Minut on raiskattu monta kertaa.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmmmmm";22645270]No, mä puhuin yleisesti, en sinusta henk. koht! Itse vähättelit ap:ta.
Nämä raiskaajat tuskin olisivat raiskanneet ketä tahansa vastaantulevaa tanttaa. Olettivat, että kun juottavat kauniita tyttöjä/nuoria naisia, nämä sitten antavat jatkoilla. Varmasti on tämä menetelmä toiminut aiemminkin ja usein... Ap sitten ei ollutkaan sellainen kuin muut.[/QUOTE]

Joo niin varmaan puhuutkin yleesesti! :LOL:
 
"zzz"
Ihan hirveää että sinuun on käyty käsiksi noin. ei missään nimessä hyväksyttävää ja rikosasia. Mutta täytyy todeta myös samaa kuin yllä olevat, että olet liikkunut kyllä vähän oudon kuuloisissa poruikoissa ja yöpynyt missä vaan ja monen oudon vieressä tai kodissa. Ikävä kyllä noin eoävarmat ja tuntemattomat tilanteet ovat ne mitkä altistaa suuremmille riskeille. En ole koskaan joutunut raiskatuksi mutta enpä ole eläissään mennyt tuntemattomien mukaan jatkoille jos jatkoille koskaan saati jäänyt yöksi outoihin paikkoihin puolituntemattomien kanssa. En tarkoita sanoa, että olisit ansainnut sen (et missään nimessä) mutta että olet ollut altiinpana noille asioille juuri siitä syystä, että olet mennyt liian helpolla paikkoihin joiden turvallisuudesta sinulla ei ole takeita. Tän kun onnistus joitenkin omille lapsillekin teroittamaan niin etteivät koskaan lähtisi outoon seuraan.
 
"Hmmm"
Mun täytyy kyllä vähän ihmetellä, että minkälainen sekopää ap on kännissä ollessaan... Siis kun useammassa viestissä käytetään ilmaisuja tyyliin "tai sitten mut on raahattu sinne jatkoille" ja "kaverini laittoi mut sinne nukkumaan".
Ap: Minkälaisessa kunnossa yleensä olet ollut näillä biletysreissuillasi? Ja miksi tosiaan et ole lähtenyt sieltä jatkoilta kotia kohti siinä vaiheessa, kun on alkanut nukuttaa? Ei rahaa taksiin tms. tekosyitä?
 
"alkup."
Nyt on vähän ristiriitaa tässä tarinassa. Alunperin ne oli tuttuja ja nyt ei ookkaan tavannu useimpia enää sen jälkeen...
Niin miksi haluaisin enää tavata niitä tuollaisen jälkeen. Enköhän minä itse voi vaikuttaa siihen tapaanko enää tuttuja ihmisiä vai en. Ja luuletko että jos mies tekee tuollaista hän enää välttämättä kehtaa olla kanssani tekemisissä. No, yksi halusi. Ehkei tajunnut tilanteen vakavuutta, ehkä oli kännissä, ei muistanut tai jotain muuta. Asiassa ei ole mitään ristiriitaa.
 
"alkup."
[QUOTE="Hmmm";22645348]Ap: Minkälaisessa kunnossa yleensä olet ollut näillä biletysreissuillasi? Ja miksi tosiaan et ole lähtenyt sieltä jatkoilta kotia kohti siinä vaiheessa, kun on alkanut nukuttaa? Ei rahaa taksiin tms. tekosyitä?[/QUOTE]

Syyt olivat, ei kyytiä kotiin, kaveri ei enää vienytkään, kotiin siis matkaa n. 70-80km. Laitettiin jotain tippoja tmv. lasiin ja minut raahattiin tämän miehen luokse. Olin ihastunut erääseen jatkoilla olevaan mieheen, nukuttiin eri sängyissä, mutta halusin siis viettää aikaa ihastuksen kanssa vielä yön ja aamun vaikka ei seksiä. Kun olin nukkumassa sen miehen kaveri oli tullut viereeni. Tämä tilanne oli se mikä keskeytey kun hänen kaverinsa sanoi että lopeta. Eli kyllä hyviäkin miehiä löytyy, ainakin tuossa tilanteessa teki oikein ja heräsin siis siihen.
 
