Minut on raiskattu monta kertaa.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup.";22650645]Jos ette muuten keksi muuta kuin haukkua minua, niin ehkä on parempi jättää kommentoimatta ja tosiaan ehkä miettiä omaa asennetta. Ja että minkalaisia otuksia miehet voi olla, meidän pitää oikein varoa tosissaan etteivät meitä raiskaa.

Ja kiitos paljon teille positiivisistakin viesteistä. On kyllä huojentavaa tietää, että on niitä ihania ja ymmärtäväisiä ihmisiäkin. Aivan mahtava asenne teillä oikeasti, vaikka olenkin ollut vastuuton ja tyhmä nuori.[/QUOTE]

Muista ettei ihminen voi saada aina vain positiivista palautetta eikä siitä kehity mitenkään. Toivottavasti osaat ottaa myös kritiikkiä vastaan koska vain siitä voi kehittyä, kunhan se on rakentavasti annettu.
Toivottavasti olet nyt viisaampi ihminen ja osaat toimia järkevästi ettei sulle käy enää mitään, tai jopa pahemmin. Onhan näitä tapauksia joissa joku viinantuskissa vaikka tappaa toisen yms. Tsemppiä jatkoon ja toivon sulle oikeasti hyvää elämää! Toivottavasti et ole menettänyt uskoa miehiin, kyllä niitä hyviäkin miehiä on mutta niitä ei välttämättä baarista löydy!
 
"eräs"
Kerro nyt aloittaja kaksi asiaa. 1) Miksi ihmeessä et ole tehnyt rikosilmoitusta, kun kerran tiesit useimmissa tapauksissa tyypin nimenkin? 2) Jos olit kerran raiskauksen tapahtuessa selvin päin, niin miksi et raapinut raiskaajaan semmoisia jälkiä, että poliisi olisi tyyppiä kotoa hakiessaan tiennyt kertaheitolla, että tässä se oikea mies on.

Kysyn tätä sen takia, että minun mielestäni raiskaajan saattaminen vastuuseen teoistaan on naisen kansalaisvelvollisuus.
 
"eräs"
[QUOTE="alkup.";22650670]Halusin unohtaa koko jutun ja niin teinkin, mutta nyt on alkanut kummittelemaan. Kelpaako tämä vastaus sinulle?[/QUOTE]

Voit edelleen tehdä rikosilmoituksen. Sinullahan on todistajiakin, ainakin osassa raiskauksista.
 
-
[QUOTE="alkup.";22650686]No äläpä sitten usko. Onkos sulle muuten tapahtunut noin kun itse olet sitten varmaan herännyt kun mies ei ole ehtinyt vielä työntymään sisällesi.[/QUOTE]

kyllä. Ex-mies yritti kerran kännissä eikä kyllä päässyt alkua pidemmälle. Kyllä siinä herää kun toinen riisuu housuja väkisin vaikka yrittikin sen huomaamatta tehdä.
 
"Crishelle"
Mutkin on yritetty raiskata kerran, nuoruudessani silloisen poikaystäväni toimesta. Tartuin sitä palleista ja väänsin kaakkoon niin, että se kiljui tuskasta ja taipui kaksinkerroin. Tämän jälkeen heitin jätkän ulos ja kehotin hoitamaan yläkertansa kondikseen. Minua ei kosketa jos en itse sitä tahdo. Nykyäänkin asun lähiössä jossa liikkuu ties millaista jengiä, mutta sen verta roteva ja rehvakas olen, ettei kukaan ole yrittänytkään yhtään mitään. Luulen ainakin että itsevarmuuteni on tätä edesauttanut. Vaikka raiskaaminen on aina raiskaajan vika, kannattaa myös oikeasti varoa koska missä tahansa voi olla mitä paskiaisia tahansa. Itse en edes käy baareissa, olen illat kotona mieheni kanssa. Se ei oo koskaan tehny mulle mitään väkivaltaista.
 
"eräs"
[QUOTE="alkup.";22650686]No äläpä sitten usko. Onkos sulle muuten tapahtunut noin kun itse olet sitten varmaan herännyt kun mies ei ole ehtinyt vielä työntymään sisällesi.[/QUOTE]

Minulla ainakin on kokemusta juuri kuvaamasi kaltaisesta tilanteesta. En todellakaan nuku humalassakaan niin sikeästi, että moista pääsisi tapahtumaan, saati sitten selvänä tai lähes selvänä, kuten sinun tapauksessasi. Tekisi mieli esittää pari tarkentavaa kysymystä anatomiastasi, mutta se menisi jo ilkeilyn puolelle.
 
