Työnantajan "uhkailut" lasten sairauksiin liittyen... Pitääkö tässä pelätä potkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Neith";22578848]äiti-ihmisiä ei vaan kannata palkata, tulee älyttömän kalliiksi.

ensin nainen jää mammalomalle ja työnantaja joutuu hankkimaan sijaisen, siten odotetaan imoitusta hoitovapaasta, jos hyvä tuuri käy niin tämä nainen palaa töihin välillä tai sitten aloittaa vaan uuden mammaloman ja sitä jatkuu x määrä aikaa.. työnantaja ei voi palkata uutta vakituista työntekijää, vaan joutuu tarjoamaan määräaikaisia työsuhteita koska kyseinen äiti-ihminen voi tulla takas.. ja kun se äiti ihminen tulee vihdoin takas töihin niin alkaa tuo lasten sairastamisen takia poissa oleminen.. lisää maksuja työnanatajlle, joka sitten joutuu teettämään työtunnit joko muilla omien töiden lisänä tai ylityötunteina.. ei ole halpaa ja työnantaja varsin ei siitä mitään hyödy.
sen vakituisen työntekijän sijaan työnantaja joutuu käyttämään ensin määräaikaisia ja sitten maksamaan palkkaa tekemättömästä työstä. ei kuullosta kovin reilulta..[/QUOTE]

On vaan töitä joita eivät kaikki tee. Esim. omani. Meillä ei muita olekaan kuin äitejä ja hyvin yritys pyörii. Olen heidän esimies eikä koskaan ole ollut mitään työntekijöistä mitään valittamista.

[QUOTE="Neith";22578848]äiti-ihmisiä ei vaan kannata palkata, tulee älyttömän kalliiksi.

ensin nainen jää mammalomalle ja työnantaja joutuu hankkimaan sijaisen, siten odotetaan imoitusta hoitovapaasta, jos hyvä tuuri käy niin tämä nainen palaa töihin välillä tai sitten aloittaa vaan uuden mammaloman ja sitä jatkuu x määrä aikaa.. työnantaja ei voi palkata uutta vakituista työntekijää, vaan joutuu tarjoamaan määräaikaisia työsuhteita koska kyseinen äiti-ihminen voi tulla takas.. ja kun se äiti ihminen tulee vihdoin takas töihin niin alkaa tuo lasten sairastamisen takia poissa oleminen.. lisää maksuja työnanatajlle, joka sitten joutuu teettämään työtunnit joko muilla omien töiden lisänä tai ylityötunteina.. ei ole halpaa ja työnantaja varsin ei siitä mitään hyödy.
sen vakituisen työntekijän sijaan työnantaja joutuu käyttämään ensin määräaikaisia ja sitten maksamaan palkkaa tekemättömästä työstä. ei kuullosta kovin reilulta..[/QUOTE]

Joskus se äiti-ihminen on vaan ollut töissä kymmenenkin vuotta ennen äidiksi tuloaan. Kyllä hänellä on oikeutensa siitä huolimatta vaikka lapsia välissä tekeekin. Edelleenkään en voi kun nostaa hattua omalle työnantajalleni ja pomolleni.

[QUOTE="Vieras";22578830]Tuntuu että täällä kirjottelee työttömät jotka on kauhean katkeria niille joilla on duunipaikat ja lapsia.[/QUOTE]

Mulla ainakin on ihan vakituinen työpaikka mihin palaan äippäloman loputtua. Ja tosiaan vuorotellen ollaan pois kun muksut sairastaa.

tämä on niin kaksipiippuinen juttu. jotkut jäävät todella helposti pois töistä lapsen sairauden takia. sitten on näitä jotka valehtelevat, että lapsi on kipeä, ja hengailevat kotona. ja tietenkin ovat sitten heti itsekin muka kipeinä, kun lapsi tartutti, joten ovat oikeasti enemmän pois työpaikalta, kuin työpaikalla. tämä on vakava ongelma. ja todellakin työnantajana tällainen harmittaisi.

minulla on oma yritys, ja nyt kun on tarvetta työvoimalle, mietin erittäin tarkkaan, kenet palkkaan. ensimmäisenä listallani tuskin on monen pienen lapsen äiti. otan myös tarkkaan selvää hoitojärjestelyt ym. tai sitten palkkaan vain miehiä.