"vieras"
Kyllähän näitä tapahtuu ja varmasti lähekään kaikki tapaukset eivät päädy poliisille asti...

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2001/05/59455/poliisi-selvittaa-kiteen-pesapalloilijoita-koskevat-raiskausvaitteet
 
"vieras"
ManU:n tähtijalkapalloilija Cristiano Ronaldo pidätettiin keskiviikkona raiskauksesta epäiltynä, eikä tapaus ole ainoa laatuaan. Seksuaalinen hyväksikäyttö on Suomenkin urheilupiireissä paljon yleisempää kuin luullaan.

Näin arvioi Sexpo-säätiön toiminnanjohtaja seksologi Jukka Virtanen (kuvassa), entinen urheilija ja valmentaja itsekin.

- Raiskaukset ja hyväksikäyttö ovat todellinen ilmiö myös Suomessa. Meilläkin asioita katsotaan sormien läpi ja salaillaan, jopa sovitaan rahalla ammattiurheilupiireissä, Jukka Virtanen toteaa.

- Tästä keskustellaan ammattipiireissä, mutta asia on hyvin arka. Itse uskallan puhua aiheesta nyt, koska minua ei enää voida potkaista ulos mistään seurasta. Varmasti puhelimet silti soivat huomenna.

- Urheilu on fyysinen laji, johon liittyy voimakkaita henkisiä jännitteitä, Virtanen toteaa.

Aggressiot saattavat purkautua muille elämän osa-alueille.

- Joukkoraiskaukset liittyvät usein tilanteeseen, jossa joukkueella on takanaan tärkeä ottelu. Suomessakin loppusarjan jälkeen joukkueen käyttäytyminen riistäytyy helposti hallinnasta.

Seksuaalista hyväksikäyttöä esiintyy myös junioriurheilussa.

- Urheilijalle voidaan luvata esimerkiksi parempi valmennuspaikka, jos hän suostuu seksiin valmentajan kanssa.

Edit. Lähde IS
 
Mikähän siinä muuten on, että se että ei heiluttele rahaa tursuvaa lompakkoa jossain rautatieasemalla on perusjärkeä. Mutta jos näihin ketjun asioihin liittyen sanoo naiselle että jokin on riskikäyttäytymistä, kohta on viisi ihmistä huutamassa kurkku suorana jotain paskaa syyllistämisestä?
Niinhän tuo poliisikin sai sovinistin maineen useilta naisilta kun heitä ei kuulemma saa rajoittaa. Järjenkäyttö ei ole kielletty. Jos menee tuntemattoman miehen luoksi humalassa, niin turha olettaa sinisilmäisesti että mies haluaa vain ja ainoastaan naisen nukkumaan sinne. Toki herrasmiehiäkin on mutta tuntemattomaan ihmiseen ei nyt vaan kannata luottaa. Neljän seinän sisällä voi tapahtua mitä tahansa. Varsinkin jos siellä on lauma humalaisia miehiä ja vain yksi nainen. Miehen kyytiin lähteminen on myös tosi riskipeliä, vastahan oli juttua naisesta jonka raiskasi neljä miestä pakettiautossa johon nainen oli noussut kun ei jaksanut jonottaa taksijonossa.
Se nyt vaan on fakta että suurin osa miehistä on vahvempia kuin nainen joten se että nainen joutuu miehen hyökkäyksen kohteeksi on suurempi riski kuin että mies joutuu naisen hyökkäyksen kohteeksi. Toki naiset äijistyvät kokoajan joten on jo nähtykin näitä tilanteita joissa kiimainen nainen käy väkisin miehen päälle. Mutta silti pitäisi humalassakin pitää järki mukana, se on pieni aika jonottaa taksijonossa että pääsee turvallisesti kotiin kuin lähteä tuntemattoman kyytiin. Tai jos ei halua seksiä, ei kannata mennä nukkumaan tuntemattoman miehen luo. Mies luultavasti ajattelee "Antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa..."
 
