Minut on raiskattu monta kertaa.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"alkup."
Minut on raiskattu kaksi kertaa. Traumat tunki kunnolla pintaan etenkin toisesta käsittelemättömästä raiskauksesta vasta 7 vuoden jälkeen. Toinen tapahtui 13-vuotiaana tuttavan toimesta ja toinen kerta aikuisiässä oman miesystävän alistamana. Jälkimmäinen tuntui paljon pahemmalta, koska siinä olin täysin kykenemätön tekemään mitään, olin lamaantunut ja avuton. Lopulta lohdutin sitä ihmistä, joka minuun oli väkisin tullut. Niin rikki ja alistettu olin siinä elämäni vaiheessa. Inhottaa vieläkin, viha nousee pintaan.
Jos ei ole tullut raiskatuksi, niin ei välttämättä ymmärrä miten siinä tilanteessa voi lamaantua. Itsellekin tämä on käynyt. Minulla oli vielä sellainen elämänvaihe että olin nuori ja aikalailla hukassa elämäni kanssa.

Tämä on ensimmäinen kerta kun kerron näistä kellekään. Monet sitten huutelevat tätä provoksi. Ketä tälläistä on kokenut, uskon että tuntee että tämä on totta ja vaikka ei niin tietää miten suhtautua tälläisiin asioihin, eikä lähde ensimmäiseksi provoa huutelemaan.
 
Tasku Venus
Minusta ap:n tarinassa ei ole mitään epäuskottavaa. Tuollaiset tuttujen raiskaukset on todellakin luultua yleisempää. Niistä ei vaan puhuta. Todella moni "tavallinen" mies on kykenevä humalatilassa tuollaiseen.
 
"asdf"
[QUOTE="alkup.";22646063]Jos ei ole tullut raiskatuksi, niin ei välttämättä ymmärrä miten siinä tilanteessa voi lamaantua. Itsellekin tämä on käynyt. Minulla oli vielä sellainen elämänvaihe että olin nuori ja aikalailla hukassa elämäni kanssa.

Tämä on ensimmäinen kerta kun kerron näistä kellekään. Monet sitten huutelevat tätä provoksi. Ketä tälläistä on kokenut, uskon että tuntee että tämä on totta ja vaikka ei niin tietää miten suhtautua tälläisiin asioihin, eikä lähde ensimmäiseksi provoa huutelemaan.[/QUOTE]

En minäkään toisesta puhunut ennen kuin vuosien jälkeen. Sen painoin täysin johonkin alitajuntaan. Oireilu oli todella rajua nyt.
 
[QUOTE="vieras";22645860]Sinä taas et tajuta, ettei sinne jatkoille edes kutsuta edes tahansa mammaa. Joten seura on jo valikoitu siinä vaiheessa, kun tilanteet etenee...[/QUOTE]

No ehkä jatkojakin on vähän joka lähtöön. Ja muuten, mua on iskenyt eräs nykyään NHL:ssa pelaava tunnettu mies mutta en ole suostunut mihinkään. Ja koen etten minäkään nyt mikään häikäisevä kaunotar, ihan iloinen oma itseni. Ei kaikki ole sellaisia että haluavat vaan mallin, jotkut pitävät siitä että on jotain persoonaakin ja särmää.
 
"vieras"
No ehkä jatkojakin on vähän joka lähtöön. Ja muuten, mua on iskenyt eräs nykyään NHL:ssa pelaava tunnettu mies mutta en ole suostunut mihinkään. Ja koen etten minäkään nyt mikään häikäisevä kaunotar, ihan iloinen oma itseni. Ei kaikki ole sellaisia että haluavat vaan mallin, jotkut pitävät siitä että on jotain persoonaakin ja särmää.
No joo, en mitään nuken näköisiä missejä tarkoittanut, vaan just kuvailemiasi tyyppejä.
 
za
[QUOTE="mä";22644627]Kukaan ei syyllistä uhria vaan neuvoo, miten toimia jatkossa. Vai pitäisikö sanoa, että voi voi, onpas ne miehet olleet sikoja, mutta jatka vain samaan malliin, jos joku kerta käviski sitten ihan hyvin?[/QUOTE]

Pointti on tässä.
 
"vieras"
Mikähän siinä muuten on, että se että ei heiluttele rahaa tursuvaa lompakkoa jossain rautatieasemalla on perusjärkeä. Mutta jos näihin ketjun asioihin liittyen sanoo naiselle että jokin on riskikäyttäytymistä, kohta on viisi ihmistä huutamassa kurkku suorana jotain paskaa syyllistämisestä?
Ehkä sillä erolla, että se naisen TAVARA ei ole mitään tavaraa ;) Mä luulin sua oikeesti vähän fiksummaks kaveriks, mutta ihan samanlainen turha tyhjäpää sä oot kuin suurin osa miehistä. Täysin turha ja säälittävä.
 