olen ennen työskennellyt hoitoalalla, ja se lintsaaminen, mitä näkee on aivan järkyttävää. tuntui, että kaikki ovat aina pois ja muut tietenkin kärsii. oravanpyörä oli valmis. vieläkin verenpaine nousee, kun mietin sitä tunnetta, mikä joka aamu oli, kun kuuli että "Pirkko", "Maija" ja "sirkku" on "kipeitä", tehkää siis niidenkin hommat! Jee. Ja kuten kaikki tietävät hoitoala on jo muutenkin täyteen buukattu tehtävistä, niin välillä päivät olivat "mission impossible". Ja ihan oikesti potilaat jäivät hoitamatta!

en tiedä mitä tällaiselle asialle oikeasti pitäisi tehdä, siis jos lapsi/lapset ovat oikeasti kipeinä. nyt yksityisyrittäjänä minäkään en ihan oikeasti voi olla pois töistä, joten mies hoitaa lapsia niin, että tekee etänä töitä. lisäksi on isovanhemmat, joilta onneksi saa apua erittäin kinkkisissä tilanteissa.

Meillä oli töissä aikanaan naikkonen, ku oli pois viikottain lasten takia. Vuoden sitä kesti kunnes monon kuva oli persuksis. Se oli aika jännä et lapset oli kipeenä aina to ja pe :) Meilläkin ku muut saa aina tehdä myös sen poissaolijan työt.

[QUOTE="heh";22578799]Kyllä, ihan niinkuin minäkin :)[/QUOTE]

No jäisitkö sinä sitten kotiin jos olisit vaikka parturi-kampaaja yrittäjä ja soittaisit asiakkaat aamulla läpi, sori ny sun pikkujouluas mutta olen lapsen kanssa tämän päivän kotona, mulla on kyllä ens viikolla aikaa sille sun kampaukselle, laitetaanko ens perjantaina... vai jäisikö se sun duunarimiehesi kotiin hoitamaan lapsia täydellä palkalla?

[QUOTE="vieras";22578982]No jäisitkö sinä sitten kotiin jos olisit vaikka parturi-kampaaja yrittäjä ja soittaisit asiakkaat aamulla läpi, sori ny sun pikkujouluas mutta olen lapsen kanssa tämän päivän kotona, mulla on kyllä ens viikolla aikaa sille sun kampaukselle, laitetaanko ens perjantaina... vai jäisikö se sun duunarimiehesi kotiin hoitamaan lapsia täydellä palkalla?[/QUOTE]

Tasapuolisuuden nimissä VUOROTELLEN. Onko se niin prkl. vaikee ymmärtää.

...ja sitten vielä ihmetellään miksi miehet saavat kaikki hyväpalkkaiset työt.... ja miksi pienten lasten äitejä ei vakinaisteta tai nuoria naisia joilla pomo edes epäilee olevan vauvakuumetta....

Sairas lapsi täytyy tietenkin hoitaa kotona, tietenkin, mutta ymmrrän kyllä hyvin miksi työyhteisiö alkaa hiertää jos joku on koko ajan pois. Kyllä siinä täytyy miehenkin joustaa. VAIKKA olisikin yksityisyrittäjä. Ja täysin korvaamaton. Asiat täytyy elämässä arvottaa, ja tosiasia on, että joitain asioita lapset vain sulkevat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä kummatkin yrittäjiä;22579100:
...ja sitten vielä ihmetellään miksi miehet saavat kaikki hyväpalkkaiset työt.... ja miksi pienten lasten äitejä ei vakinaisteta tai nuoria naisia joilla pomo edes epäilee olevan vauvakuumetta....

Sairas lapsi täytyy tietenkin hoitaa kotona, tietenkin, mutta ymmrrän kyllä hyvin miksi työyhteisiö alkaa hiertää jos joku on koko ajan pois. Kyllä siinä täytyy miehenkin joustaa. VAIKKA olisikin yksityisyrittäjä. Ja täysin korvaamaton. Asiat täytyy elämässä arvottaa, ja tosiasia on, että joitain asioita lapset vain sulkevat pois.

Eiköhän yrittäjäpariskunnan tule halvemmaksi palkata hoitaja kuin jättää omat työt tekemättä??? ainakin jos on yhtään menestyvä yritys?

[QUOTE="vieras";22579136]Onneksi meillä on niin paljon rahaa, että mä aion irtisanoa itseni vakiduunista, sit ku sinne pitäis palata. Mua ei oikein nappaa tämä nykyajan työelämä.[/QUOTE]

Onnea fiksusta ratkaisusta, niin mäki tein. Tosin aion opiskella tässä kotona olon ohessa myös.

