miten sä olet hänen mielestä toiminut väärin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nuoruuden kipeä muisto;22662910:
Tiesin riskit joo, mutta en tarvitse tuollaista tunteetonta psykopaattia kuin sinä kertomaan minulle, että ketä minun pitää syyttää. Elä sinä siellä pumpulissa minari päällä ja toivo, ettet sinä tai lapsesi ota koskaan minkäänlaista riskiä, ettei kukaan pääse sulle sanomaan, että mitäs läksit.
Ja piti kommentoida vielä kun bussi pirulainen ehti mennä, että luin äsken väärin kommenttisi. Luin että kirjoitit minusta tunteeton psykologi mutta siellähän luki että olen psykopaatti. Voi että tää on kiva kun alkaa nää termit mennä taas näin reilusti. Että heti kun kuulet jotain epämieluista käytöksestäsi niin toiset on sitten psykopaatteja tms. Tosi rakentavaa keskustelua, hyvä! :) Vähän sama kuin joku oli lähettänyt sian pään Suomen muslimiliittoon. Se on juuri sitä rakentavaa maahanmuuttokeskustelua joka on suomalaisilla niin pirun hyvin hallussa!
 
.
[QUOTE="vieras";22663006]Kuules nyt, sä oot monesti sanonut että ei saa mennä vieraan kämpille vaan pitää mennä taksilla. Ok, onko sulla käynyt mielessä että se taksikuski voi raiskata?
Sä oot monesti sanonut että ei saa juoda itseään umpihumalaan vaan hillitysti. Ok, onko sulla käynyt mielessä että jo 2-3 siideriä on niin paljon että et ole enää ajokunnossa?
Miltä susta tuntuisi, jos sä olisit juonut vain 2 siideriä, just sen verran että et ole enää ajokunnossa. Haluat mennä taksilla kotiin koska on typerää kävellä yksin yöllä pimeässä. Taksikuski raiskaa sut. Kerrot siitä sun läheisille, ja ne sanoo sulle et tosi ikävää mutta olisithan sä voinut olla juomatta sitä toista siideriä niin olisit sitten ollut ajokunnossa. Tai, tosi kurjaa joo, mutta miksi et mennyt bussilla vaan ihan tietosesti asetetuit vaaraan kun menit vieraan miehen kanssa kaksin pieneen suljettuun tilaan. Oikeestiko susta tuollaiset kommentit olisi ihan oikeutettuja? Tai sitten kuten sä olet monesti sanonut, raiskaus on "pahempi" jos nainen on tapellut kunnolla vastaan. Entäs jos se taksikuski löi sun kerran niin kovaa et olet enää vaan melkein tajuton etkä pysty tappelemaan vastaan. Tuomari sitten toteaa et koska sä et puolustautunut niin eipä tää niin kovin paha asia olekaan, aika lievä itseasiassa. Sä yrität selittää kuinka et ehtinyt tekemään mitään ennen iskua ja sen jälkeen olit tokkurassa että et pystynyt. Tuomari toteaa vaan et no hänen mielestä sun olisi kuitenkin pitänyt ehtiä ja puolitajuttomanakin pystyä kamppailemaan. Tekjiä saa lievämmän rangaistuksen. Sustako tämäkin on ihan oikeudenmukaista?[/QUOTE]

Ei Tinkalle käy näin, koska Tinka on Fiksu Ihminen. Fiksut Ihmiset eivät tee arviointivirheitä, joista muut pääsisivät myöhemmin syyllistämään. Fiksut Ihmiset ovat kyllä ensimmäisinä paikalle kertomassa niille tyhmille naisille, mitä kaikkea nämä tekivätkään väärin, ja miten saavat kyllä nyt syyttää itseään. Ja miten se rikoksen tekijä teki melkein palveluksen tyhmälle naiselle, koska nyt tyhmä nainen tajuaa itsekin tyhmyytensä. Elämälle kiitos Fiksuista Ihmisistä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22662938]Käännetään tilanne toisinpäin. Mies vikittelee naista baarissa, suutelee, vähän hyväilee, tanssivat. Kehuu upeaksi, haluttavaksi, lupailee tehdä naiselle kaikkea kivaa. Mies juo illan aikana itsensä kunnon humalaan. Pari lähtee naisen luokse jatkoille. Mies hiplailee naista koko matkan naisen kotiin ja kuiskailee korvaan ihanuuksia. Naisen asunnossa vaatteita sitten riisutaan, molemmat käyvät jo aika kuumina, hyväillään, suudellaan. Juuri kun mies on työntymässä naiseen, tulee hän (mies) toisiin ajatuksiin. Mies tajuaa, että ei ehkä ollutkaan hyvä ajatus panna tätä naista, humala heikensi arvostelukykyä, mutta nyt kun on vähän selvinnyt jo, niin hän ei haluakaan enää harrastaa seksiä. Nainen suivaantuu. Kynsii miestä, lyö, potkii, puree, haukkuu, sättii ja sylkee päälle. Heittää miestä lasisella koriste-esineellä. Tämän seurauksena miehellä on mustelmia, hän vuotaa verta, kasvoihin tulee pysyviä arpia lasista. Mies haastaa naisen oikeuteen ja kertoo ystävilleen tapahtuneesta.
Kuvitteletteko, että yksikään miehen ystävistä sanoo miehelle "Kato vaan kuule äijä peiliin. Ihan täysin edesvastuutonta touhua juoda itsesi ensin niin humalaan et arvostelukyky pettää. Sen jälkeen menet vielä jonkun vieraan ämmän asuntoon, hei haloo! Koko illan ensin annat ymmärtää mutta sitten et ymmärrä antaa. Kyllä kuule kannattaisi miettiä sitä omaa käytöstä"?
Tai oikeudessa tuomari toteaisi "No kyllä tässä kuule on lieventävänä asiahaarana tuo sun oma käyttäytyminen. Jos sä olet koko illan kiihottanut naista, menet vapaaehtoisesti hänen asunnolleen ja viime hetkellä perut lupauksesi antaa hänelle munaa, niin onhan se typerää ja sä olet kyllä osittain vastuussa siitä mitä tapahtui"?