Raiskaus ei koskaan ole uhrin oma vika, mutta omilla valinnoillaan nainen voi joko huomattavasti pienentää tai huomattavasti suurentaa riskiä tulla raiskatuksi.

Toivon, että ap on jo osansa kaikesta ikävästä saanut, ja tulevaisuudessa ei enää tapahtuisi mitään vastaavaa.
 
"vieras"
Ratkeaisevaa on oma käytös myös silloin kun puhutaan murhista, syöpään sairastumisista, kuolemista autokolareissa ja kannettomaan viemäriin putoamisesta. Ratkaisevaa on pysyä oman kodin sisäpuolella ilman seuraa miehistä, naisista, lapsista taikka vaikka elukoista. Syövältä ei tosin pelasta välttämättä vankilakaan, mutta kyllähän se yksilön oma syy on jos sairastuu esimerkiksi keuhkosyöpään, vatsasyöpään tai paksunsuolensyöpään. Itse he ovat vastuussa sairastumisestaan.
 
asdfasd
Raiskauksella voi jäädä syvät psyykkiset jäljet, joissa mm. uhri saattaa toistaa uhriutumistaan tiedostamatta. Ensimmäisen raiskauksen jälkeen annoin kohdella itseäni kaltoin, koska en ollut minkään arvoinen. Sen seurauksena olen tehnyt asioita, joita olen ikuisesti katunut, mutta ainakin "omasta" suostumuksesta periaatteessa. Miksi en tehnyt ilmoitusta, koska en osannut, pystynyt ja uskaltanut. Yksin minä sen häpeäni kanssa olen kulkenut, yksin sen likaisuuden kanssa yrittänyt pärjätä.
 
hdhd
Hoh. Mä ryyppäsin ja vedin kaikkea muutakin vuosia, olin siis todella sekaisin joka viikonloppu vähintään ja monta, monta kertaa lähdin tuttujen, tuntemattomien ja vaikka kenen luo yöksi/jatkoille tms. tai sammuin johonkin randomi mestaan. Olin ja olen nuori ja hyvännäköinen. Hengasin jopa niiden pelättyjen narkkarien kanssa, ja mua paljon vanhempien tyyppien kanssa. Silti mua ei ole koskaan raiskattu....
 
"vieras"
Hoh. Mä ryyppäsin ja vedin kaikkea muutakin vuosia, olin siis todella sekaisin joka viikonloppu vähintään ja monta, monta kertaa lähdin tuttujen, tuntemattomien ja vaikka kenen luo yöksi/jatkoille tms. tai sammuin johonkin randomi mestaan. Olin ja olen nuori ja hyvännäköinen. Hengasin jopa niiden pelättyjen narkkarien kanssa, ja mua paljon vanhempien tyyppien kanssa. Silti mua ei ole koskaan raiskattu....
Sulla kävi hyvä tuuri, ole kiitollinen siitä.
 
Raiskaus ei koskaan ole uhrin oma vika, mutta omilla valinnoillaan nainen voi joko huomattavasti pienentää tai huomattavasti suurentaa riskiä tulla raiskatuksi.

Toivon, että ap on jo osansa kaikesta ikävästä saanut, ja tulevaisuudessa ei enää tapahtuisi mitään vastaavaa.
Tuossa kommentissa oli kaikki oleellinen. Jos nainen vetää kaatokännit ja lähtee tuntemattoman matkaan, on riski aika suuri. Jokainen kuitenkin on vastuussa omista toimistaan ja juuri tuo vaaratilanteiden ennaltaehkäisy on niitä vastuita joka jokaisella kuuluisi olla. Vähän sama kuin miehen ei kannattaisi mennä pohjanmaalaiseen täyteen pubiin huutamaan "Kaikki pesäpalloilijat ja painijat on homoja!" Omaa käytöstä kannattaa harkita, varsinkin humalassa.
Mielestäni on ihan oikeutettua että oikeus antaisi tuomion myös uhrin käytöksestä jos hän on käyttäytynyt aivan päättömästi. Ja tiedän että saan vihat niskaani tuosta edellisestä lauseesta mutta se on oma mielipiteeni ja tämä on mielipidepalsta. Kuitenkin jokaisella on vastuu ja vaikka raiskaustilanteessa vastuu on vain raiskaajalla joka tietysti ansaitsee nykyistä kovemmankin tuomion mutta raiskausta edeltävät tilanteet ovat monesti uhrin vastuulla ja niitä voi hyvinkin pitkälle estää!
 