Tuttavan pojalle annettiin mahdollisuus irtisanoutua, muuten olisi ollut edessä potkut ja papereihin maininta että sairastelun vuoksi erotetaan. Kyseessä siis tapaus että mies on ollut paljon pois töistä lasten sairastelun takia. Lisäksi itse on sairastellut jonkin verran eikä esim. istumatyö käy.

Ja asiaa on tarkistettu vaikka mistä liitoista ja muista ja valitettavasti tämä menettely on kuulemma ollut ihan laillinen.

Tuttavan pojalle annettiin mahdollisuus irtisanoutua, muuten olisi ollut edessä potkut ja papereihin maininta että sairastelun vuoksi erotetaan. Kyseessä siis tapaus että mies on ollut paljon pois töistä lasten sairastelun takia. Lisäksi itse on sairastellut jonkin verran eikä esim. istumatyö käy.

Ja asiaa on tarkistettu vaikka mistä liitoista ja muista ja valitettavasti tämä menettely on kuulemma ollut ihan laillinen.

Ei todellakaan ole laillista!!!

Tuossa taitaa olla kyllä perusteena henkilöstä itsestään johtuva seikka. Ei sitä työnantajaakaan voi velvoittaa keksimään uutta työtä jos se, mihin henkilö on palkattu, ei onnistu. Lausunto lääkäriltä "ei ole x työhön soveltuva" riittää irtisanomisen perusteluiksi tai riittävät sairauspoissaolot (omat).

[QUOTE="heh";22578977]Meillä oli töissä aikanaan naikkonen, ku oli pois viikottain lasten takia. Vuoden sitä kesti kunnes monon kuva oli persuksis. Se oli aika jännä et lapset oli kipeenä aina to ja pe :) Meilläkin ku muut saa aina tehdä myös sen poissaolijan työt.[/QUOTE]

No meillä pomo alkoi mulle vihjailla että kummasti ne lapsen poissaolot on aina liitoksissa mun pitkiin vapaisiin. Jep jep. No tietenkin jos ensin mä olen vaikka 5 pvää vapaalla ja lapsi kotona. Sitten mulla on tulossa neljä päivää töitä, ehdin olla töissä niistä kolme kun lapsi sairastuu oltuaan päiväkodissa tuon kolme päivää. Joudun sitten olemaan pois töistä sen neljännen työpäivän ja kappas, alkaa taas viikon vapaa. Lapsen sairaus ei toki lopu siihen ekaan vapaapäivääni vaan usein se vapaa menee sitten lasta terveeksi hoitaessa, kunnes koittaa taas työjakso ja se sama toistuu... Ja näyttäähän se sitten paperilla siltä että kappas, aina ennen vapaita on lapsi sairaana, onpa sattumaa.

En vaan hoksannut että olisi kai pitänyt alkaa raportoida pomolle jokaisena vapaapäivänä että joo, tänään on kuumetta niin ja niin paljon ja menossa ab-kuurin kolmas päivä...

[QUOTE="ltm";22579205]Tuossa taitaa olla kyllä perusteena henkilöstä itsestään johtuva seikka. Ei sitä työnantajaakaan voi velvoittaa keksimään uutta työtä jos se, mihin henkilö on palkattu, ei onnistu. Lausunto lääkäriltä "ei ole x työhön soveltuva" riittää irtisanomisen perusteluiksi tai riittävät sairauspoissaolot (omat).[/QUOTE]

enemmän oli kai joutunut olemaan lasten takia poissa.

No meillä pomo alkoi mulle vihjailla että kummasti ne lapsen poissaolot on aina liitoksissa mun pitkiin vapaisiin. Jep jep. No tietenkin jos ensin mä olen vaikka 5 pvää vapaalla ja lapsi kotona. Sitten mulla on tulossa neljä päivää töitä, ehdin olla töissä niistä kolme kun lapsi sairastuu oltuaan päiväkodissa tuon kolme päivää. Joudun sitten olemaan pois töistä sen neljännen työpäivän ja kappas, alkaa taas viikon vapaa. Lapsen sairaus ei toki lopu siihen ekaan vapaapäivääni vaan usein se vapaa menee sitten lasta terveeksi hoitaessa, kunnes koittaa taas työjakso ja se sama toistuu... Ja näyttäähän se sitten paperilla siltä että kappas, aina ennen vapaita on lapsi sairaana, onpa sattumaa.