Oikeestiko te luulette, että suurin osa _ymmärtää_ naisen käytöstä? Että saakin pahoinpidellä jos ensin on luvattu kyrpää mutta sitten sitä ei saakaan? Että tässä tapauksessa miestä haukkuttaisi typeräksi ja ajattelemattomaksi, kuvottavaksi kun on ensin ollut niin pillunkipeä ja antanut ymmärtää? Oikeesti?[/QUOTE]

Kaipaisin tähän jotain mielipiteitä!
 
[QUOTE="vieras";22663104]Sä et vastannut mun kysymykseen. Mä kysyin miltä se susta tuntuisi ja olisiko sun mielestä ihan oikein että joku sun läheinen tulisi sulle mussuttamaan siitä mitä sun olisi pitänyt tehdä toisin? Sanoisi sulle nämä kuuluisat "Tosi ikävää joo, MUTTA..." Onko se sun mielestä ihan oikein sulle, että ensin koet raiskauden kauhun ja sen lisäksi joku tulee arvostelemaan miten sä olet hänen mielestä toiminut väärin?[/QUOTE]

No jos joku mulle niin sanoisi niin se on sitten hänen mielipide. Jos joku taksissa matkustaminen on jonkun mielestä niin vastuuton teko että sen takia on oikeus joutua raiskatuksi niin mitäpä siinä sitten voi sanoa. Ehkä en kuitenkaan menisi moralisoimaan taksimatkustajia vaan nimenomaan näitä esimerkkejä joista olen jo sata kertaa sanonut. Jokainen on vastuussa itsestään ja jos toimii kerta toisensa jälkeen typerästi niin kenellä on vastuu? Vähän sama kuin nämä jotka valittavat ettei sossun rahat riitä mut sitten kuitenkin on varaa lähteä heti sen jälkeen kun rahat tulleet tilille baariin tai puhua itselleen 100€ puhelinlasku. Kaukaa haettu esimerkki mutta jotkut ihmiset olettavat että aina on joku joka pitää itsestä huolta eikä omalla käytöksellä ole minkäänlaista merkitystä. Kyllä se niin on että jokaisen tässä elämässä on pärjättävä itse ja elettävä tämä elämä niin ettei siihen tule turhia vaaroja tai ennenaikaista loppua.
 
Ei Tinkalle käy näin, koska Tinka on Fiksu Ihminen. Fiksut Ihmiset eivät tee arviointivirheitä, joista muut pääsisivät myöhemmin syyllistämään. Fiksut Ihmiset ovat kyllä ensimmäisinä paikalle kertomassa niille tyhmille naisille, mitä kaikkea nämä tekivätkään väärin, ja miten saavat kyllä nyt syyttää itseään. Ja miten se rikoksen tekijä teki melkein palveluksen tyhmälle naiselle, koska nyt tyhmä nainen tajuaa itsekin tyhmyytensä. Elämälle kiitos Fiksuista Ihmisistä.
No siinä mielessä olen sitten varmaan fiksu ihminen etten aseta itseäni turhiin vaaroihin enkä elä kevytkenkäisesti. Enkä minä nyt näin käyttäydy oikeassa elämässä, tuskinpa kaverille menisin sanomaan "Mitäs läksit..." jos hän jossain jatkoilla tulisi raiskatuksi humalassa. Mutta tämä nyt on mielipidepalsta ja täällä saa mielipiteensä kertoa. Se riittää että pitää itsestään tarpeeksi hyvää huolta ihan niinkuin muutenkin kaikilla osa-alueilla, kyllä minä haluan ne omat lapsenlapsetkin nähdä sitten vanhana joten haluan elää pitkän ja onnellisen elämän. Toivon mukaan se myös onnistuu!
 