-.-
mut on yritetty raiskata vaikka en ole kaunis enkä hyväkroppainen. Silti joku älykääpiö laitto mun juomaan tyrmäystippoja ja lähti seuraamaan.

että älkää viitsikö alkaa haukkumaan kenenkään ulkonäköä. Naurettavaa irvailla toiselle että nännännää olet niin ruma et kuka sut haluais raiskata :eek:
 
mut on yritetty raiskata vaikka en ole kaunis enkä hyväkroppainen. Silti joku älykääpiö laitto mun juomaan tyrmäystippoja ja lähti seuraamaan.

että älkää viitsikö alkaa haukkumaan kenenkään ulkonäköä. Naurettavaa irvailla toiselle että nännännää olet niin ruma et kuka sut haluais raiskata :eek:
No mulle vain halutaan vittuulla joka välis vaikka en edes ole ruma. Mahtaa olla huono ittetunto noilla haukkujilla.

Onneksi selvisit niin ettei raiskattu.
 
-.-
Alkuperäinen kirjoittaja pläski?;22645613:
Ootko läski?
en ole ylipainoinen mutta ei mulla mikään timmikään kroppa ole. Mutta miten se liittyy tähän? Oletko todella niin naiivi että luulet ettei pulleampaa naista voi raiskata?

Raiskauksessa ei ole kyse seksinnälästä, tai että uhri valikoituisi ulkonäkönsä perusteella.
 
"vieras"
en ole ylipainoinen mutta ei mulla mikään timmikään kroppa ole. Mutta miten se liittyy tähän? Oletko todella niin naiivi että luulet ettei pulleampaa naista voi raiskata?

Raiskauksessa ei ole kyse seksinnälästä, tai että uhri valikoituisi ulkonäkönsä perusteella.
Ehkä yleensä ei ole, mutta ap:n tapauksen miehet tuskin edes hengailevat tavan tanttojen kanssa. Kauniit naiset vaan kelpaa ja heistäkin haetaan vain seksiä. Jos eivät sitten "älyä" antaakaan kuten ap, voidaan vaikka väkisin ottaa... Nää ei ole mitään puskaraiskauksia!
 
Miehesi voi raiskata
Ihmeellistä ajattelua, että tuntemattomien mukaan lähteminen lisäisi raiskausprosenttia enemmän kuin tuttujen kanssa hengailu. Juuri oli uutisissa tutkimus, jonka mukaan suurin osa raiskauksista on tuttujen tekemiä. Joten kuvitelkaa vain elävänne turvallisessa ympäristössä, jossa ei raiskareita liiku. Se tuttu mies kun voi muuttua ihan millaiseksi vaan sopivassa humalatilassa ja ympäristössä.

Täytyy sanoa, että halveksin naisia, jotka ovat sitä mieltä, että raiskaus millään tavalla on naisen oma vika. Sellaisille naisille toivon vain omakohtaista kokemusta asiasta, jotta oppivat ymmärtämään, miten äkkinäisesti tilanne voi tulla eteen ja miten puolustuskyvytön nainen siinä tilanteessa on.
 
"vieras"
Raiskaus EI ole koskaan naisen vika. Väärin toimii ainoastaan raiskaaja. MUTTA jos haluaa välttyä raiskaukselta, kannattaa välttää tiettyjä tilanteita. Se ei nimittäin lohduta, ettei ole syyllinen, kun on jo tullut raiskatuksi.
 
"bee"
Raiskaus on aina aina aina raiskaajan vika ja syy yksin raiskaajassa ja hänen kieroutuneessa mielessään. Tätä ei muuta yhtään se, kulkeeko nainen minihameessa, nouseeko vieraan auton kyytiin tai sammuuko jonkun asuntoon.