En vaan hoksannut että olisi kai pitänyt alkaa raportoida pomolle jokaisena vapaapäivänä että joo, tänään on kuumetta niin ja niin paljon ja menossa ab-kuurin kolmas päivä...

Meillä työviikko on aina ma-pe. Ennen potkuja alko ite työaikana ihmeellisesti kolhimaan myös itteään. Vakuutusyhtiökin vaati lisäselvityksiä et miten näin on voinu käydä. Mut meitä on moneen junaan ja osa jää myös asemalle :)

itsellä sama tilanne takana, palasin töihin tuossa pari vuotta sitten heti äitiysloman jälkeen eli kun lapset olivat 2-v. ja 9 kk...kuukausi meni hyvin mutta sitten alkoi kamala kierre, kerran viikossa oli jompikumpi tai molemmat kipeänä ja pääsääntöisesti minä pois. meillä pienempi oli niin pieni ettei sille kipeänä edes isä kelvannut puhumattakaan kenestäkään ventovieraasta. palasin töihin elokuussa, marraskuussa pienemmän sairastelu meni sellaiseksi että käytiin spiralla aina kun sairastui (eli tiuhaan) saatiin astmalääkkeet joiden kanssa tilanne meni hetkellisesti hyvin ja yhtäkkiä tosi huonosti...tämä johti siihen että isukki ei edes uskaltanut jäädä pienemmän kanssa kun ei osannut arvioida milloin lähteä lääkäriin. (itse olen hoitoalalla joten tällainen tuttua) isomman kanssa oli kyllä isä pois ja siis isommalla oli korvatulehduskierre, pienemmällä sitten keuhkokuumeesta lähtien kaikkea muuta, molemmilla silmätulehdusta jne. eli olivat oikeasti kuumeisia, sairaita lapsia :(
meillä pomo hermostui toki myös, muu työyhteisö painosti pomoa joten minulle yritettiin pakkotyrkyttää palkatonta hoitovapaata esim. puoleksi vuodeksi (taloudellisesti ei olisi ollut mahdollista, ja koska töitäni ei kukaan muu tehnyt tein ne sitten itse aina töissä ollessani joten paiskin kyllä töitäkin...) no koska en suostunut tuohon palkattomaan "hyllytykseen" otteet alkoivat kiristyä samoin kuin ilmapiiri. pomo veti mukaan työsuojeluvaltuutetun. se oli sinänsä kyllä reilua koska pomo oli olettanut samoin kuin muu työyhteisö että minut saadaan ruotuun ja palkattua joku ulkopuolinen sairaiden lasten kanssa. työsuojeluvaltuutetun kanssa käytiin läpi poissaoloihin johtaneet syyt jotka siis olivat lasten sairastumisista johtuvia ja KAIKISTA lääkärintodistus, onneksi. työsuojeluvaltuutetun mukaan en siis ollut tehnyt väärin vaikka olinkin tosi paljon ollut pois. sitten yritettiin vedota minun jaksamiseeni, ja ok olihan se unettomien öiden aikaa, mutta toisaalta pystyin hoitamaan työni hyvin töissä ollessani. perustelin myös minun kotonaoloani sillä että jos minä valvon yöt (isä ei kyennyt) niin en minä silloin kyllä aamulla ole itsekään valmis saati kykeneväinen töihin vaikka isä sitten päiväksi olisi kotiin jäänytkin. meni jonkinaikaa ja painostus työpaikalla paheni, sitten ollessani itse sairaana (poskiontelo- ja korvatulehdus) kuumeisena tilanne kiristyi ja pomo kertoi että kanssani ryhdytään toimiin...otin sairaslomalta yhteyttä liittoon ja sieltä ilmoitettiin että tilanne kannattaa kertoa luottamusmiehelle ja missään tapauksessa kyseiseen palaveriin en saa mennä yksin, tuollaisia kuulemma laittomia työnantajan toimia on hankalampi perua ja muuttaa jälkikäteen siksi ei pidä suostua mihinkään) niinpä luottamusmies tuli mukaan ihan kuuntelemaan mikä tilannepalaveri kyseessä oli, en saanut enempää tietoa tuosta tilannepalaverista etukäteen vaikka pomolta kysyinkin.
loppupelissä pomo yritti saada minua pois tai siirtymään muihin tehtäviin, onneksi työsuojeluvaltuutetun mielestä olisi ollut liian raju reagointi laillisiin poissaoloihini, työsuojeluvaltuutettu näki ongelman työyhteisön käyttäytymisessä ja pomon painostuksessa eikä onneksi minun poissaolossani, ja luottamusmies joka oli mukana rauhoitti tilanteen kannaltani mukavasti. sain passituksen työterveyshuoltoon, jossa kävin pari kertaa keskustelemassa tilanteestani, koin nimittäin lähinnä jo työpaikkakiusaamista muutaman työntekijän osalta...tilanne onneksi rauhoittui vuoden kierteen jälkeen ja nyt olen taas äitiyslomalla enkä samaan paikkaan aio palata...