Kepsis
Ei Tinkalle käy näin, koska Tinka on Fiksu Ihminen. Fiksut Ihmiset eivät tee arviointivirheitä, joista muut pääsisivät myöhemmin syyllistämään. Fiksut Ihmiset ovat kyllä ensimmäisinä paikalle kertomassa niille tyhmille naisille, mitä kaikkea nämä tekivätkään väärin, ja miten saavat kyllä nyt syyttää itseään. Ja miten se rikoksen tekijä teki melkein palveluksen tyhmälle naiselle, koska nyt tyhmä nainen tajuaa itsekin tyhmyytensä. Elämälle kiitos Fiksuista Ihmisistä.
uuu provoa... jos pitää kolme kertaa tehdä typerät päätökset mitkä päättyy raiskaukseen, tokihan se on tyhmää, ja kuinkahan monta kertaa ap on tehnyt ne samat päätökset ja ne ei ole päätyneet raiskaukseen, tuo henkii kokonaisesta elämäntavasta, ja jos elämäntapana on ehdollistaa itsensä raiskaukselle eikä opi mitään kun se tapahtuu, niin kuinka suuresta asiasta on todellisuudessa kymys ap:lle silloin, kun ei näe mitään syytä muuttaa toimintatapojaan. jos avaisi sateenvarjon ja odottelisi sitä paskasadetta...
 
"joo"
Olin parikymppisenä hölmö nainen, jolla itsesuojeluvaisto ei pelannut. harrastin kerran etelässä seksiä ilman suojaa Ja tulin aupairina yksin kotiin illalla ja kävin yksin juhlimassa.

parikymppisenä luulin, että maailma on ääretön, rajaton, omat mahdollisuudet rajattomia. En kai pitänyt itseäni kuolevaisena ollenkaan. Olin täysin lapsi.

Minut yritettiin raiskata kun tulin yksin kotiin illalla olleessani aupairina.

Ei käynyt mitenkään, koska yrittäjä oli yhtä humalassa kuin minä.

Ja minulla oli nuorena koti, johon tulla illalla, ei tarvinnut nukkua missä tahansa.

Minusta kaikenlainen uhrin syyllistäminen on perseestä, mutta sellaiseen meidät naiset on kasvatetttu. Aina kantamaan vastuu mutta mies saa tehdä mitä haluaa ja olla vastuuton. Ei vastuuta lapsista, ei vastuuta siitä että sapuskaa on pöydässä 5 kertaa päviässä ja ruoka ja vaate ja siivoushuolto pelaa.

toivottavasti maailma muuttu vähitellen, ja poikien äidit laittavat kakaransa ruotuun heti pienenä, sama vastuu vessanpesuineen, pienmmistä vahtimisineen jne pojille. Mutta yleensä nämä "urheilijat" ovat hemmotltuja ylimielisiä ylimielisten itsekkäiden ja ahneiden miesten poikia , joita kiinnostaa vain oma napa. Näitä jätkiä on jääkiekko ja muu joukkuelajit pullollaan.
 
.
uuu provoa... jos pitää kolme kertaa tehdä typerät päätökset mitkä päättyy raiskaukseen, tokihan se on tyhmää, ja kuinkahan monta kertaa ap on tehnyt ne samat päätökset ja ne ei ole päätyneet raiskaukseen, tuo henkii kokonaisesta elämäntavasta, ja jos elämäntapana on ehdollistaa itsensä raiskaukselle eikä opi mitään kun se tapahtuu, niin kuinka suuresta asiasta on todellisuudessa kymys ap:lle silloin, kun ei näe mitään syytä muuttaa toimintatapojaan. jos avaisi sateenvarjon ja odottelisi sitä paskasadetta...

Ap varmaan jo tiedostaa asiat, mitkä olisi voinut tehdä toisin. Jokainen raiskatuksi tullut varmasti suomii itseään loputtomiin, ei siihen tarvita Fiksuja Ihmisiä enää hieromaan sitä naamaan. Siitä tässä on kyse. Ymmärtää? Vai oletko sinä niitä ihmisiä, jotka keuhkosyöpään kuolleen hautajaisissa menee sureville omaisille saarnaamaan tupakan vaaroista? Vai jo ihan sinne kuolemassa olevan potilaan sairaalasängyn viereen? Auto-onnettomuudessa neliraajahalvaantuneelle kertomaan ylinopeuden vaaroista tilastoiden kanssa? Missä se menee se raja, että sitä empatiaa riittäisi sen verran, että otetaan vain osaa ja säästetään ne saarnat sinne oman pääkkylin sisään? Mitä ylemmyydentunneta tuolla syyllistämisellä oikein saa?
 

Yhteistyössä