MUTTA vaikka vika on raiskaajan, itseään myös pitää suojella! Tulee miettiä missä ja kenen seurassa humaltuu ja minkä verran. Pitää miettiä missä paikoissa on turvallista liikkua yksin ja olisiko mahdollista löytää turvallisempi reitti tai turvallista matkaseuraa. On syytä miettiä voiko tuntemattomien autoon nousta ja vieraiden baari- tai nettituttavuuksien asuntoon mennä. Terve itsesuojeluvaisto pelastaisi monen uhrin - niin naisen kuin miehenkin järkyttäviltä rikoksilta.

Kaikkia valitettavasti ei mikään huolellisuus ja itsensä turvaaminen pelasta vaan rikoksen uhriksi voi joutua myös ihmiset, jotka eivät millään muotoa hakeudu vaarallisiin tilanteisiin. Samoin joskus kenen tahansa harkintakyky saattaa pettää juuri kohtalokkaalla hetkellä, vaikka muutoin olisi kyseisiä tilanteita aina vältellyt. Toisinaan taas mahdollista vaarallista tilannetta ei pysty välttämään.

Vika ei siis ole uhrin vaan rikoksentekijän, mutta jos sama ihminen joutuu toistuvasti samankaltaisten rikosten uhriksi, on syytä miettiä omaa itsesuojeluvaistoaan ja sitä miksi ja millaisten valintojen kautta uudestaan ja uudestaan ajautuu tällaisiin tilanteisiin.
 
jhkhkj
Joissain tapauksissa kyllä. Varmasti on myös tapauksia, joissa on kyse seksinnälästä ja siitä, että nainen sanookin ratkaisevalla hetkellä ei.
Kyllä se siinäkin tilanteessa on sitten valtaa ja väkivaltaa, jos nainen sanoo "ratkaisevalla hetkellä" selkeästi EI ja mies siitä huolimatta jatkaa. Siinä tapauksessa kyse ei enää ole seksistä vaan puhtaasti väkivallasta ja vallankäytöstä. Tervepäinen mies ei halua ottaa väkisin naista, joka kieltäytyy. Seksi on kahden aikuisen välistä vapaaehtoista toimintaa, josta molemmilla on mahdollisuus nauttia.
 
[QUOTE="vieras";22645860]Sinä taas et tajuta, ettei sinne jatkoille edes kutsuta edes tahansa mammaa. Joten seura on jo valikoitu siinä vaiheessa, kun tilanteet etenee...[/QUOTE]

Lue vähän tarkemmin mun vastauksia ketjun alkupäästä. :whistle:
 
"alkup."
Täytyy vielä sanoa, että voiko typerämmin kommentoida kuin "vaikka olen ollut tuttavien ja tuntemattomien miesten luona yötä, ei minua ole kukaan yrittänyt raiskata"

Mikä on tuon lauseen tarkoitus, se jäi minulta hieman pimentoon.

Eräskin tässä ketjussa kehtaa kirjoittaa että minä kirjoitan soopaa, minä olen vain provo. Mutta hänenä ehkä kuitenkin miettisin, mitä itse kirjoittaa.
 
lasdfjas
Minut on raiskattu kaksi kertaa. Traumat tunki kunnolla pintaan etenkin toisesta käsittelemättömästä raiskauksesta vasta 7 vuoden jälkeen. Toinen tapahtui 13-vuotiaana tuttavan toimesta ja toinen kerta aikuisiässä oman miesystävän alistamana. Jälkimmäinen tuntui paljon pahemmalta, koska siinä olin täysin kykenemätön tekemään mitään, olin lamaantunut ja avuton. Lopulta lohdutin sitä ihmistä, joka minuun oli väkisin tullut. Niin rikki ja alistettu olin siinä elämäni vaiheessa. Inhottaa vieläkin, viha nousee pintaan.
 

Yhteistyössä