"Suvi"
[QUOTE="alkup.";22650645]Jos ette muuten keksi muuta kuin haukkua minua, niin ehkä on parempi jättää kommentoimatta ja tosiaan ehkä miettiä omaa asennetta. Ja että minkalaisia otuksia miehet voi olla, meidän pitää oikein varoa tosissaan etteivät meitä raiskaa.

Ja kiitos paljon teille positiivisistakin viesteistä. On kyllä huojentavaa tietää, että on niitä ihania ja ymmärtäväisiä ihmisiäkin. Aivan mahtava asenne teillä oikeasti, vaikka olenkin ollut vastuuton ja tyhmä nuori.[/QUOTE]

Minä olen ollut myös vastuuton ja tyhmä nuori ja vielä nuori aikuinenkin. Vielä tyhmempi kuin sinä, 1000 000 kertaa tyhmempi!! Olin nimenomaan päissään aina, kun lähdin jatkoille ja kuvittelin tuntevani miehet, kun vähän juttelin heidän kanssaan. Kaipa se ihailu ja huomio kohotti huonoa itsetuntoani (olen kasvanut ilman isää). Flirttailinkin vielä ja tanssin ja keimailin, enkä tyhmä edes ajatellut, että voisin tulla raiskatuksi! Luojan kiitos, en tullutkaan. Kunpa ap:kin olisi säästynyt! Hän sentään vastuullisempi oli kuin minä. Ja tuskinpa itsekään olisin uskaltanut poliisin puheille mennä, olisin varmasti ollut niin häpeissäni...

Toki olen muuttunut, ikää tullut lisää, mies ja perhe. Olen myös käsitellyt omat itsetunto-ongelmani ja arvostan nykyään itseäni aivan toisella tapaa. Vaikka olisin sinkku, en toimisi enää niin kuin nuoruudessani ja antaisi käyttää itseäni hyväksi ihmissuhteissa (niin kuin tein vuosikausia). No, mennyt on mennyttä.
 
"sini"
[QUOTE="alkup.";22650645]Jos ette muuten keksi muuta kuin haukkua minua, niin ehkä on parempi jättää kommentoimatta ja tosiaan ehkä miettiä omaa asennetta. Ja että minkalaisia otuksia miehet voi olla, meidän pitää oikein varoa tosissaan etteivät meitä raiskaa.

Ja kiitos paljon teille positiivisistakin viesteistä. On kyllä huojentavaa tietää, että on niitä ihania ja ymmärtäväisiä ihmisiäkin. Aivan mahtava asenne teillä oikeasti, vaikka olenkin ollut vastuuton ja tyhmä nuori.[/QUOTE]

Ensinnäkin moni on täällä sanonu sitä että jokaisen naisen pitää itse pitää huoli omasta turvallisuudesta. Pahoja asioita tapahtuu vaikka kuinka varois, mutta jos itsensä pistää tilanteisiin joissa ei ole turvallista, niin ikävien asioiden tapahtumisen riski kasvaa.
Jotkut ovat olleet onnekkaita kun ovat kulkeneet missä porukoissa sattuu, toiset taas ei.
Mä en tajua sitä että jos sulla on oma kaveri ollu mukana niin minkälainen kaveri jättää auttamatta?!
Ei sua kukaan syyttänyt ole, mutta ihmettelemme sitä miten sama ihminen ajautuu tuollaisiin tilanteisiin.. kukaan ei myöskää epäile etteikö raiskauksia sattuis naisen nukkuessa ja hereillä ollessa, mutta en mä siltikään yleistäis kaikkiin miehiin. On miehiä jotka ei naisiin ikinä koskis ilman lupaa, mutta on myös niitä jotka eivät välitä yhtään toisen tunteista. Molempia tunnen, mutta jälkimmäiset tietoisesti poistanut lähipiiristä.
 
"alkup."
Saahan sitä ihmetellä, että miksi mulle just näin sattunut. En mä osaa sitä sanoa. Eiks se oo kuitenkin positiivista ettei ole moneen vuoteen enää ollut edes lähellä sellaista tilannetta.

Ehkä mä tyhmästi ajattettelen että se, että olin nuori, pieni, niin ehkä olin helpompi "saalis", että eihän sellainen pistä vastaan tai ei sitä kukaan uskokaan. Niin että siksi niitä sattui silloin kun olin nuori. Mutta voin olla väärässäkin.
 