mutta tosiaan ole rohkea ja ota yhteys liittoon ja kysy menettelytavat jotka sinulle sopivat, pyydä lääkäriltä todistukseen sinun kotona olemisesi tarve jos mahdollista, älä stressaa tilannetta joka voi käydä kenelle vain ja älä yritä liikaa, revetä sekä kotiin että töihin yhtäaikaa se ei nimittäin onnistu.

[QUOTE="yrittäjän vaimo";22578798]Huomaa ettet hirveästi tiedä yrittäjyydestä.[/QUOTE]

Niinhän sinä luulet.... Mulla taita olla vaan erittäin järkevä yrittäjä-mies, joka halua hoitaa myös noita omia lapsia eikä painaa duunia 24/7, koska sattuu olemaan yrittäjä. Ja kenties meidän talous on sen verran järkevä ja välja, että se yrittäjämieskin voi joskus olla vapaalla. Ja kyllä hän on osanut hyödyntää ne lasten sairastelupäivät: laskee tarjouksia, tekee paperihuommia, tilailee tavaroita yms.

En missään nimessä sano, että yksityisyrittäjän olisi helppo olla poissa, mutta ei se yrittäjyys kuitenkaan automaattisesti tarkoittaa sitä, ettei pystyisi ollenkaan olemaan kipeän lapsen kanssa kotona. Siihen nimittäin vetootaan todella usein. Itse olen taloushallinnossa isossa konsernissa ja ontiukkaa aikataulua yms, ei sen minunkaan poissaolo ole kovin helppoa. Miksi kuitenkin sitten pitäisi automaattisesti olettaa, että minä olen aina pois, koska mieheni on yrittäjä ja minä en? Meillä arvostetaan kummankin työtä ja kun lapsi on kipeenä, niin katsotaan kalenterista, että kumman poissaolo on kulloinkin helpompi ja miten kumpikin saa omat työt hoidettu aikataulujen puitteessa. Ollaan me vaihdettu lastenhoitovuoroa keskellä päivääkin. Kumpikin joustaa tilanteen mukaan.