Hoh. Mä ryyppäsin ja vedin kaikkea muutakin vuosia, olin siis todella sekaisin joka viikonloppu vähintään ja monta, monta kertaa lähdin tuttujen, tuntemattomien ja vaikka kenen luo yöksi/jatkoille tms. tai sammuin johonkin randomi mestaan. Olin ja olen nuori ja hyvännäköinen. Hengasin jopa niiden pelättyjen narkkarien kanssa, ja mua paljon vanhempien tyyppien kanssa. Silti mua ei ole koskaan raiskattu....
Sulla oli todellinen enkeli matkassa, tai jokin joka suojasi sua. Kai nyt jälkeenpäin tajuat miten onnekas olet?
 
Onhan se tosiaan hyvä miettiä miten vähentää riskejä elämässä, mutta ymmärrän kyllä kuinka nuo "hyvät neuvot" voi tosiaan tuntua syyllistämiseltä ketjussa, jossa raiskattu kaipaa tukea. Yhtälailla tuntuu järjettömältä kun ihmiset spekuloivat jossain raiskaustapauksessa sitä, mitä uhrin olisi pitänyt tehdä toisin eivätkä välttämättä lainkaan anna huomiota sille rikoksentekijälle.

Minunkin mielestäni on erittäin typerää lähteä jonkin humalaisen mieslauman matkaan. Ja sanokaa vaan rasistiksi, mutta itse en ole ikinä lähtenyt ehdottelevien ulkomaalaisten matkaan. Omassa kaveripiirissä on kyllä oltu yötä ties kenellä ja kenen vieressä, eikä ikinä ole ollut pienintäkään yritystä millekään. Mielestäni naiset saavat mennä kavereiden luoksi kylään ja saavat harrastaa yhden yön juttuja, pukeutua minihameeseen ja kulkea yksin ulkona. Jos maailma menee siihen, että nainen ei voi vapaasti liikkua, niin asialle tulee tehdä jotain, eikä lukita naisia sisälle.

Täytyy sanoa, että itsekin kyllä tässä tapauksessa epäilen hieman provoilua, kun pitää sillä ulkonäöllä kehuskella. "Olen niin hyvännäköinen että miehet haluavat raiskata minut". Huoh. On ap tosissaan tai ei, niin apua kannattaisi hakea. Enkä tarkoita pahalla, uskon vaan tosissani, että joku psykologi tms. voisi auttaa.
 
...
Itseni on parikymppisenä raiskattu. Kyllä, olin humalassa. Heräsin siihen kun mies oli sisälläni, eikä lopettanut.
En tehnyt rikosilmoitusta, koska asiahan oli oma syyni, ja asialle olenkin saanut vahvistusta kun olen lukenut näitä kommentteja. Sillä itse olin kännin vetänyt ja itse päätynyt paikkaan jossa raiskaus tapahtui. Olimme menneet naispuoliselle ystävälleni ja tämä mies oli mukana, heillä oli jotain sutinaa ystäväni kanssa. No eipä ollut ystävän paneminen riittänyt vaan mies oli tullut muakin panemaan.

Kerran mut myös meinattiin raiskata ja sekin oli omaa syytäni. Olin kävelemässä baarista kotiin ja menin tuntemattoman kyytiin joka sitten ajoi syrjäiselle paikalle ja alkoi käpälöimään, pääsin kumminkin onneksi ulos ja juoksin karkuun.

Myös pahoinpidellyksi jouduin, sekin kai oli omaa syytäni. Olimme kotonani jatkoilla, siellä oli kavereitani ja entuudestaan tuntemattomia miehiä. Kun pyysin miehiä poistumaan, eräs hyökkäsi kimppuuni ja hakkasi päätäni betoniseinään. Kaverit soitti ambulanssin kun olin alkanut oksentaa ja mennyt ihan sekavaksi. Aivotärähdyshän se sitten oli.
 
Onhan se tosiaan hyvä miettiä miten vähentää riskejä elämässä, mutta ymmärrän kyllä kuinka nuo "hyvät neuvot" voi tosiaan tuntua syyllistämiseltä ketjussa, jossa raiskattu kaipaa tukea. Yhtälailla tuntuu järjettömältä kun ihmiset spekuloivat jossain raiskaustapauksessa sitä, mitä uhrin olisi pitänyt tehdä toisin eivätkä välttämättä lainkaan anna huomiota sille rikoksentekijälle.