"vieras"
[QUOTE="eräs";22650691]Kerro nyt aloittaja kaksi asiaa. 1) Miksi ihmeessä et ole tehnyt rikosilmoitusta, kun kerran tiesit useimmissa tapauksissa tyypin nimenkin? 2) Jos olit kerran raiskauksen tapahtuessa selvin päin, niin miksi et raapinut raiskaajaan semmoisia jälkiä, että poliisi olisi tyyppiä kotoa hakiessaan tiennyt kertaheitolla, että tässä se oikea mies on.

Kysyn tätä sen takia, että minun mielestäni raiskaajan saattaminen vastuuseen teoistaan on naisen kansalaisvelvollisuus.[/QUOTE]

Vaan eipä kerro. Nainen raiskataan kahden (2) vuoden aikana viisi (5) kertaa, eikä tee ilmoitusta? IHAN käsittämätöntä ja uskomatonta.

Kyseessä lienee provoilija jolla ei aihe ja sen käsittely pysy hallinnassa.
 
"Jenna"
Ensinnäkin, olen pahoillani puolestasi. Raiskaus on aina väärin ja rikos.

Mutta se ihmetyttää, kun yleistät asian ja haukut miehiä, syytät useimpia miehiä. No se tietysti kertoo millainen on SUN kokemus miehistä ja millainen sun tuttavapiiri on, ja se kuulostaa harvinaisen ikävältä. Mutta usko vaan ettei tuo ole normaalia miehen käytöstä. Se on epänormaalia, se on kusipäiden käytöstä! Ei oikeiden miesten! Oikeat miehet on tuollaisten vastakohtia. Useimmat miehet on ihan ok, ja sitten on vielä todella mukavia ja hyviä miehiä.

Minutkin on raiskattu, joten tiedän miltä susta tuntuu. Mutta kaikki muut tuntemani miehet on kohdelleet mua hyvin ja varsinkin mun oma mies. Niin tiedän että sinäkin voit löytää hyvän miehen, jos haluat. Älä anna noiden tapausten tuhota mahdollisuuttasi rakkauteen. Voit löytää Miehen joka rakastaa, hellii ja suojelee sua. :) Voimia sulle. <3
 
ex-kaunotar
Mullekin on käynyt noin, useamman kerran. Ja kyllä, olin nuorena poikkeuksellisen kaunis. Sain kuulla siitä usein. Ja liikuin epämääräisissä porukoissa ja join paljon. Monet miehet, jopa perheelliset ja päällepäin kunnolliset miehet syyllistyvät humalaisen naisen hyväksikäyttöön. Onneksi nuo ajat ovat takanapäin, mutta arvet pysyvät aina.
 
Tuossa kommentissa oli kaikki oleellinen. Jos nainen vetää kaatokännit ja lähtee tuntemattoman matkaan, on riski aika suuri. Jokainen kuitenkin on vastuussa omista toimistaan ja juuri tuo vaaratilanteiden ennaltaehkäisy on niitä vastuita joka jokaisella kuuluisi olla. Vähän sama kuin miehen ei kannattaisi mennä pohjanmaalaiseen täyteen pubiin huutamaan "Kaikki pesäpalloilijat ja painijat on homoja!" Omaa käytöstä kannattaa harkita, varsinkin humalassa.
Mielestäni on ihan oikeutettua että oikeus antaisi tuomion myös uhrin käytöksestä jos hän on käyttäytynyt aivan päättömästi. Ja tiedän että saan vihat niskaani tuosta edellisestä lauseesta mutta se on oma mielipiteeni ja tämä on mielipidepalsta. Kuitenkin jokaisella on vastuu ja vaikka raiskaustilanteessa vastuu on vain raiskaajalla joka tietysti ansaitsee nykyistä kovemmankin tuomion mutta raiskausta edeltävät tilanteet ovat monesti uhrin vastuulla ja niitä voi hyvinkin pitkälle estää!
Tätä logiikkaa mä en kyllä tajua. Miksi ihmeessä uhrin pitäisi saada tuomio häneen itseensä kohdistuvasta väkivallasta? :O Onko sinisilmäisyys rikos? Aika julma ajatus, että raiskauksen lisäksi pitäisi oikein saada joku rangaistus vielä lisäksi.
 
[QUOTE="alkup.";22650658]Minä ainaskin, vai väitätkö että valehtelen?[/QUOTE]

Olitko kännissä, lääkkeiden/huumeiden vaikutuksen alaisena? Jos sä olet oikeasti tullut raiskatuksi niin luulisi vähän varovan sellaisia tilanteita. Eihän lapsikaan iske kuumalle hellalle kättä kuin kerran.