[QUOTE="vieras";22579338]itsellä sama tilanne takana, palasin töihin tuossa pari vuotta sitten heti äitiysloman jälkeen eli kun lapset olivat 2-v. ja 9 kk...kuukausi meni hyvin mutta sitten alkoi kamala kierre, kerran viikossa oli jompikumpi tai molemmat kipeänä ja pääsääntöisesti minä pois. meillä pienempi oli niin pieni ettei sille kipeänä edes isä kelvannut puhumattakaan kenestäkään ventovieraasta. palasin töihin elokuussa, marraskuussa pienemmän sairastelu meni sellaiseksi että käytiin spiralla aina kun sairastui (eli tiuhaan) saatiin astmalääkkeet joiden kanssa tilanne meni hetkellisesti hyvin ja yhtäkkiä tosi huonosti...tämä johti siihen että isukki ei edes uskaltanut jäädä pienemmän kanssa kun ei osannut arvioida milloin lähteä lääkäriin. (itse olen hoitoalalla joten tällainen tuttua) isomman kanssa oli kyllä isä pois ja siis isommalla oli korvatulehduskierre, pienemmällä sitten keuhkokuumeesta lähtien kaikkea muuta, molemmilla silmätulehdusta jne. eli olivat oikeasti kuumeisia, sairaita lapsia :(
meillä pomo hermostui toki myös, muu työyhteisö painosti pomoa joten minulle yritettiin pakkotyrkyttää palkatonta hoitovapaata esim. puoleksi vuodeksi (taloudellisesti ei olisi ollut mahdollista, ja koska töitäni ei kukaan muu tehnyt tein ne sitten itse aina töissä ollessani joten paiskin kyllä töitäkin...) no koska en suostunut tuohon palkattomaan "hyllytykseen" otteet alkoivat kiristyä samoin kuin ilmapiiri. pomo veti mukaan työsuojeluvaltuutetun. se oli sinänsä kyllä reilua koska pomo oli olettanut samoin kuin muu työyhteisö että minut saadaan ruotuun ja palkattua joku ulkopuolinen sairaiden lasten kanssa. työsuojeluvaltuutetun kanssa käytiin läpi poissaoloihin johtaneet syyt jotka siis olivat lasten sairastumisista johtuvia ja KAIKISTA lääkärintodistus, onneksi. työsuojeluvaltuutetun mukaan en siis ollut tehnyt väärin vaikka olinkin tosi paljon ollut pois. sitten yritettiin vedota minun jaksamiseeni, ja ok olihan se unettomien öiden aikaa, mutta toisaalta pystyin hoitamaan työni hyvin töissä ollessani. perustelin myös minun kotonaoloani sillä että jos minä valvon yöt (isä ei kyennyt) niin en minä silloin kyllä aamulla ole itsekään valmis saati kykeneväinen töihin vaikka isä sitten päiväksi olisi kotiin jäänytkin. meni jonkinaikaa ja painostus työpaikalla paheni, sitten ollessani itse sairaana (poskiontelo- ja korvatulehdus) kuumeisena tilanne kiristyi ja pomo kertoi että kanssani ryhdytään toimiin...otin sairaslomalta yhteyttä liittoon ja sieltä ilmoitettiin että tilanne kannattaa kertoa luottamusmiehelle ja missään tapauksessa kyseiseen palaveriin en saa mennä yksin, tuollaisia kuulemma laittomia työnantajan toimia on hankalampi perua ja muuttaa jälkikäteen siksi ei pidä suostua mihinkään) niinpä luottamusmies tuli mukaan ihan kuuntelemaan mikä tilannepalaveri kyseessä oli, en saanut enempää tietoa tuosta tilannepalaverista etukäteen vaikka pomolta kysyinkin.
loppupelissä pomo yritti saada minua pois tai siirtymään muihin tehtäviin, onneksi työsuojeluvaltuutetun mielestä olisi ollut liian raju reagointi laillisiin poissaoloihini, työsuojeluvaltuutettu näki ongelman työyhteisön käyttäytymisessä ja pomon painostuksessa eikä onneksi minun poissaolossani, ja luottamusmies joka oli mukana rauhoitti tilanteen kannaltani mukavasti. sain passituksen työterveyshuoltoon, jossa kävin pari kertaa keskustelemassa tilanteestani, koin nimittäin lähinnä jo työpaikkakiusaamista muutaman työntekijän osalta...tilanne onneksi rauhoittui vuoden kierteen jälkeen ja nyt olen taas äitiyslomalla enkä samaan paikkaan aio palata...

mutta tosiaan ole rohkea ja ota yhteys liittoon ja kysy menettelytavat jotka sinulle sopivat, pyydä lääkäriltä todistukseen sinun kotona olemisesi tarve jos mahdollista, älä stressaa tilannetta joka voi käydä kenelle vain ja älä yritä liikaa, revetä sekä kotiin että töihin yhtäaikaa se ei nimittäin onnistu.[/QUOTE]

Meinaatko että joku jaksaa lukea....

Tämähän se on se todellisuus työssäkäyvistä äideistä, joilla lapset päiväkodissa.
Valitettavasti.

Jos työnantaja olisi viisas niin se palkkaisi ensisijaisesti äitejä, joilla lapset ovat yli kymmenvuotiaita niin ei tarvitsisi maksaa tekemättömistä sairauspäivistä turhaan eli lasten takia ollaan poissa töistä.

Tämähän se on se todellisuus työssäkäyvistä äideistä, joilla lapset päiväkodissa.
Valitettavasti.

Jos työnantaja olisi viisas niin se palkkaisi ensisijaisesti äitejä, joilla lapset ovat yli kymmenvuotiaita niin ei tarvitsisi maksaa tekemättömistä sairauspäivistä turhaan eli lasten takia ollaan poissa töistä.

Niin mutta kun se äiti voi olla ollut palveluksessa jo ennen äitiyttään. Eihän muut työntekijät ole koskaan poissa (turhasta).. ei...

Yhteistyössä