Minunkin mielestäni on erittäin typerää lähteä jonkin humalaisen mieslauman matkaan. Ja sanokaa vaan rasistiksi, mutta itse en ole ikinä lähtenyt ehdottelevien ulkomaalaisten matkaan. Omassa kaveripiirissä on kyllä oltu yötä ties kenellä ja kenen vieressä, eikä ikinä ole ollut pienintäkään yritystä millekään. Mielestäni naiset saavat mennä kavereiden luoksi kylään ja saavat harrastaa yhden yön juttuja, pukeutua minihameeseen ja kulkea yksin ulkona. Jos maailma menee siihen, että nainen ei voi vapaasti liikkua, niin asialle tulee tehdä jotain, eikä lukita naisia sisälle.

Täytyy sanoa, että itsekin kyllä tässä tapauksessa epäilen hieman provoilua, kun pitää sillä ulkonäöllä kehuskella. "Olen niin hyvännäköinen että miehet haluavat raiskata minut". Huoh. On ap tosissaan tai ei, niin apua kannattaisi hakea. Enkä tarkoita pahalla, uskon vaan tosissani, että joku psykologi tms. voisi auttaa.
No ehkäpä ap:n kohdalla on oikeasti huono itsetunto, nimittäin hyvä itsetunto ja kauneus ei mene samaan pakettiin vaikka niin monesti luullaan. Hyvällä itsetunnolla ei tarvitse hehkuttaa omaa kauneuttaan.
Enkä tarkoittanut sitä että naisten pitäisi olla neljän seinän sisällä. Olen minäkin käynyt yksin baarissa parikymppisenä mutta käyttäytynyt niin etten ole provosoinut miehiä vaikka toki niitäkin illan mittaan on ympärillä pyörinyt. Yksi tilanne oli jossa mies seurasi mua Helsingistä Espooseen mutta sain onneksi apua erään baarin portsarilta joka antoi miehelle lähdöt. Ja jatkoille en ole koskaan mennyt yksin vaan aina kaverien kanssa, siis naispuolisten.
Mutta se ärsyttää kyllä hieman että naiset niin monesti käyttävät oikeuttaan olla nainen eikä heihin saa kohdistaa minkäänlaista kritiikkiä. Kaveripiirissäni on paljon baarityöntekijöitä ja kaikki heistä on sanoneet että ärsyttävin asiakas on humalainen nainen. Varsinkin keski-ikäinen mutta kaikki ikähaarukat osaavat olla veemäisimpiä. Ensin auotaan sitä päätä niin pitkään että portsarilla tai jollain menee hermo ja sitten kun hänet poistetaan paikalta, alkaa nainen käyttää voimakeinoja jolloin myös poke koventaa otetta. Sitten onkin syytös siitä että kävitpä pieneen naiseen kiinni, sovinisti! Eli tässäkään vastuu ei ole naisella...
Samoin nainen joka koko illan baarissa tanssii miehen edessä kuin strippari, keikuttaen ja vihjaillen. Sitten kun mies illan jälkeen olettaa että tästä jatketaan, niin nainen haistattaa miehelle pitkät, koska perverssi on kuvitellut ties mitä.
Ja totean heti että en kiellä naisilta tanssimista, en minihameita, kulkekoon vaikka stringit päällä jos se on jonkun juttu... Mutta oikeasti, omilla toimilla voi tietyissä tilanteissa pienentää riskiä. Puskaraiskauksia kuitenkin nykyään on aika vähän mutta niitäkin tapahtuu, valitettavasti. Ja kamalia raiskaustarinoita myös neljän seinän sisällä, ne ovat järkyttäviä ja kaikki sympatia uhrille. MUTTA jos raiskaus tapahtuu niin että nainen on oma-aloitteisesti lähtenyt tuntemattoman miehen mukaan baarista, keikistellyt ja flirttaillut koko illan... Sopii miettiä olisiko tämäkin turha raiskaus voitu estää uhrin käytöstä muuttamalla!?!
 
Itseni on parikymppisenä raiskattu. Kyllä, olin humalassa. Heräsin siihen kun mies oli sisälläni, eikä lopettanut.
En tehnyt rikosilmoitusta, koska asiahan oli oma syyni, ja asialle olenkin saanut vahvistusta kun olen lukenut näitä kommentteja. Sillä itse olin kännin vetänyt ja itse päätynyt paikkaan jossa raiskaus tapahtui. Olimme menneet naispuoliselle ystävälleni ja tämä mies oli mukana, heillä oli jotain sutinaa ystäväni kanssa. No eipä ollut ystävän paneminen riittänyt vaan mies oli tullut muakin panemaan.