Vaikka naista/miestä ei saa raiskata, vaikka se makaisi sammuneena keskellä tietä haarat levällään, niin täytynee olla suurenluokan kusipää jos juo itsensä siihen tilaan, ja eritoten jos ei kokemuksistaan opi.
 
[QUOTE="Suvi";22650525]Ymmärrän, että monesta voi myös olla vaikeaa mennä poliisille kertomaan, kun pelkää tulevansa syyllistetyksi itse. Syyllistäähän suuri osa palstalaisistakin/ulkopuolisista raiskatuksi tulleen. Kuulusteleva poliisi voi olla aivan samalla tavalla ylimielinen ja se olisi varmasti aivan liikaa herkässä mielentilassa.

Miksi naiset itse tuntuvat vihaavan raiskauksen uhria? Tätä en ymmärrä.[/QUOTE]

Se on jonkinlainen defenssi. Ei haluta uskoa sitä tosiasiaa, että kuka tahansa voisi joutua raiskatuksi. Ollaan siinä uskossa, että raiskauksen voi välttää sillä ja sillä tavalla.
 
"zenn"
En ota kantaa provoiluun, mutta Itä-Suomeen kyllä. Uskon, että siellä tuo voi olla mahdollista.

Siellä on oikeasti ihan eri kulttuuri kuin muualla Suomessa naisen arvostuksen suhteen. Itse kävin asustelemassa melko lähellä vaalimaan tullia muutaman kuukauden ja se ero oli aivan älytön. Ennen tuota reissua luulin, että prostituution laillistaminen kannattaisi, mutta tuolla, jossa oli ihan hyväksyttävää käydä hoitamassa hommia rajan takana, niin naisen asema oli aivan eri. Toki miesten mielipiteisiin varmasti vaikutti mahdollisuus tuoda sieltä itsellensä "tottelevainen" vaimo.

En ikinä tule menemään sinne takaisin. Itse tarvitsen arvostusta ja tasa-arvoa.
 
"zenn"
Kärjistettynä voisin sanoa toiveen, että annettaisiin Venäjälle loputkin karjalasta. Ainakin ne säälittävät runkkarit, jotka kuvittelivat, että kaikki naiset ovat ostettavissa tai vain käytettävissä.
 
[QUOTE="zenn";22651218]En ota kantaa provoiluun, mutta Itä-Suomeen kyllä. Uskon, että siellä tuo voi olla mahdollista.

Siellä on oikeasti ihan eri kulttuuri kuin muualla Suomessa naisen arvostuksen suhteen. Itse kävin asustelemassa melko lähellä vaalimaan tullia muutaman kuukauden ja se ero oli aivan älytön. Ennen tuota reissua luulin, että prostituution laillistaminen kannattaisi, mutta tuolla, jossa oli ihan hyväksyttävää käydä hoitamassa hommia rajan takana, niin naisen asema oli aivan eri. Toki miesten mielipiteisiin varmasti vaikutti mahdollisuus tuoda sieltä itsellensä "tottelevainen" vaimo.

En ikinä tule menemään sinne takaisin. Itse tarvitsen arvostusta ja tasa-arvoa.[/QUOTE]
Voisitko vähän tarkentaa miten käytännössä tuo kuvailemasi ero näkyi? En siis epäile etteikö eroa olisi, olen vain utelias miten se ilmenee.
 
"sama"
Kyllähän se vika aina tekijässä on. Mutta käsi sydämelle, olisiko nää tapahtumat voitu estää omalla käytökselläsi? Viina on viisasten juoma ja liian moniin suomalaisiin tappoihin, murhiin, pahoinpitelyihin ja raiskauksiin liittyy viina ja muut päihteet. Ne ovat niitä ihan turhia rikoksia jotka voidaan estää.
No minusta se ei ole mikään lieventävä asianhaara että uhri tai tekijä ovat kännissä. Totta, näitä sattuu eniten kun ihmiset ovat humalassa, mutta sekö oikeuttaa? Minusta voisi kysyä niin päin että olisiko voitu estää jos TEKIJÄ ei olisi ollut humalassa?
 
"toinen"
minulle kävi kerran noin, ollessani 16-v. join ihan liikaa, ja filmi täysin poikki. Jossain vällissä vain tajusin että mies pani minkä kerkesi, ja sitten taas filmi poikki. minäkään en tehnyt poliisille ilmoitusta, se oli vain liian nöyryyttävää, itse kun olin sammunut ja saanut itseni siihen kuntoon. kyllä tuollainen on todella yleistä, ja hyvin harvat niistä puhuvat tai tekevät rikosilmoitusta. siinä kun on se toteennäyttämisen vaikeuskin, mites todistat ettet ollut suostuvainen/olit sammunut.
 
sivusta
Ollaan siinä uskossa, että raiskauksen voi välttää sillä ja sillä tavalla.
Jokainen nainen voi välttää riskiä tulla raiskatuksi. On itsestään selvää, että raiskaus on vain ja ainoastaan raiskaajan vika, mutta kyllä sitä omaa järkeäänkin pitää käyttää. Jos sut raiskataan samankaltaisissa tilanteissa useamman kerran, niin mun mielestä siinä kohtaa itsesuojeluvaiston pitäisi pelittää sen verran, ettei toista samaa kuviota uudestaan ja uudestaan.

Ja joo, minut on raiskattu nuorena naisena ihan randomisti, kun olin juoksulenkillä ja juoksin klo 21 jälkeen pimeän alikulkutunnelin kautta. Kuljen kyllä edelleenkin kyseisen alikulun kautta, mutta en mene sitä kautta enää yksin iltamyöhäisellä. Todennäköisyys sille, että mut raiskattaisiin siellä uudestaan, on toki aika olematon, mutta mä en halua ottaa edes sitä riskiä. Ja mun mielestä se on ihan terveen järjen käyttöä.

Ap:lle toivon voimia, en ihan koko ketjua ole lukenut eli en tiedä, onko tästä ollut jo puhettakin (ja ehkä olet jo näin tehnytkin), mutta mun mielestäni sun kannattaisi hakeutua ammattilaisen juttusille tai johonkin vertaistukiryhmään. Useampi raiskaus yksin kannettavana on kuitenkin aikamoinen taakka. Ja nainen, pidä huolta itsestäsi! Kaikki miehet eivät suinkaan ole sellaisia kuin olet noiden raiskaajien kohdalla kokenut, mutta kuitenkin niitä mätiä omenia mahtuu niihin miehiin ihan yhtälailla kuin meihin naisiinkin. Siksi se itsesuojeluvaistokin on tarpeen.
 
"toinen"
[QUOTE="toinen";22651265]minulle kävi kerran noin, ollessani 16-v. join ihan liikaa, ja filmi täysin poikki. Jossain vällissä vain tajusin että mies pani minkä kerkesi, ja sitten taas filmi poikki. minäkään en tehnyt poliisille ilmoitusta, se oli vain liian nöyryyttävää, itse kun olin sammunut ja saanut itseni siihen kuntoon. kyllä tuollainen on todella yleistä, ja hyvin harvat niistä puhuvat tai tekevät rikosilmoitusta. siinä kun on se toteennäyttämisen vaikeuskin, mites todistat ettet ollut suostuvainen/olit sammunut.[/QUOTE]

ja lisään vielä, että en voi olla edes varma oliko panijoita enemmän kuin tuo yksi, koska ainoa muistikuva on tuosta yhdestä. en tiedä mitä olin juonut, olin todellakin täysin filmi poikki. koskaan sen jälkeen, tai sitä ennen, en ole niin pahaan kuntoon itseäni viinalla saanut.
 
Tätä logiikkaa mä en kyllä tajua. Miksi ihmeessä uhrin pitäisi saada tuomio häneen itseensä kohdistuvasta väkivallasta? :O Onko sinisilmäisyys rikos? Aika julma ajatus, että raiskauksen lisäksi pitäisi oikein saada joku rangaistus vielä lisäksi.
No tuolla tuomiolla ajattelin lähinnä sitä että se on "lieventävä asianhaara", en nyt mitään linnatuomioita kuitenkaan. En todellakaan puolustele yhtäkään raiskaajaa ja olen sitä mieltä että heidän tuomionsa ovat pedofiilien ohella Suomessa ihan liian pieniä, mutta se että jatkuvasti joku asettaa itsensä vaaraan on todella vastuutonta. Kunpa muistaisin sen poliisin nimen joka oli tehnyt sen tutkimuksen tiettyjen naisten riskikäyttäytymisestä. Se oli todella ajattelunarvoinen tutkimus ja poliisi sai ihan turhaan vihoja niskaansa kun kertoi ääneen miten typerästi moni nainen käyttäytyy.
 

Yhteistyössä