Kerran mut myös meinattiin raiskata ja sekin oli omaa syytäni. Olin kävelemässä baarista kotiin ja menin tuntemattoman kyytiin joka sitten ajoi syrjäiselle paikalle ja alkoi käpälöimään, pääsin kumminkin onneksi ulos ja juoksin karkuun.

Myös pahoinpidellyksi jouduin, sekin kai oli omaa syytäni. Olimme kotonani jatkoilla, siellä oli kavereitani ja entuudestaan tuntemattomia miehiä. Kun pyysin miehiä poistumaan, eräs hyökkäsi kimppuuni ja hakkasi päätäni betoniseinään. Kaverit soitti ambulanssin kun olin alkanut oksentaa ja mennyt ihan sekavaksi. Aivotärähdyshän se sitten oli.
Kyllähän se vika aina tekijässä on. Mutta käsi sydämelle, olisiko nää tapahtumat voitu estää omalla käytökselläsi? Viina on viisasten juoma ja liian moniin suomalaisiin tappoihin, murhiin, pahoinpitelyihin ja raiskauksiin liittyy viina ja muut päihteet. Ne ovat niitä ihan turhia rikoksia jotka voidaan estää.
 
"vieras"
Aloittajan kirjoituksen perusteella saa käsityksen että jossain "itä-suomessa" on paikkakunta jossa raiskaajat riehuvat vapaina. Jos hänet on raiskattu useita kertoja, miksi hän ei ole mennyt poliisin puheille?
Jos tuollainen joukko kylillä raiskailee naisia, niin tieto leviää nopeasti muidenkin korviin. Tuskin ap olisi ainoa uhri. Aloittajan tulisi myös tuntea vastuunsa jotta "itä-suomessa" muut naiset eivät kokisi samaan kohtaloa. Ap ei välitä tiedosta, että joku muu voisi välttyä samalta kohtalolta hänen ansiostaan. Käsittämätöntä välinpitämättömyyttä itseä ja muita kohtaan.
Kyseessä lienee mauton provo.

Kyllä naisenkin on kannettava vastuunsa omasta käytöksestään. Aivan kuin tätä ei saisi sanoa ääneen. Tuossa jollain oli hyvä esimerkki miehen kapakkassa käyttäytymisestä. Kukaan ei kyseenalaista etteikö miehen kannattaisi muuttaa käytöstään ja näin välttää turpiin saaminen.
 
"alkup."
Ei ole kaikki tapahtunut samalla paikkakunnalla, vaan kolmella eri paikkakunnalla. Kaksi noista siis samassa kaupungissa. Näistä on aikaa useita vuosia, ihan turha mennä enää mitään inisemään. Mun mielestä tämä asia on loppuunkäsitelty. Eli syy on myös mun, se on tullut jo selväksi. Et jos joku muukin on ollut niin tyhmä, et joutuu raiskatuksi, niin siinähän saa opetuksen. Eiks niin?
 
"alkup."
Ja sitten lisään vielä että en ole ollut kaatokännissä, vaan kaksi kertaa selvinpäin (nämä tapahtui aamulla) ja yksi kerta oli se missä oli laitettu tyrmäystippoja tai ainakin vaikutti siltä, kun join vain kaksi drinkkiä.
 
..
suhtaudut tosi lapsellisesti tähän ap, et edes yritä tajuta mitä muut ajaa takaa.

Saat ihan vapaasti elää kuvitelmissasi että miehet raiskaavat sinua koska olet niin hemmetin kuuma pakkaus et joka mies haluaa väkisin sisääsi.
 
....
Minä satun asumaan tuolla kyseisellä aloittajan vihjaamalla paikkakunnalla itä-suomessa. Se paljon kohuttu pesisjoukkueen raiskausjuttuhan kuivui kokoon todisteiden puutteessa ja joukkueen kausi meni ihan penkin alle, mikä ilmeisesti oli koko kohun tarkoituskin.

Ei tämä sen vaarallisempi paikkakunta ole kuin mikään muukaan, itsekin nuorena vuosia baarissa käyneenä ja yksin kotiin kävelleenä en ole keraakaan joutunut edes ahdistelun kohteeksi. Sen sijaan en kyllä ole lähtenyt miesporukan kanssa jatkoille tai majoittanut puolituttuja miehiä kotiini, sen verran täytyy itsesuojeluvaistoa olla, että menee vaikka taksilla kotiin jos arveluttaa lähteä puolituttujen matkaan.
 

Yhteistyössä